Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,223 views

^Petunia

Posts: 888

#341 • • ^Petunia iätön duracel-pupu

Epailija:
*hali*

Ihanaa taas yks kanssakärsijä Klubituksessa!
(tai siis olet jo omaks onneks löytäny jotain järkevääkin tekemistä itsellesi)

Ei mulla muuta ku:

Voi Vit... tätä Ihanaa Joulua! Ja sen tuomia ihania ruuhkia ja ihania asiakkaita *sydän*
Ei mutta ihan oikeesti...Joulu tekee ihmeitä asiakkaille
...siis joillekkin.

Tänäänkin olin klo7-14 töissä ja olin niiiiin VÄSYNY siellä kassan takana...ja vielä yksin koko osastolla!

Mutta onneks jotkut ihmiset on nyt Joulunaikaan ystävällisempiä ja ymmärtäväisempiä sille kassan takana seisovalle, naama punaisena, vit.. ruma tonttulakki päässä, puuskuttavalle ihmiselle. Sitä oikeesti piristyy kun ne muutamat ihmiset jaksaa odottaa kun kirjoitan niiden lapsenlapsen lapsille miljoona lahjakorttia (luojalle kiitos lahjakorteista)

Tänäänkin meinas kyllä pokka pettää ku yks isä raksa-haalareissaan tuli paniikin omaisena viimeisellä tauollaan ennen joululomaa ostamaan 7x20e lahjakorttia eli hänellä oli kaiketi 7 tytärtä joille ei mitään muuta lahjaa viime tipassa keksiny *muhaha* (ei mutta hyvä lahjahan se on,parempi se kuin joku ylihieno yöpaita jossa nallen kuvia)

Mutta odotan vaan paniikissa sitä joululahjojen vaihto ja palautus sirkusta jotka alkaa maanantaina!! *igor*
Ihan oikeesti, voin vaikka nyt heti ennustaa että joka toisella lahjan palauttajalla EI ole tuotteessa enää hintalappua kiinni eikä kuittia mukana! Arvaa onko ihana vastaanottaa niitä tuhansia boxereita joita mammat on ostanu pojanpojalleen jotka on jostain kumman syystä liian pienet! Hmmm....*hmph* NOT!

Mutta niistä ihanista asiakkaista...
(pitäähän niitäkin nyt vähän kehua näin joulun alla *iloinen*)

Se kyllä piristää päivää kun asiakas jaksaa rauhallisesti odottaa vuoroaan jouluruuhkassa, sitten iloisesti hymyilee kun tulee kassalle vaikka mulla tekeekin tuskaa nostaa niitä suunpieliä ylöspäin. Kysyy vielä ostoksen päätyttyä että miten meillä hoidetaan nämä lahjojen palautukset yms. Ja vielä lähtiessään toivottaa Hyvät Joulut ja vielä "Koeta kestää!"
Sitä jaksaa kummasti tuommoisen jälkeen hymyillä asiakkaille vielä muutaman tunnin...

Mutta ne onkin näitä harvinaisuuksia 1/30....

Ai niin, tuli mieleen...
Miksei ne asiakkaat vois käyttäytyy samalla tavalla joka päivä eikä vaan jouluna *täh*

Jep jep...
huomenna on taas päivä uusi *taputapu*

Ja vielä jouluaattona töihin *nyyh*

Mutta Rauhallista Joulua Teille Kaikille! *enkeli*
Koettakaa kestää!

jUSSi

Posts: 1,377

#342 • • jUSSi äkäinen vanhus

Epailija:
---
jUSSi
Vaatteiden palautus on kiva teko, mutta oikeasti myyjät ovat siellä töissä ja vaatteiden takaisinvienti kuuluu työhön.
---
Eli vastauksena tähän: ei välttämättä kuulu. Jos voisimme luottaa siihen, että asiakkaat veisivät aina sovittamansa vaatteet takaisin, osaisivat jonottaa eivätkä yrittäisi varastaa vaatteitamme, niin sovituskopeilla ei välttämättä olisi henkilökuntaa laisinkaan. Koska emme kuitenkaan voi, niin siellä sitä sitten nökötetään. Lisäksi eri myymälöissä saattaa olla eri käytännöt tämän asian suhteen.



Jos henkilökuntaa olisi enemmän, tämä ei olisi ongelma. Voikin kysyä miksi sitä yhtä ylimääräistä työntekijää ei palkata? Kaikki olisivat tyytyväisempiä, sekä asiakkaat että työntekijät.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#343 • • Aziz Combat Fighter

jUSSi:
---
Epailija:
---
jUSSi
Vaatteiden palautus on kiva teko, mutta oikeasti myyjät ovat siellä töissä ja vaatteiden takaisinvienti kuuluu työhön.
---
Eli vastauksena tähän: ei välttämättä kuulu. Jos voisimme luottaa siihen, että asiakkaat veisivät aina sovittamansa vaatteet takaisin, osaisivat jonottaa eivätkä yrittäisi varastaa vaatteitamme, niin sovituskopeilla ei välttämättä olisi henkilökuntaa laisinkaan. Koska emme kuitenkaan voi, niin siellä sitä sitten nökötetään. Lisäksi eri myymälöissä saattaa olla eri käytännöt tämän asian suhteen.
---
Jos henkilökuntaa olisi enemmän, tämä ei olisi ongelma. Voikin kysyä miksi sitä yhtä ylimääräistä työntekijää ei palkata? Kaikki olisivat tyytyväisempiä, sekä asiakkaat että työntekijät.



Joo, vois palkata yhden ihmisen sinne jonka ainoa tehtävä ois metskata irtovaatteita ja lätkiä niitä takaisin hyllyihin. Jäis myyjille ehkä enemmän aikaa asiakkaita varten.
äm

Posts: 2,376

#344 • • äm

jUSSi:
En tietenkään. Minä maksan palvelusta erittäin mielelläni ja se olikin edellisen postaukseni pointti! En minä ole vaatimassa palvelua halvoilla hinnoilla, vaan vaadin että tuotteen ylitettyä tietyn hintatason saan sitä palvelua automaattisesti. Jos en sitä saa (kts. huoltamoesimerkki) ja koen että hinnat sitä edellyttäisivät, niin en todellakaan ala tekemään työntekijöiden hommia heidän puolestaan, vaan silloin se tarjotin jää sinne pöydälle.


Ensinnäkin oikea muoto on ala tehdä. Toiseksi. Ööh.. Eli pistät paskaduunia tekevän henkiön kärsimään tuplasti sen takia, että joku juttu maksaa ylemmän tahon päätöksellä sinun mielestäsi reippaasti?
Mihin tällä on vaikutusta? Odotatko, että joku työntekijä tajuaa, että "a-HAA, toihan selkeesti jätti tarjottimen pöydälle sen takia, että meillä on liian kalliit hinnat. Joojoo, kato nyt mä käsitän. Munhan pitää heti kertoa Iso Herralle, että pudottaa hintoja, niin ihmiset vie tarjottimensa!"

Ei tollasella kannanotolla ole mitään vaikutusta. Henkilökunta kärsii, sillä heillä ei ole muita vaihtoehtoja, kuin korjata toisten paskat. Ylemmät Herrat ovat autuaan tietämättömiä siitä, että heidän 'tietyn hintatason ylittävät' tuotteensa aiheuttavat työntekijöille lisähommia.

Toisaalta. Kuten tässä topikissa on jo huomattu.. Iso osa asiakkaistahan on just noita kuninkaita, jotka ei pidä työntekijöitä minään ja itseään jumalina.

Jos haluat viedä ton ihanan käytöksen vielä vähän pidemmälle, voin antaa kuuman vinkin: urputa kassoille siitä, miten kalliita ne tuotteet on!

