Kaksi (lisä)syytä vihata ulkomaalaisia..

192 posts, 10 pages, 44,141 views

Karski

Posts: 6,049

#41 • • Karski Pomon kätyri

Epailija:
Ja lisäys: Ihmiset eivät välttämättä jakaudu eri rotuihin. Muistan lukeneeni viime vuoden puolella eräiden tutkijoiden todenneen kokeissaan, että geneettisesti esimerkiksi minä saatan olla lähempänä jotain ehta aitoa etiopialaista kuin vaikkapa kotkalaista valkoihoista porvaria. DNA:ssa on siis enemmän vaihtelua yksilötasolla kuin ”rotutasolla”, eikä näin ollen ihmisiä ainakaan DNA:n perusteella voi helposti jakaa rotuihin. Tai näin tutkijat olivat asian ajatelleet.



Jep, Afrikassa geenidiversideetti on myös
paljon suurempi kuin muualla maailmassa,
koska sekä se kotkalainen porvari että
vaikkapa kiinalainen riisinvlijelijä periytyvät
molemmat niistä (joistakin tuhansista)
afrikkalaisista, jotka aikoinaan vähitellen
lähtivät asuttamaan lähi-itää, ja myöhemmin
euraasiaa ja amerikan mantereita, kun taas
afrikkalaiset periytyvät jäljellejääneistä sadoista
tuhansista.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Epailija

Posts: 5,636

#42 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Individual:
Kotkalaista, valkoihoista porvaria???
*nauru*



Niin. Geeneissähän nuo kaikki ominaisuudet ovat. *vink* Ei vaan ihan mielivaltainen esimerkki. Olin aluksi käyttämässä turkulaisia esimerkissäni, mutta oletin, että se oltaisiin tulkittu heti vittuiluksi turkulaisia kohtaan. *hih* Pääasia, että idea tuli selväksi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

cheat

Posts: 796

#43 • • cheat

Astaroth:
Pari vuotta vanhempi kaverini on hiekkalaatikolta asti tullut toimeen niin romanien, kuin somalien kanssa. Hän sanoi minulle kerran viisaat sanat:

-”Olemme yhteiskunta-asioissa Ruotsia kaksi sukupolvea jäljessä. Siellä eri rotujen edustajat syntyvät toistensa keskuudessa puhuen äidinkielenään ruotsia, jolloinka esimerkiksi kommunikoinnista johtuvat hankaluudet ovat tipotiessään.”

Pikkuhiljaa alan löytää näistä sanoista totuuden merkkejä, yläasteikäisitä löytyy esimerkiksi täydellissesti suomea puhuvia tummaihoisia, jotka ovat erittäin hyvää kaveria ikäistensä kanssa. Ja sama tulee todennäköisesti toistumaan näin seuraavan sukupolven kohdalla! Tällaiset pienet, mutta sdäntä lämmittvät harmonian esiintymiset ovat mieltä lämmittävää katseltavaa, ne antavat viitteitä oikeasta suunnasta. Tietenkin kaikkia ei voida pakottaa pitämään kaikesta, mutta kenties suvaita ihmiset voivat pystyä. Edes sen verran jos ihmissiltä saa nipistettyä, niin se on jo iso askel.



...Esimerkiksi oma poikani on päiväkodissa jossa on paljon maahanmuuttajaperheiden lapsia, eivät lapset katso toistensa ihonväriä tai ihmettele sitä miksi toinen puhuu eri kieltä, turpaansa saa hiekkalaatikolla niin suomalainen kuin somalikin jos toisen lapion ottaa (ja tässä ei ole mitään jakautuman kallistumaa huomattavissa somalien puolelle, että kuten topicin aloittaja fiksusti totesi, eivät ne tavat muutu kun tullaan suomen puolelle, jokainen on yhtä rehellinen kuin on kasvatus.)

Hassua on, että bussia odotellessa lapset (siis eriväriset) moikkailevat toisilleen ja nauravat, aikuiset kyräilevät toisiaan kulmien alta. Surullista.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

sts

Posts: 7,969

#44 • • sts Sama pyynti aitta!
Noni itsekkin voisin antaa oman osani soppaan.

