Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,274 views

embie

Posts: 531

#1221 • • embie Shwoopsie poo

miikkah, 11.12.2006 18:46:
---
martina, 11.12.2006 14:55:
---
ezzy,
Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)
---
Ilmeisesti juurikin niistä kustannussyistä.
---
alkuaikoina ainakin ravintolatutut väittivät, että electron on merkittävästi hitaampi käyttää. ilmeisesti se pankkitilitarkistus vei kovasti aikaa ja takkusi usein, joten sen vuoksi sitä ei haluttu paikkoihin, missä pitää palvella vauhdilla. en tiedä, onko nyt saatu toimimaan.



Kohtahan sen pitäisi alkaa toimimaan vähän joka paikassa kun kansalliset pankkikortit poistuvat EU alueella käytöstä kokonaan (tai näin olen kuullut...)
ezzy

Posts: 8,060

#1222 • • ezzy Droid-pappa

miikkah, 11.12.2006 18:46:
---
martina, 11.12.2006 14:55:
---
ezzy,
Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)

---

Ilmeisesti juurikin niistä kustannussyistä.

---


alkuaikoina ainakin ravintolatutut väittivät, että electron on merkittävästi hitaampi käyttää. ilmeisesti se pankkitilitarkistus vei kovasti aikaa ja takkusi usein, joten sen vuoksi sitä ei haluttu paikkoihin, missä pitää palvella vauhdilla. en tiedä, onko nyt saatu toimimaan.



juu, menee siinä se 5 sekkaa pidempään...
tunnuksen_saa_poista

Posts: 24

#1223 • • tunnuksen_saa_poista
Ja jos oikein olen ymmärtänyt menee jokaisesta electroni-laskututksesta muistaakseni 5% pankille, joka ylläpitää tätä palvelua. Eli ravintola/kauppa/tms maksaa 5% ostoksen hinnasta käsittelykuluna.

Ja tietenkin se systeemin hitaus ja kun kaikki liikkeet eivät halua ostaa näitä uusimpia terminaaleja / koneita, mitkä käsittelevät electron vahvistukset lähes yhtä nopeasti kuin tavis-pankkikortinkin.
duvin

Posts: 582

#1224 • • duvin Jay v/d Veen

Aki Valo, 11.12.2006 22:16:
Ja jos oikein olen ymmärtänyt menee jokaisesta electroni-laskututksesta muistaakseni 5% pankille, joka ylläpitää tätä palvelua. Eli ravintola/kauppa/tms maksaa 5% ostoksen hinnasta käsittelykuluna.



Mä niin tykkään siitä kun ihmiset, jotka ei ymmärrä asioista mitään, kommentoi tuollaista paskaa. Electroni-maksun vastaanottaminen on halvempaa kuin muiden korttien:

http://www.luottokunta.fi/fi/kaupoille/palvelut_kaupoille/kauppiasprovisiot_ja_hinnasto.html
tunnuksen_saa_poista

Posts: 24

#1225 • • tunnuksen_saa_poista

duvin, 12.12.2006 01:14:
---
Aki Valo, 11.12.2006 22:16:
Ja jos oikein olen ymmärtänyt menee jokaisesta electroni-laskututksesta muistaakseni 5% pankille, joka ylläpitää tätä palvelua. Eli ravintola/kauppa/tms maksaa 5% ostoksen hinnasta käsittelykuluna.

---


Mä niin tykkään siitä kun ihmiset, jotka ei ymmärrä asioista mitään, kommentoi tuollaista paskaa. Electroni-maksun vastaanottaminen on halvempaa kuin muiden korttien:

http://www.luottokunta.fi/fi/kaupoille/palvelut_kaupoille/kauppiasprovisiot_ja_hinnasto.html



"tiedä paskaakaan..."

Kiitos.

