Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 712,811 views

devisss

Posts: 345

#1681 • • devisss superhero.

Sääliksi käy niitä mutta mulla on periaatteet enkä itsekään käyttäydy tuolla tavalla muissa kaupoissa Piste! *dissaa*



Mutta siis... Jos sä oot jossain töissä, niin etkö sä oo silloin työajallas toteuttamassa sen yrityksen periaatteita, et omias? Sitä vaan, että jos yrityksen periaatteisiin kuuluu hyvä, jopa hanurinnuolentaan asti menevä asiakaspalvelu, niin en mä ymmärrä miksei sitä vois työssään toteuttaa. Siitähän sille työntekijälle maksetaan, että palvelee asiakkaita yrityksen toivomalla tavalla ja sen linjan mukaisesti, eikä se oo sulta pois. Mutta, miten vaan. *täh*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

e/v

Posts: 434

#1682 • • e/v

^Petunia, 1.10.2007 21:29:
---
Tuolla kyllä huomaa sen miten asiakkaatkin arvostaa eri tavalla meitä myyjiä kuin esim. H&M:llä.



Ostajalle se on ihan sama missä sä oot töissä. Sä oot kuitenkin vain myyjä.
^Petunia

Posts: 888

#1683 • • ^Petunia iätön duracel-pupu

devisss, 1.10.2007 21:44:
Mutta siis... Jos sä oot jossain töissä, niin etkö sä oo silloin työajallas toteuttamassa sen yrityksen periaatteita, et omias? Sitä vaan, että jos yrityksen periaatteisiin kuuluu hyvä, jopa hanurinnuolentaan asti menevä asiakaspalvelu, niin en mä ymmärrä miksei sitä vois työssään toteuttaa. Siitähän sille työntekijälle maksetaan, että palvelee asiakkaita yrityksen toivomalla tavalla ja sen linjan mukaisesti, eikä se oo sulta pois. Mutta, miten vaan. *täh*


Olen oikeesti joutunut opettelemaan todella pitkää pinnaa ja pokan pidättämistä näissä tilanteissa mutta joskus vaan tulee sellaisia tilanteita jolloin sekään ei riitä.. *hmph*
No mutta silloin minä teen asiakkaan tyytyväiseksi siten että pyydän Minua korkeemman henkilön paikalle hoitamaan homman ja sillä tavalla asiakas tuntee olonsa vielä arvokkaammaksi mitä korkeemmassa asemassa oleva henkilö hänen persettään nuolee *vink*
Lopputulos: tyytyväinen asiakas ja minulla ei ruskeaa kieltä *nauru*
^Petunia

Posts: 888

#1684 • • ^Petunia iätön duracel-pupu

e/v, 1.10.2007 21:54:
---
^Petunia, 1.10.2007 21:29:
---
Tuolla kyllä huomaa sen miten asiakkaatkin arvostaa eri tavalla meitä myyjiä kuin esim. H&M:llä.
---
Ostajalle se on ihan sama missä sä oot töissä. Sä oot kuitenkin vain myyjä.


Vaikka olen "vain" myyjä niin kyllä sen eron huomaa todella helposti kun on työskennellyt kahdessa täysin eri periaatteilla toimivissa yrityksissä.
H&M:llä käydessään asiakas tietää saavansa paskaa palvelua ja käyttäytyykin siis sen mukaisesti myyjiä kohtaan JOS sellaisen jostain löytävät..
Stockalla asiakas tietää että ne myyjät ovat siellä heitä varten, ovat kärsivällisempiä ja Oikeesti kuuntelevat myyjää, siitä minä pidän *hymy*
Mitäs sen parempaa kuin tyytyväinen asiakas ja muistaa sinut Positiivisella tavalla seuraavalla kerralla kun tulee myymälään *hihu*
patis

Posts: 1,158

#1685 • • patis 10

Jocular, 1.10.2007 19:33:

Ja ei, se ei oo ilkivaltaa jos joku törmää sun autoon ja pakenee paikalta, vaikka poliisi kuinka ois sellasen rikosilmotuksen sun kanssa tehny.



Miksikäs tuo sitten luokitellaan?
Juhgu

Posts: 7,921

#1686 • • Juhgu Virnistelijä

^Petunia, 1.10.2007 21:29:
---
Yhtäkään huonokuntoista tuotetta en ole ottanut vastaan tai antanut kahvilipuketta sen takia ku "Jouduitte Niin kauan odottaa.." yms.
Mun pomot saa hoitaa sen perseen nuoleskelun mun puolesta
( noissa tapauksissa siis olen aina vaan soittanu pomolle ja pyytänyt sen hoitaa Homman loppuun *lmao* ) Sääliksi käy niitä mutta mulla on periaatteet enkä itsekään käyttäydy tuolla tavalla muissa kaupoissa Piste! *dissaa*

Nim: Ei suostu enää ikinä olemaan kenenkään sätkynukke!



