Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,881 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1521 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

ee102, 18.7.2007 22:10:
Vielä lisäisin, että ärsytti kassalla töissä ollessa suunnattomasti, kun eräs n. keski-ikäinen mies tosissaan yritti iskeä minua ja saada treffeille. *eiei*



Haha. Mun kohdalle osui tällanen sankari:
M:"hei"
X: "hei"
M: "24,90, kiitos"
X: "mee mun kans naimisiin"
M: "enpä taida"
X "mee mun kans naimisiin"
M: "pistetäänkö muovikassiin, kiitooos heii!!! *justjoo*

onneksi se ei sitten enää jatkanut hokemista vaan käveli kiltisti ulos. Jännää miten oppii käsittelemään kaikennäköisiä hulluja, kun niitä töissä sillontällön tulee vastaan :D

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1522 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

ee102, 18.7.2007 22:02:
Itse yritän tähdätä kaupassa käyntini siten, että klo20:30 jälkeen en mene enää kauppaan.



joo itsekin välttelen viimetingalla menemistä *eiei*

En myöskään:
-lähde palauttamaan pulloja 20.59
-valita kassoille jostain puutteista
-ole epäystävällinen vaikka itsellä olisi huono päivä

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

dncr

Posts: 249

#1523 • • dncr aika notkee
Tapaus: Hikinen, limainen vanha äijä

Asiakas: "On sulla sit upea ruoto. Osaatko pelata bilistä?"
Minä: "Kyllä mä pienenä isoveljen aina päihitin."
Asiakas: "No lähe kato pelaa, jos voitat mut ni voidaa mennä naimisiin."

Sama asiakas toisena päivänä viereisellä tiskillä.
Kollega: "Olisko henkkareita näyttää?"
Asiakas: "Öö, ei, ku toi tuntee mut." (nyökkäilee muhun päin) "Meillä on kato suhde! Mikäs se sun osoite olikaan?"
Minä: "Joo meidän suhde ei oo ihan sillä tasolla vielä (eikä koskaan tuu olemaankaan)"

--
The love we give away is the only love we keep.

ee102

Posts: 775

#1524 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

dncr, -clip-



Tuollainen on kyllä NIIN syvältä. *eiei* Miten jotkut kehtaakin! Sehän vaikuttaa, niinku ko. ihminen yrittäisi halventaa sinua aivan typerästä syystä ja törkeästi. Jos olet yhä kassahommissa niin tsemppiä jaksamiseen! Itse olen sairaslomalla niin työstä kuin työstä parhaillani.
crissy

Posts: 1,958

#1525 • • crissy
Miksi ihmiset tulee ravintolaan syömään ja sit nostavat mekkalan kun saavat laskun...
Kaikkihan sen tietää et jos/kun ravintolassa syö niin se maksaa aina enemmän kuin söisit kotona.

Tilanne: Tässä jokunen tovi sitten ravintolaan saapui nelihenkinen perhe. (käyvät kuulemma usein)
Tilasivat ruuat ja juomat..

onneksi osui ravintolapäällikkö paikalle.. Perheen lasku oli jotain päälle 40e.. Siitähän se riemu repes! Kauheen luennon piti tämä mies pomolle siitä kuinka kallista meillä kuulemma on. Hänen mukaansa ravintolaruokien tulisi olla siinä 10e hujakoilla...*ding**justjoo**täh* OOOKKEI....

pomolla pikkasen pyöri silmät pääs kun olivat poistuneet paikalta..


Ja sit oon saanu kuulla muuutaman kerran siitä et ku vedestä joutuu (kannusta) maksamaan 80snt ( sen maksaa vaa kerran vaikka joisit 3 kannua ja hinta on pöytäkohtainen) HUUUUIIIII!!!!!! vittu jos 80snt kaataa jonku talouden nii kandee oikeesti syyä himas..


