Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia..

192 posts, 10 pages, 44,146 views

T0mbstone

Posts: 728

#21 • • T0mbstone The Process.
Olen tavannut töykeitä,epärehellisiä,väkivaltaisia, omahyväisiä ja ties mitä suomalaisia.
En siltikään vihaa kaikkia suomalaisia.
Yksilö on yksilö, ja muutamasta yksilöstä ei voi vetää johtopäätöstä koko kansalaisuuteen.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#22 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

T0mbstone:
Olen tavannut töykeitä,epärehellisiä,väkivaltaisia, omahyväisiä ja ties mitä suomalaisia.
En siltikään vihaa kaikkia suomalaisia.
Yksilö on yksilö, ja muutamasta yksilöstä ei voi vetää johtopäätöstä koko kansalaisuuteen.



Olen pahoillani jos minun viestistäni tuli tälläinen piirre esiin... En todellakaan halunnut yleistää. Minä Olen 2/3 osaa elämästäni asunut suomessa. Suomessa pidän itseäni venäläisenä ja venäjällä taas suomalaisena. Minulla on kavereita joka maailman kolkasta eikä ollut tarkoitus yleistää kun sanoin ”suomalaiset”

Ei todellakaan kaikki eikä välttämättä edes suurin osa mutta jotkut suomalaiset on sellaisia, jotka kohteli mua 10vuotta sitten miten nyt sitten kohtelikaan...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

T0mbstone

Posts: 728

#23 • • T0mbstone The Process.

Steven Hoaks:
---
Olen pahoillani jos minun viestistäni tuli tälläinen piirre esiin... En todellakaan halunnut yleistää. Minä Olen 2/3 osaa elämästäni asunut suomessa. Suomessa pidän itseäni venäläisenä ja venäjällä taas suomalaisena. Minulla on kavereita joka maailman kolkasta eikä ollut tarkoitus yleistää kun sanoin ?suomalaiset?

Ei todellakaan kaikki eikä välttämättä edes suurin osa mutta jotkut suomalaiset on sellaisia, jotka kohteli mua 10vuotta sitten miten nyt sitten kohtelikaan...



En ajatellut kommentissani viestiäsi. Lähinnä ajoin tossa takaa sitä, miten naurettavaa on tuomita toisten kansalaisuuksien käytös vaikka oman kansalaisuuden edustajat käyttäytyvät yhtä typerästi.

Eli lopulta pitäisi ruveta vihaamaan omaa kansalaisuuttaan ja samalla itseään *joo*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Howdy

Posts: 7,955

#24 • • Howdy Oldie
Vihaamisessa on vaan se huono puoli että se kuluttaa vihaajaakin pikkuhiljaa aika lailla . .jopa huomaamatta .. mutta sellasta ..

--
Käpy vailla vertaa

Karski

Posts: 6,049

#25 • • Karski Pomon kätyri
Me ollaan kaikki jollekin ulkomaalaisia.

Ja niinku Howdykin tossa jo totes,
vihaamisesta ei oo mitään hyötyä
kenellekään.

[muokattu 25.4.2004 18:10]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

typ0

Posts: 1,892

#26 • • typ0 syntax error

Howdy:
Vihaamisessa on vaan se huono puoli että se kuluttaa vihaajaakin pikkuhiljaa aika lailla



word!

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

leenuliinu

Posts: 1,022

#27 • • leenuliinu Kenen kaveri

N@su:
No leenuliinu ja kuilu, arvasinhan minä että jotkut kakarat tarttuu otsikkoon, vähän niinkuin kala onkeen. Kun ei ole sietokykyä eikä malttia vaan pelkkä teiniangsti, arvaten saattaa vastausten tason. Ensin kannattaa kasvaa isoksi ja sitten vasta opetella ymmärtämään elämän ironia - pahatkin asiat voidaan sanoa kääntäen, jopa vitsaillen.
Taas kerran, oppia ikä kaikki.



