Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 720,338 views

blastic

Posts: 930

#1201 • • blastic ballistic ballstick

MiSSy*, 1.12.2006 12:22:
Mun poitti on se että ne vois myös ottaa sen kuitin ja heittää roskiin :) just se ärsyttää kun sitä vaihtoehtoa jossain vaiheessa ei edes muisteta enää tai se on hyvä että jotkut sanoo sen kiitos en tarvitse ja hymyilevät, mutta toiset viskaavat sen mulle takas sanomatta mitään.
Toi viimeinen käytös saa mut miettimään miten suunnittelen kuittien tulostumisen niin että kysyn etukäteen haluatko kuitin ja jos ei niin sitä ei sieltä tule *hihu*



Hervannan Tapsantorilla näyttäis olevan heti siinä kassajälkeisen liukuhihnan alussa pieni kori, johon kuitit voi halutessaan laittaa. Kassatäti tai -setä voi sitten silloin tällöin tyhjentää sen kerralla roskakoriin. Tuntuisi olevan ihan toimiva ratkaisu.
Verano

Posts: 4,649

#1202 • • Verano Merituuli

blastic, 1.12.2006 12:31:
Hervannan Tapsantorilla näyttäis olevan heti siinä kassajälkeisen liukuhihnan alussa pieni kori, johon kuitit voi halutessaan laittaa. Kassatäti tai -setä voi sitten silloin tällöin tyhjentää sen kerralla roskakoriin. Tuntuisi olevan ihan toimiva ratkaisu.



Missyn tapauksessa se kori nimenomaan on siellä (niinkuin suuressa osassa muitakin kauppoja..), nyt oli kyse siitä, että sen korin sijaan ihmiset jättävät kuitin siihen kassatyöntekijän eteen.
blastic

Posts: 930

#1203 • • blastic ballistic ballstick

Verano, 1.12.2006 12:56:
Missyn tapauksessa se kori nimenomaan on siellä (niinkuin suuressa osassa muitakin kauppoja..), nyt oli kyse siitä, että sen korin sijaan ihmiset jättävät kuitin siihen kassatyöntekijän eteen.




Aha joo, meni toi asia sitten kokonaan ohi *blush*
Huomaiskohan tai tajuiskohan ihmiset sen paremmin jos se oli ihan siinä kirjoitusalustan vieressä? Jos siis siinä on tilaa.
Freja

Posts: 8,775

#1204 • • Edited Freja Sihteeri

MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
tietääkseni kaikissa kaupoissa liukuhihnan perässä kun on se pakkaustaso niin siinä on joko pieni tai iso roskis....)



Mä tiedän varmuudella että vaan yhdessä paikkaa ei näin ole, ja se on stocka. Ihan muissa paikoissa kyllä munkin mielestä on *joo*

En osaa quottaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

SmILE

Posts: 376

#1205 • • SmILE Esanssi mössöö
Eräs rouvas henkilö luultavasti stockan kantis tuli tiedustelemaan meidän liikkeestä mikä ei ole millään tavalla stockan kanssa tekemisissä.

A: olisiko teillä sitä tuotetta
M: ei ole, on nähtävästi loppunut
A: aijaha. ihme juttu, no olisiko sitten jossain muussa teidän liikkeessä?
M: voi olla, voin soittaa ja kysyä. Mihin liikkeeseen soitetaan?
A: no ettekö vain voisi katsoa koneelta että löytyykö sitä!!!!
M: kun me ei nähdä kuin oman liikkeen tavarat koneelta.
A: kyllä minä tiedän että näette koska stockmannillakin näkee muiden myymälöiden tavarat.
M: no valitettavasti se on vaan niin että meillä ei ole tämä järjestelmä yhtä hifi kun stockalla.
A: on se kyllä sitten niin vaikeaa!!
M: sellasta sattuu... Niin soitanko johkonkin muuhun myymälään?

Tuossakin olisin voinut soittaa jo 100 kertaa kaikkiin hesan liikkeisiin kysyäkseni olisko ollut tuotetta jossain muualla!

