Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 716,963 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1441 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
"haluatko kuitin"
"kyllä mä uskon että se meni oikein"
NIIN VITTU EPÄILETKÖ VAI??

viimeinen tapahtui siis mun ajatuksissa.

nää vitun kuluneet läpät vois jo loppua *dissaa*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Android

Posts: 3,908

#1442 • • Android

opmdevil, 15.6.2007 15:16:
Itse ainakin suhtaudun kassaneiteihin ja vastaaviin vähän samalla tavalla kuin ihmisiin ircissä. Eivät ne oikeasti ole oikeita ihmisiä. Sellaisia botteja vain.



No jos asenne on tämä ei ehkä kannata ihmetellä jos ei saa hirveän hyvää palvelua takaisinkaan.
Avatar
#1443 • • Annakins Guest

opmdevil, 15.6.2007 15:16:
Ärsyttää kun kassaneiti alkaa kyselemään tyhmiä. Yksi kyseli, että "Soitanko mä rumpuja kun pyörittelet kynää noin". HALOO! Mä olen asiakas enkä mikään ihminen jonka kanssa voi jutella.

Toinen tapaus oli, että joku muija tuli baarissa aukomaan, että "sä taidat olla se pyöräilijä"! HALOO HEI! Sitten se alko jotain urputtamaan, että "Sun pitäisi olla vähän enemmän ystävällisempi kun sä ostat sitä makaroonias..." HALOO! Oli asiakas millainen tahansa, niin ei sille baarissa tulla vittuilemaan.

Optikolla sai myyjä tietää, että olen it-alalla ja heti alkaa kyselemään, kuinka hänen tietokoneensa saataisiin kuntoon! Ihme tapauksia!

Itse ainakin suhtaudun kassaneiteihin ja vastaaviin vähän samalla tavalla kuin ihmisiin ircissä. Eivät ne oikeasti ole oikeita ihmisiä. Sellaisia botteja vain.



Mee sinne asiakas on aina oikeassa topikkiin urputtaa.

ps. en ihmettele hetkeäkään saamaasi palvelua.
Freja

Posts: 8,775

#1444 • • Freja Sihteeri

opmdevil, 15.6.2007 15:16:
plip



Ootko sä oikeesti joku vitsi?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Elias

Posts: 434

#1445 • • Edited Elias Elias

opmdevil, 15.6.2007 15:16:
...



Oletko nyt ylpeä itsestäsi?

--
Because "moo" just doesn't sound right"

Avernian

Posts: 7,451

#1446 • • Avernian Kerettiläinen
*eiei* Niin selvää ironiaa...

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Worin

Posts: 526

#1447 • • Worin
Nykyään ei ole ollut asiakkaiden kans ongelmia kun on aina yksittäisiä asiakkaita, eikä mitään liukuhihna asiakashommaa.

Olen kuitenkin aikani lusinu puuhamaan työntekijänä ja siitä ajasta onkin sitten kerrottavaa.

Tässä otos ehkä parhaita tapauksia:

Ajoin puuhamaan junaa aika paljon, tässä alustusta aiheeseen:

Itte paskalla ajetaan huonosti tehdyillä virolaisilla raiteilla yleensä noin kävelyvauhtia. Ohjaus toimi yhdestä tangosta vääntämällä, mitään vapaata ei ollu vaan yleensä veto oli päällä joko eteen tai taakse, se oli hiuksen hienoo touhuu pitää se rottelo paikoillaan niin ettei se nyi eteen eikä taakse. Olisi kuulemma jarrut saatu laitettua, mutta ois maksanu niin paljon ettei niin oltu tehty. Junan automaattinen eteenpäin ajo toimi niin että rautalanka lenkki pistettiin sauvan ympäri ja niin se sitten kulki eteenpäin. Usein vaunut sitten tippu raiteiltakin kun raiteet oli virolaisella taidolla tehty niin päin helvettiä, jos joku käy puuhamaassa niin voi ihan itse kattoo miten raiteet on tehty.

