Astaroth:
---
3. "Anteeksi, mutta voisiko joku tulla pyyhkimään tuon pöydän?!" No voe helvetti soikoon, salissa on 150 muuta paikkaa, jotka ovat siistejä, ja sun pitää saada läski persees saada painettua just siihen tuoliin!?
Tää on kyl sellanen asia mikä nousee heti ensimmäisenä mieleen kun hakee jotain sellasta mikä pistää vituttaan. Siis haloo! Ajatellaan että asiakas tulee sisään ja koko sali on ihan tyhjä, mutta yhdessä pöydässä on edellisen asiakkaan käyttämät lasit, servetit ja vesikannu. Sit ne sillaan hiljaa hivuttautuu sitä pöytää kohti, kuiskuttelee samalla toisille, että mihis mennään istuun...ja kyllä, ne menee istuun siihen mikä on vittu ainut likanen pöytä! Ja se on oikeesti todella raivostuttavaa.
Aina tulee olemaan hankalia asiakkaita, ne vaan tulisi yrittää ottaa haasteena. Ja kun tarpeeksi monta "hankallaa" asiakasta on tullu vastaan, sitä varmempi omissa sanomisissaan on seuraavalla kerralla. Ehkä opettavaisinta aikaa on ollu Porin Jazzit...sillon oikeesti tuntu et homma hajoo käsiin kun kaikki astiat loppu, paperil oli sata erilaista pöytäkarttaa, ruoka seiso antoluukulla, ihmisiä jonotti ulos asti, eikä pöytii kerenny kunnol siivoomaan ennenku seuraavat tuli. Loppupeleissä kuitenki mä olin ollut ainut henkilökunnasta joka oli tyytyväinen omaan panokseensa. Ja sen takia sainki vaan hyvää palautetta asiakkailta. Mikä toisaalta taas autto jaksamaan eteenpäin.
Mun tyylini tarjoilijana on ollut, että olen asiakasta kohtaan ystävällinen ja asiallinen. Jopa siinäkin vaiheessa jos asiakas näyttää hapanta naamaa. Palautteen lisäksi tippi kertoo asiakaspalvelun tasosta. Itse olen parhaimmillani saannu 19 euroo tippii....