Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 716,969 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#601 • • [Nuclear] el aprendiz

mayah, 27.6.2005 14:58:
Ymmärrän kyllä, että sinä olet jonottanut asiakaspalvelunumerossa "useita tunteja" ja ymmärrän kyllä, että et pidä siitä, ettei sähköposteihisi ole vastattu. Ymmärrän kyllä, että olet ajanut pitkän matkan, etkä halua lähteä ennen kuin asiasi on selvitetty. Mutta kuvitteletko sinä [iso]OIKEASTI[/iso], että soitan tämän konsernin pääjohtajan paikalle, että sinä saisit siirrettyä laskusi eräpäivää kun minun tehtäväni nimenomaan on pitää kaltaisesi raivopäät poissa? Ja kuvitteletko sinä oikeasti, että asiasi etenee sillä, että tiedusteltaessa ongelmasi laatua, vastauksesi on: se ei kuulu tippaakaan sinulle, anna puhelinnumero. *grr*


Muistelisin et aikasemmin valittelit miks asiakkaat tulee _sulle_ valittamaan kun et sinä voi asioille mitään tehdä, joten skidiä ristiriitaa mun silmissä. Ihan selvyyden vuoksi, niin kenelle asiakkaan sun mielestä pitäis osoittaa tyytymättömyytensä palvelua kohtaan?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#602 • • Aziz Combat Fighter

Gnomex, 30.6.2005 16:06:
12-vuotias nuorisohuligaani oli rikkonut kauppakeskuksesta erään ikkunan (ja aiemmin tehnyt vaikka mitä kiusaa, kyseessä siis todella asennevammainen nuori), vein häntä olkapäästä kiinni pitäen valvomoon odottamaan poliiseja. Matkan varrella tämä nuorisohuligaani alkaa rimpuilemaan, tiukennan otettani ja talutan häntä eteenpäin. Sitten, saapuu oikein paskantärkeän näköinen herra tärkeistä tärkein 60-vuotias pappa joka alkaa neuvomaan minua työssäni:
"Ei lapsia saa tuolla lailla retuuttaa, eihän se ole tehnyt mitään pahaa, päästä heti irti!"
En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän... Sain juuri ja juuri pidettyä suuni kiinni, en tiedä mitä kauheuksia olisin päästänyt ilmoille. Meni toista tuntia ennenkuin v*tutus laski.

Kaikista eniten vihaan näitä jotka tulevat neuvomaan ihmisiä vaikka eivät itse tiedä asian taustoista yhtään mitään.

edit: typoja pois



I hear you, man. Noi saatanan varavartijat on täysin sietämättömiä; ne luulee et ne saa arvioitua tilanteen muutamassa sekunnissa ilman mitään ennakkotietoja ja sit tulee sumeilematta kertomaan, miten sun kuuluis työs tehdä. Meilläkin tollasista tilanteista johtuneet purkaukset on johtanu yksikönvaihdoksiin, kun joillain keittää kiinni ne saatanan talipäät jotka änkee vaaralliseen tilanteeseen neuvomaan ja huutamaan.

Ja just noista replyistä huomaa, ettei ihmisillä ole mitään käsitystä siitä, millasta toi duuni on. Ei tästä oo kauaa kun kolleega, yli satakiloinen kaveri, paini 20 minuuttia sällin kanssa yrittäen saada sille rautoja, otti itte jonkinverran turpaan siinä ja kauhee vääntö päällä, ja myöhemmin vasta toisen kolleegan saavuttua paikalle ne sai sen nippuun kahen miehen voimin. Tässäkin oli kyseessä tällanen 12-vuotias sälli, jolla on rikoshistoriaa niin paljon kun vaan tohon ikään mennessä ehtii käärimään.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#603 • • Edited Aziz Combat Fighter

-K-, 1.7.2005 01:28:
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä

T. papan puolella.*muhaha**piis*



Tuus kuule saatanan kaikkitietävä nuorisopsykologi joskus tonne asemalle kattomaan sitä touhua mitä ne kakarat siellä pitää yllä. Voit tulla sinne sit vähän ymmärtämään ja dissaamaan vartijoita kun ne [kakarat] heiluttelee veitsiä ja ryöstelee eläkeläisiä siellä, ja pistää kaiken lisäks kännissä ikkunoita paskaks eikä kuuntele puhetta ollenkaan.

