Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,197 views

innae

Posts: 1,377

#461 • • innae PaskaJätkä

Individual:
---
innae:
-klip-

---


Mielenkiintoista miten monet ihmiset alkavat oman työnsä tai asemansa kautta avaamaan erinäisiä pattitilanteita, kuten em.
"Ei enää saa juotavaa, koska on jo niin hiton kännissä"-osioo.
Mitenhän se liittyy mihinkään, kuinka suuren yhtiön pomo on jos on niin känässä, ettei tolpillaan pysy. Esimerkkitapauksen herran yritys tuskin on ainakaan pörssiin listautunut, koska käsittääkseni vähänkin isompien yritysten johtohenkilöt kyllä tietävät asemansa ja rajansa ja tällä tarkoitan sitä, että pyrkivät välttämään täydellistä koomailua yleisillä paikoilla.
Voin toki olla väärässäkin...

Mutta yksi kysymys.
Miten tämä määritellään?
"Yritän siinä selvittää sitä tosiasiaa, että jos hänelle käy jotain humalassa kotimatkallaan se on ravintolan syy"
Eli mikä juttu tämä on? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun en ole tästä koskaan kuullut.



Minulle on koulussa opetettu, että ravintola on vastuussa asiakkaasta jos hänelle käy jotain kotimatkaallaan/matkalla toiseen ravintolaan. Tiedä häntä, onko tämä enään voimassa mutta kyllä se hieman tuolla takaraivossa muistuttaa, ettei anna sen asiakkaan juoda mitään persekuntoa ja jäädä auton alle.

Ja olkoon asiakas vaikka presidentti, kun hän on baarimestarin mielestä liian humalassa nauttiakseen lisää alkoholituotteita niin ei siihen mikään auta. Voi tosin olla, että jotkut anniskelevat lisää jos syydät 100e käteen, mutta se ei minun mielestä fiksua ole.
Jos haluaa vetää sellaisen perseapinakaato-kunnon, ettet tolpillasi pysy niin sen voit tehdö myös himassa.

--
PaskaJätkä

jUSSi

Posts: 1,377

#462 • • jUSSi äkäinen vanhus

innae:
Mutta yksi kysymys.
Miten tämä määritellään?
"Yritän siinä selvittää sitä tosiasiaa, että jos hänelle käy jotain humalassa kotimatkallaan se on ravintolan syy"
Eli mikä juttu tämä on? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun en ole tästä koskaan kuullut.
---
Minulle on koulussa opetettu, että ravintola on vastuussa asiakkaasta jos hänelle käy jotain kotimatkaallaan/matkalla toiseen ravintolaan. Tiedä häntä, onko tämä enään voimassa mutta kyllä se hieman tuolla takaraivossa muistuttaa, ettei anna sen asiakkaan juoda mitään persekuntoa ja jäädä auton alle.



Tämä taitaa liittyä siihen anniskeluluvan osaan, jossa kielletään tarjoilemasta humaltuneelle. Luvathan saattavat lähteä, jos paikan väki on liian huonossa hapessa.
Avatar
#463 • • Edited polve Guest

ALIEN:
sain eilen tietää, että Kannelmäen kunnallisessa neuvolassa on Somali lääkäri kuka ei osaa Suomea ja silti hoitaa suomalaisten resepetejä yms lekuri hommia, mut hei onneks sillä on tulkki siinä vieressä (kuka ei myöskään ymmärrä mitään kielistä)! *hihu* - eli asiakkaana olen aika hyvissä käsissä uskoisin?



Itse olin inttiä varten tarkistuksissa Serbialueilta (?)
kotoisin olevan lääkärin tarkastuksessa, hieman
hidastempoistahan se oli kun joutui artikuloimaan selvästi
ja hitaasti, mutta tuntui osaavan hommansa vaikka kyseessä
olikin rutiinitarkastus. Kovasti mies pahoitteli puutteellista
suomenkielentaitoaan ja perusteli rutiinihommisaan olemista
juuri sillä, että opiskelee kieltämme. Ja terveydenhoitaja toimi
vieressä tulkkina jos tuli vaikeita tilanteita.

Edit: sori OT.
Avatar
#464 • • Annakins Guest

ALIEN:
sain eilen tietää, että Kannelmäen kunnallisessa neuvolassa on Somali lääkäri kuka ei osaa Suomea ja silti hoitaa suomalaisten resepetejä yms lekuri hommia, mut hei onneks sillä on tulkki siinä vieressä (kuka ei myöskään ymmärrä mitään kielistä)! *hihu* - eli asiakkaana olen aika hyvissä käsissä uskoisin?



