Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 735,452 views

Miffy

Posts: 1

#661 • • Miffy
Kokeilkaapa siivoojan hommia... 20 minuuttia siivoaa toimiston naistenvessaa ja sitten sieltä tulee valitus, koska ovensaranoiden päällä on ollut pölyä. :/
Mar6

Posts: 2,178

#662 • • Mar6 Team Apinaorkesteri
Asiakaspalvelu on yksi homma mihin ei kande heikkohermoisen ryhtyä :)
Kandee vaan myöntää että mähän en tätä tee ja tää ei todellakaan oo mun juttu jos siltä tuntuu :D Mieletöntä vittuilua, vaatimista ja rasittavaa vinetystä pitää oikeasti jaksaa kuunnella ja pitää naama hymyssä vaikka kuin edessäsi oleva mahdollisesti kyrpänaamainen idiootti sinulle päätään aukoisi ja sinun tekisi mieli polttaa hänet elävältä.. Ei noista vaan voi välittää ja pitää olla tosi tunteet narikkaan viilipytty kun noita käsittelee.Köyhä kansa haluaa kaiken mahdollisimman nopeasti, mahdollisimman paljon ja maksamatta yhtään mitään, se näkyy asiakaspalvelussa.
Säälin kaikkia asiakaspalvelijoita joita homma tympii, kandee vaihtaa hommaa jos huomaa että hermot menee, siis jos se vaan on mitenkään mahdollista *plur* Itse en sano nauttivani jos työskentelen palveluhommissa mutta toisaalta hyviäkin puolia on, yksi asiakas voikin olla todella enkeli ja pelastaa päiväsi ihanalla hymyllään.. Mutta asiakkaat on pakko käsitellä kuten viivakoodit tai koodit, joissain on vaan enemmän numeroita, jos miettisi jokaista hankalaa asiakasta liikaa, pää sekoaisi.

--
-Where there is house there is a home-

Gisou

Posts: 114

#663 • • Gisou
Samma täällä.Ei sillä niinkään väliä miten se 'niin oikeassa oleva' asiakas päätään aukoo ja maanrakoon mut haukkuu, mut se ottaa päähän ku muiden asiakkaiden palveleminen viivästyy, koska juuri tämä yksi henkilö on mielestään niiin erittäin tärkeä.

--
Eläinten maailma on ihmeellinen.

Elmiira

Posts: 1,446

#664 • • Elmiira
Melkein neljä vuotta kioskilla (usealla eri) ja nyt alkaa riittää!!!

Tapahtui tänään:

5 jätkää käy pöllimässä kaljaa. Kävelee tyynen rauhallisesti ulos, ei edes juokse karkuun, vaikka kioskissa on muitakin asiakkaita. Minä hyökkään perässä ovelle ja karjun perään. Jätkät vaan kattoo olan yli ja nauraa.

Yhden nään silmäkulmastani vilahtavan toiselle nurkalle ihan kioskin oven viereen piiloon, kun olen välissä, eikä se pääse kavereidensa perään. Jätkä luulee etten huomannu. Hyökkään nurkan taa sen perään ja vaadin jättämään kaljat minulle. Arvatkaa totteleeko? Tarraan agressiivisuuden puuskassa hihasta kiinni, mutta enhän minä sitltä kaljoja pois saa.

Ok, oli tyhmää tarrata siihen kiinni, enhän minä ois niille jätkille mitään mahtanu. Ois voinu käydä huonosti mulle, en vaan osannu hillitä itseäni. Vitutti. Tulee niin turhautunu ja avuton olo. Jengi voi vaan kantaa kioskista tavaraa pihalle, enkä voi tehdä mitään. Jos ois ollu jotain kättä pidempää, niin oisinkohan saanu pahoinpitelysyytteen?

Onhan meillä tietenkin videovalvonta, mut entä sitten? Ei niitä koskaan saada kiinni. Kuva jätkistä voidaan tietenkin lähettää varoitukseksi muihin kioskeihin, mut mitä se auttaa, jos siellä on kanssa joku yksin töissä (vrt.minuun) ei se mahda jätkälaumalle mitään vaikka tunnistaisi niiden pärstät. Voi tietysti kutsua vartijan paikalle, mutta ei ole mitään takuita, että se ehtisi ajoissa. Ja voiko vartijakutsupainiketta (vai meneeköhän suoraan poliisille) painaa ennen kuin mitään on viety?

Tietenkin soitan heti poliisille, mutta eipä siitäkään paljon apua ole. Ne sanoo vaan ilmoittavansa partioille et katseleevat ympärilleen. Ei niillä ole aikaa muutaman kaljan varastanutta kakaraa lähteä etsimään.

Tietenkään kaljavarkaudet ei ole mun palkasta pois, mut vituttaa silti.

Ja tottahan kioskille illalla vielä tulee känninen setä, joka ei oikein osaa sanoa mitä haluaa. Jotain se tahtoo ja pitää mua idioottina, kun en tajua. Sitten se vaan seisoo tiskin takana ja hymyilee typerästi ja sanoo: "Et pithää nyth täshä katshoa sua oikein tarkkaan." Sit se alkaa kysellä mistä olen kotoisin ja onko meillä iso perhe. Sitten se kysyy et onko mulla lapsia ja on silleen et ups ja vetää käden suun eteen?!?!?

Sitten se menee hetkeksi kiusaamaan hedelmäpeliä pelaavaa naista. Sitten se tulee taas tiskille ja tahtoo kaksi ruutua lottoa.

Setä tulee takas tiskille ja tahtoo ässä arvan, ottaa kuitenkin horoskooppi arvan ja kysyy minun horoskooppia. Haluaa antaa tippiä. Mitä hiton tippiä kioskilla? Oon vaan, et joo, kiitos hei.

Sitten setää menee ulos ja laittaa avuliaasti ulkooven auki, sillen siihen tappiin. Miksi?!?! Sit se polttaa röökiä ja huutelee rööki suussa ovelta et: "Vhielä äkkiä kakshi riviä lottoa." Änkee taas sisään ja tiskille. Ei meinaa tajuta, että palvelen juuri toista asiakasta, vaikka sanon sen hänelle.

Välillä setä soittelee kännykästään jollekin ja toivon et se jo häipyis. Sitten se tulee taas tiskille ja haluaa jälleen kaksi riviä sitä saamarin lottoa, seisoo vaan tiskillä ja iskee silmää *poks* Niin ja antaa tippiä...

Sit se onneksi lähtee!!!

Et tälläista tänään. Tekeepä kamalasti mieli taas aamulla mennä töihin ja hymyillä nätisti. *hahjust*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Freja

Posts: 8,775

#665 • • Freja Sihteeri
Eihän ne nyt mitenkään ärsyttävästi väärässä, vaan minusta britit on semmosia herttasia kun niille antaa suomalaista olutta hanasta, joka tietenkin tulee meillä nappia painamalla, ne tulee aina pyytämään seuraavan tuopin sellaisen kysymyksen kera kuin "voisitko täyttää sen tuopin kokonaan?" Sitten niille aina yrittää selittää että kun meillä ei ole pintteja vaan automaattiannostelija joka antaa sen 0.4 litraa jne.. Si joka kerta ne kattoo yhtä oudosti *hihu* En tiedä sitten eikö ne tajua Suomen yleisimpiä oluthanoja vai minua *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Saara

Posts: 1,954

#666 • • Saara #2970
Mukavaa kun Lapinlahden ja Hesperian mielisairaalat on kävelymatkan päästä meistä. Sunnuntaina parikytä minuuttia vaille kasi, juuri kun olin sulkemassa, ilmeisesti siellä asioiva miespuolinen henkilö tuli selittämään mulle sitten ihan onnessaan runkkaamisesta ja sukupuolielimistä. Joku raja kuitenkin on vedettävä, tässä tapauksessa sillon tuli raja vastaan kun ukko alkoi arvostella ulkomuotoani härskisti ja ehdottaen kaikenlaista. Pakko se oli heittää ulos heittää ulos, kello oli jo kaheksankin sitten, eikä siihen aikaan pitkän päivän jälkeen ymmärtämystä enää liikene. Muutenkin pelottaa välillä olla yksin viikonloppuiltaisin.