Sit sen jälkeen ku oot siellä vaik pari sateista viikonloppua viettäny ni [voit] tulla tänne aukoo päätäs siitä miten väärässä ihmiset jotka ammatikseen on noitten kanssa tekemisissä on.

edit: oho, traaginen typo korjattu..
mrx

Posts: 260

#604 • • mrx Bassjunkie

Ana-5000, 1.7.2005 12:49:
---
-K-, 1.7.2005 01:28:
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä

T. papan puolella.*muhaha**piis*

---


Tuus kuule saatanan kaikkitietävä nuorisopsykologi joskus tonne asemalle kattomaan sitä touhua mitä ne kakarat siellä pitää yllä. Voit tulla sinne sit vähän ymmärtämään ja dissaamaan vartijoita kun ne [kakarat] heiluttelee veitsiä ja ryöstelee eläkeläisiä siellä, ja pistää kaiken lisäks kännissä ikkunoita paskaks eikä kuuntele puhetta ollenkaan.

Sit sen jälkeen ku oot siellä vaik pari sateista viikonloppua viettäny ni [voit] tulla tänne aukoo päätäs siitä miten väärässä ihmiset jotka ammatikseen on noitten kanssa tekemisissä on.

edit: oho, traaginen typo korjattu..



jepu jepu jee..
kyllähän toi kakstoistavuotias ihan ansaitsi saamansa kohtelun..tiedän myös, että ei ole mitään vittumaisempaa kuin se, että joku asiasta mitään tietämätön tulee neuvomaan kuinka työt pitäisi hoitaa..MUTTA eipä voi muuta sanoa, että kyllä se luo hieman huonoa kuvaa vartijoista kun päivittäin esim. metrolla matkustaessa kuulee vartijoiden keskinäisiä keskusteluja tyyliin: "mä oon PÄÄSSY antamaan kaasua niin ja niin monta kertaa.." ja muita vastaavia väkivaltahehkutuksia.. Turhan usein vaan näkee näitä enpäässypoliisikouluun-luusereita jotka ovat vartijan hommissa vain hakeakseen tilanteita..enkä tosiaan halua yleistää, mutta niin se vaan usein on, että muutamat urpot onnistuvat pilaamaan kaikkien mainetta..

Ps. kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#605 • • Lost-Soul los pallos

[Nuclear], 1.7.2005 12:12:
---
Muistelisin et aikasemmin valittelit miks asiakkaat tulee _sulle_ valittamaan kun et sinä voi asioille mitään tehdä, joten skidiä ristiriitaa mun silmissä. Ihan selvyyden vuoksi, niin kenelle asiakkaan sun mielestä pitäis osoittaa tyytymättömyytensä palvelua kohtaan?


Harvoin tuo soittaminen yhtään mitään auttaa, jos vaan haluu valitaa huonoo palvelua tms. Tuollaisissa kannattaa tehdä suoraan kirjallinen reklamaatio. Sit tietenkin jos on laskutuksessa virhe tai muu sellainen asia, jonka voi korjata heti, niin soitto on ihan ok.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#606 • • gnomex Guest

mrx, 1.7.2005 12:59:
Kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*


Milloinkohan tällainen tilanne tapahtui? En muista lukeneeni mistään lehdistä, vaikka tällainen kyllä olisi päätynyt vähintään Iltalehden etusivulle...

Ettei vai kaverisi ole ylilyönyt juttujaan?
mrx

Posts: 260

#607 • • mrx Bassjunkie

Gnomex, 1.7.2005 13:06:
---
mrx, 1.7.2005 12:59:
Kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*

---

Milloinkohan tällainen tilanne tapahtui? En muista lukeneeni mistään lehdistä, vaikka tällainen kyllä olisi päätynyt vähintään Iltalehden etusivulle...

