Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 718,947 views

Liqued

Posts: 187

#321 • • Liqued CyberHemuli

Nikitah:
En tiedä onko tästä 'lentävästä lauseesta' jo mainittu, mutta voi ziizus että on ärsyttävä.. olin opiskeluaikoina töissä yhden ravintolan lipunmyynnissä ja siellä sai S-ryhmän etukortilla yhden euron alennuksen lipun hintaan. Jos kysyit asiakkaalta onko S-korttia niin kahdeksan kymmenestä vastaa että ei ole, ajan mersulla.. ja hörönauru päälle. Loppupeleissä en jaksanut millään muotoa enää esittää että vitsi olisi ollut hauska. Vieläkin jos kuulen sen jossain kaupassa kun kassa kysyy etukorttia meinaa verisuoni puhjeta päästä *igor*



Vähä sama kun kaupassa, jossa oon töis nii jos jossain tuotteessa ei oo hintalappua nii AINA se sama vitsi: ONKS TÄÄ SIT ILMANE ja nauruu päälle alkaa pikkuhiljaa kyl jo pänniä *kivatsulle*

--
Spin!

MissKoo

Posts: 1,289

#322 • • MissKoo

Liqued:
---
Nikitah:
En tiedä onko tästä 'lentävästä lauseesta' jo mainittu, mutta voi ziizus että on ärsyttävä.. olin opiskeluaikoina töissä yhden ravintolan lipunmyynnissä ja siellä sai S-ryhmän etukortilla yhden euron alennuksen lipun hintaan. Jos kysyit asiakkaalta onko S-korttia niin kahdeksan kymmenestä vastaa että ei ole, ajan mersulla.. ja hörönauru päälle. Loppupeleissä en jaksanut millään muotoa enää esittää että vitsi olisi ollut hauska. Vieläkin jos kuulen sen jossain kaupassa kun kassa kysyy etukorttia meinaa verisuoni puhjeta päästä *igor*

---


Vähä sama kun kaupassa, jossa oon töis nii jos jossain tuotteessa ei oo hintalappua nii AINA se sama vitsi: ONKS TÄÄ SIT ILMANE ja nauruu päälle alkaa pikkuhiljaa kyl jo pänniä *kivatsulle*



Tehdään me parannus ja ei itse jatketa noita sanontoja *nauru* kuka helevetti oikeesti kuvittelee että ne on hauskoja?? Kun ne ei ole.. -ikinä.
Liqued

Posts: 187

#323 • • Liqued CyberHemuli

Nikitah:
---
Liqued:
---
Nikitah:
En tiedä onko tästä 'lentävästä lauseesta' jo mainittu, mutta voi ziizus että on ärsyttävä.. olin opiskeluaikoina töissä yhden ravintolan lipunmyynnissä ja siellä sai S-ryhmän etukortilla yhden euron alennuksen lipun hintaan. Jos kysyit asiakkaalta onko S-korttia niin kahdeksan kymmenestä vastaa että ei ole, ajan mersulla.. ja hörönauru päälle. Loppupeleissä en jaksanut millään muotoa enää esittää että vitsi olisi ollut hauska. Vieläkin jos kuulen sen jossain kaupassa kun kassa kysyy etukorttia meinaa verisuoni puhjeta päästä *igor*

---


Vähä sama kun kaupassa, jossa oon töis nii jos jossain tuotteessa ei oo hintalappua nii AINA se sama vitsi: ONKS TÄÄ SIT ILMANE ja nauruu päälle alkaa pikkuhiljaa kyl jo pänniä *kivatsulle*

---


Tehdään me parannus ja ei itse jatketa noita sanontoja *nauru* kuka helevetti oikeesti kuvittelee että ne on hauskoja?? Kun ne ei ole.. -ikinä.



Joo! :D..Ekal kerral se oli viel iha hassu juttu mut kolmaskymmenes kerta alko jo ottaa pattii!!

--
Spin!