Ja sit vielä... ÄLÄ VITTU JÄTÄ SITÄ JUOMAAS SINNE PÖYTÄÄN YKSIN JA LÄHE KÄYMÄÄN KAUPASSA!! VOIT OLLA SATAVARMA ET SE SUN JUOMAS SIITÄ KATOAA KYLLÄ! SIT ON TURHA TULLA VINKUMAAN ET KUN SUN JUOMA ON VIETY POIS!!!!!

huoh....
tiiplis

Posts: 1,043

#1526 • • tiiplis also available in sober

crissy, 20.7.2007 13:00:
--- clip ---Hänen mukaansa ravintolaruokien tulisi olla siinä 10e hujakoilla... --- clip ---



Siis yhteensä neljältä hengeltä?????? Hyvä Lahti *justjoo* myötähäpeä kaupunginmiehien (vrt. maanmiehien) puolesta on joskus musertava.

Tunnustan et joskus olen itsekseni hämmästellyt et vesikannu maksaa mut en ole ajatellut et se on pöytäkohtainen juttu (ja että samalla hinnalla saa juoda itsensä vesipöhöksi *hih*).

--
italia litania nainati lailati

crissy

Posts: 1,958

#1527 • • Edited crissy

tiiplis, 20.7.2007 13:18:
---
crissy, 20.7.2007 13:00:
--- clip ---Hänen mukaansa ravintolaruokien tulisi olla siinä 10e hujakoilla... --- clip ---

---


Siis yhteensä neljältä hengeltä?????? Hyvä Lahti *justjoo* myötähäpeä kaupunginmiehien (vrt. maanmiehien) puolesta on joskus musertava.

Tunnustan et joskus olen itsekseni hämmästellyt et vesikannu maksaa mut en ole ajatellut et se on pöytäkohtainen juttu (ja että samalla hinnalla saa juoda itsensä vesipöhöksi *hih*).



tosin joissain ravintoloissa (muistaakseni rossossa ja chico´sissa maksetaan henk.kohtainen vesimaksu) et tossa tapauksessa sit jos on henkilökohtainen vesimaksu niin se veden hinta voi ollakki kallis.. mutta joo meillä se on pöytäkohtainen ja se maksetaan kerran.


no uskoisin et se asiakas meinas et ravintolaruokien mm. sisäfileet sun muuta härpäkkeineen päivineen tulis maksaa sen 10e +- ... siis kaikki ruuat MAX 10e


KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?

Eräs asiakas tokas kun kävelin hänen ohi et "jos tuo istuis mun päälle nii alta en pääsis pois".. hammasta purren kävelin ohi mutta oli tosi lähellä etten sanonu tosi rumasti..

Mietin vaan sellasta et saiskohan siinä vaihees sanoo jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin esim. kommentoimalla rumasti ulkonäköö tai moittimalla asiattomasti henkilön ammattitaitoo (vaikka valitettava asia ei mitenkään liity edes työntekijän toimintaan)
MesMeRise

Posts: 667

#1528 • • MesMeRise Spinnamon

crissy, 20.7.2007 13:00:
*snips*

huoh....



Mä en kyllä kestäis päivääkään sun duunipaikassa :D

Meillä on sinällään helpompi systeemi, et on vaan yks ruokalaji päivässä, jota tarjotaan ja siitäki saa jo kuulla millon mitäki natinaa :)

Parasta on silti se et kun hakee lautasta pois pöydästä ni tulee kauhee napina kuinka ruoka on ollu ihan paskaa ja hyvä että oli edes syömäkelpoista, et saako alennusta, ja lautanen on nuoltu reunoja myöten :D
crissy

Posts: 1,958

#1529 • • crissy

MesMeRise, 26.7.2007 00:18:
---
crissy, 20.7.2007 13:00:
*snips*

huoh....

---


Mä en kyllä kestäis päivääkään sun duunipaikassa :D

Meillä on sinällään helpompi systeemi, et on vaan yks ruokalaji päivässä, jota tarjotaan ja siitäki saa jo kuulla millon mitäki natinaa :)

Parasta on silti se et kun hakee lautasta pois pöydästä ni tulee kauhee napina kuinka ruoka on ollu ihan paskaa ja hyvä että oli edes syömäkelpoista, et saako alennusta, ja lautanen on nuoltu reunoja myöten :D



joo totaki on tapahtunu sen sataviiskyt kertaa.. meet siihen ja kysyt et "maistuiko ruoka" ja sit tulee "valivalivalivalinarinarinari"..... lautanen on tyhjä.. *justjoo*

