Virallinen huumetopikki

1,709 posts, 86 pages, 661,510 views

Avatar
#881 • • Zeta Guest




Se tarina meni jotenkin niin, että nuorena tämä kirjoittaja oli mennyt hasis-narkkari kaverinsa luo, kun hänen vanhemmat oli juuri lähteneet kolmen viikon lomalle. Sitten he siitä lohkasivat pienet palat ja laittoivat nuppineulan kärkeen. Stendarilla lämmittivät ja imivät "ahnaasti" keuhkoihinsa tuota. Kirjoittajan kaveri sai hulluuskohtauksen ja kirjoittaja näki, kuinka tämä kaveri muuttui paholaiseksi, joka nauroi hänelle. Tämän jälkeen hän leijui huoneen ympäri ja sammui. Heräsi sairaalassa, ja hänen toinen puoli kropasta oli halvaantunut ja toinen käsi ja toinen jalka amputoitu. Kaveri oli kuollut yliannostukseen.





Tämähän on ikivanha läpällä tehty juttu, jota kukaan täysjärkinen ei voi ottaa tosissaan. Tehty sataprosenttisella pahkasika tyylillä.
En itseasiassa hämmästyisi vaikka copyraitit kuuluisivat juurikin Mr. Paretskoille...

Pirun hauska IMO.
Avatar
#882 • • tenor Guest


http://ww2.yle.fi/pls/show/page?id=206207

"Tutkimuslaitoksen (European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction) mukaan huumeiden takia kuolee EU-maissa vuosittain 7 000 - 8 000 ihmistä."

Kuinka paljon ihmisiä kuolee alkoholiin vuosittain?



Paljon. Pelkästään Suomessa kuolee vuosittain ~1500 ihmistä alkoholimyrkytykseen ja alkoholista johtuviin sairauksiin. (lähde: tilastokeskus)
Avatar
#883 • • Taedium Guest


Ei tuo tietenkään absoluuttinen mittari ole, mutta vertailu voisi saada muutaman ihmisen ajattelemaan miksi alkoholi on laillista vaikka se on yhtälailla "huume" ja vaarallista ainetta kuin herska tai kokkeli.

Ihan miten vain. Joka tapauksessa epäilen, että kertomallani tavalla suhteutettuna huumekuolemia on huomattavasti enemmän, kuin alkoholikuolemia. Ja viina, herska ja kokkeli eivät ole mikään niistä keskenään vertailukelpoisia. Siis niin, että mikä on mitenkin vaarallista. Jäykän viinan ja kaljan vaaroja voidaan tutkia keskenään, mutta kokkeli ja herska kun on kaksi erilailla toimivaa ainetta, niin ei oikein. Kaikki toimivat eri tavalla ja aiheuttavat erilaisia oireita. Riippuvuuteen johtavina pahimpana herska, sen jälkeen viina ja sitten kokkeli. Herska on laskeva ja aiheuttaa erittäin helposti riippuvuutta. Kokkeli ei sinänsä riippuvuutta, mutta pitkällisen käytön seurauksena hermopäätteetkin kuluvat ja voivat johtaa jopa halvaantumisiin.


Jos joku väitti nettikirjoituksessaan tällaista niin se oli todennäköisesti trolli tai - vielä todennäköisemmin - parodiaa vanhasta huumevalistuksesta. En oikein usko että kirjoittaja oli tosissaan.

Oli uskontopalstalla. Eräs, joka aika paljon kirjoittaa ja pitää omaa sivuaan. Joku pastorin tapanen häiskä. Voi olla trolli. Oli sillä omat sivutkin. Kiihkouskovaiselta kirjoitusten ja sivujen perusteella näytti. En vain löydä niitä sivuja... :'( Kaippa ne kiihkouskovaisetkin osaa trolleja postata. Toi vaan sitten pitää roolinsa aika hyvin yllä, sillä on jo useamman vuoden kirjoittanut samalla tyylillä. Ja aina uskonto on mukana. Jeesus oli kyllä melko kova jätkä ku pari tuhatta vuotta kuolemansa jälkeen on kaikesta mahollisesta tonkin äijän pelastanut.


Paljon. Pelkästään Suomessa kuolee vuosittain ~1500 ihmistä alkoholimyrkytykseen ja alkoholista johtuviin sairauksiin. (lähde: tilastokeskus)

Joo... ja kuinka monta käyttää alkoholia?

(Seuraavat luvut on tuulesta temmattuja.)

Jos maassa x käyttää alkoholia noin 2.000.000 ihmistä. Ja heistä kuolee vuosittain noin 1500 ihmistä alkoholiin tai alkoholista johtuviin sairauksiin. No noin äkkisältään sanoisin, että 0.075% kuolee käyttäjistä vuosittain.

Jos samassa maassa huumausaineita käyttää 200.000 ihmistä ja kuolemia on vaikkapa 400 vuodessa, niin prosentuaalisesti 0.2%.

