Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 713,402 views

Nacu

Posts: 1,293

#1041 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

Yks asia, mikä mut saa hiiltymään, on tytöttely! Se on täysin alentavaa, eikä vaan kuulu työelämään. Mä en ole kenellekään tuntemattomalle mikään tyttö. Piste.



Mua vituttaa tätittely... *igor*

Tulee vaan niin vanha olo. Vaikkakin se sanotaan pienille lapsille ihan hyväntahtoisesti. Mutta kun sanoja on ipanoiden oma äiti - varmasti minua vanhempi - niin en tykkää.

Neiti on se, mikä kuulostaa kivalta ja jolla saa meikäläiseltä parasta palvelua :)

Itse kutsun kaikkia miespuoleisia herroiksi :D Yleensä aiheuttaa hämmentyneitä naurahduksia ja hyvät tipit ;)

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1042 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Juhgu, 2.8.2006 12:58:
Tuolla kioskilla on vakioasiakkaana yksi juoppo, jonka olemme ristineet Paskanpuhuja-Kariksi. Se on aika usein ostoksilla ihan lärvit, ja aloittaa lähes jokaisen lauseen "kuule poika..."



aaaarrggh *nauru* voin niin kuvitella tällasen tyypin. Näitä löytyy joka paikasta vähintään pari *justjoo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Mimir

Posts: 1,366

#1043 • • Mimir Rouva Yninä

Nacu, 2.8.2006 13:17:
Mua vituttaa tätittely... *igor*



Mä en myöskään tykkää siitä, että kutsutaan tädiksi. Mutta paras oli kyllä joskus muutamia vuosia takaperin kun olin Lintsillä töissä, vanhemmat saattoi vekaraansa johonkin härveliin ja totesivat siinä ovella minua katsoen, että "Annappa lippu tolle sedälle". Hetki meni ennenku tajusivat itse, että "oho, sehän onkin täti" *tirsk*

--
[Wings are growing on her.]

Cloud

Posts: 2,162

#1044 • • Edited Cloud Game Freak

Nacu, 2.8.2006 13:17:

Itse kutsun kaikkia miespuoleisia herroiksi :D Yleensä aiheuttaa hämmentyneitä naurahduksia ja hyvät tipit ;)



Jos mua sanois herraksi olis varma et pahastuisin tai ärsyyntyisin ja tuskin tulis tippiä.. mä kun miellän herrat ökyporvareiksi tai linnanherroiksi tai pressoiksi ja muiksi vastaaviksi yyh joita mä en tod ole.. (Ot:t P.s and Huoms... En mä väitä ettenkö vois olla miljonääri joka vois pompottaa muita ihan mielelläni, mutta kyllä mä silti niitä inhoon kun en oo itte sellanen. Olenpahan ainakin rehellinen =P)

pointsi nyt oli tähän koko neidittely/tytöttely/rouvittelu/herroittelu/pojittelu asiaan se, Että ei ole varsinaisesti mitään järkevää ja kunnollista nimikettä.. voisi tietysti sanoa vain että kassa tai tarjoilia, mutta ei noikaan oikeesti oo mitenkään hirveen hyvät.

Sama asia se on ihan noiden oikeiden oikeiden ammatinimikkeiden kanssa. Tarjoilia mä olen missä vain mä teen tollasta duunia vaiks mulla onkin barista koulutus ja kahvilassa mua pitäis sanoo baristaks ja taas baaris baarimikoks .. mut aika sama ja ei mun ammatti ylpeys kärsi tollasista.

Tietysti onko se yhtä alentavaa kuin tytöttely tai pojittelu. Mutta toisaalta jos pojittelia on 70pinen ni mä olen 20+ todellakin poika sille vaikka kuinka itteni voisin mieheksi tuntea :). Nää tosiaan on niin kamalan tilanne kohtaisia asioita joten mä olen oppinut olemaan aika neutraali ja välittämättä..