No joka päivä tuli joku valittaa aina että "miks mä en pidä sitä romua paikoillaan siellä laiturilla kun se nyki eteen ja taakse" Aina sitä jaksoin selittää ettei siinä ole jarruja vaan siinä on hiuksen hieno vapaa siinä jossain yläasennossa. Vähän sama asia kun väljän ratin autolla koittas päästä suoraan.

Usein oli kuulopuheita "läheltä piti tilanteista" jollon olin kuulemma melkein ajanut jonkun päältä. Itte en niistä sitten tienny yhtään mitään kun junasta ei oikeestaan nähny muualle kun viistosti horisonttiin ja taaksepäin. Voi vaan miettiä, mikä on vanhempien vastuu jos lapsi jää kävelyvauhtia kulkevan "junan" alle.

Kerran kävi sillein, että jossain vaiheessa iltaa päivän lopussa info-tyttö tuli meuhkaa, että olin kuulemma ajanut melkein jonkun lapsen päältä ja siitä oli tehty kirjallinen valitus ja mun pitää päivän päätteeks mennä henkilöstö päällikön juttusille. Kyseinen työntekijä koitti siinä haukkua mua siinä vielä ja sanoin vaan: "en ole tänne kyllä huomannu yhtään mitään poikkeavaa". Sitten myöhemmin samana päivänä menin henkilöstöpäällikön juttusille ja se oli tuolinsa takana vaan "HAHAHA junakuski ympäristöstään välittämättä ajoi romaania lukien stereot korvilla junan melkein lapsen päälle". Sitten päälikkö repi paperin viskas sen roskiin ja sano vaan "eiköhän tässä taas tiedetä mistä on kyse". Niin ja ne mun stereot oli kuulosuojaimet ja romaanista en tiedä kun ei ole sellasta näkynyt.

Siirrytään puuhamaan merirosvolaivaan, jota kanssa ajoin paljon:

Puuhamaan loistavan tekniikan merirosvolaiva oli välipohjasta (se tasanen jalusta missä kävellään) alaspäin täynnä vettä, eikä käsikäyttönen pilssipumppu oikein ylttänyt sinne. Kasvohan siellä reunoilla sitten ruohoja ja sammaltakin merkkinä siitä. No kuitenkin yleislaatunen probleema oli se, ettei kyseisen veneen moottori n. 20 hevosvoimallaan kestänyt vääntöä tai alhasia kierroksia ja tästä johtuen normaali moottorijarrutus, eli pakilla tapahtuva jarruttaminen sammutti koneen (paska moottori siis). Vene siis jotain 10 metriä pitkänä ja painoa varmaan no.. paljon, vesi ihmiset varmaan tietää ettei kölitöntä venettä ole kovin helppo tuulessa ohjastaa.

Laituriin tullessa tyynellä oli kohtuullisen helppoa kun hidasti ajoissa ja laiva lipui laituriin. Tuulella sitten tuli paljonkin ongelmia, joutu ajaa kovemmin laituriin ja miten moottori pysähdys sitten toimi? No kerron, ensin ajettiin ei kovalla vauhdilla, mutta kohtalaisella ja laitettiin "lasso" valmiiksi sitten ennen laituriin lipumista heitettiin kone täysillä pakille, äänen perusteella kuulosteltiin, että jaksaako jos meinasi sammua, heti vapaalle eli veivi ylös keskiasentoon, nappi pohjaan tyhjäkäynti päälle ja kierrosten nosto täysille, eli nappi pohjassa kahva pohjaa, sitten vaihde sisään ja taas heti pakkia. Joskus tämän joutui tekemään muutaman sekunnin aikana monta kertaa. Sillon tällön se ei riittänyt joten lasso käyttöön, eli siinä vaiheessa kun kone sammui. Kaiken yrittämisen jälkeen viskattiin tai yritettiin viskata laiturin tolppaan lasso jolla saa veneen pysäytettyä. (lasso siis sidottu veneeseen) Jos se onnistui niin vene pysähtyi ja matkustajat painautuivat kokkaan kunnon kasaan. Aina ei lassolla kuitenkaan osunut ja meni pitkäks pusikkoon joutsenradan puolelle. Ne matkustajat jotka näki tämän manuuverin johti se sitten mihin tahansa ei sanonut minkäänlaista vastalausetta. Oli usein aina aika oppikirja versiot WTF ilmeistä. Välillä miehet ja harvemmin naiset tuli sanoo, mutta kyse oli aina välineistä.