Ainakin minun matikan mukaan 0.2% on suurempi kuin 0.075%, vaikka määrällisesti se 1500 on enemmän. Tämä todistaisi huumausaineet vaarallisemmiksi, kuin alkoholin. (Todistelen itselleni, että ei se alkoholi ole niin vaarallista... Krapulahikee pukkaa... Viikonloppu meni, kun otettiin votkaa kilpaa kera toisen suomalaisen, yhden puolalaisen, parin liettualaisen ja yhden latvialaisen kanssa...) :016:
Avatar
#884 • • tenor Guest


Joo... ja kuinka monta käyttää alkoholia?

(Seuraavat luvut on tuulesta temmattuja.)

Jos maassa x käyttää alkoholia noin 2.000.000 ihmistä. Ja heistä kuolee vuosittain noin 1500 ihmistä alkoholiin tai alkoholista johtuviin sairauksiin. No noin äkkisältään sanoisin, että 0.075% kuolee käyttäjistä vuosittain.

Jos samassa maassa huumausaineita käyttää 200.000 ihmistä ja kuolemia on vaikkapa 400 vuodessa, niin prosentuaalisesti 0.2%.

Ainakin minun matikan mukaan 0.2% on suurempi kuin 0.075%, vaikka määrällisesti se 1500 on enemmän. Tämä todistaisi huumausaineet vaarallisemmiksi, kuin alkoholin.



Itsekin varmaan huomaat tietynasteisen ongelman puhumalla erikseen 'huumausaineista' ja alkoholista. Alkoholi on aine, huumausaineet sisältää useita aineita. Laskepa huviksesi kuinka moni kannabiksen käyttäjä prosentuaalisesti kuolee kannabiksen takia.
Avatar
#885 • • Taedium Guest


Laskepa huviksesi kuinka moni kannabiksen käyttäjä prosentuaalisesti kuolee kannabiksen takia.

No joo... kannabis lasketaan huumeeksi, mutta se nyt osaltaan on luonnollisempi aine kuin alkoholi. Kokapensaan lehtiä ja itse kasvattamaasi kannabista kun käytät, niin sitten en sano mitään. Paitsi lain puolesta. Vaikka itse olen sitä mieltä, että kannabis voitaisiin vapauttaa, niin silti tämän hetkisen tilanteen vuoksi olen sitä mieltä, että kannabiksesta tulee saada rangaistus.

Vaikka Suomen laki kertoo, että se on huume ja mielestäni se on väärin, niin käytöstä / hallussapidosta tulisi rangaista siksi, että rikkoo Suomen lakia, ei siksi, että kannabiksen käyttö olisi väärin.

Huumausaineissa taas käyttö on myös haitallista paitsi itselleen, usein myös muille.

Vai pistätkö sinä ihan oikeasti heroiinin ja kannabiksen samalle linjalle? En tunne, enkä edes halua tuntea ketään, joka käyttää herskaa. Jos joku on sitä kokeillut ja todennut, ettei itselleen sovi, en tuomitse, mutta pisteet tippuu välittömästi. Kannabiksessa vain omissa silmissäni kunnioitus lakia kohtaan kärsii kolauksen. Ja sitä kautta ihmisen luotettavuus.

Ja kun itse en kannabikseen tällä hetkellä ota kantaa, sillä mielestäni lakia tulee kunnioittaa, niin muissa aineissa uskallan kyllä suoralta kädeltä väittää, että esmes yliannostus kokaiinia aiheuttaa helpommin ja useammin kuoleman, kuin yliannostus alkoholia.

Varsinkin, kun homma on niin, että jos ostat laimeaa kokaiinia, niin se on sitten jatkettu ties millä, jos taas puhdasta, niin yliannostuksen riski on suuri.

Herskan vaaroista oletan, että minun ei tarvitse edes mainita?
Avatar
#886 • • R24 Guest
Tapahtui yksityisasunnossa Meilahdessa 1989:
Lääkärin määräyksestä hormoneja syönyt 16 vuotias poika, otti yhden henkosen maissipiipusta jossa oli cannabista. Hetken sohvalla istuttuaan poika alkoi huutaa suoraa huutoa aivan kauhuissaan. Jonkin aikaa huutaneena poika juoksi ulos asunnosta ilman kenkiä keskelle mannerheimintietä ruuhkaaikaan. Jostain kumman syystä poika ei jäänyt auton alle ja suuntasi kohti kymppiratikkaa. Juuri kun poika oli astumassa ratikkaan sisään, lähti se liikkeelle niin että pojan jalka jäi kaiteen väliin. Poika ehti raahautua raitiovaunun perässä pari metriä ennenkuin kuski asian huomasi.

Selvittyään, poika kertoi että henkosen jälkeen hän oli nähnyt, että pöydällä oleva golfpallo oli alkanut laajentua, täyttäen ensin pöydän, sitten huoneen ja lopulta koko maapallon. Poika sanoi ettei saanut henkeä ja luuli tukehtuvansa. Raitiovauna poika oli luullut joksikin eläimeksi joka puri häntä jalasta.
Avatar
#887 • • R24 Guest


Kannabiksessa vain omissa silmissäni kunnioitus lakia kohtaan kärsii kolauksen. Ja sitä kautta ihmisen luotettavuus.


