Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 713,439 views

mayah

Posts: 11,313

#101 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

toma:
Aikoinaan kun olin ikkunoita pesemässä "Ja puhdasta tulee?"
oli aina yhtä kiva kuulla ohikulkijoilta. Jep.....



*nauru* Mikäköhän siinä on, et sitä kuvittelee aina heittävänsä niin saatanan hyvää läppää?

--
Being happy is what I do best ^_^

Nitta

Posts: 5,021

#102 • • Nitta Sateenkaaren päässä

9. Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei!". Asiakas vastaa "Muovikassi".


Voih, tuon luettuani istuin mielessäni takaisin kaupan kassalla ja kiitin yläkertaa siitä että nykyään olen työssä jossa sentään joudun vain noin 10. kertaa päivässä toteamaan asiakkaille: "Hei, haluatteko maksaa? Kassat löytyvät uloskäynneillä *hymy* Tämä on valitettavasti vain palvelupiste *vink*

*nauru*
keisha

Posts: 1,394

#103 • • keisha bullet with butterfly wings

Fanatic:
Tekisin niin, että miettisin kahdesti ja vaihtaisin työpaikkaa*joo*


Jep, kyllä sitä on mietitty useamminkin kuin kahdesti, mutta opiskelijana mulla ei ole vielä pätevyyttä mihinkään kovin vaativiin duuneihin, ja koulun takia en voi tehdä sitä kuin muutamana iltana viikossa. Aika hankalaa siis saada oikein muuta kuin palvelualan hanttihommia.

Mut silloin tällöin kun saa joltain asiakkaalta lämpimät kiitokset, se pelastaa päivän :)

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

innae

Posts: 1,377

#104 • • innae PaskaJätkä

remotion:
---
innae:
---

Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.

---


justiinsahan sä kielsit antamasta ohjeita!?!?



Tilatessa voit ilmoittaa että haluat ko.juoman murskalla mutta se lähinnä vituttaa jos tulet siinä kun olet misannut jo kaiken selittämään miten sen haluat.

--
PaskaJätkä

andi--

Posts: 1,381

#105 • • andi-- lunttu

Saara:
---
keisha:
---
Saara:
"Voitsä kattoo sielt koneelta olisko keskutan Aleksis sitä?"
En ymmärrä mistä jengi on saanut päähänsä et sellastakin näkisi.
Jos näkisi ni sehän helpottais aika paljon työskenlyä ja tuota tuotteiden tilaamista toisesta liikkeestä.
---
Ainakin Stockalla missä itse oon töissä on kaikki tuotteet -luojan kiitos- koneella, ja näkee heti kuinka paljon on varastossa tai toisissa taloissa jotain tuotetta.
---
No nyt mä ymmärrän mistä ne on saanut sen käsitteen että _kaikissa_ kaupoissa olisi näin.



Sitähän antaa itsestään kalkkiksen kuvan, jos ei ymmärrä, että kato täs on kaikki intternetskut ja semmoset keksitty! "Jaa, teil ei oo viel näit uusia jutskii näis teijän järjestelmis...". Asiakas antaa itsestään mielummin edistyneen kuvan kuin kyselee "voisitkohan käydä katsomassa jos näitä olis varastossa?". Kuitenkin reaaliaikaisia varastojärjestelmiä alkaa olla jo ihan kiitettävästi.

Usein itse kysyn esim. "Näetkö koneelta onko näitä varastossa tai muissa myymälöissä?". Turha tällaisista kuitenkaan kai on niitä kuuluisia palkokasveja vetää kärsäänsä. *vink*

--
- RAAH -

innae

Posts: 1,377

#106 • • innae PaskaJätkä
Emme ole tehneet sinunkauppoja joten vaikka siinä rinnassa se nimikyltti on ja (yllättävää kyllä) nimi siinä niin se ei tarkoita että sitä saa määkiä kuin mikäkin lammas.
Ja Jonelle vielä; on myös olemassa baarimestareita jotka jättävät ne naputteliat ja huuteliat viimeiseksi.*vink*
Ja jos tuntuu että hinnat ovat liian korkeat omalle pussille, toivon ettet ala siitä itkeä minulle tai työkavereilleni. Oikeesti, ei voisi vähempää kiinnostaa. Kalliosta saa halvalla jos stadin hinnat tuntuu kallilta.
Vaikka halailen duunikavereita se ei tarkoita että tahdon asikkaiden halivan minua. Sekä jos tulee duunikaverien kanssa pikkuisen törkeää juttua (siis hieman seksististä puhetta) niin se ei tarkoita että tahdon kuulla sitä känniläiseltä joka minua ei tunne.
Älä myöskään odota että pääset jonkun paikan kantikseksi jos olet siellä pari kertaa käynyt.
Enkä tiedä niistä pelikoneista mitään enkä tiedä miten se Derbypeli toimii. Sitä varten on raylaiset. Minä hoidan viinapuolta.

