Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 713,579 views

nethr

Posts: 763

#1641 • • Edited nethr !!

Forecast, 8.9.2007 12:46:
---

Melekee OT, mutta oon alkanut ihmettelemään, että missä kaupoissa voi edes sanoa "muovikassi"? *ding* Kun ainakin noissa marketeissa sä ite vaan repäset ne siitä kanssa vierestä. Valaiskaa tyhmää *blush*


No, ainaki omalla kohdalla kun sen "repäisee" siitä vierestä ja vilauttaa kassalle sen kassin (että tajuu ottaa sen huikean 0,20e hinnan koneelle) niin sanoo "muovikassi" tai että "yks muovikassi kans".

Mut "muovikassit" vaa teille kaikille *hih*

--
xD

spoinkel

Posts: 398

#1642 • • spoinkel Alferd Heatpacker

nethr, 8.9.2007 14:21:
Mut "muovikassit" vaa teille kaikille *hih*



1907: Hyvää päivää kirvesvartta!

2007: Moi muovikassi!

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

kid bionic

Posts: 275

#1643 • • kid bionic

Forecast, 8.9.2007 12:46:

Melekee OT, mutta oon alkanut ihmettelemään, että missä kaupoissa voi edes sanoa "muovikassi"? *ding* Kun ainakin noissa marketeissa sä ite vaan repäset ne siitä kanssa vierestä. Valaiskaa tyhmää *blush*



Meillä pakataan asiakkaan ostokset maksun jälkeen, joten asiakas ei pääse ite ottaan muovikassia... Sinäänsä vaan hassuu et ne sitä pyytää, ku mihinkähän me ne tavarat pakattais jollei juuri sinne kassiin...

Ja se "muovikassi" tulee yleensä just kun itse oon kerennyt asiakasta ensin tervehtimään... Ehkä munkin pitäis tervehtiä jatkossa asiakkaita vastaavasti...
extramppa

Posts: 217

#1644 • • extramppa hengailija
Yllättävän usein esiintyviä hauskoja kysymyksiä hampurilaisravintolassamme:

Asiakas ajaa autokaistan tilaustolpalle joskus aamutuimaan, jolloin tervehdin ja pyydän tilausta.
-Ootteko te jo auki?
(Ei, vaan pyydän tilaustasi ihan lämpimikseni...)

Asiakas tulee asioimaan klo 05-08 arkiaamuna, jolloin liikkeellä ei ole juuri ristin sielua.
-Mitä teillä on valmiina?
(Tällä myyntivolyymilla ihan mitä vaan, joo...)

Asiakas astelee sisään ovien juuri auettua.
-Kauanko kestää, että on pannu kuumana?
(Kauan. Avasin huvikseni ovet, vaikkemme vielä pysty valmistamaan mitään...)

Asiakas tiedustelee mitä mehuja meillä on, ja olen hänelle juuri kertonut, että "appelsiinia ja omenaa".
-Eikö ole mandariinia?
(On toki, jätin vaan piruuttani sen kertomatta ensimmäisessä vastauksessani...)


En tarkoita, että nämä asiakkaat olisivat mitenkään inhottavia tai tyhmiä asiakkaita, päin vastoin, näistä saa revityyä aika hyvin huumoria. He vaan eivät todella tiedä, miten meillä asiat yleensä menevät, eivätkä jaksa sen syvempiä syitä ajatella yksinkertaista asiaa toimittaessaan.
Hauskaa porukkaa*lmao*
larzizi

Posts: 1,661

#1645 • • Edited larzizi
Kassan takana on kyllä harvinaisen ärsyttävää, jos asiakas ei pihahda sanaakaan. Siinä vaiheessa mulle kelpaa jopa se "moi muovikassi!" tervehdys. Ne muutamat sanat, jotka sanot siinä kassalla asioinnin aikana, ovat varsin mukavia kassan kannalta (ainakin itselleni oli).

