Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia..

192 posts, 10 pages, 44,249 views

Avatar
#61 • • Annakins Guest
Henkilökohtaisesti en ymmärrä ihmisiä, jotka yhdestä tai kahdesta kontaktista tai tapahtumasta automaattisesti vihaavat kaikkia saman vähemmistön/maan tms. edustajia, mutta en myöskään ymmärrä heitä, jotka täyttävät kaveripiirinsä vähemmistöillä/maahanmuuttajilla jne. vain osoittaakseen olevansa suvaitsevaisia. Ihmisen kotimaalla tai ihon värillä ei pitäisi olla mitään merkitystä: täällä ei paista kuuma aurinko 365 päivää vuodessa joten olemme vaaleita, Afrikassa paistaa, joten luonto astui peliin ja suojasi paremmin -> iho on siis tumma.

Ja mitä tulee siihen, että Suomi olisi sukupolvia jäljessä Ruotsista suvaitsevaisuuden suhteen, niin tokkopa se on mikään ihme kun suurin osa maahanmuuttajista/pakolaisista on tullut Suomeen vasta 1990-luvun alun aikana/jälkeen. Onko siis ihme, että Suomessa asuvista ulkomaalaisista vähemmistö puhuu suomea sujuvasti, jos ovat vasta ensimmäisen polven maahanmuuttajia? Näkeehän sen jo nyt, että täällä syntyneet esim. somalilapset puhuvat sujuvaa suomea vaikka heidän vanhempansa eivät välttämättä puhukaan.

Flamie:
Olin maalivahti vielä viime vuonna yhdessä jalkapallo joukkueessa. Tilanteisiin tullaan kovaa ettei muhun sattuisi, tietenkin. Moni kaveri on jäänyt maahan valittamaan jotain jäsentään, mutta kukaan ei ole ennen lyönyt minua. Hän sitten tempaisi nyrkillään mua poskeen. Tiedän että tietenkin siinä menee hermot. Ehkä nyt yleistän. Kaveri sai punaisen ja meni kentän laidalle. Jotain hänen joukkuekaverinsa huusivat ”hyvä neekeri”, ”vittu sä olet idiootti, kannatti ottaa punanen”, ”meidän maassa ei ole tapana lyödä kaveria futiksessa” tai jotain sinne päin. Pelin jälkeen kun oli kättelyn vuoro niin kaveri kävi hakemassa kulmalipun ja tuli sen kanssa huitomaan sinne ja veti polvellaan ko. joukkuekaverilta tajun kankaalle. Joko hän luuli olevansa maailmanomistaja, tai sitten hänen päässään heitti ja pahasti.



Edelleen vetoan siihen, että opettele nyt s**tana ensin itse kirjoittamaan (ymmärtääkseni) omaa äidinkieltäsi niin, ettei tekstiä tarvitse lukea läpi kymmentä kertaa ennen kuin siitä tajuaa mitään. Jos et ymmärrä, mitä tarkoitan, niin selvennettynä: tosta sun tarinasta ei ymmärrä hevon paskaa.

-A-
Avatar
#62 • • Edited ALIEN Guest

Annakins:---

Flamie:...
---

Edelleen vetoan siihen, että opettele nyt s**tana ensin itse kirjoittamaan (ymmärtääkseni) omaa äidinkieltäsi niin, ettei tekstiä tarvitse lukea läpi kymmentä kertaa ennen kuin siitä tajuaa mitään. Jos et ymmärrä, mitä tarkoitan, niin selvennettynä: tosta sun tarinasta ei ymmärrä hevon paskaa.

-A-



kas kummaa mä tajusin heti ensimmäisellä kerralla. sanotko sä aina noin negatiivisesti myös lukihäiriöstä kärsiville? oletko mielestäsi suvaitsevainen tai ymmärtäväinen? :)
Avatar
#64 • • Annakins Guest

ALIEN:
---
Annakins:---

Flamie:...
---

Edelleen vetoan siihen, että opettele nyt s**tana ensin itse kirjoittamaan (ymmärtääkseni) omaa äidinkieltäsi niin, ettei tekstiä tarvitse lukea läpi kymmentä kertaa ennen kuin siitä tajuaa mitään. Jos et ymmärrä, mitä tarkoitan, niin selvennettynä: tosta sun tarinasta ei ymmärrä hevon paskaa.

