Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 720,617 views

Marjo

Posts: 1,796

#201 • • Edited Marjo pupuTupuna

niomic:
---
mayah:
Hinnoista kitiseminen on ehkä yks ärsyttävimpiä kaupan kassalla ollessa.

Asiakas: "Mutta kun siellä jauhelihahyllyn reunassa luki 2.30 niin miten se nyt voi tässä sitten maksaa 2.40??"

Maijan ajatus: "No pitäiskö sun sitte jättää se sipsipussi, sikspäkki, dippikastike tai röökiaski ostamatta, jos sun taloutes kaatuu siihen jauhelihapaketin kymmeneen senttiin?"

---


Kitiseminen? Hah! Se hinta on merkitty sinne jo ihan lain määräystenkin takia ja kyllä mä oletan maksavani tuotteesta sen hinnan, mikä on ilmoitettu. Ei kyse oo siitä kymmenestä sentistä resurssimielessä vaan periaatemielessä. "ai, kato kaikki tuotteet oliki 10 senttii kalliimpii, noh kai mä sit vaan nielen tän, koska en haluu kitistä, k"



meidän kaupassa asiakas saa ilmaiseksi tuotteen jos hän kassalla tai jo ostettuaan huomaa hinnan olleen eri kassalla ja hyllyssä. Hintatakuuksi sitä kutsutaan. Hintalapun hinta tietysti tarkastetaan.
ezzy

Posts: 8,060

#202 • • Edited ezzy Droid-pappa

diorite:
---

Miksi sitten menet edes automaatille? Siinä vieressä on tavallinen mittari (oletin ettet puhunut kylmistä asemista koska olit mennyt pyytämään rahoja takaisin) ja se täti antaa mielellään rahat takaisin kun käyt maksamassa.



vaan eipä ollut "tavallista" mittaria. my point exactly.

ps. maksan normaalisti aina kortilla, mutta olin just vaihtanut pankkia ja oli vain automaattikortti uudelta pankilta.
diorite

Posts: 437

#203 • • diorite 180+

ezzy:
maksan normaalisti aina kortilla



Sama juttu. Eipä tarvi ravata sisällä maksamassa ja ei ole ongelmia seteleiden kanssa.

--
Kuka? Minäkö?

Juhgu

Posts: 7,921

#204 • • Edited Juhgu Virnistelijä

andi--:
---
Hei muuten, kai täällä on joku bussikuski? Lukisin enemmän kun mielelläni heidän avautumista. *hih*


Kokemuksia vittumaisista bussikuskeista kyllä löytyy vaikka kuinka, mutta enpä urputa siitä nyt tämän enempää, kun tässä ketjussa on tarkoitus valittaa asiakkaista *hymy*


GoA:
---
No kyllähän se nyt vaan niin on että mustalaiaet ovat ongelmasakkia. Olkoot rasistista mutta henk. koht. mielipide on että ne on pelkkää paskaa.


Minullakaan ei ole tästä tarjota pätevää tutkimustilastoa, mutta luulen, että ne ovat keskimäärin hankalampia ja epärehellisempiä asiakkaita. Jos se on totta, niin sen sanominenhan on silloin faktaa eikä rasismia.


Ana:
---
Jos ystävällisesti referoisit nää sun "tilastolliset tekijäs" uskottavasta lähteestä? Mä en usko et sä oot tätä työtä tehny, eli jopa uskallan veikata että ns. puhut perseestäsi etkä tiedä todellisuudesta vaan perustat argumenttisi rasististen ennakkoluulojen varaan, joita pidät totuuksina ja tilastoina.


Mistäs sinun argumenttisi sitten tulevat? Eivät tilastollisista tekijöistä ainakaan. Useimmat täällä tuntuvat olevan kanssasi eri mieltä, joten voisit sinäkin vähän referoida.


siveys:
---
JussiS:
Alkossa duunissa ollessani sanoin et sentit ei käy (nordean konttori oli käytävän toisella puolella).
---
Eikös tämä ole laitonta? *hih*


Käsittääkseni on. Suht törkeää asiakaspalvelua joka tapauksessa passittaa asiakas puoleksi tunniksi pankkiin jonottamaan, ettei asiakaspalvelijan tarvitse laskea puolta minuuttia kolikoita.


ezzy:
Jos minä laitan automaattiin 50e (jota pienempää minulla ei ollut) ja tankkini täyttyykin jo 40e:lla, niin totta helvetissä haluan loput rahat takaisin. Oli vähän täti tiskin takana H.Moilasena, kun menin pyytämään rahojani.