Noista kuiteista oli tuos jossain välissä. Niin en voi ymmärtää kun annat sen kuitin rahojen kanssa niin rahat laittavat lompakkoon, mut kuitti laitetaan pöydälle että minä sitten pussitan sen sinne ostoskassiin(yleensä jätän se siihen pöydälle, laittakoon ite!!). Ja monesti kun antaa kuittia niin onko se niin vaikeeta et sanoo "Voitko laittaa se tohon pussiin" ku väkisin tunkee sitä kuittia takasinpäin.

--
Hatti tatti tutti putti hilipili vatkuli humpuli pumpuli hipsis höpsis hapatiti hapsis huvituttipulimuppi tatti patti ja Nykäsen Matti *jiihaa*

MiSSy*

Posts: 108

#1206 • • MiSSy*
No onneks ei joka päivä hermot mene samoihin asioihin :)
Pahoittelen mikäli joku otti melonit valituksestani vain ja ainoastaan kuiteista.

Kun tuntuu vaan niin hassulta et toiset jotenki hassusti antaa sen kuitin takaisin rahojen/kortin kanssakin annettuna *nauru* tekisipä joku joskus niin että jättäis ne vaihtorahat vahingossa *tirsk*
Nii ja no olen ite ollu aina niitä joilla pursuaa se lompakko niitä kuitteja ja tyhjennän sen sitten välillä *hih*

Sitten on nämä hankalat tilanteet kun esim leipiä tulee päivittäin, mutta sitten kun osa tuotteista on jo loppunut kun kello on puoli 9 illalla (ymmärrettävää mun mielestä...*ding*) ja asiakkaan mielestä tuotetta täytyy aina olla hyllyt täynnä... Miten sellaisen voi selittää asiakkaalle.

Tai se että valikoimassa on ollut joku tuote mutta eipä ole enää, kun valikoimat vaihtuu 4 kertaa vuodessa ylemmän tahon kuin meidän myymälän henkilökunnan päätöksestä. Ennen vanhaan kauppias itse päätti kaiketi näistä asioista, mutta isommissa ketjuissa ei taida asia näin olla enää, kun meillä on tarkat ohjeet siitä missä järjestyksessä tavarat kuuluu olla hyllyssäkin *nauru* Ja missä järjestyksessä hyllyt ovat...
Ja samalla syntyy näitä sekaannuksia kun muutamat tuotteet eivät löydykkään loogisimmasta paikasta (itsellekin tätä on sattunut kyllä, että en asiakkaita siitä syytä) *hymy*
Freja

Posts: 8,775

#1207 • • Freja Sihteeri
Mekin olemme vain ihmisiä. Emme robotteja. Meilläkin on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Dementation

Posts: 2,892

#1208 • • Dementation wednesday?

Freja, 5.12.2006 11:46:
Mekin olemme vain ihmisiä. Emme robotteja. Meilläkin on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa.



Mut jos joku tietää mistä käsiä sais helposti lisää, olisin kiinnostunut.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

hemuz

Posts: 2,178

#1209 • • hemuz kätevä emäntä

MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
Munki on kyl nyt pakko avautua tänne. Kaupan kassana nämä on erityisen hermostuttavia asioita.....

kapula
-
kuitti

*super**poks*



Meitsi komppaa!
yana

Posts: 877

#1210 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

MiSSy*, 2.12.2006 15:29:
Ennen vanhaan kauppias itse päätti kaiketi näistä asioista, mutta isommissa ketjuissa ei taida asia näin olla enää, kun meillä on tarkat ohjeet siitä missä järjestyksessä tavarat kuuluu olla hyllyssäkin *nauru* Ja missä järjestyksessä hyllyt ovat...
Ja samalla syntyy näitä sekaannuksia kun muutamat tuotteet eivät löydykkään loogisimmasta paikasta (itsellekin tätä on sattunut kyllä, että en asiakkaita siitä syytä) *hymy*



tassa pari vuotta sitten omassa lahikaupassa tehtiin joku testi missa valikoimaa vaihdettiin ja jarjestettiin jonkun logiikan mukaan paremmaksi. siina sitten useita viikkoja oli kassat jumissa kun jokaisen mummun piti joka ikinen kerta paasta paasaamaan siita miten nyt voi olla niin etta ne tavarat on eri paikassa tai sita ja tota ei nyt olekaan yhtaan enaa tarjolla.

siina vaiheessa olisi taas kaivannut jamesbondin licence to kill lupaa ja kirvesta kaden ulottuville vaikka olin ihan vaan jonossa odottamassa vuoroani enka kassan takana.
Freja

Posts: 8,775

#1211 • • Freja Sihteeri

Dementation, 5.12.2006 11:54:
---
Freja, 5.12.2006 11:46:
Mekin olemme vain ihmisiä. Emme robotteja. Meilläkin on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa.