-A-

---


kas kummaa mä tajusin heti ensimmäisellä kerralla. sanotko sä aina noin negatiivisesti myös lukihäiriöstä kärsiville? oletko mielestäsi suvaitsevainen tai ymmärtäväinen? :)



En sano jos tiedän, että ihmisellä on lukihäiriö. Jos haukkaan naamasta huonon ja sekavan kielenkäytön takia ja käy ilmi, että kyseisellä henkilöllä on lukihäiriö, niin pyydän anteeksi. Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?
MM

Posts: 215

#65 • • MM kaappimörkö
Mulla on ennakkoluuloja ainoastaan ählämeitä, somaleita ja manneja kohtaan. Ja perustuu puhtaasti kokemuksiin..

--
Humppaa ja kuole:)

serotonot

Posts: 3,137

#66 • • serotonot Paul Easy

Annakins:
En sano jos tiedän, että ihmisellä on lukihäiriö. Jos haukkaan naamasta huonon ja sekavan kielenkäytön takia ja käy ilmi, että kyseisellä henkilöllä on lukihäiriö, niin pyydän anteeksi. Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?



Etkö sä tuossa myönnä että sulla on epäselvää tekstiä kirjoittavia kohtaan ennakkoasenteita, sen suhteen että ne on oletusarvoisesti tyhmiä/idiootteja/[insert määritelmä], sen sijaan että epäilisit lukihäiriötä.

Vähän sama ku epäilisit läheisempää tuttavuutta tekevää etnisen vähemmistön edustajaa raiskaajaksi, etkä erilaisen kulttuuritaustan omaavaksi..
Avatar
#67 • • Edited Pirpeli Guest
Kasvatuksesta kaikki lähtee. Useat suomalaisetkin varastavat, raiskaavat, tekevät kaikkea ikävää. Ja sitten jos joku maahanmuuttaja tms. tekee niin, kaikki sen kulttuurin ihmiset ovat sikoja ja paskiaisia. Mun ammatissa on yksi hyvä puoli, pääsen näkemään läheltä maahamuuttajalasten- ja nuorten elämää, samoin suomalaisten. Saan seurata, millaisiksi he kasvavat ja kehittyvät..Valitettavasti olen 3 tehokkaan työvuoden jälkeen huomannut, kuinka juuri mamunuorista on eniten harmia. He vain eivät millään suostu sopeutumaan suomalaiseen kulttuuriin. En tarkoita tällä sitä, etteikö heillä saisi olla omaakin kulttuuria nähtävissä täällä, mutta jotain holttia hommaan. Lainatakseni erästä nuorta (kun kävin tuolla yläasteella viemässä mainoksia toiminnasta):"Vittu...toi vitun reksi takavarikoi mun veitsen!!!"Pojalla päällään 46 numeroa liian isot vaatteet, kädet tekee herkeemättä jotain hood-sormimerkkejä. Mulla paloi pinna. Totesin vaan kundille, että "nyt ollaan Suomessa eikä missään hiton getossa!!!"Täällä ei kanneta missään vuokralähiössäkään veitsiä koulussa, eikä harrasteta drive by shootingia!!"Kundi vaan katsoo ja toteaa joojoo..

Lisäksi ne kerrat, kun olen töissä tai vapaalla pelännyt, on liittynyt maahanmuuttajiin. Tappouhkaukset ja häirintä on aika ikävää. Mutta on mulla mihin osoittaakin...-->media. Voi elämän kevät sitä sonnan määrää, jota nuorille tarjotaan musiikkivideoiden, pelien ja elokuvien muodossa. Nuorten on ihan turha väittää, että se ei vaikuta heihin(ai, no miksi v***ssa sulla on veitsi koulussa tai sä potkit näyteikkunoita rikki, tai kaverin naamaa???)Lisäksi vanhempien pitäisi hyvissä ajoin puuttua niin suomalaisten lasten ja nuorten toimiin, kuin maahanmuuttajienkin. Tosin vaikkapa esim. somaliperheessä se on vaikeaa, koska isä pitää kuria ja äiti vahtii niitä 8 muuta lasta, joista pitäisi joskus tulla kunnon kansalaisia.