Ootkohan sä ihan oikeella alalla töissä sit :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Jocular

Posts: 1,359

#1687 • • Jocular Janni

patis, 1.10.2007 22:33:
---
Jocular, 1.10.2007 19:33:

Ja ei, se ei oo ilkivaltaa jos joku törmää sun autoon ja pakenee paikalta, vaikka poliisi kuinka ois sellasen rikosilmotuksen sun kanssa tehny.
---
Miksikäs tuo sitten luokitellaan?



"Toisella ajoneuvolla aiheutettua vahinkoa ei korvata ilkivaltavakuutuksesta". Koska sen jälkeen kaikki toisia päin törmäämiset ois ilkivaltaa. Eli son kasko. Poliisitki sen tietää mut silti ne fiksuna laittaa rikosilmotuksiin "vahingonteko"..

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Jone

Posts: 8,258

#1688 • • Jone Archibald Haddock

kokosbollar, 24.9.2007 12:37:
Se on baarimestari, ei tarjoilija. Tarjoilija työskentelee ruokaravintolassa, baarimestari baarissa. Capizhe?



Capizhe? Ei, capisce. Teitä ärsyttävät asiakkaanne ja mua ärsyttää se kun ihmiset käyttävät sanoja joita eivät osaa edes kirjoittaa.
devisss

Posts: 345

#1689 • • devisss superhero.

No mutta silloin minä teen asiakkaan tyytyväiseksi siten että pyydän Minua korkeemman henkilön paikalle hoitamaan homman ja sillä tavalla asiakas tuntee olonsa vielä arvokkaammaksi mitä korkeemmassa asemassa oleva henkilö hänen persettään nuolee *vink*
Lopputulos: tyytyväinen asiakas ja minulla ei ruskeaa kieltä *nauru*



Mua ainakin vituttaa eniten, jos omat alaiset vinkuu mut paikalle hoitamaan jonkun tilanteen, jonka olisivat voineet hyvin hoitaa itsekin, jos olisivat viitsineet (tai sun tapauksessa, jos se ei olis heidän "periaatteiden vastaista"). Mutta hyvä muistutus tämäkin, tietääpähän ens kerralla rekryissä tsekata, onko henkilö tulossa töihin toteuttamaan yrityksen toimintaperiaatteita vaiko omiaan. *vink*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

crissy

Posts: 1,958

#1690 • • Edited crissy

kimmø, 1.10.2007 19:41:
---
crissy, 1.10.2007 18:21:

Jos hamstraat vaatteita sylillisen ja menet niitä sovittamaan, ja päätät ottaa vaikka niistä 20 vaatteesta 2 paitaa NIIN NE VAATTEET KIIKUTETAAN PAIKOILLEEN eikä anneta kassaneideille ja sanota " mä en nyt jaksa näitä viedä takas"


---


mut eikö niitä voi jättää niiden sovituskoppien ulkopuolella
oleviin telineisiin? vai mihin ne tarkoitettu?

ite kyllä vien ne vaatteet paikoilleen, mutta ne tosiaankaan
osaa vikkata & asetella niitä niihin hyllyihin niin hienosti kuin
ne on niissä ollut, joten jokatapauksessa joku joutuu ne siinä
asettelemaan uudelleen.





---
nro. 2. Kun päätät ostaa paidan niin MAKSAISITKO SEN PAIDAN ENNENKUIN PUET SEN PÄÄLLE!!!!! SE et se hälyytin on kiinni siinä paidassa ja se vehje millä se otetaan pois niin on siin pöydässä nii emme saa sitä pois kun paita on SUN PÄÄLLÄ!!!!!
---


lolz! tuleeko siis ne siis kassalle se paita päällä ja sanoo, että
"haluisin ostaa tän paidan"? :D

ps. onnittelut uudesta duunista!




Meil ei oo sellasia telineitä käytös ollenkaan ja kopeissakin lukee et "veisitkö sovittamasi vaatteet takaisin paikoilleen"

Meil o siin pöytä jossa lukee vielä et "ethän jätä vaatteita tähän" =)

Kyl mäki vien ne paikoilleen ja suurin osa onneks tajuaa saman, mut sit on näitä "muutamia tapauksia"=)

joissain paikois saattaa olla niit telineitä käytössä.


jeps!! eilen yksi mamma tuli paita päällä kassalle mis oli häläri kyljes kiinni.. sanottiin et pitäs kyl ottaa se paita pois ennen ku se maksetaan.

loppujen lopuks se meni toosi säätämiseks...
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#1691 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

crissy, 2.10.2007 09:21:
---

Meil ei oo sellasia telineitä käytös ollenkaan ja kopeissakin lukee et "veisitkö sovittamasi vaatteet takaisin paikoilleen"

Meil o siin pöytä jossa lukee vielä et "ethän jätä vaatteita tähän" =)



aa, ok... enpä muistanut tota enää. en ole hetkeen käynyt
H&M:ssä (tai muissakaan vaatekaupoissa) shoppailemassa :P


jeps!! eilen yksi mamma tuli paita päällä kassalle mis oli häläri kyljes kiinni.. sanottiin et pitäs kyl ottaa se paita pois ennen ku se maksetaan.