--
PaskaJätkä

Unik

Posts: 4,117

#107 • • Edited Unik
H&M:llä ainakin asiakas on aina...*piip* *lmao*
Hotblood

Posts: 387

#108 • • Hotblood

bilehile22:..ja sit ne istuu siellä tasaan asti eikä meinaa lähteä millään pois.



Sitä varten me olemme olemassa *muhaha*

-"Pitääkö vielä erikseen maksaa narikkaan, justhan mä maksoin lipun?" Kyllä, useimmissa paikoissa liput menevät bileiden järjestäjälle tai ravintolalle ja narikkamaksu ovifirmalle/portsareille. Kyseessä on siis kaksi täysin eri instanssia joiden maksun yhdistäminen olisi varsin vaikeaa (kaikenmaailman nimilistalaiset sun muut jotka eivät maksa lippua mutta kyllä narikan)

-"Mä hukkasin mun narikkalapun mut se on sellanen musta takki" Jos lappu on hukkunut niin takin kaivaminen on täysin mahdotonta täydestä narikasta monien satojen takkien joukosta. Silloin pitää vain odottaa että narikka tyhjenee ja toivoa ettei kukaan ole löytänyt lappua ja pölli sillä rotsia. Siitä lapusta on syytä pitää huolta.

-"Mä en saanu narikkalappua!" 99% tapauksista sait kyllä, olet vaan niin kännissä että et muista laittaneesi sitä lompakkoon/rintataskuun/sukkaan. Katsotaan rauhassa ne kaikki taskut läpi ja pyydetään tarvittaessa sitten portsaria katsomaan lompakosta jos omat aistinelimet eivät enää oikein ole yhteistyöhaluiset. Vähemmän nolottaa sitten kun se lappu kuitenkin jostain löytyy. Jos lappua ei oikeasti löydy niin on todennäköisempää että olet sen hukannut kuin ettet olisi sitä saanut. Kts edellinen kohta.

-"Mun kaulaliina puuttuu saatanan vitun runkku perkele opettelisit ees ripustaan takkeja jne..." Useimmiten se löytyy hihasta tai taskusta, katsotaan ne kamat läpi ennenkuin mesotaan. Joskus tosiaan liina voi olla pudonnut lattialle liukkaasta hihasta, yleensä se sitten kyllä löytyy jos ystävällisesti kysyy asiaa. Materian on tapana fysiikan lakien mukaan säilyä tai muuttua energiaksi, jälkimmäistä tapahtuu harvemmin narikkaolosuhteissa joten yleensä ne tavarat kyllä löytyvät jos niitä on sinne narikkaan jätetty.

-"Onks pakko jättää rotsi" On, olet yökerhossa eikä sinne raahata päällysvaatteita. Kuitenkin tulisit hetken päästä itkemään että se ja se kaulahuivi on hävinnyt tai joku kaatoi kaljaa sun minkkiturkille joka oli siististi siinä tanssilattian nurkassa.

-"Onks pakko maksaa narikka jos ei juo alkoholia"/"mä oon vaan kuskina" Ihan sama vaikka olisit vetänyt kaverit pulkassa baariin mutta kaikki jotka tulee sisään maksaa.

-"Mikä ihmeen eteispalvelumaksu, eihän mulla oo ees rotsia" Joissain paikoissa portsareiden palkka rakentuu narikkamaksuista. Tällöin on usein varsinkin kesällä välttämätöntä ottaa eteispalvelumaksu kaikilta, vaikkei takkeja olisikaan. Portsarin tehtäviin kuuluu kuitenkin muutakin kuin takkien vahtiminen ja jostain se palkka on sitten tultava.

Muistakaa että kaikista näistä pikkujutuista huolimatta portsari ei ole ravintolassa teidän kiusaksenne vaan varmistamassa että kaikilla on mukavaa ja iltaa saa viettää turvallisesti. Se muistuu usein siinä vaiheessa kun joku kähmii tanssilattialla tai on vetämässä kuonoon. Suurin osa säännöistä ei myöskään ole portsareiden keksimiä vaan Suomen lakiin painettuja (muistetaan taas nämä asiat ensi vaaleissa *nauru*).