Siirrytään moottoriradan vehkeisiin:

Aika monta kertaa kävi seuraavanlainen tilanne: Asiakas tuli, lähestulkoon AINA, mies poikien tai pojan kanssa ja sanoi "ottakaa rajottimet pois meidän poika ei sellasia tartte." No usein pistettiin vastaan ja sitten tuli stadilaisen kovaa puhetta "jumalauta lande kundi nyt ne rajottimet pois saatana" No sitten sitten otetttiin ne pois ja stadilainen poika veteli ihan päin vittua joko nurin tai sitten ambulanssi-nurin sen rottelon kans. Sen jälkeen isä tuli sanomaan: "jumalauta olisitte sanonu et ne menee noin kovaa". Joo et se oli sitten meidän vika, näitä tapahtu suunnilleen kerran päivässä isommin tai pienemmin seurauksin.

Sitten veneilyyn taas:

Puuhamaalla oli ihme sähköveneitä jotka kesti tietyn painon ennen kun ne uppos, keulassa kuitenkin vähän enemmän. Sanottiin ettei ne kestä kun yhen aikuisen ja lapsen tai 2, en muista enää tarkkaan. No eikös sinne taas tullu joku "stadilainen" joka päätti et hän ajaa saatana kaikkien 4 muksunsa kans ihan miten tahtoo. Siihen sanottiin et sinnehän se uppoo sitten. No sinnehän se sitten uppos ja henkilökunta oli sen jälkeen ihan täyttä paskaa kun ei ennestään neuvonu ettei sinne voi mennä kovin montaa ihmistä. (se vaan lukee siellä aika monessa paikkaa).

Sitten jousiradalle:

Jousiradalla me työntekijät kerättiin aina ammutut nuolet pois ja usein sitten jotkut innostu ampuu tauluihin vielä sillon kun työntekijät oli siellä, mutta usein huomautus asiasta riitti. Sitten joku kerta jotkut pari luokkaretkeläista alko ampuu meikäläistä kun olin siellä nuolia keräämässä ja huusin "jumalauta vittu saatana, oon tarkempi kun te kun harjottelen täällä kokoajan et katotaan vaan kumpi osuu kumpaan". No se tilanne loppu heti siihen. Siinä sitten joku kerta oli pitkät puhelut erään romanimamman kans joka piti lapsensa hyvin kurissa ja se ymmärsi törkeen hyvin sen manne tuttaviensa tuomat ongelmat.

Puuhamaalla varmaan yli 50% kaikista ongelmista aiheutti mustalaiset, niitä ei ikinä koskenu mitkään säännöt ja usein ne joko tuli pakettiautolla takaloosi täynnä väkee maksaen parista tyypistä, mut niitten autot tarkistettiin aina kun ne takaloosit oli 95% mahiksella täynnä muuta väkee. Sitten niiden keskuudessa yleistä oli kans se et sieltä lapset koitti kävellä portin ohi ja kusettaa, et ne on jo maksettu sisään. Rahallisia ongelmia ei sitten muista oikein koitunut muuten kun muutamista paikallisista jotka tiesi mistä tulla sisään. Kieli ongelmia oli bättre folken kans kunnes ne suostu puhuu suomee suomalaiselle.

Tulipas pitkä setti ja vuodatus.
Worin

Posts: 526

#1448 • • Worin

Android, 15.6.2007 15:42:
---
opmdevil, 15.6.2007 15:16:
Itse ainakin suhtaudun kassaneiteihin ja vastaaviin vähän samalla tavalla kuin ihmisiin ircissä. Eivät ne oikeasti ole oikeita ihmisiä. Sellaisia botteja vain.