Olen kaksoiskansalainen suomen ja sveitsin ja olen saanut kuulla kaikki ihanat mustalaikseksi jne haukkumiset tummuuteni takia, vain se että joku urpo oli suomalainen tai ulkomaalais syntyinen tekee sinulle pahaa ja sattuu olemaan nyt ulkomaalaiset sukujuuret omaava, ei tarkoita että kaikki ulkomaalaiset ovat samanlaisia. Tuo on aika typerää kärjistämistä ja lisää sitä vihaa sellaisia kohtaa jotka eivät ole tehneet mitään,
Riku

Posts: 3,187

#45 • • Riku The Little Prince

sts:
Tuo on aika typerää kärjistämistä ja lisää sitä vihaa sellaisia kohtaa jotka eivät ole tehneet mitään,

Puhumattakaan tietysti siitä kuinka paljon tuollainen vihan levittäminen aiheuttaa sitten lopulta sitä käytöstä josta turhaan alunperin syytetään. Pelkkä syrjiminen ajaa ihmisiä rikoksiin ja laittomuuksiin, ja sen tapahtuessa sopii katsoa sitä omaa napaa ensimmäiseksi.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

$

Posts: 1,802

#46 • • $ Destination weekend!
Lincolnissa lähes jokaisen pubin ovessa oli kyltti jossa luki ”No travellers” eli ei romaneja. Tosin eipä tullut törmättyäkään heihin muutenkaan siellä.

Muita topikkeja lukiessani olen havainnut termin ”rättipää” useampaan otteeseen. Ainakin monessa kontekstissa se on mainittu negatiivisena asiana. Eikö se ole rasistinen termi vai viitataanko sillä pelkästään tuohon kuumuudelta suojaavaan liinaan?

Puhukaamme arabeista tästä lähtien. Lähi-idästä löytyy myös muita kansoja joita ei tohdita julkisesti nimitellä halventavasti.
Riku

Posts: 3,187

#47 • • Riku The Little Prince

root:
Muita topikkeja lukiessani olen havainnut termin ”rättipää” useampaan otteeseen. Ainakin monessa kontekstissa se on mainittu negatiivisena asiana. Eikö se ole rasistinen termi vai viitataanko sillä pelkästään tuohon kuumuudelta suojaavaan liinaan?

Puhukaamme arabeista tästä lähtien. Lähi-idästä löytyy myös muita kansoja joita ei tohdita julkisesti nimitellä halventavasti.

Aivan älyttömään poliittiseen korrektiuteen en kyllä myöskään lähtisi. ”Rättipää” voi olla myös termi kuvaamaan tietynlaisia islaminuskoisia, ja rasismihan kuitenkin on kiinni myös tulkitsijasta. Itse käytän esim. sanoja ”neekeri” ja ”homo” hieman halventavissa viitteissä usein täysin johtuen siitä, että minun mielestäni on naurettavaa käyttää tuollaisia päivänselviä asioita muka loukkauksiin, kun kuitenkaan noissa itse asiassa ei pitäisi olla mitään mistä loukkaantua. Ymmärrän toki miksi joku noista sanoista voi loukkaantua, mutta minun mielestäni noissa asioissa ei pitäisi olla mitään hävettävää. Jos tiedät itse, että sanan sisältämässä latauksessa ei ole mitään totuuspohjaista, niin miksi et pystyisi ohittamaan asiaa ja nauramaan sen sanojan typeryydelle?Ja jos on, niin ehkä vastapuolen piikittely on osunut kohtaan joka sietääkin saada pari iskua. Täysin eri asia toki on, jos tuollaisten ennakkoluulojen vuoksi ruvetaan todella syrjimään ja aiheuttamaan jotain vahinkoa toiselle.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

$

Posts: 1,802

#48 • • $ Destination weekend!

pHaze:
---
root:
Muita topikkeja lukiessani olen havainnut termin ”rättipää” useampaan otteeseen. Ainakin monessa kontekstissa se on mainittu negatiivisena asiana. Eikö se ole rasistinen termi vai viitataanko sillä pelkästään tuohon kuumuudelta suojaavaan liinaan?

Puhukaamme arabeista tästä lähtien. Lähi-idästä löytyy myös muita kansoja joita ei tohdita julkisesti nimitellä halventavasti.