Sit on myös niitä tapauksia, jotka jaksaa alkaa heittää sitä samaa paskaa läppää, jota kaikki muutkin heittää. Yleisimpänä se, kun esim. enari ei toimi ja joutuu näpyttelemään koodin (tai vaihtoehtoisesti enari ja hintalappu puuttuu ja joudut soittamaan ja kyselemään tuotteen perään). Sillä aikaa kun näpyttelee koodia koneelle, asiakas luulee olevansa hauska sanoessaan "ai, se olikin ilmanen, no kyllä sekin mulle kelpaa" ja paskasta naurua päälle. Siinä vaiheessa oikeesti tekisi aina mieli sanoa niille, että kuulen tota paskaa läppää päivittäin ja se ei edelleenkään naurata. Jos välttämättä haluaa jakaa vitsikkyyttään jollekin, voi mennä tekemään sitä johonkin muuhun kauppaan.

EDIT. Onneksi kassahommat on tältä erää ainakin hetkeksi takana *hih*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Jago

Posts: 4,039

#1646 • • Jago un-trained monkee
Oli kyllä oikeen mukavaa, kun tuli nainen miehensä kanssa, joka läpsi sitä kokoajan perseelle silleen että valitse nyt. Sitten se muija inisi kun pikkulapsi kokoajan, kun tää mies otti sen juomat ja joi niitä(sitten se anto sille muijalle ne, ja se otti ne taas myöhemmin. kokoajan kauhee rumba).
Ois tehny kyllä mieli puuttuu jotenkin, mutta kumpikaan ei oikeesti tehny mitään mihin oisin voinut puuttuu

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

crissy

Posts: 1,958

#1647 • • crissy
asiakas tulee tiskille ja tilaa:

"anna mulle limsaa"

kysyn: "mitä sorttia"

asiakas "ihan sama" vaikka kokista

minä: "otatko ison vai pienen"

asiakas " ihan sama anna ny jompikumpi"

minä " nii et pieni vai iso"

Asiakas "anna vaikka se pieni sitten"


Noin helvetin hankalaksiko se on tehty nykyään?

asian olis voinu hoitaa yhellä lauseella ja neljällä sanalla "saisinko yhden pienen kokiksen"

mutku ei.....
Dementation

Posts: 2,892

#1648 • • Dementation wednesday?

crissy, 19.9.2007 10:18:
---limpparista---



Meillä kävi töissä eilen semmonen jannu joka tulee kassalle, sillä on pieni muki jossa vaaleaa kuohuvaa nestettä.

Tyttö kassalla: "onko tossa spriteä vai soodaa?"

asiakas: "emmä tiiä, ihan sama, laita jompikumpi"

Tyttö: "No niissä on melkoinen hintaero, kumpaa laitetaan"

asiakas: "Ihan sama, laita jompikumpi"

Tyttö ärtyneenä: "selvä, 1 euro 80 senttiä kiitos"

Sooda olis maksanut sen 35 senttiä, joten jos sillä oli soodaa, niin oli melkoinen idiootti ja jos oli spriteä, niin miksei voinut sanoa sitä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Freja

Posts: 8,775

#1649 • • Freja Sihteeri

crissy, 19.9.2007 10:18:
asiakas tulee tiskille ja tilaa:

"anna mulle limsaa"

kysyn: "mitä sorttia"

asiakas "ihan sama" vaikka kokista

minä: "otatko ison vai pienen"

asiakas " ihan sama anna ny jompikumpi"

minä " nii et pieni vai iso"

Asiakas "anna vaikka se pieni sitten"


Noin helvetin hankalaksiko se on tehty nykyään?

asian olis voinu hoitaa yhellä lauseella ja neljällä sanalla "saisinko yhden pienen kokiksen"

mutku ei.....



No mut jos se tarvi vaan limsaa, eli sokeria, tai jotain juotavaa? Kyl mulki joskus tuli asiakkaita johon ne sano "ihan sama", ja mä tuikkasin sitä limsaa mihin nappiin käsi ensin osui ja annoin ison.

Se oli yleensä mun "ihan sama mikä limsa ja mikä koko".

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Wegez

Posts: 2,141

#1650 • • Wegez wegezandnicsilver.com

äm:
Käyttäytymistä toisten työpaikalla osa 1:

Kassalla

...

17. Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota.

...



Pakko lisäää pari kohtaa...

18. Tapahtui juuri 2pv sitten (onneks en joutunu koskee)...jos sä saatana paskot housuus, ni ei siitä tarvii kaikille kertoa ja sen lisäks vielä tunke sormet housuihin...Oli se työkaverin kiva ottaa rahat vastaa kyseiseltä naiselta.