[Nuclear]

Posts: 5,855

#324 • • [Nuclear] el aprendiz

Nikitah:
Tehdään me parannus ja ei itse jatketa noita sanontoja *nauru* kuka helevetti oikeesti kuvittelee että ne on hauskoja?? Kun ne ei ole.. -ikinä.


No mut nythän sen hauskuus-kerroin vaan kasvaa ku kaikki myyjät sanoo, et se on varsin ärsyttävää...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jammailija

Posts: 3,224

#325 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

[Nuclear]:
---
Nikitah:
Tehdään me parannus ja ei itse jatketa noita sanontoja *nauru* kuka helevetti oikeesti kuvittelee että ne on hauskoja?? Kun ne ei ole.. -ikinä.
---

No mut nythän sen hauskuus-kerroin vaan kasvaa ku kaikki myyjät sanoo, et se on varsin ärsyttävää...


Nimenomaan! Ja rumba jatkuu*nauru*!

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Shaz

Posts: 324

#326 • • Shaz team Wittupäät
Mä olen siis Videofirma Makuunissa töissä, ja mä en oo ikinä nähnyt niin vaikeita asiakkaita muissa työpaikoissani (en edes kaupan kassalla) ku mitä täällä toisinaan käy. Just tossa tunti sitten (oon siis tälläkin hetkellä töissä) tässä kävi yks nainen, joka kyseli erästä leffaa kovaan äänen, eikä millään uskonut että meillä ei ole sitä tällä hetkellä hyllyssä. Sen naisen taakse muodostukin sitten ihan mukava jono, ja kun se vihdoin usko mua että meillä ei sitä kyseistä leffa ole, niin eiköhän seuraavana jonossa oleva mies kysy samaa leffaa. Siinä vaiheessa mulla alko kiehumaan ja meinasin huutaa "EI, MEILLÄ EI VIELÄKÄÄN OLE SITÄ HYLLYSSÄ" mut mä osasin hillitä itteni, niinku kunnon makuunitytön kuuluukin, vastasin vaan että ei, meillä ei ole sitä, ja ihmettelin siinä sitten ääneen että miten on mahdollista että kun hieman hiprakassa oleva nainen kovaan ääneen kyselee hänen edellään samaa elokuvaa, että mies sitten ei muka kuule sitä mun ja sen naisen keskustelua. *ding*

Toinen tosiärsyttävä tapaus tänään, oli kun yks nainen toi takas yhen leffan, jonka se oli tänään vuokrannutkin, ni se väitti että kyseinen levy ei toimi, ja mä sitten tarkistin asian - levy toimi täydellisesti. Nainen vaati silti uutta elokuvaa sen mukarikkinäisen tilalle, ja enhän mä tietenkään noin helpolla anna uutta ilmasiks, jos levy toimiikin. Kyselin sit et millähän laitteella ne kattoo noita dvd:tä, ja vastaus oli xbox, johonka sitten totesin et se ei tosiaan soita kaikkia levyjä, johtuen siitä et sitä ei siihen oo tarkotettu, ja koska levyssä ei ollu vikaa, ni ilmasta ei tipu. (En mä ilmassu asiaa noin tylysti kummiskaan) No sehän sai kauheen kohtauksen siitä tietty ja lähti menee (onneks).

Ja se mikä mua ikuisesti ärsyttää, on se et jokatoinen kommentoi jotenkin tätä musiikkii mikä täällä soi. Ja yleensä vielä negatiivisesti *nauru* Menkööt kotiinsa kuunteleen mitä haluavat, mä kuuntelen täällä työaikana mitä haluan. *hih* Aina ei voi miellyttää kaikkia. *hymy*

Jatkanpas töitä. *piis*
soile

Posts: 138

#327 • • soile

Shaznay:

Toinen tosiärsyttävä tapaus tänään, oli kun yks nainen toi takas yhen leffan, jonka se oli tänään vuokrannutkin, ni se väitti että kyseinen levy ei toimi, ja mä sitten tarkistin asian - levy toimi täydellisesti. Nainen vaati silti uutta elokuvaa sen mukarikkinäisen tilalle, ja enhän mä tietenkään noin helpolla anna uutta ilmasiks, jos levy toimiikin. Kyselin sit et millähän laitteella ne kattoo noita dvd:tä, ja vastaus oli xbox, johonka sitten totesin et se ei tosiaan soita kaikkia levyjä, johtuen siitä et sitä ei siihen oo tarkotettu, ja koska levyssä ei ollu vikaa, ni ilmasta ei tipu. (En mä ilmassu asiaa noin tylysti kummiskaan) No sehän sai kauheen kohtauksen siitä tietty ja lähti menee (onneks).