---
Aivan älyttömään poliittiseen korrektiuteen en kyllä myöskään lähtisi. ”Rättipää” voi olla myös termi kuvaamaan tietynlaisia islaminuskoisia, ja rasismihan kuitenkin on kiinni myös tulkitsijasta. Itse käytän esim. sanoja ”neekeri” ja ”homo” hieman halventavissa viitteissä usein täysin johtuen siitä, että minun mielestäni on naurettavaa käyttää tuollaisia päivänselviä asioita muka loukkauksiin, kun kuitenkaan noissa itse asiassa ei pitäisi olla mitään mistä loukkaantua. Ymmärrän toki miksi joku noista sanoista voi loukkaantua, mutta minun mielestäni noissa asioissa ei pitäisi olla mitään hävettävää. Jos tiedät itse, että sanan sisältämässä latauksessa ei ole mitään totuuspohjaista, niin miksi et pystyisi ohittamaan asiaa ja nauramaan sen sanojan typeryydelle?Ja jos on, niin ehkä vastapuolen piikittely on osunut kohtaan joka sietääkin saada pari iskua. Täysin eri asia toki on, jos tuollaisten ennakkoluulojen vuoksi ruvetaan todella syrjimään ja aiheuttamaan jotain vahinkoa toiselle.



Ihan hyvä pointti sinulla. Välillä se särähtää korvaan, välillä taas ei. Duunin ohella on vähän tullut siistittyä omaa kieltä.

Tosin ajoittain käytän termiä ”runsaspigmenttinen ystävämme” kuvaamaan tummaihoista henkilöä joka tietysti omassa nokkeluudessaan saattaa loukata jotakuta.
Bio

Posts: 4,429

#49 • • Bio The Bullies / Pinky

kuilu:

Sen ei tarvitse olla ikuista. Kyl suaki kattois jotku kieroo Viipuris, tsuhna mikä tsuhna, nii poro oot sit Tallinnas. Giri Espanjas, kanke buitenlander Hollannis, gai-jin Japanis.

Onks tääl lingvistei hereil: onko kieltä, jossa ei ole omaa sanaa ulkomaalaiselle?

Kato Astarothin esimerkkiä vaik, kyl ne asenteetki voi muuttua. Kaikia asenteita ei tietenkään tarvitse muuttaa, mut alkais niist mitä aiheuttaa eniten ongelmia muitten kaa.



mä tiedän mun ennakkoluuloni ulkomaalaisia kohtaan.. kai se ajan mittaan alkaa leppumaan
mut mä pidän sen omassa päässäni, enkä ala haastaa riitoja kellekään *vink*

melkein kaikissa meissä asuu pieni rasisti
Avatar
#50 • • ALIEN Guest
Rakas velini!

minun suku, joka ei osa lukea, Mina ollut monta vuotta suomessa nyt.
Mina voida hyvin. Mina hankkinut oma perhe. Suomalainen tytto. Han saada lapsi ja mina saada raha suomen valtio. Han saada lapsi taas ja
mina raha suomen valtio, monta kerta. Mina yritta taas kovasti saada
raha suomen valtio. Tarvitse Camel-Boots kenka. Mutta vaimo noita, otta taikapilleri, ei tule lapsi, ei minulle kenka. Mina etsi nyt uusi tytto,
joka ei noita.

Sitten mina joutua taalla tyo, katsoa kun suomi mies teke tyo.
Sitten mina vasya. Mutta mina menna hyva pakolaislaakari. Han
sanoa minulla kulttuurishokki kun katsoa niin paljon tyo. Nyt mina
toimessa sairausvakuutuskassa. Hyva firma. Ei paljon tyota, saada vain rahaa.

Joskus mina tyossa toinen firma, sosiaalitoimisto, iso firma. Mutta
siella paljon jono. Me halua oma toimisto, kunnon palvelu. Suomi
miehet tyhma. Ne aina vain teke tyo. Ei tulla hulluksi vaikka mina kayda
tervehtia hanen vaimo. Han sano demokratia. Han tulla vain
hulluksi jos kana asunnossa. Vain nuorimies pystytukka ei pida mina
kokeile hanen tytto. Riehu kovasti. Silloin tulee poliisi korjaa pois
rahinamies. Jos me pakolainen vaha raiska suomitytto, saada vain sakko,
jonka firma maksa. Suomen rasisti saada monenkerta sakko kun ei paasta
pakolainen ravintola. Suomi turvallinen hyva maa oikein hyva.

