Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia..

192 posts, 10 pages, 44,230 views

shaderna

Posts: 157

#81 • • shaderna
Hei nyt on 2005! Joka maassa on paljon maahanmuuttajii, suomes ei ees oo paljoo esim. ruotsii verrattuna. Rasistit sanoo tummii neekereiks, mustalaisii manneiks, venäläisii ryssiks, mut kuinka monta kertaa ootte kuullu ulkomaalaisen sanovan "maitonaama"? Ja toi on jo vitsi ett ulkomaalaiset ottaa suomalaisilt duunit ja muijat :) viha on pelkoo, pidetää nyt meijän sukupolves tää maailma mahdollisimman vapaana. Se on aina siisti oppii uusii kulttuureit, koska kaikis on hyvii ja huonoja puolia.

--
just tryin` not to give a fuck

Rocca

Posts: 3,064

#82 • • Edited Rocca Diiva UG / Superfint Crew

hardikaveri:
mut hei kaveri on raisiosta

*nauru*



*grr* ei tää oo mikään dissataan raisiolaisia topicci *nauru*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Flamie

Posts: 478

#83 • • Edited Flamie

mikkihiiri:
---



Aivan totta.
Nyt sen ymmärtää, mitä hän teki. Oli kyllä sinäänsä aivan skeidaa toi mun teksti, mitä jälkikäteen luin sitä. Vuodessa voi näköjään maailmankatsomus muuttua.
Vanhempi sukupolvi on sen verran rasistista, että kaikki yrityksien johtajat ja työnantajat eivät kyllä ota mitää ulkomaalaisia töihin.

phanatic
Ottaisitko itse mustalaisen töihin?


Ottaisin

*piis*
hrdkvr

Posts: 3,929

#84 • • hrdkvr KURGO

Rocca:
---
hardikaveri:
mut hei kaveri on raisiosta

*nauru*

---


*grr* ei tää oo mikään dissataan raisiolaisia topicci *nauru*



Mä olen raisio rasisti...että ne ottaa päähän.. ja turkulaiset..jösses *nauru*

--
-keep it hard-

Avatar
#85 • • Annakins Guest

ALIEN:
Haukkuiko Flamie ulkomaalaisia? Hän kertoi tarinan, jossa muut haukkuivat (*täh*)



Vetoan tähän:

Flamie
Olen yrittäny parin ulkomaalaisen kanssa kaveerata mutta sieltä tulee vain jotain haista vittu -periaatteella takaisin. Onhan mulla pari erittäin hyvää ulkomaalaiskaveria koulusta.
Kun tulee käveltyä tuolla kaupungilla ja näkee jonkun ulkomaalaispoppoon niin sieltä päin tulee vain pahannäköisiä ilmeitä tjsp. En sitten tiedä mitä se on mutta perseestä. He tulevat tänne pakoon sotaa tai muuta paskaa. IMO asenne on että me olemme kuninkaita ja te olette alamaisia... ...Ymmärrän niitä ketkä esim. perustavat pizzerioita, mistä saa erittäin hyviä pizzoja. Ymmärrän niitä ketkä tekevät työtä. Ymmärrän niitä ketkä maksavat veronsa... ...En sitten tiedä mitä syitä on vihata ulkomaalaisia...



Itse ainakin ymmärrän tämän tekstin kaikessa sekavuudessaan maahanmuuttajanegatiiviseksi. Tosin tuo lopun "En sitten tiedä mitä syitä on vihata ulkomaalaisia." kyllä sekottaa pakkaa aika kummasti. Edelleen olen sitä mieltä, että teksti oli niin tökerösti kirjoitettu, että sen pointti jää täysin pimentoon. En oikeasti tiedä suhtautuuko kirjoittaja maahanmuuttajiin yleisesti myönteisesti vai kielteisesti.

ALIEN:
Ai se ei ole hyväksyttävää mielestäsi, että suomalainen ei osaa kirjoittaa kunnolla? Eikö suvaitsevaisuus myös tarkoita ymmärtämistä ja hyväksymistä mitä sulta näyttää tässä tilanteessa juuri puuttuvan, kun pitää *ärähtää*? :D



No johan me väännetään tikusta asiaa! (Tämä on muuten oikeasti mielenkiintoinen keskustelu.) Olen suvaitsematon koska mielestäni omaa äidinkieltään pitäisi osata kirjoittaa edes sen verran, että asia selviää ilman tulkintoja, mutta olen kuitenkin niin suvaitsevainen, etten oleta huonosti äidinkieltään kirjoittavan henkilön olevan tyhmä. (Itseasiassa oletan ko. henkilön vain olevan liian laiska/kiireessä tarkastaakseen viestinsä.)
Avatar
#86 • • Annakins Guest

Android:
---
Annakins:
Ja jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi: "kamalalla suomella" tarkoitan epäselvästi kirjoitettua ja liikaa lyhenneltyä eixjooniinku -kieltä. Ja edelleen vihaan niitä iihiihhymiöitä.

