Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 713,878 views

Kriss G

Posts: 1,492

#1381 • • Kriss G Wir brauchen bass

mayah, 4.6.2007 11:56:
---
Kriss G, 4.6.2007 11:52:
Toimiihan. Sä et vaan osaa käyttää internettiä.

---


Virheilmoitus

Yhteyttä xxx tietojärjestelmään ei saatu, joten palvelu ei ole nyt käytettävissä.

NII. SILLEEN SIEL SANOTAAN KU YRITÄN LAITTAA ILMOTUSTA.



Niinjoo se on varmaan vahvalla tunnistautumisella? Se on palveluntarjoajan virhe ei työministeriön.

--
DESTROY ALL HIPPIES

kiiki

Posts: 491

#1382 • • kiiki hankala
Asiakas: minkämaalainen tää tuotemerkki on?
Minä: Italialainen. (+muuta selvitystä ko. merkistä)
A: Ei se voi olla italialainen kun siinä on Ö.
M: Nimen alkuperää tai merkitystä en valitettavasti osaa sanoa mutta yritys on italialainen, tehdas on italialainen ja tuotteet tulevat Italiasta.
A: Öökkösiä käytetään vaan skandikielissä, ei tää oo italialainen.
M: Jaa?
A: Tää taitaa olla ruotsalainen.

Tän ruotsalaisuus -tulkinnan hän teki vallan katselemalla ko. tuotetta, jossa ei ollut mitään lappuja kiinni eikä siinä lue mitään. Taitava tyyppi!
MesMeRise

Posts: 667

#1383 • • MesMeRise Spinnamon

Hotblood, 12.11.2004 17:10:
Ravintolassa portsarin näkökulmasta


-Ravintolan tulee olla lain mukaan tyhjä ja ovet kiinni tasalta, siksi annetaan "pilkku" puoli tuntia ennen. Älä siis osta juuri ennen pilkkua ämpärillistä juomaa ja hörpi sitä hissun kissun, ilmoittaen "minulla on vielä 3 minuuttia aikaa". Viimeistään siinä vaiheessa kun portsari tulee ilmoittamaan että olisi aika lähteä kotiinpäin (omaan tai jonkun toisen *vink*) on syytä nostaa peppu ylös ja lähteä narikkaa kohti, vikat huikat voi ottaa vaikka matkalla



Anteeks jos nyt nillitän asiasta, (olen itsekkin ravintolassa/baarissa töissä) mutta ainakin Lahdessa on sellainen kumma tapa että kaksi minuuttia valomerkin jälkeen tullaan karjumaan että nyt olis aika siirtyä narikkajonoon. Mä en ole oikeen ikinä ymmärtäny, että jos tasalta on oltava tyhjä, niin miksi kolme minuuttia yli puolen pitää naama punasena olla siinä vieressä huutamassa?

Tämä ei tarkoita että sinä toimisit niin tai moni muukaan, mut tosi monessa paikassa on tullu paha mieli siitä, et periaatteessa mulla kuuluisi olla oikeus nauttia juomani loppuun siinä puolessa tunnissa, mut tuntuu et todellisuudessa mulla on just se kolme minuuttia.

Lähinnä kummastuttaa vielä se epäkohteliaisuus mikä siihen usein liittyy. Ja ei mua ainakaan huvita mennä nillittämään siihen viiden kilometrin jonoon kun voin jonon lyhennyttyä, ripeästi siirtyä siihen, narikkalappu jo valmiiksi kourassa. Poistumiseni kestää silloin ehkä 2 minuuttia.

Ja anteeksi avautuminen, ollaan vaan niin monesti avokin kanssa pohdittu tätä asiaa :)

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1384 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Huoh... Tulipa tavattua taas varsinainen idiootti muutama päivä sitten kassalla :/ vanha täti, niin kuin nää nillittäjät yleensä tuppaa olemaan. Täti tulee x kg:n banaanipussin kanssa ja ilmoitti, että hänelle on luvattu nämä tiettyyn tarjoushintaan. Kerkesin tutkailla tarjouskuponkia ja miettiä mihin tuoteryhmään tämä pitäisi pistää (ja missä ne edes lukee) ehkä 8 sekuntia, niin täti tokasee, et "mikä siinä niin vaikeeta on, se ruotsinkieli kupongissa tuotti vaikeuksia vai??!". Enpä oo pitkään aikaan korottanu ääntäni kassalla, mut tossa tilanteessa se tuli tehtyä. Mä en vittu jaksa noita henkilökohtasuuksiin meneviä solvauksia, joita saa kassalla sietää... kuka tollasia ihmisiä kasvattaa? mä en IKINÄ kehtais sanoa kenellekään noin.