Mutta se herroittelu heheh ei kiitos =/. Ei ainakaan kun en voittanut tota 4.3miljoonaa.. sit mua olis pitänyt herroitella ku olisin ökyillyt sillä voitolla Hahaha ;)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

hallucinogen

Posts: 8,190

#1045 • • hallucinogen Edain

Cloud, 2.8.2006 14:49:
nipsnaps


Asiakkaana ollessani oli aika kurkoa kun "sir" ja sit herraksi. Oli kyl aika WTF aluks kun Suomessa raflassa sanotaan "yes sir". Sai se tarjoilija multa ja kaverilta ihan sievoiset tipit :P

--
pikku-*possu*

Cloud

Posts: 2,162

#1046 • • Edited Cloud Game Freak

hallucinogen, 2.8.2006 14:54:
---
Cloud, 2.8.2006 14:49:
nipsnaps

---

Asiakkaana ollessani oli aika kurkoa kun "sir" ja sit herraksi. Oli kyl aika WTF aluks kun Suomessa raflassa sanotaan "yes sir". Sai se tarjoilija multa ja kaverilta ihan sievoiset tipit :P



No mä en vaan ole sir. Mulle toi on tollasta ääslickailua. Mä oon Nuori blondi poika Lahest/turust eli suomeks Suomalainen wannabee IntellectuelMetrosexualClubStylish tyyppi joka oikeasti on suomalainen juntti eikä mikään Sir. Mä olen vain realisti.

Jos mä olisinkin se öky miljonääri mä voisinkin olla sulle se herra joka ökyilee ja sikailee että köyhät kyykkyyn, mutta nyt mä tosiaan oon ihan mä enkä mikään sir...

Kyllä mäkin englannissa hotellissa yhden kesän duunia tehneenä tiedän että kaikille pitää sanoo.. yes sir yes sir.. as u wish sir.. juttuu ku ne on siitä maksanut, mutta että mulle joku rupeis tollasta tekee ni yyyhh ei kiitos No ääslick for me no tip for u anyway

Mut sama se on teitittelyssäkin.. EN mä oo te mä oon sä tai mä eli minä.. ihan cloudi vaan.. toisaalta mua vituttaa kun tuttavat sanoo mua mun nimel sillä "oikealla väärällä" nimel eikä kutsu cloud:iksi.. vituttaa se yli kaiken.. mä oon cloudi mä oon mä tai sinä enkä oo sir hehe..

Pointsi nyt olikin se, et on aina joku joka ei vaan dikkaa siitä miten sitä nimitetään on se asiakas tai asiakaspalvelia :) Joten suck up se ärsytys joka siitä tulee se on kestettävä ihan kaikkian niin asiakkaiden kun myyjienkin :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Nacu

Posts: 1,293

#1047 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

Cloud

Jos mua sanois herraksi olis varma et pahastuisin tai ärsyyntyisin ja tuskin tulis tippiä.. mä kun miellän herrat ökyporvareiksi tai linnanherroiksi tai pressoiksi ja muiksi vastaaviksi yyh joita mä en tod ole..



No tietysti arvioin ihmisen ja tilanteen aina erikseen, että miten sitä sopii ketäkin puhutella. En herroittele jos mies on naisseuralaisen kanssa asiakkaana. Parhaiten homma toimii kun on iso poppoo nuorehkoja mieshenkilöitä.

Meidän firma vaan on sellanen, että siellä harvoin lottovoittajat tai muut miljonäärit käy, joten siksi se onkin hieman huvittavaa kun yllättää asiakkaan kutsumalla tätä "herraksi". Eikä herroittelu tarkoita ainakaan mun kohdaltani perseennuolentaa suurempien tippien toivossa. Yritänpähän vain piristää tylsää työpäivää ja muuten robottimaista käyttäytymistä työpaikalla.

Muutenkin ne asiakkaat, jotka juttelee (tai antavat mun jutella heille) muutenkin kuin ne tavalliset jäykät lässytykset on mulle ainakin tippejäkin tärkeämpiä. Muuten duuni on niin kuolettavan tylsää ja samojen sanontojen käyttämistä asiakkaasta toiseen...

"Ja mitäs teille?" (vrt. "Mitäs herroille saa olla?")

"Ai haluat vielä miettiä? No laitetaanko juomaa ensin?"

"Kiitos."

"Hyvää ruokahalua!"