Saara <3 pippurisuihke.

(Onneksi ei ole tarvinnut käyttää sitäkään vielä, toivottavasti ei tarvitse koskaan.)

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#667 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Saara, 2.8.2005 20:19:
Saara <3 pippurisuihke.



mist näitä muuten saa? tallinnasta? *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Verano

Posts: 4,649

#669 • • Edited Verano Merituuli

Saara, 2.8.2005 20:19:
Mukavaa kun Lapinlahden ja Hesperian mielisairaalat on kävelymatkan päästä meistä. Sunnuntaina parikytä minuuttia vaille kasi, juuri kun olin sulkemassa, ilmeisesti siellä asioiva miespuolinen henkilö tuli selittämään mulle sitten ihan onnessaan runkkaamisesta ja sukupuolielimistä.



Todellakin hyvin ikävä tapaus.

Mutta Lapinlahden ja Hesperian välissä on kilsa-pari, että tuskinpa kaikki, jotka puhuvat sukupuolielimistään välillä Ruoholahti - Töölö ovat potilaina näissä sairaaloissa.
Saara

Posts: 1,954

#670 • • Saara #2970
Jeespoks, elikkäs se vaan on siel kassalla, mulle vaan on sanottu et tossa on. Lupaa ei mulla ole, en tiiä onko sellasta myönnetty. En ees muista sen olemassa oloa, välillä se vaan löytyy sieltä laatikon pohjalta kun sielty tonkii jotain. Mulle on vaan sanottu, et jos joku käy päälle ni tosta vaan :/.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Saara

Posts: 1,954

#671 • • Saara #2970

Verano, 2.8.2005 22:01:
---
Todellakin hyvin ikävä tapaus.

Mutta Lapinlahden ja Hesperian välissä on kilsa-pari, että tuskinpa kaikki, jotka puhuvat sukupuolielimistään välillä Ruoholahti - Töölö ovat potilaina näissä sairaaloissa.



Hesperia on alle puolen kilsan päässä. Ei muuten mut iltavuorot yksin on joskus tosi mielenkiintoisia.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Verano

Posts: 4,649

#672 • • Verano Merituuli

Saara, 2.8.2005 22:18:

Hesperia on alle puolen kilsan päässä. Ei muuten mut iltavuorot yksin on joskus tosi mielenkiintoisia.



Ainakin Lapinlahdessa potilaiden on oltava aina ennen seiskaa takas sairaalassa, jos ovat jossain muualla olleet käymässä.
Saara

Posts: 1,954

#673 • • Saara #2970

Verano, 2.8.2005 22:21:
Ainakin Lapinlahdessa potilaiden on oltava aina ennen seiskaa takas sairaalassa, jos ovat jossain muualla olleet käymässä.



Onhan noita avohoitopotilaita, joille annetaan nappulat kouraan ja passitetaan kotiin nukkumaan. Mutta voit varmaan arvata mikä fiilis on kun pitkän päivän jälkeen joku tollanen tulee puhumaan kaikenmaailman sekopäisyyksiä.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Verano

Posts: 4,649

#674 • • Verano Merituuli

Saara, 2.8.2005 22:23:
Onhan noita avohoitopotilaita, joille annetaan nappulat kouraan ja passitetaan kotiin nukkumaan. Mutta voit varmaan arvata mikä fiilis on kun pitkän päivän jälkeen joku tollanen tulee puhumaan kaikenmaailman sekopäisyyksiä.



