Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,215 views

Avatar
#1621 • • Gini Guest

wiwi, 4.9.2007 13:20:
---
Hyzenthlay, 29.8.2007 15:04:
---
typo, 29.8.2007 14:27:
---
Caro², 26.8.2007 00:15:
Nyt täytyy kysyä arvon asiakaspalvelijoilta, voitteko selvittää miulle minkä takia en tänään saanut alkosta juotavaa.
---
Itse mietin tossa viime viikon perjantaina samaa, kun paikallisen alkoholiliikkeen myyjä vaati, että haen ajokorttini autosta ennenkuin suostui myymään mulle pullon jallua ja toisen rommia. Vahvoja juomia toki, mutta ei niidenkään myyntiin ikäraja ole kuin sen 20. En oikein tiedä pitäisikö tässä vaiheessa ottaa kettuiluna vai kohteliaisuutena moiset paperien kysymiset.

Sama juttu pari kuukautta sitten Lahdessa; poke ei päästänyt mua sisään K-18 bileisiin, koska pahvit ei ollut mukana.
---
Mä olen kauppaurani (ura *justjoo*) aikana törmännyt pari-kolme kertaa melkein kolmekymppiseen, jota olen pitänyt n. 18-vuotiaan näköisenä ja kysynyt siis paperit. Näitä on harvoin, mutta joskus kuitenkin. Tietysti mitä kokemattomampi myyjä on, sen kokemattomammin hän arvioi myös ikää, joten ei pidä suuttua jos sitä kysytään, vaikka uskomattomalta tuntuisikin. Eipä siinä voi sanoa enää, että ei tarvitsekaan näyttää :D Joten suosittelisin pitämään kuitenkin aina ne mukana... Jos alaikäinen saa viinaa, se on myyjälle erittäin paska juttu. Jos pelkkä asian miettiminen voi tehdä päivän erittäin epämukavaksi :/

itse oon 23 ja harvassa on ne kerrat, kun ei olis kysytty papereita *hih*

---

Itse työskentelen ison ketjun kaupassa, jossa vähän väliä painotetaan että papereita tulee kysyä AINA kun alkoholin/tupakan ostaja on nuori henkilö. Jos ei henkkareita ole näyttää, ei em. tuotteita myydä. Tuntuu varmasti typerältä ja turhauttavalta jos ikää on reilusti enemmän kuin se 18 ja erityisesti jos papereita ei tosiaan ole mukana. Kuitenkin, jos liikkeellä on tarkastajia (ja erityisesti kesäaikaan niitä, kuten alaikäisiä yrittäjiäkin, on liikkeellä) on järkevintä toimia näin. Henkilö, joka ei saa ostoksiaan tehtyä, voi aina suunnata toiseen kauppaan, jossa kukaties selviää ongelmitta. Jos taas minä myyn alaikäiselle, saan mahdollisesti varoituksen ja kauppa voi menettää myyntilupansa, mikä tämänkokoisessa paikassa aiheuttaa vähintään tuhansien eurojen tappiot, vaikka aika olisi vain viikko.

Lisätään vielä, että kun asioi satojen ihmisten kanssa joka päivä, ei yksittäisen ihmisen arvoimiseen jää usein kun muutama sekunti aikaa ja muutenkin iän arvioiminen on joskus ihan perkeleen vaikeaa.

Toki myönnän tämän tästä tuntevani itseni aika typeräksi :D



Oon itse aikaisemmin työskennellyt isohkon kauppaketjun kassalla. Ensimmäisenä työpäivänä mulle pidettiin kauhee palopuhe siitä, kuinka tarkkana on henkkareiden kanssa oltava. Kyseinen liike oli saanut jo yhden varoituksen alaikäisille myymisestä, ja seuraavasta lähtisivät myyntioikeudet. Varoitus oli käsittääkseni seurauksena Turun Sanomien tekemästä seulasta, jossa alaikäiset kiersivät kauppoja ja yrittivät ostaa kaljaa ja tupakkaa. Varoituksen lisäksi oli siis saatu huonoa julkisuutta. Liikkeellä olevat tarkastajat käyttävät henkilöitä, jotka ovat alaikäisiä, mutta eivät todellakaan näytä siltä. Näin ollen jos hiukankin epäilee asiakkaan ikää, on pahvit kysyttävä.

