Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 713,995 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#581 • • Edited Aziz Combat Fighter

mekaanikko, 11.6.2005 18:14:
Tru enuff, mut sit toisaalta onks se enää ees teidän alan newspeakissa "asiakaspalevelutilanne" kun jäbä painii hankalan asiakkaan kanssa? =D



Itseasiassa on :D Meil on ihan oma alan slangi siin.. Annetaan "kuuttatoista" (radiokoodi "annettu asiakaspalvelua") :D Asiakas on asiakas on asiakas ja myös meidän asiakas on mun asiakas. Vaik sil oiski puukko *sydän*


Mut joo. Mun hankalat asiakkaat on esim. pikkupomoja jotka ei oikeesti saa päättää mitään isoa joten ne haluaa päteä viilaamalla jotain epäolennaisuuksia, tietenkin just silloin kun reprotyöntekijät on jäämässä lomalle ja duuni pitäis saada painoon samana päivänä. Suht pientä mut kylhän tossakin alkaa uloke vähitellen kasvaa otsaan kun sama jatkuu ja jatkuu.



Heh, tota kutsutaan meillä työnjohdoks :D
mayah

Posts: 11,313

#582 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Syytön minä siihen olen, että sinä olet myöhässä palaverista ja edelläsi on toinen asiakas. Syytön minä siihen olen, että sinä et näe metrin kokoisia kirjaimia seinästä, joissa on osoitettu mistä talosta on kyse. Syytön minä siihen olen, että sinä et pysty itsenäisesti kävelemään kuuttakymmentä metriä ja kääntymään oikealla olevalle parkkipaikalle, josta toinen henkilö ottaa sinut vastaan, vaikka näytin sen sinulle kartaltakin. Säästä minut syyllistävältä ja tuskaiselta katseeltasi ja "no en mä sinne kyllä varmasti osaa ja olen myöhässäkin"-kommenteiltasi.



Pääsääntöisestihän nää asiakkaat täällä uudella työmaalla on vallattoman mukavia :) Pääsee puhumaan vähän vieraita kieliäkin ja saa myös vastakaikua sille omalle kohteliaisuudelle ja hymylle. Asiakaspalvelutyö on muuttunut hurjan paljon miellyttävämmäksi vaikka välillä tuleekin juuri näitä "sun syytä, että olen myöhässä, kaikki mulle heti nyt"-tyyppejä.

--
Being happy is what I do best ^_^

mekaanikko

Posts: 1,176

#584 • • Edited mekaanikko don selecta

mayah, 17.6.2005 12:16:
Syytön minä siihen olen, että sinä et näe metrin kokoisia kirjaimia seinästä, joissa on osoitettu mistä talosta on kyse. Syytön minä siihen olen, että sinä et pysty itsenäisesti kävelemään kuuttakymmentä metriä ja kääntymään oikealla olevalle parkkipaikalle, josta toinen henkilö ottaa sinut vastaan, vaikka näytin sen sinulle kartaltakin. Säästä minut syyllistävältä ja tuskaiselta katseeltasi ja "no en mä sinne kyllä varmasti osaa ja olen myöhässäkin"-kommenteiltasi.



Ootko kentiees duunissa Nesteen vai mikä lie Fortum Oil se nyt nykyään onkaan pääkonttorilla? =)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

mekaanikko

Posts: 1,176

#585 • • mekaanikko don selecta

mayah, 17.6.2005 13:30:
En oo. Ootko kenties käynyt siellä räyhäämässä receptionistille tänään?



En toki, käyttäydyn aina korrektisti. =) Mutta sen yhden kerran kun oon erehtynyt talosta ja mennyt sinne pääkonttorin respaan kun piti mennä yhteen niistä lukemattomista muista Fortumin pytingeistä Keilalahdessa niin respan setä kuulosti just siltä et se on n. tuhat kertaa sillä viikolla selittänyt noi että "Ei, se ei ole tämä talo. Ei, et sä eksy matkalla, sinne löytää ihan helposti." jne. =)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

mekaanikko

Posts: 1,176

#586 • • mekaanikko don selecta

mayah, 17.6.2005 18:58:
Mä en tiiä ootko sä huomannu, mut mä en oo setä. Eli tavallaan, henkilöstä erehtymisen ei pitäisi olla niin kovin todennäköistä *vink*



