Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,268 views

POSER

Posts: 800

#121 • • Edited POSER Wimp and Poser
Aahh... tulipa muuten mieleen eräs hauska tapaus kun työskentelin urheilukaupassa. Pukupelle saapuu liikkeeseen kuin omistaja, puhisee vielä perkele kun ei muiden asiakkaiden takia saakkaan heti palvelua. No kun sitten tulee sen vuoro alkaa nappulalleen tivaamaan futiskenkiä joiden pitää olla edullinen, laadukas ja muutenkin ihana. No minähän esittelen hyvät edulliset tossut jotka ovat keinonahkaa... "keinonahkaa" määkäisee herra äärimmäisen vittumaisella äänellä ja katsoo minua kuin halpaa makkaraa kun kehtaan tuollaisia keinonahkaisia tekeleitä tarjota hänen kullan nupulleen.

No onhan meillä sitten näitä parempiakin, mutta kun asiakas kertoi että hänen pentunsa vasta-alkaneen harrastuksen ja ikäkin näytti olevan alle kaksinumeroisen luokkaa, ajattelin jotta nuo toimivat hänelle varsin hyvin. Asikakkaan ilme siinä vaiheessa kun aloin näyttämään näitä aidosta nahasta tehtyjä tossuja oli varsin mukavaa seurattavaa. Ei näköjään näiden parempien tekeleiden hinta ollutkaan sopivan hänen kukkarolleen... Niinpä äärimmäisen nolon näköinen miekkonen joutui tyytymään näihin keinoanahkaisiin tekeleisiin. Voi sitä vahingonilon määrää kun herra "minä olen rikas ja muutenkin tiedän olevani sinua parempi" ei ollutkaan niin rikas että olisi halunut maksaa sen 100-200 markkaa lisää kengistä.

PS: Kansa todellakin haluaa kuulla jauhelihavitsejä!

--
Keppiä Jehoville!

innae

Posts: 1,377

#122 • • innae PaskaJätkä

[Nuclear]:
Se on kyl iloista lukea ku palveluammatin työntekijät tilittää täällä, kuinka asiakkaan esim. pitäis tilata juoma ja pitää turpansa kiinni ja antaa rahat, olla kyselemättä yhtään mitään yms...*vink*



Tai sitten että se nopeennuttaisi palvelutapahtumaa kun tiedät mitä haluat ja et laske niitä pikku pennosia siinä tiskillä. Se vituttaa yhtlailla muita asiakkaita kuin työntekiöitä. Ja keneenkönhän nämä muut asiakkaat sen vitutuksen purkavat? Vaikka on asiakaspalveluammatissa ei se automaattisesti tarkoita että kaikkea on kestettävä (vaikka jollain asiakkailla on tästä hieman väärentynyt käsitys). Ja jos on kiire niin ei kukaan mielellään ala kertomaan mitään "turhaa tietoa" (esim. kuka on keksinyt ville vallattoman kun tää on niin hyvää [oma vastaus on etten tiedä]) tai mitään nippelitietoutta jostain viskin elämän kaaresta koska asiakas on tilannut jonkun viskin (esim. Laphroyg ja nyt en ole varma oikeinkirjoituksesta*muhaha*) jonka olet laittanut tulppaanilasiin ja asiakas tilittää ettei tuo ole oikea lasi viskille vaan rocks on (tulppaanilasi tuo viskin hienot aromit esiin siksi laitoin sen viskin siihen)... Tässäkö kohtaa kun tiski on täynnä pitäisi kertoa asikkaalle vaikka mitä? Tai joku älypää joka luulee tietävänsä viskeistä paljonkin tulee tiskille huutamaan että olen myynyt korkkivikaista viskiä*muhaha*....
Mutta edelleenkin tämä asikaskunta ,joka törttöilee ja luulee omistavansa koko ravintolan, on pieni murto-osa niistä jotka käyvät. Ja pidän vieläkin ammatistani.
Etkö itse muka koskaan purnaa työstäsi (jos töissä käyt)?

