Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 712,881 views

Jusna666

Posts: 1,447

#1161 • • Jusna666 Diablo
Ei ehkä varsinaisesti liity itse aiheeseen, mutta mieltäni on pitkään askarruttanut tämä vanha sanonta "asiakas on aina oikeassa". Siis jos on asiakaspalvelijana töissä niin mikä ihmeen velvollisuus hänellä on nöyristellä ja nuolla toinen toistaan juntimpien aivovammaisten asiakkaiden perseitä? Eikö peruslähtökohtana pitäisin olla se, että asiakkaallakin tulisi olla jonkinlainen vastuu omasta käytöksestään, poislukien mielisairaalat ym. paikat, joissa työntekijöiden toimenkuvaan kuuluu kanssakäyminen ihmisten kanssa, joilla viiraa..
Tottakai palvelun laadun tulee olla asiallista ja avuliasta, mutta en käsitä miten ihmiset kiehahtavat kynät sauhuten palautelappujen parissa jos vaikkapa julkisella paikalla ilmaisessa vessassa haisee hieman kusi, tai sen hanaa oli jotenkin vaikea käyttää jne..
Eli siis pointti on se, että minkä takia kaupat/kauppiaat/kauppaketjut mielistelevät ja nöyristelevät henkilöitä, jotka purkavat omaa silmitöntä typeryyttään täysin viattomaan kassaneitiin ja laittavat palautetta, jonka takia pahimassa tapauksessa tämän kassamyyjän työsuhde irtisanotaan, koska se on firmalle poliittisesti parempaa kun heillä ei ole semmoisia ihmisiä töissä, jotka on saanut negatiivsta palautetta.

Jos joku tietää jonkun liikken, missä idiooteille sanotaan edes vähän vastaan, kertokoon sen minulle, niin he saavat minusta uuden vakioasiakkaan. Saa olla vaikka vähän kauempaakin.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

hallucinogen

Posts: 8,190

#1162 • • hallucinogen Edain

andi--, 21.11.2006 08:22:
Ja oli varmasti vielä päihtynytkin! *justjoo*


Äläs nyt, mulle on kerran kieltäydytty tekemästä long island ice teata (ei edes yhdellä sentillä) Koska se sisältää yli 4cl 40% alkoholia :D. Tota säädöstä vissiin viimeksi noudatettu kunnolla joskus 70 tai 80-luvulla.

--
pikku-*possu*

martina

Posts: 1,875

#1163 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

Jusna666, 21.11.2006 10:12:


Jos joku tietää jonkun liikken, missä idiooteille sanotaan edes vähän vastaan, kertokoon sen minulle, niin he saavat minusta uuden vakioasiakkaan. Saa olla vaikka vähän kauempaakin.



o/ tää nyt ei oo mikään kauppaliike mutta, oon duunissa yhessä baarissa ja meillä raflapäälikkö ilmotti heti ekana päivänä, että meille ei makseta minkäännäköstä vittuilulisää, eikä asiakkaallakaan ole mikään oikeus kohdella myyjää huonosti tai huudella ihan mitä vaan.
ja juuh, asiaan vaikuttaa tietty, että ihmiset kännissä, mutta kuiteskin.
hallucinogen

Posts: 8,190

#1164 • • hallucinogen Edain

Jusna666, 21.11.2006 10:12:
Eli siis pointti on se, että minkä takia kaupat/kauppiaat/kauppaketjut mielistelevät ja nöyristelevät henkilöitä, jotka purkavat omaa silmitöntä typeryyttään täysin viattomaan kassaneitiin ja laittavat palautetta, jonka takia pahimassa tapauksessa tämän kassamyyjän työsuhde irtisanotaan, koska se on firmalle poliittisesti parempaa kun heillä ei ole semmoisia ihmisiä töissä, jotka on saanut negatiivsta palautetta.


Ollessani kassalla joitakin vuosia sitten kallistin yhden ukon viilipurkkia et se kone lukis sen viivakoodin niin ukko huutaa "ÄLÄ KALLISTELE NIITÄ PURKKEJA!!!! KERMAT SEKOTTUUUUU!!!" Tottakai se meni sit antaa palautetta ja mä sain sit markettipäälliköltä puhuttelut kun olin kallistellut viilipurkkia :D Ja ei siis mitenkään ylösalaisin vain kallistuskulma oli ennemminkin joku 20 astetta :D. No eipä tullu mun kassalle enään mut huuto jatkui muille kassoille ja se sai sit nimen Viilimies <3.

