Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 715,007 views

daffy

Posts: 737

#1401 • • daffy duck and cover

*Mirri*, 12.6.2007 22:44:
Mikä ihme siinä on , että kun tullaan ravintolaan syömään, niin se perse on pakko tunkee sen salin ainoan likasena olevan pöydän ääreen ja sit alkaa nillitys , et voisko tätä siivota? Ympärillä ois puhtaita pöytiä vaikka millä mitalla. En vaan tajuu. *ding* Ja siis tätähä tapahtuu kutakuinki päivittäin.


Olisko niin että se likanen pöytä on se raflan paras pöytä (ainakin ko. henkilön mielestä)? *ding* Kyllä mä ainakin istahdan siihen vapaana olevaan likaiseen ikkunapöytään ennemmin kuin puhtaaseen kyökin oven vieressä.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Caisa

Posts: 23

#1402 • • Caisa
Asiakas tulee liikkeeseen, ilmoittaa tahtovansa ostaa mainoslehdessä olleen tuotteen. Hetken selvittelyn jälkeen ilmenee että tuotetta on mainostanut kilpaileva yritys, kaupungin toisella laidalla. Tähän pulmaan asiakkaan ratkaisu on että hei tyttö, hän ei millään jaksaisi lähtee niin kauas, mut sopisiko et jos hän kävisi syömässä niin voisinkohan minä hakea sen hänelle. Juu, meillä on semmonen periaate et myydän omia tuotteita, ei toisten firmojen. Ei mennyt selitys jakeluun.
Avatar
#1403 • • Annakins Guest

Jutu, 11.6.2007 21:10:
Ja sitten myöhemmin tuli muutama teinityttö. Meillä on se emv-laite niin siihen tarvii sitten sen tunnusluvun. Yks niistä tytöistä sitten "LUULEKSÄ ETTÄ MÄ MUISTAN MUN TUNNUSLUVUN?!?!?" ja jotain muutakin se siinä meuhkas melkein hysteerisena. Ja sitten lopuksi; "mun täytyy soittaa äidille". Jaahas, aiotko soitella äitilles vielä 30-vuotiaana kun et muista korttis numeroa. Ei oo mun vika jos meille on tullut noi vempaimet.



Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.
hallucinogen

Posts: 8,190

#1404 • • hallucinogen Edain

VaSKiTSa, 12.6.2007 23:02:
Asiakas tulee liikkeeseen, ilmoittaa tahtovansa ostaa mainoslehdessä olleen tuotteen. Hetken selvittelyn jälkeen ilmenee että tuotetta on mainostanut kilpaileva yritys, kaupungin toisella laidalla. Tähän pulmaan asiakkaan ratkaisu on että hei tyttö, hän ei millään jaksaisi lähtee niin kauas, mut sopisiko et jos hän kävisi syömässä niin voisinkohan minä hakea sen hänelle. Juu, meillä on semmonen periaate et myydän omia tuotteita, ei toisten firmojen. Ei mennyt selitys jakeluun.


Toi vaatii joko ihan helvetinmoista pokkaa tai sitten ihan saatananmoista typeryyttä asiakkaalta :D. Kyllähän noita aina riittää "moi mä ostin tän tuolta toisesta paikasta, et viittis asentaa?" Toki mutta hintaa kertyy 80e/h ja vaikka se kestäis 30sek niin se on 20e kiitos niin ei sit yllättäen asennuspalvelut kelpaa :D. Ostais ne perkeleen vempaimensa sellaisesta paikkaa mistä saa apua jos ei ite osaa eikä mistään nettikaupasta :D.

--
pikku-*possu*

Jutu

Posts: 3,054

#1405 • • Jutu Blondi

Annakins, 12.6.2007 23:09:
Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.


Juu, onhan niissä. Mutta mikäs idea siinä sitten olis, että aina vaan sanotaan "joo, venaile vähän aikaa niin voit sitten allekirjottaa. Eihän nyt teidän pidä muistaa tunnuslukua vaikka muiden täytyy". Ja noi laitteethan on sitä varten, että se vähentää meiltä varastetun kortin käyttömahista, joten tollasissa tilanteissa se kumoais ton laitteen idean. Ja sitten kun pyytää henkkareita nähtäväksi niin siitä taas nousee kauhee haloo *eiei*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#1406 • • Annakins Guest

Jutu, 12.6.2007 23:26:
---
Annakins, 12.6.2007 23:09:
Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.