Toivottavasti et ole kävellyt koskaan punaisia päin tai ajanut ylinopeutta. Muuten olet epäluotettava ihminen.


uskallan kyllä suoralta kädeltä väittää, että esmes yliannostus kokaiinia aiheuttaa helpommin ja useammin kuoleman, kuin yliannostus alkoholia.



A) Harvalla on varaa/yhteyksiä hankkia niin paljon, niin hyvälaatuista kokaiinia, että siitä saisi aikaiseksi yliannostuksen. (grammaan kokaiinia EI kuole)

B) Alkoholin kuolettavaan yliannostukseen riittää 1 litra venäläistä pirtua jota saa alle 20 eurolla.

Monta kokaiini kuolemaa on pohjoimaissa rekisteröity?


Varsinkin, kun homma on niin, että jos ostat laimeaa kokaiinia, niin se on sitten jatkettu ties millä, jos taas puhdasta, niin yliannostuksen riski on suuri.


Onko sulla mitään käsitystä kuinka iso kasa jauhoa 0,5 grammaa?
Vaarallista yliannostusta ei edes 99% kokaiinilla saa helposti aikaiseksi.

Tarkoitus ei ollut puolustella kovia huumeita, vaan korjata Taediumin tietämättömyydestä johtuvia epäkohtia. (ihan kuin niillä ois jotain merkitystä ;) )

IMO kaikki joka viikonloppu itsensä myrkytystilaan hankkivat ihmiset ovat päihteiden väärinkäyttäjiä. Minä mukaan lukien.
Avatar
#888 • • tenor Guest

Originally posted by Taedium
No joo... kannabis lasketaan huumeeksi, mutta se nyt osaltaan on luonnollisempi aine kuin alkoholi. Kokapensaan lehtiä ja itse kasvattamaasi kannabista kun käytät, niin sitten en sano mitään.



Luonnollisempi? Tiedätkö mistä alkoholi on peräisin? Mitä tekemistä luonnollisuudella on muuten aineen vaarallisuuden / tehon / statuksen kanssa?

Paitsi lain puolesta. Vaikka itse olen sitä mieltä, että kannabis voitaisiin vapauttaa, niin silti tämän hetkisen tilanteen vuoksi olen sitä mieltä, että kannabiksesta tulee saada rangaistus.

Vaikka Suomen laki kertoo, että se on huume ja mielestäni se on väärin, niin käytöstä / hallussapidosta tulisi rangaista siksi, että rikkoo Suomen lakia, ei siksi, että kannabiksen käyttö olisi väärin.



Itsestäänselvää?

Huumausaineissa taas käyttö on myös haitallista paitsi itselleen, usein myös muille.



Niin se taitaa olla alkoholinkin kanssa. 80% suomalaisista henkirikoksista tehdään humalassa..

Vai pistätkö sinä ihan oikeasti heroiinin ja kannabiksen samalle linjalle?



En. Tuskin olen niin sanonutkaan. Minähän nimenomaan erottelin jo aikasemminkin aineita kun sä puhuit 'huumausaineista' - luokitellen herskan ja kannabiksen samaan porukkaan.

Kannabiksessa vain omissa silmissäni kunnioitus lakia kohtaan kärsii kolauksen. Ja sitä kautta ihmisen luotettavuus.



Kuinka moni ihminen sitten on sinun mielestäsi luotettava? En usko tuntevani kovinkaan monta täysi-ikäistä ihmistä joka ei joskus olisi lakia rikkonut. Onko Tenneseessä asuvat ihmiset jotenkin älyttömän epäluotettavia kun suuseksi on kyseisessä paikassa lailla kielletty? Toivottavasti et muuten ollut eilisellä dokauskeikallasi humalassa julkisilla paikoilla, se taitaa olla Dubaissa lain mukaan kielletty.. Vai oletko sinäkin epäluotettava?

Varsinkin, kun homma on niin, että jos ostat laimeaa kokaiinia, niin se on sitten jatkettu ties millä, jos taas puhdasta, niin yliannostuksen riski on suuri.



No shit. Virossakin kuoli taannoin kymmeniä ihmisiä alkoholin epäpuhtauksien takia. Miksi? Koska homma toimii lain valvonnan ulkopuolella.

Herskan vaaroista oletan, että minun ei tarvitse edes mainita?



Tuskinpa kukaan muuta väittääkään.
Avatar
#889 • • Edited hiski Guest
..
Avatar
#890 • • Taedium Guest


Tapahtui yksityisasunnossa Meilahdessa 1989:

Eräs ystäväni Suomessa kärsii lievästä paniikkihäiriöstä. Hän on muuten normaali, eikä häiriö häiritse häntä edes alkoholia juodessa. Kannabista kun hän ottaa edes yhden henkosen, tai vaikkapa passiivisesti, niin paniikkikohtaus iskee. En ole ko. tapahtumaa nähnyt, sillä en ole ollut hänen kanssaan tilanteessa jossa poltettaisiin kannabis tuotteita, enkä siksi tiedä miten paniikkikohtaus ilmenee. Hän ei oikein halua puhua aiheesta.


