Originally posted by Dani Cior:
Ihmiset ovat luoneet, luultavasti typeryyttään ja ajattelemattomuuttaan, tämän maailman tällaiseksi kuin se on. Tietenkin on hyviä keksintöjä ja huonoja keksintöjä, jokainen saa itse päättää miten niihin suhtautuu, mikäli on varaa päättää eikä vain pakoteta sopeutumaan elämän tosiasioihin.
Tietokoneita luultavasti muutetaan sopivammaksi ihmisille, mutta aika harva tyyppi päättää täysin omista työajoista tai on vapaa vaikka heittäytymään täysin lorvimaan, loppujen lopuksi sun on enemmän tai vähemmän pakko sopeutua asioihin. Ja melko harvat kysyvät miksi ne on juuri sellaisia, ja miksi niihin edes tarvitsisi sopeutua sekä kenen ehdoin.
Ehkä tulevaisuudessa jalostetaan ja kloonataan tunteet pois mutta silloin ihmiset muuttuvat kyllä roboteiksi. Tunteet ovat osa ihmisyyttä vaikka ovatkin irrationaalisia ja usein epämielyttäviäkin, tunteiden hallinta on eri asia kuin täysi tunteettomuus.]
Tuo on juuri niin totta kuin vain voi olla. Joskus kun kävelen helsingin katuja pitkin yksikseni katselen ihmisiä ja mietiskelen mihin tämä kaikki johtaa. En kuitenkaan tuomitse ketään, koska en itse ole sen parempi.
Miksei ihmisiäkin voisi ruveta jalostamaan paremmin sopiviksi erilaisiin tehtäviin kuten koneita ja työkaluja? Olisi todellä kätevää jos esimerkiksi rutiini tehtäviin olisi tyhmiä työläisihmisiä, sitten johto ja tieto (tutkimus ja kehitys) tehtäviin superälykkäitä ihmisiä, sotilas ja turvallisuus tehtäviin kurinalaisia, voimakkaita, kestäviä ja nopeita sotaihmisiä. Ehkäpä tulevaisuudessa luovutaan sukupuolestakin, koska sekin olisi turhaa. Valtavat supertietokoneet laskisivat tunnettujen geenien perusteella optimaalisimman kokoonpanon kulloiseenkin tehtävään parhaiten sopivaksi "ihmiseksi". Tämä ei kuitenkaan ehkä olisi enää hauskaa...
Ehkä elämme maailmanlopun aikoja. Ehkäpä se raamatun maailmanloppu ei tarkoita sitä, että ihminen katoaisi maailmasta sinällään. Ehkäpä se tarkoittaa "ihmisyyden" katoamista sellaisena kuin me sen käsitämme ja näemme tällähetkellä. Ihmisen maailma loppuu, mutta joku muu vie ihmisen paikan tästä maailmasta... Ehkä tämä on normaalia evoluutiota. Sekin on lähes varmaa, että jos ihminen jää paikalleen eikä kehity se merkitsee kaiken loppumista lopulta. Ei ole metsään paluuta enää (vrt. "ihminen astui pois paratiisista ja tuli tietoiseksi hyvästä ja pahasta" - raamatun vertauskuvallinen ilmaisu).
On se parempi että heille maksetaan kuin että he tekisivät sitä ilmaiseksi tai orjatyönä. Kehitysmaissa jengi tekee 15 tunnin päiviä lähes nälkäpalkalla, sanoisin että yrityksissä nördaaminen ei ole lähelläkään sitä järjettömintä toimintaa mihin ihminen pystyy ja mitä tekee.
Kohtuus tietysti kaikessa. On muistettava kuitenkin, että meidänkin omat esisämme ovat tehneet tuota samaa joskus muinoin ja me nautimme nyt heidän hedelmistään (ellei nykynuoriso tuhoa taloudellista menestystämme hedenistisiin nautintoihin ja itsekkyyteen pyrkivällä elämän tyylillään pitemmällä aikavälillä). Ainakin minun esi-isäni ovat kuokka jusseja, koska minun sukujuureni polveutuvat normaalista suomalaisesta talonpoikaissäädystä. Vaikka joukkoon mahtuu rikollisia, murhamiehiäkin ja palkkasotilaita. On mielestäni hyvä tietää mistä tulee niin ymmärtää itseään vähän paremmin. Uskallan väittää, että kyllä ihmisestä näkee mistä se periytyy. En todellakaan ole mikään aatelis suvun vesa, en ole syntynyt johtajaksi, enneminkin rengiksi. Jos oikein karkeita halutaan olla olen syntynyt "orjaksi", omat itseni ainakin jos en kenenkään muun. Minä olen se, joka pitää huolen siitä, että noilla tämän yhteiskunnan "aatelisilla" on enemmän kuin heille kuuluu eikä se haittaa minua pätkääkään. Minusta on kivaa, että minulla on tekemistä päivisin. Tämä on minun itseironia kohtaukseni tälle päivälle.