--
pikku-*possu*

Jusna666

Posts: 1,447

#1165 • • Jusna666 Diablo

mayah, 21.11.2006 10:18:
---
Jusna666, 21.11.2006 10:12:
Eli siis pointti on se, että minkä takia kaupat/kauppiaat/kauppaketjut mielistelevät ja nöyristelevät henkilöitä

---


Siksi, että nämä henkilöt ovat asiakkaita. Ja asiakkaat takaavat liiketoiminnan jatkumisen. Ja liiketoiminnan jatkuminen takaa jokaiselle liikkeessä työskentelevälle rahaa ruokaan. Ja ruoka pitää ihmisen hengissä.



Niin mitä sitten jos ovat asiakkaita? Millä tapaa ihmisen rooli asiakkaana antaa oikeuden olla kieltämättä, hyväksymättä ja myöntämättä omaa tyhmyyttään?
Mä en nää siinä mitään pahaa että jos meet urputtaa ja jankaa jostain asiasta missä oot ite pahasti erehtynyt, niin miten se voi olla niin vaikeaa sanoa oikean vastauksen kuultua jotain tyyliin, "anteeksi erehdyin". Ja sitten toimia niinkuin myyjä sanoo? Sehän sielä on töissä ja tietää miten se asia on.
Vähän vois miettii että kannattaakohan mun nyt kysyy et saaks täst kulkee vaikka siin lukee ettei saa..? Normaalijärkisellä hoksottimet sanoo siinä kohtaa ehkä jopa niin, että "hmmh.. Taidampa jättää kysymättä tällaisen itsestäänselvyyden ihan senkin takia kun tuo myyjä joutuu varmaa kuulemaan tätä samaa typerää kysymystä nx10000 kertaa päivässä"
Pahimmat dorkat jää sitten tivaamaan että miksei saa kulkea, jolloin asiakaspalveluammattilaisen ihmisviha kasvaa ehkä jo uusiin sfääreihin.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

hallucinogen

Posts: 8,190

#1166 • • hallucinogen Edain

Jusna666, 21.11.2006 10:25:
Niin mitä sitten jos ovat asiakkaita? Millä tapaa ihmisen rooli asiakkaana antaa oikeuden olla kieltämättä, hyväksymättä ja myöntämättä omaa tyhmyyttään?


Ei se annakaan mutta noilla dorkillakin voi olla sitä massia ja kauppias haluaa luonnollisesti sen lompakon sisällön itselleen ja jos asiakaspalvelija antais täyslaidallisen mitä mieltä se on niin se tyyppi tuskin tulis kauppaan enää toistamiseen. Ja sitten se vaikka tyyppi ois ihan vitun spede ja ansaitsi kaiken mitä sille sanottiin niin media kyllä on sen pässin asiakkaan puolella ja suuri paha kauppaketju saa paskaa niskaan ja sitten jää varmaan niitä kunnollisia asiakkaitakin kotiin, joten parempi vaan pitää sitä idioottiakin kuin kukkaa kämmenellä.

--
pikku-*possu*

IInesAnkka

Posts: 656

#1167 • • IInesAnkka

hallucinogen, 21.11.2006 10:19:
---
andi--, 21.11.2006 08:22:
Ja oli varmasti vielä päihtynytkin! *justjoo*

---

Äläs nyt, mulle on kerran kieltäydytty tekemästä long island ice teata (ei edes yhdellä sentillä) Koska se sisältää yli 4cl 40% alkoholia :D. Tota säädöstä vissiin viimeksi noudatettu kunnolla joskus 70 tai 80-luvulla.



Noita kieltolain aikaisia alkoholilakeja kyllä riittää, onneksi nykyään saa jo itse siirtyä lasinsa kanssa tiskiltä pöytään ja pöydästä toiseen *nauru* sellaisen kansainvälisen klassikkodrinkin kuin Long Island Ice Tean valmistamiseen ravintola tarvitsee (virallisesti) erillisen luvan anniskelukeskukselta.
IInesAnkka

Posts: 656

#1168 • • Edited IInesAnkka

Norb, 20.11.2006 20:43:

Johan sä teit virheen siinä, kun suostuit myymään 10 kpl drinksuja..