Ja sitten kun etsiskelen luettelosta sitä saatanan numerosarjaa, niin tää täti nalkuttaa siinä koko ajan taustalla jotain "kun ne banaanit oli 1,49.. mulle luvattiin, mulle luvattiin, mulle luvattiin, toi sano, se on tarjous, jäkä jäkä..." niin etten vahingossakaan voi keskittyä siihen, mitä oon etsimässä. Tekis mieli vaan huutaa et TURPA KIINNI.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

MesMeRise

Posts: 667

#1385 • • MesMeRise Spinnamon

mayah, 4.6.2007 21:38:
---
MesMeRise, 4.6.2007 21:25:
Mä en ole oikeen ikinä ymmärtäny, että jos tasalta on oltava tyhjä, niin miksi kolme minuuttia yli puolen pitää naama punasena olla siinä vieressä huutamassa?

---


Koska mitä nopeammin talo on tyhjä, sitä nopeammin narikka/järkkäriporukka pääsee kotiin.

+ että isoissa taloissa (esim. Turussa Prima vanhoina hyvinä aikoina) on pakko aloittaa heti puolelta häätämään perimmäisestä nurkasta jengiä kohti narikkaa, jotta sen puolen tunnin aikana saadaan kaikki 2000 ihmistä ulos.

T: Narikkatyttö



Ymmärrän kyllä sen, kun itsekkin baarissa oon töissä, et tekee jo puolelta mieli kotiin jne. Ja tosiaan sen ison ihmismäärän ulos saanti kestää, mutta kun täällä lahessa :D on noi paikat aika pieniä. niten mua ärsyttää se epäkohteliaisuus, kun itsekkin on palveluammatissa ni korjaan jälkeni ja asiani ja roskani yms, enkä kuseksi ja visko papereita pitkin vessan seiniä ja lattioita ym. Eihän se portsari/narikka ihminen voi tietää mitä teen työkseni, mutta jos juon sitä juomaa siinä ripeesti, enkä vain jauha paskaa kavereiden kanssa, mulla on kimpsut ja kampsut käsissä ja narikkalappu toisessa ni sitte tullaan korvan juureen huutamaan sen kolmen minuutin päästä että JUOPPA NYT SE JUOMA JA JONOON. Minäkin kun kuitenkin pystyn nielemään vaan tiettyyn tahtiin :D

mun on vaikeaa saada mun pointtia ulos mun päästä :)
MesMeRise

Posts: 667

#1386 • • MesMeRise Spinnamon

mayah, 4.6.2007 22:19:

*snips*




Itseasiassa noin kaksi minuuttia, kirjottamisen jälkeen ajattelin, että niin tosiaan, miten en osannut suhteuttaa asiaan siihen, kuinka rasittavia ihmisiä on olemassa, ja kuinka vielä hieman vittumaisempia ne saattavat olla kännissä.

En minäkään aina osaa hymyillä vittumaisen asiakkaan jälkeen, mukavalle asiakkaalle, jolla ei tietenkään ole pahaan tuuleeni mitään osaa eikä arpaa.

mutta olen taas valaissut itseäni toisten näkökannalla ja se on aina positiivista, koska mielelläni käyttäydyn hyvin ja niin, että kassoilla/baarityöntekijöillä ja auttajilla olisi myös sellaisia asiakkaita joista minäkin työpäivinäni eniten pidän, eli ymmärtäväisiä myös minun ammattiani kohtaan. :)
Dana

Posts: 647

#1387 • • Dana
asiakas pyytää jäätelöpallon kulhossa koiralleen, vien sen pöytään ja jo pitkältä nainen rääkäisee etten vain saa laittaa kulhoa alas maahan, vaan minun tulee asettaa se pöydälle ja tuoda hänelle lusikka. Kiltisti tottelen, tosin hieman nyrpiintyneenä turhasta (kova äänisestä) sättimisestä ja nappaan normi keittolusikan mukaani ja painelen takaisin terassille. Nooooh, tietenkin minun virheeni tässä oli, että koiralle EI voinut tarjoilla sitä jädeä tavis lusikalla vaan piti mennä hakemaan kiva pikkunen jälkkärilusikka...

