Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,220 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#622 • • Aziz Combat Fighter

ville, 1.7.2005 13:33:
No mä kyllä uskon ihan suoraan, että tolle alalle hakeutuu myös fyysisesti yli-intoisia henkilöitä suhteessa enemmän kuin muualle. Eikä tuo lopulta tarkoita, että niitä olisi paljoa, mutta liikaa kuitenkin.

Kuvaavaa mun mielestä on, että aika monella (itseni mukaanlukien) on huonoja kokemuksia vartijoista. Jos noi mätämunat olisi_ todella_ harvassa, näin ei olisi.

"jos vähänkään vittuilet niin saa tästä pampusta niin että itkettää" - kun oli 11v ja urpot luuli että olin varastanut jotain, mitä siis en ollut tehnyt. Varmaan tosi kivaa uhkailla ton ikäistä väkivallalla.

"helvettiin sieltä, tää on yksityisalue, täällä ei saa kuvata, nyt tuhoot heti ne kuvat" - kun olin rautatieasemalla, joka on julkinen tila, jossa saa kuvata.

Vartija on palveluammatti, harmittavasti liian moni vartija sen ymmärtää.



Joo, ton homman luonne ja muu on muuttunu tässä viime vuosina aika rajusti, kun uusi laki astui voimaan jossa vihdoinkin määriteltiin vartijan ja järjestyksenvalvojan oikeudet ja velvollisuudet. Sen lisäksi toi ala on kasvanut ja yksityistynyt, mennyt pois siitä voittoa tuottamattomasta vakuutusyhtiöiden häviönminimointitoiminnasta vakavaksi bisnekseksi. Samalla ala on aikuistunut, koulutusta lisätty ja karsittu huonoa ainesta pois alalta. Tossa mielessä noi kymmenen-viisitoista vuotta sitten tapahtuneet jutut ei enää ihan päde tänä päivänä.

Mut siis joo, mun nähdäkseni tälle alalle änkee enemmän sellasia itsestään epävarmoja junioireita, jotka hakee vähän itsetuntoa ja statusta vartijan duunista, siinä kuitenkaan oikeastaan pärjäämättä. Empiiristen havaintojen mukaan noi isot jätkät on yleensä niitä oikeesti ammattitaitoisimpia, niiden ei tartte tuolla kentällä enää päteä tai säätää kun ne tietää joka tapauksessa pärjäävänsä. Eri asia on sit nää kesäduunarit, jotka pistetään kylmiltään vaativaan kohteeseen, jossa ne sit alkaa tekemään töitä ennalta oppimiensa stereotypioiden mukaan. Niiden koulimisessa ammattitaitosiks vartijoiks on aika paljon haastavampaa kun asiakkaiden kanssa työskentely :) Onneks ku kesä loppuu, ni noi muutamat säätäjätki lähtee takas keravalle levyseppäkouluun.

Mut tässäkin saattais olla pieni Confirmation Bias-ilmiö, et negatiiviset jutut ruokkii toisiaan. Mun korvaan ne kuullostaa aika tyhmiltä, kun itse oon täyspäiväsesti vartijoiden kanssa tekemisissä, ja varmasti näen enemmän sitä työtä kun yksikään niistä joiden käsitys perustuu just kaverilta kuultuihin pamppujuttuihin.
Jone

Posts: 8,258

#623 • • Jone Archibald Haddock

ville, 1.7.2005 13:33:
"helvettiin sieltä, tää on yksityisalue, täällä ei saa kuvata, nyt tuhoot heti ne kuvat" - kun olin rautatieasemalla, joka on julkinen tila, jossa saa kuvata.



Itse oon joutunut rautatieasemalla kuvaamisesta jopa poliisiasemalle, jossa filmi takavarikoitiin ja lompakkoani käytiin läpi.

*sydän* Gotta love it *sydän*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#624 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 1.7.2005 13:49:
---
ville, 1.7.2005 13:33:
"helvettiin sieltä, tää on yksityisalue, täällä ei saa kuvata, nyt tuhoot heti ne kuvat" - kun olin rautatieasemalla, joka on julkinen tila, jossa saa kuvata.

---


Itse oon joutunut rautatieasemalla kuvaamisesta jopa poliisiasemalle, jossa filmi takavarikoitiin ja lompakkoani käytiin läpi.