Varmasti haluat, harmi vaan ettet sääntöjen mukaan saa. Eiköhän siinä jossain lue että automaatti ei palauta vaihtorahoja.

Ezzy:
En todellakaan mene ensin rikkomaan rahoja vitosen seteleiksi ja sitte yksitellen syötä niitä sinne automaattiin ja ota takkii sitä ylijäävää osaa. Jotain rajaa.


Ei niitä rahoja tarvitse sinne vitosina survoa eikä sinne tarvitse laittaa ylimääräistä rahaa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Marjo

Posts: 1,796

#205 • • Marjo pupuTupuna

mayah:
---
pupuTupuna:
meidän kaupassa asiakas saa ilmaiseksi tuotteen jos hän kassalla tai jo ostettuaan huomaa hinnan olleen eri kassalla ja hyllyssä. Hintatakuuksi sitä kutsutaan. Hintalapun hinta tietysti tarkastetaan.

---


Meillä ainakin silloin (jos siis kyseessä tosiaan oli virhe hintalapussa) pahoiteltiin kovasti, myytiin tuote hintalapussa olevaan hintaan ja annettiin kahvilaput seurueelle marketin kahvilaan. Kuten todettu, asiakaspalvelu ja omat ajatukset on kaksi eri asiaa!



Toi on oikein ok tapa hoitaa asia. Ja noin se yleensä hoidetaankin.
phanatic

Posts: 1,123

#206 • • phanatic

Juhgu:
GoA:
---
No kyllähän se nyt vaan niin on että mustalaiaet ovat ongelmasakkia. Olkoot rasistista mutta henk. koht. mielipide on että ne on pelkkää paskaa.
---
Minullakaan ei ole tästä tarjota pätevää tutkimustilastoa, mutta luulen, että ne ovat keskimäärin hankalampia ja epärehellisempiä asiakkaita. Jos se on totta, niin sen sanominenhan on silloin faktaa eikä rasismia.



Jos mustalaiset ovat keskimäärin hankalampia ja epärehellisempiä asiakkaita, on faktaa sanoa, että heidän joukossaan on enemmän ongelmatapauksia. Faktaa ei kuitenkaan ole väittää koko kansanryhmää roskasakiksi. Miehet ovat keskimäärin hyvin paljon väkivaltaisempia kuin naiset, mutta ei mielestäni ole oikein sanoa että suomalaiset miehet ovat vaimonhakkaajia. Partaiset miehet ovat useammin alkoholiongelmaisia kuin muut (eikö melkein kaikilla rapajuopoilla rehota sänki vähintään), mutta onko sinusta ok sanoa, että parrakkaat miehet ovat juoppolalleja?
[Nuclear]

Posts: 5,855

#207 • • [Nuclear] el aprendiz

phanatic:
[...] mutta onko sinusta ok sanoa, että parrakkaat miehet ovat juoppolalleja?


On. :D

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

ezzy

Posts: 8,060

#208 • • ezzy Droid-pappa

Juhgu:
---
Varmasti haluat, harmi vaan ettet sääntöjen mukaan saa. Eiköhän siinä jossain lue että automaatti ei palauta vaihtorahoja.
Ei niitä rahoja tarvitse sinne vitosina survoa eikä sinne tarvitse laittaa ylimääräistä rahaa.