Et taida itsekään osata suomea kovin hyvin...
Avatar
#465 • • Edited ALIEN Guest

Annakins:
Et taida itsekään osata suomea kovin hyvin...



En mut sehän ei liity aiheeseen. Vai luitko väärin topicin aiheen?

OT. ja muuten sama koskee suakin... :P
Avatar
#466 • • Annakins Guest

ALIEN:
---
Annakins:
Et taida itsekään osata suomea kovin hyvin...

---


En mut sehän ei liity aiheeseen. Vai luitko väärin topicin aiheen?

OT. ja muuten sama koskee suakin... :P



Ei liittynyt topiciin, mutta oli pakko kommentoida kun kielitaidosta puhuit :) Pilkunnussija nosti päätään.

Aijoo, mitäs ne mun kielioppivirheet oli? :o
Avatar
#467 • • Edited ALIEN Guest

Annakins:
Aijoo, mitäs ne mun kielioppivirheet oli? :o



ne kolme pistettä peräkkäin. ainakin mitä mulle opetettiin lukios............. ja voit sit varmaan pitää sen pääs alhaal ellei toi "aijoo" kuulu sanastoomme :D
phanatic

Posts: 1,123

#468 • • phanatic

ALIEN:
---
Annakins:
Aijoo, mitäs ne mun kielioppivirheet oli? :o

---


ne kolme pistettä peräkkäin. ainakin mitä mulle opetettiin lukios............. ja voit sit varmaan pitää sen pääs alhaal ellei toi "aijoo" kuulu sanastoomme :D



Kolme pistettä peräkkäin on täysin oikein "kieliopillisesti" paikka paikoin. Sen sijaan ................................. ei ole.
Juhgu

Posts: 7,921

#469 • • Juhgu Virnistelijä

phanatic:
---
Kolme pistettä peräkkäin on täysin oikein "kieliopillisesti" paikka paikoin.



Ei muuten ole *pilknus*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#470 • • ALIEN Guest

Juhgu:
---
phanatic:
---
Kolme pistettä peräkkäin on täysin oikein "kieliopillisesti" paikka paikoin.
---


Ei muuten ole *pilknus*



ettäs niin ja se on mulle yks hailee vaikka siinä olisikin viisitoista pistettä.
Avatar
#471 • • astaroth Guest

phanatic:
Kolme pistettä peräkkäin on täysin oikein "kieliopillisesti" paikka paikoin.
---
Juhgu:
Ei muuten ole *pilknus*


Tämän mukaan on, ainakaan missään ei sanota sitä kieliopillisesti vääräksi. *pilkwank*

1.11. Kolme pistettä…

Kolmea pistettä käytetään virkkeen lopussa yleensä kaunokirjallisuudessa kertomatta tai kesken jätetyn merkkinä tapauksissa, joissa jätetään lukijan pääteltäväksi, mitä kyseisessä kohdassa voisi tapahtua. Lukija voi itse jatkaa mielikuvituksensa varassa ja kuvitella jatkon.

- "He kävelivät kuutamossa pitkän aikaa kahden. Pian he tulivat heinäladon kohdalle ja astuivat sisään…"

Tekniikan ja varsinkin fysiikan teksteissä kolmea pistettä näkyy käytetyn rajakohtailmauksissa. Yleiskielessä on tällöin yleensä ajatusviiva.

- 40...49 MW
- 40–49 MW

Luonnontieteellisillä aloilla kolmen pisteen käyttö on joskus perusteltua, kun halutaan välttää useiden peräkkäisten viivojen käyttöä, esimerkiksi miinusmerkin ja ajatusviivan peräkkäisyyttä.

http://joyx.joensuu.fi/~suoniemi/piste.html

Kerrankin täällä väännetään aiheesta. *nauru*

Olisiko herrat aikalisä paikallaan? :)
Avatar
#472 • • Edited ALIEN Guest

Astaroth::)


:) <---- no toi on ainakin väärin! *nauru*
Avatar
#473 • • astaroth Guest

ALIEN:
:) <---- no toi on ainakin väärin! *nauru*


Oli sit ihan pakko? *nauru*
Avatar
#474 • • Annakins Guest

ALIEN:
---
Annakins:
Aijoo, mitäs ne mun kielioppivirheet oli? :o

---


ne kolme pistettä peräkkäin. ainakin mitä mulle opetettiin lukios............. ja voit sit varmaan pitää sen pääs alhaal ellei toi "aijoo" kuulu sanastoomme :D



