Originally posted by tsumak:
"Oon samaa mieltä, mut toisaalta pistää jonkin verran vihaksi, kun poket tulee tsekkaa fikkareilla sut läpi vaan sen takia että biletät hyvää polkkaa liian iloisena."
Todellakin. Tää on imo syvältä... mutta.
Toi että "poket" tulee roplaamaan on ennen kaikkea järjestäjien ansiota...tai syytä. Bileisiin tullaan pitämään hauskaa, eikä ole kenenkään etu että se hauskanpito pilataan tommosilla toimenpiteillä. Vaikka ammattitaidottomien siviilien suorittamalla pikatarkastuksella riittämättömien perusteiden varjolla voi joidenkin mielestä lainopillinen oikeutus, mulle se edustaa ennakkoluuloihin ja median lietsomaan hysteriaan perustuvaa noitavainoa pahimmillaan.
Eikä vähennä laittomien päihteiden käyttöä bileissä. Jokainen voi itse tehdä vertailuja bileiden ulkopuolisen elämän vastaavassa kuviossa- laittomien päihteiden käyttö on lisääntynyt virkavallan taistoon käytettävien resurssien lisäämisestä huolimatta. Kaikkien käyttöä ei ohjaa järki, joten on enemmän kuin naivia kuvitella että kiellot, pyynnöt tai etenkään käskyt sitä käyttöä vähentäisi.
Voiko joku sanoa varmuudella, että bileissä, missä ei ole järjestäjien toteuttamaa kontrollia olisi laittomien päihteiden käytöstä enemmän
haittaa kuin bileissä missä poket pyörivät tanssikansan keskellä?
ja tsumak jatkaa:
"Ja kyllä sekin alkaa kyrsimään kun kolme kertaa illassa kesken biletyksen!! tullaan kyselee, josko ois poistaa jotain. Mut täytyy vaan jättää tollaset omaan arvoonsa ja keskittyä pääasiaan eli hyvään musiikkiin. Kyseiset tapahtumat oli muuten LSSS:ssä."
Tää vituttaa muakin. Isosti. Tää on nimittäin yks pääsyistä teknoskenen narkohysteriaan. Laittomien päihteiden myynti ja osto toisten järkkäämissä bileissä on vähintäänkin epäkohteliasta, mutta tuntemattomien bilerauhan loukkaaminen rikolliseen toimintaan viittaavilla kyselyillä on jo todella urpoa. Vaikka mä käytän ite, niin mä en haluu että mun hauskanpitopaikat muuttuu teinidiilereiden temmellyskentiksi. Mä en pidä järkkäreitä vastuullisena asiakkaidensa tekemisistä, mutta virkavalta taitaa olla eri mieltä, kuten myös media. Yks kiinnijääny käyttäjä vastaa tuhansia "selvä"päisiä bilettäjiä, joten vastuu ja riski on melkoinen.
Ja enpä usko että kukaan kehtaa väittää nipsunousujen olevan vaakakupissa skenen maineen arvosia.
Laittomuudet, mieluiten käyttökin, on todellakin suoritettava semmosessa paikassa, että sitä vastustavat eivät joudu niihin osallisiks. Tää tuskin aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia kenellekään- teknisesti monimutkaisemmat ostokset on huomattavasti mukavampi suorittaa jossain vähemmän kuumottavassa ja melusassa paikassa, eikä omaa bileaikaa mene hukkaan metskatessa.
Ja jos ei natsaa ennen bileitä, voi kysyä iteltään että menenkö tänään pitämään hauskaa vai olenko narkki ja jään himaan mököttämään kun jäi namit saamatta. Bileitä ei vaan kannata pilata kemian takia. Suosittelen kaikkia tätä väitettä vastustavia kokeilemaan putipuhtosia kotikutosia endorfiininousuja, voin kauniisti juhannuksena päivittyneellä karvarintaäänellä todeta et ne on jotain mitä siltä diileriltä ei ihan vielä saa. Roimii tuntikausia koko ajan parantuen, parhaimmillaan päiväkausia bileiden jälkeen- ryssäkemialla on yleensä vähän päinvastanen vaikutus vaikuttavan aineen haihduttua.
Mut jälleen kerran, syynä tohon ei oo aineet, vaan käyttäjät. Aineiden syyttäminen ei ole perusteltua, eikä aineiden käytönkään syyttäminen- kysymyksessä on kuuluisa pykälä nro 1- terveen järjen käyttämättä jättäminen. Pikkuhiljaa vois siirtyä tästä syyttelystä ja dissailusta eteenpäin. Miten me tavotetaan nää ressukat?
:jii: