Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 718,025 views

Ihmes

Posts: 5

#281 • • Ihmes
Voisiko joku tarjoilijana työskentelevä hieman neuvoa?
Eli siis, miten herätetään tarjoilijan huomio ruokaravintolassa, missä itse valutaan niihin pöytiin? Huutaa ei kehtaa, napsuttelusta/viheltelystä vittuunnutaan. Yleensä vielä tuntuu siltä, että tarjoilijat yrittävät katsoa kattoon, etteivät vahingossakaan huomaisi palvelua tarvitsevaa ei-huutelevaa asiakasta? *hih*
^Petunia

Posts: 888

#282 • • Edited ^Petunia iätön duracel-pupu
Oikeesti nyt vituttaa!

Olen omaksi harmikseni töissä siinä teinien suosimassa ruotsalaisessa vaateketjussa (kaikki varmaan arvaa...)

Mutta asiaan:

Kaikki varmaan tiesi että olemme itsepalvelukonsepti
- eli mulle ei voi tulla sanomaan että "Hae mulle tästä valkoisesta t-paidasta koko 38" kun seison kassan takana ja edessäni on 10 ihmisen jono.Mä en voi jättää sitä jonoa siihen ja tehdä juuri sun päivääs onnelliseksi,joten mielummin yksi kiukkuinen asiakas kuin 10.(karu tosi asia)Yritän kumminkin parhaani mukaan neuvoa siitä kassalta käsin missä kyseinen paita on jos vaan satun tietämään.
Silti niitä ihmisiä on liiankin paljon,hyvä esimerkki on ne 60-70v minkkiturkkiset mammat jotka on tullu ostamaan lapsen lapselleen jotain kivaa paitaa eikä tiedä niiden kokoa ja sit ne loukkaantuu ihan silmittömästi.Ne kun on tottunu niin hyvään henkilökohtaiseen palveluun siellä Ra-Ke:ssa (tai mitä niitä mammaliikeitä on)joiden myyjien päivän tarkoitus on vain odottaa siellä liikkeen nurkassa että pääsee palvelemaan asiakkaita.(get a life)
Okei se voi joskus tuntuu tosi hölmöltä asiakkaan näkökulmasta että myyjiä pyörii ja pyörii ympäri myymälää mutta kukaan ei tuu kysymään" Miten voin palvella?"Tuu rohkeesti repimään hihasta jos haluat apua,jos en mä tiedä niin joku muu tietää.Mut niin se vaan on,meillä on oikeesti todella paljon tärkeempääkin tekemistä siellä kuin kärkkyä asiakkaita esim.

Asiakkaiden jälkien siivoominen
- ihan aluksi *kivatsulle* Näin mä ajattelen joka helvetin kerta kun menen sinne sovituskoppiin joka on kuin ydinpommin jäljiltä vaikka olin just siivonnu sen edellisestä sotkusta.Edellissä jutuissa oli myös joku vaatekaupassa työskennellyt maininnu et onko oikeesti niin vit.. vaikeeta laittaa sitä vaatetta takaisin siihen henkariin ja myös roikkumaan niihin telineisiin jotka on siellä sovarilla tarkoitettu siihen et jollet millään ihmeellä muista enää mistä otit sen paidan (vaikka se olisi siinä ihan vieressä ja meidän nuorten osasto on oikeesti NIIN ISO että ihan vallan eksyy sinne)Eikä niitä vaatteita ainakaan kuulu laittaa sinne lattialle sovitettuaan! Ja onko väärin auttaa edes sen verran myyjää jos näkee lattialle pudonneen vaatteen niin nostaa sen vaikka viereisen telineen päälle,saatikka sitten ainakaan astua sen päälle!
Valitettavan monta kertaa oon nähny aikuisen (40-50v) naisen tekevän niin.

Meillä on kaikki tuotteet esillä
-jos siinä telineessä ei ollut sitä kokoa jota olisit halunnu kokeilla niin me ei nähdä "meidän koneelta" että onko varastossa sitä.On meillä vielä sen verran vanhanaikaiset kassat mitkä ei pysty kun vaan siihen yhteen tehtävään, rahan vastaanottamiseen *iloinen* Ja meidän varastosta ei löydy muuta ku ihan vitusti henkareita,viime kesän hamosia jotka muuten tulee ens kesän Aleen ja muuta turhaa roinaa.Meille tulee joka päivä tavaraa mut jos et sä silti saa just sitä oikeeta kokoa niin joku muu on ollut sua nopeampi,sorry!
Ja siksi jälleen kerran meidän suurin hommamme siellä on vaatteiden takaisin paikalleen laitto(vihje:jos paitaa ei löydy hyllystä niin käy katsomassa sovarin lattialta)

Tässä nyt oli jotain yleistä purnaamista.

