Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 713,999 views

Avatar
#241 • • Nancy Guest

Astaroth:
---

3. "Anteeksi, mutta voisiko joku tulla pyyhkimään tuon pöydän?!" No voe helvetti soikoon, salissa on 150 muuta paikkaa, jotka ovat siistejä, ja sun pitää saada läski persees saada painettua just siihen tuoliin!?




Tää on kyl sellanen asia mikä nousee heti ensimmäisenä mieleen kun hakee jotain sellasta mikä pistää vituttaan. Siis haloo! Ajatellaan että asiakas tulee sisään ja koko sali on ihan tyhjä, mutta yhdessä pöydässä on edellisen asiakkaan käyttämät lasit, servetit ja vesikannu. Sit ne sillaan hiljaa hivuttautuu sitä pöytää kohti, kuiskuttelee samalla toisille, että mihis mennään istuun...ja kyllä, ne menee istuun siihen mikä on vittu ainut likanen pöytä! Ja se on oikeesti todella raivostuttavaa. *igor*
Aina tulee olemaan hankalia asiakkaita, ne vaan tulisi yrittää ottaa haasteena. Ja kun tarpeeksi monta "hankallaa" asiakasta on tullu vastaan, sitä varmempi omissa sanomisissaan on seuraavalla kerralla. Ehkä opettavaisinta aikaa on ollu Porin Jazzit...sillon oikeesti tuntu et homma hajoo käsiin kun kaikki astiat loppu, paperil oli sata erilaista pöytäkarttaa, ruoka seiso antoluukulla, ihmisiä jonotti ulos asti, eikä pöytii kerenny kunnol siivoomaan ennenku seuraavat tuli. Loppupeleissä kuitenki mä olin ollut ainut henkilökunnasta joka oli tyytyväinen omaan panokseensa. Ja sen takia sainki vaan hyvää palautetta asiakkailta. Mikä toisaalta taas autto jaksamaan eteenpäin.
Mun tyylini tarjoilijana on ollut, että olen asiakasta kohtaan ystävällinen ja asiallinen. Jopa siinäkin vaiheessa jos asiakas näyttää hapanta naamaa. Palautteen lisäksi tippi kertoo asiakaspalvelun tasosta. Itse olen parhaimmillani saannu 19 euroo tippii.... *iloinen*
PienPunai

Posts: 63

#242 • • PienPunai Se pieni ja punainen
Noniin... Nyt on jälleen yks asiakaspalvelutäyteinen työpäivä kaupan kassalla ohi, ja oli pakko päästä purkamaan vähän tuntoja.... Miksi, voi miksi, nämä ihanat asiakkaat eivät voi käsittää sitä, että pienessä kaupassa kun joudutaan olemaan yksin iltavuorossa, niin ei pysty yksinkertaisesti olemaan kolmessa paikassa yhtäaikaa? *grr* Kun on alle 100 neliöinen kauppa, niin luulisi sieltä löytyvän melko helposti kaikki mitä etsii, etenkin jos arvon rouvat käyvät päivittäin ostamassa niitä samoja helvetin juhlamokka-paketteja!!! Ne ovat edelleen siinä samalla hyllyllä, mutta kun täytyy tulla huutamaan siihen kassalle kun palvelee toista asiakasta, että eikö täällä saa palvelua, kun minä nyt en satu muistamaan että missä ne kahvit on???? Ja kädestäpitäen sitten näyttämään.... *grr* Ja onhan se juu kiva että asiakkaat kertoo kuulumisiaan, mutta rajansa kaikella; Kassaneitinä en välttämättä halua kuulla alapää-ongelmistanne, arvon rouvat.
Kiitos ja näkemiin.

--
Carry On Smiling And The World Will Smile With You!

Avatar
#243 • • greenie Guest

Nancy:
Tää on kyl sellanen asia mikä nousee heti ensimmäisenä mieleen kun hakee jotain sellasta mikä pistää vituttaan.



Ratkaisu: Ympyrän muotoinen "food court" -tyylinen ruokailualue. Ei ole nurkkapöytiä, minne suurin osa ihmisistä haluaisi, mutta ei pääse ;)
äm

Posts: 2,376

#244 • • äm
Onko täällä taksikuskeja?
Haluaisin kovasti tietää, miten moni aivoinvalidi heittää kysyttäessä minne ajetaan, että "Kotiin!" HÖHÖHÖHÖHHÖHÖ

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

kap-pu

Posts: 1,167

#245 • • kap-pu the amazing suction cup boy
kyllä vain! eilen, torstaina 18.11.2004, minulle heitettin klassinen "aha, ilmanen varmaan sit!".