Minulla oikein hyva asunto. Me vain ulkomaalaiset, jolla hieno asunto.
Ne kallis. Suomi hyva kansa, mutta vaha tyhma. Ei saada pita vuohi tai
kana asunosa. Suomi mies ei ansaita niin paljon raha kuin me. Han vain paljon tyo. Koko paivan han ansaita hyvin vaha raha, joka mene
valtiolle, joka anta raha minun firma. Se hyvin hyva. Jos ei pida
tapetti vari tai keittio kaappi, vain sutata tapetti ja potkia paska
kaappi. Kaupunki lahetta laitta mies uusi hieno.Turku hyva kaupunki. Saa palkinto pakolainen hoitamisesta.

Minun mieli te koko suku tulla suomi. Te vain pyyta lentolippu suomen
punainen risti. Ne kera taalla ovi ovelta raha teidan lentolippu.
Suomi kylma maa, mutta minun firma osta meille paljon lampimat
vaatteet. Suomalainen ei osta luhta vaatteet, ainoa valkoinen don
johnson kun vara osta luhta vaate, mutta hankin ulkomaalainen. Ne
rakentaa uusia taloja jokiranta. Se tule paljon kallis. Me saada ne koko
perheelle. Suomalainen perhe ei vara asua siina, me saada se, mina puhua minun firman kanssa.

Mina toivo te kaikki tulla.
Teita nyt varmaan yli 120. Jos teilla aids tai hepatiitti, tule tanne.
Minun firma sairauskassa maksa teille palkka kun saa hoita teita.

Tervetulla suomen turkuun.
Terveisin Ibrahim
KT

Posts: 51

#51 • • KT
Katos katos...Päivitetty versio. Pari vuotta sitte tossa kirjeessä ei oltu vielä noin merkkitietosia ja perhettäkin oli puolet vähemmän. Mä en malta odottaa, mitä seuraavaks... *justjoo*
Avatar
#52 • • ALIEN Guest
daa.. *nauru* mistä tiedät, että kyseessä on sama kirje? *hih*
antonsonin

Posts: 2,712

#53 • • antonsonin laserpoint.

N@su:
Kun on siniset silmät, niin kohta saa punaiset posket..

Tässä tekstissä tulee olemaan niin paljon rumia sanoja että oli parempi sijoittaa
tämä suosiolla häröilyn osa-alueelle.

Olin juuri pääsemässä eroon omasta pienestä sisäisestä rasististani joka yleensä ajatteli että kaikki saatanan elintasopakolaiset voidaan surutta viedä saunan taakse ja ladata täyteen lyijyä.
Kuitenkin nyky-yhteiskunnassa pitää vähintään leikkiä olevansa suvaitsevainen joten niinpä minäkin sitten pyrin poistamaan ennakkoluulojani ja kaveeraamalla ties minkäsorttisten tallaajien kanssa, aidosti ja aloin jopa pitää heistä.
Näin Suomalaisena minultakin löytyy se geeni joka panee olemaan ystävällinen ja ensisijaisesti luottamaan vastaantulijaan. Tämäpä näköjään koituukin tappioksi kohdatessa väkeä jonka perimmäinen lähtökohta on tavoitella omaa hyvinvointia ja mielihyvää, surutta toisten kustannuksella. Kun on totuttu elämään lainaten ja varastaen, ei Suomen rajojen ylittäminen aivopese tätä sakkia.

Tapahtuipa tässä männäiltana että kutsuin joukon juhlijoita kotiini jatkoille. Sinänsä ystävällisesti ja hillitysti käyttäytynyt joukkio tuotti minulle kuitenkin pettymyksen - pettymyksen jonka toteaminen tapahtui vasta tässä hiljattain.

Tämän joukon tapaatte varmaan Säteen 5v. bileissä tai ehkäpä jo ennen sitä katsomassa kuinka legendaarinen Sven Väth hurmaa yleisöään Tavastialla. Niin ja lisäksi jos joku tahtoo ystävällisesti kuivata teitä keltaisella 140x70 froteepyyhkeellä, voitte kiittää nasua. (Ja mä vaan ihmettelen että mitä vittua joku tekee toisen kylpypyyhkeellä klo 0X:00 aamulla, onko tää joku perkeleen hotelli josta varastetaan kaikki saatanan tuhkakupitkin??)

Tästä lähtien joka ikinen neekeri, vinosilmä tai venakko muita rotuja unohtamatta - luotto meni, alempaa kastia olette. Ikävä että saan leimata teidät muutamien edustajienne perusteella, mutta mikä sen parempaa kuin pieni terve ennakkoluuloisuus tästä eteenpäin. Ja jos tämä oli julkinen herjaus (ihmis)kuntaa vastaan, niin sakottakaa vaikka julkiselle paikalle virtsaamisesta, Espoon poliisi hoitanee..

