192 posts, 10 pages, 45,698 views
T0mbstone:
Olen tavannut töykeitä,epärehellisiä,väkivaltaisia, omahyväisiä ja ties mitä suomalaisia.
En siltikään vihaa kaikkia suomalaisia.
Yksilö on yksilö, ja muutamasta yksilöstä ei voi vetää johtopäätöstä koko kansalaisuuteen.
Steven Hoaks:
---
Olen pahoillani jos minun viestistäni tuli tälläinen piirre esiin... En todellakaan halunnut yleistää. Minä Olen 2/3 osaa elämästäni asunut suomessa. Suomessa pidän itseäni venäläisenä ja venäjällä taas suomalaisena. Minulla on kavereita joka maailman kolkasta eikä ollut tarkoitus yleistää kun sanoin ?suomalaiset?
Ei todellakaan kaikki eikä välttämättä edes suurin osa mutta jotkut suomalaiset on sellaisia, jotka kohteli mua 10vuotta sitten miten nyt sitten kohtelikaan...
N@su:
No leenuliinu ja kuilu, arvasinhan minä että jotkut kakarat tarttuu otsikkoon, vähän niinkuin kala onkeen. Kun ei ole sietokykyä eikä malttia vaan pelkkä teiniangsti, arvaten saattaa vastausten tason. Ensin kannattaa kasvaa isoksi ja sitten vasta opetella ymmärtämään elämän ironia - pahatkin asiat voidaan sanoa kääntäen, jopa vitsaillen.
Taas kerran, oppia ikä kaikki.
kilobitti:
Korjaan; jotkut kulttuurit ovat toisia jollain tapaa ikävämpiä. Ihmisen rotu ei tiettävästi liiity millään tavalla tämän pontentiaaliin ryhtyä rikolliseksi tms.
Epailija:
Ja lisäys: Ihmiset eivät välttämättä jakaudu eri rotuihin. Muistan lukeneeni viime vuoden puolella eräiden tutkijoiden todenneen kokeissaan, että geneettisesti esimerkiksi minä saatan olla lähempänä jotain ehta aitoa etiopialaista kuin vaikkapa kotkalaista valkoihoista porvaria. DNA:ssa on siis enemmän vaihtelua yksilötasolla kuin ?rotutasolla?, eikä näin ollen ihmisiä ainakaan DNA:n perusteella voi helposti jakaa rotuihin. Tai näin tutkijat olivat asian ajatelleet.
Epailija:
Ja lisäys: Ihmiset eivät välttämättä jakaudu eri rotuihin. Muistan lukeneeni viime vuoden puolella eräiden tutkijoiden todenneen kokeissaan, että geneettisesti esimerkiksi minä saatan olla lähempänä jotain ehta aitoa etiopialaista kuin vaikkapa kotkalaista valkoihoista porvaria.
BuBu:
Hohhoh
Aiheen nimestä: Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia.. aika paljolti näyttää täällä siltä että ennakkoluulot ja kaikki paska kohdistuu tiettyjen maiden kansalaisiin.. eipä oo tainnu kukaan vielä brittejä tai sveitsiläisiä täällä haukkua vaikka ulkomaalaisia hekin..
Kyllähän sitä itelläkin on ennakkoluuloja muita ihmisiä kohtaan, mutta tahtoisin ainakin ajatella että niillä ei ole mitään tekemistä kansallisuuden kanssa..
Rasismi on vaa jotain niin käsittämättömän tyhmää
cheat:
Esimerkkinä vastakkaisesta kokemuksesta voisin kertoa Kreikasssa asumiseni ajoilta, tämä kun on maa, jossa laukun, juoman, puhelimen, rahaa voi jättää ravintolassa pöydfälle vahtimatta kun menee tanssimaan tai vessaan, ventovieraisiin voi lähes poikkeuksetta luottaa-siis niin kauan kun on kyse paikallisista.
Pieninkin omaisuus kyllä katoaa jos lähettyvillä on suomalaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia tai englantilaisia.
Bio:
joskus nuorempana ollut jonkun verran kahnauksia romanien kans niin siitä saakka sisälläni on asunut pieni rasisti.. mä oon vaan mä