---


Mut jos joku tietää mistä käsiä sais helposti lisää, olisin kiinnostunut.



Mä en halu lisäkäsiä, mä halun vaan et ihmiset ymmärtäis sen et niitä ei oo ku kaks :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

MiSSy*

Posts: 108

#1212 • • MiSSy*

hemuz-, 5.12.2006 12:11:
---
MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
Munki on kyl nyt pakko avautua tänne. Kaupan kassana nämä on erityisen hermostuttavia asioita.....

kapula
-
kuitti

*super**poks*

---


Meitsi komppaa!



Kapulasta:
Eilen asiakas hyökkäsi sanallisesti mun kimppuun siksi että en tiennyt että hän maksaa ostoksiaan eri erissä (mun olis pitänyt tietää se) En ole muuten ennen tavannut asiakasta joka noin suoraan haastaa riitaa ja nöyryyttää palvelevaa ihmistä... Olin todella lähellä itkua siinä vaiheessa koska en ollut tehnyt yhtään mitään väärin...*igor* ehkä olis pitänyt päästää se itku jotta sille olis tullut mieleen että ehkäpä hän mahtoi loukata jonkun muun tunteita, mutta toisaalta aina löytyy niitä jotka nauttivat siitä täysin rinnoin. *uuh*


Kuitista:
Itseasiassa tänää tuli ilmoitus että yhdeltäkään asiakkalta EI SAA KYSYÄ "HALUATKO KUITTIA?"

Meillä oli käynyt joku jolta oli kysytty haluaako hän kuittia ja myöhemmin huomannut että joku tuote oli lyöty 2 kertaa, hän tuli syyttämään koko kauppaa että häntä oli yritetty selvästi huijata koska ensinnäkin kassa selvästi tiesi että oli ottanut saman tuotteen kahdesti ja SIKSI kysyi haluaako asiakas kuittia. Ja työkaverini joka hyvitti tuotteen hinnan tälle asiakkaalle sai kuulla että virheen tehnyt kassa tarvitsee sitten vahvemmat lasit mikäli asia on niin ettei hän yrittänyt muka huijata häntä.*ding*

Itseni mukaan lukien moni myyjä taitaa työskennellä skannerin piippauksen mukaan eikä sen mukaan mitä näytöllä näkyy välttämättä niin aktiivisesti, saatan itse katsoa punnittavat tuotteet näytöltä onko ne punnittu oikein.*hymy*
hemuz

Posts: 2,178

#1213 • • hemuz kätevä emäntä
No tänää tuli sellanen tilanne vastaan...
Nuoret pojankollit oli pelaamassa pelikoneita. Menin sitte kysymään ikää, niinku pykälässä sanotaan. Ei löytyny papereita, mut vihanen ?iskä? "joo nää on mun seuras" "no en voinu tietää, ku ei sua näkyny" "no olin tos toisella puolella kiskalla" "eli et poikien seurassa" Mees vaa kuule myymää siit" *piis*
domi

Posts: 7,069

#1214 • • domi Työn sankari.
Ote tukifoorumilta:
(asiakkaalla on valokuituyhteys, eli ei mitään normaalia adsl-yms-yhteyttä)
Asiakas soittaa hyvin tuohtuneena, että heidän yhteytensä ei toimi. Asiaa tutkitaan ja päikan päällä:

1. Yhteys toimii omalla koneellani moitteetta, asiakas vieressä toteaa saman.
2. Kotipäätelaitteessa ei ole kytketty parikaapeleita sisäverkkorasiaan.
3. Sisäverkotus on ollut tarkoitus asentaa alakerran varastosta yläkerran aulaan, asiakas ei tiedä, missä siellä rasia sijaitsee. (sähkömieheltä myöh. tarkistaessa se on siellä jossain varmasti)
4. Tietokone on edelleen kytketty puhelinverkon kautta ADSL-laitteeseen. Muistutan, ettei sitä voi hyödyntää meidän verkossa.
5. Koska sisäverkkorasiaa ei nopealla etsinnällä löydy, en tuhlaa aikaani.
6. Asiakas ei kuuntele neuvoja, koska perheessä on kyllä osaamista. OK, nielaisen ja toivotan hyvää päivän jatkoa.