Toinen videovuokraamon työntekijä ilmoittautuu!
Tossa tilanteessa oisin kyllä antanu ilmasen leffan asiakkaalle. Ihan sama, vaikka meidän laitteissa leffat näkyis, mutta jos asiakas ei pystynyt katsomaan, niin annan hyvityksen, vaikka kaksi. Se kun ei ole omista pois, vaan ehkäpä takaa sen että asiakas jatkossakin tulee meidän liikkeeseemme.

Raivon partaalle minut saa sillä, että tulee minuuttia ennen liikkeen sulkemista kaikessa rauhassa etsimään leffaa ja kun kymmentä yli 23 (liike sulki siis 23.00) huikkaan, että olisin laittamassa kiinni, niin vastauksena saan takaisin: "Joo ihan hetki vaan, otan vielä vähän karkkia.." Kiireisen illan jälkeen kun ei enää paljon jaksaisi odotella, että saisi ovet lukkoon ja iltapuhteet tehtyä.

Ainakin itse tästä oppinut sen, etten ikinä enää mene viimetipassa kauppaan tekemään megaostoksia.
Shaz

Posts: 324

#328 • • Shaz team Wittupäät

soile:

Raivon partaalle minut saa sillä, että tulee minuuttia ennen liikkeen sulkemista kaikessa rauhassa etsimään leffaa ja kun kymmentä yli 23 (liike sulki siis 23.00) huikkaan, että olisin laittamassa kiinni, niin vastauksena saan takaisin: "Joo ihan hetki vaan, otan vielä vähän karkkia.." Kiireisen illan jälkeen kun ei enää paljon jaksaisi odotella, että saisi ovet lukkoon ja iltapuhteet tehtyä.

Ainakin itse tästä oppinut sen, etten ikinä enää mene viimetipassa kauppaan tekemään megaostoksia.



Toi on tuttua, ja niin perkeleen raivostuttavaa. Argh! Mun pää räjähtää ku ihmiset ei tajua simppeleitä asioita, kuten sitä että jos liike suljetaan tiettyyn aikaan, niin se myös suljetaan silloin. *poks* Näillä palkoilla ei kauheesti halua överiä tehdä..
Cloud

Posts: 2,162

#329 • • Cloud Game Freak

mayah:
Tänään nousi taas yks ärsyyntymisen aihe pintaan, kun olin pitkästä aikaa yksin töissä tiskillä, jossa on kaksi työpistettä. Mistä se johtuu, et ihmiset näkee mun touhuuvan siellä toisessa päässä, jossa mulla on siis jäät, hedelmät, viinat patterissa jne. ja silti ne kaikki seisoo vuorotellen siellä toisessa päässä tiskiä, jossa on pelkkä tyhjä työtaso? Mä en pysty käsittämään. Ja oli kuitenkin rauhallinen ilta, eli samat tyypit kävi siinä tiskillä moneen otteeseen ja joka kerta ne näki, et mä otan tilauksen ja menen sinne tiskin toiseen päähän tekemään sen, vien drinkin, otan rahat, kävelen taas kassakoneelle ja tulen vaihtorahojen kanssa takaisin.

Ja ei, sillä ei ole merkitystä kumpi työpisteistä on auki, tämä tapahtuu käytännössä joka kerta, oli kyseessä kumpi pääty tahansa. Ja tänään auki ollut työpiste on kuitenkin hieman keskemmällä, joten siitä on mielestäni helpompi tarjoilla molempiin suuntiin.