Näin minulle kerrottiin ravintolan kassalta, kun asiaa tiedustelin... No tyhmähän minä olen, kun vittumaista baarimikkoa uskon... :(
duvin

Posts: 582

#1226 • • duvin Jay v/d Veen

Aki Valo, 16.12.2006 02:33:
Näin minulle kerrottiin ravintolan kassalta, kun asiaa tiedustelin... No tyhmähän minä olen, kun vittumaista baarimikkoa uskon... :(



No harvoinpa ne baarimikotkaan oikeista bisneksen kuluista mitään tietää...
Tapas

Posts: 34

#1227 • • Tapas

duvin, 16.12.2006 03:56:
---
Aki Valo, 16.12.2006 02:33:
Näin minulle kerrottiin ravintolan kassalta, kun asiaa tiedustelin... No tyhmähän minä olen, kun vittumaista baarimikkoa uskon... :(

---


No harvoinpa ne baarimikotkaan oikeista bisneksen kuluista mitään tietää...


nii nii baarimikot onki perseestä

--
no rush no loss no lies, this journey is our love.

MesMeRise

Posts: 667

#1228 • • MesMeRise Spinnamon

martina, 21.11.2006 15:09:
tää kanssa ärsyttää ja tapahtuu ah niin usein....

A: "yks karhu"
M:"3,50 kiitos"
A:"saaks kahteen euroon..?



*lmao*

Ei oo totta. Voin kuvitella mikä show teil on ton electroni hässäkän kaa. Ihmettelen suuresti ku joka pankki sitä korttia tuputttaa ja ei se meilläkään joka tiskillä käyny kesällä, ja sitte asiakkaat tulee suunnilleen kuristamaan ku toteet et ei käy meillä.

Toinen juttu on toi juomista alennuksien vonkaaminen. EN VOI KÄSITTÄÄ.
Ei niistä kukaan varmaan mene kauppaankaan et saanko mä tän maidon kymmenelläsentillä?
Täytyy olla reippaasti ilmaa päässä jos jää vielä jänkäämään noista alennuksista, kuten mulle on monesti käyny.

A: Viski ja siihen tilkka kokista.
A: SIITÄ LIMSASTA EN SITTEN MUUTEN MAKSA KU SITÄ TULEE IHAN VÄHÄN VAAN

*dissaa*
kid bionic

Posts: 275

#1229 • • kid bionic
Yleisestikkin alennusten vinkuminen kaupoissa, joissa on ns. tiukat hinnat on aika turhauttavaa... Varsinkin tyyliin, jos nyt ostan kameran niin saanko siihen 25e arvoisen muistikortin? Ehkä sitten kehtaisin soittaa osastopäällikölle ja pyytää alennusta, jos asiakas olis ostamassa vaikka 5 kameraa sieltä kalleimmasta päästä... Mut ei. Kaikki luulee olevansa suurasiakkaita ja erityistapauksia, kun tulee ostaan sen alle sisäänostohintaan myytävän kameran tms. joka on siis vain sisäänvetotarjouksena.

Ihmiset ei vissiin vaan sisäistä sitä et kaikki kaupat ei oo sellasii, mis voi/on suotavaa tinkii... Erikoisliikkeet sitten erikseen (määrittelevät itse myyntihintansa). Liekkö sitten ettei ihmiset kaikki sisäistä vain missä on "apteekin hinnat" ja missä saa/pitää tinkiä...

Ennenkaikkea ahdistavinta on asiakkaan tinkaaminen vielä siinä vaiheessa, kun on jo selvällä suomen (tarvittaessa englannin) kielellä sanottu, että näistä ei tingitä senttiäkään.
KittyCleo

Posts: 205

#1230 • • KittyCleo PiweHiwe
Sitte ne vinkuu et liian kallista skumppaa ku maksaa 150e ja ku sanon et seuraava vaihtoehto 450e ni silti ne vaan kitisee siit halvemmasta. Sit jos myy henkilökohtaista esitystä ni ne kehtaa tingata viel! Siin vaihees asiakas on kyl NIIN VÄÄRÄSSÄ! Sit niille pitää huutaa et me ei olla mitään alennustavaraa eikä tämä ravintola ole mikään halpa-halli..*justjoo* vittuako ihmisten pitää kitistä et on kallista jos ne strippibaariin tullessaan ihan varmaan tietää et siel menee helposti tonni illassa ilman et on edes vielä itse kännissä*pahis* hehehee.. se on niin nautinnollista kun asiakas on väärässä, itse asiassa..