24 § (460/1995) Alkoholijuomaa saadaan anniskella kerrallaan vain yksi annos (perusannos).
Lähde :http://www.sttv.fi/alkoholi_saadokset.htm



Tunnen kyllä nuo säädökset ja ihan tietoisesti jätän niitä noudattamatta. En katso tekeväni virhettä myydessäni bissen kanssa fisun tai siiderin kanssa salmarin. En myöskään epäröi tehdä yhdelle tilaajalle tarjottimellista drinkkejä kun on ilmeistä. että juomat menevät seurueelle. Eihän kukaan täällä tunne rikkovansa lakia tilatessaan Akkuhapponsa kanssa yhden tequilan, eihän? Toki voisin yrittää noudattaa sääntöä mutta sitten en muuta ehtisi tehdäkään kuin väitellä niiden kääliöiden kanssa ja 100% varmasti ns. "normaalien" asiakkaiden kanssa tulisi myös hieman lisäkeskustelua aiheesta. Kun tarttis sitä kauppaakin tehdä. Yökerho on bisnes, toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi työpaikalleni, kiireiseen Helsingin keskustan yökerhoon missä 3000 e myynti per nuppi per ilta ei ole mikään vieras asia, tiskin taakse noudattamaan noita säädöksiä. Huomaisit varmasti aika nopeasti, että on säädöksen rikkomisen arvoista tykittää viinaa menemään vaikka se 10kpl yhdelle ihmiselle kuin ottaa ne kymmenen ihmistä siihen tiskille riviin ja laskuttaa jokainen erikseen. Kunnioitan mielipidettäsi mutta mielestäni tein ihan yhtä suuren virheen kuin sinä äidinkielellisesti käyttämällä väärin kolmea pistettä *piis*

Edit. selvennys: jos nyt jollekulle jäi epäselväksi niin viimeinen lause tarkoittaa sitä, että verrattavissa olevat kaksi täysin merkityksetöntä asiaa *reps*
Jusna666

Posts: 1,447

#1169 • • Jusna666 Diablo

mayah, 21.11.2006 10:44:
---
Jusna666, 21.11.2006 10:25:
Niin mitä sitten jos ovat asiakkaita? Millä tapaa ihmisen rooli asiakkaana antaa oikeuden olla kieltämättä, hyväksymättä ja myöntämättä omaa tyhmyyttään?

---


No sitä juuri. Sitä kutsutaan yritysten kesken kilpailuksi. Kuka kestää eniten mänttejä ja palvelee idiootteja parhaiten. Siitähän siinä tuotteiden myymisessä kilpailutilanteessa nimenomaan on kyse; kun kaksi yritystä myy samaa tuotettta samaan hintaan voittaja on se, joka pystyy tekemään sen paremmin ihmisiä miellyttäen.



Joo toi on ihan päivänselvää, mutta tarkoitukseni ei ollut pohtia tässä mistään voiton maksimoinnista tai kannattavasta liiketoiminnasta vaan peräänkuulutin ja pohdin nimenomaan sitä, että miksi vitussa ihmisten on niin vaikee myöntää mokansa?
Eli siis loin pilvilinnoja ja elelin hetken haavemaassa, jossa ihmiset voisivat myöntää tietämättömyytensä sen jälkeen kun ovat saaneet fiksun ja perustellun vastineen omalle väitteelleen ja pyytää kohteliaasti anteeksi sanoen, "ahaa, ymmärrän, te olette täällä myyjänä, eikä teillä ole oikeutta palkata tänne lisää henkilökuntaa paikkaamaan resurssipulaa ja pyydän anteeksi myös sitä, ettei se ole teidän päätettävissä myydäänkö tätä tuotetta naapuriliikkeen alennusmyynnissä halvemmalla kuin teillä." Ja "aijaa, siis nyt tiedänkin, ettei alusvaatteita voi vaihtaa hygieniasyistä, enpä tullut ajatelleeksi". Sen sijaan että huudetaan naama punasena "Minä olen maksava asiakas ja jos haluan vaihtaa nämä kalsarit sopiviin (jotka on ollut jo viikon jalassa) niin sinähän vaihdat ne saatana!! Tai soitan sun pomolle, urpo!!"