--
PaskaJätkä

BuBu

Posts: 509

#123 • • BuBu
Hehhehh!! Oon mäkkärissä töissä ollu nyt noin kuukauden ja aika paskaa duuniahan se on!!
Ehkä ensimmäiseks tulis mieleen ne ihanat teinit!! Tossa yksi ilta eräs nuori poika kysy, että saako meillä polttaa sisällä!?! No valitettavasti ei saa!! Siihen tietenki vastaukseksi, "Vitun hora lutka saatana mähän poltan vittu missä mä haluun" *justjoo* Aika sitkeesti se siinä räyhäs kunnes vartija sen heitti ulos. Huvittavinta oli, että seuraavana päivänä sama teini tuli äitinsä kanssa meidän mäkkiin ruokailemaan, eipä ollu niin kova jätkä enää *nauru*

Jeesh, hyvää ruokahalua vaan teillekki *hih*

--
Put on your reeboks man and go play some funky tennis!!

kovas

Posts: 1,522

#124 • • kovas Kristo
asiakaspalveluhan on kivaa. ainakin tässä hommassa. mummot on jo siinä kunnossa etteivät räyhää..
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#125 • • Aziz Combat Fighter
Mä oon siinä mielessä tyytyväinen omiin asiakaspalvelutehtäviini, että mun ei tarvitse kuunnella vittuilua. Aulavartijalle vittuilemisessa verrattuna esim. kaupan kassaan on se ero, että jos mulle alkaa räyhäämään, mä voin nakata sut käsivarresta pihalle lumihankeen. Ihmiset pääasiassa käyttäytyy ystävällisesti ja hyvin, varsinkin kun meidän asiakkaat käy läpi sellasen filtteröintiprosessin, ettei ihan mikä tahansa kaduntallaaja meidän tiskeille eksy; pääasiassa palvelen yritysten asiakasyrityksien edustajia ja vieraita, jotka tuppaa olemaan aina selvinpäin ja hyväkäytöksisiä. Sillon tällön tietenkin muutamissa kohteissa tulee vähän sanaharkkaa, koska esim. muutamassa virastossa missä teen silloin tällöin hommia käy pääasiassa vihaisia asiakkaita. Näistäkin tosin selviää aika helposti, koska nekin tietää ettei meille parane käydä avautumaan mikäli haluaa hoitaa asiansa vielä samana päivänä.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#126 • • [Nuclear] el aprendiz

innae:
[...]


Toki olisi varmaan miljoona asiaa mitkä nopeuttais teijän duunia ja tekis muittenkin ravintola-asikkaiden olon mukavammaksi, mut kyl luulis et kun on alan valinnut, niin tietää että luultavasti useissa tapauksissa jotka tulee teijän duunia hankaloittamaan on lievästi alkoholin vaikutuksen alaisena ja luulis että te työntekijän tämän myös ymmärtäisitte. Toki asioista saa ilmaista mielipidettään, mut täst topikist saanu vaan sellasen kuvan et palveluammateissa toimivia henkilöitä vituttaa se kun he joutuvat palvelemaan asiakasta (tai enemmänkin se, että asiakas valittaa teijän putiikkinne toiminnasta).

Mutta kuten sanoit, niin ei se sitä tarkoita, että asiakas voi pyytää teitä tekemään vaikka kärrynpyöriä tiskillä ja se pitäis tehdä...ja mitä omaan töihini tulee, niin olen purnannut, mutta myös ilmoittanut asioista aika hanakasti pomolle ja vielä useaan kertaan jossei muutoksia ole tullut. Jotkut ovat kattoneet pahalla, mutta jotkut ovat jopa ottaneet opikseen.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Hotblood

Posts: 387

#127 • • Hotblood
Miten tästä(kin) topikista niin helposti huomaa että ne jotka ovat olleet palvelualoilla töissä (vaikkakin eri tehtävissä) ymmärtävät toistensa vitutuksta mutta ulkopuoliset eivät voi sitä ikinä ymmärtää? *nauru*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

[Nuclear]

Posts: 5,855

#129 • • [Nuclear] el aprendiz

mayah:
*aplodit* Onneksi olkoon. Olet sisäistänyt tämän threadin syvimmän olemuksen.

Rautalankaa, anyone?


IMO hyvin typerää perustaa topikki jossa tarkoituksena on esittää vaan toisen puolen näkökulmia ja siks ihan tiedollisestikin whineen siitä...ja jatkan sitä tästäkin edes. *plur*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#130 • • Aziz Combat Fighter

[Nuclear]:
---
mayah:
*aplodit* Onneksi olkoon. Olet sisäistänyt tämän threadin syvimmän olemuksen.