Onnistuin sit sunnuntaina suututtamaan ensimmäisen tunnin aikana 50%ravintolan asiakkasta.. hahahha! Menin blokkamaan tuoppeja tupakkatasanteelta. Pöydässä istuu kolme miestä. Yhden niistä edessä oli kaksi tyhjää tuoppia.. otin ne siitä. Mies sitten veti herneet nokkaan..:

mies: Noin vaan otit sen tuopin siitä nenän edestä etkä ees viittiny kysyy et ottaisinko mahdollisesti lisää juomaa

minä: aih.. no meiltä tuolta tiskiltä saa lisää tuoppeja.
mies: NO HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA SULLEKKIN!!!
minä: *hiljaista mutinaa itekseen*

Menin sit siihe toisen tyypin eteen ja kysyin tooosi vittumaiseen sävyyn "anteeksi mutta saako tämän tuopposen tästä ottaa" vittuntunut mies vaa huus perästä et "nooooooin sitä pitää"

vittu ku mä kihisin ku menin tiskin taakse.. siinä sit alko tää toinen idiootti... heittelin siinä aikani kuluksi jääpaloja ja otin tuopilla kiinni.. No vittu ku tää mies suuttu..

"MÄ EN PIDÄ SIITÄ ET TYÖPAIKALLA PELLEILLÄÄN. HETI LOPETA TOLLANEN *sormee heristelee ku jollekki kakaralle* " TYÖPAIKKA ON TYÖNTEKOA VARTEN EIKÄ PELLEILEMISTÄ VARTEN"

Tossa vaiheessa mun oli pakko mennä keittiöön ja laskee kymmeneen ja kaffikupin kans tupakalle.. Työkaveri nauraa ihan kipeenä.. Hyvin alko sunnuntai..

Yleensä täs heinäkuun loppupuolella alkaa huomaamaan millo ihmisillä on loma lopussa.. Silloin ku ne on niin vittumaisella päällä!
tiiplis

Posts: 1,043

#1532 • • tiiplis also available in sober

crissy, 25.7.2007 23:56
KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?

Eräs asiakas tokas kun kävelin hänen ohi et "jos tuo istuis mun päälle nii alta en pääsis pois".. hammasta purren kävelin ohi mutta oli tosi lähellä etten sanonu tosi rumasti..

Mietin vaan sellasta et saiskohan siinä vaihees sanoo jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin esim. kommentoimalla rumasti ulkonäköö tai moittimalla asiattomasti henkilön ammattitaitoo (vaikka valitettava asia ei mitenkään liity edes työntekijän toimintaan)



Ei missään duunissa tartte kuunnella tollasta. Henkilökohtaisuuksiin meneminen, yletön kiroilu ja huutaminen ja tollaset ällöpylly-kaksmielisyydet on se maaginen raja. Siihen voi sit vaan sanoa että yhtä hyvää päivänjatkoa teille *pahis*

Niin missä sä olitkaan töissä? *hymy*

--
italia litania nainati lailati

Yallu

Posts: 1,910

#1533 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

La Petite, 11.7.2007 14:53:
---
Annakins, 11.7.2007 14:51:
---
La Petite, 11.7.2007 14:40:
mutta kyllä se Amexi on vaa hitosti parempi ku Visa tai Masteri jos liikkuu hiukankaan Euroopan ulkopuolella...
---


Mistä lähtien? Faijalla oli Amexi ja sil palo käämit ku se ei ikinä käyny missään. Ei Euroopassa eikä Euroopan ulkopuolella. Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Visan tai Masterin kanssa, molemmat käyneet joka paikassa (jos vaan kortit ylipäätänsä käyneet siis).