Nyt en ihan ymmärrä pointtiasi. Ensimmäisen ymmärrän, jos siinä lukee jossakin noin, mutta jälkimmäistä en. Siis jos haluan saada tankkini tasan täyteen, niin siinähän pitäisi olla kolikkoautomaatti, koska en todellakaan tiedä litran tarkkuudella paljonko tankkiin menee milläkin hetkellä ;)

Mitä mä en nyt hiffaa?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#209 • • Edited Aziz Combat Fighter

[Nuclear]:
---
phanatic:
[...] mutta onko sinusta ok sanoa, että parrakkaat miehet ovat juoppolalleja?
---

On. :D



HAHAHAH LOL @ COMEDY REPLY!!

Todellakin, mulla ei varsinkaan ole tilastoja siitä että mustalaiset ois sen tavallisempaa sakkia kuin kukaan muukaan, koska en tosiaankaan tunne tarvetta vedota mihinkään helvetin rotu/käytöstilastoihin jotta voin tehdä työni hyvin ja tasapuolisesti. Mikä tässä on niin helvetin epäselvää? Mä teen päätökset siitä miten suhtaudun ihmisiin eri asioiden pohjalta kuin sen, mitä etnistä ryhmää ne edustaa. Se saattaa toki muokata mun käyttäytymistäni niitä kohtaan, esim romanimiehillä on muita useammin teräaseita mukanaan. Silti, yksilökohtaamisen kannalta sillä ei työtehtävissä ole mitään merkitystä. Jokainen asiakas on yksilö siinä missä seuraavakin kaveri. Tiivistämpä nyt vielä lauseeseen: [iso]On väärin tehdä työssään päätöksiä perustuen rasistisiin ennakkoluuloihin.[/iso] Mikä tässä on niin vaikeeta käsittää?

edit: Myöskin mukatieteellisin "tilastofaktoihin" perustuva rotusyrjintä, tyyliin mustalaisten seuraaminen kaupassa siksi että joidenkin ihmisten mielestä mustalaiset varastelevat enemmän kuin muut (huomatkaa etten halua ottaa kantaa tämän väitteen paikkaansapitävyyteen sen enempää) on myös rotusyrjintää.
siveys

Posts: 2,492

#210 • • siveys lovely
Alkaa maistumaan tämä aihe jo vähän puulta, mutta kommentoidaan nyt vielä..

Ana:
On väärin tehdä työssään päätöksiä perustuen rasistisiin ennakkoluuloihin. Mikä tässä on niin vaikeeta käsittää?


Minun mielestän ei ole.

Rasistisilla ennakkoluuloilla on usein statistisia korrelaatioita. Se on fakta.

Jos näet kaksi suomalaista tappelemassa kadulla niin on minun mielestäni tilanteeseen tulee suhtautua eri tavalla kuin jos näkee kaksi romania tappelemassa kadulla, sillä jälkimmäisessä tapauksessa on todennäköisyys suurempi sille, että toisella osapuolista on teräase saatavilla ja jälki voi olla paljon pahempaa.

Et tietenkään voi sanoa, että onko ihmisellä teräase pelkästään katsomalla rotua tai etnistä taustaa, mutta sinä voit evaluoida teräaseen saatavillaolevuuden todennäköisyyttä statistisesta näkökulmasta.

Mikä tässä on niin vaikeata käsittää?

On selkeästi olemassa tilanteita, kuten videovalvonta, jossa rasististen ennakkoluulojen pohjalta tehdyt päätökset eivät aseta kohdetta merkittävästi eriarvoiseen asemaan, mutta joiden tehokkuus on statistisesti perusteltua. Minun mielestäni tällaisissa tilanteissa rasististen ennakkoluulojen hylkääminen vain siksi, että ne ovat rasistisia on väärin. En tosin ole ihan varma siitä onko tässä enää määritelmän mukaan edes kyse rasismista, eli rotusyrjinnästä, mikäli kohde ei joudu merkittävästi eriarvoiseen asemaan.

Se mitä yritän sanoa on se, että vaikka jotakin asiaa kutsutaan rasistiseksi ja rasismi mielletään yhteiskunnassamme pahaksi asiaksi niin se ei silti automaattisesti tätä kyseistä asiaa pahaksi, vaan asioiden oikeudenmukaisuus tulisi evaluoida tilannekohtaisesti.