---

Juu, onhan niissä. Mutta mikäs idea siinä sitten olis, että aina vaan sanotaan "joo, venaile vähän aikaa niin voit sitten allekirjottaa. Eihän nyt teidän pidä muistaa tunnuslukua vaikka muiden täytyy". Ja noi laitteethan on sitä varten, että se vähentää meiltä varastetun kortin käyttömahista, joten tollasissa tilanteissa se kumoais ton laitteen idean. Ja sitten kun pyytää henkkareita nähtäväksi niin siitä taas nousee kauhee haloo *eiei*



Niin no, noi laitteethan on Suomessa vielä suhteellisen tuoreita, joten sinällään en ihmettele että on ihmisiä, jotka ei oo vielä(kään) tajunnu sitä tunnuslukuansa muistaa. Plus et sellasia tilanteita, et tunnusluku ei oo vielä tullut (mulle esim. käyny niin). Typeräähän se on nostaa siitä äläkkä, mutta ei se musta ole mitenkään ennenkuulumatonta, että joku ei muista korttinsa tunnuslukua (mun mutsilla esim. on pankki/visa ja automaattikortti erikseen eikä se sen pankki/visan tunnusta muistanu kun ei oo ikuisuuksiin käyttäny automaatilla)
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1407 • • Lost-Soul los pallos

Jutu, 12.6.2007 23:26:
---
Annakins, 12.6.2007 23:09:
Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.

---

Juu, onhan niissä. Mutta mikäs idea siinä sitten olis, että aina vaan sanotaan "joo, venaile vähän aikaa niin voit sitten allekirjottaa. Eihän nyt teidän pidä muistaa tunnuslukua vaikka muiden täytyy". Ja noi laitteethan on sitä varten, että se vähentää meiltä varastetun kortin käyttömahista, joten tollasissa tilanteissa se kumoais ton laitteen idean. Ja sitten kun pyytää henkkareita nähtäväksi niin siitä taas nousee kauhee haloo *eiei*


Noi laitteet on kyllä hervottoman kokosia. Itsekkin olen nähnyt jo useamman henkilön kortin tunnusluvun (vaikka en ole edes yrittänyt katsoa), kun ovat käyttäneet kyseistä laitetta. Jos olisin rikollinen ja onnistuisin vielä varastamaan kortin, niin voisin kaikessa rauhassa käyttää sitä ja saisin vieläkin suuremman vanhingon aikaseksi.
En todellakaan tykkää noista uusista laitteista.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#1408 • • Annakins Guest

Lost-Soul, 13.6.2007 00:03:
Noi laitteet on kyllä hervottoman kokosia. Itsekkin olen nähnyt jo useamman henkilön kortin tunnusluvun (vaikka en ole edes yrittänyt katsoa), kun ovat käyttäneet kyseistä laitetta. Jos olisin rikollinen ja onnistuisin vielä varastamaan kortin, niin voisin kaikessa rauhassa käyttää sitä ja saisin vieläkin suuremman vanhingon aikaseksi.
En todellakaan tykkää noista uusista laitteista.



Joo mua kanssa vituttaa sitä tunnuslukua näpytellä siinä kassalla ilman minkäänlaista näkösuojaa, myyjä ja muut asiakkaat takana voi tsiigailla ihan rauhassa mikä mun tunnusluku on. Ihan hyvä idea, mut olis ehkä vielä vähän kehitettävissä...
Cloud

Posts: 2,162

#1409 • • Cloud Game Freak

Annakins, 13.6.2007 00:07:
---
Lost-Soul, 13.6.2007 00:03:
Noi laitteet on kyllä hervottoman kokosia. Itsekkin olen nähnyt jo useamman henkilön kortin tunnusluvun (vaikka en ole edes yrittänyt katsoa), kun ovat käyttäneet kyseistä laitetta. Jos olisin rikollinen ja onnistuisin vielä varastamaan kortin, niin voisin kaikessa rauhassa käyttää sitä ja saisin vieläkin suuremman vanhingon aikaseksi.
En todellakaan tykkää noista uusista laitteista.

