Originally posted by khatt:
Vai että 'hahahaa'. Olisi mielenkiintoista kuulla arvon Jiiboyn selittävän samanlaisia argumentteja hoitaessaan bilejärkkäyksen virallista puolta - jos hän siis bileitä ikinä on järkännyt, mistä en ole ihan varma. Konservatiiviselle päättäjälle tehoaa varmasti argumentit "no vittu kai siellä ny käytetään, ongelmaa ei voi kieltää ja jos sä dissaat kuosaajia niin aika idiootti olet".
Kysytään, mitä ongelmia aineiden käytöstä muka on. Kun ratsiat uutisoidaan kuuluvasti ja teknobileidin ja aineiden yhteydestä jätetään mediassa selkeä kuva, niin se voi vituttaa aika montaa bilejärkkääjää ja hankaloittaa jatkossa paikan, luvan ja sponssien järkkäämistä, puhumattakaan leimautumisesta julkisuudessa. Lisäksi on aina olemassa onnettomuuden vaara, mikä taas voi johtaa edellä mainittuun uutisointiin. Mielestäni on tällöin aika luonnollista, että moni bilejärkkääjä suhtautuu kuosaajiin hyvin kielteisesti ja ottaa peräti nollatoleranssilinjan. Jos näkee kuukausikaupalla vaivaa järkätäkseen bileet, niin kyllä järkkääjille on mielestäni se pieni dissaamisen oikeus annettava.
Sitten. Miksi laby-joonas ei käännytä kuosaajia pois kaapelitehtaan ovelta. Mitähän tässä parilla viime kerralla on yritetty tehdä? Miten perusteelliset ponnistukset olisivat Jiiboyn mielestä tarpeen, jotta saisi oikeuden väittää että kuosaajat eivät ole tervetulleita?
Jos nyt vähän kärjistäisin Jiiboyn viesteistä saamaani kuvaa, niin eihän vika ole kuosaajissa. Vika on ahdasmielisessä yhteiskunnassa, joka tekee kuosaamisesta ongelmansa. Ymmärsinkö kovinkin väärin? Olisin kyllä kiinnostunut kuulemaan niistä yhteisistä (ei-utopistisista) keinoista haittojen minimoimiseksi, ilmeisesti kirjoittajalla on näitä jonkin verran takataskussa.
[ 18 April 2001: Message edited by: khatt ]
Ensinnäkään mä en kysyny sulta, urpo, mut kun kerran kuulut samaan puupääporukkaan niin vastataan sitten.
Toisekseen, mä tiedän varsin hyvin mitä ongelmia bileiden järkkäyksessä on, mä halusin vaan kuulla Fuusion oman mielipiteen, kun hän näihin "ongelmiin" postissaan viittaa. Leimatuminen on se pahin ongelma, ihan niin ku totesit, mä oon vaan eri mieltä leimautumisen syistä kun sä. Se mediaratsia varmasti muuten vähens tätä leimautumista, eikö niin?
Todellakin hahahahaa, mä nauran sille joka edelleen, vuosien pään seinään takomisen jälkeen kuvittelee että voi kieltämällä estää aineiden käytön bileissään? Kuvitteletko todellakin että se ratsia labyn ovella esti aineiden käytön bileissä? Sähän voisit listata ne hyvät asiat mitä sillä ratsialla ja nollatoleranssilla saavutettiin?
Millä joku promoottori kuvittelee aineiden käyttöä estävänsä, KUN SIIHEN EI OLE PYSTYNYT YKSIKÄÄN VALTIO IKINÄ HISTORIASSA KAIKKINE POLIISEINEEN, LAKEINEEN JA VALISTUKSINEEN, EIKÄ EDES YHDYSVALLAT JOKA VALJASTI SIIHEN MAAILMAN TEHOKKAIMMAT SOTAVOIMANSA?!
Ja laby-joonas sitten kirjottaa flyeriin "kaikki huumeet on jyrkästi kiellettyjä." eiku ihan oikeesti herätkää nyt jo todellisuuteen. Mä ymmärrän, että pitää yrittää, koska on olemassa laki, mut mä en ymmärrä sitä että tätä pidetään tehokkaimpana ja ainoana keinona, kun se kerran ei toimi lainkaan. Tajuatko sä?
Jos järkkääjä dissaa kuosaajia, se dissaa samalla isoa osaa maksavasta asiakaskunnastaan. Tottakai jokaisella on oikeus dissata mitä haluaa, kaikkea ei vaan kannata sanoa ääneen jos haluaa säilyttää kasvonsa. Sä et tunnu tajuavan sitä, että nää kammottavat hirviökuosaajat on ihan tavallisia nuoria, jotka tykkää samanlaisista bileistä kuin ne jotka ei käytä.
Kukaan ei ota aineita pilatakseen kenenkään bileet, eikös ton nyt luulis olevan selvää sullekin? Tästä on puhuttu täälläkin miljoona kertaa aiemmin, mut pelkkä aineiden käyttö ei ole se ongelma, vaan aineiden idioottimainen käyttö ja diilaus, johon syyllistyy tosi marginaalinen osa kuosaajista.
Vika on kuosikulttuurin kehittymättömyydessä ja sun laisissa ihmisissä- eli ahdasmielisessä yhteiskunnassa.
Ja joo, mulla on todellakin "keinoja takataskussa", lue pari aikasempaa aiheeseen liittyvää topikkia ja palaa sit asiaan.
Fuusiokin vois parantaa osakkeitaan pikkuhiljaa vastaamalla.
[ 18 April 2001: Message edited by: jiiBoy ]