Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 718,109 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#301 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

tubayumi:
8<


8<



KP rulaa! Joskus tullu tiskin takana heiluttua.

Meillä sentään oli kuljetus joka päivä ja minä tietenkin kuskina *vink*

Kauheinta oli vaatteet.
sapeli

Posts: 11,768

#302 • • sapeli jokukukamikä?

Lyylikki:
Kauheinta oli vaatteet.



Onko alastomana sitten paljon hauskempi työskennellä? Mitähän uraa oikein olet harkinnut? *vink* *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Juhgu

Posts: 7,921

#303 • • Juhgu Virnistelijä

*Mirde*:
- - Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. *taputapu* Juuri näin...



Mahtaa olla ankea elämä tuollakin tyypillä kun pizzalla käyntikin on moinen tragedia. Olisi itselläänkin helpompaa kun osaisi ottaa rennommin *hymy* *piis*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Coma

Posts: 705

#304 • • Coma

hardikaveri:
---
Ana:
[pieni]jätkät vähän derailaa..[/pieni]

---


SINGAPORE SLING
The Singapore Sling was created at Raffles Hotel at the turn-of-the-century by Hainanese-Chinese bartender, Mr. Ngiam Tong Boon.
In the Hotel's museum, visitors may view the safe in which Mr. Ngiam locked away his precious recipe books, as well as the Sling recipe hastily jotted on a bar-chit in 1936 by a visitor to the Hotel who asked the waiter for it.
Originally, the Singapore Sling was meant as a woman's drink, hence the attractive pink colour. Today, it is very definately a drink enjoyed by all, without which any visit to Raffles Hotel is incomplete.



Paras läppä siel Rafflesin tokan kerroksen baarissa on kuitenkin se, et se on ainoa paikka missä saa roskata Singaporessa :) Pähkinänkuoria oli loppuillasta lattiat niin väärällään et ei mihinkään voinut astua ilman 'pikku' rapinaa :]

Ja jotta pysytään threadis, ni voin sanoo et hiukka kuumottavaa lukee asenteista tiskin puolin ja toisin, täysin riippumatta siis alasta mistä keskustellaan. Voin vain kuvitella kuinka monta väärinkäsitystä mahtuu päivään jos attitude on mitä on.

Piis,

T
jUSSi

Posts: 1,377

#305 • • jUSSi äkäinen vanhus

Verano:
---
jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.
---
eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.



Paskankukkulat :D

Koska olet viimeksi käynyt huoltoaseman kahviossa? Hyvä esimerkki viimeiseltä Kuopion reissulta. Kahvi, pieni limu (0,3l) ja täytetty reissumies 7,40 isolta huoltamoketjulta. Samalla hinnalla saa Helsingin keskustasta laadukkaan lounaan joka sisältää alkusalaatin, pääruoan sekä kahvin että limun (0,5l) palveluineen ravintolasta joka vielä maksaa veronsa. Että kyllä minä tuollaisilla hinnoilla odotan myös palvelua. Minä en kuluttajana suostu tekemään tiettyjä asioita palveluntarjoajan puolesta.
Verano

Posts: 4,649

#306 • • Verano Merituuli

jUSSi:
---
Verano:
---
jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.
---
eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.
---


Paskankukkulat :D

Koska olet viimeksi käynyt huoltoaseman kahviossa? Hyvä esimerkki viimeiseltä Kuopion reissulta. Kahvi, pieni limu (0,3l) ja täytetty reissumies 7,40 isolta huoltamoketjulta. Samalla hinnalla saa Helsingin keskustasta laadukkaan lounaan joka sisältää alkusalaatin, pääruoan sekä kahvin että limun (0,5l) palveluineen ravintolasta joka vielä maksaa veronsa. Että kyllä minä tuollaisilla hinnoilla odotan myös palvelua. Minä en kuluttajana suostu tekemään tiettyjä asioita palveluntarjoajan puolesta.



paskankukkulat tosiaan *lmao*

et kai sä nyt ihan tosissas väitä että mestoissa, joissa joku tulee heti oven suussa kyselemään kuinka voin palvella ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko, ei tää palvelualttius ynnä suuri henkilökunnan määrä per asiakas näkyis mitenkään tuotteiden hinnoissa?

kyllä mä ainakin oikein mielelläni kerään ite tarjottimen, ruokailuvälineet, juomat, salaatit, leivät, riisit/ perunat ja haen safkat tiskiltä, meen kassalle maksamaan, palautan astiat ja lajittelen bio- ja sekajätteet ja laitan kaikki likaiset ruokailuvälineet omille paikoilleen. tuon kun teen niin hyvä lounas yliopistolla maksaa 2,10.

ja vanha totuushan on se et jokainen voi ite valita missä asioi omien mieltymyksiensä ja varojensa mukaan.
Timce

Posts: 5,381

#307 • • Timce

*Mirde*:
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... *joo* Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. *iloinen* Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä

a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)


N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään

a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)

Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. *taputapu* Juuri näin...