Toivottavasti et ole kävellyt koskaan punaisia päin tai ajanut ylinopeutta.

Montako kertaa olet joutunut vankilaan punaisia päin kävelystä? ... No ylinopeutta en harrasta, mutta punaisia päin kävelyä kyllä. Irlannin systeemi kun on sellanen, että muutoin ei pääse kadun yli. Jos kuitenkin erotellaan asiat niin, että LAIN mukaan kannabista kun on riittävä määrä hallussa, niin Sörkkaan saa vaparit. Punaisia päin kävelystä en usko, että toistuvakaan RIKE (ei rikos) johtaa linnatuomioon.


Monta kokaiini kuolemaa on pohjoimaissa rekisteröity?

En asu pohjoismaissa.


Onko sulla mitään käsitystä kuinka iso kasa jauhoa 0,5 grammaa?

No iso tai pieni. Riippuu nyt vähän mihin vertaa. Ystäväni kertoi omasta kokaiini yliannostuksestaan, jossa hän oli nauttinut ensin sitä juoden veteen sekoitettuna, lisäksi sitten muita A-luokan huumausaineita, ja kun kolmisen tuntia meni välissä otti 0.1g linjasta puolet sieraimeensa, niin jo kesken imaisemisen (en osaa oikeeta slangitermiä) oli kuulemma ottanut heikkoa. Ja jättänyt puolet peilille. Mutta kai se oli sitten jotain muuta kuin kokaiinia. Vaikka hän oli sitä jo useampi tunti aikaisemmin nauttinut, niin ilmeisesti siinä pussissa se kokaiini ei ollut sekoittunut toiseen kokaiiniin?

Säälittävää tuollainen itsellään leikkiminen.


korjata Taediumin tietämättömyydestä johtuvia epäkohtia.

No ongelmahan on tässä se, että sinulla on kirjatietous takanasi, minulla ystävien kokemus. Kokemukset eivät ole kliinisiä testejä, joten niitä ei voi verrata, eivätkä ne ole luotettavia.


IMO kaikki joka viikonloppu itsensä myrkytystilaan hankkivat ihmiset ovat päihteiden väärinkäyttäjiä. Minä mukaan lukien.

Totta. Tunnustan. Ja lupaan (sormet ristissä) että juon tästä lähtien vastuuntuntoisemmin.


Luonnollisempi? Tiedätkö mistä alkoholi on peräisin?

No jos nyt tarkoitat sitä, että imemällä vanhoja pihlajanmarjoja... Ihmiselle kelpaava alkoholi on kyllä pääosin ihan valmistettu itse. Ei sitä luonto hoida. Eikä varsinkaan 37.5% saakka. Kannabis kasvaa itsekseen ja on lähes sellaisenaan käyttövalmista.


Onko Tenneseessä asuvat ihmiset jotenkin älyttömän epäluotettavia kun suuseksi on kyseisessä paikassa lailla kielletty?

No tästä on turha keskustella. Minun mielipiteeni kun on se, että rikkeita sopii tehdä, jos asiat sujuu kaikille mutkattomammin niin, mutta rikoksia ei. Mikäli suuseksi on luokiteltu Tennesessä niin suureksi rikokseksi, että siitä esmes linnaan joutuu, niin suuseksin harjoittaminen on paitsi mukavaa, myös osoitus piittaamattomuudesta lakia kohtaan.


Toivottavasti et muuten ollut eilisellä dokauskeikallasi humalassa julkisilla paikoilla, se taitaa olla Dubaissa lain mukaan kielletty..

Ei ole vissiinkään Irlannissa kiellettyä olla humalassa julkisella paikalla. Muuten joka perjantaina 95% koko Dubaista pitäisi sulkea putkaan.
Avatar
#891 • • R24 Guest



muah =D
enpäs liikaa viljelis tuommoista... gramman kerta-annos on _TODELLA_ paljon ja vaikka ld-50 kyseiselle aineelle on 17,5mg/kg-20mg/kg riippuen lähteestä, niin kyse on keskimääräisestä tappavasta annoksesta. eli 50/100:sta 75kg painavasta miehestä kuolee otettuaan 1,3g kokaiinia, mites olisi esim 25/100?!? tuolla gramman määrällä sataan kuitenkin jo aika moni kuollut mahtuisi. ja yksikin kuolema on imho liikaa... =(



Jokainen kuolema on liikaa indeed :(

Olen vain ollut paikalla kun usempi kuin yksi ihminen on nauttinut n. gramman kokaiinia ilman sen kummempia sivuoireita. Se kyllä riippuu täysin ihmisestä. Kokaiini nautitaan yleensä nuuskaamalla ja gramma on aika iso keko jauhoa, joten pitää olla joko todella itsetuhoinen tai kokenut käyttäjä, että sellaisen naamaansa imuroi. Sitä EI voi tehdä vahingossa.