Ei tollasta käytöstä voi mun mielestä puolustella millään "mutta ASIAKKAANA MINULLE KUULUISI sitä ja sitä" -asenteella. Toi on ihan vaan vittumaisuutta ja ajattelemattomuutta. Tuskin nekään myyjät menee muiden työpaikoille kostamaan jotain itseään koskettavaa epäkohtaa.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#345 • • Edited Aziz Combat Fighter

äm:
Ensinnäkin oikea muoto on ala tehdä. Toiseksi. Ööh.. Eli pistät paskaduunia tekevän henkiön kärsimään tuplasti sen takia, että joku juttu maksaa ylemmän tahon päätöksellä sinun mielestäsi reippaasti?
Mihin tällä on vaikutusta? Odotatko, että joku työntekijä tajuaa, että "a-HAA, toihan selkeesti jätti tarjottimen pöydälle sen takia, että meillä on liian kalliit hinnat. Joojoo, kato nyt mä käsitän. Munhan pitää heti kertoa Iso Herralle, että pudottaa hintoja, niin ihmiset vie tarjottimensa!"

Ei tollasella kannanotolla ole mitään vaikutusta. Henkilökunta kärsii, sillä heillä ei ole muita vaihtoehtoja, kuin korjata toisten paskat. Ylemmät Herrat ovat autuaan tietämättömiä siitä, että heidän 'tietyn hintatason ylittävät' tuotteensa aiheuttavat työntekijöille lisähommia.

Toisaalta. Kuten tässä topikissa on jo huomattu.. Iso osa asiakkaistahan on just noita kuninkaita, jotka ei pidä työntekijöitä minään ja itseään jumalina.

Jos haluat viedä ton ihanan käytöksen vielä vähän pidemmälle, voin antaa kuuman vinkin: urputa kassoille siitä, miten kalliita ne tuotteet on!

Ei tollasta käytöstä voi mun mielestä puolustella millään "mutta ASIAKKAANA MINULLE KUULUISI sitä ja sitä" -asenteella. Toi on ihan vaan vittumaisuutta ja ajattelemattomuutta. Tuskin nekään myyjät menee muiden työpaikoille kostamaan jotain itseään koskettavaa epäkohtaa.



Sori nyt vaan niinku ihan hirmu kauheasti, mut mä en ihan käsitä et missä se rajanveto "töiden" ja "töiden" välillä menee. Eikö ravintolan työntekijän työhön kuulu myös huolehtia paikan viihtyisyydestä, korjata roskat pöydiltä, siivota kaatunut limu, käydä tarkistamassa vessat tjsp. Se, että asiakas heittää ne roskat roskikseen on imho sille työntekijälle pelkkä bonus, eikä mikään kiveen kirjotettu kohteliaisuussääntö. Kyl sen raflan ympäristöstä huolehtiminen on työntekijöitten hommaa, oli siellä sitten millanen asiakas tahansa.

Pitääks seuraavaks baarissakin viedä tyhjät tuopit tiskille, missä ne voi itte hanan alla huuhdella ja laittaa suoraan tiskikoneeseen? Kyl se hinta korreloi ainakin mulle sitä et miten siellä raflassa käyttäydyn. Jos maksan ateriastani kympin tai yli, niin joku muu saa kyllä siihen hintaan siivota myös pöydän. Mäkkäreissä sun muissa kyl viskon roskat roskikseen et cetera, mut teen niin siks et oon reilu, en siks et tunnen sen "velvollisuudekseni" taikka myyjien kiusaamiseksi olla tekemättä niin.
äm

Posts: 2,376

#346 • • äm

Ana-5000:
hölpöti ja pölpöti


Pitkäkään vastaus viestiisi ei toisi tähän keskusteluun paljoakaan uutta. Lyhyesti siis:
Pointtisi: "Toimin kuten juSSi".
Vastaan: "Aha".

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#347 • • Aziz Combat Fighter

äm:
---
Ana-5000:
hölpöti ja pölpöti

---

Pitkäkään vastaus viestiisi ei toisi tähän keskusteluun paljoakaan uutta. Lyhyesti siis:
Pointtisi: "Toimin kuten juSSi".
Vastaan: "Aha".



Tietty sä oisit voinu vastaa siihen et mikä sun mielestä kuuluu siihen ravintolatyöntekijän työhön ja mikä ei. Et onks esim. ravintolatilan siisteydestä vastaaminen sun mielestä maksavan asiakkaan tehtävä?
jUSSi

Posts: 1,377

#348 • • jUSSi äkäinen vanhus

äm:
Eli pistät paskaduunia tekevän henkiön kärsimään tuplasti sen takia, että joku juttu maksaa ylemmän tahon päätöksellä sinun mielestäsi reippaasti?