Yhden hyvän esimerkin voin vielä kertoa mikä tapahtu tänään tai siis alkoi jo eilen:
Muija tulee illalla klo 20:10 kassalle kauheen vaatekasan kanssa(suljemme klo20)
-Voitko pitää näitä hetken,käyn pikapankilla
-Ollaan suljettu 10 min sitten,ovet on kiinni,ulos pääset mut et enää takaisin sisään.
-Laita varaukseen,tuun rahojen kans huomen
Tänä aamuna:
-Mulla oli varauksessa vaatteita,tässä olis vähän lisää siihen,käyn ylhäällä vielä kattomassa
Tulee takaisin kassalle
-Joo...en mä otakaan tota...enkä tota..
Levittää niitä siihen tiskille...
-Katotaan mitä näistä tulee yhteensä?
Koodaan niitä koneelle.
-149,90
-Oho,ei mulla olekaan niin paljon,odota hetki niin käyn pikapankilla
Syvä huokaus,virhekuitti ulos ja jatkan muiden asiakkaiden kanssa
Muijalla kestää todella kauan,ehdin tekemään muita hommia siinä sivussa,poistun sekunniksi kassan näköpiiristä.
-Voisitko millään tulla sieltä tänne kassalle!
Kaikki varmasti kuuli sen muijan huudon ja menen tekohymyn kanssa paikalle
-Mä otan sittenkin vielä tuon ja tuon.....
Nyt sillä oli tällä kertaa tarpeeks rahaa mukana mut nyt hän oli todella nyrpeenä kun en ollut juuri häntä ja hänen vaatteitaan varten odottamassa uskollisesti kassalla.Muija ei sanonu mitään kun lähti mutta hihkaisin iloisesti perään kovaan ääneen kiitokset ja hyvät päivän jatkot!
Ja pienen pääni sisällä vitutti silti ihan saa...sti!

Mutta älkää kaikki ottako itteenne tästä jutusta,teitä mukavia asiakkaita on myös oikeesti olemassa ja joka kerta kun törmään teihin niin pelastatte mun päivän!
MUTTA eikä teissäkään aina se vika ole jos olen kiukkuinen,pahin syy on ihan johtokunnassa ja miten toi homma pyörii tuolla myymälässä,sitä mitä tapahtuu kun asiakkaat ei näe.

Siksi palaankin ens vuonna koulun penkille 5 vuoden tauon jälkeen,ei pieni pää kestä enää.
Ehkä 4-5 vuoden päästä pääsen maalaamaan sormiväreillä henkisesti samalla aaltopituudella olevien ihmislasten kanssa jonnekkin ala-asteelle.Heidän ehkä suurin ongelmansa tulee olemaan että Matti vei heidän kumin tai koira söi kotitehtävät.
*pelle*
Saara

Posts: 1,954

#283 • • Saara #2970
Huoh.......
Viimeinen kerta kun olin Perämiehenkadun Alepassa keikkaduunarina...
Voisin mennä toimitusjohtaja Kusipään toimistoon ihan vaan vittuilemaan sille koska se tuli mun kassalle vittuilemaan mulle. Mä en enään jaksa tätä paskaa.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

^Petunia

Posts: 888

#284 • • ^Petunia iätön duracel-pupu
Myymäläpäällikkö tuli sanomaan mulle että antaa mun jätkäkaverille porttikiellon meidän liikkeeseen jos se tulee vielä moikkaamaan mua töihin. Arvaa oliko noloo kertoo kavereille että älkää tulko puhumaan mulle jos näätte että olen töissä. *dissaa*
Verano

Posts: 4,649

#285 • • Verano Merituuli
juttutuokio äsken asiakkaan kanssa puhelimessa:

verano: nyt olette tainneet soittaa väärään numeroon.
asiakas: ei kyllä tämä on oikea numero, viimeinen numero vain tuli väärin.
aurinko

Posts: 895

#286 • • aurinko mustikkainen noitanainen

Petunia:
Oikeesti nyt vituttaa!