Mutta, onpa meillä mukaviakin tapauksia :) Sellasia kohteliaita, kivoja ja reippaita nuoria. Sellasia kun ois lisää, niin ei tarvis yleistää..Harmillista vaan, että ovat katoava ihmisryhmä.

Äh, nyt loppu ajatus...Voin vaan sanoa, että itse kun pitää huolen siitä, että ei tee toisille pahaa, niin on hyvä homma. Jos koskaan joku tekee sulle pahaa, älä katso ekana naaman väriä, katso ihimistä.
Avatar
#68 • • Annakins Guest

serotonot:
---
Annakins:
En sano jos tiedän, että ihmisellä on lukihäiriö. Jos haukkaan naamasta huonon ja sekavan kielenkäytön takia ja käy ilmi, että kyseisellä henkilöllä on lukihäiriö, niin pyydän anteeksi. Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?

---


Etkö sä tuossa myönnä että sulla on epäselvää tekstiä kirjoittavia kohtaan ennakkoasenteita, sen suhteen että ne on oletusarvoisesti tyhmiä/idiootteja/[insert määritelmä], sen sijaan että epäilisit lukihäiriötä.

Vähän sama ku epäilisit läheisempää tuttavuutta tekevää etnisen vähemmistön edustajaa raiskaajaksi, etkä erilaisen kulttuuritaustan omaavaksi..



En em. tekstissäni kyllä todellakaan myönnä, että mulla olisi ennakkoasenteita epäselvää tekstiä kirjoittavia henkilöitä kohtaan. (Ellen itse ole syyllistynyt siihen, mistä muita kritisoin, eli epäselvän tekstin kirjoittamiseen). En maininnut olettavani, että epäselvää tekstiä kirjoittava henkilö olisi tyhmä tai idiootti, en vain olettanut hänen olevan lukihäiriöinen. Miksi mulla olisi joku ennakkoasenne epäselvää tekstiä kirjoittavaa henkilöä kohtaan? Ainoa oletus mihin syyllistyin, oli olettaa, että ko. tarinan mielestäni epäselvästi kirjoittanut henkilö osaisi suomea.
Avatar
#69 • • ALIEN Guest

Annakins:Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?



tarvitseeko edes ärähtää, jos kuitenkin olet tietoinen asiasta? olisit vaikka pyytänyt kirjoittaa uudestaan tekstin, jos ei mennyt perille. Et kai sä mene ulkomaalaisellekaan sanomaan "vittu tosta sun Suomen-kielestä ei saa mitään selvää" vai toteatko asian hiukan hienovaraisemmin suvaitsevaisuuden merkissä?
serotonot

Posts: 3,137

#70 • • serotonot Paul Easy

Annakins:
En em. tekstissäni kyllä todellakaan myönnä, että mulla olisi ennakkoasenteita epäselvää tekstiä kirjoittavia henkilöitä kohtaan. (Ellen itse ole syyllistynyt siihen, mistä muita kritisoin, eli epäselvän tekstin kirjoittamiseen)


Tarkoittaako se ettet myönnä ennakkoasenteitasi myös sitä ettei niitä ole?

Annakins:
. En maininnut olettavani, että epäselvää tekstiä kirjoittava henkilö olisi tyhmä tai idiootti, en vain olettanut hänen olevan lukihäiriöinen. Miksi mulla olisi joku ennakkoasenne epäselvää tekstiä kirjoittavaa henkilöä kohtaan? Ainoa oletus mihin syyllistyin, oli olettaa, että ko. tarinan mielestäni epäselvästi kirjoittanut henkilö osaisi suomea.


Ilmeisesti ymmärsin siis suht agressiivisen kielenkäyttösi väärin ja sen perusteella käsitin sinun suhtautuvan tekstin kirjoittajaan jokseenkin vihamielisesti. pahoittelen että näin pääsi käymään. Itse en kyllä saa tekemälläkään tuosta niin vaikeaselkoista tekstiä, etteikö sen ymmärtäminen yhdellä lukukerralla onnistuisi ja siksi kyseinen väite tekstin epäselvyydestä hieman hämmentää. Toki myönnän ettei se täyttänyt kirjakielen normeja, mutta itse tilanne selittyi kuitenkin minulle (ja ilmeisesti myös ALIENille) aivan hyvin.
Avatar
#71 • • Annakins Guest

ALIEN:
---
Annakins:Pitäisikö mun olla ärähtämättä vain sen perusteella, että joku voisi mahdollisesti olla lukihäiriöinen?