Ettei vai kaverisi ole ylilyönyt juttujaan?



Kuinkahan moni pahoinpitely päätyy iltalehteen..? Tämä sattui vuonna -01, ei tarvinnut kaverin liioitella, kun itse näin vammat samana päivänäon se kumma juttu, että suomessa ihmisen omaisuus katsotaan ihmistä itseään arvokkaammaksi..en väitä, että kaveri olisi ollut puhdas pulmunen, muttei todellakaan tehnyt minkäänlaista muuta vastarintaa kuin juoksi pakoon..Yleisestikin poliisin ensimmäinen kysymys pahoinpidellyille on "miten sä ärsytit sitä..?"
Jone

Posts: 8,258

#608 • • Jone Archibald Haddock

Gnomex, 1.7.2005 13:06:
Ettei vai kaverisi ole ylilyönyt juttujaan?



Onko tää stevejen vakiovastaus kun yhtä tai muutamaa niistä syytetään jostain? Mä oon nimittäin kuullut ton saman "ettei vaan pistäis omiaan" läpän todella monelta steviewonderina työskentelevältä viimeisen vajaan kymmenen vuoden aikana kun oon tullut heittäneeksi jotain läppää siitä kuinka ko. ammattikunnan edustajat on käyttäneet täysin kohtuutonta väkivaltaa (tilanteisiin suhteutettuna) mun tuttuja ja frendejä kohtaan.

(...ja ei, mun frendit ei ainakaan pistele omiaan tollasista ja ei, et oo saanut lukea niitä juttuja iltapäivälehdistä.)
Lost-Soul

Posts: 3,107

#609 • • Lost-Soul los pallos
Voisin itsekkin avautua näistä loisto tyypeistä. Itse edustan yhtä teleoperaattoria. Jotenkin ihmetyttää tämä meno mikä liittymissä on. Kokoajan tarjotaan uusille asiakkaille hirveitä summia, joka johtaa siihen, että vanhat asiakkaat tulee tänne itkemään, kun eivät saa mitään. Ja aivan kun itse pystyisin nohin mitenkään vaikuttamaan. Ja nykyään vielä aletaan itkemään siitä, kun itse on jotain ryssinyt (hukannu puhelimen kännissä), ni pitää saada kaikki takas ilmatteeks.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Juhgu

Posts: 7,921

#610 • • Juhgu Virnistelijä

mrx, 1.7.2005 13:14:
---
ei tarvinnut kaverin liioitella



7 vartijaa pamputtamassa kaveria sairaalakuntoon pelkästään siksi että se yritti juosta karkuun. Plz, kuka tuota muka uskoo?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Neophyte

Posts: 43

#611 • • Neophyte

Apo, 30.6.2005 16:04:

Itseasiassa topikin ideana taitaa olla juuri tuo "deal with it" eli täällä on hyvä käsitellä sitä paskaa jos siltä tuntuu. Ihmiset tykkäävät käsittellä asioita eri tavoilla, mikä siinä on niin outoa? Jotkut käsittelevät jutut omassa rauhassaan, toisilla tälläinen keskustelu toimii hyvin ryhmäterapiana. (Ja samalla tämä toimii myös viihteenä muille *hih*)



Ei mtn outoa, se olikin minun mielipiteeni asiasta:
Paskaa pitääkin joskus ottaa vastaan.
Life isn't a fuckin party. Mut se tulee varmaan sitten iän mukana?
-Siis se että ei vingu jokaisesta pienestä asiakkaan tunteenpurkauksesta.

En topiccia dissa, no way. Ilmoitinpa minäkin vain mielipiteeni asiasta.


Can you grok that?


Koska sun linkki toimii kun häkä,
can you
that ?

a)
Englanniksi:
hamppumönjätiiviste
läpivientirengas
läpivientisuojus

b)
Ruotsiksi:
kauna
närä
vihankauna

c)
ranskaksi:
mutista

d)
espanjaksi:
viinimarja

e)
italiaksi:
räystäskouru
kattokouru
räystäs

Fill in the blank.