:D

--
dasinoaisnvs

Dementation

Posts: 2,892

#1692 • • Dementation wednesday?

^Petunia, 3.12.2004 19:40:
Myymäläpäällikkö tuli sanomaan mulle että antaa mun jätkäkaverille porttikiellon meidän liikkeeseen jos se tulee vielä moikkaamaan mua töihin. Arvaa oliko noloo kertoo kavereille että älkää tulko puhumaan mulle jos näätte että olen töissä. *dissaa*



Mä oon törmännyt vastaavaan tilanteeseen jossa vihjailtiin että ko. työntekijälle tulee varoitus jos mä käyn siellä hengaamassa ja myös joku vihjaili jotain porttarista.

a) Julkiseen myymälään ei voi antaa kellekkään porttikieltoa, laki ei tunne sellaista käsitettä.
b) Kellekkään ei voi antaa varoitusta jonkun muun tekemisistä, tässä maassa kun ei ole kovinkaan paljoa keinoja vaikuttaa vapaaseen tahtoon

Eli sano sille pomolles että vetää v*tun päähänsä ja menee selaamaan vaikka finlexiä kunnes alkaa tajuta realiteetteja.

ps. Correct me if i am wrong

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avatar
#1693 • • Gini Guest


jeps!! eilen yksi mamma tuli paita päällä kassalle mis oli häläri kyljes kiinni.. sanottiin et pitäs kyl ottaa se paita pois ennen ku se maksetaan.

loppujen lopuks se meni toosi säätämiseks...



Voi apua..

Pahimmat tapaukset on kyl keski-ikäiset viinalta ja hieltä haisevat miehet, jotka kesähelteellä tulevat vaihtamaan puhtaaseen paitaan. Sama rumba kassalla ja yleensä vielä limaiset kommentit päälle, tyyliin: "ai haluutsä et otan tän paidan pois, kai se on pakko ku noin nätti tyttö pyytää... vinki vink" *dissaa**sars*

Ei kiitos, MITÄ vähemmän joudun sinua katselemaan SITÄ onnellisempi minä olen.
crissy

Posts: 1,958

#1694 • • crissy

Gini, 2.10.2007 10:49:
---

jeps!! eilen yksi mamma tuli paita päällä kassalle mis oli häläri kyljes kiinni.. sanottiin et pitäs kyl ottaa se paita pois ennen ku se maksetaan.

loppujen lopuks se meni toosi säätämiseks...

---


Voi apua..

Pahimmat tapaukset on kyl keski-ikäiset viinalta ja hieltä haisevat miehet, jotka kesähelteellä tulevat vaihtamaan puhtaaseen paitaan. Sama rumba kassalla ja yleensä vielä limaiset kommentit päälle, tyyliin: "ai haluutsä et otan tän paidan pois, kai se on pakko ku noin nätti tyttö pyytää... vinki vink" *dissaa**sars*

Ei kiitos, MITÄ vähemmän joudun sinua katselemaan SITÄ onnellisempi minä olen.



jaiks!! luulis et kaikille olis selvää se et vaateet maksetaan ennenkuin ne laitetaan päälle.. mut ei kai vissiin sit ole...
larzizi

Posts: 1,661

#1695 • • larzizi

devisss, 2.10.2007 09:00:
Mua ainakin vituttaa eniten, jos omat alaiset vinkuu mut paikalle hoitamaan jonkun tilanteen, jonka olisivat voineet hyvin hoitaa itsekin, jos olisivat viitsineet