Montako kertaa olet joutunut vankilaan punaisia päin kävelystä? ... No ylinopeutta en harrasta, mutta punaisia päin kävelyä kyllä. Irlannin systeemi kun on sellanen, että muutoin ei pääse kadun yli. Jos kuitenkin erotellaan asiat niin, että LAIN mukaan kannabista kun on riittävä määrä hallussa, niin Sörkkaan saa vaparit. Punaisia päin kävelystä en usko, että toistuvakaan RIKE (ei rikos) johtaa linnatuomioon.


Montako kertaa olet joutunut Sörkkään kannabiksen hallusapidon takia? No, et varmaan pidä sitä hallussa, mutta ainakin suomessa ei haittaa vaikka jäisi joka päivä kiinni 3grammaa kannabista taskussa. Poliisista riippuen siitä annettaisiin ehkä sakot. Edes 300gramman hallussapidosta ei joudu Sörkkään.



No ongelmahan on tässä se, että sinulla on kirjatietous takanasi, minulla ystävien kokemus. Kokemukset eivät ole kliinisiä testejä, joten niitä ei voi verrata, eivätkä ne ole luotettavia.
[/B]


Jaa, mä kun olin ihan varma että SUN tietous on kirjoista peräisin, sen verraan tuulestatemmattua läppää sä heität. Mä puhun ainoastaan omista ja ystävien kokemuksista.

Mulla asuu muuten hyviä ystäviä Dublinissa ja niiden kokemuksien mukaan Irlannissa myydään Euroopan huonolaatuisinta hasista, ne tulee Suomeen blossittelu lomille ;) täältä kun sattuu saamaan Euroopan mittapuun mukaan melko korkealaatuista kannabista.
Avatar
#892 • • Edited hiski Guest
äh...
Avatar
#893 • • Taedium Guest


Jokainen kuolema on liikaa indeed :(

Tähän varmasti moni yhtyy.


Olen vain ollut paikalla kun usempi kuin yksi ihminen on nauttinut n. gramman kokaiinia

No ainakin hyvässä seurassa liikut. Se mitä olen kuullut, niin Suomessa grammahinta olisi noin 1000FIM eli noin 167e/g. Ja jos useampi on sitä temponut menemään ja vielä ilman sivuoireita, niin ohhoh. Nyt joudun oikeasti epäilemään, että kukaan normaali ei-it-miljonääri tempaisee aluksi 167e nokkaan ilman mitään sivuvaikutuksia. Mitä sen jälkeen meni? Tulee kalliiksi bileillat. Toisaalta itsellänikin tulee kun Jägermeister-RedBullit tempoo, mutta varmaan ne kokaiinin käyttäjätkin viinaksia juo.

Vaikka fysiikka kestäisi, niin lompakon kestoa joudun epäilemään.

Toisaalta. Ehkä sinun toleranssi on sillä asteella, että gramma ei vaikuta, eikä oireita tule. (Kannattaa miettiä siinä vaiheessa, onko järkeä käyttää jos siitä ei tule vaikutuksia.) Kuitenkin tämä ystäväni joka kokaiiniyliannostuksen otti oli samaisena iltana nauttinut reilusti alle gramman kokaiinia ja kolme essoa. Lisäksi polttanut puolikkaan esson, sekä sätkän nurtsia ja pari sätkää hasista. Aikaa oli kulunut kello 19:00 paikkeilta siihen aamu 5:00 saakka. Eli tämä annostus ei ole kovinkaan suuri kun jakaa sen tuolle ajalle. Lisäksi kokaiini nautittiin alkuillasta ja sitten viimeinen, yliannostukseen johtanut viiva aivan viimeisenä. Ystäväni ei ollut kokenut käyttäjä ja lopetti käyttönsä tähän. Mutta silti - Mikä oli se tila missä hän oli, jos tuosta määrästä ei voi yliannostusta tulla?
  • Vajaa gramma kokaiinia oraalisesti
  • Kolme ekstaasia oraalisesti
  • Puolikas ekstaasi polttaen
  • Yhteensä noin gramma hasista poltettuna
  • 0.05g kokaiinia nasaalisesti
Voi tietty olla, että hän on vähätellyt omia määriään. Ehkä ei kehtaa sanoa, että huitaisi lopuksi gramman nenäänsä. En tiedä, en ollut paikalla. Itse en hehkuttaisi tuollaisella kokemuksella ja itsekin todennäköisesti joko pitäisin asian visusti salassa tai sitten vähättelisin tilannetta.

Ja tämän kirjoituksen alle olen ottanut Iltasanomista artikkelin. Vaikka sinä käyttäisit aineita oikein ja vaikka sinä pidät huolen kavereistasi. Ja ehkä piilotat omat aineesi hyvin, niin silti vahinkoja sattuu. Viina maistuu pahalle, ainakin se mitä itse juon. Siksi parivuotias lapsi ei ainakaan minun päihdekaapista nauti niin helposti.

Näin voi kuitenkin tapahtua, mutta jotenkin vain sattuu sydämeen joka kerta kun lukee alla olevan artikkelin tapaisia viestejä. Jos joku heroinisti ottaa yliannostuksen Glasgowin juna-aseman vessassa, niin sääliksi käy siivoojaa joka sen sieltä löytää, mutta lapsi kun ottaa yliannostuksen, niin :( :mad: :007: :014:


joka päivä kiinni 3grammaa kannabista taskussa.