Erittäin osuvaa, etenkin, kun molemmat, joille yrität epätoivoisesti kuittailla iästä ovat sinua vanhempia. :)

Muilta osin ei sitten olekaan juuri lisättävää kuilun vastaukseen.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

Coma

Posts: 705

#28 • • Coma

N@su:
Kun ei ole sietokykyä eikä malttia vaan pelkkä teiniangsti, arvaten saattaa vastausten tason.



No voi vitun huh huh
Zet4

Posts: 1,135

#29 • • Zet4 n00b
Hehee, N@suhan kohoaa tällä topicillaan klubituksen jälkijättöiset listalla raketinomaisesti ylöspäin

Tekstisi on tasoa: KAADA SULA VOI MUNAN PÄÄLLE ::
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

Epailija

Posts: 5,636

#30 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kilobitti:
Korjaan; jotkut kulttuurit ovat toisia jollain tapaa ikävämpiä. Ihmisen rotu ei tiettävästi liiity millään tavalla tämän pontentiaaliin ryhtyä rikolliseksi tms.



Ja lisäys: Ihmiset eivät välttämättä jakaudu eri rotuihin. Muistan lukeneeni viime vuoden puolella eräiden tutkijoiden todenneen kokeissaan, että geneettisesti esimerkiksi minä saatan olla lähempänä jotain ehta aitoa etiopialaista kuin vaikkapa kotkalaista valkoihoista porvaria. DNA:ssa on siis enemmän vaihtelua yksilötasolla kuin ”rotutasolla”, eikä näin ollen ihmisiä ainakaan DNA:n perusteella voi helposti jakaa rotuihin. Tai näin tutkijat olivat asian ajatelleet.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

pinkki

Posts: 308

#31 • • pinkki säätö et co.

Epailija:
Ja lisäys: Ihmiset eivät välttämättä jakaudu eri rotuihin. Muistan lukeneeni viime vuoden puolella eräiden tutkijoiden todenneen kokeissaan, että geneettisesti esimerkiksi minä saatan olla lähempänä jotain ehta aitoa etiopialaista kuin vaikkapa kotkalaista valkoihoista porvaria. DNA:ssa on siis enemmän vaihtelua yksilötasolla kuin ?rotutasolla?, eikä näin ollen ihmisiä ainakaan DNA:n perusteella voi helposti jakaa rotuihin. Tai näin tutkijat olivat asian ajatelleet.


jeesh ja ulkoiset vahvat eroavaisuudet on vain fyysistä sopeutumista erilaisiin luonnonoloihin, pituuskasvuun vaikuttavina seikkoina ravinto jne. ja koko ihmis”rotu” on kuitenkin kykenevä saamaan (lisääntymiskykyisiä) jälkeläisiä toistensa kanssa, mikä taisi olla vahvin pointti samasta rodusta yhtäkaikki.

kuitenkin ulkomaalaisiin varsinkin isompana ryhmänä tulee suhtauduttua vähän varauksella, se kun nyt on enemmänkin poikkeus kuin sääntö, että vieraassa maassa ihmiset tuppaavat aina käyttäyttymään jokseenkin sikamaisemmin kuin omassaan, jotain ihme kunnioituksen puutetta kun ei ole ”omaa kansaa” tjsp.
Individual

Posts: 10,942

#32 • • Individual HYPNO!

Epailija:

Ja lisäys: Ihmiset eivät välttämättä jakaudu eri rotuihin. Muistan lukeneeni viime vuoden puolella eräiden tutkijoiden todenneen kokeissaan, että geneettisesti esimerkiksi minä saatan olla lähempänä jotain ehta aitoa etiopialaista kuin vaikkapa kotkalaista valkoihoista porvaria.



Kotkalaista, valkoihoista porvaria???
*nauru*
cheat

Posts: 796

#33 • • cheat
Esimerkkinä vastakkaisesta kokemuksesta voisin kertoa Kreikasssa asumiseni ajoilta, tämä kun on maa, jossa laukun, juoman, puhelimen, rahaa voi jättää ravintolassa pöydfälle vahtimatta kun menee tanssimaan tai vessaan, ventovieraisiin voi lähes poikkeuksetta luottaa-siis niin kauan kun on kyse paikallisista.
Pieninkin omaisuus kyllä katoaa jos lähettyvillä on suomalaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia tai englantilaisia.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Dives