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

ezzy

Posts: 8,060

#246 • • Edited ezzy Droid-pappa
tää sopii tänne aika hyvin O_o

http://www.bash.org/?420855



ainin, tuli yks hyvä mieleen Tapiolan Sokoksen ruokaosastolta:

Asiakas tulee valittamaan ainoalle kassamyyjälle, että yksi vaaka ei anna enää hintalapputarroja, että siitä on tarrat tms loppu.
Myyjä siihen "millä tahansa hedelmävaa'alla voi punnita kyseisen tuotteen."
Asiakas vastaa "mutta ne ovat niin kaukana"

tipahdin suht hyvin tuolle *lmao*
Nacu

Posts: 1,293

#247 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

ezzy:
tää sopii tänne aika hyvin O_o

http://www.bash.org/?420855



Ja tämmöset ne siellä äänestää Bushia *igor*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

whispering

Posts: 871

#248 • • whispering Super Juusto

Nacu:
Ja tämmöset ne siellä äänestää Bushia *igor*


Mistä sä sen tiedät et se Bush'ia äänesti?
ezzy

Posts: 8,060

#249 • • ezzy Droid-pappa

whispering:
---
Mistä sä sen tiedät et se Bush'ia äänesti?



*ding*
keisha

Posts: 1,394

#250 • • keisha bullet with butterfly wings
Aaaargh olipa ärsyttävä päivä duunissa. Pakkaset ovat alkaneet, ja siksi joka toinen asiakas muistikin mainita mulle että "Pakkaa se kukka sitten hyvin kun tuolla ulkona on niin kylmä." No shit? Mä en varmaan osaa työtäni ees sen vertaa et tajuisin paketoida kukat hyvin kylmässä. Tsiisus.

Niin joo ja heti päivän ensimmäinen asiakastapahtuma osoitti millainen päivästä tulee.
Minä: Laitetaanko lahjapaperiin?
Asiakas: Ei.
pakkaan kukan sanomalehteen ja kassiin ja annan asiakkaalle.
Asiakas: Miksei tuossa ole sitä paperia päällä?
Minä: Mutta juurihan kysyin teiltä että laitetaanko lahjapaperia.
Asiakas: (näyttää hapanta naamaa)
Minä: Voin kyllä laittaa siihen lahjapaperin jos tahdotte?
Asiakas: (näyttää hapanta naamaa, mutisee jotain ja poistuu paikalta)

Huoh. Mut hymy naamalla palvelin kaikki, vaikka kuinka vitutti.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Saara

Posts: 1,954

#251 • • Saara #2970

ezzy:
Asiakas vastaa "mutta ne ovat niin kaukana"



Se asiakas varmaan kuvitteli, että revit sen hintalapun siinä kassalla omasta selkänahastas.

Aah, noi on niin ihanii ihmisii jotka ei jaksa/viitsi punnita niitä ennen kassalle tuloa. On se meinaan kivaa, kun joutuu lähtee itse hakemaan niitä hintoja, varsinkin kun on ainoa kassa ja jonoa riittää ensi vuodellekkin asti.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Jna

Posts: 613

#252 • • Edited Jna

Neiti Etsivä:
Ei kannata käydä sieltä kassalta kyselemässä hintaa vaikeampia asioita, koska ne on tarkoitettu vain rahastamiseen. Kiitos!



Tällälailla ei kannata tehdä ainakaan apteekissa, vaikka se kassahenkilö olisikin ainoa vapaa työntekijä seisoessaan siellä kassalla. Ei se mitään vielä [iso]saa[/iso] neuvoa vaikka haluaisikin. Apteekissa neuvoa saa vain farmaseutilta, proviisorilta tai farmanomilta..ei tekniseltä henkilökunnalta!

Ja sitte ok, monissa apteekeissa on nykyään kanta-asiakas järjestelmä, mutta ei silti kannata kysyä multa hyvänä läppänä että: Käyköhän tää Plussa/bonus/etukortti teilläkin....*grr* Joo ei..ja nihkeä hymy päälle..(et ole ensimmäinen joka heittää ton saman tosi hyvän läpän)

ARGH! MÄENKESTÄ!
[pieni]sori avautuminen[/pieni]
Saara

Posts: 1,954

#253 • • Saara #2970
On kiva olla keikkailevana kassana ketjun eri liikkeissä, varsinkin silloin kun asiakas tulee kassalle ja kysyy missä on jauhoja tjsp. Siinä on sitten hyvä sanoa ettei ole mitään hajua, jolloin saa asiakkaalta murhaavan katseen. Muutaman kerran kun asiakas on kysynyt että miten en voi tietää tuotteiden sijaintia "oothan sä täällä töissä" niin siinä on sitten hyvä sanoa etten ole töissä täällä, vaan koko ketjussa tuuraajana, ja ai että minkälaista noottii sieltä sitten tulee: "Pitäishän sun sentään tehdä joku kierros täällä ennenkuin vuoros alkaa plap plap...."