MUN MOKA, LADY...! *toktok* sorry.. *lmao*
Dana

Posts: 647

#1388 • • Dana
uuu uuu, tässähän voisi sitten ihan avautua muistakin tyhmistä asiakkaista *nauru* (ihanaa!!)

elikkä ravintolakäyttäytymisestä hieman..
- jengi onnistuu aina seisomaan siinä baarin ja keittiön välissä tukkien tarjoilijoiden kulkutien aikast täydellisesti. kolmannen kerran kun siitä suhaa kymmenen+ lautasta kourassa ja karjuu musan läpi että ANTEEKSIVÄISTYISITTEKÖ saa 130kg miehen vetämään vatsansa sisään ja näin antaen sulle tietä sen -2cm lisää.. voi kiitos!!!!

- jos kassalla/baarissa on jonoa niin älä kisko meitä tarjoilijoita hihoista tai ainakaan siitä hiton essusta, saat meidät vain kaatumaan tai tiputtamaan tavaroita. myöskään kulmissa väijyminen tai seurailu pitkin salia ei auta, jos tilaukset tehdään kassalla ne tehdään myös siellä, jankuttaminen EI auta. joka ikinen päivä joku uikuttaa et kun on ihan kaaaamee jono ettenkö olis NIIIIIN ihana ja toisin sitä kaljaa sinne terdelle. EI, en tuo koska sitten ne 200 kaveria siinä vieressä alkaisi kans uikuttaa

- jos on pakko valittaa olkaa hyvät ja tehkää se suoraan! vittuilu vieressä, kun korjaat viereistä pöytää on aikast ärsyttävää. Toissa pävänäkin eräs pöytä keskusteli kovin kuuluvasti miten suomen ravintolakulttuuri menee alas päin kun joutuu tilaamaan kassalta ruokansa. porukka heitti siinä sitten läppää että kohta joutuu hakea sen ruokansa myös keittiöstä itse ja tiskata myös. Olen pahoillani mutta meidänkin lafkassa menee se about 600 annosta lounaata iltaan ja neljä tarjoilijaa ei vain ehdi repeytyä jokaiseen pöytään!!!

- miehet (ja naisetkin joskus), älkää iskekö tarjoilijoita loppuillasta.. se on aika karseeta, vaikka kovin ymmärrettävästi me ollaan useasti ne ainoa selvät ja vielä semi hehkeät neidot (tai herrat) talossa

- naiset, opetelkaa kiskomaan sitä wc-paperia normaalilla tyylillä.. sitä rullaa ei kuulu kynsiä ja raapia siitä paperitornin sivussa olevasta pienestä aukosta. sitä paperia löytyy sieltä Alhaalla olevasta aukosta..

tässä hetkeksi.. kiitos.. *nauru*
dubious

Posts: 158

#1389 • • dubious ribidim
Jos soitat väärään yritykseen, ja sinulle kerrotaan että sinua ei voida auttaa, koska yrityksellä ei ole mitään tekemistä tuotteen kanssa, jonka kanssa sinulla on ongelma, älä rupea avautumaan. Kiitos.
crissy

Posts: 1,958

#1390 • • crissy

Dana, 5.6.2007 10:26:
uuu uuu, tässähän voisi sitten ihan avautua muistakin tyhmistä asiakkaista *nauru* (ihanaa!!)

elikkä ravintolakäyttäytymisestä hieman..
- jengi onnistuu aina seisomaan siinä baarin ja keittiön välissä tukkien tarjoilijoiden kulkutien aikast täydellisesti. kolmannen kerran kun siitä suhaa kymmenen+ lautasta kourassa ja karjuu musan läpi että ANTEEKSIVÄISTYISITTEKÖ saa 130kg miehen vetämään vatsansa sisään ja näin antaen sulle tietä sen -2cm lisää.. voi kiitos!!!!