No siinä voisi kotietsintä olla pian lähellä ja jos on joka päivä 3g, niin on syytä olettaa, että himassa on enemmän. Ja kuten mainitsin: Riittävä määrä johtaa linnatuomioon. 300g tai 3kg. Mulle ihan sama, jos siitä rikosrekisterin saa. Mun on ihan oikeesti vaikee uskoo, että kellään on 300g kannabista ihan omaan käyttöön. Ja käsittääkseni myynnistä jo jotain rapisee.


Euroopan huonolaatuisinta hasista,

Jos haluaa polttaa kuollutta kasvimassaa/täyteaineita, johon on sekoitettu kannabiksesta eroitettua öljyä, niin olkaa hyvät. Se mitä olen esmes hollantilaisilta ja saksalaisilta ystäviltäni kuullut on lähes samaa. Täältä ei kuulemma saa tuoretta millään. Ja kuulemani mukaan hyvää hasista ei saa oikein mistään. Kaikki hehkuttaa marokkolaisen mustan perään (Kuulemma parasta - Tunnen kasvin ja kättötavat, en erimerkkisiä hasiksia), ja kaikki sitä on kuulemma just viime viikonloppuna (viikosta riippumatta) polttaneet, mutta kellään ei ole just nyt sitä. Kyllähän sen yhden artikkelin luin, kun se yksi kahdeksasta USA:laisesta, jotka käyttävät lain mukaan kannabista lääkkeenä kävi Suomessa ja kehui Turun labrojen kannabista - ei hasista.

Voi olla, että täällä on heikko laatu, hasiksia kun vertaa. Mutta oman käsitykseni mukaan hasis on aina heikkolaatuista verrattaen kukintoon. Tästä kun ei kokemusta ole, eikä alan kirjallisuuskaan ole objektiivista, niin en tiedä varmaksi.

Jude Law'n tytär söi ekstaasia (8.10.2002 - Iltasanomat)

Näyttelijä Jude Law'n kaksivuotias tytär joutui viikonloppuna hengenvaaraan. Pikkuneiti nielaisi lastenkutsuilla puolikkaan ekstaasi-huumetabletin, mutta pelastui myrkytykseltä pikaisen sairaalahoidon ansiosta.

Kaksivuotias Iris oli löytänyt ekstaasi-tabletit aikuisten silmien välttäessä lastenkutsuilla ja ennen kuin kukaan ehti väliin, Iris oli ehtinyt pistää puolikkaan tabletin poskeensa. Lastenkutsut järjestettiin sunnuntaina lontoolaisella trendiklubilla, jossa oltiin juhlittu rajusti perjantaiyönä. Poliisi uskoo tablettien jääneen juhlapaikalle perjantaisten juhlijoiden jäljiltä.

Ensimmäisenä vaarallisen tilanteen huomasi Iriksen äiti Sadie Frost. Klubille kutsuttu ambulanssi kiidätti pikku-Iriksen sairaalaan, jossa hänelle tehtiin vatsahuuhtelu.
Avatar
#894 • • Tres Guest


Suomessa grammahinta olisi noin 1000FIM eli noin 167e/g. [/i]



Sen verran olen minäkin kotipoikana perillä helsingin
hintatasosta, että toi 167e/g on kyllä reilusti yläkanttiin.
Käsitykseni mukaan todellinen hintataso on jossain
80-100e/g

Jokainen muuten kuolee joskus, jos ette ole huomanneet.
Kuolemalla on aina funktio ja merkitys: yksikään elämä ei ole
turha / yksikään kuolema ei ole turha - edes huumekuolema.
Avatar
#895 • • Zeta Guest


Toisaalta. Ehkä sinun toleranssi on sillä asteella, että gramma ei vaikuta, eikä oireita tule. (Kannattaa miettiä siinä vaiheessa, onko järkeä käyttää jos siitä ei tule vaikutuksia.)



Huoh...
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon, että aineita jatketaan.
Grammalla ja GRAMMALLA voi olla todella eroa.
Suomessa on vaikea saada käsiinsä GRAMMAA.


Originally posted by Taedium

Ja kuten mainitsin: Riittävä määrä johtaa linnatuomioon. 300g tai 3kg. Mulle ihan sama, jos siitä rikosrekisterin saa. Mun on ihan oikeesti vaikee uskoo, että kellään on 300g kannabista ihan omaan käyttöön.



Näin kotikasvattajana sanoisin eriävän mielipiteen tuohon.
Tuon 300g voi saada jo yhdestä kasvista, ja useimmat kotikasvattajat kasvattavat omaan käyttöön.
Avatar
#896 • • vaavu Guest


(Seuraavat luvut on tuulesta temmattuja.)
Jos maassa x käyttää alkoholia noin 2.000.000 ihmistä. Ja heistä kuolee vuosittain noin 1500 ihmistä alkoholiin tai alkoholista johtuviin sairauksiin. No noin äkkisältään sanoisin, että 0.075% kuolee käyttäjistä vuosittain.
Jos samassa maassa huumausaineita käyttää 200.000 ihmistä ja kuolemia on vaikkapa 400 vuodessa, niin prosentuaalisesti 0.2%.