Posts: 536

#35 • • Dives I see the light
otan tähän kantaa ulkomaalaisena..

ok jees.. joku toisesta maasta meni ja otti sinun tavarasi.. ei se tarkoita että jos ei oo syntynyt täällä niin on automaattisesti paha.. nurkkapatriotismi on vähän niinku silleesn OUT..

myönnän että minussakin on tiettyä ennakkoluuloa jotain väestönryhmiä kohtaan ei se silti tarkoita että kannattaa yleistää.. ainakaan nyt KAIKKIIN ulkomaalaisiin...

tänäänkin joku sit päätti ruveta haukkumaan neekeriksi mua tossa kadulla kun päätti että mä vein sen parkkipaikan... en silti yleistä että kaikki suomalaiset ovat tyhmiä sokeita ja rasisteja.. mulla on kuitenkin ihan valkoinen iho.. ellen nyt sit ota aurinkoa kesällä jolloin rusketun.. mutta saattaa olla vaikeaa saada musta mustaa..

et ottakaa ihan iisisti... make love not war..
BuBu

Posts: 509

#36 • • BuBu
Hohhoh *eiei*
Aiheen nimestä: Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia.. aika paljolti näyttää täällä siltä että ennakkoluulot ja kaikki paska kohdistuu tiettyjen maiden kansalaisiin.. eipä oo tainnu kukaan vielä brittejä tai sveitsiläisiä täällä \”haukkua\” vaikka ulkomaalaisia hekin..
Kyllähän sitä itelläkin on ennakkoluuloja muita ihmisiä kohtaan, mutta tahtoisin ainakin ajatella että niillä ei ole mitään tekemistä kansallisuuden kanssa..
Rasismi on vaa jotain niin käsittämättömän tyhmää *ding*

äh koko aihe vaa ärsytti *uuh*
-puoliksiulkomaalainen-

--
Put on your reeboks man and go play some funky tennis!!

Avatar
#37 • • ALIEN Guest

BuBu:
Hohhoh *eiei*
Aiheen nimestä: Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia.. aika paljolti näyttää täällä siltä että ennakkoluulot ja kaikki paska kohdistuu tiettyjen maiden kansalaisiin.. eipä oo tainnu kukaan vielä brittejä tai sveitsiläisiä täällä ”haukkua” vaikka ulkomaalaisia hekin..
Kyllähän sitä itelläkin on ennakkoluuloja muita ihmisiä kohtaan, mutta tahtoisin ainakin ajatella että niillä ei ole mitään tekemistä kansallisuuden kanssa..
Rasismi on vaa jotain niin käsittämättömän tyhmää *ding*



Britit ovat ärsyttäviä ainakin välimeren lomakohteissa. Kuin myös suomalaiset Virossa. Vitun idiootteja känniläisiä. Onks nyt parempi? *hymy*
Bio

Posts: 4,429

#38 • • Bio The Bullies / Pinky
joskus nuorempana ollut jonkun verran kahnauksia romanien kans niin siitä saakka sisälläni on asunut pieni rasisti.. mä oon vaan mä

vähän sama asia kuin joillakin sodan ajan eläneillä vanhuksilla on ikuinen ”ryssäviha”

[muokattu 26.4.2004 23:55]
Dementation

Posts: 2,892

#39 • • Dementation wednesday?

cheat:
Esimerkkinä vastakkaisesta kokemuksesta voisin kertoa Kreikasssa asumiseni ajoilta, tämä kun on maa, jossa laukun, juoman, puhelimen, rahaa voi jättää ravintolassa pöydfälle vahtimatta kun menee tanssimaan tai vessaan, ventovieraisiin voi lähes poikkeuksetta luottaa-siis niin kauan kun on kyse paikallisista.
Pieninkin omaisuus kyllä katoaa jos lähettyvillä on suomalaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia tai englantilaisia.



Sama Thaimaassa... Mitään ei esim. rannalla kadonnut kassista, vaikka oli tuntikaupalla kassi rannalla kun olin kaupungilla tai kävelemässä.

