2,204 posts, 111 pages, 743,714 views
*Mirde*:
- - Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. *taputapu* Juuri näin...
hardikaveri:
---
Ana:
[pieni]jätkät vähän derailaa..[/pieni]
---
SINGAPORE SLING
The Singapore Sling was created at Raffles Hotel at the turn-of-the-century by Hainanese-Chinese bartender, Mr. Ngiam Tong Boon.
In the Hotel's museum, visitors may view the safe in which Mr. Ngiam locked away his precious recipe books, as well as the Sling recipe hastily jotted on a bar-chit in 1936 by a visitor to the Hotel who asked the waiter for it.
Originally, the Singapore Sling was meant as a woman's drink, hence the attractive pink colour. Today, it is very definately a drink enjoyed by all, without which any visit to Raffles Hotel is incomplete.
Verano:
---
jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.
---
eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.
jUSSi:
---
Verano:
---
jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.
---
eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.
---
Paskankukkulat :D
Koska olet viimeksi käynyt huoltoaseman kahviossa? Hyvä esimerkki viimeiseltä Kuopion reissulta. Kahvi, pieni limu (0,3l) ja täytetty reissumies 7,40 isolta huoltamoketjulta. Samalla hinnalla saa Helsingin keskustasta laadukkaan lounaan joka sisältää alkusalaatin, pääruoan sekä kahvin että limun (0,5l) palveluineen ravintolasta joka vielä maksaa veronsa. Että kyllä minä tuollaisilla hinnoilla odotan myös palvelua. Minä en kuluttajana suostu tekemään tiettyjä asioita palveluntarjoajan puolesta.
*Mirde*:
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä
a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)
N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään
a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)
Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. *taputapu* Juuri näin...
Verano:
no kuule ihan varmasti tulee. ja monta kertaa. nää tyypit jotka valittaa siitä että pitsan paistuminen uunissa kestää yllättäen kauemmin kuin kaksi minuuttia tms, ovat juuri niitä jotka kuitenkin tulevat sitä pitsaa syömään uudestaan ja uudestaan. ja toki muistavat hymyillä ja muutenkin olla ystävällishenkisiä joka kerta.
Verano:
tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia
Verano:
tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia.
Verano:
paskankukkulat tosiaan
et kai sä nyt ihan tosissas väitä että mestoissa, joissa joku tulee heti oven suussa kyselemään kuinka voin palvella ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko, ei tää palvelualttius ynnä suuri henkilökunnan määrä per asiakas näkyis mitenkään tuotteiden hinnoissa?
Verano:kyllä mä ainakin oikein mielelläni kerään ite tarjottimen, ruokailuvälineet, juomat, salaatit, leivät, riisit/ perunat ja haen safkat tiskiltä, meen kassalle maksamaan, palautan astiat ja lajittelen bio- ja sekajätteet ja laitan kaikki likaiset ruokailuvälineet omille paikoilleen. tuon kun teen niin hyvä lounas yliopistolla maksaa 2,10.
Verano:ja vanha totuushan on se et jokainen voi ite valita missä asioi omien mieltymyksiensä ja varojensa mukaan.
Verano:
ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko,
mayah:
Syvällä sisimmässäni mä toivon, et jUSSi ei tietäis tästä mitään..
Verano:
mut jos se on käyny ostaa sellasen pitkän hameen bileisiin
hardikaveri:
itseasiassa olet oikeassa. alkuperäisessä singaporen kovimman hotellin lobbyssa ollen longbaarin alkuperäisessä reseptissä sanotaan että shake with ice ja por to ice filled collins glass eli ei puhuttu murskasta tai stirrauksesta mitää