Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 720,847 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1181 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Kriss G, 22.11.2006 15:29:
uskomatonta kohellusta



Kiitos, sain tästä päivän naurut! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1182 • • Edited Lost-Soul los pallos
selkeesti tänään olin väärässä kaikessa kun asioin Gigantissa

m: Moi toi xxx on teillä näköjään hintaan 49.90, vaikka netissä ja toisessa teidän liikkeessä se on hintaan 29.90.
g: Netissä olevat hinnat on ainoastaan netissä olevia hintoja. Siellä lukee että hinnat ovat eri myymälöissä.
m: Eikös siellä lue, että ne saattavat olla eri myymälöissä, joka ei tarkoita että ne olisivat.
g: Siellä lukee että ne ovat eri liikkeissä.
m: Aika outoa, että netistä tilaamalla saat tuotteen 20e halvemmalla kuin täältä vaikka on täysin samaa liikettä. Ja jos tulen sen täältä hakemaan niin teidän varaston ei tarvitse postitella mitään.
g: No sieltä kun tilaat ni me tilaamme sen suoraan teille, ei meillä ole varastoa ollenkaan netistä tilattaville tuotteille.
m: No jopas on kummallista kun netissä väitätte, että tuotetta on teidän varastossa, jota nyt sitten ei olekkaan olemassa edes.
g: Ei me netissä sanota mitään, että tuotetta olisi varastossa.
m: (Totean oman mielipiteeni kyseisen liikkeen toiminta tavasta ja kyseisen henkilön palvelusta ja lähden pois päin)
g: (Huutaa perään) "Tuo on vain sinun mielipiteesi"

Katson vielä sitä myyjää ja huomaan kuinka seuraava asiakas jättää tavaransa maahan ja lähtee kanssa kävelemään pois.

edit: säätöä

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

-Milian-

Posts: 79

#1183 • • -Milian- anuslima
Ei aina, mutta useasti. Tänään menin töllöö kyseleen ja esitin siinä omia tietämyksiäni ja myyjällä oli kyllä jokaiseen jotain korjattavaa.
Juhgu

Posts: 7,921

#1184 • • Juhgu Virnistelijä

Lost-Soul, 22.11.2006 16:09:
m: (Totean oman mielipiteeni kyseisen liikkeen toiminta tavasta ja kyseisen henkilön palvelusta ja lähden pois päin)



Mitä tuo myyjä tuossa sitten teki väärin?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1185 • • Lost-Soul los pallos

Juhgu, 22.11.2006 19:51:
---
Lost-Soul, 22.11.2006 16:09:
m: (Totean oman mielipiteeni kyseisen liikkeen toiminta tavasta ja kyseisen henkilön palvelusta ja lähden pois päin)
---


Mitä tuo myyjä tuossa sitten teki väärin?


Moniakin asioita. Mutta mielestäni on jotenkin oudoksuttavaa, että saman liikkeen eri toimipisteiden välillä pääsee syntymään noinkin huomattava rahallinen ero täysin saman tuotteen välille. Ei siinä mitään jos myyjä olisi paikannut asian ja toiminut siten, että olisi saanut asiakkaan pysymään heidän asiakkaana.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Juhgu

Posts: 7,921

#1186 • • Juhgu Virnistelijä

Lost-Soul, 22.11.2006 20:11:
---
Moniakin asioita.



Kuten?


Mutta mielestäni on jotenkin oudoksuttavaa, että saman liikkeen eri toimipisteiden välillä pääsee syntymään noinkin huomattava rahallinen ero täysin saman tuotteen välille. Ei siinä mitään jos myyjä olisi paikannut asian ja toiminut siten, että olisi saanut asiakkaan pysymään heidän asiakkaana.



Gigantin myyjä tuskin voi vaikuttaa liikkeidensä hintoihin (tai nettisivuun :P). Asiaankuuluvaa olisi varmaan ollut pahoitella väärinkäsitystä, mutta ainakin minä sain sellaisen kuvan että tuossa tilanteessa oli tosiaan asiakas väärässä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1187 • • Lost-Soul los pallos

Juhgu, 22.11.2006 20:16:
---
Gigantin myyjä tuskin voi vaikuttaa liikkeidensä hintoihin (tai nettisivuun :P). Asiaankuuluvaa olisi varmaan ollut pahoitella väärinkäsitystä, mutta ainakin minä sain sellaisen kuvan että tuossa tilanteessa oli tosiaan asiakas väärässä.