En taida pitää päätäni alhaalla vaikka "aijoo" ei kuulukaan sanastoomme, myönnän sen. Kuulostaa vaan kamalalta kun sanotaan: "lääkäri kuka ei osaa edes...", käytetään isoja kirjaimia kielten ja kansojen nimien alussa jne. Tietenkin teen itsekin virheitä, mutta silti mua ahdistaa, että internet ja keskusteluforumit käytännössä raiskaa kieltä kun kaikki yritetään lyhentää eikä kielioppiin kiinnitetä mitään huomiota.

Eix niinq joo?

-A-

PS. Ja mä en voi sietää liiallista hymiöiden käyttöä. Kaikki o niinq ihqua. viddu.
Juhgu

Posts: 7,921

#475 • • Juhgu Virnistelijä

Astaroth:
---
Kolmea pistettä käytetään virkkeen lopussa yleensä kaunokirjallisuudessa kertomatta tai kesken jätetyn merkkinä tapauksissa, joissa jätetään lukijan pääteltäväksi, mitä kyseisessä kohdassa voisi tapahtua. Lukija voi itse jatkaa mielikuvituksensa varassa ja kuvitella jatkon.


Kaunokirjallisuudessa tai tuttavallisessa tekstissä kolme pistettä voi tosiaan sopia, tosin niissäkin se on lähes aina huono ratkaisu. Virallisessa tekstissä kolme pistettä on kielioppivirhe. Poikkeuksena tosiaan tuo rajakohtailmaus *hymy*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#476 • • Edited ALIEN Guest

Annakins:
viddu.



niin mut mehän ei ollakaan lääkäreit eikä tää forum ole mikään resepti... :D

Annakins:
mutta silti mua ahdistaa, että internet ja keskusteluforumit käytännössä raiskaa kieltä kun kaikki yritetään lyhentää eikä kielioppiin kiinnitetä mitään huomiota.



LOL
extramppa

Posts: 217

#477 • • extramppa hengailija
Oon jo pian 7vuotta toivonut vuoteen edes yhtä päivää, jolloin saa asiakkaalle suoraan sanoa, mitä mieltä on tämän asiakaskäyttäytymisestä. Kuinka moni uskaltaisi sellasena päivänä lähteä asioille? Valitettavasti tää toive on ihan turha, koska seuraamukset olisi negatiivisia yritykselle ( mutta ah, niin vapauttavaa asiakaspalvelijalle).
Avatar
#478 • • Edited gnomex Guest
- Järjestyksenvalvoja ei ole yleinen aikatauluopas
- Se ei ole järjestyksenvalvojan moka jos olet kolme kuukautta sitten hävittänyt piposi. Kysy poliisin löytötavaratoimistosta.
- Meitä yritetään kusettaa jatkuvasti, uskokaa, me tiedämme jo ne kaikki huonot selitykset.
- Mekin teemme vain työtämme, emme ole natseja, rasisteja tms. (ainakaan kaikki *nauru*)
- Teille kukkahattutädeille: kauppakeskuksessa riehuva kaapin kokoinen nisti ilman käsirautoja ON uhka yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle.
- Järjestyksenvalvojaa on turha haukkua siitä mitä kauppakeskuksen kiinteistöpäällikkö päättää.
- Jos sinun käsketään poistua, poistu, älä intä vastaan.
- Niin hassulta kuin se kuulostaa, myös meidän työhön kuuluu ruokatauko.
- Kauppakeskus ei ole oikea paikka ryypätä (poislukien sen sisällä sijaitsevat anniskelupaikat).
- Kauppakeskuksen porraskäytävät ei ole nukkuma-/dokaus-/tupakka-/hengailupaikkoja.
- Me emme todellakaan tee rikosilmoituksia teidän puolesta. Se on jokaisen asianomistajan itse tehtävä.
- Ruuhka ja jonot eivät ole meidän syytä.
innae

Posts: 1,377

#479 • • innae PaskaJätkä
Tapahtui jo torstaina töissä;
Miesasiakas, n30v tulee tiskille ja tilaa kossukolan, valmistan tämän huikaisevan vaikean juomasekoitusken ja ojentaessani juomaa miehelle, tokaisee hän "sä oot ihan vitun kalpaa. Ihan sairaan näkönen. Sun kannattais käydä solariumissa niin suahan panis vaikka ketä..."
Tjoo-oh. Sattumoisin, ihoni on kalvakka, en sille mahda. Ja ei kiitos, en tahdo että ketä tahansa minua polkisi. Ja mieluiten, en tahdo tuollaisia kommentteja työaikana kuulla. En minäkään kommentoinut kyseisen herran ulkomuotoa, vaikka hieman elintasotavaraa oli siellä sun täällä.