---


Brasilian reissulla hotellin check outissa ei toiminu mun visa eikä kultsin masteri, oli jotain "linjavirheitä". Mun amexi toimi sit välittömästi. Ja itseasiassa Amexi toimii tääl ihan kotosuomessakin vallan useaan paikkaan. Ja tietty jenkeissä, myös Aasiassa. Mun toki nämä vain mun kokemuksiani *hymy*



Amex on vaan kauppiaalle epäedullinen, joten kaikki lafkat eivät sitä halua ottaa "kortti-ohjelmaansa". Se kun vertaa pankkikorttia ja visa electronia, on vähän sama juttu kun tää Visa vs. Amex (electronilla rahat lähtee heti asiakkaalta, mut kauppias saa rahat vasta viikon päästä: Eli electron on asiakkaalle pankkikortti, kauppiaalle luottokortti)

Edit: Siis tarkoitin vaan että Amex on kallis pienille firmoille..
Miinapiina

Posts: 3,494

#1534 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 26.7.2007 00:43:



koitahan jaksaa siellä töissä, ei kyllä kauheen mukavalta kuulosta... *hali* *hali*

--
pinkki on pop!!!

crissy

Posts: 1,958

#1537 • • crissy
yks varusmies tais vetää mulle herneet nenään kun en antanu sille tavispizzaa kasvispizzan hinnalla.. (hintaeroa 2,5e)

kysy et saako hän kasvispizzan hinnalla pizzan mis on kinkkua... sanoin et et saa.. ja ei voida antaa varusmiesalennusta.....

otti ja suuttu mulle.... *igor*
hemuz

Posts: 2,178

#1538 • • Edited hemuz kätevä emäntä

crissy,


KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?

Eräs asiakas tokas kun kävelin hänen ohi et "jos tuo istuis mun päälle nii alta en pääsis pois".. hammasta purren kävelin ohi mutta oli tosi lähellä etten sanonu tosi rumasti..

Mietin vaan sellasta et saiskohan siinä vaihees sanoo jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin esim. kommentoimalla rumasti ulkonäköö tai moittimalla asiattomasti henkilön ammattitaitoo (vaikka valitettava asia ei mitenkään liity edes työntekijän toimintaan)




Mullekkin kerran yks "vakkari" maahanmuuttaja, sellanen limanen äijä tokas naureskellen "mitäs sun naamalles on käyny? onks allergiaa? taidat olla pussaillu ja oot jollekkin miehelle allerginen" *piis*

Siis mullahan on atooppinen iho ja mä en sitä voi olla töissä koko ajan rasvaamassa ja siks ehkä välillä vähän rohtunu naama... Kyllä siinä vähä verenpaineet nous ja sai kyllä mies sen myös huomata. "Älä nyt suutu, suutuiks hei".

Siis ihmisiähän mekin ollaan ja kaikkea ei tartte kuunnella. Asiasta kannattaa keskusella esimiehen kanssa ja jos mahollista kutsua vaikka saman tien paikalle ja selvitellä asiaa.
Lyylikki

Posts: 2,975

#1539 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

crissy, 25.7.2007 23:56:
KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?

Eräs asiakas tokas kun kävelin hänen ohi et "jos tuo istuis mun päälle nii alta en pääsis pois".. hammasta purren kävelin ohi mutta oli tosi lähellä etten sanonu tosi rumasti..

Mietin vaan sellasta et saiskohan siinä vaihees sanoo jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin esim. kommentoimalla rumasti ulkonäköö tai moittimalla asiattomasti henkilön ammattitaitoo (vaikka valitettava asia ei mitenkään liity edes työntekijän toimintaan)



Mä jaksan yleensä olla aika kiltti asiakkaille, jos ne nyt jotain räyhää niin hidastan vaan omaa puhetta ja väännän rautalangasta. Kyllähän sen nyt mun äänestä kuulee, että mä oon siinä vaiheessa enää vaan mukaystävällinen, mutta olkoon.

Henkilökohtaisuuksiin kun mennään, niin mulla keittää yli. Annan tulla täydeltä laidalta. Joskus joku "pikkupoika" alkoi huorittelemaan, kun en suostunut myymään sille sytkäriä, joka tupakointivälineeksi lasketaan ja johon se 18-vuoden ikä täytyisi olla. Annoin pojalle porttarin ja varmasti noin 15 m säteellä ihmiset kuulivat, miten pikkupoikien ei kannattaisi ketään huoritella, kun ei varmastikaan niistä asioista mitään ymmärrä.