Joten olkaahan ihmiset kärsivällisiä asian kanssa ja pitäkää paperit mukana. Niinkuin jo sanottu, on iän arvaaminen joskus todella hankalaa, ja aiheuttaa myös myyjälle noloja tilanteita. Vaikee kuvitella, että joku vittuillakseen henkkareita kysyisi, vaikka onhan meitä moneen. Itse olen vaan imarreltu jos joku vielä jaksaa vaivautua.*iloinen*
sapeli

Posts: 11,768

#1622 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Tänään kävi niin että joku kaveri jonkun firman markkinointiosastolta soitteli kadonneiden pakettien perään - osa yhden lähetyksen paketeista oli kadonnut matkalla eli irronnut siitä kuormasta. Hän ei siis ollut lähettäjä eikä asiakas, vaan oli nimenomaan se yhteyshenkilö joka asiakassuhteita hoitaa. Koitin hänelle sitten kovasti selittää että siinä paketissa ei tule olemaan yhteystietoja kun se on isommasta kuormasta vain pieni osa, ja että ilman tuntomerkkejä (joita hän ei osannut sanoa - ei edes sisältöä) sitä on mahdoton löytää. Ei se hirveästi tykännyt kun sanoin että me ei ehditä sille lähettäjälle soittaa tuntomerkkejä varten, että saa soittaa takaisin kun osaa kuvailla tuotteen.

Kivaa ku eka "kunnon" viikko töissä ja puolet porukasta kipeenä, mitään ei ehitä tekemään ajoissa *igor*

edit: nii ja sit tietty soitettiin toisesta terminaalista, äijä huutaa että perkele jos vielä kerrankin siirretään puhelu niiden konttoriin kun asia X ei niille kuulu - koita siinä nyt sit selittää että mulla ei oo tuollasen kanssa mitään tekemistä vaan vaihde sen on tehnyt (ehkä), ja että he ei voi mitenkään nyt tietää mistä asiakkaasta on kyse. Äijä vaan huutaa että tää on meille kuuluva selvitys, hyvä että ehdin ottamaan mitään tietoja ylös ennenku paiskas luurin korvaan. *justjoo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

embie

Posts: 531

#1623 • • embie Shwoopsie poo

Lyylikki, 5.9.2007 17:42:

Niin no. Tulipahan sitten mieleeni se, että miksi ihmeessä asiakkaat, joiden vuosiostot on ~500 e on niitä kaikkein vittumaisimpia. Niitä jotka tulee lankoja pitkin, kun tavara ei ole oikeassa paikassa alta aikayksikön. Niitä, joille pitäisi maasutuslahjoina lähetellä kaikkea mahdollista ja jotka tilaavat näytteitä ihan surutta. Sitten on nämä sadoilla tuhansilla tilaavat, joiden kanssa homma on lepposaa. Vaikka jonkun asian selvittelyyn menisikin useampi tunti, niin ei ne ole siitä moksiskaan. Vaikka tilaus ei tulisikaan totutussa 3 päivässä, niin ei ne siitä ota hertsiä.



Saman oon huomannu kun on noita kanta-asiakaskortteja ja niissä eri tasoja, että ne Platinum/Diamond -tason asiakkaat on yleensä niitä kaikkein lepposimpia ja mukavimpia, eikä ne pienistä hötkyä.
Eri asia on taas ne, jotka ovat just päässy perustason kortista seuraavalle tai saaneet suoraan kultatason kortin jostain lahjaksi. Niillä on jo tullessa sellanen asenne, että mitäs mä tällä kortilla saan ja mullehan kuuluu toi ja toi ja toi ja kai nyt saa alennusta ja yms yms.

Kyllä me aika hyvin itsekin tiedetään, mitä minkäkin tasoselle korttiasiakkaalle kuuluu ja se me mielihyvin myös heille annetaan. Miksi pitää siis heti alkuun olla niin hyökkäävällä asenteella liikenteessä? *eiei*
laite

Posts: 2,994

#1624 • • laite MastahWankah

mayah, 7.9.2007 09:02:
Jos sun työsopparissas lukee "Tallentaja" ja sun toimenkuvas on ollut tallentamista, niin miten ihmeessä sun työtodistuksessas lukis jotain muuta?