Tämä kaveri ei tule teille varmaan enää syömään. *aplodit*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Verano

Posts: 4,649

#308 • • Verano Merituuli
no kuule ihan varmasti tulee. ja monta kertaa. nää tyypit jotka valittaa siitä että pitsan paistuminen uunissa kestää yllättäen kauemmin kuin kaksi minuuttia tms, ovat juuri niitä jotka kuitenkin tulevat sitä pitsaa syömään uudestaan ja uudestaan. ja toki muistavat hymyillä ja muutenkin olla ystävällishenkisiä joka kerta.

tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia.
Timce

Posts: 5,381

#309 • • Timce

Verano:
no kuule ihan varmasti tulee. ja monta kertaa. nää tyypit jotka valittaa siitä että pitsan paistuminen uunissa kestää yllättäen kauemmin kuin kaksi minuuttia tms, ovat juuri niitä jotka kuitenkin tulevat sitä pitsaa syömään uudestaan ja uudestaan. ja toki muistavat hymyillä ja muutenkin olla ystävällishenkisiä joka kerta.



Heikkoja ihmisiä...Äänestäisivät niillä jaloilla, jos palvelu mättää.


Verano:
tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia



Tämä mua tossa jutussa häiritsikin.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Verano

Posts: 4,649

#310 • • Verano Merituuli

mayah:
---
Verano:
ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko,

---


Syvällä sisimmässäni mä toivon, et jUSSi ei tietäis tästä mitään.. *nauru*




mut jos se on käyny ostaa sellasen pitkän hameen bileisiin *hymy*
vuokko

Posts: 243

#311 • • vuokko
juuh...
ajan jakelu-autoa hertsikasta suuntaan tiksi, korso, kerava. n. 19 pudotusta, lastaus 4,45. ihan kiva duuni toistaiseks, ei siin mitään..
vaan kun kamat on myöhässä jo leipomolla ja saat lastattua ja siten lähteen noin puolituntia valmiiksi myöhässä. oli tullut lunta koookooo yön ja pyrytti edelleen, aurat oli myöhässä, liukasta ajaa, liikenne puuroa, kaupat eivät ole joko kerenneet (tai viitsineet) lapioida lastauslaitureitaan, lisäks venaat parilla lastiksella muita (esim. keskolla ja kalja-autolla toisinaan kestää)
siinä kun viimeiselle kaupalle vihdoin pääsen (myöhässä tietenkin), kauppias tulee vastaan, "Mikä vittu kestää?" asenteellaan avautumaan. Hän kun on tottunut saamaan kaman jo siin kehksan, puol yheksän aikaan
Niin samaan aikaan lastaamassa ollut maitokuski totes kauppiaalle
" onhan tuo likka kaunis ja kuolematon mutta ihmeitä en tekis minäkään sunlaises kusipään takia"
*justjoo* äkkiä kamat sisään ja poies... jeejee milkman, jee
tumpsi

Posts: 2,553

#312 • • tumpsi rekisteröitymätön

vuokko:

" onhan tuo likka kaunis ja kuolematon mutta ihmeitä en tekis minäkään sunlaises kusipään takia"
*justjoo* äkkiä kamat sisään ja poies... jeejee milkman, jee


"OMG, LOL"
Avatar
#313 • • *Mirri* Guest

Verano:

tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia.



Normaalisti olisin mäki mutta tää tapaus oli niin pahasti asennevammanen ja puhu mulle niinku en olis ihminen, joten en tod. ala tollasille pokkuroimaan... Joku roti vaikka olis miten asiakaspalvelussa. *grr*
mayah

Posts: 11,313

#314 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Tänään nousi taas yks ärsyyntymisen aihe pintaan, kun olin pitkästä aikaa yksin töissä tiskillä, jossa on kaksi työpistettä. Mistä se johtuu, et ihmiset näkee mun touhuuvan siellä toisessa päässä, jossa mulla on siis jäät, hedelmät, viinat patterissa jne. ja silti ne kaikki seisoo vuorotellen siellä toisessa päässä tiskiä, jossa on pelkkä tyhjä työtaso? Mä en pysty käsittämään. Ja oli kuitenkin rauhallinen ilta, eli samat tyypit kävi siinä tiskillä moneen otteeseen ja joka kerta ne näki, et mä otan tilauksen ja menen sinne tiskin toiseen päähän tekemään sen, vien drinkin, otan rahat, kävelen taas kassakoneelle ja tulen vaihtorahojen kanssa takaisin.

