Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 720,300 views

jansq

Posts: 197

#361 • • Edited jansq Team Emmätajuu
Oiskohan tuo joku teinityttöjen virallinen riitti tiellä aikuistumiseen, nimittäin todella usein näkee (isommissa kauppakeskuksissa varsinkin) kun itkuista teinityttöä viedään kulmahuoneeseen vähän juttelemaan asioista.
;) Teinipoikia tosiaan harvemmin, ne kait sitten pitää teinikapinaansa toisin tavoin (potkimalla laseja paskaks tai spreijaamalla tageja paikat täyteen) *ding*

edit: tämä siis jatkona tuohon Ana5000n sepustukseen...

--
loud music is good for you

Epailija

Posts: 5,636

#362 • • Epailija Physicist, 2nd class.

jUSSi:
Mutta asiat voisivat olla toisin. Jos kaikesta ei yritettäisi puristaa maksimivoittoa, vaan kohtuullinen voitto riittäisi, olisi lisähenkilökunnan palkkaaminen täysin mahdollista. Ajattele vaikka 80-lukua. Tuskin bisnekset silloin tappiota tekivät ja pankkikonttoreita oli jokaisessa kylässä ja kunnassa. Koska laiska pääoma on nykymoraalin mukaan väärää, olemme tällaisessa kieroutuneessa tilanteessa, jossa mm. politiikka on olemassa taloutta varten. Arvovalinnat eivät ole enää vaihtoehto, rahavalinnat ovat pakollisia.



Asiat ovatkin toisin, mutta eivät oikein täällä Suomessa. Eri maissa panostetaan eri tavalla noiden työntekijöiden määrään ja esimerkiksi Lontoon myymälöissä pelkkä työnjakokin on erilainen. En kyllä tiedä miten tämä siellä näkyy vaatteiden hinnoissa. Tiedä sitten onko tässä joku suomalainen "kyllä me näilläkin eväillä selvitään ihan hyvin"- tai "yksi suomalainen myyjä vastaa kymmentä keskieurooppalaista"-mentaliteetti kaiken takana.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

jUSSi

Posts: 1,377

#363 • • jUSSi äkäinen vanhus

Epailija:
Asiat ovatkin toisin, mutta eivät oikein täällä Suomessa. Eri maissa panostetaan eri tavalla noiden työntekijöiden määrään ja esimerkiksi Lontoon myymälöissä pelkkä työnjakokin on erilainen. En kyllä tiedä miten tämä siellä näkyy vaatteiden hinnoissa. Tiedä sitten onko tässä joku suomalainen "kyllä me näilläkin eväillä selvitään ihan hyvin"- tai "yksi suomalainen myyjä vastaa kymmentä keskieurooppalaista"-mentaliteetti kaiken takana.



Aivan. Suomea vaivaa hieman tällainen sodanjälkeinen "tehdään se hinnalla millä hyvänsä"-mentaliteetti, että mitä tahansa tehdään, jos sen vain väitetään auttavan. Jotain on tehtävä, jotta emme liu'u tilanteeseen, jossa työntekijää kilpailutetaan, mutta pääomaa ei.

[purkaus]
1990-2000 aikana yritysten liikevoitto nousi yli 40% ja samalla työntekijöiden palkat nousivat keskimäärin 4,6% (lähteenä Juha Siltalan teos "Työnteon huononemisen lyhyt historia"). Tämä tuottavuuden kasvu ei jakaudu tasaisesti, koska pääomaa tai säästöjä on harvalla tarpeeksi. Rahalla saa rahaa, mutta mistä sitä rahaa saisi? Pääoma kilpailuttaa nykyään valtioita ja siirtää tuotantonsa sinne missä on halvinta, mutta voiko valtio irtisanoa kansalaisiaan?
[/purkaus]
kativa

Posts: 28

#364 • • kativa
Asiakas on yleensä aina väärässä, sen mä tiedän kokemuksesta. Mä tiedän senkin, että jos ei jaksa kuunnella näitä "no se onkin varmaan sitten ilmainen" -kommentteja niin on taatusti väärällä alalla. Miksi pitää väkisin olla palvelualalla, jos vihaa ammattia eikä kestä asiakkaita? Kyllä siellä niitä neutraaleja ja hyviäkin asiakkaita aina riittää, tai sitten mun 10-vuotisen kokemukseni perusteella mulla on ollut ilmeisesti vaan hyvä tuuri, kun aiheettomia turhastavalittajia kusipäitä on sattunut kohdalle ainoastaan promille kaikista asiakkaista. Voisiko näitä asioita ajatella jossain suhteellisuuden mittakaavassa?