---


Unohdit sen kaikkein pahimman; yhdyssanavirheet.



Mä oon töissä viimeiset 6 kuukautta yrittänyt löytää tikkaita, että voisin repiä pari kylttiä alas. Toisessa lukee tavaranvastaanotto ja toisessa diplomaatti myynti. Angstin määrä on uskomaton aina kun näen ko. kyltit :)
Flamie

Posts: 478

#87 • • Flamie

Annakins:

Vetoan tähän:

Itse ainakin ymmärrän tämän tekstin kaikessa sekavuudessaan maahanmuuttajanegatiiviseksi. Tosin tuo lopun "En sitten tiedä mitä syitä on vihata ulkomaalaisia." kyllä sekottaa pakkaa aika kummasti. Edelleen olen sitä mieltä, että teksti oli niin tökerösti kirjoitettu, että sen pointti jää täysin pimentoon. En oikeasti tiedä suhtautuuko kirjoittaja maahanmuuttajiin yleisesti myönteisesti vai kielteisesti.



Luin tekstin jälkeenpäin, ja se oli kyllä huonoa äidinkieltä. Kommenttini aikaisemmin oli vain raivonpuuskaus. Maahanmuuttajissa ei ole mitään pahaa. Ainut miinus on vain se, että tänne tulee halpaa työvoimaa esimerkiksi Virosta. Siitä kyl saamme syyttää itseämme.


No johan me väännetään tikusta asiaa! (Tämä on muuten oikeasti mielenkiintoinen keskustelu.) Olen suvaitsematon koska mielestäni omaa äidinkieltään pitäisi osata kirjoittaa edes sen verran, että asia selviää ilman tulkintoja, mutta olen kuitenkin niin suvaitsevainen, etten oleta huonosti äidinkieltään kirjoittavan henkilön olevan tyhmä. (Itseasiassa oletan ko. henkilön vain olevan liian laiska/kiireessä tarkastaakseen viestinsä.)



Se oli kyllä aika keskittyneesti kirjoitettu, jos oikein muistan. Äidinkieli ei oo ollu mikään vahvin aine koulussa. Kiinnostukset on ollu enemmin noissa kädentaitoaineissa.

*piis*
shaderna

Posts: 157

#88 • • shaderna
Annakins, muuta kiinaan ja opettele kieli. Eiks sul oo mitää muuta kelattavaa? Get a life.

--
just tryin` not to give a fuck

serotonot

Posts: 3,137

#89 • • serotonot Paul Easy

shAderNa:
Annakins, muuta kiinaan ja opettele kieli. Eiks sul oo mitää muuta kelattavaa? Get a life.


eiks jäbä just äsken peräänkuuluttanu suvaitsevaisuutta ja nyt arvostelet sitä että joku yrittää ylläpitää oikeinkirjoitusta.

Annakins: mua ahdistaa noi yhdyssanavirheet ihan yhtä paljon :D
ee102

Posts: 775

#90 • • Edited ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

shAderNa:
Ja toi on jo vitsi ett ulkomaalaiset ottaa suomalaisilt duunit ja muijat :)



*joo* Niinpä.

Se on aina siisti oppii uusii kulttuureit, koska kaikis on hyvii ja huonoja puolia.



No joo, tietyissä rajoissa kuitenkin. Tasa-arvoa saisivat vain monet ulkomaalaiset, mutta myös osa suomalaisista oppia enemmän.