Ai et lievästi on noita patoutumia kerääntynyt *nauru* Enkä oo edes ehtiny ku 5 vuotta olla alalla... Silloin tällöin edelleen oppii uutta, kuten miten suhtautua ravintolassa masturboivaan asiakkaaseen *nauru* Kaikkea ei opeteta järjestyksenvalvojakurssilla *nauru*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

Jussi Soro

Posts: 6,385

#109 • • Jussi Soro choon!

Hotblood:
Sitä varten me olemme
...
opeteta järjestyksenvalvojakurssilla *nauru*


Hemmetin hyvä postaus.
Juhgu

Posts: 7,921

#110 • • Edited Juhgu Virnistelijä

mayah:
---
toma:
Aikoinaan kun olin ikkunoita pesemässä "Ja puhdasta tulee?"
oli aina yhtä kiva kuulla ohikulkijoilta. Jep.....
---
*nauru* Mikäköhän siinä on, et sitä kuvittelee aina heittävänsä niin saatanan hyvää läppää?



Useimmat kai yrittävät herättää keskustelua, eivätkä vittuilla. Ne kuuluvat niihin <1% suomalaisista, jotka ovat sosiaalisia ja tykkäävät jutella mukavia tuntemattomienkin kanssa. Ehkä ne elättelevät toivoa siitä, että ikkunanpesijä sattuisi kuulumaan niihin <1% suomalaisista, jonka ensimmäinen ajatus keskustelun aloittajasta ei ole "no vittu mitä vittua tuokin tuossa aukoo, painuisi vittuun saatana örrör".

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

kilobitti

Posts: 2,419

#111 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

Juhgu:
Useimmat kai yrittävät herättää keskustelua, eivätkä vittuilla. Ne kuuluvat niihin <1% suomalaisista, jotka ovat sosiaalisia ja tykkäävät jutella mukavia tuntemattomienkin kanssa. Ehkä ne elättelevät toivoa siitä, että ikkunanpesijä sattuisi kuulumaan niihin <1% suomalaisista, jonka ensimmäinen ajatus keskustelun aloittajasta ei ole "no vittu mitä vittua tuokin tuossa aukoo, painuisi vittuun saatana örrör".



Joku Helsinkiin muuttanut ulkopaikkakuntalainen tilitti joskus tuntojaan Hesarissa suunnilleen näin:

Helsingin ystävällisyys selvis jo ensimmäisenä aamuna; sanoin bussikuskille "hyvää huomenta" johon kuski "vittuiletsä?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Saara

Posts: 1,954

#112 • • Edited Saara #2970

Ana:
---
Saara:
---
Ana:
Mä en kestäis tollasessa duunissa päiväkään. Te olette pyhimyksiä.
---
Tai tekopyhiä siinä mielessä, että asiakkaissa valitetaan täällä klubbarissa *enkeli*
---
No ei mut siinä mielessä ettet räjähdä päin naamaa. Jotenkin se vimma pitää purkaa; mieluiten täällä. Mä varmaan flippaisin ihan yli kaiken jos joku parisataakilonen voipeikko tulis kyselee ranskisten hiilihydraateista *igor*



Kerran oli tosi lähellä etten vetänyt yhtä naista turpaan. Ei silleen, etteikö musta näkis päällisin puolin että olen suomalainen, mutta jos joku idiootti iranilainen/irakilainen-nainen (ei pahalla, en vihaa ulkomaalaisia, vain ihmisiä) tulee kysyy jotain jostain tuotteesta ja vastaan kohteliaasti, niin toinen rupee jankkaa samaa asiaa, ei tunnu ymmärtävän mitä mä sanon. Se että joku joka ei itse osaa suomenkieltä samalla lailla (lue: huonommin) alkaa huutaa mulle et: Puhut sinä Suomee? siinä vaiheessa sanoin kyllä hänelle että puhun, ja enkä ymmärrä mikä on hänen ongelmansa.

Myöhemmin kun asiakasjonot oli poissa, sanoi toinen vanhempi kassa että se nimenomainen asiakas on aina hankala, eikä tartte sillä rouvalla päiväänsä pilata.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#113 • • Lost-Soul los pallos

mayah:
Hinnoista kitiseminen on ehkä yks ärsyttävimpiä kaupan kassalla ollessa.

Asiakas: "Mutta kun siellä jauhelihahyllyn reunassa luki 2.30 niin miten se nyt voi tässä sitten maksaa 2.40??"

Maijan ajatus: "No pitäiskö sun sitte jättää se sipsipussi, sikspäkki, dippikastike tai röökiaski ostamatta, jos sun taloutes kaatuu siihen jauhelihapaketin kymmeneen senttiin?"