Tässä on itseasiassa takana aivan samanlainen ajatusketju:

a1) Jotkut romanit ovat hankalia
a2) Virheellinen induktio: Kaikki romanit ovat hankalia
a3) Kohde X on romani
a4) Deduktio virheellisestä päätelmästä a2: Kohde X on hankala.

b1) Jotkut rasistiset toimenpiteet ovat epäoikeutettuja
b2) Virheellinen induktio: Kaikki rasistiset toimenpiteet ovat epäoikeutettuja
b3) Toimenpide Y on rasistinen
b4) Deduktio virheellisestä päätelmästä b2: Toimenpide Y on epäoikeutettu.
Cloud

Posts: 2,162

#211 • • Cloud Game Freak

ezzy:
---
Juhgu:
---
Varmasti haluat, harmi vaan ettet sääntöjen mukaan saa. Eiköhän siinä jossain lue että automaatti ei palauta vaihtorahoja.
Ei niitä rahoja tarvitse sinne vitosina survoa eikä sinne tarvitse laittaa ylimääräistä rahaa.



Eh siis kyllähän ainakin Neste palauttaa rahat takaisin jos on rahaa jäänyt, mutta summan pitää ylittää viisi euroa. Eli jos laitat 50e koneeseen sisään ja tankkaat 47e niin se loppu on sun häviös. Siis edelleen kuulutan vain sitä että kun mennään ostamaan bensaa niin yritetään pitää hieman pienempiä rahoja mukana esim 20e seteleitä ja että ostetaan vaikka 40e kerralla. kyllä sillä summalla taas huristelee seuraavalle huoltoasemalle jossa voi tankata lisää.

Ja siis se mun alkupointsi olikin se että kun asiakkaat nyt sitten ostaa tolleen 75e vaikka pensaa ja tankkiin mahtuu 45 edestä niin sitten asiakkaat soittaa ihan vitun vihasina hoitajalle ja haukkuu sen paskaks.. niin se ei ole hyvää asiakas käyttäytymistä omasta mokasta.. Mut joo kyll käsittääkseni suurimmalla osalla firmoja palautetaan rahat.
Jet lahdessa ainakin vaatii kirjeteitse anomista rahanpalautukseen =))) siin ei kande paljoo vittuilla kirjees jos haluu rahansa takas =))))

Niin ja siitä centeillä ostamisesta. Centti ei ole suomessa "käypä" valuutta siis niitä ei lain mukaan tarvitse ottaa ollenkaan. Meillähän pyöristetään kaikki 5centiin. Eli suomessa ei käytetä 1 ja 2 centtin kolikkoa maksuvälineenä ollenkaan ja 99pros firmoista ei niitä ota vastaan. Eli ei kande edes yrittää lähteä niillä ostamaan.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#212 • • Edited Aziz Combat Fighter

siveys:
a1) Jotkut romanit ovat hankalia
a2) Virheellinen induktio: Kaikki romanit ovat hankalia
a3) Kohde X on romani
a4) Deduktio virheellisestä päätelmästä a2: Kohde X on hankala.

b1) Jotkut rasistiset toimenpiteet ovat epäoikeutettuja
b2) Virheellinen induktio: Kaikki rasistiset toimenpiteet ovat epäoikeutettuja
b3) Toimenpide Y on rasistinen
b4) Deduktio virheellisestä päätelmästä b2: Toimenpide Y on epäoikeutettu.



Ymmärrän mitä yrität sanoa, mutta mä nään tän myös näin:

a1) Henkilö kävelee sisään myymälään
a2) Henkilö on romani
a3) Henkilö kävelee vakaasti ja määrätietoisen oloisesti eikä vaikuta humalaiselta

b1) Henkilö kävelee sisään myymälään
b2) Henkilö ei ole romani
b3) Henkilö kävelee vakaasti ja määrätietoisen oloisesti eikä vaikuta humalaiselta