---


tarvitseeko edes ärähtää, jos kuitenkin olet tietoinen asiasta? olisit vaikka pyytänyt kirjoittaa uudestaan tekstin, jos ei mennyt perille. Et kai sä mene ulkomaalaisellekaan sanomaan "vittu tosta sun Suomen-kielestä ei saa mitään selvää" vai toteatko asian hiukan hienovaraisemmin suvaitsevaisuuden merkissä?



Annakins
...itse kirjoittamaan (ymmärtääkseni) omaa äidinkieltäsi...



En oleta ulkomaalaisten puhuvan tai kirjoittavan suomea täydellisesti tai edes hyvin, joten ei, en ärähdä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden tai suvaitsemattomuuden kanssa. Jos joku valittaa tai haukkuu ulkomaalaisia, eikä itse edes osaa omaa äidinkieltään, ärähdän. Jos luet tuon ensimmäisen viestini tarkemmin, niin huomaat, että oletin henkilön puhuvan suomea äidinkielenään. Jos näin ei ole niin pyydän anteeksi (kuten pyytäisin myös lukihäiriöiseltä).
Avatar
#72 • • Edited Annakins Guest

serotonot:
---
Annakins:
En em. tekstissäni kyllä todellakaan myönnä, että mulla olisi ennakkoasenteita epäselvää tekstiä kirjoittavia henkilöitä kohtaan. (Ellen itse ole syyllistynyt siihen, mistä muita kritisoin, eli epäselvän tekstin kirjoittamiseen)
---

Tarkoittaako se ettet myönnä ennakkoasenteitasi myös sitä ettei niitä ole?



Eihän se sitä tarkoita! Mulla on esim. ennakkoasenteita Arsenalin kannattajia ja englantia cockenyaksentilla vääntäviä ihmisiä kohtaan, mutta yritän silti olla yleistämättä, että kaikki Arsenal fanit on rasisteja tai että kaikki cockney'a vääntävät on tyhmiä.


Annakins:
En maininnut olettavani, että epäselvää tekstiä kirjoittava henkilö olisi tyhmä tai idiootti, en vain olettanut hänen olevan lukihäiriöinen. Miksi mulla olisi joku ennakkoasenne epäselvää tekstiä kirjoittavaa henkilöä kohtaan? Ainoa oletus mihin syyllistyin, oli olettaa, että ko. tarinan mielestäni epäselvästi kirjoittanut henkilö osaisi suomea.

---

Ilmeisesti ymmärsin siis suht agressiivisen kielenkäyttösi väärin ja sen perusteella käsitin sinun suhtautuvan tekstin kirjoittajaan jokseenkin vihamielisesti. pahoittelen että näin pääsi käymään. Itse en kyllä saa tekemälläkään tuosta niin vaikeaselkoista tekstiä, etteikö sen ymmärtäminen yhdellä lukukerralla onnistuisi ja siksi kyseinen väite tekstin epäselvyydestä hieman hämmentää. Toki myönnän ettei se täyttänyt kirjakielen normeja, mutta itse tilanne selittyi kuitenkin minulle (ja ilmeisesti myös ALIENille) aivan hyvin.



Kyllä se teksti mullekin aukeni, mutta pinna paloi kun se oli niin epäselvästi kirjoitettu. Olen päättänyt taistella keskustelupalstoilla esiintyvää kamalaa suomea vastaan, mutta koska missioni on täysin mahdoton, ärähdän vain henkilöille jotka jonkun kommenttinsa takia ärsyttävät. Olen siis "rasisti" koska en ärähdä kaikille tasapuolisesti. :)

Ja jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi: "kamalalla suomella" tarkoitan epäselvästi kirjoitettua ja liikaa lyhenneltyä eixjooniinku -kieltä. Ja edelleen vihaan niitä iihiihhymiöitä.
Flamie

Posts: 478

#73 • • Edited Flamie
Joo, olen tyhmä. Pyydän anteeksi. Poistan tekstin.