NOKU MÄ HALUUUN!!!!

btw. mitä tossa sit pitäis lukea? :D
crissy

Posts: 1,958

#1625 • • crissy

Forecast, 6.9.2007 00:34:
Luojan kiitos olen baaritiskin takana vain harvoin työskentemässä!
Kaikista suurimpia rasitteita ovat muka-hauskat ja omasta mielestään komeat miehet (kuvittelevat varmasti olevansa taivaanlahjoja naisille!)

- Ei, en soita sinulle, vaikka laittaisit JOKAIKISEEN pankkikorttikuittiin puhelinnumerosi. Ja btw, luuletko, että me työntekijät saadaan niitä itsellemme edes ottaa?
- En palvele sinua yhtään nopeammin vaikka heittelisit satasen seteleitä ilmaan. Hieman kärsivällisyyttä, kiitos!
- Ikivanhat iskureplat on kuultu - miljoona kertaa.
- Se, että olen nainen ja olen baaritiskin takana, ei tee minusta helppoa. Mene sinne tanssilattialle pokaamaan joku teiniritsa, hus!
- Jos tilaat tyylillä "Kolme olutta ja puhelinnumero, heheheh" , tulet saamaan tylyn vastauksen.

Ja yleisesti ottaen ärsyttää kaikki aikuiset ihmiset, jotka eivät osaa käyttäytyä ja joilla ei ole tippaakaan kärsivällisyyttä eikä käytöstapoja. Murrr! *senkin*



WORD!!! aaah niin tuttua!
Kolera

Posts: 4,256

#1626 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
kuis montaa oikeesti vituttaa baaritiskin takana jossei asiakas moikkaa takas vaan tokasee suoraa tilauksen? et pitääks tässä ruveta kohteliaaks =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Syntse

Posts: 1,652

#1627 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Forecast, 6.9.2007 00:34:
- Jos tilaat tyylillä "Kolme olutta ja puhelinnumero, heheheh" , tulet saamaan tylyn vastauksen.



Opettelet ravintolan puhelinnumeron ja annat sen tai ravintolan käyntikortin tuollaiselle pyytäjälle siinähän sitten huuli pyöreenä ihmettelee.
Freja

Posts: 8,775

#1628 • • Freja Sihteeri

Forecast, 6.9.2007 00:34:
- Jos tilaat tyylillä "Kolme olutta ja puhelinnumero, heheheh" , tulet saamaan tylyn vastauksen.



Multa yleensä irtos nauru tollaseen, koska ei sitä voi ottaa vakavissaan et pitäs tylyilee rupee. Pysyy asiakaskin ilosempana ja jättää tippiä *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,775

#1629 • • Freja Sihteeri

Kolera, 7.9.2007 09:33:
kuis montaa oikeesti vituttaa baaritiskin takana jossei asiakas moikkaa takas vaan tokasee suoraa tilauksen? et pitääks tässä ruveta kohteliaaks =P



No onha se aika vittumaista jos sanotaan et "Moi!" tms ni sä sanot "olut". Tai jos pidät sitä tervehdyksenä ni mikä ettei :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1630 • • Lost-Soul los pallos

Freja, 7.9.2007 09:58:
---
Kolera, 7.9.2007 09:33:
kuis montaa oikeesti vituttaa baaritiskin takana jossei asiakas moikkaa takas vaan tokasee suoraa tilauksen? et pitääks tässä ruveta kohteliaaks =P

---


No onha se aika vittumaista jos sanotaan et "Moi!" tms ni sä sanot "olut". Tai jos pidät sitä tervehdyksenä ni mikä ettei :D


Tosin itse baarissa käydessä harvoin edes kuulen, mitä se baarimikko/maija sieltä tiskin takaa huutelee.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Freja

Posts: 8,775

#1631 • • Freja Sihteeri

Lost-Soul, 7.9.2007 10:06:
Tosin itse baarissa käydessä harvoin edes kuulen, mitä se baarimikko/maija sieltä tiskin takaa huutelee.