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Avangion

Posts: 2,529

#1170 • • Avangion Punakardinaali

Jusna666, 21.11.2006 10:12:
Ei ehkä varsinaisesti liity itse aiheeseen, mutta mieltäni on pitkään askarruttanut tämä vanha sanonta "asiakas on aina oikeassa". Siis jos on asiakaspalvelijana töissä niin mikä ihmeen velvollisuus hänellä on nöyristellä ja nuolla toinen toistaan juntimpien aivovammaisten asiakkaiden perseitä?



Asiakashan täytyy tietenkin pitää tyytyväisenä, koska se maksaa palkan, mutta tietty raja on paako olla. Muutenhan asiakas vaatii enenmmän kuin mistä maksaa.

Kauppiksessakin opetetaan nyt: "Asiakas on kuningas, (mutta kuten historia opettaa;) mutta kuninkaat ei aina ole oikeassa."

Jusna666, 21.11.2006 10:12:
Jos joku tietää jonkun liikken, missä idiooteille sanotaan edes vähän vastaan, kertokoon sen minulle, niin he saavat minusta uuden vakioasiakkaan. Saa olla vaikka vähän kauempaakin.



En tunne sua, mutta tykkään susta! *hymy*
Oikea asenne. Joku tässä maailmassa haluaa kantaa vastuunsa sentään! *hihu*


TeMpPu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

Jusna666

Posts: 1,447

#1171 • • Jusna666 Diablo

Avangion, 21.11.2006 13:25:

En tunne sua, mutta tykkään susta! *hymy*
Oikea asenne. Joku tässä maailmassa haluaa kantaa vastuunsa sentään! *hihu*


TeMpPu



*pepsodent* *hali*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

MesMeRise

Posts: 667

#1172 • • MesMeRise Spinnamon

IInesAnkka, 20.11.2006 16:59:
-snips-



Ah niiiin tutun kuulosta. Mulla on ollu myös pari kertaa sellanen asiakas joka tilaa kauheen listan juomaa seurueelleen, monta erillaista paukkua ja juomaa. Sen jälkeen kun olen ne kaikki tehnyt ja asiakas on kiltisti seurannu vieressä ja ojennan tarjottimen tulee lause; en mä kyllä näitä tilannut. Tilasin oluen ja viskin..

*toktok*
MesMeRise

Posts: 667

#1173 • • MesMeRise Spinnamon

Norb, 20.11.2006 20:43:
---
IInesAnkka, 20.11.2006 16:59:

"Kymmenen vodkabatterya."

Teen drinkit..

---


Johan sä teit virheen siinä, kun suostuit myymään 10 kpl drinksuja..

24 § (460/1995) Alkoholijuomaa saadaan anniskella kerrallaan vain yksi annos (perusannos).
Lähde :http://www.sttv.fi/alkoholi_saadokset.htm



1. Näytä mulle yksikin baari joka noudattaa kyseistä lakia.
2. Tiesitkö, että alkoholilaissa sanotaan myös et myyjän pitäisi seurata jokaista myytyä juomaa, että kuka sen juo ja missä.
3. Seuraavan kerran kun menet täyteen baariin asiakkaaksi mietippä, haluaisitko kyseistä lakia noudatettavan kirjaimellisesti.
IInesAnkka

Posts: 656

#1174 • • IInesAnkka

MesMeRise, 21.11.2006 14:12:
---
IInesAnkka, 20.11.2006 16:59:
-snips-

---


Ah niiiin tutun kuulosta. Mulla on ollu myös pari kertaa sellanen asiakas joka tilaa kauheen listan juomaa seurueelleen, monta erillaista paukkua ja juomaa. Sen jälkeen kun olen ne kaikki tehnyt ja asiakas on kiltisti seurannu vieressä ja ojennan tarjottimen tulee lause; en mä kyllä näitä tilannut. Tilasin oluen ja viskin..

*toktok*



*nauru* näin se menee. Hukkavihko paisuu ja pomot tykkää. Muistui mieleeni yksi tilanne muutama sunnuntai sitten, Mr. Kunnari paukuttaa täysillä kunnon mättöä, asiakas tilaa:

"Sii..muminaa." Siideri? Varmistan:

"Omena vai päärynä?"

"Päärynä."

"Saako olla jäitä?"

"Juu."

Siideri asiakkaalle.

"Hei hei, mä pyysin kyllä Sinisen enkelin!"