Joo, tosta kyllä sinäänsä puuttuu se juoni, oisko mun pitäny lisätä siihen joku lohikäärme vielä mukaan? *juonittel*

Sokeekshan tässä on tulossa.. Hymiöitä ei oikein näy, eikä lyhenteitäkään... hmm.. Pitäis varmaan ottaa noi +1.2 lasit takas käyttöön..
Tottakai se on kamalaa jos ei osaa kirjoittaa. Pitäis varmaan ottaa noita äidinkielen kursseja lisää..
Avatar
#74 • • ALIEN Guest

Annakins:
En oleta ulkomaalaisten puhuvan tai kirjoittavan suomea täydellisesti tai edes hyvin, joten ei, en ärähdä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden tai suvaitsemattomuuden kanssa. Jos joku valittaa tai haukkuu ulkomaalaisia, eikä itse edes osaa omaa äidinkieltään, ärähdän. Jos luet tuon ensimmäisen viestini tarkemmin, niin huomaat, että oletin henkilön puhuvan suomea äidinkielenään. Jos näin ei ole niin pyydän anteeksi (kuten pyytäisin myös lukihäiriöiseltä).



Haukkuiko Flamie ulkomaalaisia? Hän kertoi tarinan, jossa muut haukkuivat (*täh*) Ai se ei ole hyväksyttävää mielestäsi, että suomalainen ei osaa kirjoittaa kunnolla? Eikö suvaitsevaisuus myös tarkoita ymmärtämistä ja hyväksymistä mitä sulta näyttää tässä tilanteessa juuri puuttuvan, kun pitää *ärähtää*? :D
hrdkvr

Posts: 3,929

#75 • • hrdkvr KURGO
mä olin kans aika pitkään manne vastainen huonojen kokemuksien perusteella, mutta esim koulussa tutustuin dimitri nimiseen manneen joka oli erittäin hyväkäytöksinen ja fiksu manne... oli myös city-lehden mannekirjoituksessa kuvassa..

kerran espoon suvelassa (maahanmuuttaja taajama) kun oltiin pubissa niin kaveri joka on lapista ja jolla on mustaksi värjätyt hiukset joutui sanasotaan paikallisten spurgujen kanssa kun ne alko heti tuuppi ja kyselee ootko joku manne.. no tappeluhan siitä tuli ja saatiin raahattu kyseiset spuget ulos sieltä... sen jälkeen muutamat paikalliset maahanmuuttajat tuli juttelee ja fiksuilta nekin vaikutti..

kauheesti en ole ollut / joutunut tekemisiin ulkomaalaisten kanssa, mutta ne joihin oon "tutustunut" on ollut ihan perus bloukkeja...

enemmän öykkäreitä prosentualisesti on ollu perus white trashissä

--
-keep it hard-

Rocca

Posts: 3,064

#76 • • Edited Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Mulle on ihan sama kunhan ei aiheuta mulle mitään harmia *hymy* ihmisiä nekin on vaan *joo*
Ps. pahoja juttuja aina kuulee mut ei oo tullu koskaan mulle mitään räpättämään tai haastaa riitaa *hymy*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Android

Posts: 3,908

#77 • • Android

Annakins:
Ja jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi: "kamalalla suomella" tarkoitan epäselvästi kirjoitettua ja liikaa lyhenneltyä eixjooniinku -kieltä. Ja edelleen vihaan niitä iihiihhymiöitä.



Unohdit sen kaikkein pahimman; yhdyssanavirheet.
hrdkvr

Posts: 3,929

#78 • • hrdkvr KURGO
mut hei kaveri on raisiosta

*nauru*

--
-keep it hard-

Flamie

Posts: 478

#79 • • Flamie

hardikaveri:
enemmän öykkäreitä prosentualisesti on ollu perus white trashissä



Onko valkoihoisia suomalaisia enemmän kuin tummaihoisia? *täh*
Avatar
#80 • • ALIEN Guest

Flamie:
---
hardikaveri:
enemmän öykkäreitä prosentualisesti on ollu perus white trashissä

---


Onko valkoihoisia suomalaisia enemmän kuin tummaihoisia? *täh*



Niinpä. Tottakai on prosentuaalisesti enemmän, kiitos alkoholin ja syntyperäisten kansalaisten ihonvärin.