Rautalankaa, anyone?
---

IMO hyvin typerää perustaa topikki jossa tarkoituksena on esittää vaan toisen puolen näkökulmia ja siks ihan tiedollisestikin whineen siitä...ja jatkan sitä tästäkin edes. *plur*



Hei! Kokeile tällästä jännää juttua! Työnnä etusormi ja peukalo pihtiotteena takapuoleen, kalastele hetki ja nykäse se metrin seiväs veke sieltä. Siitä saa pikkasen muokkaamalla näppärän kävelykepin!
[Nuclear]

Posts: 5,855

#131 • • [Nuclear] el aprendiz

Ana:
Hei! Kokeile tällästä jännää juttua! Työnnä etusormi ja peukalo pihtiotteena takapuoleen, kalastele hetki ja nykäse se metrin seiväs veke sieltä. Siitä saa pikkasen muokkaamalla näppärän kävelykepin!


JOO, PITÄIS KOKEILLA!? OLI NIN NEROKAS IDEA!!11

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lost-Soul

Posts: 3,107

#132 • • Lost-Soul los pallos

[Nuclear]:
IMO hyvin typerää perustaa topikki jossa tarkoituksena on esittää vaan toisen puolen näkökulmia ja siks ihan tiedollisestikin whineen siitä...ja jatkan sitä tästäkin edes. *plur*


OT: Eikös klubbari ole täynnä topikkei, joissa esitetään vain toisen puolen näkökulmia (jo yhdet yleisimmistä topikeista on tälläsii, eli sinkku- ja seukkausluukut). Eikä kukaan kiellä perustamasta vastakkaista topikkii. Ihme ettet oo aikasemmin alkanut valittaa asiasta.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

[Nuclear]

Posts: 5,855

#133 • • [Nuclear] el aprendiz

Lost-Soul:
OT: Eikös klubbari ole täynnä topikkei, joissa esitetään vain toisen puolen näkökulmia (jo yhdet yleisimmistä topikeista on tälläsii, eli sinkku- ja seukkausluukut). Eikä kukaan kiellä perustamasta vastakkaista topikkii. Ihme ettet oo aikasemmin alkanut valittaa asiasta.


Mjoo, onhan se näinkin. Meinasin tossa kyl jo edellises laittaa et onhan niitä jo täällä riittämiin mm. noi sinkku/seukkastopikit. Ehkä sit pitää perustaa topikki "Asiakas on aina oikeassa". My bad.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

mayah

Posts: 11,313

#134 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

[Nuclear]:
IMO hyvin typerää perustaa topikki jossa tarkoituksena on esittää vaan toisen puolen näkökulmia ja siks ihan tiedollisestikin whineen siitä...ja jatkan sitä tästäkin edes. *plur*



No sulla on oikeus sun mielipiteesees, mut IMO jokaisen keskustelun ei tarvitse olla väittely, jossa on kaksi puolta. Joskus kokemuksistaan voi myös keskustella niin, että ollaan "samalla puolella".

--
Being happy is what I do best ^_^

[Nuclear]

Posts: 5,855

#135 • • [Nuclear] el aprendiz

mayah:
No sulla on oikeus sun mielipiteesees, mut IMO jokaisen keskustelun ei tarvitse olla väittely, jossa on kaksi puolta. Joskus kokemuksistaan voi myös keskustella niin, että ollaan "samalla puolella".


Näinhän sitä voi, tää ois vaan ollu ihan mielenkiintoinen aihe, jos ois tullu molempien mielipiteitä siitä mitä asiakaspalveluammattiin kuuluu ja mitä ei. Tosin voihan sen vastakkaisen topikinkin perustaa, mut varmaan jäis aika laihaks.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lyra

Posts: 666

#136 • • Edited Lyra
nihkeintä on et useimmat myyjät, ovat niin vittuuntuneita töihinsä/vittumaisiin asiakkaisiin että kostaavat sen ehkä huomaamatta kiltinpiinkin asiakkaisiin.. tai pitävät kaikkia asiakkaita potentiaalisina kohta-se-alkaa-huutamaan-räyhääjinä..

mayah:
---
äm:

9. Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei!". Asiakas vastaa "Muovikassi". Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.



tuo on tapahtunut monesti toisinpäinkin.. kun olen tullut kassalle ja sanonut hei! myyjälle niin vastaukseksi tulee joko murahdus tai : 7.50 e... ei sillä mutta saattaa olla et ihmiset vastaa samalla lailla.. huomaavat että myyjät pitävät asiakkaita inhoittavina joten eivät edes jaksa tulla sinne kassalle hymyilemällä.

itse olen nähnyt baarissa/kaupassa/ravintolassa/bussissa ja monessa muussakin paikassa asiakkailta niin törkeää käyttäytymistä että säälin ihmisiä jotka ovat palveluammateissa. vaatii pitkää pinnaa.
kuten esimerkiksi baarin tiskijukkana oleminen.. käydään pyytämässä toivebiisi ja viiden minuutin kuluttua tullaan huutaa "oon oottanut jo puol tuntii mis se minun vitun biisi on" (tositarina :D)

koettakaa kestää.


