Originally posted by funkyboy:
Heikot sortuu elon tieltä. Mun mielipide on se että mihinkään aineeseen(bilehuumeisiin esso,piri) ei jää koukkuun jos on fiksu ja pitää elämässä jonkinnäköistä arvojärjestystä.
Ongelmapa onkin mun mielestä juuri se, että harva loppujenlopuks pystyy arvioimaan omaa tilaansa. Harva edes ymmärtää sitä miksi aine tekee hyvän olon ja miksi toiselle on helpompi lopettaa ja katsoa asioita kauempaa kuin toiselle.
Mulla on jo pitkän aikaa ollut sellanen fiilari kun esim. skenen seurailee et harvinaisen monelle käy just noin niinkuin tässä yllä.
Ekaks megabiletystä ja sekoilua n.6kk - 2 vuotta ja sitten siitä eteenpäin joko kovempien aineiden parissa
(ei tosiaankaan siks et tässä syytettäs ketään et oma valinta - johtuu monesta muuttujasta, jotka on usein vielä aika yksilöllisiä että asiat vaan tuppaa meneen niin kun on aineiden kanssa tekemisissä), jumittelua himassa tai ihmispelon korjailua ja yksinäisyyttä. Toiset lopettaneista saa hoidon ja toiset ei...
Sitä vaan en sitten tiedä josko ois jonkinasteista hyötyä et valistuksessa kerrottas miten hermoradat yksinkertasesti voi mennä paskaks kun tietty raja kuosaamisessa ylitetään (huom. tottakai siis hermoston voi paskoo yhtälailla esim. viinalla jne. whatever mut se ei liity nyt tähän postaukseen)
Siinä pisteessä kun ihmisellä on joku mesta mennyt rasituksesta paskaks niin sitä reittii ei tieto tuu enään koskaan liikkuun eteenpäin jne. Kuitenkin noi aineet ja niiden toiminta on niinpaljon elimistön omista resursseistakin kiinni et toivoisinkin kyllä aikas pikaista uudistumista tossa huumevalistuksessa tai suhteellisen moni on vaarassa - vaan siks ettei tienny mihin mikäkin voi vaikuttaa.
Eikä tosiaan mitään scheißee pelotteluläppää et: "älä syö mäkikuismaa ku voi tulla toleranssi", vaan oikeeta infoo tavallisille ihmisille jotka on yläasteella ja joutuu varmasti tekeen noita valintoja ennemmin tai myöhemmin.
Pääosa itsareistakin suomessa tehdään krapulassa käsittääkseni. Niin ei tiiä sitäkään et kuinka moni on sillä hetkellä kelannut et "hohhoh... tää mun masennus johtuukin vaan siitä et alkoholi vapautti mun dopamiinit eilen ja nyt ne on jonkin aikaa poissa, mut ei huolta - enpä tee itsaria vaan venaan huomiseen kun katson asiaa uusin silmin kun aivot on oikeesti saaneet leapoa ja tasot aivoissa alkaa taas olla kohdallaan. Jätänpä aseen kaappiin"
- veikkaisinpa et aika harva...
ja tän ajan kuluessa se ase on laukastu
[ 17 June 2002: Message edited by: 029 ]