"Vuonna 2000 niitä (huumekuolemia) oli noin 60 tapausta ja viime vuonna määrä jäi alle 30." [1]

"Miehistä joskus huumeita käyttäneitä oli runsaat 12 prosenttia (vuoden aikana käyttäneitä 3,5 %) ja naisista hieman yli seitsemän prosenttia (vuoden aikana käyttäneitä 1,4 %). Luvut kuvaavat lähes yksinomaan kannabiksen käyttöä, sillä esimerkiksi amfetamiinia, joka oli toiseksi yleisin huume, ilmoitti käyttäneensä vain yksi prosentti vastaajista" [1]

Tosta voidaan laskea että (3,5%+1,4%)/2=2,45% on käyttänyt vuoden sisään huumeita (jos oletetaan että naisia ja miehiä on yhtä paljon), eli lukumäärällisesti 0,0245*5milj = 122500 ihmistä. Kuolleita on (otetaan vaikka noiden kahden vuoden keskiarvo) 45, eli kuolleisuus näiden käyttäjien keskuudessa on 0,367 promillea.

Jos nuo alkoholia koskevat lukemat pitävät paikkaansa (2 miljoonaa tuntuu aika vähäiseltä), niin silloin 0,367 promillea < 0,75 promillea.


Ongelmia tällaisilla mittaustavoilla luonnollisesti on. Ensinnäkin mikä määritellään "käytöksi", niin huumeiden kuin alkoholinkin osalta? Toisekseen tässä käytetään tätä itseni syvästi vieroksumaa huumeet yhteen nippuun -ajattelutapaa. Suurin osa noista vuoden sisällä käyttäneistä oli käyttänyt nimenomaan kannabista, kun taas valtaosa kuolemista oli opiaattien aiheuttamaa. Puhumalla kaikista huumausaineista samassa kasassa helposti vähätellään toisten aineiden vaarallisuutta ja paisutellaan toisia.


[1] http://216.239.37.100/search?q=cache:N8pkuuT-_5sC:www.hel.fi/tietokeskus/kvartti/2002/2/tuominen.html+huumekuolemat+2001&hl=fi&ie=UTF-8
Avatar
#897 • • Edited Taedium Guest


Käsitykseni mukaan todellinen hintataso on jossain
80-100e/g

Tunnustan erheeni. Kaksi vuotta sitten olen viimeeksi Suomessa ollut. Jostain vain on päähäni jäänyt, että kokaiini olisi 1000FIM/g. Kun tietoa ei käytä, se rapistuu.


Jokainen muuten kuolee joskus, jos ette ole huomanneet.
Kuolemalla on aina funktio ja merkitys: yksikään elämä ei ole
turha / yksikään kuolema ei ole turha - edes huumekuolema.

Tästä en lähde keskustelemaan. Itselläni on osittain eriäviä mielipiteitä. Mutta totta on osa - yksikään kuolema ei ole turha. Merkityksiä en lähde spekuloimaan.


Suomessa on vaikea saada käsiinsä GRAMMAA.

Se että ainetta jatketaan vaikkapa sokerilla (glukoosi) ei tee aineesta vähemmän vaarallista. Laimeampaa ja helppokäyttöisempää kyllä.

edit:


"Miehistä joskus huumeita käyttäneitä oli runsaat 12 prosenttia (vuoden aikana käyttäneitä 3,5 %) ...

Ja tilastot kertovat, että kaikki huumausaineet ovat samassa nipussa. Lain kannalta hyvä niin, sillä niin kauan kun kannabiskin on laitonta, erittely "hyviin" ja "pahoihin" huumeisiin heikentää lain uskottavuutta. Totuuden ja ennakkoluulojen poistamisen kannalta huono. Kannabis on varmasti Suomessa - ja ehkäpä koko maailmassa - yleisimmin käytetty "huume". Siksipä nuo tilastotiedot ovat metsässä. Tarvittaisiin tilastotiedot ns. "kovien huumeiden" käyttäjistä.


Jos nuo alkoholia koskevat lukemat pitävät paikkaansa (2 miljoonaa tuntuu aika vähäiseltä), niin silloin 0,367 promillea < 0,75 promillea.

No maassa x luvut voivat olla noin. Suomen tilastoja en tiedä. Siksi ilmaisinkin, että luvut on tuulesta temmattuja.


Ensinnäkin mikä määritellään "käytöksi", niin huumeiden kuin alkoholinkin osalta?

Michael Jackson ei ole alkoholisti. (Ei, hän ei tanssi, eikä juo Pepsiä.) Olut oli aluksi hänelle harrastus; nyttemmin työ. Kannabista satunnaisesti, pääosin viikonloppuisin käyttävä pipopää on narkomaani ja huumeaddikti. Toinen on korkeakulttuuria ja toinen on ongelma?



