;) Teinipoikia tosiaan harvemmin, ne kait sitten pitää teinikapinaansa toisin tavoin (potkimalla laseja paskaks tai spreijaamalla tageja paikat täyteen)
edit: tämä siis jatkona tuohon Ana5000n sepustukseen...
2,204 posts, 111 pages, 742,231 views
jUSSi:
Mutta asiat voisivat olla toisin. Jos kaikesta ei yritettäisi puristaa maksimivoittoa, vaan kohtuullinen voitto riittäisi, olisi lisähenkilökunnan palkkaaminen täysin mahdollista. Ajattele vaikka 80-lukua. Tuskin bisnekset silloin tappiota tekivät ja pankkikonttoreita oli jokaisessa kylässä ja kunnassa. Koska laiska pääoma on nykymoraalin mukaan väärää, olemme tällaisessa kieroutuneessa tilanteessa, jossa mm. politiikka on olemassa taloutta varten. Arvovalinnat eivät ole enää vaihtoehto, rahavalinnat ovat pakollisia.
Epailija:
Asiat ovatkin toisin, mutta eivät oikein täällä Suomessa. Eri maissa panostetaan eri tavalla noiden työntekijöiden määrään ja esimerkiksi Lontoon myymälöissä pelkkä työnjakokin on erilainen. En kyllä tiedä miten tämä siellä näkyy vaatteiden hinnoissa. Tiedä sitten onko tässä joku suomalainen "kyllä me näilläkin eväillä selvitään ihan hyvin"- tai "yksi suomalainen myyjä vastaa kymmentä keskieurooppalaista"-mentaliteetti kaiken takana.
kativa:
Ja vielä tämä, että oliskohan Lontoossa noi volyymit vaikkapa pikkusen suuremmat kuin täällä meillä? Ei varmaan vaikuta_mitenkään_tähän asiaan???
kativa:
---clip---
John:
---
Ruotsalainen neljän hengen porukka, kaksi naista ja kaksi miestä, tulivat vuokraamaan pyöriä. Kaikille tuli samanlaiset 3-vaihteiset retkipyörät. Nämä pyörät siis ovat kaikki valmistettu samassa erässä Helkaman tehtailla, ja näin ollen käytännössä identtisiä.
Nooh, seuraavana päivänä toinen miehistä tulee takaisin liikkeeseen ja kysyy voiko hän vaihtaa pyörää, hänen pyörässä kun on jotenkin viallinen. Rutiinin mukaan tietysti kysytään vian laatua:
- Se on hitaampi kuin kavereiden pyörät, en pysy heidän vauhdissa mukana.
- Okei, asia selvä. Mä käyn hakemassa toisen pyörän."
Miehen vastaus hieman hymyilytti, jä päätin kokeilla erästä asiaa. Vein pyörän takapihalle, paukuttelin varaston ovia, ja vein saman pyörän herralle takaisin. Hän kiitti ja lähti tyytyväisenä polkemaan takaisin leirintäalueelle, hotellille, vai missä nyt ikinä asuikaan.
Kun porukka pari päivää myöhemmin palauttivat pyörät vuokraamoon, tietysti kysyin mieheltä oliko hän ollut tyytyväinen "toiseen" pyörään.
- Todellakin! Tämä oli paljon parempi. Saitteko sen ekan pyörän kuntoon?
- Öö, joo... saatiin.
Oli kyllä naurussa pidättelemistä. *muhaha*
ezzy:
---
Ana-5000:
Teinitytöt muuten pöllii enempi ku pojat, fyi.
---
Teinitytöt taitaa antaa nykypojille turpaankin...vitun räkivät vätykset :)
teinikanat pöllii kyllä ihan saatanasti tavaraa...mitä olen tuttujen systereistä ja systerien kavereista kuullut. Surullista.
jUSSi:
-No voihan vittu, jos asiakaspalvelu vituttaa vaihda alaa.
-Sinulle maksetaan asiakkaan palvelusta ja jos et osaa erottaa työminääsi, sitä profiilia minkä muodostat asiakkaita varten itsestäsi, niin suosittelen voimakkaasti alan vaihtoa.
-Jos asiakkaita ei ole, niin kuinka kauan uskot pitäväsi työpaikkasi?
-Kyllä voi, asiakas maksaa sinunkin palkkasi.
-Osaatko sinä pitää huonon päivän mölyt mahassasi ja olla siirtämättä niitä muille?
-Minä valitan vain asiasta ja jos sinua sitten vituttaa huomata, että olet tehnyt työsi huonosti tai joku muu on tehnyt, se on voivoi.
-Sinun pitäisi pystyä piilottamaan se asiakkaalta ja jatkaa palvelua.
-Jos et tätä ole vielä sisäistänyt, niin olet väärällä alalla.
-Kaikkea ei tarvitse sietää, mutta sinulla näyttää olevan sellainen asennevamma, että oksat pois. .
-Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että sinut on palkattu palvelemaan asiakkaita, olivat he sitten hankalia tai vihaisia.
-Sinä olet siellä asiakasta varten.
Ana-5000:
Nii ja sit ne on ihan aikuisena naisena ja istuu baarissa ja vetää kaljaa, polttaa röökii ja flirttaa ja hinkkaa itteään sua vasten mut sit ku laitat sen yhel työnnöl kakkoseen ni ne huutaa et "MÄ OON KOLMETOISTA! MÄ OON KOLMETOISTA!".
Epailija:
WANHA! ;P Besides, something gets lost in the translation.
Epailija:
Enemmän ärsyttää kyllä se, kun esitetään hirveätä kovista, mutta sitten kun toinen pistääkin kovan kovaa vasten niin ollaan "vitu homox! Lyöxä muka muijii! Älä vittu sano, että lyöt muijii! Vittu!", jonka jälkeen saatetaan heittää pullolla.
Ana-5000:
Nii ja sit ne on ihan aikuisena naisena ja istuu baarissa ja vetää kaljaa, polttaa röökii ja flirttaa ja hinkkaa itteään sua vasten mut sit ku laitat sen yhel työnnöl kakkoseen ni ne huutaa et "MÄ OON KOLMETOISTA! MÄ OON KOLMETOISTA!".
Saatanan kakarat.. pft.
(no ei oikeesti..)
äm:
Tässä jutussa ei missään vaiheessa ole ollut kyse mun ammatista.
Vai onko tää mikahäkkistä?