Ja ei, en voi avata molempia työpisteitä ollessani tiskillä yksin, koska tiski on niin pitkä, että toisen patterin valvominen on mahdotonta samaan aikaan, kun tekee toisessa päässä drinkkiä. Ja kyllä, asiakkaat ihan _oikeasti_ varastaa viinapulloja tiskiltä.

Ja sit oli yks kundi, joka sai mut hymyilemään mun "v*ttu, et sä olet ärsyttävä, mut hymyilen sulle silti aidon näköisesti"-hymyä. Meillä on keskiviikkosin ja torstaisin baaritiskeillä drinkkilistat, joiden edut on voimassa kantiskortilla. Se sanotaan siinä selkeästi pariinkin otteeseen ja joka kerta asiakkaan tilatessa näitä juomia kysyn korttia. Kyseinen nuorimies käveli tiskille:

(I=Idiootti, M=Minä)

I:Yks salmari
M: Oliks sulla kantiskorttia?
I: Ei
M: Noin ole hyvä, se olis 3,20€
I: Mut tässähän sanotaan 2€?
M: Joo, se on siis sillä kantiskortilla
I: Voi nyt vittu. En mä sitä sitte ota.
M: Selvä, ei mitään. *hymy* (*släp*)

Menee noin 45 minuuttia. Samainen nuorimies tulee takaisin.

I: Yks valkovenäläinen
M: Noin, se olis 5,60€
I: Mut tässähän sanotaan 3€?
M: Joo, se olis edelleenkin sillä kantiskortilla
I: Voi nyt jumalauta, vittu mitä touhuu tääki
M: Ja 4,40€ takaisin, ole hyvä. *hymy* (*släp*)

*grr* V*tun luupää. Sen lisäks, et sä et selvästikään osaa lukee, sä et myöskään osaa kuunnella tai sisäistää saamaasi tietoa. Mut hei, tervetuloa uudelleen.




Tuo on niin tuttua touhua. Otan osaa kärsimykseesi, jota itsekin kärsin jatkuvasti.. Noh kutsumus ammatti mikä kutsumus ammatti.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

happosepi

Posts: 1,070

#330 • • Edited happosepi
Ajelen taksia viikonloppuisin, lähinnä yövuoroja. Homma ei ihan niin perseestä ole kuin äkkiä saattaisi kuvitella, mutta kyllä niitä hermoja välillä koetelllan...

Rasittavimmasta päästä ovat tapaukset, jossa ukko tulee ympärikännissä kyytiin ja sössöttää vaan että "aja mut kotiin". Mistä vitusta minä voin tietää missä ihmiset asuvat? Sen osoitteen saaminen on välillä uskomattoman tiukassa. Ja sitten kun ylläriylläri ajetaankin vähän väärään suuntaan niin rupeaa tulemaan sitä "mihin helvettiin sä ajat" vittuilua.

Keski-ikäiset ämmät osaavat olla myös uskomattoman vittumaisia tapausia. Mieleen on jäänyt kyyti, jossa nainen tulee ravintoloiden pilkun aikaan tolpalta kyytiin, ja alkaa samantien avautua siitä, kuinka häntä ärsyttää se että nykyajan hemmotellut "kakarat" ajelevat taksilla kun vanhemmat lykkäävät rahaa kouraan että saisivat nämä pois silmistään ja blabla. Itsekin edustamani nuorison haukkuminen ärsytti ja yritin siinä sitten varovasti vihjata että kyllä nuorilla on oikeus käyttää taksia siinä missä aikuisillakin, ja kyllä useimmat varmasti käyttävät ihan itse ansaittuja rahoja. Tästähän täti vasta pillastui ja rupesi vittuilemaan minulle siitä että kehtaankin puolustaa näitä kelvottomia nuoria. Kaikenlisäksi olin viellä hänen mielestään huono kuski, taksikuskin kun ei kuulemma saisi esittää missään nimessä asioista omaa mielipidettään. Missä vitussa niin sanotaan? Koko loppumatka oli pelkkää pään aukomista, ja ämmä oli kaikenlisäksi vielä selvinpäin. Voin kyllä kertoa että silloin vitutti.