Onko tämä henkilö a todennäköisemmin varas kuin henkilö b, ja kumpaan kiinnitän enemmän huomiota, lähdenkö seuraamaan jompaa kumpaa? Esimerkkitapauksessa on täysin yhdentekevää mitä tilastot sanovat rotujen tendensseistä varastaa, tilastollinen mahdollisuus sille, että kyseinen yksilö on varas, on lähes sama. Sen sijaan romani saattaa vittuuntua ja tuntea olonsa ulkopuoliseksi mikäli turvallisuudesta vastaava taho aina kiinnittää häneen erityistä huomiota, enkä mä halua tehdä sellaista oloa yhdellekään asiakkaalle. Jos yhtälöön tuodaan muita tekijöitä, esim. isompi, epäilyttävästi käyttäytyvä seurue, alkoholi, mahdollinen narkomania, etc.. tilanne muuttuu. Näissä yhtälöissä ihmisen etninen tausta näyttelee niin mitätöntä osaa, ettei siihen käytännössä kannata kiinnittää huomiota, itse yritän sivuuttaa sen täysin ja katsella muita merkkejä mahdollisista häiriötekijöistä. Ihmisten niputtaminen ja kategorisoiminen siirtää mun havaintojani pois olennaisista riskitekijöistä. Juuri sen takia rasistinen ote tällaseen työhön on haitallinen ja vahingollinen, varsinkin kun en ole rasisti edes vapaa-aikanani.

Kai tässä on sitten kyse priorisoinnista.

IMHO voidaan jättää tää keskustelu tähän :)
Verano

Posts: 4,649

#213 • • Verano Merituuli

Cloud:



Niin ja siitä centeillä ostamisesta. Centti ei ole suomessa "käypä" valuutta siis niitä ei lain mukaan tarvitse ottaa ollenkaan. Meillähän pyöristetään kaikki 5centiin. Eli suomessa ei käytetä 1 ja 2 centtin kolikkoa maksuvälineenä ollenkaan ja 99pros firmoista ei niitä ota vastaan. Eli ei kande edes yrittää lähteä niillä ostamaan.




yhden sentin ja kahden sentin kolikot ovat todellakin lain mukaan käypää rahaa suomessa. niillä voi siis maksaa vaikka niitä ei meillä jaossa olekaan. tossa quottaus suomen pankin sivuilta jos et muuten usko.

"Lähimmän 5 sentin pyöristyssäännön takia 1 ja 2 sentin kolikot eivät ole laajassa käytössä Suomessa. Nämä pikkusentit ovat Suomessakin virallisia maksuvälineitä, mutta kaupan ei tarvitse ottaa niitä vastaan, jos tästä ilmoitetaan erikseen"

harvemmassapa paikassa on lappua et nää pikkukolikot ei käy, toki jossain muistan nähneeni.
Juhgu

Posts: 7,921

#214 • • Edited Juhgu Virnistelijä

ezzy:
---
Siis jos haluan saada tankkini tasan täyteen, niin siinähän pitäisi olla kolikkoautomaatti, koska en todellakaan tiedä litran tarkkuudella paljonko tankkiin menee milläkin hetkellä ;)


No jos se tankki pitää saada ihan täyteen, niin sitten kortilla tai vanhemman mallisella mittarilla.


Ana:
---
Onko tämä henkilö a todennäköisemmin varas kuin henkilö b, ja kumpaan kiinnitän enemmän huomiota, lähdenkö seuraamaan jompaa kumpaa?


Monet näkevät tuon tilanteen niin että a on todennäköisemmin varas, omien kokemusten tai "rasististen" ennakkoluulojensa takia.


Ana:
---
Todellakin, mulla ei varsinkaan ole tilastoja siitä että mustalaiset ois sen tavallisempaa sakkia kuin kukaan muukaan, koska en tosiaankaan tunne tarvetta vedota mihinkään helvetin rotu/käytöstilastoihin jotta voin tehdä työni hyvin ja tasapuolisesti. Mikä tässä on niin helvetin epäselvää? Mä teen päätökset siitä miten suhtaudun ihmisiin eri asioiden pohjalta kuin sen, mitä etnistä ryhmää ne edustaa...