--
And did they get you to trade? Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?And did you exchange,
Walk on part in the war,for lead role in a cage?

mrx

Posts: 260

#612 • • mrx Bassjunkie

Juhgu, 1.7.2005 13:16:
---
mrx, 1.7.2005 13:14:
---
ei tarvinnut kaverin liioitella
---


7 vartijaa pamputtamassa kaveria sairaalakuntoon pelkästään siksi että se yritti juosta karkuun. Plz, kuka tuota muka uskoo?



niimpä..kannattasko herätä todellisuuteen..?
iam

Posts: 3,085

#613 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Gnomex, 1.7.2005 13:06:
---
mrx, 1.7.2005 12:59:
En muista lukeneeni mistään lehdistä, vaikka tällainen kyllä olisi päätynyt vähintään Iltalehden etusivulle...


Eihän lehdet mistään tärkeistä asioista yleensäkään kirjoita.. Iltalehden lööppi vaatisi luultavasti omaa aktiivisuutta uhrilta, eikä monetkaan varmaan halua esiintyä julkisesti uhrina. Toivottavasti se kaveri silti teki rikosilmoituksen.
ville

Posts: 3,780

#614 • • ville olen oikeasti ujo
kyllähän noita ylilyöntejä tapahtuu.

pikkuveli teki kans vartijan hommia opiskelun oheessa ja sillä oli vähän virkaintoinen työtoveri. Ei ollut vain kerta kun se kävi käsiksi ja pari kertaa piti ambulanssia kutsua paikalle. Pahin oli se, kun vartijat ei olleet ihan varmoja, onnistuiko tää yli-innokas tyyppi tappamaan spurgun vai ei :/

mutta osaa myös poliisi. Broidi oli ottanut sivuun yhden laitapuolen kulkijan, jota poliisi tuli hakemaan. Poliisi tuli ja kysyin spugelta: onko taskusssa mitään. Spuge sanoi ei ole ja polisi pisti käden taskuun jossa piikki. Tämän jälkeen poliisi kysyi missä ei ole valvontakameraa ja sai tiedon että rappusissa. Siinä sai sitten broidi katsella kun spuge lensi pari kertaa rappuset alas. Ja tämän jälkeen poliisi sanoi: "ensikerralla sanot kun jotain on taskussa"

mulkkuja on joka ammatissa, ilkeä vaan kun ne sattuu tollasiin ammatteihin
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#615 • • Aziz Combat Fighter

mrx, 1.7.2005 12:59:
Ps. kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*



Justjoo. Sä puhut nyt mun työkavereistani, ja voin sanoa että toi juttu on varmasti pelkkää paskapuhetta. Ensinnäkään, ei ole olemassa edes sellaista teoreettista tilannetta (jotkin joukkotappelutilanteet poislukien) missä seitsemän metrovartijaa on samaan aikaa yhdessä paikassa. Jos paikalla on työnjohto ja asemamies ja junapartio, niin silloinkin saadaan maksimiksi neljä. Jos sattuu niin, että paikalla on jostain syystä toinenkin junapartio, niin silloin kuusi. Eli mahtaa olla paskapuhetta. Ja meistä liikkuu saatanasti enemmän "arvaamitämäkuulin"-juttuja kuin tosijuttuja, eli en usko hetkeäkään että viaton kaveri olisi saanut pamppua turhaan. Meillä ei sellaista tapahdu, ainakaan tällä porukalla. En sitten tiedä, jos tosta on vuosia aikaa ja toimeksiantoa suoritti joku toinen liike, mutta meillä porukka on ainakin helvetin ammattitaitosta, pätevää, ystävällistä ja palvelualtista väkeä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#616 • • Edited Aziz Combat Fighter

ville, 1.7.2005 13:21:
kyllähän noita ylilyöntejä tapahtuu.