Prätkäjengiläiset tuntuvat myös olevan aika kuumaveristä porukkaa. Eräältä keskustan tolpalta tuli tällainen tapaus kyytiin muijansa kanssa. No, kun oltiin ajettu vähän matkaa niin mies heittää "ajapa sittenkin takaisin siihen tallille". No kysyin tietysti että mihin tallille, taksitolpaltahan me lähdettiin. Mies jankutti vaan että tallille tallille. No, lopulta selvisi että miehen prätkäerholla on talli aivan taksitolpan vieressä. Mistä vitusta minä voiisin sen tietää? Ukko kuitenkin raivoistui aivan täysin kun en tätä tiennyt ja rupesi huutamaan kuinka nuoret kuskit ovat ihan perseestä jne. Oli oikeasti lähellä ettei käynyt käsiksi. No sitten haluttomana jatkamaan enää matkaa äijä haki tallilta rahat, maksoi kyydin, paiskasi oven täysiä kiinni ja huusi vielä perään "ÄÄLIÖ!" Siinä koko kadun huomion kiinnittäneenä sitten ihmettelin että mitähän ihmettä tässä nyt oikein tapahtui. Kiitti vaan vitusti.

Säännöllisesti saa kuulla myös sitä "mitä etkö muka tiedä tätä tietä/katua" vittuilua kun joku osoite ei aivan suorilta tule mieleen. Kyllähän se tietenkin PITÄISI tietää, mutta taksikuskikin on vain ihminen, ei niitä joka ikistä voi muistaa.

Ilman rahaa kyytiin tulevat idiootit ärsyttävät myös, varsinkin kun rahattomuus tuppaa käymään ilmi usein vasta perillä tai kun ollaan jo puolessa matkassa..

Keski-ikäisiltä äijiltä kuulee myös aika paljon niitä "mistä täältä saa huoran" kysymyksiä, ja sitten ihmetellään "no luulishan sun nyt taksikuskina tietävän".

On sitä onneksi oppinut kuitenkin laskemaan nuo vittuilut toisesta korvasta ulos, eipä ne yleensä jää hirveästi vaivaamaan. Yksi vittuilija kyllä onnistuu pilaamaan silti melkeinpä koko vuoron fiilikset.

On ne asiakaspalveluhommat vaan perseestä.
Hansu

Posts: 481

#331 • • Hansu
Olen ollut parissa palveluammatissa, molemmat myyjänä, enkä enää takaisin lähde vaikka uhkailtais. Lahden Sokoksen musiikkiosaston joulumyyjänä ollessani paikalle sattui useita tapauksia, jotka olivat ostamassa lapsukaisilleen levyä pukinkonttiin ja kyselivät, että "sano nyt mitä musiikkia nuoret nykyään kuuntelee ja anna mulle joku sellanen". Minä siihen, että "no saiskos olla enemmän rokkia vai poppia vai minkälaista", johon asiakas, että "no sitä mitä nuoret kuuntelee, kyllähän sä nyt tiedät"... *justjoo* Useat taisivat elää vielä omassa nuoruudessaan, jossa kaikki kuuntelivat Beatlesia. Myin sitten yleensä jonkun kokoelman ja laitoin sinettitarran päälle, jotta lahjan saaja saattoi tulla vaihtamaan levynsä, jos se ei oikein sopinutkaan yhteen oman maun kanssa.

Nykyisin olen onneksi sellaisessa duunissa, jossa ei tarvitse välittää paskan vertaa mahdollisista asiakkaista eikä siitä miltä näyttää, onko tukka hyvin ja näkyykö kello. Senkun kiskaisee talon tarjoamat puhtaat työvaatteet ja -hatun päälle ja painuu liukuhihnan ääreen *iloinen*
happosepi

Posts: 1,070

#332 • • happosepi

mayah:
---
happosepi:
-klip- taksikuskin elämää -klip-

---


*lohduttel* Koitahan jaksaa.. Sitä aina raskaan illan päätteeksi miettii, et onneks "ne" on nyt grilli- ja taksi-duunareitten murhe...