Menen nyt ajamaan pääni kaljuksi ja kaivan vihreän pilottitakkini naftaliinista.. *ehehehe..*



Oletko yhtään miettinyt että et ole yhtään niiden yläpuolella kun tälläsellä asenteella puhut *poks*

Ja täällä klubbarissakin on tummaihosia joten olipas taas viisas postaus *igor*

[muokattu 28.4.2004 12:54]
Flamie

Posts: 478

#54 • • Flamie
Olen yrittäny parin ulkomaalaisen kanssa kaveerata mutta sieltä tulee vain jotain haista vittu -periaatteella takaisin.
Onhan mulla pari erittäin hyvää ulkomaalaiskaveria koulusta.
Kun tulee käveltyä tuolla kaupungilla ja näkee jonkun ulkomaalaispoppoon niin sieltä päin tulee vain pahannäköisiä ilmeitä tjsp.
En sitten tiedä mitä se on mutta perseestä.
He tulevat tänne pakoon sotaa tai muuta paskaa. IMO asenne on että me olemme kuninkaita ja te olette alamaisia.
Olin maalivahti vielä viime vuonna yhdessä jalkapallo joukkueessa. Tilanteisiin tullaan kovaa ettei muhun sattuisi, tietenkin. Moni kaveri on jäänyt maahan valittamaan jotain jäsentään, mutta kukaan ei ole ennen lyönyt minua. Hän sitten tempaisi nyrkillään mua poskeen. Tiedän että tietenkin siinä menee hermot. Ehkä nyt yleistän.
Kaveri sai punaisen ja meni kentän laidalle. Jotain hänen joukkuekaverinsa huusivat ”hyvä neekeri”, ”vittu sä olet idiootti, kannatti ottaa punanen”, ”meidän maassa ei ole tapana lyödä kaveria futiksessa” tai jotain sinne päin. Pelin jälkeen kun oli kättelyn vuoro niin kaveri kävi hakemassa kulmalipun ja tuli sen kanssa huitomaan sinne ja veti polvellaan ko. joukkuekaverilta tajun kankaalle.
Joko hän luuli olevansa maailmanomistaja, tai sitten hänen päässään heitti ja pahasti.

Tän jutun olen kuullu, en tiedä onko totta.
Kaiffari oli ollu jossain pirskeissä ja kattonu yhtä kaunista tyttöä joka seurusteli ulkomaalaisen kanssa. Hän vain kuulemma vilkaisi häntä. Viereisestä sohvalta tuli joitain ulkomaalaisia ja jotain alkoivat siinä sitten että ”mitä sä katot mun muijaa?!” Kaveri siihen sitten vain tokaisi että ”katsoin vain että kuinka kaunis hän on” tjsp.
Homma meni käsi rysyks ja kaveri joutus lasarettiin.

Ymmärrän niitä ketkä esim. perustavat pizzerioita, mistä saa erittäin hyviä pizzoja. Ymmärrän niitä ketkä tekevät työtä. Ymmärrän niitä ketkä maksavat veronsa.

En sitten tiedä mitä syitä on vihata ulkomaalaisia.

*piis*

[muokattu 28.4.2004 13:06]
Karski

Posts: 6,049

#55 • • Karski Pomon kätyri

Bio:
melkein kaikissa meissä asuu pieni rasisti



Ei muuten asu *justjoo*

Rasismi on siis sitä, että oletetaan ihmisten
jakautuvan erilaisiin rotuihin, joilla on erilaisia
ominaisuuksia; että esimerkiksi romani olisi
aina hevosmies ja varas, riippumatta siitä
onko hänet esim. adoptoitu jonkun muun kulttuurin
piiriin. Tämähän on osoitettu vääräksi:
perintötekijöitä enemmän vaikuttaa se, millaisessa
kulttuurissa henkilö on kasvanut, eli pelkästään
ulkoisten piirteiden perusteella emme voi tietää,
millainen henkilö loppujen lopuksi on.