pikkuveli teki kans vartijan hommia opiskelun oheessa ja sillä oli vähän virkaintoinen työtoveri. Ei ollut vain kerta kun se kävi käsiksi ja pari kertaa piti ambulanssia kutsua paikalle. Pahin oli se, kun vartijat ei olleet ihan varmoja, onnistuiko tää yli-innokas tyyppi tappamaan spurgun vai ei :/

mulkkuja on joka ammatissa, ilkeä vaan kun ne sattuu tollasiin ammatteihin



Joo, en mäkään sano sitä etteikö tälle alalle eksy välillä täysin väärillä urilla hiihtäviä idiootteja, sanon vaan että niitä on niin saatanan harvassa et noi puheet on täysin ylilyötyjä. Jos sadan hengen yksikössä on yksikin tollanen jurpo, joka ehtii säätää kentällä ennenkuin työnjohto huomaa tilanteen ja antaa kaverille tossua, on turha urputtaa miten on "todella yleistä" että vartijat "hakkaavat ilman syytä viattomia".

edit: Et SÄ niin sanonut, mutta sellanen tuntus olevan henki. Ja se sit johtaa siihen et ängetään väliin tilanteisiin, kun niputetaan jotain vaarallista riehujaa, ja siin voi itse kukin saada sit vammoja, eikä vähiten se vartija. Se on oikeasti helvetin iso työturvallisuusriski, kun urpot änkee väliin sotkemaan hommia. Sen voin sanoa että jos joskus näätte mut painimassa jonkun kanssa tuolla, niin älkää helvetissä tulko väliin. Oon tähän mennessä nyt kaks vuotta selvinny jo ilman yhtäkään painia, et jos siihen asti joskus joutuu, niin asiakas on kyl sen tilanteen ihan itse siihen vienyt.
mrx

Posts: 260

#617 • • mrx Bassjunkie

Ana-5000, 1.7.2005 13:21:
---
mrx, 1.7.2005 12:59:
Ps. kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*

---


Justjoo. Sä puhut nyt mun työkavereistani, ja voin sanoa että toi juttu on varmasti pelkkää paskapuhetta. Ensinnäkään, ei ole olemassa edes sellaista teoreettista tilannetta (jotkin joukkotappelutilanteet poislukien) missä seitsemän metrovartijaa on samaan aikaa yhdessä paikassa. Jos paikalla on työnjohto ja asemamies ja junapartio, niin silloinkin saadaan maksimiksi neljä. Jos sattuu niin, että paikalla on jostain syystä toinenkin junapartio, niin silloin kuusi. Eli mahtaa olla paskapuhetta. Ja meistä liikkuu saatanasti enemmän "arvaamitämäkuulin"-juttuja kuin tosijuttuja, eli en usko hetkeäkään että viaton kaveri olisi saanut pamppua turhaan. Meillä ei sellaista tapahdu, ainakaan tällä porukalla. En sitten tiedä, jos tosta on vuosia aikaa ja toimeksiantoa suoritti joku toinen liike, mutta meillä porukka on ainakin helvetin ammattitaitosta, pätevää, ystävällistä ja palvelualtista väkeä.



Jep..no paskaako siinä sitten..olisiko kuitenkin mahdollista että sinäkään et välttämättä aina kaikkea tiedä..tehän ette saa enempää väkeä paikalle, jos tiedätte, että jossain on sattunut jotain..?

Ps. poistun duuniin..jatkan tästä kun ehdin..
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#618 • • Aziz Combat Fighter

mrx, 1.7.2005 13:26:
Jep..no paskaako siinä sitten..olisiko kuitenkin mahdollista että sinäkään et välttämättä aina kaikkea tiedä..tehän ette saa enempää väkeä paikalle, jos tiedätte, että jossain on sattunut jotain..?

Ps. poistun duuniin..jatkan tästä kun ehdin..



Mä tiedän kyllä aika helvetin tarkkaan mitä kentällä tapahtuu ja millasia jätkiä siellä on töissä, niistä on monista tullut mun hyviä ystäviäni ja ne on pääasiassa ihan loistotyyppejä - ongelmana tuntus enemmä olevan et sinne otetaan välillä vähän liiankin pehmeitä tyyppejä töihin.