Yksi esimerkki vielä siitä, kuinka eräät tummaihoiset eivät osanneet kunnioittaa naista: Olin ihan perusbaarista lähdössä, kun yhtäkkiä joku puristi persettä. Siinä oli joku italialaissyntyisen näköinen miehenalku, joka yritti kysyä sitten minulta jotain, mutta suutuin hänelle, ja oli lähellä että olisin läppässyt ko. miestä kasvoihin. Päädyin kuitenkin vaan raivoamaan ja kiroamaan sanallisesti. Enhän siedä, että yleensäkään tuntemattomat miehet puristelevat persettäni. Kysyin, miksi hän teki niin. Hän vastasi, ettei muka muuten olisi saanut minulta huomiota itseensä, mikä ei todellakaan pidä paikkansa *poks* Yritin sitä selittää hänelle, ja valitin hänen teostaan --> Hän alkoi nimittää minua rasistiksi, vaikka yritin vain tehdä selväksi, ettei minua ylipäätänsä kukaan miespuolinen saa sillä tavalla kähmiä. (Itse asiassa juuri toissapäivänä bileissä eräs suomalainen känniääliö yritti kähmiä, eikä taaskaan ollut kaukana, että olisin vetänyt häntä turpiin. *blush* Haluan vain pitää oman kroppani "omana reviirinäni", johon eivät muut saa koskea noin ihan muuten vaan. Menipä vähän offtopicin puolelle.)


Mutta siis pointtina oli kuitenkin se, että mielestäni ulkolaisperäisetkin saisivat opetella käyttäytymään maassa kuta kuinkin maan tavalla ja kunnioittamaan naista. Ei minulla ole todellakaan muuten mitään sitä vastaan, että täällä asuu ihmisiä monista kulttuureista ja maista. Päinvastoin, se on mielestäni vain rikkautta, ja muista kulttuureista olisi varmasti paljon mielenkiintoista ja mukavaakin opittavaa. Ja varmaan sieltä löytyy asiallisia ja mukaviakin ihmisiä. Naispuolisia ulkolaissyntyisiä minulla on ollut ystävinäkin. Miehistä on ikävä kyllä ollut tähän asti vain huonoja kokemuksia - siksi nämä ennakkoluulot, joista itsekin haluaisin päästä eroon.
serotonot

Posts: 3,137

#91 • • serotonot Paul Easy

shAderNa:
Annakins, muuta kiinaan ja opettele kieli. Eiks sul oo mitää muuta kelattavaa? Get a life.


eiks jäbä just äsken peräänkuuluttanu suvaitsevaisuutta ja nyt arvostelet sitä että joku yrittää ylläpitää oikeinkirjoitusta.

Annakins: mua ahdistaa noi yhdyssanavirheet ihan yhtä paljon :D
Avatar
#92 • • Annakins Guest

Flamie:
Luin tekstin jälkeenpäin, ja se oli kyllä huonoa äidinkieltä. Kommenttini aikaisemmin oli vain raivonpuuskaus. Maahanmuuttajissa ei ole mitään pahaa. Ainut miinus on vain se, että tänne tulee halpaa työvoimaa esimerkiksi Virosta. Siitä kyl saamme syyttää itseämme.



Mä toivoinkin, että sä kommentoisit, koska on aika koomista, että henkilöt a ja b kiistelee henkilön c tekstistä :)

Flamie:
Se oli kyllä aika keskittyneesti kirjoitettu, jos oikein muistan. Äidinkieli ei oo ollu mikään vahvin aine koulussa. Kiinnostukset on ollu enemmin noissa kädentaitoaineissa.



No en minäkään äikästä laudaturia kirjoittanut :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#93 • • Edited hrdkvr KURGO
mä olen kyllä oikeinkirjoitus rasisti... ja yhdyssanat..jösses....

--
-keep it hard-

Avatar
#94 • • Edited Annakins Guest

shAderNa:
Annakins, muuta kiinaan ja opettele kieli. Eiks sul oo mitää muuta kelattavaa? Get a life.



Mä ainakin henkilökohtaisesti olen aika tyytyväinen siihen, että ei ole muuta valitettavaa kuin toisten äidinkieli. Tästä voimme siis vetää johtopäätöksen, että mulla menee hyvin.

PS. Mä lähden kesällä 2 kuukaudeksi Syyriaan opiskelemaan arabiaa, joten Kiina saa odottaa.
shaderna

Posts: 157

#95 • • shaderna

serotonot:
---
shAderNa:
Annakins, muuta kiinaan ja opettele kieli. Eiks sul oo mitää muuta kelattavaa? Get a life.

---

eiks jäbä just äsken peräänkuuluttanu suvaitsevaisuutta ja nyt arvostelet sitä että joku yrittää ylläpitää oikeinkirjoitusta.