Ei siinä kaiken tuon meuhkaamisesi jälkeen taida olla mitään epäselvää miten sinä suhtaudut asiaan. Jotkut nyt vaan sattuvat olemaan eri mieltä eikä se välttämättä tarkoita, että he ovat ahdasmielisiä rasisteja.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

sarola

Posts: 15

#215 • • sarola

Juhgu:
---
andi--:
---
Hei muuten, kai täällä on joku bussikuski? Lukisin enemmän kun mielelläni heidän avautumista. *hih*

---

Kokemuksia vittumaisista bussikuskeista kyllä löytyy vaikka kuinka, mutta enpä urputa siitä nyt tämän enempää, kun tässä ketjussa on tarkoitus valittaa asiakkaista *hymy*



Ehkä tarkoitettiinkin että klubbariin rekisteröityneet bussikuskit (ainakin Jonne) kertoisivat heidän vittumaisista asiakkaistaan *hymy*
onni3mk

Posts: 3,973

#216 • • Edited onni3mk Onni on.
Avaudun rasittavan klo 11-19 kassatyövuoron jälkeen:

MItä kohtaa kehotuksesta "Maksakaa tässä, olkaa hyvä" ette ymmärrä? Ei, niitä rahoja ei kurotella sieltä liukuhihnas päästä ja katota murhaavasti kun en ihan yletä sinne asti ja kolikot tippuu hihnalle. Ei näin!

Eikä niitä rahoja myöskään kannata laittaa siihen hihnalle niiden ostosten kanssa. Siitä ne vain menevät sinne väliin ja taas saan murhaavia katseita, kun kestää kun noukin niitä viis senttisiä sieltä hihnan ja senjonkun(en keksi sanaa) välistä.

Eikä myöskään pullokuitteja kannata laittaa sille hihnalle, koska mä en välttämättä huomaa niitä, ja ne menevät vielä helpommin sinne alle ja niitä on vielä vaikeampi saada sieltä alta pois, kun niitä senttejä.

Ja miksi ette voi käyttää niitä "seuraava asiakas" palikoita? Tai sitten jotenkin kädellä erottaa (niin, että minäkin huomaan) niitä ostoksianne sen edellisen asiakkaan ostoksista..En mä voi tietää et tää pieni sentin rako tän mehu purkin ja tän tupakka-askin välissä tarkottaa sitä, että maksaja vaihtuu! Ja taas tulee murhaavia katseita, kun edellinen asiakas huomaa, että on maksanu seuraavan tupakat, ja sitten korjataan ja taas kestää.

Niin ja vielä viimiseksi! Miksi meitä kassatätejä täytyy katsoa kuin halpaa makkaraa? Työtähän sekin on, ja mä pidän ihmisten kanssa työskentelemisestä (tosin kassaneitinä olo on aika paskaa, siks haenki muualle koko ajan) ja mä saan siitä hyvää liksaa, joten miksi ihmeessä mä olisin huonompi kun sä??

Kiitos *kiitoskiitos*

Edit: Typoja...

--
Onni on.

innae

Posts: 1,377

#217 • • innae PaskaJätkä

Verano:
---
Cloud:



Niin ja siitä centeillä ostamisesta. Centti ei ole suomessa "käypä" valuutta siis niitä ei lain mukaan tarvitse ottaa ollenkaan. Meillähän pyöristetään kaikki 5centiin. Eli suomessa ei käytetä 1 ja 2 centtin kolikkoa maksuvälineenä ollenkaan ja 99pros firmoista ei niitä ota vastaan. Eli ei kande edes yrittää lähteä niillä ostamaan.

---



yhden sentin ja kahden sentin kolikot ovat todellakin lain mukaan käypää rahaa suomessa. niillä voi siis maksaa vaikka niitä ei meillä jaossa olekaan. tossa quottaus suomen pankin sivuilta jos et muuten usko.

"Lähimmän 5 sentin pyöristyssäännön takia 1 ja 2 sentin kolikot eivät ole laajassa käytössä Suomessa. Nämä pikkusentit ovat Suomessakin virallisia maksuvälineitä, mutta kaupan ei tarvitse ottaa niitä vastaan, jos tästä ilmoitetaan erikseen"

harvemmassapa paikassa on lappua et nää pikkukolikot ei käy, toki jossain muistan nähneeni.