- jos kassalla/baarissa on jonoa niin älä kisko meitä tarjoilijoita hihoista tai ainakaan siitä hiton essusta, saat meidät vain kaatumaan tai tiputtamaan tavaroita. myöskään kulmissa väijyminen tai seurailu pitkin salia ei auta, jos tilaukset tehdään kassalla ne tehdään myös siellä, jankuttaminen EI auta. joka ikinen päivä joku uikuttaa et kun on ihan kaaaamee jono ettenkö olis NIIIIIN ihana ja toisin sitä kaljaa sinne terdelle. EI, en tuo koska sitten ne 200 kaveria siinä vieressä alkaisi kans uikuttaa

- jos on pakko valittaa olkaa hyvät ja tehkää se suoraan! vittuilu vieressä, kun korjaat viereistä pöytää on aikast ärsyttävää. Toissa pävänäkin eräs pöytä keskusteli kovin kuuluvasti miten suomen ravintolakulttuuri menee alas päin kun joutuu tilaamaan kassalta ruokansa. porukka heitti siinä sitten läppää että kohta joutuu hakea sen ruokansa myös keittiöstä itse ja tiskata myös. Olen pahoillani mutta meidänkin lafkassa menee se about 600 annosta lounaata iltaan ja neljä tarjoilijaa ei vain ehdi repeytyä jokaiseen pöytään!!!

- miehet (ja naisetkin joskus), älkää iskekö tarjoilijoita loppuillasta.. se on aika karseeta, vaikka kovin ymmärrettävästi me ollaan useasti ne ainoa selvät ja vielä semi hehkeät neidot (tai herrat) talossa

- naiset, opetelkaa kiskomaan sitä wc-paperia normaalilla tyylillä.. sitä rullaa ei kuulu kynsiä ja raapia siitä paperitornin sivussa olevasta pienestä aukosta. sitä paperia löytyy sieltä Alhaalla olevasta aukosta..

tässä hetkeksi.. kiitos.. *nauru*




So true!!*lmao*
remotion

Posts: 5,283

#1391 • • remotion nostatus guru

Dana, 5.6.2007 10:26:
uuu uuu, tässähän voisi sitten ihan avautua muistakin tyhmistä asiakkaista *nauru* (ihanaa!!)

elikkä ravintolakäyttäytymisestä hieman..
.
.
.
tässä hetkeksi.. kiitos.. *nauru*


tapahtuuko tää kaikki tos haukilahdessa? o_0
Dana

Posts: 647

#1392 • • Dana

remotion, 5.6.2007 13:47:
---
Dana, 5.6.2007 10:26:
uuu uuu, tässähän voisi sitten ihan avautua muistakin tyhmistä asiakkaista *nauru* (ihanaa!!)

elikkä ravintolakäyttäytymisestä hieman..
.
.
.
tässä hetkeksi.. kiitos.. *nauru*

---

tapahtuuko tää kaikki tos haukilahdessa? o_0



OOOO.. sulla ei ole aavistustakaan mitä kaikkea siellä Todellisuudessa ehtii päivän aikana tapahtumaan *pökr**possu*
remotion

Posts: 5,283

#1393 • • remotion nostatus guru

Dana, 8.6.2007 23:31:
OOOO.. sulla ei ole aavistustakaan mitä kaikkea siellä Todellisuudessa ehtii päivän aikana tapahtumaan *pökr**possu*



no voih, pitää sitten ymmärryksen lisäämiseksi tulla sinne pällistelemään ja sössimään sekaan. :D
ja lisäks pitää raiaa duunist jotai likasii vanhoja miehiä kyyläämään sua! ;P
MesMeRise

Posts: 667

#1394 • • MesMeRise Spinnamon
Jos ruokatarjoilumme on buffet tyyppinen niin ei, emme tuo sieltä sinulle annosta, vain koska sinä olet ennekin tottunut siihen että tarjoilijat tuovat sinulle kaiken pöytään, vaikka niin ei kuuluisikaan.*toktok*
ezzy