Joo, no kyllä sen kestää kun ei ihan ammatikseen tee :) Päätoimisena työnä tuo ois kyllä ihan haistapaskahommaa, mieluummin kaivaisin vaikka jotain ojaa. Taino ei ehkä ihan mut melkein ;)
Umbala

Posts: 769

#333 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Jep jep. Tossa puolisen vuotta sitten tein hommia Askossa, varastossa. Siellä kävi myös jos jonkin näköstä viipeltäjää valittamassa kuka mistäkin. Suhteellisen vakio tilanne:
Asiakas tulee sisään ja sanoo et "Mulle pitäis olla sohva" sit ku alan kysellä kuittia ei löydy mistään. (Mitä *****ua justhan sä ostit sen ******** sohvan) No etin sen sit koneelta ja jo sillon aletaan kyseleen et mikäs maksaa... Kun sohva löytyy ja otan sen alas asiakas haluu tietenkin tarkastaa sen. okei.. otan sen pois muoveista. No vikaa ei ole sit se haluu sen uudellee muoveihin. Okei.. Sit mä satun kysäsee et mites tehdään millane auto teillä on, vastaus: Tommone Astra (aha aattelit sit laittaa sen sohvas sinne Astraan selvä) No kysyn et jaah silläkö vaikko otatteko meidän auton. No tottakai ollaan valmiita ottaan meidän auto sit ku sanon et se maksaa noin 15e niin ei ollakkaan ottamassa (mitä ******* sä ostat kolmen ja puolen tonnin sohvan ja 15e on liikaa aha) no sen jälkee asiakas arpoo et saiskohan sen kulkeen tossa katolla (ei vaan saa.com) No lopulta se saa jonkun reiskan hakeen sen ja tässä vaiheessa aikaa on menny jotai puoltuntii asiakkaita on kertyny toivoton jono ja kysellään noh mikä maksaa mikä maksaa.
Toinen tilanne: Asiakas tulee hakeen yöpöytää. Ei kuittia etc. sit ku lähen hakeen sen hyllystä asiakas seuraa mukana (selvä mitä ***** siin kopilla lukee suht isolla odota tässä) no kun otan sen hyllystä alkaa paapatus: Älä pudota sitä, jaksatsä kantaa sen (no mitäs luulisit jos en jaksais ehkä mä ottasin jonkun apuvälineen) sit vittuillaan koko matka et miten noin pieni kaveri jaksaa etc. kun päästään autolle se haluukin tarkastaa sen. Selvä. No aikaa menee taas tuhottomasti ku se ei saa edes sitä laatikkoo yksin auki. No lopulta kaikki on kunnossa ja asiakas poistuu. Seuraavana päivänä tuun kahvitauolta ja nään et samainen asikas itkee duunikaverille et mä pudotin sen lootan ja sen takii on tuote rikki.. No tuun siihen viereen nii juttu muuttuukin niin et tuote olikin rikki ku se tarkastettiin kotona. (Aha) Joskus tekis mieli sanoo et ei jengi siel varastoilla aina mitään idiootteja ole.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

ezzy

Posts: 8,060

#334 • • Edited ezzy Droid-pappa

happosepi:

Keski-ikäisiltä äijiltä kuulee myös aika paljon niitä "mistä täältä saa huoran" kysymyksiä, ja sitten ihmetellään "no luulishan sun nyt taksikuskina tietävän".