Suomalaisessa perheessä kasvanut somalilapsi
kokee olevansa suomalainen, puhuu suomea
ja käyttäytyy kuin suomalainen - ainoa erotus
on siinä, että jotkut kohtelevat häntä hiukan
eri tavalla kuin vaaleaihoista suomalaista,
joka toki saattaa vaikuttaa henkilön toimintamalleihin.
Mutta pointti onkin siinä, että tämäkin on
KULTTUURISTA aiheutuvaa kehitystä, ei
henkilön kuvitteellisesta 'rodusta'.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

phanatic

Posts: 1,123

#56 • • phanatic

Flamie:
Olen yrittäny parin ulkomaalaisen kanssa kaveerata mutta sieltä tulee vain jotain haista vittu -periaatteella takaisin.



:D
Miten ihmiset voivat tosissaan julistaa 99% maailman ihmisistä typeriksi muutaman oman huonon kokemuksen perusteella?

Kun tulee käveltyä tuolla kaupungilla ja näkee jonkun ulkomaalaispoppoon niin sieltä päin tulee vain pahannäköisiä ilmeitä tjsp.



Sen sijaan ne suomalaisnuoret asematunnelissa hymyilevät eivätkä koskaan tee mitään pahaa.

Ymmärrän niitä ketkä esim. perustavat pizzerioita, mistä saa erittäin hyviä pizzoja. Ymmärrän niitä ketkä tekevät työtä. Ymmärrän niitä ketkä maksavat veronsa.



Kaikki eivät saa töitä. Yritäpä itse soitella työpaikkoihin jollain Aladdin Ahlamabad-nimellä.
Ottaisitko itse mustalaisen töihin? Ja Suomessa ei muka ole juuri rodullista syrjintää..

Samoin Slovakian romanit ollaan pikakäännyttämässä pois meidän onnelastamme, vaikka on ihan fakta, että Slovakiassa muun muassa kastroidaan romaninaisia vastoin heidän tahtoaan, poliisi ei juuri tutki romaneihin kohdistuvia rikoksia jne.
Claquesous

Posts: 3,206

#57 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Flamie:

Olin maalivahti vielä viime vuonna yhdessä jalkapallo joukkueessa. Tilanteisiin tullaan kovaa ettei muhun sattuisi, tietenkin. Moni kaveri on jäänyt maahan valittamaan jotain jäsentään, mutta kukaan ei ole ennen lyönyt minua. Hän sitten tempaisi nyrkillään mua poskeen. Tiedän että tietenkin siinä menee hermot. Ehkä nyt yleistän.
Kaveri sai punaisen ja meni kentän laidalle. Jotain hänen joukkuekaverinsa huusivat ”hyvä neekeri”, ”vittu sä olet idiootti, kannatti ottaa punanen”, ”meidän maassa ei ole tapana lyödä kaveria futiksessa” tai jotain sinne päin. Pelin jälkeen kun oli kättelyn vuoro niin kaveri kävi hakemassa kulmalipun ja tuli sen kanssa huitomaan sinne ja veti polvellaan ko. joukkuekaverilta tajun kankaalle.



Ymmärsinkö oikein tuosta tarinastasi, että olit veskari futismatsissa ja vastustajan (maahanmuuttaja) pelaajaa otettiin kovaa boksissa... tästä sälli sitten suuttui ja huitasi nyrkillään ja sai punasen. Sitten sen ulkomaalaisen jäbän joukkuekaverit(!) huutelivat hänelle rasistisia juttuja. Matsin loputtua rupesi huitomaan kulmalipulla muita ja lisäksi veti joukkuetoverinsa tajuttomaksi... Näinkö tapahtumat suunnilleen meni..?

Jos meni, kyllähän sen ymmärtää, jos päässä napsahtaa jotain tuollaisen jälkeen. Omat joukkutoverit eivät tue yhtään vaan ihan kiusaavat muutenkin ärsyyntynyttä poikaa.



Joko hän luuli olevansa maailmanomistaja, tai sitten hänen päässään heitti ja pahasti.



Miten voit syyllistää sitä poikaa, joka rupes huitomaan sillä kulmalipulla? Sitä poikaa kiusattiin joukkueessa eikä luultavasti ollut edes ensimmäinen kerta, kun omat joukkuetoverit kääntyivät vastaan. Se poika oli saanut kuunnella nöyryyttäviä huutoja ja halusi antaa takaisin.