Itsekin pyrin kassalla työskennellessäni hoitamaan kaikki mahdolliset asiat itse mahdollisimman pian. Alussa oli hiukan tyhmä olo, kun koko ajan oli sen verran epävarma, että oli pakko soittaa joku joko hoitamaan tilanne tai varmistamaan, että kai nyt teen oikein. Juuri esimerkiksi noissa vaihdoissa ja palautuksissa. Ensin olin monta kertaa katsonut miten toinen työntekijä (pomo, osastolla olevat tai toinen kassatyttö) sanoo asiakkaalle esim. palautuksen yhteydessä, että aletuotteita ei voi palauttaa ja se lukee selkeästi asiakkaan saamassa kuitissa, sekä kassan yhteydessä useammassakin kohtaa. Sen jälkeen piti vaan itse oppia sanomaan jyrkkä ei ja ottaa itse se paska niskaan, eikä kutsua pomoa tai jotain muuta työntekijään vastaanottamaan sitä paskaa sun puolesta. En edes ymmärrä miten jollain vähänkin pidemmän aikaa olleella myyjällä on pokkaa pyytää joku toinen tekemään se paskaduuni pois alta.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

larzizi

Posts: 1,661

#1696 • • larzizi

Gini, 2.10.2007 10:49:
Pahimmat tapaukset on kyl keski-ikäiset viinalta ja hieltä haisevat miehet, jotka kesähelteellä tulevat vaihtamaan puhtaaseen paitaan.



Voi jospa ne kaikki tulisivatkin maksamaan ostoksensa. Meillä oli joku kerran jättänyt sovituskoppiin omat kalsarinsa vauhtiraidalla varustettuna ja ilmeisesti sitten ottanut meiltä puhtaat jalkaan :D

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Saara

Posts: 1,954

#1697 • • Saara #2970

larzizi, 2.10.2007 13:02:
---
Gini, 2.10.2007 10:49:
Pahimmat tapaukset on kyl keski-ikäiset viinalta ja hieltä haisevat miehet, jotka kesähelteellä tulevat vaihtamaan puhtaaseen paitaan.
---
Voi jospa ne kaikki tulisivatkin maksamaan ostoksensa. Meillä oli joku kerran jättänyt sovituskoppiin omat kalsarinsa vauhtiraidalla varustettuna ja ilmeisesti sitten ottanut meiltä puhtaat jalkaan :D



Jess!! :D

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

devisss

Posts: 345

#1698 • • devisss superhero.
larzizi niinpä, eri asia on, jos on uusi työntekijä, joka ei ole varma palautus- tms. reklamaatiokäytännöistä tai tilanteet, jossa esim. hyvityksen määrä ylittää omat valtuudet. Mutta se, että kaikki kiukuttelut / reklamaatiot / hankalat tilanteet jätetään hoitamatta ja vingutaan esimiestä paikalle koska ei itse viitsitä / haluta / se rikkois jotain periaatetta, saa mut näkemään punaista. Siks niitä valtuuksia ja hyvityslupia sun muita on jaeltu ympäriinsä, että jokainen pystyis hoitamaan ne tapaukset itse. Se on osa sitä ammattitaitoa.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

KooKie

Posts: 4,338

#1699 • • KooKie aka. Petress Pan
Mun korteni tähän nuivan asiakaspalautteen vastaanottamiseen on mallia se, että kun entisessä työpaikassani tarpeeksi monta kertaa sanoin räyhääville asiakkaille, etteivät he saa ylimääräisiä hyvityksiä ja he kutsuivat vastaavan paikalle, joka sitten jyräsi mun (sääntöjen mukaisen) vastaukseni vain, koska asiakas oli äkäinen, niin mä aloitin antamaan hyvityksiä myös kohteliaille ja asiallisesti käyttäytyville asiakkaille ja räyhäävien kohdalla en korvaani letkauttanut, vaan pyysin vastaavan aina paikalle.

Nykyisessä työpaikassa ilokseni vastaava ilmaisi heti koulutuksessa, että sääntöjen rajoissa hän seisoo aina meidän puolella. :) Nyt reklamaatioita sun muita on paljon mukavampi ottaa vastaan, kun tietää, että sillä, mitä teet ja sanot on oikeasti painoarvoa, eikä joku tule nussimaan sitä paskaksi heti, kun asiakas ei (yllätyksellisesti) pidä säännöistä.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Dementation

Posts: 2,892

#1700 • • Dementation wednesday?

larzizi, 2.10.2007 12:56:
En edes ymmärrä miten jollain vähänkin pidemmän aikaa olleella myyjällä on pokkaa pyytää joku toinen tekemään se paskaduuni pois alta.



Monessa paikassa kassat/myyjät/perustyöntekijät ei saa edes ottaa vastaan reklamaatioita tai hyvittää niitä omatoimisesti, joten silloin jos oikeesti on jokin ongelmatilanne, niin on pakko kutsua joku ylempi paikalle. Ja kuten todettua, asiakas on yleensä tyytyväisempi kun se korkeampi henkilö kutsutaan paikalle ja samalla poistetaan siltä se ilo vaatia tavata _sun_ esimies, kun oot paska etkä ymmärrä.

Toki jos kyse on jostain joka on täysin selvästi ei, niin turha siitä on keskustella tai hakea mitään muita paikalle.
Kertoo vain että vastaus on ei ja syyt miksi se on ei... Että en mä sitä ymmärrä että ei osata itse sanoa ei.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}