*sydän* Gotta love it *sydän*



Siitä tuli nyt vihdoinkin pysyväisohje, että kuvaaminen on sallittua asemalla, metrossa ja kaikkialla julkisilla alueilla. Aikaisemmin on ollut (ainakin meidän toimeksiannon aikana) tapana käydä vain kysymässä kuvaamisen tarkoitus, sillä kaupallisiin tarkoituksiin kuvaamiseen tarvitaan HKL:n lupa.

Itse en ole koskaan kieltänyt ketään kuvaamasta mitään, paitsi minua, jolloin olen käynyt ystävällisesti pyytämässä että kuva poistetaan, sillä en halua naamaani tuonne ympäri nettiä noissa duunin kamoissa.

Tosta on ollut epäselvyyksiä aika paljon, missä saa kuvata ja mihin tarkoitukseen, mutta nyt siihenkin tuli sentään selvyys. Eli saa kuvata, missä vaan, niin paljon kun sielu sietää, ja jos joku vartija siitä urputtaa, kannattaa pyytää esim. poliisi paikalle tai vartijaa tarkistamaan työnjohdolta ohjeittensa ajanmukaisuus.
Sepistö

Posts: 621

#626 • • Sepistö eläin saalistaja

Jone, 1.7.2005 13:49:
---
ville, 1.7.2005 13:33:
"helvettiin sieltä, tää on yksityisalue, täällä ei saa kuvata, nyt tuhoot heti ne kuvat" - kun olin rautatieasemalla, joka on julkinen tila, jossa saa kuvata.

---


Itse oon joutunut rautatieasemalla kuvaamisesta jopa poliisiasemalle, jossa filmi takavarikoitiin ja lompakkoani käytiin läpi.

*sydän* Gotta love it *sydän*



Journalisti-lehden palstalta http://www.journalistilehti.fi/journalisti/arkisto/182004/lyhy/Muut147280.htm


4. Kenellä ja milloin on oikeus vaatia kamerastani filmiä tai muistikorttia ja takavarikoida niitä? Entä milloin ulkopuolisilla kuten kuvan kohteilla tai viranomaisilla on oikeus vaatia kuvattu aineisto nähtäväkseen?

Vaatia voi, mutta vaatimuksiin ei tarvitse suostua. Filmin tai muistikortin takavarikointiin tarvitaan pakkokeinolain mukainen viranomaisen päätös. Kuvan kohteilla ei ole oikeutta saada aineistoa nähtäväkseen. Filmi ja muistikortti ovat asiakirjoja, joiden takavarikoinnin lähdesuoja estää, ellei tutkittavana olevasta rikoksesta säädetty ankarin rangaistus ole vähintään kuutta vuotta vankeutta. Ilman tuomioistuimen päätöstä kenelläkään ei ole velvollisuutta luovuttaa filmejään. Kuvatuilla henkilöllä sen paremmin kuin poliisillakaan ei ole sellaisia oikeuksia.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#627 • • [Nuclear] el aprendiz

mayah,
No ei ainakaan aulavartijalle, kun hänellä ei ole _MITÄÄN_ tekemistä asian kanssa. Miten olisi vaikkapa siihen asiakaspalvelunumeroon, jota kyseiselle herralle tarjosin? Tai niihin asiakaspalvelupisteisiin, joihin hänet ohjasin? Niille ihmisille, jotka näitä kyseisiä asioita hoitavat? Minulla ei ole pääsyä firman asiakkaiden tietoihin, niitä asioita hoidetaan ihan eri puolella Helsinkiä ja Suomea. Näissä kiinteistöissä työntekijöiden lisäksi käy vain mm. johdon, myynnin ja talouspuolen ennakkoon sovittuja vieraita. Konkreettiset loppukäyttäjät hoitavat siis asiansa asiakaspalvelunumerossa tai asiakaspalvelupisteissä. Joskus kerran kuukaudessa ovesta tupsahtaa sisälle asiakas, joka vaahtoaa haluavansa tavata konsernin pääjohtajan. Valitettavasti se vaan ei mee ihan niin.


Toi on vaan nykypäivänä aika vttumaista ku kaikki asiat pitää hoitaa "asiakaspalvelun" kautta, joka yleensä vielä kaiken kukkuraksi maksaa. Eikö olisi helpompaa, että asiakas saatuaan huonoa palvelua kertoo siitä lähimmälle työntekijälle joka sitten vie viestiä eteenpäin? IMO aika huvittaa et huonoa asiakaspalvelua moittiva asiakas joutuu ite näkemään joskus kohtuuttomastikin vaivaa että tieto menee ylemmille portaille.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

[Nuclear]

Posts: 5,855

#628 • • [Nuclear] el aprendiz

Lost-Soul,
Harvoin tuo soittaminen yhtään mitään auttaa, jos vaan haluu valitaa huonoo palvelua tms. Tuollaisissa kannattaa tehdä suoraan kirjallinen reklamaatio. Sit tietenkin jos on laskutuksessa virhe tai muu sellainen asia, jonka voi korjata heti, niin soitto on ihan ok.


Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan, suuremmissa jossa asiakas tuntee kokeneensa _vääryyttä_ niin hoidetaan reklamaatioiden kautta. Ja joo, ei se että asiakas huutaa vittua ja haukkuu työntekijän helvettiin oo se mitä haen takaa vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lost-Soul

Posts: 3,107

#630 • • Edited Lost-Soul los pallos

[Nuclear], 1.7.2005 18:12:
---
Lost-Soul,
Harvoin tuo soittaminen yhtään mitään auttaa, jos vaan haluu valitaa huonoo palvelua tms. Tuollaisissa kannattaa tehdä suoraan kirjallinen reklamaatio. Sit tietenkin jos on laskutuksessa virhe tai muu sellainen asia, jonka voi korjata heti, niin soitto on ihan ok.
---

Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan, suuremmissa jossa asiakas tuntee kokeneensa _vääryyttä_ niin hoidetaan reklamaatioiden kautta. Ja joo, ei se että asiakas huutaa vittua ja haukkuu työntekijän helvettiin oo se mitä haen takaa vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.


Mut edelleenkin vaikka on kuinka pientä vääryyttä kokenut jostain asiasta, mihin se duunari ei pysty vaikuttaa, ni ei sille siitä kannata alkaa sanomaa (ellei sit halua sille duunarille juuri itkeä ja valittaa). Se tieto ei siitä juuri mihinkään eteenpäin lähde ja vaikka se duunari kertoo siitä omalle esimiehelle ni varmasti se tieto on kadonnut matkalla ennenkun se on jollain sellaisella henkilöllä, joka sillä tiedolla jotain tekee.

edit: siis se duunari ei mahda juuri millekkään asialle siinä firmassa ja sillä duunarilla on varmasti kiire hoitaa aina seuraavaa asiakasta, joten se ei todennäköisesti tule muistamaan sitä valitusta enää sen pienen hetken jälkeen.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

[Nuclear]

Posts: 5,855

#631 • • [Nuclear] el aprendiz

Lost-Soul,
Mut edelleenkin vaikka on kuinka pientä vääryyttä kokenut jostain asiasta, mihin se duunari ei pysty vaikuttaa, ni ei sille siitä kannata alkaa sanomaa (ellei sit halua sille duunarille juuri itkeä ja valittaa). Se tieto ei siitä juuri mihinkään eteenpäin lähde ja vaikka se duunari kertoo siitä omalle esimiehelle ni varmasti se tieto on kadonnut matkalla ennenkun se on jollain sellaisella henkilöllä, joka sillä tiedolla jotain tekee.


Ja juuri tossa mun mielestä se ongelma onkin, ettei se tieto mene perille ellei asiakas nää suurta vaivaa sen eteen.

edit: siis se duunari ei mahda juuri millekkään asialle siinä firmassa ja sillä duunarilla on varmasti kiire hoitaa aina seuraavaa asiakasta, joten se ei todennäköisesti tule muistamaan sitä valitusta enää sen pienen hetken jälkeen.


Mun mielestä se asiakaspalvelija kuitenkin edustaa firmaansa asiakkaan näkökulmasta ja täten sen olis syytä viedä asiaa eteenpäin vaikuttaville elimille.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

ezzy

Posts: 8,060

#632 • • ezzy Droid-pappa

Lost-Soul, 1.7.2005 19:02:
---
edit: siis se duunari ei mahda juuri millekkään asialle siinä firmassa ja sillä duunarilla on varmasti kiire hoitaa aina seuraavaa asiakasta, joten se ei todennäköisesti tule muistamaan sitä valitusta enää sen pienen hetken jälkeen.



Jokaisessa firmassa pitäis kyllä olla mahdollisuus reklamaatioon, mieluiten toki kirjalliseen. KAi sulla nyt jonkun sähköpostiosoite tms on minne saa avautua *nauru*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#633 • • Lost-Soul los pallos

[Nuclear], 1.7.2005 19:09:
---

Ja juuri tossa mun mielestä se ongelma onkin, ettei se tieto mene perille ellei asiakas nää suurta vaivaa sen eteen.