Mulle on jopa valitettu kertaalleen siitä, että sai tuotteen halvemmalla. Nähtävästi se heebo ei tajunnut, että mä alensin sitä hintaa vähän ja alko kitisee jotain...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

[Nuclear]

Posts: 5,855

#114 • • [Nuclear] el aprendiz
Se on kyl iloista lukea ku palveluammatin työntekijät tilittää täällä, kuinka asiakkaan esim. pitäis tilata juoma ja pitää turpansa kiinni ja antaa rahat, olla kyselemättä yhtään mitään yms...*vink*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lin

Posts: 230

#115 • • Lin Kebab - ilman valkosipulia

Saara:
joku idiootti iranilainen-nainen



Niin ku mä vai?! Kiitti letuista, Saara! *igor**nauru*

--
Vois tästä lähtee ostaa nakkeja piste kom

ezzy

Posts: 8,060

#116 • • ezzy Droid-pappa

mayah:
Asiakas: "Mutta kun siellä jauhelihahyllyn reunassa luki 2.30 niin miten se nyt voi tässä sitten maksaa 2.40??"




musta toi kysymys/valitus on kyl ihan perusteltua... *ding*
mayah

Posts: 11,313

#117 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

ezzy:
musta toi kysymys/valitus on kyl ihan perusteltua... *ding*



Joo, varmaan on jos se pitää paikkansa, mutta 99% mun kohdalle sattuneista tällaisista tapauksista johti siihen, et soitin osastolle ja juoksutin jonkun sieltä tarkistamaan ja todettiin vain, että asiakas on katsonut sitä viereistä lappua. Ja ne loput 1% oli niitä, et joku oli syöttänyt hinnan väärin koneelle tai siihen lappuun ja se taas ei oo mun syytä, joten mulle suunnattu suurieleinen valituskonsertti on aika turhaa.

(Ja pliis, älkää vastatko, että jokainen työntekijä talossa vastaa kuitenkin viimekädessä asiakkaan tyytyväisyydestä, koska 100% niistä jauhelihapaketin ostaneista lähti siitä liukuhihnan päästä astetta onnellisempana, kun mä olin kertonut niille tyhmiä jauhelihavitsejä ja saanut ne uskomaan, et mua oikeesti kiinnostaa.)

--
Being happy is what I do best ^_^

POSER

Posts: 800

#118 • • POSER Wimp and Poser
Eniten vitutti tosiaan asiakaspalvelu aikoina, kun kirjakaupassa hengailen juuri tuo ihmisten tapa kutsua mua etunimellä, vaikka se vitun nimi siinä kyltissä lukee, ei sun vittu tarvi mua sillä nimellä kutsua kun en edes sua tunne.

Turha pyytää minua olemaan teitittelemästä teitä. Asikaspalvelussa tottuu tiettyyn käytäntöön ja en nyt yleensä jaksa alkaa sitä opeteltua puhetapaa muuttamaan sun takias, ei siinä kuitenkaan niin kauaa jutustella että tolla jotain väliä olis.

Jouluruuhkat, vittu... eikö ne ihmiset tajua että kun se kauppa on tupaten täynnä ihmisiä, ei mulla välttämättä ole aikaa tulla sieltä kassan takaa palvelemaan sua, varsinkin kun hänen takanaan on 10m jono. Paskanakki, mitäs menit tyhmänä jonottamaan siihen.

Ja ei, mulla ei todellakaan ole aikaa alkaa paketoimaan niitä vitun kirjoja pakettiin, kun siellä takana on se 10m jono. Jos on kiire ja pakko saada se pakettiin niin tuossa on paperia ja nauhaa ja ala paketoimaan itse... ei jotkut ei sitten vaan tajua tätä.

Ja vaikka mä oon kirjakaupassa töissä, niin en mä silti välttämättä tiedä mistä ne vitun kirjat kertoo...

"Se on varmaan sitten ilmainen".... AAAAAARRRGGHHHH!!!! *släp* *släp*

--
Keppiä Jehoville!

tumpsi

Posts: 2,553

#119 • • tumpsi rekisteröitymätön

mayah:
kun mä olin kertonut niille tyhmiä jauhelihavitsejä...


Anna palaa, kansa vaatii jauhelihavitsejä.
tumpsi

Posts: 2,553

#120 • • tumpsi rekisteröitymätön

mayah:
hepposin perustein..


Sekö on hepposta kun Suomen kansa sitä vaatii?
Anna palaa, Francóis!