Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,934 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1281 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Freja, 10.2.2007 13:16:
AIVAN SAMA VAIKKA OLET POLIITIKKO, SINÄ SAAT IHAN SAMANLAISTA PALVELUA KUIN MUUTKIN. Saatanan runkkari! Jos mä sanon että shekit ei käy, ni NE EI VITTU KÄY. URPO!!!! Turhaan rupeet kattoon tollasella naamalla mua, aivan ku mä oisin tehnyt jotain väärin. Nuo "oletkomukavarma"-katseet, nuo "katotaanko!"-katseet ei hetkauta mua vittujakaan.



kuulstaa niin ylimieliseltä että suutun sun puolesta *toktok*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Freja

Posts: 8,775

#1283 • • Freja Sihteeri

Individual, 10.2.2007 13:21:
Politiikko? Kuka? Missä? Nimiä kehiin, vaalit tulossa! Seiskapäivään: "Kansanedustajaehdokas öykkäröi kaupassa"



No en kerro kuka, mutta rupes vaan valittaan kun hänen 100 euron shekkinsä ei käynyt VAIKKA SEHÄN ON SAMA KUIN KÄTEINEN (*justjoo*) ja sit se koko juttu paisui ja mun teki mieli vaa sanoa et haista paska :D

Onneks ei voi enää potkujakaan tulla kun sanoin itteni irti viikko sitte :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Kriss G

Posts: 1,492

#1284 • • Kriss G Wir brauchen bass
Täällä mun pisteessä on 6 tietokonetta asiakkaiden käyttöön. Yks niistä ei futaa kunnolla ja on siks pois päältä. Nyt joku vitun molopää tuli siihen koneelle ja kun mä sanoin että se on pois päältä, mee toiselle koneelle ni sehän oli sitten ihan mahoton asia ymmärtää ykkösellä. Siitä piti myös tehä hirvee haloo että se ei ole päällä kun se ei toimi kunnolla. Kaikki muut koneet oli vapaana. Vitun ihmiset saatana oikeesti mitä vitun väliä sillä on jos yks kone ei toimi kun muut vastaavat on vapaana?!

--
DESTROY ALL HIPPIES

mashka

Posts: 20

#1285 • • mashka
sama asia ravintoloissa-yks likainen pöytä,josta just lähti asiakkaita,ja muuta vapaana,nii silti ne seuraavat asiakkaat menee just siihen likaiseen..mitä vittua???????
Avatar
#1286 • • Annakins Guest

mashka, 23.2.2007 15:32:
sama asia ravintoloissa-yks likainen pöytä,josta just lähti asiakkaita,ja muuta vapaana,nii silti ne seuraavat asiakkaat menee just siihen likaiseen..mitä vittua???????



Ehkä se on kivemmalla paikalla.
martina

Posts: 1,875

#1287 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

mashka, 23.2.2007 15:32:
sama asia ravintoloissa-yks likainen pöytä,josta just lähti asiakkaita,ja muuta vapaana,nii silti ne seuraavat asiakkaat menee just siihen likaiseen..mitä vittua???????



joo, niin tuttua. sillon kun olin vielä tarjoilijana yhessä raflassa, tää oli melkein jokapäivästä. usein jopa ystävällisesti ehdotin siirtymistä viereiseen pöytään, mutta eih.
Jocular

Posts: 1,359

#1288 • • Jocular Janni
Se ei oo mun vika jos kirjotat paperiin oman nimen jälkeen oman tilinumeron tilalle jonkun yrityksen tilinumeron ja rahat tulee sulle sen takia 2 viikon viiveellä. *justjoo*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Pätkis

Posts: 1,038

#1289 • • Pätkis Pikkis

Jocular, 23.2.2007 15:42:
Se ei oo mun vika jos kirjotat paperiin oman nimen jälkeen oman tilinumeron tilalle jonkun yrityksen tilinumeron ja rahat tulee sulle sen takia 2 viikon viiveellä. *justjoo*


Nih. Tai jos laitat rahan maksuun, mutta et tarkista että se myös veloittuu tililtäsi, ei kannata alkaa kyselemään josko me selvittäisimme missä se on.

Tai jos pyydät rahaa jota sinulla ei vielä tänään ole, emme valitettavasti voi vielä tänään maksaa sitä.