Eli jos menet hankkimaan esim keskustan Veikonkoneesta 1000e lcd-telkkua ja heillä on se loppu. He ohjaavat sinut Vantaalle hakemaan tuota ja siellä joudutkin pulittamaan siitä 3200e niin eikö silloin jonkun pitäisi pystyä tehdä asialle jotain. Juurikin sen myyjän pitää löytää ratkaisu asiaan silloin, eikä asiakkaan. Jos hänellä ei ole valtuuksia, niin sitten hän hakee henkilön jolla on valtuudet tehdä ratkaisuja.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Juhgu

Posts: 7,921

#1188 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Lost-Soul, 22.11.2006 20:22:
---



Eh. Tarkoitatko tuolla "1000e lcd-telkku" -vertauksella nyt siis sitä, että gigantissa ostamassa 29.90e tuotetta, joka oli loppu, ja sinut ohjattiin toiseen giganttiin jossa sama tuote maksoi 49.90?

Siinäkään tapauksessa jälkimmäisen kaupan myyjä ei minusta tehnyt mitään väärin. Ensimmäisen kaupan myyjä ehkä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

kid bionic

Posts: 275

#1189 • • kid bionic
Faktaahan on että suurten ketjujen eri kaupungeissa sijaitsevat kaupat eivät välttämättä tarjoa tuotteita samaan hintaan... Koskee tietysti myös nettikauppaa. Mainostamatta sen enempää missä putiikissa itse olen töissä totean, et on aika turhauttavaa kun asiakkaat ei lue tarjouslehdyköitä sen verran tarkkaan, et missä kylässä/kaupassa kyseinen tarjous pätee.

Ja ei, emme ole velvoitettuja myymään samaan hintaan vaikka toisesta kaupungista ois loppu. Tiedämme toki että tuntuu epäreilulta, mutta valitettavasti asia vaan on niin.

Tosin emme myös ainakaan tietentahtoen neuvo asiakasta hakemaan haluamaansa tuotetta sieltä, missä kyseinen tarjous ei ole voimassa.
neverfadeaway

Posts: 24

#1191 • • Edited neverfadeaway
Joo, stocka on kyllä paikoista pahin! 2 vanhempaa pariskuntaa (60+) tulivat jalkinekassalle ja halusivat palauttaa Palmrothin kengät mutta sanoin ettei meille voi palauttaa koska ei ole meidän valikoimaa ja ainoastaan helsinkiin voi palauttaa Palmrothin osastolle mikäli ovat sieltä ostaneet. "Ei, eivät nämä ole ollenkaan Stockmannilta" totesi kenkien ostaja. Jaa,no sitä suuremmalla syyllä niitä ei voi palauttaa tänne meille......... Kun pariskunnat poistuivat kuulin vielä toisen rouvan hämmästelevän ettei "stockmannille voikaan palauttaa ihan mitä tahansa".
Että näin.
Pelimies

Posts: 229

#1193 • • Pelimies back in businesssss....

remotion, 21.11.2006 16:06:
---
IInesAnkka, 21.11.2006 14:22:
Onneksi tuona vodkabatterytapausiltana oli riittävästi Klubbarilaisia talossa ettei tarvinnut viemäriin kaataa *hih*

---

*pepsodent*olen vakaasti ja järkähtämättömästi päätynyt lopputulemaan että ms.duck on stadin paras baarimiuku. no matter what!



Joo samaa mieltä ja Iines tekee stadin parhaat longislandit!*vink**nauru*
MiSSy*

Posts: 108

#1194 • • Edited MiSSy*
Munki on kyl nyt pakko avautua tänne. Kaupan kassana nämä on erityisen hermostuttavia asioita.....