"Laitetaanko lasku samasta vai erikseen?"

*igor*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Cloud

Posts: 2,162

#1048 • • Edited Cloud Game Freak

plur ;o), 2.8.2006 15:03:



Ihme sälli kun ei tittelit kelpaa *lmao* Mitä vitun väliä jos joku haluaa olla korrekti ja kohtelias? Ei se välttämättä sun pakaroita nuole *tirsk*



Miksi mä titteliä tarvisin varsinkin sellaista joka mä en ole? Eikä se vältis nuolekkaan kyse on siitä vaan, et mikä o korrektia kellekin? Musta herroittelu tai "miestely" ei mulle ole korrektia koska olen poika tai nuori enkä mies enkä herra. Taasen jos mä kokisin, että joku vanha patu mua sanoo pojaks ni se on aivan oikein ja korrektia sen ikään nähden :)

Mieluiten mua sais palvella sanoen. Mitäs sais olla Komealle nuorelle Namupallalle :) Varsinkin jos myyjänä olis joku Hyvän näköinen 20-35v mies/nainen joka kuuluu ns. paremmin omaan ulkonäköönsä huolehtiviin :) Hehehe <- Tuohan se vasta olisikin Kohteliasta.. korrektista en nyt niin tiedeä hahaha

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Cloud

Posts: 2,162

#1049 • • Edited Cloud Game Freak

Nacu, 2.8.2006 15:59:

No tietysti arvioin ihmisen ja tilanteen aina erikseen, että miten sitä sopii ketäkin puhutella. En herroittele jos mies on naisseuralaisen kanssa asiakkaana. Parhaiten homma toimii kun on iso poppoo nuorehkoja mieshenkilöitä.



Juu en mä sitä sanonutkaan, etteikö se tilanne kohtaisesti toimiskin =P Mähän sanoinkin, että mua ei saa herroitella ja et mä en siitä yllättyis ja tippais iloisesti vaan päin vastoin.. kyllä mä omasta mielestäni toin esiin just sitä, et nää tilanteet "nimitykset niin asiakkaalle ja myyjille" on aina vaikkeita koska mikään nimike ei maistu kaikille. Toin vain tosiaan sen niiku toisen suunnan esiin. vaiks topic onkin asiakas on väärässä :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Nacu

Posts: 1,293

#1050 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

Cloud,
Juu en mä sitä sanonutkaan, etteikö se tilanne kohtaisesti toimiskin =P Mähän sanoinkin, että mua ei saa herroitella ja et mä en siitä yllättyis ja tippais iloisesti vaan päin vastoin.. kyllä mä omasta mielestäni toin esiin just sitä, et nää tilanteet "nimitykset niin asiakkaalle ja myyjille" on aina vaikkeita koska mikään nimike ei maistu kaikille. Toin vain tosiaan sen niiku toisen suunnan esiin. vaiks topic onkin asiakas on väärässä :)



Eli jos olisit mun asiakkaana, niin sä olisit väärässä ja mä oikeessa! *tirsk*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

KooKie

Posts: 4,338

#1051 • • KooKie aka. Petress Pan

Nacu, 2.8.2006 13:17:
---

Itse kutsun kaikkia miespuoleisia herroiksi :D



Mä kutsun herroiksi myös miespuolisia kavereitani. :D "Mitäs herralle kuuluu?" "Tulisko herra meille tänään etkoille?" jne. Se on hauskaa ja erilaista luultavasti samoista syistä, kuin miksi Sä puhut niin asiakkaille.

Itse tykkään kans neiti -nimikkeestä, varsinkin, kun eräs äijäkaverini käyttää sitä mun kohdalla samoin, kuin mä sanaa "herra" äijien kohdalla yleensä. "Neiti oli tosi kännissä tänään!" jne. Kuulostaa niin söpöltä.

Mut joo, tätittely on tosi RCsta varsinkin, kun mua on tituleerattu sellaiseksi jo 16 -vuotiaana. Tietty se on ymmärrettävää, että pikkukersoille mä oon vanhus siinä, missä muutkin, mutta siltikin toi nimitys särähtää mun korvaan. Ei sillä, että ottaisin sen loukkauksena.

Mut niinkuin todettu yllä, niin nämä titteliasiat on vaikeita, koska tässäkin topicissa on huomattavissa "kutsumanimien" diversiteetti ja se, kuinka kaikki haluavat itseään tituleerattavan erilailla. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Cloud

Posts: 2,162

#1052 • • Cloud Game Freak

Nacu, 2.8.2006 16:19:



Eli jos olisit mun asiakkaana, niin sä olisit väärässä ja mä oikeessa! *tirsk*



True da koska asiakashan on aina VÄÄRÄSSÄ *pahis*

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Lyylikki

Posts: 2,975

#1053 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Nacu,
Mua vituttaa tätittely... *igor*



Helkkarin helkkari, mua saa sanoo tädiksi mun sisarusten lapset ja okei vielä tosiaan kaupassa ne lapset, mutta sepä juuri, mistäpä ne sen tädiksi sanomisen oppivat, jollei vanhemmiltaan. "Mennäänpä kysymään tädiltä". Miksi siihen normaalisti kuuluva "myyjä" sana korvaantuukin täti sanalla? Täysin käsittämätöntä.

Eiväthän nämä vanhemmat siellä kaupassa ilman lapsia ollessaan tädittele myyjiä, mutta kun on kakarat mukana, niin kummasta alkaa se täteily. TTU.
Kauluspaita

Posts: 91

#1054 • • Kauluspaita
Onneks mua ei täditellä =)

--
-Taistelu rauhan puolesta on samaa kuin naiminen neitsyyden puolesta-

Nacu

Posts: 1,293

#1055 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Tähän vois muuten rinnalle perustaa jonkun "Olen parempi kuin kaikki työkaverini yhteensä" -topikin *igor*

Välillä vaan tuntuu, että myös työtovereiden perseilyn takia niiden asiakkaiden reaktiot kohdistuu JUURI SINUUN, joka olet tehnyt kaiken oikein...

Vituttaa... *grr*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

r0n

Posts: 2,258

#1056 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
"Sulla on rankan ykstoikkosta tää musiikki"
Joutu kyl päästää pienen naurun *nauru*

--
6er reihe

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1057 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Ronie, 23.8.2006 12:47:
"Sulla on rankan ykstoikkosta tää musiikki"
Joutu kyl päästää pienen naurun *nauru*



*nauru* *aplodit* Nii..Kuuntelisit jotain oikeeta musiikkii! Missä lauletaan ja erottaa milloin biisi vaihtuu! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

r0n

Posts: 2,258

#1058 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

Super-Kerttu, 24.8.2006 11:05:
---
Ronie, 23.8.2006 12:47:
"Sulla on rankan ykstoikkosta tää musiikki"
Joutu kyl päästää pienen naurun *nauru*

---


*nauru* *aplodit* Nii..Kuuntelisit jotain oikeeta musiikkii! Missä lauletaan ja erottaa milloin biisi vaihtuu! *nauru*



Itseasias ihan oikeesti päivän eka asiakas kysyi josko mulla on jäänyt "levy päälle" *nauru*

--
6er reihe

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1059 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Ronie, 24.8.2006 11:07:
---


Itseasias ihan oikeesti päivän eka asiakas kysyi josko mulla on jäänyt "levy päälle" *nauru*



Tää oli kyl päivän *reps* *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

kaynessi

Posts: 154

#1060 • • kaynessi

Fyraett, 12.11.2004 14:03:
---
Fea:
Ehkä hölmöin valitus minkä olen saanut kuului "ruoka oli kuumaa"... - pahoittelen, ravintola tarjoaa saman annoksen teille kylmänä*piis*

---


Tyhmin minkä mä oon saanu keittiöön oli et "liian iso ateria" *igor* syökööt sen verran ku jaksaa prkl.

sit eniten ärsyttää ku tulee näit tosi tosi tosi welldone +++ pihvitilauksii

Meillä oli tähän ratkaisu yhdessä nimeltä mainitsemattomassa ravintolassa... Pihvi mikroon muutamaksi minuutiksi ja sit viel tulikuumalle pannulle... Asiakas sai todellakin pihvinsä "kypsänä" *tirsk*