Tai.. tai.. tai...
hohhoh. On myös sallittua nauraa itselleen ja sanoa "olinpa tyhmä". Autan kyllä selvittämään asiat.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Avatar
#1290 • • niomic Guest

KooKie, 22.1.2007 15:28:
Eilen duunissa tuli repeiltyä, kun otin auki uuden kassan ja ilmoitin, että seuraava tähän ja käänsin katseeni ensimmäisenä jonottaviin. Viereisestä jonosta sitten joku perheenisä ryntää kassalle. Kohotin kulmiani ja ilmoitin, että nähdäkseni seuraavana oli kyllä viereinen nuoripari. Mies tästä sitten ilmeisesti muutenkin kyrpä otsassa hikeentyi, että "ollaanko me jotenkin eriarvoisia?" - tyhmään kysymykseen nenäkäs vastaus "No itseasiassa olette, kun asiakkaat on palveltava jonotusjärjestyksessä, ei omaan napaan tuijottamisjärjestyksessä." "Älä sinä lässytä!" sai mut hymähtämään huvittuneena, kun en asiakaspalvelijan ominaisuudessa voinut revetä. :D

No harm done, miehen poistuttua sivulle mutisemaan nuoripari oltiin jo otettu toiselle kassalle ja mä sain palveltavakseni herkun kundin, jota ilmeisesti myös nauratti edellinen episodi, kun siinä mulle hymyili kuin Naantalin aurinko. *plur*

Mä en vain voi sietää tuollaista ylimielistä "minä ennen muita - minä minä minä minä minä" asennetta.



Umm. Olen kyllä tästä tilanteesta aika eri mieltä. Ja myös seuraanneesta ehdotuksesta koskien yhtä jonoa. Näihän toki vaikuttavat huomattavasti kaupan leiska ja käytännöt.

Sanotaan että jonossa kassalle 1 (joka on tällä hetkellä ainoa jono) on 3 henkilöä, joista ensimmäinen on jo kassalla. Avataan kassa 2. Onko ensimmäisessä jonossa vuoroltaan seuraavan yleensä mitään järkeä lähteä siirtymään tälle uudelle kassalle, um nay. Sieltä lähtee nyt siis tämä kolmas henkilö uudelle kassalle. Kassa toteaa että onkin 1 jonossa seuraavana vuorossa olevan henkilön vuoro päästä kassalle. Mitäs jos tuo henkilö ei ole liikauttanut evääkään, ei esim. halua tulla sinne kun on jo niin hyvissä asemissa - jäädäänkö odottamaan että hän pääsee omassa jonossaan sitten kassalle ensin, ettei vain tämä kolmantena ollut henkilö pääsisi ENNEN häntä?

Jos halutaan oikein nussia, ni voidaan puhua jonoista. Jos jonotat kassalle x, niin olet sen kassan jonossa. Et ole joka kassan jonossa. Voit toki valita ja vaihtaa jonoa, mutta silloin olet kappas vaan uudessa jonossa. Toki on kohteliaisuusnäkökulmia kaikkeen, mutta aika herkästi leimataan henkilö ylimieliseksi (en toki ollut paikalla). Varsinkin mikäli hänen ainoa kommenttinsa oli tuo eriarvoisuuden kyseenalaistaminen. Henk koht oon kyl sitä mieltä et asiakaspalvelutilanteessa ei pitäis missään tilanteessa ruveta vittuilemaan asiakkaalle, oli tilanne mikä oli.

Tuota yhden rehdisti ja reilusti jakautuvan jonon tehokkuutta ja toimivuutta kaikenlaisissa kauppaleiskoissa voitte hyvin kelata ens kerralla kun käytte eri kaupoissa - se ei vaan pääosin toimis, sen takia se ei ole käytössä. Yksi jono sopii tiettyihin paikkoihin hyvin - kauppojen kassoille ei.
Dementation

Posts: 2,892

#1291 • • Dementation wednesday?
Me ei olla kauppa, me ollaan nopean syömisen ravintolamaailma, mutta meillä aika usein ne ihmiset katselee siinä sitä meidän kassojen yläpuolella olevaa valikoimaa pitkäänkin. Meillä on 3 kassaa vierekkäin samalla tiskillä ja me jätetään kohtuu suuresti asiakkaiden omantunnon ja sen puutteen varaan tää asia. Toki pyritään palvelemaan ns. "tulojärjestyksessä", mutta yleensä se menee niin, että jos yhdellä kassalla on joku palvelemassa jotakuta ja tulen paikalle nähden että väkeä on "jonossa" (meillä useammin sekalainen rykelmä, josta et tiedä ketkä ovat kenenkin seuruetta tai edes ovatko tulossa, lähdössä, kävelemässä ohi vai jotain aivan muuta [ollaan siis aivan keskellä kauppakeskusta])
niin menen vapaalle kassalle ja ilmoitan selvästi ja kuuluvasti että "Täällä olisi vapaa kassa" ja sitten jätän järjestyksestä tappelemisen asiakkaiden ongelmaksi.