Ja ei, sillä ei ole merkitystä kumpi työpisteistä on auki, tämä tapahtuu käytännössä joka kerta, oli kyseessä kumpi pääty tahansa. Ja tänään auki ollut työpiste on kuitenkin hieman keskemmällä, joten siitä on mielestäni helpompi tarjoilla molempiin suuntiin.

Ja ei, en voi avata molempia työpisteitä ollessani tiskillä yksin, koska tiski on niin pitkä, että toisen patterin valvominen on mahdotonta samaan aikaan, kun tekee toisessa päässä drinkkiä. Ja kyllä, asiakkaat ihan _oikeasti_ varastaa viinapulloja tiskiltä.

Ja sit oli yks kundi, joka sai mut hymyilemään mun "v*ttu, et sä olet ärsyttävä, mut hymyilen sulle silti aidon näköisesti"-hymyä. Meillä on keskiviikkosin ja torstaisin baaritiskeillä drinkkilistat, joiden edut on voimassa kantiskortilla. Se sanotaan siinä selkeästi pariinkin otteeseen ja joka kerta asiakkaan tilatessa näitä juomia kysyn korttia. Kyseinen nuorimies käveli tiskille:

(I=Idiootti, M=Minä)

I:Yks salmari
M: Oliks sulla kantiskorttia?
I: Ei
M: Noin ole hyvä, se olis 3,20
I: Mut tässähän sanotaan 2?
M: Joo, se on siis sillä kantiskortilla
I: Voi nyt vittu. En mä sitä sitte ota.
M: Selvä, ei mitään. *hymy* (*släp*)

Menee noin 45 minuuttia. Samainen nuorimies tulee takaisin.

I: Yks valkovenäläinen
M: Noin, se olis 5,60
I: Mut tässähän sanotaan 3?
M: Joo, se olis edelleenkin sillä kantiskortilla
I: Voi nyt jumalauta, vittu mitä touhuu tääki
M: Ja 4,40 takaisin, ole hyvä. *hymy* (*släp*)

*grr* V*tun luupää. Sen lisäks, et sä et selvästikään osaa lukee, sä et myöskään osaa kuunnella tai sisäistää saamaasi tietoa. Mut hei, tervetuloa uudelleen.

--
Being happy is what I do best ^_^

jUSSi

Posts: 1,377

#315 • • jUSSi äkäinen vanhus

Verano:
paskankukkulat tosiaan *lmao*

et kai sä nyt ihan tosissas väitä että mestoissa, joissa joku tulee heti oven suussa kyselemään kuinka voin palvella ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko, ei tää palvelualttius ynnä suuri henkilökunnan määrä per asiakas näkyis mitenkään tuotteiden hinnoissa?



En tietenkään. Minä maksan palvelusta erittäin mielelläni ja se olikin edellisen postaukseni pointti! En minä ole vaatimassa palvelua halvoilla hinnoilla, vaan vaadin että tuotteen ylitettyä tietyn hintatason saan sitä palvelua automaattisesti. Jos en sitä saa (kts. huoltamoesimerkki) ja koen että hinnat sitä edellyttäisivät, niin en todellakaan ala tekemään työntekijöiden hommia heidän puolestaan, vaan silloin se tarjotin jää sinne pöydälle.

Verano:kyllä mä ainakin oikein mielelläni kerään ite tarjottimen, ruokailuvälineet, juomat, salaatit, leivät, riisit/ perunat ja haen safkat tiskiltä, meen kassalle maksamaan, palautan astiat ja lajittelen bio- ja sekajätteet ja laitan kaikki likaiset ruokailuvälineet omille paikoilleen. tuon kun teen niin hyvä lounas yliopistolla maksaa 2,10.



Niin, tietenkin tuolla hinnalla. Miten tuota tilannetta voi verrata esittämääni huoltamo-esimerkkiin? Tekisitkö samat temput 7,5 eurolla, kun sisältö on alle puolet tuosta? On muuten aivan turha verrata täysin kaupallista toimintaa ja HYY:n ylläpitämää, voittoa tavoittelematonta organisaatiota.