Paikallisen palautti löytämänsä setelinkin, vaikka joutui melkein kolme tuntia etsimään mua ympäri kylää, ennen kuin löysi mut... Eikä se mulle ollut iso raha, joten annoin sen pitää sen rehellisyyden vuoksi. Kuka teistä lähtee palauttamaan seteliä jonka näkee jonkun turistin tiputtavan ja jota turisti ei edes huomaa tiputtavansa. Varsinkin jollei saa heti palautettua kyseistä rahaa, vaan joutuu näkemään sen eteen paljon vaivaa?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avatar
#40 • • astaroth Guest

Bio:
joskus nuorempana ollut jonkun verran kahnauksia romanien kans niin siitä saakka sisälläni on asunut pieni rasisti.. mä oon vaan mä


Minäkin valehtilisin, jos väittäisin olevani täysin ennakkoluuloton maahanmuuttajia kohtaan. Tämä vain johtuu siitä, että olen monta kertaa joutunut ahdistelun kohteeksi muun, kuin valkoihoisen suunnalta. Tietenkin on tietoinen myös suomalaisten taipumuksista, emme mekään saa puhtaita papereita todellakaan! Ihmisellä on varmaankin joku valmistusvirhe aivoissa, joka saa yleistämään kaiken. Mutta olen mitä mukavin persoona sitä ihmistä kohtaan, joka ei minulle henkisellä tai fyysisellä kohtelullaan aiheuta minulle negatiivisia viboja - ”kohtele muita niin, kuin haluat itseäsi kohdeltavan”. Onneksi vaistomainen ennakkoluuloisuuteni on koko ajan katoamaan päin, toivottavasti katoaa kokonaan! Ihmismieli on vain niin kieroutunut, rasismi on tod. arsesta!*eiei*
Tuttavapiiriini kuuluu nykyään paljon maahanmuuttajia, jotka edesauttavat näkemysieni muuttumista. Tähtään siihen, että osaan käsitellä jokaista ihmistä yksilönä. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni, eikä antaa yleistävälle vihanpurkaukselle valtaa!
Pari vuotta vanhempi kaverini on hiekkalaatikolta asti tullut toimeen niin romanien, kuin somalien kanssa. Hän sanoi minulle kerran viisaat sanat:

-”Olemme yhteiskunta-asioissa Ruotsia kaksi sukupolvea jäljessä. Siellä eri rotujen edustajat syntyvät toistensa keskuudessa puhuen äidinkielenään ruotsia, jolloinka esimerkiksi kommunikoinnista johtuvat hankaluudet ovat tipotiessään.”

Pikkuhiljaa alan löytää näistä sanoista totuuden merkkejä, yläasteikäisitä löytyy esimerkiksi täydellisesti suomea puhuvia tummaihoisia, jotka ovat erittäin hyvää kaveria ikäistensä kanssa. Ja sama tulee todennäköisesti toistumaan näin seuraavan sukupolven kohdalla! Tällaiset pienet, mutta sydäntä lämmittävät harmonian esiintymiset ovat mieltä lämmittävää katseltavaa, ne antavat viitteitä oikeasta suunnasta. Tietenkin kaikkia ei voida pakottaa pitämään kaikesta, mutta kenties suvaita ihmiset voivat pystyä. Edes sen verran jos ihmisiltä saa nipistettyä, niin se on jo iso askel.

Monissa haastatteluissa monet maahanmuuttajat ovat myös kommentoineet vaikutelmaansa suomalaisista. City-lehdessä oltiin haastateltu venäläistä syntyperää olevaa miestä. Hän kertoi haastattelussa, että monet venäläiset vähän ”pelkäävät” suomalaisia, koska heidä korviinsa suomenkieli kuulostaa töykeältä, mikä on taas suomalaisen aika vaikea käsittää. Jaksetaan vain odottaa se 30 vuotta, että pääsemme edes jossain määrin Ruotsin tasolle ja saamme näin kulttuurillisista eroista johtuvat kitkat pienenemään.

Pahoittelen, että puhun ihmisistä ”rotuina”! Mehän olemme kaikki vain nisäkkäitä.*hih*

Edit: Kirjoitusvirheitä

[muokattu 27.4.2004 16:56]