Posts: 8,060

#1395 • • ezzy Droid-pappa
Ei, mä en voi muuttua intternetiksi sulle päivässä...vitun vittu. Maksa se pikatilausmaksu, jos haluat sen alle viikossa. Sori, että mun empatia ei välity toivottomaan tilanteeseesi eli elämään ilman intterwebbiä. Ja ei, et ole tilannut sitä 2 viikkoa sitten, jos tilauskaavake tuli meille viime viikolla.
larzizi

Posts: 1,661

#1396 • • larzizi
Minkä ihmeen takia luulet, että voin myydä sinulle viime viikon tarjoustuotteen viime viikon hinnalla vaikka "niitä on enää vaan muutama kappale"? Viime viikko oli viime viikolla ja sinä olet päivän myöhässä. Enkä minä päätä vaatteiden hinnoista, joten turha jankata asiasta. Jos olet niin saatanan pihi, että et kahta euroa enempää suostu maksamaan, niin mene kotiisi viiltelemään itseäsi viime viikon tarjouslehdellä.

*igor*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Cloud

Posts: 2,162

#1397 • • Cloud Game Freak

MesMeRise, 8.6.2007 23:51:
Jos ruokatarjoilumme on buffet tyyppinen niin ei, emme tuo sieltä sinulle annosta, vain koska sinä olet ennekin tottunut siihen että tarjoilijat tuovat sinulle kaiken pöytään, vaikka niin ei kuuluisikaan.*toktok*



No onhan se persiistä jos pinseet tytöt ei tuo ruokaa pöytään. *hih*

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

MesMeRise

Posts: 667

#1398 • • MesMeRise Spinnamon

Cloud, 11.6.2007 19:01:
---
MesMeRise, 8.6.2007 23:51:
Jos ruokatarjoilumme on buffet tyyppinen niin ei, emme tuo sieltä sinulle annosta, vain koska sinä olet ennekin tottunut siihen että tarjoilijat tuovat sinulle kaiken pöytään, vaikka niin ei kuuluisikaan.*toktok*

---


No onhan se persiistä jos pinseet tytöt ei tuo ruokaa pöytään. *hih*



En mä oo pinsee, ni sitte kato mun kohalla se ei oo persiistä. muhah
Jutu

Posts: 3,054

#1399 • • Jutu Blondi
Tänään oltiin työkaverin kanssa kahdestaan töissä lounasaikaan, niin sitten joku ukko taas rupee valittamaan, että saiskos sinne pöytään täydennystä kun oli pitsat hiukan loppu. Jep, heti kun vaan jompi kumpi kerkeää, kun siellä pitää tehdä vähän muutakin kuin vaan pelkkiä pitsoja. Ja ei, meillä ei ole neljää kättä jotka on kuusi metriä pitkät. Huoh, miksei ne koskaan opi, että mekään ei olla robotteja ja siellä on muutakin kuin sitä saatanan pepperoni tai kinkku-ananas pitsaa.



Ja sitten myöhemmin tuli muutama teinityttö. Meillä on se emv-laite niin siihen tarvii sitten sen tunnusluvun. Yks niistä tytöistä sitten "LUULEKSÄ ETTÄ MÄ MUISTAN MUN TUNNUSLUVUN?!?!?" ja jotain muutakin se siinä meuhkas melkein hysteerisena. Ja sitten lopuksi; "mun täytyy soittaa äidille". Jaahas, aiotko soitella äitilles vielä 30-vuotiaana kun et muista korttis numeroa. Ei oo mun vika jos meille on tullut noi vempaimet.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#1400 • • *Mirri* Guest
Mikä ihme siinä on , että kun tullaan ravintolaan syömään, niin se perse on pakko tunkee sen salin ainoan likasena olevan pöydän ääreen ja sit alkaa nillitys , et voisko tätä siivota? Ympärillä ois puhtaita pöytiä vaikka millä mitalla. En vaan tajuu. *ding* Ja siis tätähä tapahtuu kutakuinki päivittäin.