Itse näkisin paljon suuremmaksi vaivaksi ottaa auton alle tai mennä julkisilla siihen liikkeeseen (tai soittaa aspan numeroon ja jonottaa jonkinaikaa), jonka jälkeen koittaa selittää hyvin epäselvästi asiaa, jolle se asiakaspalvelia ei mahda mitään ja mennä takaisin kotiin autolla tai julkisilla. Saman asian kuitenkin voisi tehdä kotoa käsin kirjottamalla pienet terveiset.


Mun mielestä se asiakaspalvelija kuitenkin edustaa firmaansa asiakkaan näkökulmasta ja täten sen olis syytä viedä asiaa eteenpäin vaikuttaville elimille.


Tästä jotenkin tulee mieleen, että jokaisen pitäisi olla asiakaspalvelu homaassa puolestavuodesta vuoteen, niin näkisi paljonko oikeasti sillä on vaikutusvaltaa kyseisessä firmassa.

Otetaan pieni esimerkki (vaikka tuskin monet pienissä aivoissa tulee tajuamaan ongelmaa). Olen firmassa töissä asiakaspalvelijana liikkeessä. Joku oikein mukava henkilö tulee itkemään jostain aivat turhasta asiasta, jolle (ylläri ylläri) en mahda mitään. Hän pyytää että laitan viestin eteenpäin ja päätän jopa laittaa viestiä eteenpäni. Alan kirjottamaan mailia esimiehelleni asiasta kun samalla seuraava asiakas tulee seisomaan 0.5 metrin päähän (tai lähemmäs) ja tuijottamaan suoraan minuun. Jos en heti reagoi häneen niin alkaa kuulumaan tuolta seuraavalta asiakkaalta valitusta palvelun hitaudesta, mutta jos reagoin häneen (ja seuraaviin jonossa oleviin) en pääse enään kirjoittamaan tuota viestä esimiehelle ja varmaan se unohtuu kokonaan.

Itse yleensä pyydän kaikki vähänkin tärkeämmät itkemiset heti kirjallisena, mutta melkein aina tuo pyyntö tuottaa lisää kiroilua yms.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Lost-Soul

Posts: 3,107

#634 • • Lost-Soul los pallos

ezzy, 1.7.2005 19:15:
---
Lost-Soul, 1.7.2005 19:02:
---
edit: siis se duunari ei mahda juuri millekkään asialle siinä firmassa ja sillä duunarilla on varmasti kiire hoitaa aina seuraavaa asiakasta, joten se ei todennäköisesti tule muistamaan sitä valitusta enää sen pienen hetken jälkeen.

---


Jokaisessa firmassa pitäis kyllä olla mahdollisuus reklamaatioon, mieluiten toki kirjalliseen. KAi sulla nyt jonkun sähköpostiosoite tms on minne saa avautua *nauru*


juuri tuolla aijemmin sanoin että kirjallinen reklamaatio kannattaa aina tehdä ja tietenkin ne menee eteenpäin jos sellanen mulle tuodaan tai lähetetään. Tossa tarkotin sitä, että minä alkaisin kirjottamaan asiakkaan sanomisten perusteella jotain eteenpäin. Ja viimeisessä viestissäni selkiää miksi se on juuri mahdotonta

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#635 • • Aziz Combat Fighter

Lost-Soul, 1.7.2005 19:25:
Otetaan pieni esimerkki (vaikka tuskin monet pienissä aivoissa tulee tajuamaan ongelmaa).



Yritin ymmärtää mut mul on niin pieni aivo etten pärjänny ollenkaan :( On se sääli et joudut postaa idiooteille :(()((((/(=)%UQ")#n%tgasng pi"q3nrpwytw4 8
[Nuclear]

Posts: 5,855

#636 • • [Nuclear] el aprendiz

Lost-Soul,
Itse näkisin paljon suuremmaksi vaivaksi ottaa auton alle tai mennä julkisilla siihen liikkeeseen (tai soittaa aspan numeroon ja jonottaa jonkinaikaa), jonka jälkeen koittaa selittää hyvin epäselvästi asiaa, jolle se asiakaspalvelia ei mahda mitään ja mennä takaisin kotiin autolla tai julkisilla. Saman asian kuitenkin voisi tehdä kotoa käsin kirjottamalla pienet terveiset.


Jossei ilmi käynyt, niin kyseessä oli tilanne jossa asiakas on saanut huonoa asiakaspalvelua paikanpäällä.