Kärsimään? Hieman outo sanavalinta, "tekemään työtä" on lähempänä.

Mihin tällä on vaikutusta? Odotatko, että joku työntekijä tajuaa, että "a-HAA, toihan selkeesti jätti tarjottimen pöydälle sen takia, että meillä on liian kalliit hinnat. Joojoo, kato nyt mä käsitän. Munhan pitää heti kertoa Iso Herralle, että pudottaa hintoja, niin ihmiset vie tarjottimensa!"



Minulle on ihan sama mitä työntekijä ajattelee, koska hän on siellä töissä ja saa siitä toivon mukaan rahallista kompensaatiota. Minä maksan ateriasta, enkä ole töissä, joten tietynlaisissa paikoissa en todellakaan vie sitä tarjotinta yhtään mihinkään. Todennäköisesti en tällaisessa paikassa tosin toistamiseen vieraile.

Vaikka herra Isoherra leikkaa kustannuksia, lisätäkseen voittoa, ei minun tarvitse siihen osallistua. Jos kalliissa paikassa asiakkaat järjestelmälliset toimivat niin, että työvoima ei riitä paikan puhtaana pitämiseen tai asiakkaiden palveluun, vähentää se tuottoa ja siihen herra Isoherrakin todennäköisesti reagoi.

Ei tollasella kannanotolla ole mitään vaikutusta. Henkilökunta kärsii, sillä heillä ei ole muita vaihtoehtoja, kuin korjata toisten paskat. Ylemmät Herrat ovat autuaan tietämättömiä siitä, että heidän 'tietyn hintatason ylittävät' tuotteensa aiheuttavat työntekijöille lisähommia.



Se ei ole minun puoleltani henkilökohtainen vittuilu, vaan odotan työntekijän vain tekevän työnsä.

Toisaalta. Kuten tässä topikissa on jo huomattu.. Iso osa asiakkaistahan on just noita kuninkaita, jotka ei pidä työntekijöitä minään ja itseään jumalina.



No voihan vittu, jos asiakaspalvelu vituttaa vaihda alaa. Sinulle maksetaan asiakkaan palvelusta ja jos et osaa erottaa työminääsi, sitä profiilia minkä muodostat asiakkaita varten itsestäsi, niin suosittelen voimakkaasti alan vaihtoa. Jos asiakkaita ei ole, niin kuinka kauan uskot pitäväsi työpaikkasi?

Tiedän, että olen vaativa asiakas, mutta sen kääntöpuolena olen valmis maksamaan, jos saan sitä mitä haluan. Jos asiat luistavat hyvin, olen erittän kohtelias ja avulias. Siinä vaiheessa kun asiat kusee, kerron siitä varmasti. Aluksi ystävälliseen sävyyn, mutta jos minut sivuutetaan ylimielisten työntekijöiden toimesta, niin sitten kyllä poksahtaa.

Jos haluat viedä ton ihanan käytöksen vielä vähän pidemmälle, voin antaa kuuman vinkin: urputa kassoille siitä, miten kalliita ne tuotteet on!



Juu, haista itse vaan. Minä en urputa, koska se auttaa harvoin, minä toimin. Ja kuule pikkuiseni, minä olen valittanut monesti ja jättänyt palautettta ja lähes aina minulle on vastattu pahoitellen ja luvaten muuttaa asioita parempaan. Olen siis käyttänyt asiakkaana kaikkia mahdollisia keinoja parantaakseni saamaani palvelua. Jos asiat eivät vlituksesta huolimatta parane, vaihdan palveluntarjoajaa.

Ei tollasta käytöstä voi mun mielestä puolustella millään "mutta ASIAKKAANA MINULLE KUULUISI sitä ja sitä" -asenteella. Toi on ihan vaan vittumaisuutta ja ajattelemattomuutta.



Kyllä voi, asiakas maksaa sinunkin palkkasi. On eriasia onko asiakkaan vaatimus kohtuullinen maksettuun hintaan nähden, mutta yliampuvia vaatimuksia on varmasti vain murto-osa kaikista valituksista.