Että näin...
ezzy

Posts: 8,060

#1215 • • ezzy Droid-pappa

martina, 21.11.2006 15:09:
tää kanssa ärsyttää ja tapahtuu ah niin usein....


M:"visa electron ei valitettavasti käy meillä."



Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1216 • • Jussi Soro choon!

domi, 11.12.2006 11:08:
Ote tukifoorumilta:

Että näin...


Heheh, noita on aika paljon, joiden mielestä esimerkiks itseviriteltyjen lähiverkkojen toiminta on operaattorin vastuulla. Siinä kun lätkäiset sitten laskua kouraan "asentajan" virheiden korjailusta, tulee aika paljon vastalauseita. Oon myös todennut, että sisäverkkoja rakentaa ihmiset, jotka ei todellakaan tajua mitään niistä. Siis ihan "ammattilaiset", eli sähköasentajat tjsp.

Myöskään ihmisten kykyä lukea käyttöohjeet ei voi yliarvioida. Monta kertaa kun olen selvitellyt vikaa, onkin kytkennät olleet väärin. Seuraa kysymys: "mistä tämän voisi tietää ilman insinöörin koulutusta" jota seuraa vastaus: "avaamalla ohjekirjasta ensimmäisen sivun, ensimmäisen kohdan, asennus".

Yksi mielenkiintoisimmista vioista oli asiakas, jonka nettiä ei saatu millään toimimaan 8MB nopeudella. Koska asiakas kielsi omistavansa lankapuhelinta "ei oo ollut meillä moneen vuoteen enää", en sitä sen tarkemmin katsonut. Kuukauden päästä selvisi että asunnossa onkin langaton puhelin, joka siis on toiminnassa. Asiakas vaatii rahojaan takaisin ja sanoo ettei ole hänen asiansa tietää mitä hänen pistorasioissaan on kiinni. Niin, kenenkäs sitten.
Avatar
#1217 • • Equalizer Guest

Freja, 5.12.2006 11:46:
Mekin olemme vain ihmisiä. Emme robotteja. Meilläkin on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa.



Ja yks selkä!
martina

Posts: 1,875

#1218 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

ezzy, 11.12.2006 12:37:
---
martina, 21.11.2006 15:09:
tää kanssa ärsyttää ja tapahtuu ah niin usein....


M:"visa electron ei valitettavasti käy meillä."


---


Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)



Ilmeisesti juurikin niistä kustannussyistä.
z

Posts: 1,146

#1219 • • z

martina, 11.12.2006 14:55:
---
ezzy,
Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)

---

Ilmeisesti juurikin niistä kustannussyistä.



alkuaikoina ainakin ravintolatutut väittivät, että electron on merkittävästi hitaampi käyttää. ilmeisesti se pankkitilitarkistus vei kovasti aikaa ja takkusi usein, joten sen vuoksi sitä ei haluttu paikkoihin, missä pitää palvella vauhdilla. en tiedä, onko nyt saatu toimimaan.
Individual

Posts: 10,942

#1220 • • Individual HYPNO!

miikkah, 11.12.2006 18:46:
---
martina, 11.12.2006 14:55:
---
ezzy,
Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)

---

Ilmeisesti juurikin niistä kustannussyistä.

---


alkuaikoina ainakin ravintolatutut väittivät, että electron on merkittävästi hitaampi käyttää. ilmeisesti se pankkitilitarkistus vei kovasti aikaa ja takkusi usein, joten sen vuoksi sitä ei haluttu paikkoihin, missä pitää palvella vauhdilla. en tiedä, onko nyt saatu toimimaan.


Kyllähän se jossain mestoissa vie niin kauan, että en ihmettele jos eivät välttis halua siihen siirtyä, jossain mestoissa taas se on yks kullinluikaus. Näemmä lukijoissa on eroja kuten viineissä ja lukeminen kannattaa ainaa.