---


No jos asenne on tämä ei ehkä kannata ihmetellä jos ei saa hirveän hyvää palvelua takaisinkaan.



Täh mitä tossa on ihmeellistä? Mä meen kauppaan ostaa roinat ja sillä siisti enkä hymyile erikseen millekään kassaneidille. Jos se sanoo moi niin sanon moi ei siinä mitään. En auo päätä ikinä positiivisessa tai negatiivisessa mielessä jos kassalla tehään hommat kuten pitää, tarkottaen sitä ettei siellä aleta jauhaa esim. puhelimessa paskaa siinä kun jengi venaa et saa settinsä ostettua. Mokailu on sitten eri asia, kaikki mokailee ja se on ihan sama, ei se oo kun hetkellinen viive ja se on sallittavaa.
Android

Posts: 3,908

#1449 • • Android

Tuikkari, 15.6.2007 19:17:
Täh mitä tossa on ihmeellistä? Mä meen kauppaan ostaa roinat ja sillä siisti enkä hymyile erikseen millekään kassaneidille. Jos se sanoo moi niin sanon moi ei siinä mitään. En auo päätä ikinä positiivisessa tai negatiivisessa mielessä jos kassalla tehään hommat kuten pitää, tarkottaen sitä ettei siellä aleta jauhaa esim. puhelimessa paskaa siinä kun jengi venaa et saa settinsä ostettua. Mokailu on sitten eri asia, kaikki mokailee ja se on ihan sama, ei se oo kun hetkellinen viive ja se on sallittavaa.



Et oikeasti näe mitään ihmeellistä tässä?


Itse ainakin suhtaudun kassaneiteihin ja vastaaviin vähän samalla tavalla kuin ihmisiin ircissä. Eivät ne oikeasti ole oikeita ihmisiä. Sellaisia botteja vain.



Jos et, niin I rest my case.
Worin

Posts: 526

#1450 • • Worin

Android, 15.6.2007 19:20:
---
Tuikkari, 15.6.2007 19:17:
Täh mitä tossa on ihmeellistä? Mä meen kauppaan ostaa roinat ja sillä siisti enkä hymyile erikseen millekään kassaneidille. Jos se sanoo moi niin sanon moi ei siinä mitään. En auo päätä ikinä positiivisessa tai negatiivisessa mielessä jos kassalla tehään hommat kuten pitää, tarkottaen sitä ettei siellä aleta jauhaa esim. puhelimessa paskaa siinä kun jengi venaa et saa settinsä ostettua. Mokailu on sitten eri asia, kaikki mokailee ja se on ihan sama, ei se oo kun hetkellinen viive ja se on sallittavaa.

---


Et oikeasti näe mitään ihmeellistä tässä?


---

Itse ainakin suhtaudun kassaneiteihin ja vastaaviin vähän samalla tavalla kuin ihmisiin ircissä. Eivät ne oikeasti ole oikeita ihmisiä. Sellaisia botteja vain.

---



Jos et, niin I rest my case.



Mitä väliä tollasella kuhan se menee jouhevasti? En todellakaan välitä yhtään mitään mistään myyjien ulkonäöstä tai vastaavista. Ne on palvelemassa mua ja teen sen homman mahdollisimman helpoks niille ja samalla itelleni. Myyjät tekee duunia ja mä haluun ostaa jonkun tuotteen ja mitä nopeemmin saadaan hommat hoidettua niin sitä parempi. Olen oikeesti niin anti-vittumainen asiakas ettei sellasia ole kovin montaa, joustan sen verran hyvin joka suuntaan.
Android

Posts: 3,908

#1451 • • Edited Android

Tuikkari, 15.6.2007 19:32:
Mitä väliä tollasella kuhan se menee jouhevasti? En todellakaan välitä yhtään mitään mistään myyjien ulkonäöstä tai vastaavista. Ne on palvelemassa mua ja teen sen homman mahdollisimman helpoks niille ja samalla itelleni. Myyjät tekee duunia ja mä haluun ostaa jonkun tuotteen ja mitä nopeemmin saadaan hommat hoidettua niin sitä parempi. Olen oikeesti niin anti-vittumainen asiakas ettei sellasia ole kovin montaa, joustan sen verran hyvin joka suuntaan.



