AnderS, 9.6.2005 10:26:
---
jUSSi
Te olette siellä asiakasta varten.
---
Pyh! Liksan takia siellä ollaan. Loppu
onkin vain teeskentelyä ja mielistelyä.
Mut kuka sen litin maksaa hä?
2,204 posts, 111 pages, 740,972 views
---
jUSSi
Te olette siellä asiakasta varten.
---
Jone
Kenellä täällä oli illuusio siitä, että joku esim. istuis kaupan kassalla ihan kutsumuksen eikä rahan takia? Se raha kuitenkin maksetaan siitä asiakkaiden palvelemisesta, oli se sitten "teeskentelyä ja mielistelyä" tai ei. Mua ei erityisemmin kiinnosta teeskenteleekö kassa mua palvellessaan. Enemmän mua huolettais jos se kehittäis jotain ihan ihka aitoja emootioita jokaiseen palvelutilanteeseen.
AnderS, 9.6.2005 10:52:
---
Lenni pieni lokinpoikanen
Mut kuka sen litin maksaa hä?
---
Työnantaja!
"asiakaspalvelija on asiakasta varten". Yleinen lausahdus,
ei kenenkään illuusio.
Se joka sanoo mulle, tai mun kuullen
tämän lauseen, saa mussa aikaan reaktion jonka sanon tai
ajattelen ääneen.
Ei tästä kannata sen viiltävämpiä analyyseja alkaa vetämään.
Tontsis, 9.6.2005 10:57:
Se asiakashan on ollut fiksu, kun on saanut puhuttua sut myymään sixpackin vaikkei ollut sun työaika eikä liike edes auki. En mä menis dissaamaan sitä siitä, että se ei muka osais lukea aukioloaikaa. Sinähän ne bisset myit palkatta :)
kap-pu, 9.6.2005 11:31:
"Onko teillä sellofaania tomaattikastikkeessa?" - 3 tyyppiä katsoo asiakasta hiljaa, joltakulta meinaa päästä jo "Anteek..." "Aha no ei mitään, mä etin ite!"
Jone, 9.6.2005 10:40:
---
---
Kenellä täällä oli illuusio siitä, että joku esim. istuis kaupan kassalla ihan kutsumuksen eikä rahan takia? Se raha kuitenkin maksetaan siitä asiakkaiden palvelemisesta, oli se sitten "teeskentelyä ja mielistelyä" tai ei. Mua ei erityisemmin kiinnosta teeskenteleekö kassa mua palvellessaan. Enemmän mua huolettais jos se kehittäis jotain ihan ihka aitoja emootioita jokaiseen palvelutilanteeseen.
Tontsis, 9.6.2005 11:32:
Sun ilmaiseksi tekemä työ on aina ilmaiseksi tehtyä työtä. Se on poissa sun vapaa-ajasta, se menee työnantajan pussiin, valtiolle ei kerry palkasta verotuloja, sulle ei kerry eläkettä ja lisäks poljet omaa hintaasi alas. Työnantajalle pitäisi tehdä selväksi, että sun tarvitsee olla siellä aiemmin tai muuten ei tule kaikki työt tehdyksi ajallaan. Jos näin on, sä saat jatkossa palkkaa tästä puolituntisesta per päivä. Onhan se jo kuukaudessa 10x tuntipalkka. Luulis kelpaavan.
Tontsis, 9.6.2005 11:44:
Ei siitä tapella tarvikaan :) Kunhan ihmettelin, mikset pyydä palkkaa tekemästäs työstä. Mutta sittenhän tää onkin jo toinen juttu, jos tosiaan pystyt hoitamaan hommat ajallaankin. Mä en kyl viitsis tuhlata vapaa-aikaani sellaseen, mut mä oonkin vaan mä :)
Saara, 9.6.2005 11:37:
Tulen sinne ihan omasta halustani puolisen tuntia etukäteen. Kukaan ei pakota mua sinne. Voin tulla sinne vasta 7.30, mutta silloin pitää toimia hiukan rivakammin. Joten, en jaksa alkaa tästä enempää tapella kanssas, se on täysin mun asia mitä teen. Ja ei varmaan olis valittanut.
ja ps. se on vaan aamuvuoro milloin tämä on ei joka päivä.
jUSSi
Ja työntantaja saa rahansa paskomalla?
extramppa, 9.6.2005 11:52:
Mä ymmärrän kyllä tän, koska tuun itsekkin ajoissa aamuvuoroon. Oon stressailija tyyppiä ja vähennän omaa stressiäni, kun saan hommat tehtyä hyvissä ajoin ja rauhassa. Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että käytän omaa aikaani oman oloni parantamiseksi.
AnderS, 9.6.2005 11:56:
ei nyt sentään! Meillä ansaitaan raha ihan rehdillä työllä...
Kertaakaan mä en ole ajatellut meneväni töihin asiakasta varten.
Mua ärsyttää henk.koht. ne ihmiset jotka viljelevät tuota
olet asiakasta varten lausetta. Heillä on tapana juuri siihen vedoten
kävellä asiakaspalvelijan yli.
Totta kai tämä on ammatinvalinta kysymys. Mutta ei se sitä
tarkoita että pitäis sulattaa nielemättä kaiken vittuilun.
Ja jos joku ammattiryhmä tuntee suurta kateutta tätä topicia kohtaan
niin perustakaa ihmeessä omanne. Kertokaa siellä oman työnne raskaudesta
ja vittumaisuudesta niin muut voivat taas puolestaan tulla nillittämään
"ammatinvalinta kysymyksestä" ja siihen liittyvästä työmoraalista sekä
työetiikasta.
Jone, 9.6.2005 12:15:
---
Miksi ihmeessä? Duuni on yleensä raskasta - henkisesti, fyysisesti tai molempia. Tossa ei liene mitään ihmeellistä ja musta onkin jotenkin erikoista, että jonkun tietyn ammattikunnan pitää itkeä kymmeniä sivuja kovaa kohtaloaan, joka ei todennäköisesti ole yhtään sen kovempi kuin naapurin Pekalla.
Jone, 9.6.2005 08:49:
OMFG, että tähän topikkiin palaaminen kerta toisensa jälkeen aiheuttaa mussa suurta hämmästystä ja kummastusta.
... <nips> ...
Kyllä se asiakaspalvelu on näköjään oikeasti ihan hirmuisen rankkaa.
Suuret sympatiani kaikille teille työn raskaan raatajille.
Onneksi kaikissa muissa ammateissa on hirvittävän paljon helpompaa kuin teillä ja siksi niissä työskentelevien ei tarvitse tihkua tänne sydänvertaan.