Voin todellakin, on itsekin tullut asiakaspalvelutyötä sen verran tehtyä, ei ole kivaa laisinkaan, joten kaikki sympatiani sinulle :)

Ehkä mä en jatka oftopikkia tässä sen enempää.
Saara

Posts: 1,954

#675 • • Saara #2970

mayah, 2.8.2005 22:29:
Kuten todettu, ostakaa sinne työpaikan laatikkoon vaikka offia, se on ihan laillista ja antaa sopivasti lisä-aikaa juosta karkuun! Mikään materia ei mee ihmisen edelle, eli karkuun juokseminen on aina paras ratkasu.



Joo, en oo kyl sitä tarvinnut, eli olen silti noita ohjeita noudattaen ihan suojaton siellä kopissa. Kiireesti poistuminen sieltä on hankalaa koska kassalla on yksi ns. ulospääsy ja sekin suoraan mahdollisen uhkan eteen :/. Mutta elämä on...

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

mekaanikko

Posts: 1,176

#676 • • mekaanikko don selecta

Verano, 2.8.2005 22:21:
Ainakin Lapinlahdessa potilaiden on oltava aina ennen seiskaa takas sairaalassa, jos ovat jossain muualla olleet käymässä.



Vaihtelee muuten osastoittain, 20:00 on se viimeinen takaraja jolloin ulko-ovet lukitaan.

(Sori offtopik.)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#677 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

ezzy, 2.8.2005 21:49:
ja häkki heiluu, kun sellasta käyttää...



ja ei kiinnosta vittuakaan jos mun koskemattomuus on vaarassa.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#679 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
jaa.. no se on kai sit vähän kun ojasta allikkoon *igor*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

tom_gore

Posts: 168

#680 • • Edited tom_gore kiksujäärä

mayah, 2.8.2005 22:29:
Joo, no sano niille terkkuja, et jos joku niitten työntekijöistä ilman voimassaolevaan kaasunkäyttökoulutusta/lupaa käyttää sitä, niin siitä voi joutuu ihan tosissaan linnaan. Varsinkin jos se kaasu on jotain, jonka sisällöstä/tehosta ei oo tietoo, niin sehän voi vaikka sokaista tai jopa tappaa ihmisen. Siinä vaiheessa ei kysellä, et montako kertaa se pervo näytti pippelinsä tai montako euroa se yritti kassasta varastaa. Korvausvelvollisuus kääntyy täysin toisin päin.

Kaasun käyttöön liittyy aina vastuu myös ulkopuolisten suojelemisesta (tilat tyhjäksi, samassa tilassa olevat elintarvikkeet pois myynnistä jne.) ja ennen kaikkee ensiavun antaminen kaasutuksen kohteelle. Jos ei tiedä miten kaasu vaikuttaa, ei sitä myöskään pitäis käyttää.

Kuten todettu, ostakaa sinne työpaikan laatikkoon vaikka offia, se on ihan laillista ja antaa sopivasti lisä-aikaa juosta karkuun! Mikään materia ei mee ihmisen edelle, eli karkuun juokseminen on aina paras ratkasu.



Mutta jos mennään käytännön tapauksiin niin enpä tiedä ainuttakaan jossa kassan täti omaa hyvinvointiaan puolustaessaan olisi joutunut kuseen hyökkääjän asemasta. Suomessa kun onneksi lakia ei lueta kuin Ameriikassa. En tietenkään suosittele ensimmäisenä hommaamaan ysiä tiskin alle, mutta jos uhka on todellinen niin kyllä ainakin itse mieluummin kaasuttaisin surutta ennen kuin jäisin teräaseen tai kaverin nyrkkien alle.

EDIT: Ja Saara voithan aina vedota siihen että myymälän muu henkilökunta antoi kaasuaseen ja kehotti käyttämään sitä tarvittaessa. Ainakin osasyy siirtyy silloin putiikin harteille ;) Jos nyt itse olisin tuomaroimassa niin katsoisin että 1) et ollut itse asetta hankkinut vaan se annettiin sinulle liikkeen puolesta ja 2) et ollut saanut vaadittavaa koulutusta/opastusta sen käyttöön.