Edit: tuli tässä mieleen et mullakin on tapana naputella sormilla/rahoilla/luottokortilla pöydän pintaan musiikin tahtiin :D ei ole tullut mieleen että se ärsyttäisi toisia.. x)
Saara

Posts: 1,954

#137 • • Saara #2970

andi--:
Usein itse kysyn esim. "Näetkö koneelta onko näitä varastossa tai muissa myymälöissä?". Turha tällaisista kuitenkaan kai on niitä kuuluisia palkokasveja vetää kärsäänsä. *vink*



Tarkoitin tuolla aikaisemmin, ettei Aleksi 13:sta tietokoneilta näe onko muissa Alekseissa sitä kyseistä tuotetta, kuitenkin oman liikkeen varasto näkyy.

Se on vaan vittumaista alkaa soitella ympäri Suomea paidan takia, mutta jos itse olisin sen vaatteen tarpeessa, arvostaisin todella paljon että joku viitsii kuitenkin nähdä kovasti vaivaa että saisin sen kyseisen tuotteen.

Mutta ne jotka tilaavat tällälailla tuotteita, eivätkä koskaan tule hakemaan niitä voivat mun puolesta painua, sanonko minne.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Avatar
#138 • • GoA Guest

hardikaveri:
---
Ana:
1. Tottele vartijaa.
2. Kts. kohta 1.

---


LOL



Hoh, meinasin itekin laittaa vastaavan.

1. Vartija on aina oikeassa.
2. Vartija saa satuttaa sinua jos käyt vittuilemaan.
3. Vartija on yleensä kiukkunen joten hän saa ärähtää sinulle jos siltä tuntuu.
4. Vartijat saavat mielihyvää ihmisten määräilystä.
5. Turha itkeä et ilmotan poliisille, poliisit on meidän puolella.
Fucking Nobody

Posts: 393

#139 • • Fucking Nobody Hyvällä sykkeellä ympäri harmaan kiven!
Vittu mullahan pukkaa pian hirveet laustrofobiset kammot päälle tässä! Enhän mä uskalla olla enää asiakkaana missään ikinä! Mä olen saanut tän ketjun lukemisesta elinikäisiä traumoja!

Jos joudun asiakaspalvelutilanteeseen niin alan ulista ja itkeä tihruttaa. Te asiakaspalvelijat ootte ihan hirveitä hyeenoita!

En varmaan tippaa enää ketään ikinä ku edes sormia ei saa koputtaa tiskiin. Ei ihme että pitää koputtaa hermostuksissaan ku tommoset raatohirviöt palvelee, vähemmästäkin menee slogit vaihtoon! *nyyh*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#140 • • Edited Aziz Combat Fighter

GoA:
Hoh, meinasin itekin laittaa vastaavan.

1. Vartija on aina oikeassa.
2. Vartija saa satuttaa sinua jos käyt vittuilemaan.
3. Vartija on yleensä kiukkunen joten hän saa ärähtää sinulle jos siltä tuntuu.
4. Vartijat saavat mielihyvää ihmisten määräilystä.
5. Turha itkeä et ilmotan poliisille, poliisit on meidän puolella.



Ihanaa et selkeesti tiedät mistä on kyse. Postaa lisää, jooko? *odottelee tuolin reunalla*

edit: MIKSET JO POSTAA?

edit2: puretaanpa toi postaus.

1: Yleensä kyllä, mikäli hän pyytää sinua tekemään jotain.
2: Ei. Ei saa. Vartija saa satuttaa sinua ainoastaan itsepuolustukseksi.
3: Ei pidä paikkaansa
4: Ei pidä paikkaansa. Itse en nauti määräilystä, vaan suhtaudun siihen pakollisena osana työtä, josta en nauti.
5: Ei. Poliisi ylläpitää lakia, ja jokainen on lain edessä tasavertainen. Mikäli vartija menettelee väärin, hän saa siitä syytteen siinä missä kuka tahansa muukin.