--
Rouva Korpela*hymy*

Kauluspaita

Posts: 91

#1231 • • Kauluspaita
Puhelu:

Asiakas: Mun kanavat on pimeänä, ei näy mitään.
Mä: Jaha, mikäs teidän nimi on?
Asiakas: Jussi Mäkinen(nimi muutettu)
Mä: Hmmm.. Ei löydy Jussi Mäkistä, oletteko varmasti meidän asiakas?(Kysyin näin koska meille tulee paljon puheluita, jotka kuuluisi mennä muualle)

Asiakas hermostuu

"No OLEN OLEN, katso nyt sieltä"
Mä: EI löydy edelleenkään Jussi Mäkistä, voitteko antaa sotunne niin katson löytyykö sillä?
Asiakas antaa sotun
Sotun tiedoilla löytyy Kari Mäkinen

Mä: Mikäs teidän osoite oli?
Asiakas antaa saman osoitteen kun Kari Mäkisellä
Mä: tässä osoitteessa löytyy Kari Mäkinen ei Jussi
Asiakas: Niin joo, mutta mä tykkään sanoa itseäni Jussiksi

MITÄ VITTUA!!!

--
-Taistelu rauhan puolesta on samaa kuin naiminen neitsyyden puolesta-

Loose Grip

Posts: 330

#1232 • • Loose Grip
Tunnen oikein sellasta syvää suomalaista myötävitutusta Kauluspaitaa kohtaan. Täytyy sanoa, että välillä unohtuu, kuinka yksinkertaista porukkaa keskivertoihmiset on. Armeijassa sen hyvin huomas kun samaa ikäluokkaa oli paljon samassa paikkaa. Siellä oli semmosia paisteja, että aamulla piti kertoa, mitä niiden kuuluu laittaa päälle. Yksinkertainenkaan ohje ei mennyt perille. Eihän se tyhmyys sinne armeijaan toki jää, sama määrä niitä on keksimäärin jokaisessa ikäryhmässä ja vapaalla jalalla ympäri kyliä. Hyvää joulua sille Jussillekin...
Mimir

Posts: 1,366

#1233 • • Mimir Rouva Yninä

MesMeRise, 16.12.2006 16:11:
A: Viski ja siihen tilkka kokista.
A: SIITÄ LIMSASTA EN SITTEN MUUTEN MAKSA KU SITÄ TULEE IHAN VÄHÄN VAAN



Mulla oli entisessä duunissa vakioasiakas, joka oli sitä mieltä, että hänen kuuluu saada aina joka aamu ottaa ihan vähän kahvia, mutta siitä ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska sitä todella on vain ihan vähän. Kyllä siinä monesti naurua pidätteli, että anteeksi mitä *nauru*

--
[Wings are growing on her.]

Late

Posts: 3,441

#1234 • • Late team Lasse

Kauluspaita, 18.12.2006 04:27:
Puhelu:

Asiakas: Mun kanavat on pimeänä, ei näy mitään.
Mä: Jaha, mikäs teidän nimi on?
Asiakas: Jussi Mäkinen(nimi muutettu)
Mä: Hmmm.. Ei löydy Jussi Mäkistä, oletteko varmasti meidän asiakas?(Kysyin näin koska meille tulee paljon puheluita, jotka kuuluisi mennä muualle)

Asiakas hermostuu

"No OLEN OLEN, katso nyt sieltä"
Mä: EI löydy edelleenkään Jussi Mäkistä, voitteko antaa sotunne niin katson löytyykö sillä?
Asiakas antaa sotun
Sotun tiedoilla löytyy Kari Mäkinen

Mä: Mikäs teidän osoite oli?
Asiakas antaa saman osoitteen kun Kari Mäkisellä
Mä: tässä osoitteessa löytyy Kari Mäkinen ei Jussi
Asiakas: Niin joo, mutta mä tykkään sanoa itseäni Jussiksi

MITÄ VITTUA!!!