Villi veikkaus; "Hei"?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Kolera

Posts: 4,256

#1632 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Freja, 7.9.2007 09:57:
---
Forecast, 6.9.2007 00:34:
- Jos tilaat tyylillä "Kolme olutta ja puhelinnumero, heheheh" , tulet saamaan tylyn vastauksen.

---


Multa yleensä irtos nauru tollaseen, koska ei sitä voi ottaa vakavissaan et pitäs tylyilee rupee. Pysyy asiakaskin ilosempana ja jättää tippiä *nauru*


Jaa että sielläpäin päin naamaa nauraminen aiheuttaa asiakkaassa iloisuutta ja tippien herumista. hyvä tietää =P

Freja, 7.9.2007 09:58:
---
Kolera, 7.9.2007 09:33:
kuis montaa oikeesti vituttaa baaritiskin takana jossei asiakas moikkaa takas vaan tokasee suoraa tilauksen? et pitääks tässä ruveta kohteliaaks =P

---


No onha se aika vittumaista jos sanotaan et "Moi!" tms ni sä sanot "olut". Tai jos pidät sitä tervehdyksenä ni mikä ettei :D


no monesti se menee nii et kerkeen huutaa tilauksen samaa aikaa ku tulee moi tiskin toiselta puolelta =) Kyllä mä kai morottelen takas siin vaihees ku tiski on tyhjänä ja en heti tiiä mitä otan mut ainaki ruuhkasena aikana ei tuu yleensä moroteltuu jos sieltä ees tulee sitä toiseltakaa puolelta. moron poisjättäminenhän säästää sen sekunnin pari ja ruuhka saadaan nopeemmin pois alta!!1
Kiitokset mä kyl aina sanon ja mahollisesti ole hyvät ku massit annan et kai se vähän kompensoi morottelemattomuutta =)

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Freja

Posts: 8,775

#1633 • • Freja Sihteeri

Kolera, 7.9.2007 10:07:
ruuhkasena aikana ei tuu yleensä moroteltuu jos sieltä ees tulee sitä toiseltakaa puolelta. moron poisjättäminenhän säästää sen sekunnin pari ja ruuhka saadaan nopeemmin pois alta!!1
Kiitokset mä kyl aina sanon ja mahollisesti ole hyvät ku massit annan et kai se vähän kompensoi morottelemattomuutta =)



*joo* ja onhan tuo kiire just sellasta, et aspakin ehkä vaa kattoo suhu päi tai kysyy "sinne" tms.

Oon pubityöntekijä, katoin siltä kannalta. Yökerhois varmaa vähä eri asia :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

spoinkel

Posts: 398

#1634 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Totta, useimmin kuultu baarimikon/-maijan tervehdys on "sinne?"

Jos siinä ruuhkassa sanoo "hyvää iltaa", niin varmaan kohta katsotaan kuin electronilla maksajaa :D

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Freja

Posts: 8,775

#1635 • • Freja Sihteeri

Kolera, 7.9.2007 10:07:
Jaa että sielläpäin päin naamaa nauraminen aiheuttaa asiakkaassa iloisuutta ja tippien herumista. hyvä tietää =P



katos en huomannut tätä aikasemmin.

Mut nii. En ny tarkottanu ivallista päin naamaa nauramista, vaan ystävällistä "olen imarreltu mutta et tuu saamaan numeroani"-naurua, sellasella pilke silmäkulmassa-meiningillä. Ihan samaa läppää siis mitä asiakaskin heittää.

Tajusiks ny? :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Cloud

Posts: 2,162

#1636 • • Edited Cloud Game Freak

Lost-Soul, 7.9.2007 10:06:
---
Freja, 7.9.2007 09:58:
---
Kolera, 7.9.2007 09:33:
kuis montaa oikeesti vituttaa baaritiskin takana jossei asiakas moikkaa takas vaan tokasee suoraa tilauksen? et pitääks tässä ruveta kohteliaaks =P

---


No onha se aika vittumaista jos sanotaan et "Moi!" tms ni sä sanot "olut". Tai jos pidät sitä tervehdyksenä ni mikä ettei :D

---

Tosin itse baarissa käydessä harvoin edes kuulen, mitä se baarimikko/maija sieltä tiskin takaa huutelee.