Olen omaksi harmikseni töissä siinä teinien suosimassa ruotsalaisessa vaateketjussa (kakki varmaan arvaa...)

-clips-



oikun lämmitti lukea tota. olin tossa samaisessa ketjussa töissä vielä vuosi sitten. huoh. eikä oo kyllä yhtään ikävä..

ei voi paljon muuta sanoa kun jaksamisia sinne :)

jos tosta muutes jotain oppii, niin ainakin itse laittaa sitten vaatekaupassa vaatteet henkariin ja vie ne sieltä sovarilta takasin paikoilleen!

--
Ota aurinko syliisi, silmiisi kuu.

Emilii

Posts: 81

#287 • • Emilii MaMMa!

Ihmes:
Voisiko joku tarjoilijana työskentelevä hieman neuvoa?
Eli siis, miten herätetään tarjoilijan huomio ruokaravintolassa, missä itse valutaan niihin pöytiin? Huutaa ei kehtaa, napsuttelusta/viheltelystä vittuunnutaan. Yleensä vielä tuntuu siltä, että tarjoilijat yrittävät katsoa kattoon, etteivät vahingossakaan huomaisi palvelua tarvitsevaa ei-huutelevaa asiakasta? *hih*



Melko varmasti tulosi on pantu merkille mutta tarjoilijalla on +100 asiaa samaan aikaan tehtävä. Odota vuoroasi, varmasti joku tulee, joka kerta. *hmph*

--
Koko elämän ajatus on kuolla nuorena, niin myöhään kuin se suinkin on mahdollista!

Cloud

Posts: 2,162

#288 • • Cloud Game Freak

Emilii:
---
Ihmes:
Voisiko joku tarjoilijana työskentelevä hieman neuvoa?
Eli siis, miten herätetään tarjoilijan huomio ruokaravintolassa, missä itse valutaan niihin pöytiin? Huutaa ei kehtaa, napsuttelusta/viheltelystä vittuunnutaan. Yleensä vielä tuntuu siltä, että tarjoilijat yrittävät katsoa kattoon, etteivät vahingossakaan huomaisi palvelua tarvitsevaa ei-huutelevaa asiakasta? *hih*

---


Melko varmasti tulosi on pantu merkille mutta tarjoilijalla on +100 asiaa samaan aikaan tehtävä. Odota vuoroasi, varmasti joku tulee, joka kerta. *hmph*



Ihan hyvä ettet huuda, Viheltely on koiria varten (jos joku viheltää on aivan varmaa etten minä ainakaan noteeraa häntä.) Napsuttelu menee, Suosittelen itse sormen nostamista pystyyn. Eli siis jos olet esim jossain nurkkapöydäs ja tarjoilia kävelee siitä ohi niin käsi ylöspäin ja parisormee pystyyn ja sormet tarjoiliaa kohti.. ulos pöydän suunnasta.. Tietty tätä ei aina huomata, ja tarjoilijoilla voi olla kiire, mutta tuo on aika universaali sormimerkki johon ainakin koulujakäyneet yleensä osaavat huomioda.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

innae

Posts: 1,377

#289 • • innae PaskaJätkä
Silloin kun olen syömässä niin en ole palvelemassa ketään tai mitään muuta kuin omaa vatsan kunimista. Vaikkei siinä henksu-ruokatilan ja salin välissä ole kuin pieni seinämä, se ei tarkoita että tullaan siitä tilaamaan ja vittuilemaan minulle kun syön omaa sapiuskaani.
Ja meillekkin kuuluvat ne tauot yhtälailla kuin muissa ammateissa, turha alkaa avautumaan jos toinen työntekiä on tauolla ja en ehdi palvella kaikkia samaan aikaan.

--
PaskaJätkä

jUSSi

Posts: 1,377

#290 • • jUSSi äkäinen vanhus

mayah:
Edit: Ai niin.. Entinen kämppikseni kertoi työskennellessään vaatekaupassa keski-ikäisestä rouvasta, joka oli n. 14-vuotiaan tyttärensä kanssa ostoksilla. Tyttö sovitti vaatteita ja sovituksen jälkeen äiti opasti tytärtään vaatteiden palauttamisesta paikalleen "Jätä siihen, sitä varten noi tytöt on täällä töissä". Taas kasvatettiin tulevaa hyvää asiakasta..