Jos taas olen yksin kassalla, niin väkeä kertyy usein siihen tiskille ns. "baaritiskimäisesti" ja silloin pyrin palvelemaan muistini ja tulojärjestykseni mukaan ja joskus jopa kysyn että "kenen vuoro sitten oli" mutta jälleen jätän tappelun asiakkaille jollen selvästi tiedä että joku oli ennen jotakuta.

Ja tästä myös viime viikolla eräs asiakas minulle sanoi, kun kiilaamisesta ja ensin päästämisestä tuli keskustelua, että "eihän se teille kassoille kuulu, kyllä se on meidän asiakkaiden oma asia ollaanko rehellisiä vai törkeitä ja puolustetaanko sitten sitä omaa paikkaamme." Annoin tälle herralle alennusta *pepsodent*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

KooKie

Posts: 4,338

#1292 • • KooKie aka. Petress Pan

niomic, 23.2.2007 19:06:
"jaadijaa"



Dementation, 23.2.2007 19:16:
"jaadijaa"



Mä olen samanmoisessa duunissa, kuin Dementationkin. Se on mulle lähtökohtaisesti aivan se ja sama, kuka siinä asiakkaanani pyörii, samalla tavalla mä siellä duunituntini kulutan riippumatta siitä, ketä palvelen. Henkilökohtaisella tasolla mä taas en voi sietää tuollaista käytöstä, siitä edellisen postaukseni viimeinen kappale.

Meidän "nopean syömisen ravintolamaailmassa", kuten Dementation huvittavasti kuvaili on annettu sääntö, että asiakkaat palvellaan järjestyksessä. olen saanut noottia siitä, että olen vain ilmoittanut "vapaa kassa", joten sitä virhettä en enää tee. Mä todellakin voin olla nokkava tuollaisessa tilanteessa - JEU, meidän ravintolavastaava oli paikalla ja "sanoi mun olleen oikeassa".

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

e/v

Posts: 434

#1293 • • e/v
Ah. Tänään jälleen pitkästä aikaa klassikkojen klassikko "Tässä ei ollu hintaa, niin tää on varmaan ilmainen" - läppä.

Voi v**tu, ota ja juokse! Sehän on ilmainen! Mitä sä tässä kassalla sitten teet?
Avatar
#1294 • • niomic Guest

KooKie, 23.2.2007 20:39:
---
niomic, 23.2.2007 19:06:
"jaadijaa"

---



---
Dementation, 23.2.2007 19:16:
"jaadijaa"

---


Mä olen samanmoisessa duunissa, kuin Dementationkin. Se on mulle lähtökohtaisesti aivan se ja sama, kuka siinä asiakkaanani pyörii, samalla tavalla mä siellä duunituntini kulutan riippumatta siitä, ketä palvelen. Henkilökohtaisella tasolla mä taas en voi sietää tuollaista käytöstä, siitä edellisen postaukseni viimeinen kappale.

Meidän "nopean syömisen ravintolamaailmassa", kuten Dementation huvittavasti kuvaili on annettu sääntö, että asiakkaat palvellaan järjestyksessä. olen saanut noottia siitä, että olen vain ilmoittanut "vapaa kassa", joten sitä virhettä en enää tee. Mä todellakin voin olla nokkava tuollaisessa tilanteessa - JEU, meidän ravintolavastaava oli paikalla ja "sanoi mun olleen oikeassa".