Tuskin nekään myyjät menee muiden työpaikoille kostamaan jotain itseään koskettavaa epäkohtaa.



Osaatko sinä pitää huonon päivän mölyt mahassasi ja olla siirtämättä niitä muille? Minä pystyn siihen ja tuo naurettava oletuksesi, että teen tätä vittuillakseni ei voisi enemmän mennä metsään. Minä valitan vain asiasta ja jos sinua sitten vituttaa huomata, että olet tehnyt työsi huonosti tai joku muu on tehnyt, se on voivoi. Sinun pitäisi pystyä piilottamaan se asiakkaalta ja jatkaa palvelua. En minä kaipaa amerikkalaista tekohymyä ja perseen pyyhintää, mutta vaadin kunnioittavaa kohtelua työntekijältä.

Tavat kunniaan, mutta palveluammatti on nimenomaan sitä itseään, eli palveluammatti. Jos et tätä ole vielä sisäistänyt, niin olet väärällä alalla. Kaikkea ei tarvitse sietää, mutta sinulla näyttää olevan sellainen asennevamma, että oksat pois. Asiakas ei ole kuningas, mutta palvelutilanteessa olet varmasti asiakkaan 'alapuolella'. Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että sinut on palkattu palvelemaan asiakkaita, olivat he sitten hankalia tai vihaisia.

Jos asiakas on mukava, kiva, jos ei, niin se ei muuta tilannetta. Sinä olet siellä asiakasta varten.
John

Posts: 1,384

#349 • • John Lauma

Ana-5000:
---
jUSSi:

Jos henkilökuntaa olisi enemmän, tämä ei olisi ongelma. Voikin kysyä miksi sitä yhtä ylimääräistä työntekijää ei palkata? Kaikki olisivat tyytyväisempiä, sekä asiakkaat että työntekijät.

---

Joo, vois palkata yhden ihmisen sinne jonka ainoa tehtävä ois metskata irtovaatteita ja lätkiä niitä takaisin hyllyihin. Jäis myyjille ehkä enemmän aikaa asiakkaita varten.



Tuota samaa tyttöystävänikin on monet kerrat valittanut: miksi eivät voi palkata osastolle lisää porukkaa, kun hän monet kerrat joutuu kiireisimpään aikaan olemaan yksin osastolla. Ja kun kyseessä on nuorten osasto tässä teinien suosimassa ruotsalaisessa ketjussa, niin voitte varmaan kuvitella kuinka mukavaa työtä on samaan aikaan palvella nyrpeitä mumsseja ja rääkyviä pissiksiä, siivota osastoa, kerätä tavaraa sovareista/sovareiden lattialta JA kaiken päälle vielä vahtia ettei teinien käsilaukut ole täynnä (maksamattomia) liikkeen tuotteita kun kävelevät ovesta ulos.

Muistakaa kuitenkin, että isoille ketjuille voiton maksimointi on tärkeämpi kuin työntekijöiden viihtyvyys. Ei ole kassaneidin vika ettei palkata enempää porukkaa.

--
Fancy some cheese, Gromit?

jansq

Posts: 197

#350 • • jansq Team Emmätajuu

John:
Muistakaa kuitenkin, että isoille ketjuille voiton maksimointi on tärkeämpi kuin työntekijöiden viihtyvyys. Ei ole kassaneidin vika ettei palkata enempää porukkaa.



Nimenomaan. Tuo ideologia kun nykyään on vallalla firmassa kun firmassa ja loppupeleissä ne vähät työntekijät, jotka joutuu tekeen koko ajan enemmän hommia koko ajan pienemmällä porukalla siitä sitten kärsii. Mutta viis siitä kun pitää saada tulosta vieläkin enemmän kuin viime vuonna jotta osakkaat pysyy tyytyväisinä. Harva firma enää oikeasti panostaa rivityöntekijöiden (ja sitä kautta myös liikkeessä asioivien asiakkaiden) viihtyvyyteen. Varsinkin isoissa ketjuisssa tai konserneissa tää on just tätä...