*rautalangastavääntämis* Nii en mä tarkoittanutkaan et SÄ olisit setä mut jotenkin arvelin et se setä ei oo ainut työntekijä tossa mestassa joka on joutunut noi samat jutut selittämään aikasta monta kertaa. =)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Neophyte

Posts: 43

#587 • • Neophyte
Suomalaisia on noin 5 miljoonaa - give or take.
Joillakin on varmasti joskus huono päivä ainakin jossain ja silloin siihen
tielle joutuu yleensä tai ainakin usein asiakaspalveluhenkilö.
Se hyökkäys ei ole SINUA kohtaan vaan KETÄ TAHANSA kohtaan.

Ja usein jos olet herra/rouva X ja töissä firmassa respassa tai sihteerinä,
tottakai otat sen paskan vastaan koska se on juuri se työn yksi osaalue.
Ravintola-alan shittimäärään en edes koske. Ei voi. Aika basic settiä ja
kaikki sen kyllä tietää jos pikkasen kelaa, et kännissä ei ne valkohanskat
pysy kädessä. Mikä siinä niin outoa on?

Joskus voit auttaa myös firmaasi rauhottamalla asiakasta ja
pelastamalla tilanteen - huom, jos siis olet aidosti kiinnostunut
tekemään hieman extraa työsi vuoksi,
-ja sinne ei päästä jos on naama hevosenvitulla ja ääni kun belsebuubilla.

Väittääkö kukaan naama peruslukemilla ettei olisi aukonut naamansa joskus henkilölle joka sitä ei ansaitse? Get real.
ja kuten täälläkin on jo sanottu. Comes with the turf - deal with it.

--
And did they get you to trade? Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?And did you exchange,
Walk on part in the war,for lead role in a cage?

tir

Posts: 951

#588 • • tir
eiköhän tämän topikin tarkoituksena ollut juuri se että saa purkaa p*skan jonnekin muualle kuin sen asiakkaan niskaan?
jokainen tietää työnsä itse, on vaan kiva päästä valittamaan siitä joskus jonnekin.
Neophyte

Posts: 43

#589 • • Neophyte

mayah, 30.6.2005 15:46:
---
Neophyte, 30.6.2005 15:30:
Väittääkö kukaan naama peruslukemilla ettei olisi aukonut naamansa joskus henkilölle joka sitä ei ansaitse? Get real.

---


Ei väitä. Näytä se kohta, jossa joku on väittänyt.


Koskaan kuullut lauseesta jossa käytetään yleistystä? tai pointin tuomiseksi esille
käytetään monikkoa/ihmisiä pääkohteena ? Nyt olet =)
Tuo oli enemmän statment kun lainaus.

--
And did they get you to trade? Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?And did you exchange,
Walk on part in the war,for lead role in a cage?

Apo

Posts: 1,574

#590 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Neophyte, 30.6.2005 15:30: ja kuten täälläkin on jo sanottu. Comes with the turf - deal with it.
---
mayah, 30.6.2005 15:46: ja kuten täälläkin on jo sanottu, topikin idea on jossain ihan muualla ja jos ei se läpi lukemalla tullu sisäistetyksi, turha ees yrittää enää.



Itseasiassa topikin ideana taitaa olla juuri tuo "deal with it" eli täällä on hyvä käsitellä sitä paskaa jos siltä tuntuu. Ihmiset tykkäävät käsittellä asioita eri tavoilla, mikä siinä on niin outoa? Jotkut käsittelevät jutut omassa rauhassaan, toisilla tälläinen keskustelu toimii hyvin ryhmäterapiana. (Ja samalla tämä toimii myös viihteenä muille *hih*)

Can you grok that?
Avatar
#591 • • Edited gnomex Guest
12-vuotias nuorisohuligaani oli rikkonut kauppakeskuksesta erään ikkunan (ja aiemmin tehnyt vaikka mitä kiusaa, kyseessä siis todella asennevammainen nuori), vein häntä olkapäästä kiinni pitäen valvomoon odottamaan poliiseja. Matkan varrella tämä nuorisohuligaani alkaa rimpuilemaan, tiukennan otettani ja talutan häntä eteenpäin. Sitten, saapuu oikein paskantärkeän näköinen herra tärkeistä tärkein 60-vuotias pappa joka alkaa neuvomaan minua työssäni:
"Ei lapsia saa tuolla lailla retuuttaa, eihän se ole tehnyt mitään pahaa, päästä heti irti!"
En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän... Sain juuri ja juuri pidettyä suuni kiinni, en tiedä mitä kauheuksia olisin päästänyt ilmoille. Meni toista tuntia ennenkuin v*tutus laski.