Tästä jotenkin tulee mieleen, että jokaisen pitäisi olla asiakaspalvelu homaassa puolestavuodesta vuoteen, niin näkisi paljonko oikeasti sillä on vaikutusvaltaa kyseisessä firmassa.


Niin, tehän ootte vaan duunissa siellä.

Otetaan pieni esimerkki (vaikka tuskin monet pienissä aivoissa tulee tajuamaan ongelmaa). Olen firmassa töissä asiakaspalvelijana liikkeessä. Joku oikein mukava henkilö tulee itkemään jostain aivat turhasta asiasta, jolle (ylläri ylläri) en mahda mitään. Hän pyytää että laitan viestin eteenpäin ja päätän jopa laittaa viestiä eteenpäni. Alan kirjottamaan mailia esimiehelleni asiasta kun samalla seuraava asiakas tulee seisomaan 0.5 metrin päähän (tai lähemmäs) ja tuijottamaan suoraan minuun. Jos en heti reagoi häneen niin alkaa kuulumaan tuolta seuraavalta asiakkaalta valitusta palvelun hitaudesta, mutta jos reagoin häneen (ja seuraaviin jonossa oleviin) en pääse enään kirjoittamaan tuota viestä esimiehelle ja varmaan se unohtuu kokonaan.


Eli vaikka oot lafkassa asiakaspalvelijana, niin silti et vie asiakkaan terveisiä eteenpäin kun se ei oo sun duuni vaan jonkun toisen asiakaspalvelijan?

Itse yleensä pyydän kaikki vähänkin tärkeämmät itkemiset heti kirjallisena, mutta melkein aina tuo pyyntö tuottaa lisää kiroilua yms.


Tottakai jos joku itkee jonkun vaatimuksen/hyvityksen yms. perään, niin hommat hoidetaan kirjallisena. Mun pointti on vaan se, että jos useat asiakkaat tulee sanomaan about samoista asioista kerta toisensa jälkeen, niin silloin työntekijä vois ottaa asian ilmi esimiehelleen ilman, että jokaisen asiakkaan pitää tehdä kirjallinen reklamaatio kun joku skidi asia ei sattunut miellyttämään.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Kanelli

Posts: 191

#637 • • Kanelli kesyttämätön
Asiakaspalvelussa työskentelemisellä on hetkensä ja sitten taas.. hetkensä. Jotenkin surkuhupaisaa ottaa vastaan asiakkaan huutoa ja huorittelua jostakin asiasta ja sen toimimattomuudesta, jos asiakas itse on syypää ko. asian toimimattomuuteen, esim. maksanut laskunsa 1,5 kk myöhässä. Tulitko mitenkään ajatelleeksi, että siinä laskussa on ne päivämäärät ihan niinkun jostain syystä? Tai että jos maksukehoitusta saapuu, jopa intrumista asti, voi asia olla jopa jotenkin kehno? Siinä sitten olet ja kuuntelet, pahoittelet oikeasti vilpittömin mielin että näin on päässyt tapahtumaan, mutta paljonpa pystyt heti asialle tekemään... Ja mitä saat palkaksi? Tänä päivänä sain mm. kuulla olevani huora tms muita juuri minua kuvaavia sanoja.. Luuleeko joku todella, että kun pääset asiakaspalvelijan puheille ja haukut hänet lyttyyn ties millaisia ilmauksia käyttäen, hän haluaa ajaa asiaasi yhtään eteenpäin?

Minä itseasiassa pidän työstäni. Pidän tästä asiakaspalvelusta. Työpaikallani olen jopa se, jolle ne hankalimmat asiakkaat ohjataan, koska en pienestä hetkahda. Olen kuullut tässä puolen vuoden aikana ties millaista tekstiä omasta ja yrityksen toimintatavoista, libidosta, tisseistä ja ties mistä.. Ei se ole minun vikani, jos asiakas on ollut koomassa 2 viikkoa ajettuaan humalassa autolla ja ei ole siksi päässyt käyttämään 40euron etuseteliä annetussa ajassa. Mutta kuuntelen kyllä. Kuuntelen kaiken sen mitä asiakkaalla on annettavana ja vielä enemmänkin, ennekuin aloitan oman urakkani. Ymmärrätkö, että ei kaikkea voida tietää täälläkään juuri sinun asioistasi, vaikka niin luulet... Emme soittele kotiisi joka 5.viikkoa ja tiedustele, no mutta, miten on mennyt, oletko hyvityksiä vailla..