---


Joo mua kanssa vituttaa sitä tunnuslukua näpytellä siinä kassalla ilman minkäänlaista näkösuojaa, myyjä ja muut asiakkaat takana voi tsiigailla ihan rauhassa mikä mun tunnusluku on. Ihan hyvä idea, mut olis ehkä vielä vähän kehitettävissä...



Juu samaa mieltä.

Itse olen aina miettinyt että miksei noi voi olla niitä "sirun" lukijoita. Kun ainakin electronissa oli aluksi ajatuksena, että ihmiset lataisi sille sirulle sitä rahaa tililtään. (jos oikein muistan.)

Eli riittäisi, että kortti laittettaisiin siihen laitteeseen ja se imaisisi sen oikeain summan pois sieltä sirulta kunhan sielä vain olisi sen verran..
Ok ok miksei sitten suoraan tililtä?? No olisihan se turvallisempaa kun ihmisen pitäisi itse pankissa/automaatilla omalla tunnarillaan siirtää sitä rahaa sinne sirulle.
No olisihan siitä vaivaa tietysti kun aina silloin tällöin pitäisi käydä automaatilla sirua täyttämässä.. mutta noh kaikkea ei kai voi saada.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

duvin

Posts: 582

#1410 • • duvin Jay v/d Veen

Cloud, 13.6.2007 00:13:

Itse olen aina miettinyt että miksei noi voi olla niitä "sirun" lukijoita. Kun ainakin electronissa oli aluksi ajatuksena, että ihmiset lataisi sille sirulle sitä rahaa tililtään. (jos oikein muistan.)



Muistat väärin. Kyseinen "e-rahaa sirulla" toiminto oli nimeltään Avant ja sen sai kaikkiin sirullisiin kortteihin ennen Visa Electronin yleistymistä Suomessa. Avant-järjestelmä kuopattiin lopullisesti huhtikuussa 2006. http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=10&news_id=20066528
Avatar
#1411 • • Annakins Guest

Cloud, 13.6.2007 00:13:
Itse olen aina miettinyt että miksei noi voi olla niitä "sirun" lukijoita. Kun ainakin electronissa oli aluksi ajatuksena, että ihmiset lataisi sille sirulle sitä rahaa tililtään. (jos oikein muistan.)

Eli riittäisi, että kortti laittettaisiin siihen laitteeseen ja se imaisisi sen oikeain summan pois sieltä sirulta kunhan sielä vain olisi sen verran..
Ok ok miksei sitten suoraan tililtä?? No olisihan se turvallisempaa kun ihmisen pitäisi itse pankissa/automaatilla omalla tunnarillaan siirtää sitä rahaa sinne sirulle.



Joo mut jos se ei kysyis mitään tunnistetta, niin varastettua korttia olis helppo käyttää.
evvk

Posts: 1,918

#1412 • • evvk
Asiakaat on aina värässä eikä ees maksa tarpeeksi.
crissy

Posts: 1,958

#1413 • • crissy
meillä ku voi maksaa myös s-ryhmän lahjakorteilla esim. ruoka-annoksia.. no yks asiakas makso safkansa sellasella ja sit ku en ollu sellasta aikasemmin vastaanottanu nii tein niinku neuvottiin ja sit sielt tulostu sellanen "maksukorttitosite" eli mihin laitetaan allekirjotus..

en ollu varma pitääkö siihen pyytää nimmari vai ei.. no menin varuiksi pyytämään ettei ainakaa tuu pomoilta sanomista.. MUT kylläpäs se asiakas nosti mekkalan!

" EI MEIDÄN OLE MISSÄÄN AIKAISEMMIN TARVINNUT ALLEKIRJOITTAA MITÄÄN KUITTEJA, JA ME OLLAA NÄITÄ KÄYTETTY SIELLÄ TÄÄLÄ JA TUOLLA. EI NIIHIN MITÄÄ KIRJOTUSTA TARTTE LAITTAA!!!"