Suurin osa noista vuoden sisällä käyttäneistä oli käyttänyt nimenomaan kannabista, kun taas valtaosa kuolemista oli opiaattien aiheuttamaa. Puhumalla kaikista huumausaineista samassa kasassa helposti vähätellään toisten aineiden vaarallisuutta ja paisutellaan toisia.

Yksi errrrittäin suuri erhe tuossa. Huumekuolemista kun puhutaan, niin tilastoissa tulisi ottaa juurikin esmes se amfetamiini käyttöön. Kannabiksen yliannostus -> kuolema on joidenkin lähteiden mukaan teoriassa mahdollista. Käytännössä ei.

Ja juurikin tuo, että nostavat ja laskevat huumeet samaan nippuun ja vielä opiaatit ja kannabis, vaikkakin molemmat laskevia, niin käytökseltään niin poikkeavia, että ei voida sen tarkemmin lajitella samaan kategoriaan, kuin meitä valaiden ja lepakoiden kanssa nisäkkäiksi.

Jos lasketaan sen 1% mukaan - eli 50.000 ja siinä se 45 kuolemaa / vuosi. No se on 0.9promillea. Mutta sitten tarvitaan vielä alkoholitilastot. Paljonko alkoholia käyttäviä oli viime vuonna?
Avatar
#898 • • JussiS Guest


Tunnustan erheeni. Kaksi vuotta sitten olen viimeeksi Suomessa ollut. Jostain vain on päähäni jäänyt, että kokaiini olisi 1000FIM/g. Kun tietoa ei käytä, se rapistuu.



IMO lähempänä 150e hinnoista puhutaan vieläkin, ellei halua ostaa glukoosia.
Avatar
#899 • • Edited Taedium Guest
Esko Kurvinen kertoo, että "kovia aineita" käytti 1999 noin 10.000 - 14.000 käyttäjää. Ja huumekuolemat voimme kyllä jakaa ihan suoraan näihin. Eli jos otetaan se 45. No sitten Irti Huumeista RY:n sivua selaillessani huomasin maininnan, että 140 ihmistä olisi kuollessaan pitänyt veressään "klassisia" huumausaineita. ...No tuo on kyllä aika paljon, ja tuossa taitaapi olla niin, että mukaan laskettu myös huumeista riippumattomat kuolemat mukaan. - Kunhan huumeita on ollut veressä. Ja muuten, kokaiiniasiasta. 1999 oli yksi kokaiinin uhri. Edellinen oli vuodelta 1996. Vuonna 2000 tahti on kuulemma kasvanut - mitä se sitten tarkoittaakaan. Pysäkki kertoo, että 1999 oli nuorten huumekuolemia oli 66.

Tilastokeskushan olisi fiksuin.

No jos otetaan "vain" ne nuoret, eli 66 kappaletta. Ja sitten yläkanttiin laskettuna "kovien aineiden" käyttäjät. Eli 14.000 käyttäjää, joista 66 kuoli. On yhtä kuin 4.7 promillea. Ja tämä alkaa olla sellaista tilastotietoa mitä hain. Tulokset vain ovat isommat mitä oletin. Hyi olkoon... pelottaa enemmän kuin aikaisemmin. Jos käyttäisin, lopettaisin.

Mutta juurikin tässä näkee, että luvut on juuri ja tasan sellaisia, mitä niiden laskija haluaa näyttää. Itse halusin nähdä A-luokan aineiden kuolintapaukset suhteutettuna käyttäjiin ja sen luvun vertailun alkoholin käyttöön/kuolemiin.
____________________
edit: Niin juu. Tuli vain mieleeni, että tilastoissa kaikki on vähän miten ne esitetään. Seuraavana on aine, jota itse tunnustan käyttäväni. Olen aineesta riippuvainen - ollut jo pitkään. Käyttäisittekö itse tätä ainetta?

DHMO (Dihydromonoksidi) on väritön, hajuton ja mauton aine. Se ei aiheuta huumaavaa vaikutusta, mutta riippuvuuden kyllä. Sen voi nauttia nesteenä tai kiinteänä. Tämän aineen hengittäminen voi aiheuttaa kuoleman.

* USA:n armeija antaa sotilailleen tätä ainetta.
* 9.11. WTC lennolla terroristilentäjät olivat nauttineet DHMO:ta ennen lentoa.
* Happosateissa suurin päätekijä on DHMO
* Ydinvoimaloissa käytetään DHMO:ta
* Suomessakin kuolee joka vuosi useita ihmisiä tämän aineen väärinkäyttöön (yleisemmin hengitettynä)

Riippuvuus on voimakas ja vieroitusoireet johtavat lähes aina kuolemaan.
____________________



150e hinnoista puhutaan vieläkin,

No vajaa tonni. Ehkä pitää ottaa Tresiin yhteyttä, jos joskus haluan kokaiinia käyttää... :003: x 57
Avatar
#900 • • funkyboy Guest
Tosta mömmöjen hinnasta. Riippuu vähä että paljoko ostaa kerralla ja kuinka "hyvältä kaverilta" ostaa.