"no ku Tallinnassakin taksikuskit tietää" *nauru*
Shaz

Posts: 324

#335 • • Shaz team Wittupäät
Lisätäkseni vielä yhden asian mun työssä, mikä saa mut raivon partaalle, on se että kun palautukset pitää tuoda ennen seittemää, ni niitä ei kyllä näy kun vasta seitsemän jälkeen. Miten sekään ei mene asiakkaitten päähän. Prkle. *eiei**täh**ding*
soile

Posts: 138

#336 • • Edited soile

Shaznay:
Lisätäkseni vielä yhden asian mun työssä, mikä saa mut raivon partaalle, on se että kun palautukset pitää tuoda ennen seittemää, ni niitä ei kyllä näy kun vasta seitsemän jälkeen. Miten sekään ei mene asiakkaitten päähän. Prkle. *eiei**täh**ding*



Ei mee asiakkaitten päähän, koska siitä ei saa sakkoja ainakaan meillä.
Cloud

Posts: 2,162

#337 • • Cloud Game Freak

Shaznay:
Lisätäkseni vielä yhden asian mun työssä, mikä saa mut raivon partaalle, on se että kun palautukset pitää tuoda ennen seittemää, ni niitä ei kyllä näy kun vasta seitsemän jälkeen. Miten sekään ei mene asiakkaitten päähän. Prkle. *eiei**täh**ding*



tuohon täytyy myöntää että tuohon sorrun useasti. (silloin harvoin kun lainaan) en vain kerkeä palauttamaan tms.. Pahoittelen silti jos se harmia aiheuttaa, mutta toi nyt musta on jotain työhön kuuluvaa, koska siitä ne sakotkin voisi saada eli asiakkaan oma valinta on ottaa ne sakot.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Epailija

Posts: 5,636

#338 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Petunia:
*snip*



Hahaa. Wanha kunnon waatekauppaketju. ^^ Itse ehdin olla samaisessa lafkassa duunissa ennen vaihtarivuotta sellaiset viitisen kuukautta. Vuoroja tuli tehtyä sekä Itiksen että Kämpin myymälöissä ja osittain samoja kivoja ilmiöitä tuli sielläkin esiin.

"Rakas asiakas",

Ensinnäkin, jos Sinun lapsesi sattuu paskomaan housuunsa ja vaihtovaippa tai vastaava jäi kotiin, niin et kai Sinä nyt saakeli tosissasi luule, että meidän hyllyistä löytyvät vaatteet ovat tahrojen poispyyhkimistä varten? En edes halua tietää, mikä helvetin neronleimaus saa Sinut vielä viikkaamaan vaatteen takaisin hyllylle putsauksen jälkeen. Mitä ihmettä äitisi on sinulle lapsena opettanut?

Toisekseen, jos sovituskoppien luota löytyy "palautathan sovittamasi vaatteet paikoilleen"-kyltti, niin olisi hienoa jos Sinä lukutaitoisena ihmisenä omaisit tarpeeksi ymmärryskykyä tämän viestin täydelliseen sisäistämiseen. Me emme ole siellä sovituskopilla seisoskelemassa sen takia, että saisimme raahata niitä lukemattomia vaatteita takaisin paikoilleen. Me olemme siellä valvomassa Teitä, koska monet teistä eivät ilmeisestikään osaa selvää suomenkieltä lukea. Pahimmassa tapauksessa jätätte vaatteet lattialle ja tallotte niiden päälle, jolloin niiden myyntiarvo laskee. Jopa liikkeissä, joissa ei tuota em. kylttiä ole esillä, on ensisijainen tarkoituksemme jonkinlaisen järjestyksen ylläpito ja varkaudenesto, eikä meillä oikeasti ole aikaa juosta jokaiselle asiakkaalle toista kokoa sovitettavaksi tai viedä näiden kymmenen vaatteen kasoja takaisin paikoilleen. Ja sitten kun ystävällisesti suostutte viemään vaatteet takaisin paikoilleen, niin olisi hyvä muistaa, että lähin vaateteline ei välttämättä ollut se, mistä ne vaatteet tuli otettua.

Kolmanneksi, jos kuulut tosiaan tähän "minulla ei ole tässä lafkassa verokorttia"-henkilöihin, niin sen lisäksi, että olemme moisesta loppujen lopuksi varsin iloisia, niin toivoisimme, että voisit edes laittaa ne vaatteet takaisin henkareille. Tällöin ne on helppo viedä takaisin paikoilleen, eivätkä muut asiakkaamme joudu ylenmäärin kärsimään siitä, että sovarihenkilökunta on poimimassa vaatteita lattialta jonon seisoessa.

jUSSi
Vaatteiden palautus on kiva teko, mutta oikeasti myyjät ovat siellä töissä ja vaatteiden takaisinvienti kuuluu työhön.