No rouva sen siinä allekirjoitti mut mies oli naama norsunvituilla..

varmensin sen sit pomolta ku hänet näin niin ei olis tarvinnu pyytää. Okei MUT EI KAI SE SAATANAN NIMEN KIRJOTTAMINEN VOI OLLA NII VITUN RANKKAA ettei sitä voi huutamatta tehä! kiitos!

No ei se mies ees kertaakaan katsonu muhun päinkään kun otin tilausta vastaan, saatikka edes vastannut tervehdykseen eikä edes sanonut sitä kiitosta mikä on opetettu jo kotona.

Kyllä meiltä asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohteliaisuutta ja paskan nielemistä mutta kyllä mä ehkä peräänkuulutan myös asiakkaalta sellasta peruskohteliasuutta, mikä jo on kotona opittua..
GERTY

Posts: 411

#1414 • • Edited GERTY
Ravintolavaunussa:

OMAT EVÄÄT !!!!! *eiei*

tsiisas. juomat, hedelmät, makeiset, (kaikkia näitä saa ostettua, joka ei kyllä sekään riitä syyksi kyllä muuallakaan, eli jos teiltä ei saa lihapullia ni kai mä saan tuoda omat?) parhaat tapaukset tulee pizzan tai hampurilaisaterian kanssa ruokailemaan ja vielä suuttuu kun asiasta huomauttaa. Tää on tää perusläppä, "viimeekski sain". Ravintolavaunu, siinä sanassa jo lukee RAVINTOLA! Kuka vie omat eväät ravintolaan? Ja tilanne ei ole se että esim kahvia ei voisi viedä omalle paikalleen tai ei saisi syödä eväitään omalla, maksetulla istuinpaikallaan.

toinen asia toisten matkustajien kunnioittaminen jättämällä matkatavarat vaunuihin ja niille varattuihin tiloihin. etenkin ruuhkajunissa.

piis.

kiitos aloittajalle tästä topikista, tätä tarvitaan *nauru*
Miinapiina

Posts: 3,494

#1415 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 13.6.2007 10:20:

Kyllä meiltä asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohteliaisuutta ja paskan nielemistä mutta kyllä mä ehkä peräänkuulutan myös asiakkaalta sellasta peruskohteliasuutta, mikä jo on kotona opittua..



jos on opittu...

--
pinkki on pop!!!

Freja

Posts: 8,775

#1416 • • Freja Sihteeri

raveIt, 13.6.2007 11:13:
toinen asia toisten matkustajien kunnioittaminen jättämällä matkatavarat vaunuihin ja niille varattuihin tiloihin. etenkin ruuhkajunissa.



Ite matkustanu pariin otteeseen kunnon ruuhkajunal pohjoiseen, lähtee neljän mais perjantaisin. Kun ostin liput, ei paikkalippua enää saanut. Oli muuten junassa muutama muukin joka ei sitä paikkalippua saanut, ja siinä on vaikea sitten jättää tavaroitaan mihinkään kun
a) ei ole omaa paikkaa, ja
b)niille varatut tilat pursusivat jo joidenkin muiden tavaroista.
Siinä ei voinu muuta kuin mennä täpötäyteen ravintolavaunuun tavaroiden kanssa. En halunnut jättää vartioimatta niihin mihkään käytävällekään :/ Varsinkin jos oisin vaa jättäny sen johki random paikkaan. Ties mitä joku ois luullu ku nähny yksinäisen laukun junassa.

(voi olla että siinä ~12-vaunusessa junassa olis jossain vaunus ollu tilaa tavaroille, mut ei nyt ihan ekana tullu mielee jumpata niitä päästä päähän, varsinkin kun en oo mikään niiden vaunujen välikköjen ystävä.)

Ymmärrän kyllä sen, että ahtaaks tulee kun matkustajilla on ne omat laukut ja säkit ja ties mitkä, ja että se ärsyttää (muakin, koska niistä saa aika pahoja mustelmia kun sopivasti osuu), mut mitä tällaselle asialle vois si tehä?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

crissy

Posts: 1,958

#1417 • • crissy

Miinapiina, 13.6.2007 11:18:
---
crissy, 13.6.2007 10:20:

Kyllä meiltä asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohteliaisuutta ja paskan nielemistä mutta kyllä mä ehkä peräänkuulutan myös asiakkaalta sellasta peruskohteliasuutta, mikä jo on kotona opittua..