:D *tipahtel*

I *sydän* customerservice
MesMeRise

Posts: 667

#1235 • • MesMeRise Spinnamon

Mimir, 18.12.2006 16:28:
---
MesMeRise, 16.12.2006 16:11:
A: Viski ja siihen tilkka kokista.
A: SIITÄ LIMSASTA EN SITTEN MUUTEN MAKSA KU SITÄ TULEE IHAN VÄHÄN VAAN

---


Mulla oli entisessä duunissa vakioasiakas, joka oli sitä mieltä, että hänen kuuluu saada aina joka aamu ottaa ihan vähän kahvia, mutta siitä ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska sitä todella on vain ihan vähän. Kyllä siinä monesti naurua pidätteli, että anteeksi mitä *nauru*



Mä en voi käsittää. Samoin ku meillä oli ulkotiskillä vain puolenlitran limuja myynnissä. Pulloa ei saa antaa pois ja kaikki juoma laitetaan mukiin. Pienempiä kokoja ei ole. Voi sitä kitinän määrää siitä kun ei ole kun se yks limu koko, ja kun pulloa ei saa korkin kanssa. Ennen jopa jaksoin ystävällisesti selittää näille alennusten ja erikoiskohtelun vonkaajille miksi näin toimitaan kun meillä toimitaan, mut nykyään tuntuu et mun käpy räjähätää saman tien ku joku tulee natisemaan; MUOVITUOPISTAHAN MINÄ EN KALJAANI JUO. En ymmärrä mikä niissä säännöksissä ja käytännöissä on niin saatanan vaikeaa ymmärtää.
Jocular

Posts: 1,359

#1236 • • Jocular Janni
Jos vakuutusyhtiöstä tulee jyrähdys, että tässä vahingossa on kumpiki syyllisiä ni sit ne saatana on! Ei tarvi soittaa joka päivä ja jauhaa tuntia ja mussuttaa siihen (BTW maksulliseen) numeroon, kuinka todennäköisesti ja kuinka oletettavasti näin ja näin kävi ja että nyt yhtiö tekee kyllä ratkaisun itselleen hyödyllisimmin päin ja vain toista osapuolta uskoen. UOH!

Ymmärskö joku ? ;)

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Jone

Posts: 8,258

#1237 • • Jone Archibald Haddock

Jocular, 20.12.2006 17:28:
Ymmärskö joku ? ;)



Ei, koska vakuutusyhtiöt on uskomattomia paskalaitoksia, joiden mielestä on ihan helvetin ok nylkeä asiakkaitaan vuosikausia ja sitten kun asiakkaalle jopa joskus tapahtuu joku vahinko, niin yhtiö katsoo oikeudekseen koittaa luikerrella irti sen korvaamisesta kaikin mahdollisin tavoin. Näin toimimalla vakuutusyhtiöt takaavat sen, että asiakkaat heittäytyvät vähintään yhtä hankaliksi heitä kohtaan, koska ei sieltä perkele vieköön muuten mitään korvauksia heru.

Kummassakin niistä caseista, joissa olen joutunut vahinkoilmoituksen tekemään on vakuutusyhtiö ensin kieltäytynyt korvaamasta sitä. Järjettömän vänkäämisen ja täydellisen peräänantamattomuuden lopputuloksena korvauspäätös oli kuitenkin molemmissa tapauksissa lopulta myöntävä.

Luoja sinisilmäisiä tai taivuteltavia ihmisiä vakuutusyhtiöiltä suojelkoon.
Jocular

Posts: 1,359

#1238 • • Jocular Janni

Jone, 20.12.2006 17:34:
---
Jocular, 20.12.2006 17:28:
Ymmärskö joku ? ;)

---


Ei, koska vakuutusyhtiöt on uskomattomia paskalaitoksia, joiden mielestä on ihan helvetin ok nylkeä asiakkaitaan vuosikausia ja sitten kun asiakkaalle jopa joskus tapahtuu joku vahinko, niin yhtiö katsoo oikeudekseen koittaa luikerrella irti sen korvaamisesta kaikin mahdollisin tavoin. Näin toimimalla vakuutusyhtiöt takaavat sen, että asiakkaat heittäytyvät vähintään yhtä hankaliksi heitä kohtaan, koska ei sieltä perkele vieköön muuten mitään korvauksia heru.