Olit varmaan oikeassa siitä kuka oli aikaisemmin paikalla / seuraavana jonossa ja kuten sanoin kritiikkini pätevyys riippuu paljolti paikan leiskasta ja käytänteistä. Voin myös myöntää alunperin luulleeni kyseessä olevan jonkinlaisen kaupan kassa. Se, että olet oikeassa ei kuitenkaan mielestäni oikeuta suoraa vittuilua asiakkaalle :/ Ja joo, olen myös itse osittain asiakaspalveluammatissa.
KooKie

Posts: 4,338

#1295 • • KooKie aka. Petress Pan

niomic, 23.2.2007 21:26:
Se, että olet oikeassa ei kuitenkaan mielestäni oikeuta suoraa vittuilua asiakkaalle :/



Ei tietenkään, tosin mä en näe vastaustani vittumaisena, hienoinen nokkavuus on eri asia imho. :)

Olishan se hienoa, että me ihmiset toimittaisiin kuin ideaalit koneet, oltaisiin oikeudenmukaisia ja ystävällisiä ja tehokkaita ja ja... Vaan näillä eväillä täällä pelataan.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#1296 • • niomic Guest

KooKie, 23.2.2007 21:31:
Ei tietenkään, tosin mä en näe vastaustani vittumaisena, hienoinen nokkavuus on eri asia imho. :)



Hienoinen nokkavuus, klassiskt ^___^
Lyylikki

Posts: 2,975

#1297 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

niomic, 23.2.2007 19:06:
Tuota yhden rehdisti ja reilusti jakautuvan jonon tehokkuutta ja toimivuutta kaikenlaisissa kauppaleiskoissa voitte hyvin kelata ens kerralla kun käytte eri kaupoissa - se ei vaan pääosin toimis, sen takia se ei ole käytössä. Yksi jono sopii tiettyihin paikkoihin hyvin - kauppojen kassoille ei.



Jeah...kyllä se systeemi toimisi, jos se olisi sisäänrakennettu systeemi. Koska sisäänrakennettu systeemi on, että yritetään päästä mahdollisimman nopeasti tilanteesta ulos, niin se ei toimi. Kuten jo totesinkin *hymy*

Ja koska se ei toimi, niin joissakin palvelupaikoissa ollaan sitten siirrytty pakolla siihen eli on vuoronumerosysteemit. Virastot, pankit ja muut etunenässä, mutta onhan tuota systeemiä jo käytössä kauppapaikoissakin (Verkkokaupan noudot muistaakseni). Eipähän tarvitse odotella siinä yhdessä jonossa periaatteessa, vaikka käytännössä vuorot jaetaankin jonossa.