Kaikista eniten vihaan näitä jotka tulevat neuvomaan ihmisiä vaikka eivät itse tiedä asian taustoista yhtään mitään.

edit: typoja pois
Caro²

Posts: 5,301

#592 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tuli tuossa taannoin eräs vaja 40v miesasiakas neuvomaan kuinka paikallisessa nuorisolle suunnatussa diskossa pitäisi soittaa musiikkia laidasta laitaan. Vähän finkkareita, vähä rokkia, vähän sitä sun tätä. Näin saataisiin katettua mahdollisimman suuri musavalikoima mahdollisimman suurelle asiakaskunnalle.

En sitten siinä jaksanut kertoa mille asiakaskunnalle ko. ravintola yrittää profiloitua ja minkälaisella musiikilla.

Opetus: Älä mene ravintolassa neuvomaan dj:tä minkälaista musiikkia hänen tulisi soittaa, ei varsinkaan silloin, jos olet itse ko. ravintolassa ensimmäistä tai toista kertaa.. Dj on siellä joka ilta.. Melko varmasti hän on myös ammattitaitoisempi kaveri (siinä kyseisessä ravintolassa) sillä hetkellä.

Edellinen teksti != biisitoive.

EDIT: Korjausta.hh
terho

Posts: 117

#593 • • terho
Joo asiakkaita on paljon kaikenlaisia ite olen ollu lippukassan/kahvion kassan hoitaja.... ei hyvää päivää..... yksi kassan hoitaja kaksi tiskiä / kaksi kassaa kummallakin kassalla jono kukaan ei halua jonottaa mutta mikäs teet. Aloin jo tuttua tähän vitun idiootti, saatana vauhtia ym. juttuun.

Parasta on se kun koitat olla kohtelias ja asiakas jää kertomaan elämäntarinaansa siihen tiskille, pakko sanoa että painu helvettiin siitä....

Onnea vaa kaikille jotka ovat jollain kassalla töissä
Juhgu

Posts: 7,921

#594 • • Juhgu Virnistelijä

terho, 30.6.2005 20:44:
Onnea vaa kaikille jotka ovat jollain kassalla töissä



Pienellä elintarvikekioskilla ei ole kiire, mutta asiakkaat ovat sitäkin tuttavallisempia, ja puhuvat käsittämättömän pitkään elämistään. Jokainen asiakas on kuitenkin kioskille erittäin arvokas, joten en voi sanoa, enkä edes pienillä vihjeilläkään antaa ymmärtää ettei minua voisi vähempää kiinnostaa. Siinähän sitten kuuntelen ja myötäilen, mutta ei se mitään, siitähän minulle maksetaan *hymy*.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Lost-Soul

Posts: 3,107

#595 • • Lost-Soul los pallos

Juhgu, 30.6.2005 22:09:
---
terho, 30.6.2005 20:44:
Onnea vaa kaikille jotka ovat jollain kassalla töissä
---


Pienellä elintarvikekioskilla ei ole kiire, mutta asiakkaat ovat sitäkin tuttavallisempia, ja puhuvat käsittämättömän pitkään elämistään. Jokainen asiakas on kuitenkin kioskille erittäin arvokas, joten en voi sanoa, enkä edes pienillä vihjeilläkään antaa ymmärtää ettei minua voisi vähempää kiinnostaa. Siinähän sitten kuuntelen ja myötäilen, mutta ei se mitään, siitähän minulle maksetaan *hymy*.


Ai pitääks niit kuunnella. Itsellä ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kunhan ääntelehtii aina välillä vähäsen ni kaikki on hyvin ja sitten kun se asiakas lähtee pois ni toivottaa hyvää kesää tms.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Kimbou

Posts: 608

#596 • • Edited Kimbou

Gnomex, 30.6.2005 16:06:
12-vuotias nuorisohuligaani oli rikkonut kauppakeskuksesta erään ikkunan (ja aiemmin tehnyt vaikka mitä kiusaa, kyseessä siis todella asennevammainen nuori), vein häntä olkapäästä kiinni pitäen valvomoon odottamaan poliiseja. Matkan varrella tämä nuorisohuligaani alkaa rimpuilemaan, tiukennan otettani ja talutan häntä eteenpäin. Sitten, saapuu oikein paskantärkeän näköinen herra tärkeistä tärkein 60-vuotias pappa joka alkaa neuvomaan minua työssäni:
"Ei lapsia saa tuolla lailla retuuttaa, eihän se ole tehnyt mitään pahaa, päästä heti irti!"
En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän... Sain juuri ja juuri pidettyä suuni kiinni, en tiedä mitä kauheuksia olisin päästänyt ilmoille. Meni toista tuntia ennenkuin v*tutus laski.

Kaikista eniten vihaan näitä jotka tulevat neuvomaan ihmisiä vaikka eivät itse tiedä asian taustoista yhtään mitään.

edit: typoja pois



"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä


T. papan puolella.*muhaha**piis*

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Avatar
#597 • • gnomex Guest

-K-, 1.7.2005 01:28:
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen".
Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.


Rekisterissään muutama pahoinpitely, ryöstön yritys, lukusia näpistyksiä, ilkivaltaa jne. Harmi että on alle 15v. Olisiko pitänyt taputella päähän ja sanoa "sattuuhan sitä" ja päästää menemään?


"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".
*ding* tyypillistä


No sinähän sitten varmasti pidät siitä jos sinua tullaan työssäsi neuvomaan täysin ulkopuolisen toimesta joka ei yleensäkkään tiedä asiasta kettuakaan, onnea...


T. papan puolella.*muhaha**piis*


Joo *piis* sinullekkin.
Caro²

Posts: 5,301

#598 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

-K-, 1.7.2005 01:28:
Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

T. papan puolella.*muhaha**piis*



Jotta nää turha trollit saisi tästäkin (vielä joku aika sitten ihan mielenkiintoisesta) topikista kitkettyä. Tässä arvon vahti-täti -topikin aloittajan alkuperäinen viestin osa, jotta ihmiset nyt ihan oikeesti muistais mistä tässä aikuisten oikeasti oli kyse:

mayah,
Tähän threadiin olisi kiva keräillä vastaavia kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutyön jokapäiväisistä ärsyttävyyksistä, asiakkaista.



On ilmeisimmin ollut hieman hakoteillä topikki..
ezzy

Posts: 8,060

#599 • • ezzy Droid-pappa

-K-, 1.7.2005 01:28:
---
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä

T. papan puolella.*muhaha**piis*



Hienoa vähätellä toisen duunia, party on *eiei*
12-vuotiaat ovat jo niin vitun hulluja, jos sille tielle ovat päässeet, että sais antaa jo pamppua prkl.

Olis pitänyt antaa ko. papan mukaan se muksu *ding* se olis varmaan antanut karkkia...hienoa kun ihmiset on ulapalla nykymaailmasta.
Humppabeibi

Posts: 91

#600 • • Edited Humppabeibi Söpöilijä
Järjestyksenvalvojana silakka-ja saaristolaismarkkinoilla, vahtimassa portteja ennen markkinoiden avaamista joka tapahtuu kello 9.00. Viittä vailla yhdeksän portilla oli jo jonossa monta mummoa kädet puuskassa "eikö täältä saakkaan silakkaa?" ja "mun kello on jo tasan". Kauheeta monkumista eikä mee perille että portit avataan yhdeksältä eikä minuuttia vaille. Perkele.

Ja illalla vielä porteilla kun myyjät yrittävät ajaa pakuillaan alueelle ennen sitä sallittua kello 19 rajaa. "Laske mut nyt sisään, laske" Kiellettyäni sanotaan ja keksitään kaikkea että "meille ainaki kerrottiin että jo 15 vaille pääsis ajamaan" ja kun vieläkin intän että ette kyllä aja, niin alkaa kauhee vittuilu ja pottuilu ja sit ajetaan keskelle vilkasta risteystä "mä jään sit tähän oottamaan, hähää!"

Vihaan tyhmiä ihmisiä *dissaa*

--
"Pienenä kuvittelin että maailmassa kaikki rakastais mua"