19. Vituttaa suunnattomasti kun ihmiset tulee kauppaan, nappaa muovikassin kassalta lähtee kerää tavaroita. Ja sit tulee kassalle ja lämäsee koko muovikassin naaman eteen...kiva sieltä on sit alkaa noukkii niit tavaroita.

20. Meillä sattuu olemaan 3 kassaa, joista yks veikkaus kassa _myös_. Ja kun siihen joku tulee tekemään veikkauksia miljoona, niin totta helvetissä siinä menee aikaa. Ja kun on jonoa ni ei siinä takana tarvitse itkeä kun on vitun hidas kassa, näkeehän sen ny erkkikin jos kädes on tuhat miljoona viissataa lappuja, et ei se kone niitä sekunnis ime.

21. Jos oot maksanu ostokses jo ja lähteny melkeinpä ulos kaupasta ja päätätkin ostaa vielä lisää. Niin se ei tarkoita sitä, että pääset tietysti takaisin koko helvetin 10-15m jonon ohi, koska olit juuri kassalla. *idiootit*

22. Ja sitten, jos esim. Olvin mäyris on ollu tarjouksessa ja se on loppu, ni ei - se ei tarkoita, et sä saat sit koffia 12kpl samaan hintaa mikä on melkei tuplaten oikee hinta.

23. Jos joku tuote on loppu, niin siitä on varmaan turha tullaa huutaa meille (vaikka me ne tilataanki ite, eheh) koska ei me sillä hetkellä pystytä pahemmin auttaa ku tarjoo vastaavaa tai toista puljua.

24. Ja sitten kaikille pikkuisille tiedokse. Suomessa ei edelleenkää käy henkkareina pahvin/paperin palanen jossa kuva ja koneelleä tehdyt syntymätiedot ja joku vitun koulunleima! *lmao* Plus, et jos ei oo ikää ja haluut jännitystä, et kysyyköhän toi kassa paprui ni elä saatana osta koko kaupan bissejä/siduja...Vituttaa suunnattomasti ku tyyppi tulee 69sixtarin kanssa ja ilmottaa "paperit jäi autoo". 'No käytkö käytkö hakemas ne sit?'

25. Ja sit lopuks viel kaikille tiedoks, et mei kaupas ei ykskää työntekijä oo mikää kävelevä juna-aikataulu. On se kiva ku ihmiset tulee kysyy juna-aikoja. No ei siin mtn, mutta sitten ku alkaa saatanan moine huutamine ja haukkumine kun ei tiedetä aikoja, vaikka ollaan asemala töissä..tsiisus mitä pönttöjä!

--
...we´re all made of stars...

crissy

Posts: 1,958

#1651 • • crissy

Freja, 19.9.2007 10:45:
---
crissy, 19.9.2007 10:18:
asiakas tulee tiskille ja tilaa:

"anna mulle limsaa"

kysyn: "mitä sorttia"

asiakas "ihan sama" vaikka kokista

minä: "otatko ison vai pienen"

asiakas " ihan sama anna ny jompikumpi"

minä " nii et pieni vai iso"

Asiakas "anna vaikka se pieni sitten"


Noin helvetin hankalaksiko se on tehty nykyään?

asian olis voinu hoitaa yhellä lauseella ja neljällä sanalla "saisinko yhden pienen kokiksen"

mutku ei.....

---


No mut jos se tarvi vaan limsaa, eli sokeria, tai jotain juotavaa? Kyl mulki joskus tuli asiakkaita johon ne sano "ihan sama", ja mä tuikkasin sitä limsaa mihin nappiin käsi ensin osui ja annoin ison.

Se oli yleensä mun "ihan sama mikä limsa ja mikä koko".




No meil o hintaerona et pieni on 1,80e ja iso 3,20e.. sit jos olisin antanu sen ison ja sanonu et 3,20e kiitos nii sit olis alettu valittaan et perkele ku oliki kallista..

sitten ku ei voi sanoo et iteppähän annoit mun valita...
Freja

Posts: 8,775

#1652 • • Freja Sihteeri

crissy, 19.9.2007 10:48:
No meil o hintaerona et pieni on 1,80e ja iso 3,20e.. sit jos olisin antanu sen ison ja sanonu et 3,20e kiitos nii sit olis alettu valittaan et perkele ku oliki kallista..

sitten ku ei voi sanoo et iteppähän annoit mun valita...



oli meilki 1,4e eroa limuje välil.. Kai mä si olin vähä rennommas paikas töis ku sä *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

crissy

Posts: 1,958

#1653 • • crissy

Freja, 19.9.2007 10:50:
---
crissy, 19.9.2007 10:48:
No meil o hintaerona et pieni on 1,80e ja iso 3,20e.. sit jos olisin antanu sen ison ja sanonu et 3,20e kiitos nii sit olis alettu valittaan et perkele ku oliki kallista..

sitten ku ei voi sanoo et iteppähän annoit mun valita...

---

Kai mä si olin vähä rennommas paikas töis ku sä *nauru*




moni on sanonu samaa...*nauru*
devisss

Posts: 345

#1654 • • devisss superhero.

Wegez, 19.9.2007 10:47:
19. Vituttaa suunnattomasti kun ihmiset tulee kauppaan, nappaa muovikassin kassalta lähtee kerää tavaroita. Ja sit tulee kassalle ja lämäsee koko muovikassin naaman eteen...kiva sieltä on sit alkaa noukkii niit tavaroita.



*whaat* Toimiiko ihmiset oikeasti noin?

"Joo moi säästän aikaa ku pakkaan nää valmiiks muovikassiin!!1"

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Wegez

Posts: 2,141

#1655 • • Wegez wegezandnicsilver.com

Wegez,
19. Vituttaa suunnattomasti kun ihmiset tulee kauppaan, nappaa muovikassin kassalta lähtee kerää tavaroita. Ja sit tulee kassalle ja lämäsee koko muovikassin naaman eteen...kiva sieltä on sit alkaa noukkii niit tavaroita.


devisss,
*whaat* Toimiiko ihmiset oikeasti noin?

"Joo moi säästän aikaa ku pakkaan nää valmiiks muovikassiin!!1"




Joo, valitettavasti toimii...ja jos ne kuvittelee, et me pakattais ne uudestaa siihe kassii viä sen jälkee..ni dream on! *nauru* ..aika hiljasta siis et pakattais enää..

--
...we´re all made of stars...

Wegez

Posts: 2,141

#1656 • • Wegez wegezandnicsilver.com

Julkaistu 15/9/2007 lähde: http://www.aasiakas.net/

Työskentelin hyvässä ruokaravintolassa. Syömään tuli seurue: isovanhemmat, vanhemmat ja kaksi alle kouluikäistä poikaa. Lapset lähtivät sinkoilemaan ympäri salia heti. He myös pitivät käsittämätöntä huutoa ja kirkunaa koko ajan mennessään, yhdestäkään sanasta en saanut selvää. Käynnin aikana mm.
Paimensin kaksi kertaa pois baaritiskin takaa
Kahdesti paimensin kakarat pois keittiöstä
Estin toista muksua kiipeämästä lasihyllyyn

Minulta paloi käämi lopullisesti, kun nämä pikkuaasit kiipesivät sälekaihtimiin siten, että sälekaihtimet hajosivat. Koko shown ajan seurueen aikuiset olivat istuneet syömässä rauhassa, kiinnittämättä huomiota lapsiin. Kun retuutin hirviöt vanhempien luo, äiti sai hirveän raivarin, jota isoäiti säesti. “Siis kehtaat käydä käsiksi meidän lapsiin! Mä haluan ravintoloitsijan paikalle nyt heti!” Soitin ihan mielelläni ravintolan omistajalle. Hän tuli paikalle, kirjoitti laskun sälekaihtimista.

T:Jatkossakin lapseton tarjoilija




Kyllä repesin... *lmao* ..tuol on vaa nii hyviä juttuja...

--
...we´re all made of stars...

kid bionic

Posts: 275

#1657 • • kid bionic
Aina yhtä hilpeää on se, kun myyjän odotetaan tietävän kaikki kaikesta. Se, että olen myyjänä kodinelektroniikkaosastolla ei vielä tarkoita, että tuntisin kaikki markkinoilla olevat laitteet.

Hyvin yleistä on että asiakas tulee ostamaan paristoja esim. digiboksin kaukosäätimeen. Aikansa paristohyllyä tuijoteltuaan tilee minulta kysymään että mitkäköhän paristot pitäisi olla? Se että kertoo laitteensa olevan esim. pingpong -nimisen firman valmistama (yleensä siis vielä jotain aivan muuta merkkiä, kuin mitä meillä on myynnissä, jolloin en voi mallikappaleestammekaan varmistaa) ja mallikaan ei ole kyllä oikein tiedossa ei helpota yhtään. Voin vain esittää arvaukseni mikä saattaisi olla oikea pohjautuen mututietoon siitä mitä yleisimmin käytetään...

Toinen laatuesimerkki on asiakas, joka tulee ostamaan tulostimeensa väripatruunaa. Kun kysyn laitteen merkkiä ja mallia on vastaus yleensä luokkaa: ostin sen teiltä 2 vuotta sitten ja se maksoi 59,90... Ja meillähän ei ole ollutkaan silloin montaa mallia myynnissä saatikka että niiden hinnat muistaisin (ja tarjoushinnat vaihtelee melkein viikoittain) parin vuoden takaa...

Tälläisiä kun ei tiedä/muista on monen mielestä huono asiakaspalvelija...
sapeli

Posts: 11,768

#1658 • • sapeli jokukukamikä?

kid bionic, 21.9.2007 03:41:
Aina yhtä hilpeää on se, kun myyjän odotetaan tietävän kaikki kaikesta.



Toi on joka paikassa sama *justjoo* Sen henkilön, johon asiakas saa yhteyden, pitäisi ilmeisesti tietää kaikki syyt miksi mitäkin tehdään milläkin tavalla ja miksi jotakin on joltakin jossain muualla jäänyt tekemättä.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

baty

Posts: 1,607

#1659 • • baty TranceConnection

kid bionic, 21.9.2007 03:41:
Aina yhtä hilpeää on se, kun myyjän odotetaan tietävän kaikki kaikesta. Se, että olen myyjänä kodinelektroniikkaosastolla ei vielä tarkoita, että tuntisin kaikki markkinoilla olevat laitteet.

Hyvin yleistä on että asiakas tulee ostamaan paristoja esim. digiboksin kaukosäätimeen. Aikansa paristohyllyä tuijoteltuaan tilee minulta kysymään että mitkäköhän paristot pitäisi olla? Se että kertoo laitteensa olevan esim. pingpong -nimisen firman valmistama (yleensä siis vielä jotain aivan muuta merkkiä, kuin mitä meillä on myynnissä, jolloin en voi mallikappaleestammekaan varmistaa) ja mallikaan ei ole kyllä oikein tiedossa ei helpota yhtään. Voin vain esittää arvaukseni mikä saattaisi olla oikea pohjautuen mututietoon siitä mitä yleisimmin käytetään...

Toinen laatuesimerkki on asiakas, joka tulee ostamaan tulostimeensa väripatruunaa. Kun kysyn laitteen merkkiä ja mallia on vastaus yleensä luokkaa: ostin sen teiltä 2 vuotta sitten ja se maksoi 59,90... Ja meillähän ei ole ollutkaan silloin montaa mallia myynnissä saatikka että niiden hinnat muistaisin (ja tarjoushinnat vaihtelee melkein viikoittain) parin vuoden takaa...

Tälläisiä kun ei tiedä/muista on monen mielestä huono asiakaspalvelija...



tuttu tunne*hikoil*
J-Gear

Posts: 204

#1660 • • J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno
Jos on varaa rakentaa iso ja kallis talo, niin miksi ei ole sitten varaa hommata talon kylkeen sellaista numerokylttiä? Tai jos talon numero sattuu siellä seinässä olemaan, niin miksi vitussa se 1. on sijoitettu sellaiseen paikkaan, mistä sitä ei todellakaan näe 2. kokoluokkaa sellainen, että pitäisi kiikareilla sitä sihtailla jos siitä meinaa selvää saada.

Juu... onhan se kivaa, että ihmiset muuttavat keskelle metsää isoihin taloihinsa, mutta miksi vitussa siitä pitää alkaa urputtamaan jos en heti laakista osaa pihaan ajaa. Kaikilla metsäpätkillä ei voi talon numeroa arvioida ajetun matkan perusteella. Hommaisivat sen numeron siihen talon kylkeen (näkyvälle paikalle, kiitos) tai tien viereen, mistä sen huomaa... tai sitten jättäkää taksi tilaamatta.... tana

Yövuoron jälkeinen avautuminen...

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?