*känni* my bad
Ohkolan-ohjus

Posts: 30

#1298 • • Ohkolan-ohjus
Oon duunissa kodinkone-firmassa ja pahimpia on nää tyypit:
1) Junnu kundi ("mitään en oo ottanu") kattelee kalleimpia autokajareita ja mankkoja ja pokalla ilmeellä kysyy, että voinko käydä testaamassa näitä mun omassa autossa?! - Valitettavasti et voi. - Loukkaantunut "asiakas" -Ai minkä takia? Mun auto on ihan tossa kulman takana!Siis mitä liikkuu näiden päässä??
2) Asiakas soittaa/tulee käymään hätääntyneenä: näppäilin vahingossa pin-koodin väärin ja olen ostanut puhelimen teiltä, voitko antaa sen mulle nyt heti? - Ottakaa yhteyttä operaattoriin, koodin saa sieltä. -Närkästynyt asiakas: ai siis et voi mulle antaa sitä? Kyllähän se koneelta löytyy. - Juu, löytyy operaattorin tietokannasta, meiltä vain sarjanumerot... Jos ko asiakas on liikkeessä käymässä, hän jankkaa - soita sinä sinne, en minä pääse läpi/osaa/tiedä mistään mitään. Joo huomasin, kun näppäilit sen koodinkin väärin (en kyllä niin ole sanonut). - Selvä, saanko henkkarit? - Jaa minkä takia? - Operaattori vaatii minua varmistamaan henkilöllisyytenne. - Ai luulet siis että tää on pöllitty puhelin?? - Valitettavasti en voi tehdä mitään ennenkuin annat ne henkkarit. - (älytöntä mutinaa ja kiroilua) no tossa saatana, näytänkö samalta? -Siis voi vittu mähän tässä teen sulle palvelusta!!!
3) Mies älyttömässä humalassa haluaa avaa liittymän. - Anna mulle se priipeidi. - Niitä ei valitettavasti saa meiltä. - Mitä vittua? - R-kioski on lähin joka myy niitä. - Eiks sul saatana mitään lataushommia oo? - Kyllä löytyy, maksatte nyt 20 ja saatte kortin ja uuden numeron. - OK, semmonen sitte. - Saanko henkkarit? - Mitä vittua? - Operaattori ei myönnä kortteja ilman henkkareita. - Vitun vittu, mä en viel oo saanu suomen kansalaisuutta, oon asunu ruotsissa viimeset 15 vuotta, tulin eilen suomeen. - Hyvä, eli passi löytyy sitten varmasti. - Ei ku mul on tää ruotsin henkkari. - Joudun tarkistamaan mp:tä hyväksytäänkö tämä. - Vittu se on varmasti ihan oikee, eikä mikään väärennys. - Valitettavasti silti joudun kysymään. - "älytöntä mutinaa, kiroilua ja hillumista")- Kundilla oli paskin koskaan väärennetty henkkari! Palaan takaisin: - Valitettavasti emme voi hyväksyä tätä. - Ja miks ei? - Tarvitsemme suomessa tai kansainvälisesti hyväksytyn henkilöllisyystodistuksen. Valitan, ei ole minusta kiinni. - No millä vitulla mä nyt soitan? - Hae sieltä ärrältä se "priipeidi". ASIAKAS LÄHTEE JUOSTEN, HUUTAEN, SYLKIEN: VITUN HUORA, SAATANAN KUSIPÄÄT (ei tää neiti oo teidän syy-mainitsi samalla) MÄ VITTU RÄJÄYTÄN TÄN KOKO SAATANAN LIIKKEEN! Vastasin takaisin, hyvää päivän jatkoa teillekkin ja hymyilin hurmaavasti
4) Anna nyt alennusta tosta koneesta, mä tunnen tän kauppiaan. Voin vaikka soittaa sille. Alennusta tulee sitä vähemmän mitä enemmän kinuat. Ihan sama vaikka tuntisit paavin.
5) Onko sulla myydä kokista?- Tämä on kodintekniikkaa myyvä liike??
6) Missä teillä on ne pyöreet koneet? - Anteeksi mitkä? - No ne pyöreet koneet jotka hurisee. En nyt muista miksi niitä kutsutaan. - Mitähän ne tekevät? - Hurisee ja ne on pyöreitä ja sit niissä on semmonen pyörivä juttu sisällä. - Huikkaan kolleegan avuksi ja mietitään yhdessä läpi eri vaihtoehtoja: Kuivattaako se? - Joo tai siis itseasiassa en tiedä? 10 minuutin kaupan kiertelyn ja kaikkien pyöreiden vaihtoehtojen jälkeen, pappa muisti, että sehän olikin tommonen imuri! Eikö ne enää oo pyöreitä?
SIIS APUA! EI TAIDA OLLA MUN ALA... VIHAAN TYHMIÄ JA HITAITA IHMISIÄ!!!!
Kiomi

Posts: 38

#1299 • • Kiomi
Noita viirupäitä riittää...meitä on TOOODELLA moneksi. Oon päättäny et viel joku kerta tokasen sille seitanan valittavalle maanvaivalle siinä tiskin toisella puolella, että "kerrotko sitten vielä missä olet itse töissä, jotta voin tulla neuvomaan sua sinne, koska mäkin todennäkösesti osaan sun työt paremmin ku sä itse!" Ja lisäksi "no ite kämmäsit urpo, turha siitä on mua syyttää ja minkäs helvetti mä tälle nyt enää voin". V***un pässi. *toktok*
devisss

Posts: 345

#1300 • • devisss superhero.
Ja taas näitä "en-osaa-enkä-tajuu-maksaa" -asiakkaita puhelimessa...

Asiakas: -Joo moi, mä sain tällasen toisen maksumuistutuksen, ni miks tää niinku tuli?

Minä: -Ahaa. Kerrotko sopimusnumeron, niin katsotaan mistä on kyse?"

As: -No siis ku mä soitin jo sen ekan muistutuksen jälkee ja sovittiin, että jos mä maksan niin näitä ei enää tule ja sopimusta jatketaan. Mun sopimusnumero on 75664455.

Minä: -Kyllä vaan, olet soittanut 13.2. ja ilmoittanut maksavasi avoimen summan samana päivänä. Raha ei kuitenkaan ole meillä. Et siis ilmeisesti ole maksanut summaa?

As: -No en ookkaa maksanu.

Minä: -Niin no, siitähän se toinen maksumuistutus sitten johtuu. *justjoo*

Daa-a! Siis se, että soitat ja ilmoitat maksavasi EI oo ihan sama juttu, kuin se, että olisin ihan ihka oikeasti maksanut! Liikkuiko tässä mielestäsi jossain rahaa? Jos tiesit, ettet oo maksanut, niin miks ihmeessä maksumuistutus on niin kovin outo ja ihmeellinen asia??

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?