Niin minäkin. Mutta ihmisiä ne asiakaspalvelijat ovat ja ihmisinä minä niitä kohtelenkin. En ymmärrä miksi pitäisi ärsyyntyä siitä että vaikkapa kassaneiti sanookin pari ylimääräistä sanaa. Jotenkin vaikeaa kuvitella että se horjuttaisi kenenkään elämää jotenkin ratkaisevasti negatiivisempaan suuntaan.
Worin

Posts: 526

#1452 • • Worin
Joo puhutaan samaa kieltä eri termein turha floodaa tätä topikkia enää tän enempää.
emily_

Posts: 159

#1453 • • emily_
Teen työkseni nettilipunmyyntiä pienelle musiikkifestivaalille. Lippupalvelussamme ja nettisivuillamme on kehittämistä - kehitystyö on edessä ensi kaudeksi, kun on aikaa keskittyä siihen (lipunmyynti keskittyy siis aikavälille tammikuu-heinäkuu).

1) Jos tilauslomakkeessamme lukee, että kirjoittakaa osoitetietoihin myös postinumero ja -toimipaikka, niin se tarkoittaa sitä myös. Tiedättehän pässit, tässä maassa on aika monta Piennartietä esim. [Juujuu, se, että se lukee siinä, hämää ihmisiä myös, kaikki tapaukset todennäköisesti inhimillisiä erehdyksiä, mutta vituttaa silti. Aim sori.]

2) Kaikki alennuksemme lukevat joko mainoksissa tai netissä. Eli S-, plussa- tai millään muullakaan kortilla ei saa mitään alennuksia. Eikä meillä ole opiskelija- tai eläkeläisalennuksia.

3) Puhelimessamme on lähtökohtaisesti vastaaja päällä, sillä meillä on vain yksi työntekijä, joka pystyy oman päivätyönsä lisäksi tekemään tämän projektin parissa töitä ja vastaamaan siten puhelimeen, joka sijaitsee Helsingissä. Itsehän teen töitä kotonani Turussa, joten siihen puhelimeen on vaikea vastata. Ja osapäiväinen etätyö tarkoittaa myös sitä, että puhelin saattaisi olla auki 22-01, eikä 9-17.

4) Ei, en voi kertoa etukäteen paikkoja, sillä tilaamme liput kerrasta kahteen kuussa Lippupalvelusta, jossa liput ovat samanaikaisesti myynnissä. Meillä ei ole Lippupalvelun päätettä [uskoisin, että siksi, koska maksaa jonkin verran, on kehityslistalla kyllä, mikäli ei maksa liikaa...], joten en vain voi tietää, mitkä paikat tarkalleen on myyty tilaushetkellä ja mitkä ei...

Puuh. Onneksi heinäkuussa on tiedossa se Lippupalvelun pääte ja puhelin käteen. Ja kehitysneuvottelut firmassa. [Kehitysneuvottelu, josta raportoimalla rapsahtaa 8 op käteen.]
yana

Posts: 877

#1454 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

emily_, 15.6.2007 22:29:

1) Jos tilauslomakkeessamme lukee, että kirjoittakaa osoitetietoihin myös postinumero ja -toimipaikka, niin se tarkoittaa sitä myös. Tiedättehän pässit, tässä maassa on aika monta Piennartietä esim. [Juujuu, se, että se lukee siinä, hämää ihmisiä myös, kaikki tapaukset todennäköisesti inhimillisiä erehdyksiä, mutta vituttaa silti. Aim sori.]



kannattaisko laittaa sinne erikseen validoitu postinumero-kentta?


ootteks kelannu ikina jos antaisitte lippupalvelun vaan ihan suosiolla hoitaa sen homman jos kerran ne tietaa paikat, palvelee netissakin asiallisesit ja myos hoitais kanssakaymisen ihmiskuntaa eniten rasittavimman tahon eli asiakkaiden kanssa.
emily_

Posts: 159

#1455 • • emily_

kannattaisko laittaa sinne erikseen validoitu postinumero-kentta?