Kummassakin niistä caseista, joissa olen joutunut vahinkoilmoituksen tekemään on vakuutusyhtiö ensin kieltäytynyt korvaamasta sitä. Järjettömän vänkäämisen ja täydellisen peräänantamattomuuden lopputuloksena korvauspäätös oli kuitenkin molemmissa tapauksissa lopulta myöntävä.

Luoja sinisilmäisiä tai taivuteltavia ihmisiä vakuutusyhtiöiltä suojelkoon.



*nauru* Mm. Kaikki riippuu vahingosta ja siitä miten on tapahtunu. Sitä varten ne ehdot ja pykälätki on, ettei ihan kaikkea joudu maksamaan. Mut nii..
Itteä kans aikoinaa sapetti ku ei saanu maksusitoumusta magneettikuvaukseen vaan joutu ensin omasta pussista lähes tonnin pulittaa.. :/

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

akir0

Posts: 2,554

#1239 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

Jocular, 20.12.2006 17:28:
Jos vakuutusyhtiöstä tulee jyrähdys, että tässä vahingossa on kumpiki syyllisiä ni sit ne saatana on! Ei tarvi soittaa joka päivä ja jauhaa tuntia ja mussuttaa siihen (BTW maksulliseen) numeroon, kuinka todennäköisesti ja kuinka oletettavasti näin ja näin kävi ja että nyt yhtiö tekee kyllä ratkaisun itselleen hyödyllisimmin päin ja vain toista osapuolta uskoen. UOH!

Ymmärskö joku ? ;)



Joo, soittaminen ei liene oikea tapa, mut toki päätöksistä pitää pystyä valittamaan.

Sen mitä kokemusta on, niin reklamoimalla saa usein näihinkin asioihin muutoksen. Ainakin siinä vaiheessa kun vihjailee vaihtavansa firmaa.
Jocular

Posts: 1,359

#1240 • • Jocular Janni

akir0, 20.12.2006 18:34:
---
Jocular, 20.12.2006 17:28:
Jos vakuutusyhtiöstä tulee jyrähdys, että tässä vahingossa on kumpiki syyllisiä ni sit ne saatana on! Ei tarvi soittaa joka päivä ja jauhaa tuntia ja mussuttaa siihen (BTW maksulliseen) numeroon, kuinka todennäköisesti ja kuinka oletettavasti näin ja näin kävi ja että nyt yhtiö tekee kyllä ratkaisun itselleen hyödyllisimmin päin ja vain toista osapuolta uskoen. UOH!

Ymmärskö joku ? ;)

---


Joo, soittaminen ei liene oikea tapa, mut toki päätöksistä pitää pystyä valittamaan.

Sen mitä kokemusta on, niin reklamoimalla saa usein näihinkin asioihin muutoksen. Ainakin siinä vaiheessa kun vihjailee vaihtavansa firmaa.



Juu tottakai asioista pitää voida valittaa ja pitääkin.. Unohdin vaan tuosta viestistä mainita, että kyseessä oli vahinko, jostan en ollu vielä edes antanu korvauspäätöstä ja tolle oli niin ylitsepääsemättömän vaikea ymmärtää, että tarvitsen molempien vahinkoilmotukset ja ettei kolari ollu suoralta kädeltä selvä korvattavaks ku kummalki oli niin eriävät tarinat.

Ja juu. Mun korvausratkasuun ei vaikuta se vaikka veisit koko firmas toisen firman asiakkaaks, haukkuisit mut puolueelliseks, huoraks, lehmäks tai uhkaisit satuttaa.. Niin.. Ja poliisi on sitten se joka tekee rikosoikeudellisen ratkaisun ja mä voin pyörtää sen mun siviilioikeudellisella vakuutusyhtiönpäätösoikeudella.

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.