--
loud music is good for you

phanatic

Posts: 1,123

#351 • • phanatic

jansq:
Nimenomaan. Tuo ideologia kun nykyään on vallalla firmassa kun firmassa ja loppupeleissä ne vähät työntekijät, jotka joutuu tekeen koko ajan enemmän hommia koko ajan pienemmällä porukalla siitä sitten kärsii. Mutta viis siitä kun pitää saada tulosta vieläkin enemmän kuin viime vuonna jotta osakkaat pysyy tyytyväisinä. Harva firma enää oikeasti panostaa rivityöntekijöiden (ja sitä kautta myös liikkeessä asioivien asiakkaiden) viihtyvyyteen. Varsinkin isoissa ketjuisssa tai konserneissa tää on just tätä...



Valinta on kuitenkin asiakkaalla - niin kauan kun ihmiset maksavat paskasta palvelusta, sitä tuotetaan.
ezzy

Posts: 8,060

#352 • • ezzy Droid-pappa

John:
JA kaiken päälle vielä vahtia ettei teinien käsilaukut ole täynnä (maksamattomia) liikkeen tuotteita kun kävelevät ovesta ulos.



ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko se myyjältä pois jos joku kääntää vaatteita liikkeestä eli rangaistaanko myyjää siitä jotenkin jos varas jää kiinni tms?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#353 • • Aziz Combat Fighter

ezzy:
---
John:
JA kaiken päälle vielä vahtia ettei teinien käsilaukut ole täynnä (maksamattomia) liikkeen tuotteita kun kävelevät ovesta ulos.

---


ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko se myyjältä pois jos joku kääntää vaatteita liikkeestä eli rangaistaanko myyjää siitä jotenkin jos varas jää kiinni tms?



Ei tietenkään, mut eiks hävikin minimoiminen kuulu hyvään työmoraaliin? Ei duunia voi kattoa silleen et "mikä multa on pois" ja mikä ei. Eihän se oo poliisiltakaan pois jos juoppo puukottaa toisen hengiltä mut ei asioita oikein voi ajatella noin.
John

Posts: 1,384

#354 • • Edited John Lauma

ezzy:
---
John:
JA kaiken päälle vielä vahtia ettei teinien käsilaukut ole täynnä (maksamattomia) liikkeen tuotteita kun kävelevät ovesta ulos.

---


ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko se myyjältä pois jos joku kääntää vaatteita liikkeestä eli rangaistaanko myyjää siitä jotenkin jos varas jää kiinni tms?



En tiedä, mutta luultavasti tulee sanomista jos jonkun myyjän osastolta alkaa liikaa tavaraa häviämään. Ja kyllä siltä näyttää (ainakin tytöystäväni jutuista päätellen), että myyjiä vituttaa kun ylimieliset ja huonosti käyttäytyvät teinit onnistuvat heidän silmien alta pöllimään tavaraa. Käräyttäminen on siis tavallaan kosto huonosta käytöksestä. *vink**pahis*

Mutta tästä osaa varmaan paremmin kertoa joku joka on alalla töissä.

--
Fancy some cheese, Gromit?

Epailija

Posts: 5,636

#355 • • Epailija Physicist, 2nd class.

jUSSi:
Jos henkilökuntaa olisi enemmän, tämä ei olisi ongelma. Voikin kysyä miksi sitä yhtä ylimääräistä työntekijää ei palkata? Kaikki olisivat tyytyväisempiä, sekä asiakkaat että työntekijät.



Voi olla, ettei olisikaan. Sovareille kertyisi tuossa tapauksessa sen verran vaatteita, että jos kaikki nämä vaatteet jätettäisiin myyjien harteille, niin tarvittaisiin varmaan kahdesta neljään henkilöä per vuoro pitämään sovari siistinä. Yhden palkkaaminen auttaisi toki sekin, mutta tämä yksi joutuisi raatamaan etenkin ruuhka-aikoina sen verran, että työmotivaatio kärsisi pahasti.