Itse ainakin yleensä olen aina sanonut jotain tälläistä tm. Terve/hei mitäs sulle sais olla? Ja en mä rehellisesti odota vastausta tyyliin no terve terve pistäppä yks jotain. Vaan ihan vaan puhdasta vastausta siihen, että mitäs laitetaan olkoonkin se vain Yks bisse.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Forecast

Posts: 33

#1637 • • Forecast Levyhuoran vaimoke

Syntse, 7.9.2007 09:46:
---
Forecast, 6.9.2007 00:34:
- Jos tilaat tyylillä "Kolme olutta ja puhelinnumero, heheheh" , tulet saamaan tylyn vastauksen.

---


Opettelet ravintolan puhelinnumeron ja annat sen tai ravintolan käyntikortin tuollaiselle pyytäjälle siinähän sitten huuli pyöreenä ihmettelee.



Juu, tuohan vois toimiakin *pepsodent*.
Tuollaiseen tilaukseen olen kyllä vastannut, että "siihen sulla ei oo varaa". Meni asiakas aika hämilleen. Tippiä ei kyllä tuollaisten jälkeen heru, mutta jotkut asiat ovat vaan niin priceless (kuten asiakkaan ilme ko tapauksessa), ettei sen niin väliä *nauru*
Forecast

Posts: 33

#1638 • • Edited Forecast Levyhuoran vaimoke

Freja, 7.9.2007 09:58:
---
Kolera, 7.9.2007 09:33:
kuis montaa oikeesti vituttaa baaritiskin takana jossei asiakas moikkaa takas vaan tokasee suoraa tilauksen? et pitääks tässä ruveta kohteliaaks =P

---


No onha se aika vittumaista jos sanotaan et "Moi!" tms ni sä sanot "olut". Tai jos pidät sitä tervehdyksenä ni mikä ettei :D



Haha, alan tästä lähtien morjestaa kavereita: "Jallukola!" tai "Butterscotch!" *hihu*

Mutta onhan se niin, että hiljaisena iltana ehtii ja jaksaa rupatella asiakkiaiden kanssa, mutta kiireisenä iltana arvostan asiakkaankin nopeutta ja tilausta ilman turhia lätinöitä.
"Moi mites ilta menee taitaa olle kiire heheheeheh öööö mitä mä nyt ottaisin öööö jallukola eiku tota mikähän olis hyvää hei tee mulle joku hyvä drinkki joku makee tai sit kirpee" *släp*


Thank god hevoset on paljon helpompia yhteistyökumppaneita eikä ratsastusoppilaatkaan koskaan uskalla väittää vastaan *iloinen*
nethr

Posts: 763

#1639 • • nethr !!

Forecast, 7.9.2007 15:31:
---

Haha, alan tästä lähtien morjestaa kavereita: "Jallukola!" tai "Butterscotch!" *hihu*



Ajattelin ihan samaa *nauru* joskin versiona toi kaupassa työskentelevien suosikki: "muovikassi" (en usko että kukaan sitä sitten tajuu, mutta samapa tuo *hih* )

--
xD

Forecast

Posts: 33

#1640 • • Forecast Levyhuoran vaimoke

nethr, 7.9.2007 16:06:
---
Forecast, 7.9.2007 15:31:
---

Haha, alan tästä lähtien morjestaa kavereita: "Jallukola!" tai "Butterscotch!" *hihu*

---


Ajattelin ihan samaa *nauru* joskin versiona toi kaupassa työskentelevien suosikki: "muovikassi" (en usko että kukaan sitä sitten tajuu, mutta samapa tuo *hih* )



Melekee OT, mutta oon alkanut ihmettelemään, että missä kaupoissa voi edes sanoa "muovikassi"? *ding* Kun ainakin noissa marketeissa sä ite vaan repäset ne siitä kanssa vierestä. Valaiskaa tyhmää *blush*