--
32. of December

McSulatejuustot7

Posts: 16

#58 • • McSulatejuustot7
spasibo , pozvoni mne zavtra ja poehala domoi! potihonku!
ee102

Posts: 775

#59 • • Edited ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Ikävä tapaus. Itselleni on valitettavasti tullut myös ennakkoluuloja joitain etnisiä vähemmistöjä kohtaan. En ole halunnut sitä, ja ennen olin hyvinkin sinisilmäinen ja suvaitsevainen - kunnes kaverini raiskasi kenialaista alkuperää oleva mies. Jutun käsittelyssä meni sen verran kauan aikaa, että tekijä kerkesi toistaakin tekonsa.

Minua on puolestaan ahdistellut eräs toinen afrikkalaissyntyinen mies. Hänen kanssaankin rupesin juttelemaan ystävällisesti, vaikka ensimmäisenä mainitsemani juttu oli tapahtunut aiemmin. En halunnut olla ennakkoluuloinen, vaan kohtelin tätä afrikkalaismiestä kuin ketä tahansa Suomessa. Hän vain alkoi ahdistella eikä välittänyt, vaikka sanoin monta kertaa eri tavoin, etten halua hänen kanssaan ruveta millekään. Juoksin pois, ja sen jälkeen en vain ole pystynyt suhtautumaan tummaihoisiin kuin äärimmäisellä varauksella, vaikka kuinka yrittäisin. Minä vain pelkään, ja olen todella pahoillani niitä tummaihoisia kohtaan, jotka näiden muutamien tapausten takia ovat turhaan leimautuneet. En vain ole tavannut vielä yhtäkään lähes mustaihoista miestä, joka ei olisi ollut vähintäänkin liian tunkeileva minua kohtaan.

Eräs mies, joka tuossa muutama kuukausi sitten yritti raiskata minut / käyttää minua seksuaalisesti hyväkseen, oli mustalainen. Kun pistin vastaan, hän löi minua kasvoihin melko lujaa, mutta en jaksanut tehdä asiasta isoa numeroa (eli ilmoittaa poliisille), koska tiesin, kuinka kauan käsittelyssä voisi mennä (yli 2,5v) ja olin tapahtuneesta sen verran sekaisin, että olen halunnut lähinnä sulkea tapahtuman pois mielestäni. Nyt ei kai asialle enää mitään voikaan, kun kerkesi kulua näin kauan aikaa.

Anteeksi vain edelleen niitä tummaihoisia ja mustalaisia kohtaan, jotka eivät todellakaan tällaisia leimoja ansaitsisi muutaman yksilön vuoksi, mutta näiden tapahtumien seurauksena olen vain hyvin varautunut enkä koskaan olisi ennen uskonut saavani tällaisia ennakkoluuloja. Toivoisin, että törmäisin vielä selvästi mukaviin ja luotettaviinkin tummaihoisiin miehiin, mutta en tiedä, miten voisin tutustua heihin, kun olen saanut sen verran huonoja kokemuksia tähän asti tummaihoisista miehistä. En nimittäin nykyisistä ennakkoluuloistani huolimatta kuitenkaan usko, että he kaikki olisivat epäluotettavia ja ahdistelevia. Olenhan tavannut heistä vain niin pienen osan.

Ja niin, edelleenkään itse en todellakaan vihaa ulkomaalaisia, olen vain ennakkoluuloinen.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#60 • • Edited Aziz Combat Fighter

kuilu:
- überhymiömensch -



tsk. Übermensch-käsite ei liittynyt rotuoppiin tai mihinkään "herrakansa"-ajatukseen..

"The most common misconception about the Übermensch is that it is equivalent to the ideals of Nazism, and that it is related or equal to the concept of Herrenvolk. The concept of racial supremacy or antisemitism is absent in Nietzsche. It is widely believed that Nietzsche's sister, Elisabeth Förster-Nietzsche, contributed greatly to this misconception by deliberately misrepresenting his work, and the Nazis themselves reinterpreted and incorporated hodgepodge elements of many philosophical and religious texts, including Nietzsche's."

edit: Niinjoo. Vittu mä vihaan putkimiehiä. Mä jouduin kerran ihan hulluun tappeluun yhen jäbän kanssa keskellä katua, ja sit ku se juoksi kavereineen pois ni niiltä tippu käyntikortti mis luki et ne on putkimiehiä. Mä en haluu olla sillee mikää rasisti, mut kaikki vitun putkimiehet vois mun mielestä pistää saunan taakse riviin ja ampua saatana perkele helvetti.