Verano:ja vanha totuushan on se et jokainen voi ite valita missä asioi omien mieltymyksiensä ja varojensa mukaan.



Näin minä toimin. Olen tässä muunmuassa boikotoinut erittäin lähellä duunia sijaitsevaa ravintolaa reilut 2 vuotta, koska palvelu oli paskaa ja en ole saanut vastinetta rahoilleni. Näin helppoa se on. Minä teen valintoja, toivottavasti moni muukin tekee pelkän valittamisen sijaan.
jUSSi

Posts: 1,377

#316 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus

Verano:
ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko,
mayah:
Syvällä sisimmässäni mä toivon, et jUSSi ei tietäis tästä mitään.. *nauru*
Verano:
mut jos se on käyny ostaa sellasen pitkän hameen bileisiin *hymy*



Elkää peljätkö, en ole ostanut hameita enkä ole ostamassakaan *plur*
jansq

Posts: 197

#317 • • jansq Team Emmätajuu
Juuh hyvä topikki kyllä. Omasta puolestani voin sanoa ammatin jonka pitäisi jo saada Amnesty internationalin lähettämään erikoisyksikön pelastamaan minut tästä kurjuudesta paremmin ihmisen arvolle sopivaan duuniin: käyttäjätuki

Eli atk-firmassa käyttäjätukena toimiminen on ollut oma henkilökohtainen riippakiveni jo jonkin aikaa. Alunperin tästä piti tulla vain tilapäinen juttu...katellaan sitte parempaa siinä samalla mutta tähän on jämähdetty näemmä toistaiseksi vielä ainakin. Tuskaahan tämä välillä on, välillä omasta syystä, välillä niiden iki-ihanien asiakkaiden ansiosta. Näitä vaan tuntuu riittävän näitä idiootteja jotka ei oikeasti ajattele yhtään mitään muuta kuin omaa persettään...

1. Takuuvarma tapa saada käyttäjätuki kasvattamaan otsatattia on aloittaa puhelu klassisin sanoin "tää kone ei taaskaan toimi, mitä vittua te ootte siellä taas oikein tälle tehneet?" Tämän jälkeen sitten saa joko nöyränä pahoitellen pyydellä edes hiukan vinkkiä mistä oikein on kyse tai sitten voi lähteä kyykyttämään asiakasta. Jälkimmäinen vaihtoehto olisi tietty enempi mieleen, mutta kun rahantarve estää moisen ainakin toistaiseksi...

2.Huollot. Mikä vitunvittu siinä oikein on että IKINÄ ei KUKAAN ota MITÄÄN laitetietoja valmiiksi ylös kun tilaa huoltoa? Sanotaan vaan että mun printteri on rikki, tilatkaa huolto. Jooh... siinäpä sitten odotellaan ja etsiskellään pitkät tovit että mikäs näistä on se sarjanro ja minkä merkkinen tää oikein olikaan "No se on tää tämmönen harmaa" Aha. Ai se. Just... oiskohan joku toinenkin firma jossain mielipuolisessa maailmanvalloitussuunnitelmassaan kehittänyt myös samanvärisen laitteen? Hmm... jos nyt kuitenkin vielä etsisit sitä mallinimeä...

3.Salasanat. Onko se käyttäjätuen syy jos sinä et muista salasanaasi? Onko se meidän syy jos firman tietoturva määrittelee että salasana pitää toisinaan vaihtaakin? Muistat kuitenkin kumminkaimasi syntymäpäivän vuodesta toiseen joten mikä vittu siinä on ettei yksi pieni salasana pysy muistissa?

4.Aina yhtä ihanaa on kun atk-alaan, jota toiset ovat opiskelleet perse ruvella päästäkseen töihin, viitataan sanoilla "tää on tätä atk-hömpötystä, ei näistä oo kun haittaa" Kiitos. Teit juuri aivan selväksi miten turha olen siis itsekin, ja silti soitat meille kun taas kämmäät jonkun jutun perseelleen.

5.Tiedostojen häviämiset / vahingossa deletoinnit. Sama juttu kuin huolloissa oikeastaan. Ennenkuin soitat hukanneesi (tai siis meitähän siitäkin syytetään) tiedoston, ota nyt helvetti edes sen verran selvää että missä se alunperin oli. Se että se oli tuolla wordissa ei vielä kerro sen enempää kuin että sanoisit siinä olevan "jotakin tärkeää". Isoissa firmoissa tallennuspaikkoja on keskimäärin perkeleesti joten kiva sitten lähteä lypsämään tietoa että mistäpäin aletaan etsiä.