Onneksi tuona vodkabatterytapausiltana oli riittävästi Klubbarilaisia talossa ettei tarvinnut viemäriin kaataa *hih*
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#1176 • • WiljamiDzay Nyypiö
hmm.. saako baariasiakas kommentoida? *ding* no kommentoin silti..

Syyskuussa ollessani Orkidean settejä plurittamassa Kuopiossa, menin ennen soiton alkua (selvinpäin) tiskille tilaamaan (selkeällä äänellä) vettä ja tikut, kiitos. Katselen sitten meininkejä baarissa ja käännyn takaisin baarimikon puoleen, niin hänellä on mulle Tequila.. Sanon siihen että sori, mut mä tilasin vettä ja tikut, johon tämä (kohteliaasti...) tokaisi "Opettele puhumaan stna"...

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

IInesAnkka

Posts: 656

#1177 • • Edited IInesAnkka
Ei sen nyt ihan noinkaan pitäisi mennä *ding* nk. asiakaspalvelu baareissa erikoistapaus sinänsä, koska useimmiten toinen osapuoli on kännissä. Kiroilu ja epäkohteliaisuus ei kuitenkaan kuvaan kuulu, ainakaan niin, että työntekijä sen aloittaa.

MesMeRise *nauru* yritetään kestää
martina

Posts: 1,875

#1178 • • Edited martina FINRG-martat, superhifistelijä
tää kanssa ärsyttää ja tapahtuu ah niin usein....

A: "yks karhu"
M:"3,50 kiitos"
A:"saaks kahteen euroon..?"
M:"ei valitettavasti..."
A:(ojentaa visa electronin vaikka hänen naamansa alla kirjaimelliseti lukee A4-punaisella paperilla ettei kyseinen kortti meillä käy)
M:"visa electron ei valitettavasti käy meillä."
A:"ai ei?"
M:"ei, mutta automaatti löytyy tosta ihan kulman takaa. :)."
A:"oikeesti ei käy?"
M:"ei."
A:"siis ei käy?"
M:"ei."
A:"eikö tuolla toisellakaan tiskillä käy?"
M:"ei valitettavasti."
A:"etkö osaa käyttää tota konetta vai?"
M:"(huokaus...)meillä ei valitettavasti käy visa electron."
A:"on teillä ennen käynyt."
M:"ei ole."
A:"kylläpäs."
M:"ei ole...."
A:"kylläpäs on."
M:"(siirtyy seuraavaan asiakkaan luokse)
remotion

Posts: 5,283

#1179 • • remotion nostatus guru

IInesAnkka, 21.11.2006 14:22:
Onneksi tuona vodkabatterytapausiltana oli riittävästi Klubbarilaisia talossa ettei tarvinnut viemäriin kaataa *hih*


*pepsodent*olen vakaasti ja järkähtämättömästi päätynyt lopputulemaan että ms.duck on stadin paras baarimiuku. no matter what!
Kriss G

Posts: 1,492

#1180 • • Kriss G Wir brauchen bass
Nää nyt ei onneks ollu niin ärsyttäviä mutta silti meni vähän usko ihmiskuntaan. Eli tässä teille tapaus tosielämää (niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin):

Tänään 14.45 tapiolan työkkäriin saapui pariskunta. Hetken päästä ne tuli kysymään multa miten saa kopioita. Vastasin siihen että mähän ne kopiot otan asiakkaille. Sitten ne alko selittää että yritti jo ottaa kopiota mutta se meni pilalle. Tässä vaiheessa olin jo vähä WTF kun kopiokone on lukkojen takana. Pariskunta sitte näytti mulle pilalle mennyttä verokorttia ja tajusin että kaverit oli sitten laittanu sen paperin printteriin ja tulostanut printterin info sivun siihen päälle. Eikä siinä oikeestaan voi erehtyä luulemaan sitä kopiokoneeksi koska se on tietokoneessa kiinni ja se on niin ilmiselvä printteri ku olla ja voi. Siinä sitte kauhunsekaista naurua pidätellen menin äkkiä lukkojen taakse hoitamaan ne kopiot.

Mitä tästä opimme? Ainakin sen että jos kopiokoneeksi luulemassasi laitteessa ei ole skanneria, se on tietokoneessa kiinni ja se on ilmiselvä printteri, et varmaankaan saa sillä tehtyä onnistuneita kopioita. Ihan oikeesti skarpatkaa ihmiset!

--
DESTROY ALL HIPPIES