Kyllä ne sentit on otettava vastaan jos joku niillä maksaa, mutta niitä ei anneta eteenpäin kiertoon vaan ne on laitettava seuraavaan tilitykseen.

--
PaskaJätkä

remotion

Posts: 5,283

#218 • • remotion nostatus guru
Kyllä ne yleensä on käynyt mitä oon sattunut kokeilemaan toisinaan. ja jos ei muuten nu niillä on aina hyvä antaa tippiä vähän huonompiin paikkoihin.
mayah

Posts: 11,313

#219 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Mä olin ihan jo unohtanut nää herkut.. *eiei*

onni3mk:
MItä kohtaa kehotuksesta "Maksakaa tässä, olkaa hyvä" ette ymmärrä? Ei, niitä rahoja ei kurotella sieltä liukuhihnas päästä ja katota murhaavasti kun en ihan yletä sinne asti ja kolikot tippuu hihnalle. Ei näin!



Tää on niin totta! Sit niitä pankkikorttislippejä yritetään kirjottaa siellä liukuhihnan päällä ja kynä ei toimi aina sitä vasten... ei luulis olevan vaikeeta tulla siihen pöydän ääreen.

onni3mk:
Eikä niitä rahoja myöskään kannata laittaa siihen hihnalle niiden ostosten kanssa. Siitä ne vain menevät sinne väliin ja taas saan murhaavia katseita, kun kestää kun noukin niitä viis senttisiä sieltä hihnan ja senjonkun(en keksi sanaa) välistä.

Eikä myöskään pullokuitteja kannata laittaa sille hihnalle, koska mä en välttämättä huomaa niitä, ja ne menevät vielä helpommin sinne alle ja niitä on vielä vaikeampi saada sieltä alta pois, kun niitä senttejä.



Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt! Mitä liikkuu ihmisen päässä, kun se laittaa pullokuitin ostosten sekaan liukuhihnalle? Tai röökiaskin ja vitosen setelin siihen viereen? Jos sitä rahaa/pullokuittia ei voi pitää kädessä maksuhetkeen asti, ni laittais sen edes siihen pöydälle.

onni3mk:
Ja miksi ette voi käyttää niitä "seuraava asiakas" palikoita? Tai sitten jotenkin kädellä erottaa (niin, että minäkin huomaan) niitä ostoksianne sen edellisen asiakkaan ostoksista..En mä voi tietää et tää pieni sentin rako tän mehu purkin ja tän tupakka-askin välissä tarkottaa sitä, että maksaja vaihtuu! Ja taas tulee murhaavia katseita, kun edellinen asiakas huomaa, että on maksanu seuraavan tupakat, ja sitten korjataan ja taas kestää.



Ja miksi ette voi laittaa niitä ostoksianne siihen liukuhihnalle? Tää ärsyttää mua myös ollessani asiakkaana, kun ladon ostoksiani liukuhihnalle ja edellinen asiakas pitää sen röökiaskin tms. kädessään kunnes tulee hänen vuoronsa. Sitte kassantäti ottaa totuttuun tapaan tavaraa siitä liukuhihnalta ja sit se idioottikundi kiljasee, et "ei ku mulla on vaan tää!!!" "No pistä se v*tun seuraava asiakas-kyltti siihen, heitä se sun röökiaskis siihen liukuhihnalle ja pistä seuraava asiakas-kyltti perään" *släp*

--
Being happy is what I do best ^_^

kilobitti

Posts: 2,419

#220 • • kilobitti 1-2-3 techno

mayah:
Sitte kassantäti ottaa totuttuun tapaan tavaraa siitä liukuhihnalta ja sit se idioottikundi kiljasee, et "ei ku mulla on vaan tää!!!" "No pistä se v*tun seuraava asiakas-kyltti siihen, heitä se sun röökiaskis siihen liukuhihnalle ja pistä seuraava asiakas-kyltti perään" *släp*



Jopas jengi hajoilee pienistä asioista.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993