Tekis ite sen kierroksen ja käyttäis silmiään.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

,

Posts: 10

#254 • • ,
Voi apua ja huh huh teitä nirppanokkia. Laittaisitte edes mestojen nimet missä ootte duunissa, niin voin ainaki välttää pilaamasta teidän päiviänne. Kannattais ehkä miettiä suhtautumistaan muihin ihmisiin tai vaihtoehtoisesti harkita uudenlaista työnpaikkaa. "Raha ei haise."

--
ei kiinnosta

Avatar
#255 • • astaroth Guest

poho:
Voi apua ja huh huh teitä nirppanokkia.


Voi apua ja huh huh teitä siviiliasiakkaita.
On turha edes olettaa, etteikö asiakkaiden ajattelematon
käyttäytyminen heijastuisi minun työmoraaliini.
Kuulukoon vaikka kuinka minun "työhöni", mutta
en kuitenkaan mikään tunteeton robotti ole.

Kannattaisi ehkä miettiä suhtautumistaan asiakaspalvelijaan
tai vaihtoehtoisesti miettiä, miksi ulkomailla meitä suomalaisia
pidetään niin junttina kansana.
,

Posts: 10

#256 • • ,

Astaroth:
Kuulukoon vaikka kuinka minun "työhöni", mutta
en kuitenkaan mikään tunteeton robotti ole.



Ei sun tarvitse olla tunteeton robotti, päinvastoin, tunteista on hyötyä. Aitoa asiakaspalvelua antaa se, joka kykenee asettumaan asiakkaan asemaan ja palvelee tätä kuin itseään.


Kannattaisi ehkä miettiä suhtautumistaan asiakaspalvelijaan tai vaihtoehtoisesti miettiä, miksi ulkomailla meitä suomalaisia pidetään niin junttina kansana.



Miten suomalaisuus tähän liittyy?

--
ei kiinnosta

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#257 • • Aziz Combat Fighter

poho:
Ei sun tarvitse olla tunteeton robotti



101011100100011100110?
Avatar
#258 • • astaroth Guest

poho:
Ei sun tarvitse olla tunteeton robotti, päinvastoin, tunteista on hyötyä. Aitoa asiakaspalvelua antaa se, joka kykenee asettumaan asiakkaan asemaan ja palvelee tätä kuin itseään.


Tämä pätee myös päinvastoin, mistä tässä threadissa on kyse.

Miten suomalaisuus tähän liittyy?


Tämä oli vain yleiskatsauksellisempi pointti. Tarkoitus tuoda myös esille sekin, että yleisesti ottaen meitä nyt ei pidetä minään mestareina käytöstapojen etiketissä ja myös asiakaspalvelu sisältyy tähän - molemmin puolin, of course.
flygfisk

Posts: 327

#259 • • flygfisk
Hallelujaa.
Menin kauppaan. Ostin kolme tavaraa. Menin ainoaan kassajonoon. Jonoa kertyy. Hetken kuluttua toinenkin kassa aukeaa. Sivuiltani ja takaatani ihmiset säntäävät toiselle kassalle. Eivät millään tavalla esittäneet minulle, että haluanko mennä toiselle kassalle heidän edelleen.
Hallelujaa.

ps. Jep, Suomessa.
phanatic

Posts: 1,123

#260 • • phanatic

flygfisk:
Hallelujaa.
Menin kauppaan. Ostin kolme tavaraa. Menin ainoaan kassajonoon. Jonoa kertyy. Hetken kuluttua toinenkin kassa aukeaa. Sivuiltani ja takaatani ihmiset säntäävät toiselle kassalle. Eivät millään tavalla esittäneet minulle, että haluanko mennä toiselle kassalle heidän edelleen.
Hallelujaa.

ps. Jep, Suomessa.



Niin? Jos olet jo yhdessä jonossa, ei mielestäni ole mitenkään erityisen epäkohteliasta olla tarjoamatta paikkaa toisesta jonosta.