Aivan, mikä sitten tekee mistäkin huumetta ja milloin? Onko se se poliisisetä joka päättää mikä on milloinkin huumetta vai joku muu. Kuitenkin peruslähtökohta on se että tietyt kemikaalit reagoivat annoksesta ja käyttötavasta riippuen ihmisen ruumiin kanssa, aiheuttaen tietoisuuden muutoksia tai vain metaboliamuutoksia kehossa. Mikä on se radikaali ja niin totaalinen ero?
Aika moni on päättänyt, että ekstaasi on heille sopiva huume ainakin ottaen huomioon, että viime vuonna poliisi takavarikoi 87400 ekstaasitablettia suomesta viimevuonna. Huolestuttavaa on, että ekstaasin sekakäyttö vauhdinkanssa on suomessa todella yleistä verrattuna vaikkapa keskieuroopan maihin.
Tarkoitatko masennusta? Mutta aika monia asia ja aine voi aiheuttaa masennusta. Vai viittaako vakava psykoottisuuteen?
Aika moni ekstaasia enemmän popsinut kärsii muisti häiriöistä. Sitä vaan tietää, muistavansa joitan, mutta ei saa sitä mieleensä. Kaikki on kuitenkin suhteellista tiedän henkilöitä, jotka ovat syöneet elämänsä aikana jopa yli 200+ (parhaimmillaan jopa viisi yhdessä illassa) ekstaasi tablettia ja säilyneet työ kykyisinä ainakin jossain määrin. Toiset taas (yleensä naiset, joskus harvemmin miehet) saattavat seota jo yhdestä niin, että tarvitsevat lääkärin apua. Itseäni huolestuttaa ainakin se, että monet nykyään aloittavat ekstaasin ja vauhdin käyttön nykyään jopa 16 vuotiaana tai sitä nuorempana... (eivätkä raukat tiedä aineista muuta kuin jonkun kaverin hehkutusta kuinka siistii se on)...
Eikä ekstaasista tule mitään masennuksia kunhan syö tarpeeksi pampuloita ja onnellisuus pillereitä. *Sarkastinen huomautus*.
Millä tavalla tuhoisa elimistölle ja hermostolle? Spesifioi...
Jos et usko niin niele 8kpl tai enemmän 50mg efedriini pilleröitä ja katso mitä tapahtuu. En ole mikään lääketieteen spesialista vaikka joskus sellaisena saatan esiintyäkin, mutta uskoisin, että maksa, haima, munuaiset menevät ensimmäisenä. Se myös lisää verenpainetta elimistössä, joka lisää verisuonen katkeamisen riskiä. Sydämmen leposyke saattaa nousta jopa 160 lyöntiin minuutissa. Mitä käy auton moottorille jos sitä käyttää kokoajan ylikierroksilla?
Jos valvoo efedriinin avulla se vaikuttaa muistin toimintaan, koska nukkuminen on muistamiselle erittäin tärkeää kunnes lopulta aivot ovat niin väsyneet, että päähän ei mahdu yhtään ajatusta, mutta silti ei pysty nukkumaan (sama pätee kyllä vauhtiinkiin). Pahimmassa tapauksessa aivojen "regeneroituminen" voi kestää jopa kahdesta - kolmeen viikkoa tai jopa enemmän. Siitä, että jääkö pysyviä vaurioita en osaa sanoa mitään.
Millä tavalla se syö dopamiinireseptoreita ja vaurioittaa munuaisia sekä maksaa?
www.erowid.org mukaan metvauhti on myrkyllisempää kuin tavallinen vauhti. Mikäli pitää kyseisen paikan tietoja luotettavana.
Aika moni asia ei ole turvallista ja ihmiset silti harrastavat sitä, seksi ja synnyttäminen ei ole turvallista ja ihmiset näyttävät harrastavan kumpaakin urakalla.
Jos joku muu päättää tietoisesti käyttää jotain eikä haittaa mua, niin ihan vapaasti mun puolesta
Huumeissa on vaarallista se, että ne vaurioittavat ihmisen mielihyvä keskusta. Normaalit asiat kuten koulunkäynti tms. Kiinnostavat vain kokoajan vähemmän ja vähemmän. Ihmisen muisti vain toimii niin, että hän muistaa kaikki mielihyvää tuottaneet asiat parhaiten ja pyrkii pääsemään mielihyvään takaisin. Sitä huomaa odottavansa seuraavaa pilleriä tai viivaa silloinkin kuin ei pitäisi. Ihmisen mielihyväkeskusta ei ole suunniteltu tälläiseen mihin monet sen nyky-yhteiskunnassa pakottavat.
Tämän totesi,
Smile_Boy