Annakins: mua ahdistaa noi yhdyssanavirheet ihan yhtä paljon :D



tekee mitä vaa, näit lappii on vaa hauska lukee :)

--
just tryin` not to give a fuck

serotonot

Posts: 3,137

#96 • • serotonot Paul Easy

shAderNa:
tekee mitä vaa, näit lappii on vaa hauska lukee :)


ja tarkoitat tällä mitä.

itse aiheeseen takaisin mennessä voisin kysyä sulta, että mitä luulet sun käytöksen tuolla käytöstapoja bileissä koskevassa topicissa vaikuttaneen monen ihmisen näkemykseen maahanmuuttajista?

En tarkoita tällä sitä että minulla olisi rasistisia ennakko-oletuksia, vaan sitä että siinä missä suomalaisten pitäisi pyrkiä niistä eroon, pitäisi mielestäni maahanmuuttajien pyrkiä omalla panoksellaan hälventämään niitä ennakkoluuloja, sen sijaan että niitä kaikin mahdollisin käytössääntöjen rikkomisin tuotetaan lisää.
Syder

Posts: 2,255

#97 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

Annakins:
Olen suvaitsematon koska mielestäni omaa äidinkieltään pitäisi osata kirjoittaa edes sen verran, että asia selviää ilman tulkintoja, mutta olen kuitenkin niin suvaitsevainen, etten oleta huonosti äidinkieltään kirjoittavan henkilön olevan tyhmä.



Miten toisen tekstiä voi lukea tulkitsematta syitä miksi tämä on kirjoitettu juuri ja nyt, pohtimatta omaa näkökulmaansa asioista -ja niiden mahdollista kommentointia? Vaikkakaan lauserakenteet eivät olisi aivan kohdallaan, on siltikin olemassa sujuvaa tekstiä ja tökeröä tekstiä. Pahimpana tekstit joissa kirjoittaja hyppää aiheesta toiseen tekemättä siitä minkäänlaista ilmoitusta puhumattakaan tekstin sisältämistä viittauksista ja lainauksista.

--
Divida et impera.

shaderna

Posts: 157

#98 • • shaderna
Noh, sen oon oppinu ett mua ei enää vittuakaa kiinnosta mitä muut musta kelaa, ja lopuks mä aina nauran ku ei teit oikeesti vaa jotenki pysty ottaa tosissaa :) te ootte maailman epapyhinta ja epauskottavinta jengii mita maailmas on :) Siks ma nauran lopussa! Mut mä en enää häiritse teijän tärkeetä keskustelua.

--
just tryin` not to give a fuck

serotonot

Posts: 3,137

#99 • • Edited serotonot Paul Easy

shAderNa:
Noh, sen oon oppinu ett mua ei enää vittuakaa kiinnosta mitä muut musta kelaa, ja lopuks mä aina nauran ku ei teit oikeesti vaa jotenki pysty ottaa tosissaa :) te ootte maailman epapyhinta ja epauskottavinta jengii mita maailmas on :) Siks ma nauran lopussa! Mut mä en enää häiritse teijän tärkeetä keskustelua.



Ja selitäs ennen kuin pakenet tätä keskustelua, että mikä mun jutuissa on epäpyhää ja mikä epäuskottavaa?
Avatar
#100 • • Annakins Guest

Syder:
---
Annakins:
Olen suvaitsematon koska mielestäni omaa äidinkieltään pitäisi osata kirjoittaa edes sen verran, että asia selviää ilman tulkintoja, mutta olen kuitenkin niin suvaitsevainen, etten oleta huonosti äidinkieltään kirjoittavan henkilön olevan tyhmä.

---


Miten toisen tekstiä voi lukea tulkitsematta syitä miksi tämä on kirjoitettu juuri ja nyt, pohtimatta omaa näkökulmaansa asioista -ja niiden mahdollista kommentointia? Vaikkakaan lauserakenteet eivät olisi aivan kohdallaan, on siltikin olemassa sujuvaa tekstiä ja tökeröä tekstiä. Pahimpana tekstit joissa kirjoittaja hyppää aiheesta toiseen tekemättä siitä minkäänlaista ilmoitusta puhumattakaan tekstin sisältämistä viittauksista ja lainauksista.



Tässä ko. tekstissä kaikki (eli minä tipuin kärryiltä) alkoi siitä, että ensin tullaan kovaa tilanteisiin ettei maalivahtiin satu ja yht'äkkiä joku lyökin jotakin.