--
PaskaJätkä

Caro²

Posts: 5,301

#480 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Yleistä ravintolahässäkkää:

- Suomirokkipaikassa ei soiteta trancea, housea, junkkaa tai polkkaa
- Teinidiskossa ei myöskään (välttämättä) soiteta rokkia
- Dj harvemmin päättää ravintolan musiikkilinjauksesta
- Hitaiden jälkeen tulleen nopean kappaleen perään ei tarvitse vaivautua kerjäämään hitaita.
- "Soitatko tän biisin jos tuon cd-r:n" -En soita
- "Mikset?" - ...
- Dj:llä ei ole valtuuksia myydä kaljaa, eikä baarimikolla valtuuksia sanoa dj:lle mitä sen tulee soittaa (ellei maksa ko. henkilön palkkaa).
- Ravintola ei myöskään ole mikään sikala, siellä voi käyttäytyä kuin kotona. Vai toimiiko sohvat kotona tuhkakuppina, tai lavuaari vessanpyttynä?
- Juomia ei myöskään tarjoilla pilkun jälkeen, ei vaikka kuinka kinuaa.
- Jos vituttaa ja haluaa haastaa riitaa, jää kotiin hakkaamaan kiviseinää.
- "Mä en ymmärrä miks ravintola menee puol kolmelta kiinni, jos kelloja siirretään tunnilla eteenpäin vasta puol neljä?" - Ravintolahenkilökunta ei varmaankaan ole päättänyt suomen lakia, ja jos olisi, ravintola menis varmaan kahdeltatoista kiinni. Kiitos "teidän". (PS. Ravintola pitää olla klo 04 tyhjä ulkopuolisista, klo 04:30 näin ei olisi).
- "Onks tossa nyt jotain vaikeeta?" - Ei ole. Helppoa rahaa, mukavat työajat, mukavat asiakkaat, ja vitun kova liksa <3
- Jos henkilökunta keskustelee jonkun kanssa, ei tungeta siihen väliin vaatimaan palvelua.
- Saman biisitoiveen esittäminen 10kertaa aiheuttaa vastakkaisen lopputuloksen.
- Myöskään uhkailu: "Saat turpaan jos et soita" saattaa kuulostaa omasta mielestä vakuuttavalta.. Itse heitätytän moiset asiakkaat pihalle kertalaakista.
- Dj-koppi / baaritiski ON savutonta aluetta, ja syystä! Jos olet niin tyhmä ettet ymmärrä asettua työntekijän saappaisiin, syöksy suohon.
- Jos dj:llä on luurit päässä, ja/tai kädet miksauspöydällä, hän varmaan tekee jotain. Vieressä huutaminen tai hihan nykiminen ei auta asiaa..
- Älä HELVETISSÄ rupea laulamaan! Paskaa musiikkia kuunnellaan muutenkin 6h illan aikana. Mukava idols-tason musiikkiesitys todennäköisesti edesauttaa toisen ammatin hankkimista. Heitä vaikka kivillä.

Kuvailua:
- "Ootko ottanu monta kuvaa?" - Ihan vitusti
- "Koska kuvat tulee jakoon?" - Sitten kun ehtii
- Jos kuvaaja on kamera naaman edessä, hän TODENNÄKÖISESTI yrittää kuvata jotakuta sillä hetkellä. Jos on asiaa, töki toki kylkeen, nyi hihaa, tai huuda korva vieressä saadaksesi huomiota. Se auttaa!
- Kun "ihan oikea" kuvaaja on ottamassa esm hääkuvia tms, kannattaa mennä omalla pokkarilla räpsimään samaan aikaan kuvaajan kanssa kilpaa. Työrauha?
- Kuvien kerjääminen 10h tapahtuman jälkeen on aika turhaa - Ei nopeuta kuvien saamista yhtään.

EDIT: Työntekijät ovat (joskus) syystäkin ruman näköisiä. Rumille ihmisille puhuminen ei ole toisten silmissä hyväksyttävää. Älä siis puhu, kiitos.. (Ellei ihan oikeesti ole ASIAA)..*hihu*