Ja kyllä me saadaan vaikka kaikki vartijat kerralla samaan paikkaan jos on tarvis, mutta tollanen tilanne missä 7 tyyppiä lähtee niputtamaan yhtä poistumiskäskyä noudattamatta jättänyttä on kyllä helvetin utopistisen kuulonen. Ja varsinkin se, että sitä ois pamputettu jos sillä ei itsellään ole ollut asetta esillä. Tollanen on meillä irtisanomisperuste, ja niitä syynätään helvetin tarkkaan. Tosin, 2001 Falck hoiti metroa, mutta sieltäkin siirtyi meille monta taitavaa vanhaa tekijää.

Et mun veikkaus kyl on et juttu on paisunut ja siitä on jäänyt pois voimakeinojen kohteena olleen henkilön omia, todennäköisesti raskauttavia tekoja. Vetikö se veitsen esiin? uhkailiko aseella? Oliko sillä kättä pidempää? Mitä se oli tehnyt ennenkuin lähti pakoon? Kuulostaa vähän hassulta et nää pikku yksityiskohdat jää aina jokaisesta "vartija pamputti"-tarinasta pois.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#619 • • Lost-Soul los pallos

Jone, 1.7.2005 13:15:
---
Gnomex, 1.7.2005 13:06:
Ettei vai kaverisi ole ylilyönyt juttujaan?

---

Onko tää stevejen vakiovastaus kun yhtä tai muutamaa niistä syytetään jostain? Mä oon nimittäin kuullut ton saman "ettei vaan pistäis omiaan" läpän todella monelta steviewonderina työskentelevältä viimeisen vajaan kymmenen vuoden aikana kun oon tullut heittäneeksi jotain läppää siitä kuinka ko. ammattikunnan edustajat on käyttäneet täysin kohtuutonta väkivaltaa (tilanteisiin suhteutettuna) mun tuttuja ja frendejä kohtaan.

(...ja ei, mun frendit ei ainakaan pistele omiaan tollasista ja ei, et oo saanut lukea niitä juttuja iltapäivälehdistä.)


Kyl toi kuulostaa pahasti yliampuvalta. Jos sanoisi et pari stevarii oli mätkiny, ni vois olla uskottava, mutta seitsemän...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

ville

Posts: 3,780

#620 • • ville olen oikeasti ujo

Ana-5000, 1.7.2005 13:24:
Joo, en mäkään sano sitä etteikö tälle alalle eksy välillä täysin väärillä urilla hiihtäviä idiootteja, sanon vaan että niitä on niin saatanan harvassa et noi puheet on täysin ylilyötyjä. Jos sadan hengen yksikössä on yksikin tollanen jurpo, joka ehtii säätää kentällä ennenkuin työnjohto huomaa tilanteen ja antaa kaverille tossua, on turha urputtaa miten on "todella yleistä" että vartijat "hakkaavat ilman syytä viattomia".



No mä kyllä uskon ihan suoraan, että tolle alalle hakeutuu myös fyysisesti yli-intoisia henkilöitä suhteessa enemmän kuin muualle. Eikä tuo lopulta tarkoita, että niitä olisi paljoa, mutta liikaa kuitenkin.

Kuvaavaa mun mielestä on, että aika monella (itseni mukaanlukien) on huonoja kokemuksia vartijoista. Jos noi mätämunat olisi_ todella_ harvassa, näin ei olisi.

"jos vähänkään vittuilet niin saa tästä pampusta niin että itkettää" - kun oli 11v ja urpot luuli että olin varastanut jotain, mitä siis en ollut tehnyt. Varmaan tosi kivaa uhkailla ton ikäistä väkivallalla.

"helvettiin sieltä, tää on yksityisalue, täällä ei saa kuvata, nyt tuhoot heti ne kuvat" - kun olin rautatieasemalla, joka on julkinen tila, jossa saa kuvata.

Vartija on palveluammatti, harmittavasti liian moni vartija sen ymmärtää.