Okei, saatoin ehkä mennä liiallisuuksiin, mutta kuohahti.
larzizi

Posts: 1,661

#1540 • • larzizi
En vaan voi ymmärtää miten asiakkaat voi joskus olla niin helvetin tyhmiä tilanteissa, joissa koneelta tulee korkeampi (= oikea) hinta mitä asiakkaat ovat kuvitelleet. Sitten tulee aina niitä "no mut siel oli semmonen lappu et sitä ja tätä tähän hintaan". Sitten kun itse menee katsomaan, ei voi ymmärtää miten joku on voinut katsoa lappua niin nopeasti, että ei ole huomannut, että kyseessä on aivan eri tuote. Ymmärrän kyllä, että lappuja ei aina jaksa lukea ihan tarkkaan, mutta jos niitä vaan vilasee ohimennen, niin siinä tilanteessa ei olisi kyllä mitään asiaa tulla kassalle väittämään, että "siinä luki niin". Eikä varsinkaan väittää vastaan, kun kassa tietää mitä siinä lukee ja mistä tuotteesta on kyse. Meiltä löytyy tällä hetkellä mm. kori, jossa on poistomyynnissä olevia lankoja. Korin päässä on lappu, jossa lukee ALKAEN 2,50. Voitte arvata, että tästä on tullut usein vääntöä. Kaikki muut ovat aina luovuttaneet kun olen kertonut siitä ALKAEN sanasta, mutta taannoin yksi nainen alkoi kovasti väittämään vastaan "ei siinä kyllä semmosta lukenut". Voi helvetti sentään. Jos KOLME työkaveria (jotka kaikki ovat olleet järjestelemässä lankoja) ovat sanoneet mulle, että "siinä lapussa sitten lukee ALKAEN, kun asiakkaat alkaa marisemaan" ja olen itsekin nähnyt sen alkaen sanan siinä, niin kyllä siinä sitten ihan oikeesti on se sana :D Olisin mieluusti mennyt naisen kanssa katsomaan lappua, jos en olisi ollut kassalla. Olisi ollut varmaan näkemisen arvoista, kun nainen olisi joutunut myöntämään oleensa väärässä.

Tänään taas meinasi mennä yhden pariskunnan kanssa hermot. Heillä on korillinen vaatteita, joista ainuttakaan he ei pistä hihnalle. Ymmärrän kyllä, jos ei halua pistää vaaleita vaatteita "likaiselle" (oli muuten vastapesty) hihnalle ja antaa ne mieluummin suoraan kassalle käteen. Mutta näillä oli pelkkiä mustia vaatteita ja se käteen antaminen oli sitä, että koria pidetään mahdollisimman kaukana, mies ottaa vaatteen hintalapusta kiinni ja ojentaa sitä ömm.. viis senttiä mulle päin. Ja sitten semmosta mahdollisimman hidasta touhua kaikinpuolin. Pariskunnan takana oli jo valmiiksi jonoa, mutta tommosen helvetin matelun takia sitä tuli pikkasen lisää ja sitten pitikin jo ottaa toinen kassakin käyttöön. Ja naisella oli vielä otsaa sanoa (ei kysyä), että he saa varmaan muovikassin ilmaseksi, kun ostivat niin paljon. No ette vittu todellakaan ole saamassa. Jos isoista ostoksista saisi ilmaisen muovikassin, meillä ei ehkä olisi tarjolla myös isoja muovikasseja. Ja jos se vitun viistoista senttiä tuntuu sun kukkarossa niin suurelta, niin sitten voit kantaa kädessäs. Ilmaset muovikassit on kuitenkin aina meiltä pois. Etkä sä nyt vittu mee mistään ruokakaupastakaan kysymään, että saatko muovikassin ilmaseksi. Se on ihan samanlainen ostos kuin muutkin. Tietysti kaikki vaatekauppojen ilmaiset muovikassit on sitten asia erikseen. Ja juuri kun ajattelin päässeeni näistä hitailijoista eroon, kysyessäni naiselta henkkareita (ostokset yli 50e), mietiskelee nainen siinä rauhassa hetken ja toteaa nyrpeänä "no kai mä sit näytän". Ei, ei tarvitse näyttää. Siinä tapauksessa et myöskään vie mitään ulos kaupasta. Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen!

Helvetti sentään *dissaa*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.