Vaatteiden palautus on kiva teko, mutta oikeasti myyjät ovat siellä töissä ja vaatteiden takaisinvienti kuuluu työhön. Ei siinä välttämättä ole vittuilua. Minä en muuten ymmärrä kahviloita/lounaspaikkoja/ravintoloita joissa odotetaan asiakkaan palauttavan tarjottimensa/asitansa. Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta. Kohtelias pitää olla, mutta ei sentään idiootti, ei muiden töitä tarvitse tehdä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#291 • • Aziz Combat Fighter

Charly RePanic:
Ana---> Vuoden vartijan työkokemuksella voin sanoa, ETTEI SALETISTI OO TEHNY!!! *igor*

Terkuin: Engeliltä juuri 4kk sitten työpaikkaa vaihtanut ent. vartija!



Kiva ku vastasit mun postaukseen mut en nyt tiiä ollenkaan et mihin vastasit; siks tossa ois tollanen "quote"-nappi :)
rec

Posts: 2,923

#292 • • rec

Ana-5000:
---
Charly RePanic:
Ana---> Vuoden vartijan työkokemuksella voin sanoa, ETTEI SALETISTI OO TEHNY!!! *igor*

Terkuin: Engeliltä juuri 4kk sitten työpaikkaa vaihtanut ent. vartija!

---


Kiva ku vastasit mun postaukseen mut en nyt tiiä ollenkaan et mihin vastasit; siks tossa ois tollanen "quote"-nappi :)



*nauru* Arvaa nauroinko ite samaa ku huomasin, et toi quote ol joltain tokalta, kolmannelta sivulta! *nauru*
rec

Posts: 2,923

#293 • • rec

Ana-5000:
---
siveys:

---


Voi kristuksen vittu sun kanssas. Ootko tehny päivääkään tätä työtä?



Ei todella ole! Tässä. Ja 9:llä sivulla oli tämä heeelvetin pitkä litanja!
ariel

Posts: 308

#294 • • ariel ananas

Cloud:
8<----Napsuttelu menee 8<----



En kyllä kuunaan napsauta sormen sormea sen jälkeen kun seuralaiseni sai kerran kuulla henkilökunnalta, että "mä en oo huora enkä koira vaan tarjoilija!!" Puuh. Baarissa, joo, mutta kuitenkin. Joku roti.

--
Vous allez faire des merveilles!

innae

Posts: 1,377

#295 • • innae PaskaJätkä

ariel:
---
Cloud:
8<----Napsuttelu menee 8<----
---


En kyllä kuunaan napsauta sormen sormea sen jälkeen kun seuralaiseni sai kerran kuulla henkilökunnalta, että "mä en oo huora enkä koira vaan tarjoilija!!" Puuh. Baarissa, joo, mutta kuitenkin. Joku roti.




Tuo lause kuullostaa jotenkin tutulta, itse viljelen sitä kylläkin vähän eri versiona "Ei tarvittse napsutella eikä vihellellä koska täällä ei ole huoria eikä koiria töissä..."

--
PaskaJätkä

ariel

Posts: 308

#296 • • ariel ananas
Onko se sitten yleinenkin tapa napsutella huorille? *ding*

--
Vous allez faire des merveilles!

Avatar
#297 • • *Mirri* Guest
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... *joo* Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. *iloinen* Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä

a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)
N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään

a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)

Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. *taputapu* Juuri näin...
Verano

Posts: 4,649

#298 • • Edited Verano Merituuli

jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.



eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.

eikä tarvitse edes noin ääriesimerkkeihin mennä, "itsepalvelumestat" lienevät pääsääntöisesti halvempia kuin ne joissa todella saa ammattitaitoista ja henkilökohtaista palvelua.

vai mitä.

silti on lupa odottaa hyvää ja ystävällistä palvelua.

btw, pohdin tässä pitäisikö aloittaa topikki työnantaja on aina väärässä *hmph*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#299 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

*Mirde*:
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... *joo* Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. *iloinen* Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä

a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)


N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään

a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)

Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. *taputapu* Juuri näin...



Kiitos raksu!!! Sait mut hymyilemään tänään ekaa kertaa!!! Soot niin paras!! *sydän*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Jammailija

Posts: 3,224

#300 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Keeerin:
---
*Mirde*:
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... *joo* Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. *iloinen* Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä

a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)


N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään

a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)

Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. *taputapu* Juuri näin...

---


Kiitos raksu!!! Sait mut hymyilemään tänään ekaa kertaa!!! Soot niin paras!! *sydän*


hahahahaaaa*nauru*!

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...