Kysymyksesi on todennäköisesti retorinen, sillä arvaat syyn varmaan itsekin. Annetaan nyt kuitenkin se sama vastaus, minkä muut ovat jo ehtineet antaa: palkkaaminen maksaa. Kulujen minimoinnista ja voittojen maksimoinnista tuossa on kyse, niin kuin "kuuluukin" olla. En minä sinällään sitä kritisoi, sillä bisnesnäkökulmasta se on ihan perusteltu veto. Me myyjät onnistumme kuitenkin suhteellisen hyvin sillä vajaamiehitykselläkin pitämään asiakkaat tyytyväisinä ja putiikin pystyssä. Yleensä silloinkin kun toivoisi, että olisi enemmän ihmisiä töissä, niin yksi tai kaksi käsiparia riittäisi ihan hyvin, joten emme me joka päivä mitenkään ihan helisemässä siellä ole. Varsinaisen palvelun laatu vain kärsii hieman juuri sen takia, että saatetaan joutua ottamaan käyttöön noita "palautathan vaatteet..."-metodeja.

ezzy:
ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko se myyjältä pois jos joku kääntää vaatteita liikkeestä eli rangaistaanko myyjää siitä jotenkin jos varas jää kiinni tms?



Ei suoraan ainakaan meillä, mutta kyllä sitä siitä huolimatta tuntee jonkinlaista vastuuta. Se on "meidän" firma, "meidän" liike ja ne ovat "meidän" vaatteitamme. Ei ole kivaa ajatella, että joku kus'pää nyysii niitä keskellä kirkasta päivää. Ne hävikkisummat kun voisi periaatteessa vaikka käyttää lisätyövoiman palkkaamiseen tai johonkin muuhun järkevään.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#356 • • Epailija Physicist, 2nd class.

John:
myyjiä vituttaa kun ylimieliset ja huonosti käyttäytyvät teinit onnistuvat heidän silmien alta pöllimään tavaraa. Käräyttäminen on siis tavallaan kosto huonosta käytöksestä. *vink**pahis*



Todellakin. *nauru* Olisi pieni poistutus kyllä paikallaan noiden kohdalla, kun ei se käräyttäminenkään aina tunnu olevan kummoinen opetus. Duunikaveriakin jaksoivat vielä haukkua ämmäksi kovaan ääneen siinä vaiheessa kun stevarit olivat saapuneet paikalle.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#357 • • Aziz Combat Fighter

Epailija:
Duunikaveriakin jaksoivat vielä haukkua ämmäksi kovaan ääneen siinä vaiheessa kun stevarit olivat saapuneet paikalle.



Kyl ne sit yleensä alkaa tihertämään itkua ku konstaapelit saapuu paikalle, vaik tossa vaiheessa ollaan viel niin kovaa tyttöä/poikaa. Teinitytöt muuten pöllii enempi ku pojat, fyi.
jUSSi

Posts: 1,377

#358 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus

Epailija:
Kysymyksesi on todennäköisesti retorinen, sillä arvaat syyn varmaan itsekin. Annetaan nyt kuitenkin se sama vastaus, minkä muut ovat jo ehtineet antaa: palkkaaminen maksaa. Kulujen minimoinnista ja voittojen maksimoinnista tuossa on kyse, niin kuin "kuuluukin" olla.



Mutta asiat voisivat olla toisin. Jos kaikesta ei yritettäisi puristaa maksimivoittoa, vaan kohtuullinen voitto riittäisi, olisi lisähenkilökunnan palkkaaminen täysin mahdollista. Ajattele vaikka 80-lukua. Tuskin bisnekset silloin tappiota tekivät ja pankkikonttoreita oli jokaisessa kylässä ja kunnassa. Koska laiska pääoma on nykymoraalin mukaan väärää, olemme tällaisessa kieroutuneessa tilanteessa, jossa mm. politiikka on olemassa taloutta varten. Arvovalinnat eivät ole enää vaihtoehto, rahavalinnat ovat pakollisia.
akir0

Posts: 2,554

#359 • • akir0 idleRPG champion 2009
Ongelmahan toki kärjistyy näissä halpis-ketjuissa. Vähän kalliimmissa ja laadukkaampia tuotteita myyvissä ketjuissa on myyjiä yleensä enemmän kuin riittävästi ja tuotteet ovat "aina" oikeilla paikoillaan.

Rahalla saa sekä palvelua, että laatua.