Eilen jostain syystä kuulin kolme kertaa "Mitä sä niitä tavaroita otat, ei ne oo MUN??!!"
Ai anteeks vaan, eikö siihen voinu laittaa sitä välikapulaa?
Kolmannella kerralla multa pääsi jo " voi helvetti eikö siihen voi laittaa sitä kapulaa, enhän mä voi tietää mitkä on kenenki tavarat"
Kerran joku jopa kysyi multa loukkaantuneena " ai MUNKO se kuuluu laittaa?"
En voinu todeta ku että
"se on mulle AIVAN SAMA KUKA SEN LAITTAA kunhan joku laittaa koska en muuten voi tietää mitkä tavarat on kenenki ja mulla ei ole aikaa siinä seurata mitä tavaroita kukaki lappaa siihen hihnalle"

Toinen mikä vituttaa on se että se perhanan kuitti jätetään mulle, ei mua todellakaan kiinnosta haluaako tai tarviiko asiakas sitä mihinkään, en mä ala kysyy kaikilta 300 - 400 ihmiseltä tarviiko ne sitä mihinkään. Kuitenkin se perkele tulostuu sieltä kirjoittimesta. Ei se oikeesti ole vaikeaa laittaa roskiin itse. (Tosin kun olen asiasta sanonut, niin asiakas ei edes tiedä missä on roskis... hmmm... tietääkseni kaikissa kaupoissa liukuhihnan perässä kun on se pakkaustaso niin siinä on joko pieni tai iso roskis....)

*super**poks*
neverfadeaway

Posts: 24

#1195 • • neverfadeaway


Eilen jostain syystä kuulin kolme kertaa "Mitä sä niitä tavaroita otat, ei ne oo MUN??!!"
Ai anteeks vaan, eikö siihen voinu laittaa sitä välikapulaa?
Kolmannella kerralla multa pääsi jo " voi helvetti eikö siihen voi laittaa sitä kapulaa, enhän mä voi tietää mitkä on kenenki tavarat"
Kerran joku jopa kysyi multa loukkaantuneena " ai MUNKO se kuuluu laittaa?"
En voinu todeta ku että
"se on mulle AIVAN SAMA KUKA SEN LAITTAA kunhan joku laittaa koska en muuten voi tietää mitkä tavarat on kenenki ja mulla ei ole aikaa siinä seurata mitä tavaroita kukaki lappaa siihen hihnalle"

*super**poks*



pakkko kysyy, onko sulla vielä työpaikka noiden ääneenavautumisten jälkeen? No on nimittäin niin herkullisia valituksen- ja herneen enäänvetoaiheita et oksat pois.
hallucinogen

Posts: 8,190

#1196 • • hallucinogen Edain

MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
Toinen mikä vituttaa on se että se perhanan kuitti jätetään mulle, ei mua todellakaan kiinnosta haluaako tai tarviiko asiakas sitä mihinkään, en mä ala kysyy kaikilta 300 - 400 ihmiseltä tarviiko ne sitä mihinkään. Kuitenkin se perkele tulostuu sieltä kirjoittimesta. Ei se oikeesti ole vaikeaa laittaa roskiin itse. (Tosin kun olen asiasta sanonut, niin asiakas ei edes tiedä missä on roskis... hmmm... tietääkseni kaikissa kaupoissa liukuhihnan perässä kun on se pakkaustaso niin siinä on joko pieni tai iso roskis....)

*super**poks*


Itse olen ollut kassalla töissä ja se kuitti jota asiakas ei halua on todella helppo heittää roskiin ihan kassan toimesta. Yleensä ne pienet roskikset jotka on hihnojen päässä on niin täynnä kaikkea roskaa, että ei sinne mahdu yhtikäs mitään.

--
pikku-*possu*

MiSSy*

Posts: 108

#1197 • • MiSSy*

neverfadeaway, 30.11.2006 12:08:


pakkko kysyy, onko sulla vielä työpaikka noiden ääneenavautumisten jälkeen? No on nimittäin niin herkullisia valituksen- ja herneen enäänvetoaiheita et oksat pois.



Myönnän olleeni 2 kertaa puhuttelussa kun asiakas on antanut palautetta *nauru* mut se ensimmäinenkin oli et en antanut sitä boonuskorttia suoraan käteen asiakkaalle ja toinen suuttui siitä että sanoin "hei" enkä "päivää"
Mutta töissä ollaan edelleen *nauru* Ehkä olen väärällä alalla tai jotai koska en aina pysty olla sanomatta mitään.

hallucinogen, 30.11.2006 14:45:


Itse olen ollut kassalla töissä ja se kuitti jota asiakas ei halua on todella helppo heittää roskiin ihan kassan toimesta. Yleensä ne pienet roskikset jotka on hihnojen päässä on niin täynnä kaikkea roskaa, että ei sinne mahdu yhtikäs mitään.