Ja miksi palveluhenkilöstöä ei ole tarpeeksi? Kuulostaa yksinkertaiselta, että sitten vaan palkataan lisää porukkaa ja asiakkaat maksaa palvelusta enemmän ja kaikki on onnellisia. Todellisuus vaan on se, että vaikka joku sanookin, että "minä ainakin olen valmis maksamaan enemmän, jos saan rahalle vastinetta", niin todellisuudessa näin ei kuitenkaan tapahdu. Työvoima maksaa, kustannukset lisätään tuotteiden hintoihin ja se osuus ei siitä miksikään muutu. Asiakkaat taas on valmiita maksamaan palvelusta tasan niin kauan kunnes se oikeasti alkaa näkymään tuotteiden hintojen nousuna. Sitten kyllä vaihdetaan nopsasti siihen halvempaan kauppaan. Vai miksi luulette ettei meillä ole kauppoja, joissa on yhtäaikaa yksi myyjä jokaista asiakasta kohti ja tuotteet maksaa kaksinkertaisesti nykyiseen verrattuna?????

Mä luulin että tää threadi olis ollut hauskaa luettavaa kaikista esimerkeistä mitä hassuja asiakaspalautteita ihmiset on saaneet, mutta eeeeeei kun tää on tätä tyypillistä raivon partaalla paasaamista. Noh, jos se jotakuta helpottaa ja auttaa olemaan sitten asiakkaan edessä vähän nätimmin, niin se heille suotakoot.
kativa

Posts: 28

#365 • • Edited kativa
Ja vielä tämä, että oliskohan Lontoossa noi volyymit vaikkapa pikkusen suuremmat kuin täällä meillä? Ei varmaan vaikuta_mitenkään_tähän asiaan???

tämä siis jatkona epailijan sepustukseen...
Epailija

Posts: 5,636

#366 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

kativa:
Ja vielä tämä, että oliskohan Lontoossa noi volyymit vaikkapa pikkusen suuremmat kuin täällä meillä? Ei varmaan vaikuta_mitenkään_tähän asiaan???



Paha sanoa, kun Lontoon volyymeista en tiedä. Siellä on joka tapauksessa vähän eri filosofia noiden liikkeiden toiminnan suhteen kuin täällä Suomessa. Jos täällä myytäisiin tavaraa yhtä paljon, niin veikkaisin suhteellisen työtaakan pysyvän suurin piirtein samana kuin mitä se nyt on, vaikka myyjiä jouduttaisiinkin lisäämään.

Olisi ihan mielenkiintoista verrata Suomen myymälöitä myös Ruotsin vastaaviin. Tukholman keskustassakin liikkeitä löytyy ainakin kolme noin sadan metrin säteellä ja volyymitkin ovat todennäköisesti vähän eri luokkaa kuin vaikkapa Helsingissä. Työntekijöiden tilanteesta ei kuitenkaan minulla (ainakaan vielä) ole mitään tietoa, joten jää ainakin tällä erää tekemättä.

Edit: Hoono soomi

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

John

Posts: 1,384

#367 • • John Lauma

kativa:
---clip---



Aamen! *nauru*



No mutta, kyllä ainakin yksi hauska juttu muistuu mieleen kesätöistä polkupyörävuokraamossa Maarianhaminassa...

Ruotsalainen neljän hengen porukka, kaksi naista ja kaksi miestä, tulivat vuokraamaan pyöriä. Kaikille tuli samanlaiset 3-vaihteiset retkipyörät. Nämä pyörät siis ovat kaikki valmistettu samassa erässä Helkaman tehtailla, ja näin ollen käytännössä identtisiä.

Nooh, seuraavana päivänä toinen miehistä tulee takaisin liikkeeseen ja kysyy voiko hän vaihtaa pyörää, hänen pyörässä kun on jotenkin viallinen. Rutiinin mukaan tietysti kysytään vian laatua:
- Se on hitaampi kuin kavereiden pyörät, en pysy heidän vauhdissa mukana.
- Okei, asia selvä. Mä käyn hakemassa toisen pyörän."
Miehen vastaus hieman hymyilytti, jä päätin kokeilla erästä asiaa. Vein pyörän takapihalle, paukuttelin varaston ovia, ja vein saman pyörän herralle takaisin. Hän kiitti ja lähti tyytyväisenä polkemaan takaisin leirintäalueelle, hotellille, vai missä nyt ikinä asuikaan.

Kun porukka pari päivää myöhemmin palauttivat pyörät vuokraamoon, tietysti kysyin mieheltä oliko hän ollut tyytyväinen "toiseen" pyörään.
- Todellakin! Tämä oli paljon parempi. Saitteko sen ekan pyörän kuntoon?
- Öö, joo... saatiin.

Oli kyllä naurussa pidättelemistä. *muhaha*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Timce

Posts: 5,381

#368 • • Edited Timce

John:
---

Ruotsalainen neljän hengen porukka, kaksi naista ja kaksi miestä, tulivat vuokraamaan pyöriä. Kaikille tuli samanlaiset 3-vaihteiset retkipyörät. Nämä pyörät siis ovat kaikki valmistettu samassa erässä Helkaman tehtailla, ja näin ollen käytännössä identtisiä.

Nooh, seuraavana päivänä toinen miehistä tulee takaisin liikkeeseen ja kysyy voiko hän vaihtaa pyörää, hänen pyörässä kun on jotenkin viallinen. Rutiinin mukaan tietysti kysytään vian laatua:
- Se on hitaampi kuin kavereiden pyörät, en pysy heidän vauhdissa mukana.
- Okei, asia selvä. Mä käyn hakemassa toisen pyörän."
Miehen vastaus hieman hymyilytti, jä päätin kokeilla erästä asiaa. Vein pyörän takapihalle, paukuttelin varaston ovia, ja vein saman pyörän herralle takaisin. Hän kiitti ja lähti tyytyväisenä polkemaan takaisin leirintäalueelle, hotellille, vai missä nyt ikinä asuikaan.

Kun porukka pari päivää myöhemmin palauttivat pyörät vuokraamoon, tietysti kysyin mieheltä oliko hän ollut tyytyväinen "toiseen" pyörään.
- Todellakin! Tämä oli paljon parempi. Saitteko sen ekan pyörän kuntoon?
- Öö, joo... saatiin.

Oli kyllä naurussa pidättelemistä. *muhaha*





hitler.jpg
[li]"Eikös tämä kuulu "Kerro vitsi -osioon" tuonne noin oikealle?!"[/li]

;)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ezzy

Posts: 8,060

#369 • • ezzy Droid-pappa

Ana-5000:
Teinitytöt muuten pöllii enempi ku pojat, fyi.



Teinitytöt taitaa antaa nykypojille turpaankin...vitun räkivät vätykset :)
teinikanat pöllii kyllä ihan saatanasti tavaraa...mitä olen tuttujen systereistä ja systerien kavereista kuullut. Surullista.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#370 • • Aziz Combat Fighter

ezzy:
---
Ana-5000:
Teinitytöt muuten pöllii enempi ku pojat, fyi.

---


Teinitytöt taitaa antaa nykypojille turpaankin...vitun räkivät vätykset :)
teinikanat pöllii kyllä ihan saatanasti tavaraa...mitä olen tuttujen systereistä ja systerien kavereista kuullut. Surullista.



Nii ja sit ne on ihan aikuisena naisena ja istuu baarissa ja vetää kaljaa, polttaa röökii ja flirttaa ja hinkkaa itteään sua vasten mut sit ku laitat sen yhel työnnöl kakkoseen ni ne huutaa et "MÄ OON KOLMETOISTA! MÄ OON KOLMETOISTA!".

Saatanan kakarat.. pft.

(no ei oikeesti..)
Liqued

Posts: 187

#371 • • Liqued CyberHemuli
Jes duuniin koht :S..Kattoo jos sais vaik topikkiinki jotai kirjotettavaa taas niistä joistain :D

--
Spin!

vuokko

Posts: 243

#372 • • vuokko
jeps, tuosta pöllimisestä, olen itekin miettinyt et mikä prkl kasvuriitti se on ku pitää nyysiä?!
aikoinaan yks kaveri pisti ysillä (vuonna miekka ja kypärä) opinto-suunnitelmansa uusiks kun jäi kiinni pöllimisest. Oli jäänyt aluks vain yhest huulikiilteestä kiinni ja saanu vakuutettua itkemällä et se oli eka kerta ja et se vain unohtui käteen. Muuuutta kuulemani mukaan kun stevarit oli löytänyt sen taskuist sitten avaimen säilytyslikeroon, oli siel ollut tän mimmin ja se kaverin yhteinen saalis -kaksi repullista meikkei, hiusvärei, alusvaatteit,,, kaikkee minkä taskuihin saa kätevästi. Vanhemmat oli asianajaja ja yhen ison bensalafkan pr-edustaja. Muksut sai mitä halus ja rahasta ei ollut puute. Niin mitä neiti miettikään päässään? *täh* koska oon kuul ja niin v***n fiksu niin teenpä jotain typerää korreloidakseni tilanteen*poks*

ja tosiaan kielenkäyttö, kun nää järjenvalot jää poseen,,, niikuin se enää auttais, kun on jo laskettu alle...*eiei*


mhjöööm offtopic mutta minkäs teet
Apo

Posts: 1,574

#373 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

vuokko:
jeps, tuosta pöllimisestä, olen itekin miettinyt et mikä prkl kasvuriitti se on ku pitää nyysiä?!



Perinteinen ihmisen oppimistapa, kokeillaan rajoja kunnes opitaan kantapään kautta.
äm

Posts: 2,376

#374 • • äm

jUSSi:
-No voihan vittu, jos asiakaspalvelu vituttaa vaihda alaa.