6.Tulostukset, jos printtaat sen satamegaisen powerpointhommasi väriprintterin jonoon ja se ei heti tulostu, älä nyt helvetti toista tulostuskäskyä 100 ziljoonaa kertaa kaikille firman kirjoittimille! Joskus se vain hetken kestää ennenkuin mitään alkaa tapahtua. Mutta onhan se kiva kokkeilla josko tosta toiselta se tulis nopeemmin tai jos se vaikka auttas kun nyt painan vielä 49 kertaa tota print nappulaa... Ja taas väki soittaa kun "ei nää printterit taaskaan tee mitään" Juu ei varmaan jos spoolissa on X gigaa yhden idarin powerpointteja jonossa errorissa prkle.

ARgh...en jaksa enempää sepustella tähän hätään... ehkä alkava viikonloppu saa minut heltymään että tästä listasta tuli näin lyhyt mutta katotaas kun maanantai koittaa.... Sillonhan se ilo aina alkaa....

--
loud music is good for you

jansq

Posts: 197

#318 • • jansq Team Emmätajuu

hardikaveri:
itseasiassa olet oikeassa. alkuperäisessä singaporen kovimman hotellin lobbyssa ollen longbaarin alkuperäisessä reseptissä sanotaan että shake with ice ja por to ice filled collins glass eli ei puhuttu murskasta tai stirrauksesta mitää



Viime helmikuussa tuolla mainitsemassasi Raffles hotellissa kävin tuon nauttimassa ja muistaakseni tuli jäämurskalla eikä kuutioilla. Jos ei ois näin hatara tää pää niin vahvistaisin varmemmin mutta nyt meni "muistaakseni" osastolle kuitenkin. Enivei, hyvää se oli, vaikka palvelu oli tympeää ja vittumaista.

Äh olipa taas hyödyllinen postaus...

--
loud music is good for you

MissKoo

Posts: 1,289

#319 • • MissKoo
En tiedä onko tästä 'lentävästä lauseesta' jo mainittu, mutta voi ziizus että on ärsyttävä.. olin opiskeluaikoina töissä yhden ravintolan lipunmyynnissä ja siellä sai S-ryhmän etukortilla yhden euron alennuksen lipun hintaan. Jos kysyit asiakkaalta onko S-korttia niin kahdeksan kymmenestä vastaa että ei ole, ajan mersulla.. ja hörönauru päälle. Loppupeleissä en jaksanut millään muotoa enää esittää että vitsi olisi ollut hauska. Vieläkin jos kuulen sen jossain kaupassa kun kassa kysyy etukorttia meinaa verisuoni puhjeta päästä *igor*
innae

Posts: 1,377

#320 • • innae PaskaJätkä
Eilen illalla taaskin meidän kiva plokkarityttömme sai ihan turhia huutoja asiakkailta kun tämä nätisti sanoi, että ei hän ota tilauksia vastaan, hän on vain plokkaamassa. Tätä ei jotkut ulkomaalaiset (eikä myöskään suomalaiset n.30-40v irmat tajua) sedät tajua ja alkavat huutamaan. Yleisesti ottaen plokkari plokkaa muttei myy ja jos hän siitä nätisti sanoo niin se ei tarkoita että korotetaan ääntä turhasta.
Ja ei, plokkarit eivät ole (erityisesti plokkarien perseet) ole asiakkaiden käsien lepuutuspaikkoja. Plokkarit tekevät niin hienoa työtä ravintolan kannalta että moni ei sitä uskokkaan. Kukas sitten niitä laseja hakisi, pesisi ja laittaisi paikoilleen kun ahkerat plokkarit? Ja olisi ihan suotavaa kun he niitä laseja roudaa niin jokainen voisi väistää sen verta ettei niitä laseja syliin hajoo... Ja kiitos-sanaa voi myös heille sanoa koska ilman heitä ei olisi puhtaita laseja josta voit nauttia uutta juomaa...
Ja tämä meidän plokkari kertoi ikäviä asioita joidenkin ravintoloiden muiden työntekiöiden suhtautumisesta plokkariin, ja ikävää se varmaan on kun ei tule kuin vittuilua ja huutoa joka asiasta (ainakin kun olet ensimmäistä kertaa töissä ko. paikassa ja et tiedä tavaroiden paikkoja vielä selkeästi...

--
PaskaJätkä