Tässä on lähinnä kyse periaatteesta et vaikka olen kassa niin se ei tarkoita samaa kuin että teen aivan mitä vaan jotta asiaakkaat saa tuntea olonsa mua paremmaksi. Toi kuittihomma nimittäin kuuluu siihen kastiin ettei ne viitsi ite. Ja se taas taitaa johtua pitkälti siitä et olen töissä alueella missä asuu varakasta mutta hyvin nenäkästä porukkaa *hymy*
Verano

Posts: 4,649

#1198 • • Edited Verano Merituuli

MiSSy*, 1.12.2006 11:59:
Tässä on lähinnä kyse periaatteesta et vaikka olen kassa niin se ei tarkoita samaa kuin että teen aivan mitä vaan jotta asiaakkaat saa tuntea olonsa mua paremmaksi. Toi kuittihomma nimittäin kuuluu siihen kastiin ettei ne viitsi ite. Ja se taas taitaa johtua pitkälti siitä et olen töissä alueella missä asuu varakasta mutta hyvin nenäkästä porukkaa *hymy*



Nyt menee kyllä yli hilseen ja pahasti. Millä ihmeen perusteella kuitin roskiin laittaminen ei kuulu sun työhösi, tai se että asiakas sanoo esim "kiitos, en tarvitse kuittia" sais ne tuntemaan olonsa sua paremmaksi? Miksi olisi ylipäätään mikään suuri juttu, että laitat sen kuitin roskiin, beats me.
MiSSy*

Posts: 108

#1199 • • MiSSy*

Verano, 1.12.2006 12:09:

Nyt menee kyllä yli hilseen ja pahasti. Millä ihmeen perusteella kuitin roskiin laittaminen ei kuulu sun työhösi, tai että se että asiakas sanoo esim "kiitos, en tarvitse kuittia" sais ne tuntemaan olonsa sua paremmaksi? Tai että se olisi ylipäätään mikään suuri juttu, että laitat sen kuitin roskiin. Beats me.



Mun poitti on se että ne vois myös ottaa sen kuitin ja heittää roskiin :) just se ärsyttää kun sitä vaihtoehtoa jossain vaiheessa ei edes muisteta enää tai se on hyvä että jotkut sanoo sen kiitos en tarvitse ja hymyilevät, mutta toiset viskaavat sen mulle takas sanomatta mitään.
Toi viimeinen käytös saa mut miettimään miten suunnittelen kuittien tulostumisen niin että kysyn etukäteen haluatko kuitin ja jos ei niin sitä ei sieltä tule *hihu*
Ja se että hankalaks menee se että mä en enää anna kuitteja ja siitäki se sama huuto syntyy.*whaat*
Kokeilin kysyä haluatko kuitin niin asiakkailla oli siitäkin mielipiteensä saako sellaista kysyä vai ei, ja esimieskin ilmoitti ettei asiakkailta kysytä vaan se annetaa.

Ja kaikki tämä vain välttääkseni sen ärsyttävän olon kun se kuitti lentää mulle takaisin. Voin ottaa ja heittää ne heti roskiin kun ne tulostuu koska se ON HELPPOA mutta se on jo ikävää että taitat sen nätisti ja ojennat sen asiakkaalle joka sen viskaa kiitokseksi takasin *nauru*

Tiedän sen itsekin että tästä pienestä aiheesta tulee taas härkänen. Alun perin oli tarkoitus avautua tähän topikkii mikä mua ärsyttää asiakkaiden käytöksessä. Huoh. *poks*
Verano

Posts: 4,649

#1200 • • Verano Merituuli

MiSSy*, 1.12.2006 12:22:
mutta toiset viskaavat sen mulle takas sanomatta mitään.



Jos he epäkohteliain elein kuitin sulle nimenomaan viskaavat niin kyllä mäkin varmaan ärtyisin, varsinkin jos sitä tapahtuisi usein *joo*