-Sinulle maksetaan asiakkaan palvelusta ja jos et osaa erottaa työminääsi, sitä profiilia minkä muodostat asiakkaita varten itsestäsi, niin suosittelen voimakkaasti alan vaihtoa.

-Jos asiakkaita ei ole, niin kuinka kauan uskot pitäväsi työpaikkasi?

-Kyllä voi, asiakas maksaa sinunkin palkkasi.

-Osaatko sinä pitää huonon päivän mölyt mahassasi ja olla siirtämättä niitä muille?

-Minä valitan vain asiasta ja jos sinua sitten vituttaa huomata, että olet tehnyt työsi huonosti tai joku muu on tehnyt, se on voivoi.

-Sinun pitäisi pystyä piilottamaan se asiakkaalta ja jatkaa palvelua.

-Jos et tätä ole vielä sisäistänyt, niin olet väärällä alalla.

-Kaikkea ei tarvitse sietää, mutta sinulla näyttää olevan sellainen asennevamma, että oksat pois. .

-Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että sinut on palkattu palvelemaan asiakkaita, olivat he sitten hankalia tai vihaisia.

-Sinä olet siellä asiakasta varten.


Tässä jutussa ei missään vaiheessa ole ollut kyse mun ammatista.
Vai onko tää mikahäkkistä?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Epailija

Posts: 5,636

#375 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Ana-5000:
Nii ja sit ne on ihan aikuisena naisena ja istuu baarissa ja vetää kaljaa, polttaa röökii ja flirttaa ja hinkkaa itteään sua vasten mut sit ku laitat sen yhel työnnöl kakkoseen ni ne huutaa et "MÄ OON KOLMETOISTA! MÄ OON KOLMETOISTA!".



WANHA! ;P Besides, something gets lost in the translation.

Enemmän ärsyttää kyllä se, kun esitetään hirveätä kovista, mutta sitten kun toinen pistääkin kovan kovaa vasten niin ollaan "vitu homox! Lyöxä muka muijii! Älä vittu sano, että lyöt muijii! Vittu!", jonka jälkeen saatetaan heittää pullolla. *justjoo*

Sivuhuomautuksena: myös teini-iän ohittaneet naiset saattavat ihan huoletta pölliä tavaraa kaupasta. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa...

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#376 • • Aziz Combat Fighter

Epailija:
WANHA! ;P Besides, something gets lost in the translation.



Hys!
ezzy

Posts: 8,060

#377 • • ezzy Droid-pappa

Epailija:
Enemmän ärsyttää kyllä se, kun esitetään hirveätä kovista, mutta sitten kun toinen pistääkin kovan kovaa vasten niin ollaan "vitu homox! Lyöxä muka muijii! Älä vittu sano, että lyöt muijii! Vittu!", jonka jälkeen saatetaan heittää pullolla. *justjoo*




tai sit soitetaan kaverit ja neekerit paikalle ja potkii sut 30 hengen laumalla henkihieveriin....*igor*
Liqued

Posts: 187

#378 • • Liqued CyberHemuli
Joo taas siel oli semmone setä joka ois nii kovasti halunu ostaa yhen mallin mut ei niit saa myyä..No se alko jo ehottelee et myy ilman noide pellejen lupaa ku sanoin etten saa myyä..se sitte jakso vängätä! Argh..toivotti viel kurjat joulut *igor*

--
Spin!

Tarsu

Posts: 2,449

#379 • • Tarsu

Ana-5000:
Nii ja sit ne on ihan aikuisena naisena ja istuu baarissa ja vetää kaljaa, polttaa röökii ja flirttaa ja hinkkaa itteään sua vasten mut sit ku laitat sen yhel työnnöl kakkoseen ni ne huutaa et "MÄ OON KOLMETOISTA! MÄ OON KOLMETOISTA!".

Saatanan kakarat.. pft.

(no ei oikeesti..)



Ana-10000
My man !
:D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

jUSSi

Posts: 1,377

#380 • • jUSSi äkäinen vanhus

äm:
Tässä jutussa ei missään vaiheessa ole ollut kyse mun ammatista.
Vai onko tää mikahäkkistä?



Itse asialle on täysin sama missä persoonassa asiat esitetään. Sitäpaitsi ymmärsin postauksestasi, että olet itse asiakaspalveluammatissa ja käytin siitä syystä yksikön toista persoonaa. Vaikka et olisi palveluammatissa pysyvät kysymykseni ja väitteeni täsmälleen samoina, mutta sinä et näköjään kykene etkä halua keskustella asiasta. Mielipiteesi/onelinerisi ovat siis turhia, kun et vaivaudu perustelemaan ja menet koko ajan aiheesta ohi. Olisi varmaan aika dumpata tuo ylimielinen käytös..