---


jos on opittu...



nii seki on tietty..
AnderS

Posts: 470

#1418 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

crissy, 13.6.2007 10:20:

Kyllä meiltä asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohteliaisuutta ja paskan nielemistä mutta kyllä mä ehkä peräänkuulutan myös asiakkaalta sellasta peruskohteliasuutta, mikä jo on kotona opittua..



Mä olen sun kans 150 % samaa mieltä. Miks vitussa se asiakaspalvelutilanne pitäis poiketa yhtään normaalista kanssakäymisestä, missä yleiset kohteliasuussäännöt pätevät.
GERTY

Posts: 411

#1419 • • GERTY

Freja, 13.6.2007 11:22:
---
raveIt, 13.6.2007 11:13:
toinen asia toisten matkustajien kunnioittaminen jättämällä matkatavarat vaunuihin ja niille varattuihin tiloihin. etenkin ruuhkajunissa.

---


Ite matkustanu pariin otteeseen kunnon ruuhkajunal pohjoiseen, lähtee neljän mais perjantaisin. Kun ostin liput, ei paikkalippua enää saanut. Oli muuten junassa muutama muukin joka ei sitä paikkalippua saanut, ja siinä on vaikea sitten jättää tavaroitaan mihinkään kun
a) ei ole omaa paikkaa, ja
b)niille varatut tilat pursusivat jo joidenkin muiden tavaroista.
Siinä ei voinu muuta kuin mennä täpötäyteen ravintolavaunuun tavaroiden kanssa. En halunnut jättää vartioimatta niihin mihkään käytävällekään :/ Varsinkin jos oisin vaa jättäny sen johki random paikkaan. Ties mitä joku ois luullu ku nähny yksinäisen laukun junassa.

(voi olla että siinä ~12-vaunusessa junassa olis jossain vaunus ollu tilaa tavaroille, mut ei nyt ihan ekana tullu mielee jumpata niitä päästä päähän, varsinkin kun en oo mikään niiden vaunujen välikköjen ystävä.)

Ymmärrän kyllä sen, että ahtaaks tulee kun matkustajilla on ne omat laukut ja säkit ja ties mitkä, ja että se ärsyttää (muakin, koska niistä saa aika pahoja mustelmia kun sopivasti osuu), mut mitä tällaselle asialle vois si tehä?




joo mä arvasin että joku tämän sanoo, ja noi pahimmat junat on todellakin harmillisia, ihan kaikkien kannalta, nää tavarat tekevät vaan työskentelyn todella hankalaksi ja palvelu hidastuu jne jne. valitettavasti ainut ratkaisu on etsiä muualta junasta tavaroille tilaa. tai varata liput ajoissa(jotta saa tavarat omalle paikalle you know). ookoo tiedän et tulee tilanteita et 'lähdenpä seuraavalla junalla'... kaikissa kaksikerros-vaunuissa on pantilliset kaapit kuitenkin.

Toki tiedän että on junia joissa tilanteelle ei voi eikä mahda mitään (festareiden tms "pyhien"aikaan *tirsk* ) mutta jos yrittäisi edes vähän nähdä vaivaa(tarkoitan nyt kaikkia matkustajia) ja antaa muillekin matkustajille tilaa, se olisi paljon se.

Tähän samaan tilanteeseen taitaa liittyä busseissa yms muissa julkisissa se kassi siinä viereisellä penkillä? *iloinen*
crissy

Posts: 1,958

#1420 • • crissy

AnderS, 13.6.2007 11:30:
---
crissy, 13.6.2007 10:20:

Kyllä meiltä asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohteliaisuutta ja paskan nielemistä mutta kyllä mä ehkä peräänkuulutan myös asiakkaalta sellasta peruskohteliasuutta, mikä jo on kotona opittua..

---


Mä olen sun kans 150 % samaa mieltä. Miks vitussa se asiakaspalvelutilanne pitäis poiketa yhtään normaalista kanssakäymisestä, missä yleiset kohteliasuussäännöt pätevät.



AIVAN! *piis*