Joo, on kehityslistalla.


ootteks kelannu ikina jos antaisitte lippupalvelun vaan ihan suosiolla hoitaa sen homman jos kerran ne tietaa paikat, palvelee netissakin asiallisesit ja myos hoitais kanssakaymisen ihmiskuntaa eniten rasittavimman tahon eli asiakkaiden kanssa.



Joo. Lippupalvelu tilittää meille rahat vasta, kun tilaisuus on pidetty. Oman lippupalvelun ylläpitäminen tuo lipputulot suoraan omalle tilille, hoitamaan juoksevia kuluja. Pienellä festivaalilla, kun ei ole välttämättä tarpeeksi likvidejä varoja. Siksi omaa lippukauppaa kannattaa pyörittää.

Kuten sanottu, monet asiat on kehityslistalla, mutta täytyi jonnekin päästä purkamaan turhautumistaan.
Rubicon

Posts: 550

#1456 • • Rubicon
Jos meitä on vain kaksi vuorossa, toinen kassalla ja toinen keittiössä ja te sen itsekin näette, minkä ihmeen takia pitää mennä seisomaan siihen viereiselle kassalle ja huutaa kun ei siitä saa palvelua tai että miksei se keittiötyöntekijä voi tulla ottamaan tilaustasi?
No vittu sen takia että jos sekin siihen kassalle tulee,keittiö jää tyhjäksi eikä kukaan teistä valittavista nyypistä saa tilaustaan.Saatana.

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

crissy

Posts: 1,958

#1457 • • crissy
mulla oli tänne jotain valitettavaa mutta ku kerkesin sen unohtaa...
Dana

Posts: 647

#1458 • • Dana

Miinapiina, 13.6.2007 11:18:
---
crissy, 13.6.2007 10:20:

Kyllä meiltä asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohteliaisuutta ja paskan nielemistä mutta kyllä mä ehkä peräänkuulutan myös asiakkaalta sellasta peruskohteliasuutta, mikä jo on kotona opittua..

---


jos on opittu...


ah joo!!!! *igor*

meillä viime la kaksi asiakasta alkoi huutamaan muille terassilla olleille ihmisille joilla oli ruokaa. nää kundit oli varmoja että He olivat olleet ravintolassamme paaaaljon kauemmin ja vieläkin ilman ruokaa. (ne jätkät oli olleet siel n20min ja kassalla oli ilmoitettu ruuhkan takia annoksissa kestävän väh.35min). menkööt vi*** mäkkäriin!!!
kinderi

Posts: 1,783

#1459 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Pari päivää sitten joku ukko veti herneet neään ja rupes mulle rähisemään kun meiltä ei pääse suoraan ulos,vaan joutuu ottaan jokusen askeleen ja kulkemaan pääoven kautta.. Ihania ihmisiä.. Voi että.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Miinapiina

Posts: 3,494

#1460 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Dana, 19.6.2007 18:36:

ah joo!!!! *igor*

meillä viime la kaksi asiakasta alkoi huutamaan muille terassilla olleille ihmisille joilla oli ruokaa. nää kundit oli varmoja että He olivat olleet ravintolassamme paaaaljon kauemmin ja vieläkin ilman ruokaa. (ne jätkät oli olleet siel n20min ja kassalla oli ilmoitettu ruuhkan takia annoksissa kestävän väh.35min). menkööt vi*** mäkkäriin!!!



*toktok* jotku ei vaan tajuu...

--
pinkki on pop!!!