192 posts, 10 pages, 45,613 views
mikkihiiri:
---
phanatic
Ottaisitko itse mustalaisen töihin?
ALIEN:
Haukkuiko Flamie ulkomaalaisia? Hän kertoi tarinan, jossa muut haukkuivat ()
Flamie
Olen yrittäny parin ulkomaalaisen kanssa kaveerata mutta sieltä tulee vain jotain haista vittu -periaatteella takaisin. Onhan mulla pari erittäin hyvää ulkomaalaiskaveria koulusta.
Kun tulee käveltyä tuolla kaupungilla ja näkee jonkun ulkomaalaispoppoon niin sieltä päin tulee vain pahannäköisiä ilmeitä tjsp. En sitten tiedä mitä se on mutta perseestä. He tulevat tänne pakoon sotaa tai muuta paskaa. IMO asenne on että me olemme kuninkaita ja te olette alamaisia... ...Ymmärrän niitä ketkä esim. perustavat pizzerioita, mistä saa erittäin hyviä pizzoja. Ymmärrän niitä ketkä tekevät työtä. Ymmärrän niitä ketkä maksavat veronsa... ...En sitten tiedä mitä syitä on vihata ulkomaalaisia...
ALIEN:
Ai se ei ole hyväksyttävää mielestäsi, että suomalainen ei osaa kirjoittaa kunnolla? Eikö suvaitsevaisuus myös tarkoita ymmärtämistä ja hyväksymistä mitä sulta näyttää tässä tilanteessa juuri puuttuvan, kun pitää *ärähtää*? :D
Android:
---
Annakins:
Ja jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi: "kamalalla suomella" tarkoitan epäselvästi kirjoitettua ja liikaa lyhenneltyä eixjooniinku -kieltä. Ja edelleen vihaan niitä iihiihhymiöitä.
---
Unohdit sen kaikkein pahimman; yhdyssanavirheet.
Annakins:
Vetoan tähän:
Itse ainakin ymmärrän tämän tekstin kaikessa sekavuudessaan maahanmuuttajanegatiiviseksi. Tosin tuo lopun "En sitten tiedä mitä syitä on vihata ulkomaalaisia." kyllä sekottaa pakkaa aika kummasti. Edelleen olen sitä mieltä, että teksti oli niin tökerösti kirjoitettu, että sen pointti jää täysin pimentoon. En oikeasti tiedä suhtautuuko kirjoittaja maahanmuuttajiin yleisesti myönteisesti vai kielteisesti.
No johan me väännetään tikusta asiaa! (Tämä on muuten oikeasti mielenkiintoinen keskustelu.) Olen suvaitsematon koska mielestäni omaa äidinkieltään pitäisi osata kirjoittaa edes sen verran, että asia selviää ilman tulkintoja, mutta olen kuitenkin niin suvaitsevainen, etten oleta huonosti äidinkieltään kirjoittavan henkilön olevan tyhmä. (Itseasiassa oletan ko. henkilön vain olevan liian laiska/kiireessä tarkastaakseen viestinsä.)
shAderNa:
Annakins, muuta kiinaan ja opettele kieli. Eiks sul oo mitää muuta kelattavaa? Get a life.
shAderNa:
Ja toi on jo vitsi ett ulkomaalaiset ottaa suomalaisilt duunit ja muijat :)
Se on aina siisti oppii uusii kulttuureit, koska kaikis on hyvii ja huonoja puolia.
shAderNa:
Annakins, muuta kiinaan ja opettele kieli. Eiks sul oo mitää muuta kelattavaa? Get a life.
Flamie:
Luin tekstin jälkeenpäin, ja se oli kyllä huonoa äidinkieltä. Kommenttini aikaisemmin oli vain raivonpuuskaus. Maahanmuuttajissa ei ole mitään pahaa. Ainut miinus on vain se, että tänne tulee halpaa työvoimaa esimerkiksi Virosta. Siitä kyl saamme syyttää itseämme.
Flamie:
Se oli kyllä aika keskittyneesti kirjoitettu, jos oikein muistan. Äidinkieli ei oo ollu mikään vahvin aine koulussa. Kiinnostukset on ollu enemmin noissa kädentaitoaineissa.
shAderNa:
serotonot:
---
shAderNa:
---
eiks jäbä just äsken peräänkuuluttanu suvaitsevaisuutta ja nyt arvostelet sitä että joku yrittää ylläpitää oikeinkirjoitusta.
Annakins: mua ahdistaa noi yhdyssanavirheet ihan yhtä paljon :D
shAderNa:
tekee mitä vaa, näit lappii on vaa hauska lukee :)
Annakins:
Olen suvaitsematon koska mielestäni omaa äidinkieltään pitäisi osata kirjoittaa edes sen verran, että asia selviää ilman tulkintoja, mutta olen kuitenkin niin suvaitsevainen, etten oleta huonosti äidinkieltään kirjoittavan henkilön olevan tyhmä.
shAderNa:
Noh, sen oon oppinu ett mua ei enää vittuakaa kiinnosta mitä muut musta kelaa, ja lopuks mä aina nauran ku ei teit oikeesti vaa jotenki pysty ottaa tosissaa :) te ootte maailman epapyhinta ja epauskottavinta jengii mita maailmas on :) Siks ma nauran lopussa! Mut mä en enää häiritse teijän tärkeetä keskustelua.
Syder:
---
Annakins:
Olen suvaitsematon koska mielestäni omaa äidinkieltään pitäisi osata kirjoittaa edes sen verran, että asia selviää ilman tulkintoja, mutta olen kuitenkin niin suvaitsevainen, etten oleta huonosti äidinkieltään kirjoittavan henkilön olevan tyhmä.
---
Miten toisen tekstiä voi lukea tulkitsematta syitä miksi tämä on kirjoitettu juuri ja nyt, pohtimatta omaa näkökulmaansa asioista -ja niiden mahdollista kommentointia? Vaikkakaan lauserakenteet eivät olisi aivan kohdallaan, on siltikin olemassa sujuvaa tekstiä ja tökeröä tekstiä. Pahimpana tekstit joissa kirjoittaja hyppää aiheesta toiseen tekemättä siitä minkäänlaista ilmoitusta puhumattakaan tekstin sisältämistä viittauksista ja lainauksista.