Eli vastauksena tähän: ei välttämättä kuulu. Jos voisimme luottaa siihen, että asiakkaat veisivät aina sovittamansa vaatteet takaisin, osaisivat jonottaa eivätkä yrittäisi varastaa vaatteitamme, niin sovituskopeilla ei välttämättä olisi henkilökuntaa laisinkaan. Koska emme kuitenkaan voi, niin siellä sitä sitten nökötetään. Lisäksi eri myymälöissä saattaa olla eri käytännöt tämän asian suhteen.

Aina eivät nuo vähemmän hyväntuuliset asiakkaat onnistu pilaamaan päivää. Seuraava tapaus onnistui vain huvittamaan:

Liike oli juuri auennut, lähes tyhjillään ja olin siivoilemassa osastoa. Jossain vaiheessa huomasin, että kassalla seisoo asiakas vaatteiden kera. Kassavuorossa ollutta henkilöä ei kuitenkaan juuri sillä hetkellä näkynyt missään (oli todennäköisesti siivoamassa osastoa, kuten minäkin ja kuten vastaavina hetkinä kuuluukin tehdä), joten pistin siivoamiselle tauon ja menin kassalle. Kauppa oli tässä vaiheessa ollut auki 20 minuuttia ja rouva oli todennäköisesti seisoskellut siinä enintään viisi minuuttia. Viisi minuuttiakin on tietenkin valitettavan paljon, mutta meillä ei yksinkertaisesti ole niin paljon henkilökuntaa duunissa, että aamun hiljaisina hetkinä voisi yhtä henkilöä seisottaa kassalla koko aikaa. No, kyseinen rouvashenkilö sitten yllättäen avautui tuosta odotuksesta: "Olen seisoskellut tässä ainakin puoli tuntia!". Jaa? Ettet vain hiukan liioittelisi? =) Luonnollisesti olin pahoillani siitä, että palvelu ei ollut toiminut toivotulla tavalla ja tarina loppui ihan onnellisissa merkeissä. Loppupäivän sai sitten sisäisesti hymyillä tuolle tiuskaisulle.

Omalle kohdalle on ikävyyksiä sattunut sen verran vähän, että mukavat työtoverit vievät saldon selvästi plussan puolelle. Normiasiakas on kuitenkin ihan harmiton ja eksyy niitä positiivisesti yllättäviä tapauksiakin sekaan. Kyllä tuota vielä muutaman vuoden jaksaisi varmaan paahtaa. ^^

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

mayah

Posts: 11,313

#339 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

Epailija:
"Olen seisoskellut tässä ainakin puoli tuntia!". Jaa? Ettet vain hiukan liioittelisi? =)



*nauru* Joo, toi on meilläkin aina niin kultainen klassikko!

I= Idiootti
M= Minä

I: Vittu tääl on hidasta palveluu! Mä oon seissy tässä ainaki puol tuntii
M: Aa, no sittenhän sä olet varmaan nähnyt, miten mä oon palvellut asiakkaita tiskin päästä päähän jo ainakin neljä ketaa!
I: No mut, nii, mut..
M: Onks mun ripsivärit kivasti? Mitäs sulle?

--
Being happy is what I do best ^_^

Illustrator

Posts: 3,171

#340 • • Edited Illustrator

Shaznay:
Lisätäkseni vielä yhden asian mun työssä, mikä saa mut raivon partaalle, on se että kun palautukset pitää tuoda ennen seittemää, ni niitä ei kyllä näy kun vasta seitsemän jälkeen. Miten sekään ei mene asiakkaitten päähän. Prkle. *eiei**täh**ding*

Meneehän se ku annat sakkoja. Kerran palauttelin pari leffaa 19:15, sain "sakkoa". Nykyisin palautan leffani ajoissa. *joo*