Välillä tällaisen suoraa puhetta sisältävän puhelun alettua olo on niin voimaton, että.. Mutta useimmiten kun asiakas on saanut vuodatettua kaiken sen pahan veren, on koko asialle loppujen lopuksi jo naurettukin ja lopeteltu -suht- hyvin mielin..

Se mikä minua eniten ottaa päähän, on asiakaspalvelijoiden vähättely jopa oman firman sisällä. Ettei edes omassa yrityksessä aina saa arvonsamukaista kohtelua tai minkäänlaista kiitosta tekemästään, usein todella raskaasta, työstä... Ei sitä välttämättä huvikseen muidenkaan työtaakkaa lisää. Mahtavalla työporukalla jaksaa rankemmatkin päivät, kuten tämän.

nim.luurihuora

--
...she can be all four seasons in one day.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#638 • • Edited [Nuclear] el aprendiz

mayah, 1.7.2005 19:42:
Toki ja kyllähän se tässäkin tapauksessa eteenpäin meni. Mutta musta taas on huvittavaa, että aikuinen mies tulee täynnä raivoa isoon ääneen vaatimaan pääjohtajan puheille NYT! Vaikka sitä olisi minkälaista palvelua saanut, niin järki päähän silti!


Juu no ei sitä nyt pääjehua voi vaatia, tietenkään.

edit: kait jotkut luulee olevansa niin paskan tärkeitä et voi puhua vaan yläportaan kanssa.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

devisss

Posts: 345

#639 • • devisss superhero.

Kanelli, 1.7.2005 19:57:
Tulitko mitenkään ajatelleeksi, että siinä laskussa on ne päivämäärät ihan niinkun jostain syystä? Tai että jos maksukehoitusta saapuu, jopa intrumista asti, voi asia olla jopa jotenkin kehno? Siinä sitten olet ja kuuntelet, pahoittelet oikeasti vilpittömin mielin että näin on päässyt tapahtumaan, mutta paljonpa pystyt heti asialle tekemään...



Jep jep *nauru*

Ja arvaa vaan, miten kivaa siellä Intrumin päässä sitten voi olla vastata näille samoille daijuille *hih*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Lost-Soul

Posts: 3,107

#640 • • Edited Lost-Soul los pallos

[Nuclear], 1.7.2005 19:40:
---
Jossei ilmi käynyt, niin kyseessä oli tilanne jossa asiakas on saanut huonoa asiakaspalvelua paikanpäällä.


No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.


Niin, tehän ootte vaan duunissa siellä.


Niin olen duunissa siellä, en mä ihan huvikseen siellä istu ja auta ihmisii. Työnkuvani ei myöskänä ole kuunnella itkemistä ja vittuilua 8h päivässä, vaan antaa jopa hyviä neuvoja ja auttaa oikeissa ongelma tapauksissa.



Eli vaikka oot lafkassa asiakaspalvelijana, niin silti et vie asiakkaan terveisiä eteenpäin kun se ei oo sun duuni vaan jonkun toisen asiakaspalvelijan?


Vien asiakaanterveiset aina eteenpäin jos saan ne kirjallisina. Sillä on oikeasti suuri merkitys yrityksen päättäville tahoille, että onko palautte kirjallisena tullut suoraan asiakkaalta, vai jonkun työntekijän nopeasti hutaistu muistelma siitä kitinästä.

edit: Niin ja jopa niinkin pienellä firmalla kuin Nokia (jota myös edustan) on oma numero (myös maili osote) johon voi kaikki kitinät, kehotukset, ehdotukset ja valitukset soitaa. Näin Nokia pystyy tehokkaammin kasaamaan ongelmakohdat ja jopa saada jotain selvää tulosta aikaiseksi.


Tottakai jos joku itkee jonkun vaatimuksen/hyvityksen yms. perään, niin hommat hoidetaan kirjallisena. Mun pointti on vaan se, että jos useat asiakkaat tulee sanomaan about samoista asioista kerta toisensa jälkeen, niin silloin työntekijä vois ottaa asian ilmi esimiehelleen ilman, että jokaisen asiakkaan pitää tehdä kirjallinen reklamaatio kun joku skidi asia ei sattunut miellyttämään.


Jos joku skidi asiaa nyppii niinpahasti jotain henkilöä, että on pakko lähteä liikkeeseen asti itkemään siitä, niin silloin siitä ihan hyvin voi tehdä kirjallisen reklamaation. Ja mun pointti ei todellakaan koske niitä tapauksia, joissa samasta asiasta kuulee jatkuvasti, koska sellaiseen asiaan en ole kertaakaan vielä törmännyt.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis