Virallinen huumetopikki

1,709 posts, 86 pages, 661,562 views

Avatar
#101 • • DiLLe Guest

Originally posted by WolDe:
Nyt herää kysymys:

minkälaisessa ympäristössä ihminen on kasvanut tai viihtyy jos on täysin nollatoleranssi-linjalla?

niissä piireissä missä liikun, on ihmisiä jotka käyttävät ja eivät käytä, monien asenteet ovat muuttuneet koska ovat tajunneet että esim pilvellä ei tapa itseään ja asioista puhutaan niinkuin ne oikeasti ovat...

jos pakkohoitoon pitäisi joutua ensimmäisen kokeilun jälkeen, niin sanotaan että jos joka viides(nuori) on kokeillut pilveä.... ?

tälläinen kyttäys/dissaus asenne aiheuttaa vain sen että edes "kohtuukäyttäjät" eivät uskalla puolustaa itseään koska heti tulevat leimatuksi "narkeiksi" tai muutenvaan erittäin huonoiksi ihmisiksi, mediakin katsoo että myös ihmiset sisällä skenessä eivät usko että "kohtuus" on edes olemassa oleva käsite...

kaiketi sitten olen liian kiltti ihminen, en sano että elämää paljon nähnyt mutta en itse pysty tuomitsemaan enään ketään yhden asian tai teon pohjalta. niin paljon olen jo nähnyt.

anteeksi, mutta säälin ihmisiä jotka eivät uskalla katsoa asiaa toiselta kannalta, siinähän voisi jopa ymmärtää.




Anteex. Tää on aika vanha posti, mutta se herätti mut.
Munkin piireissä on jotka sekoillee ja tolleen. Musta se on enemmän kun ok. Itseasiassa sallin sen kaikin puolin.
Muo vaan hämää, mitä tehä kun porukka oikeesti sekoo ja joka vkl pitäis olla sekasin. Arkipäivät menee sellaseks, että toivoo vaan vkl, jotta taas saisi olla sekaisin. MITÄ VITTUA NIILLE IHMISILLE TEHÄÄN? Tajusin sen silloin kun ne oli menossa tamppaa ja halus päästä "The Fiilikseen" mutta nytten kun se on "karannut käsistä".
Ne ryöstelee vanhemmilta ja viiltelee ranteita silloin kun ne oikeesti on sekoamassa.

Eli oletkohan samaa mieltä, asioita saa hyväksya kunnes se menee "yli". Mutta milloin tulee raja? mitä sitten tehdä?

Oletkohan sinä oikeesti aivan liian kiltti tähän elämään. Palautatko koskaan ketään meen pinnalle? Vai onkohan se kenties niin että se olet sinä joka elät siellä pilvirajassa omassa maailmassa

hyvää kevättä kuitenkin!

t: Dille
Avatar
#102 • • 029 Guest

Originally posted by DiLLe:

MITÄ VITTUA NIILLE IHMISILLE TEHÄÄN? Tajusin sen silloin kun ne oli menossa tamppaa ja halus päästä "The Fiilikseen" mutta nytten kun se on "karannut käsistä".
Ne ryöstelee vanhemmilta ja viiltelee ranteita silloin kun ne oikeesti on sekoamassa.

Eli oletkohan samaa mieltä, asioita saa hyväksya kunnes se menee "yli". Mutta milloin tulee raja? mitä sitten tehdä?



Mun mielestä vaikeita tollaset tilanteet ovat osittain siksi että eri ihmisten välillä on niin iso kuilu etteivät enää ns. streitit ja seko-bosse osaa kommunikoida keskenään.

Streitit eivät aina täysin käsitä mistä johtuu moinen olotila ( hyvä olo tai sitten se paska olo )eivätkä yleensä itse ns. hardcoreimmat käyttäjätkään.

Mun ratkaisu pitkällä tähtäimellä olisi se, että huumevalistus olisi todellakin huumevalistusta eikä huumeiden totaalista kieltämistä ja tosiasioiden kiertelyä ilman oikeaa jaa uunituoretta tietoa asioista.

Tämä auttaisi myös streittejä ymmärtämään asioiden oikean laidan ja ennen kaikkea auttaisi esim. vaikka jotain vauhtiriippuvaista ymmärtämään miksi kannattaa vaikka väkisin ängetä se näkkileipä ja mandariineja kurkusta alas , kun alkaa olla paskana eikä ottaa heti ensimmäiseksi uutta doussia helpottamaan kamaluutta . . .

En oikein usko pakkohoitoon, mutten myöskään usko siihen, että annetaan ihmisen itse huomata ongelmansa, kun silloin kun ollaan pohjalla ei sieltä oikeasti näe asioiden laitaa niin hyvin...
Avatar
#103 • • Dani Cior Guest
Juttelin vappupäivänä erään lääkärin kanssa (vaikka huomattavassa tuubassa olinkin) joka tekee tutkimusta Pentti Karvoselle Subutexin käyttäjistä ja sen tehokkuudesta heroiiniriippuvuuden hoidossa. Puolet Subutexilla hoidetuista ovat hänen mukaansa töissä ja heidän elämänlaatunsa on parantunut huomattavasti. Jos tämä tutkimus nyt julkaistaan niin selviää että Suomen opiaattiantagonisteja kuten Nalrexonin ja Subutexin vastainen politiikka on kerrassaan rikollista ja perustuu halveksuttavaan ihmisoikeuksien poljentaan.

Ihmiset, jotka ovat sortuneet koviinkin huumeisiin ansaitsevat parasta mahdollista hoitoa eikä heitä tulisi hylätä kuten olen kuullut Irti Huumeista Ry:n politiikan olevan.

Ylen teksti tv:llä verrattiin juuri ecstasya ja amfetamiinia heroiiniin. Hyi helvetti eikö niitä juoppotoimittajia hävetä!

Haistavittupaskatoimittajathymiö:
Avatar
#104 • • Anonymous Guest
Heräsin itse taas tajuaan jotain kuosaamisen tosi asioita vappuna. Oli TODELLA hauskaa ystävien kanssa eräissä bileissä, himmailtiin housen tahdissa monta tuntia... Sitten mä tajusin, että siä mestassa oli n. puolet porukasta koni nistejä. Ne seisoskeli/istuskeli liikkumatoomana pitkin seinän vierustoja ja pupillit oli sellaset nuppineulanpään kokoiset. Täysin vihanneksia. Alko kyllä miettiin, että toiko on tulevaisuus jos ei tajua lopettaa ajoissa... Ne oli kaikki sellasia kolmekymppisiä. "Vanhoja" muuhun porukkaan nähden. Erityisesti mulle jäi kummitteleen ne niiden silmät, en oo juuri kamalampaa näkyä ikinä nähnyt... Ne oli ihan tyhjät.

Lähdin sitten aika hyvällä kiireellä pois näistä bileistä. Mun kaveri ei tajunnut miks mä olin niin kauhuissani, sitä ne nistit ei häirinnyt lainkaan.
Avatar
#105 • • WolDe Guest

Originally posted by snowflake:
Sitten mä tajusin, että siä mestassa oli n. puolet porukasta koni nistejä. Ne seisoskeli/istuskeli liikkumatoomana pitkin seinän vierustoja ja pupillit oli sellaset nuppineulanpään kokoiset. Täysin vihanneksia. Alko kyllä miettiin, että toiko on tulevaisuus jos ei tajua lopettaa ajoissa...
Erityisesti mulle jäi kummitteleen ne niiden silmät, en oo juuri kamalampaa näkyä ikinä nähnyt.



monet eivät ole nähneet varmaan ikinä tuota, ajattele kun joku "normaali" olisi ollut paikalla, sehän olisi panikoinut ja soittanut paikalle poliisin & palokunnan. järkevä pelko ja inho on hyvä asia että ei itse pääse luisumaan tuollaiseen tilaan...

mutta kuten sanoit että nämä olivat "vanhempia", ei nykyajan nuoriso (liian optimistinen?) ole niin *piip* tyhmää että kokeilee rännittää yhtään mitään...

tavallaan nykyajan huumevalistus on sitä että kokeillut tuttu sanoo mitä oikeasti tapahtuu ja tämä ns. "virallinen" valistus on heitetty romukoppaan ajat sitten turhana huuhaana. koska meille ei ole oltu rehellisiä, en luota enään mihinkään "viralliseen" tahoon.

ja essot... tässä jotkut voivat sanoa "porttiteoria"...
tämä ilmiö on omalla tavallaan tuore joten en ihmettele kun kukaan ei ole puhunut siitä että ekstaasia voi syödä suurinpiirtein vuoden (1krt/kk?) ja sen jälkeen se ei vain toimi, joudut syömään isompia määriä ja negatiiviset fibat lisääntyvät... tässä vaiheessa voi tavallaan päättää rupeaako kokeilemaan uusia juttuja -the- fiiliksen saavuttamiseksi vaiko pitää pitkää taukoa popsimisesta...

(usein kyllä tuntuu että jos joku syö nameja niin kyllä se pirikin siinä menee ja miksei juhlapyhinä kokkeli... IMO tätä sanoisin vasta "kunnon" kuosaamiseksi)

jos käyttää yhtä kemikaalia, ei se tarkoita että käyttää kaikkia.
Avatar
#106 • • Anonymous Guest

Originally posted by Dani Cior:
Ihmiset ovat luoneet, luultavasti typeryyttään ja ajattelemattomuuttaan, tämän maailman tällaiseksi kuin se on. Tietenkin on hyviä keksintöjä ja huonoja keksintöjä, jokainen saa itse päättää miten niihin suhtautuu, mikäli on varaa päättää eikä vain pakoteta sopeutumaan elämän tosiasioihin.

Tietokoneita luultavasti muutetaan sopivammaksi ihmisille, mutta aika harva tyyppi päättää täysin omista työajoista tai on vapaa vaikka heittäytymään täysin lorvimaan, loppujen lopuksi sun on enemmän tai vähemmän pakko sopeutua asioihin. Ja melko harvat kysyvät miksi ne on juuri sellaisia, ja miksi niihin edes tarvitsisi sopeutua sekä kenen ehdoin.

Ehkä tulevaisuudessa jalostetaan ja kloonataan tunteet pois mutta silloin ihmiset muuttuvat kyllä roboteiksi. Tunteet ovat osa ihmisyyttä vaikka ovatkin irrationaalisia ja usein epämielyttäviäkin, tunteiden hallinta on eri asia kuin täysi tunteettomuus.]



Tuo on juuri niin totta kuin vain voi olla. Joskus kun kävelen helsingin katuja pitkin yksikseni katselen ihmisiä ja mietiskelen mihin tämä kaikki johtaa. En kuitenkaan tuomitse ketään, koska en itse ole sen parempi.

Miksei ihmisiäkin voisi ruveta jalostamaan paremmin sopiviksi erilaisiin tehtäviin kuten koneita ja työkaluja? Olisi todellä kätevää jos esimerkiksi rutiini tehtäviin olisi tyhmiä työläisihmisiä, sitten johto ja tieto (tutkimus ja kehitys) tehtäviin superälykkäitä ihmisiä, sotilas ja turvallisuus tehtäviin kurinalaisia, voimakkaita, kestäviä ja nopeita sotaihmisiä. Ehkäpä tulevaisuudessa luovutaan sukupuolestakin, koska sekin olisi turhaa. Valtavat supertietokoneet laskisivat tunnettujen geenien perusteella optimaalisimman kokoonpanon kulloiseenkin tehtävään parhaiten sopivaksi "ihmiseksi". Tämä ei kuitenkaan ehkä olisi enää hauskaa...

Ehkä elämme maailmanlopun aikoja. Ehkäpä se raamatun maailmanloppu ei tarkoita sitä, että ihminen katoaisi maailmasta sinällään. Ehkäpä se tarkoittaa "ihmisyyden" katoamista sellaisena kuin me sen käsitämme ja näemme tällähetkellä. Ihmisen maailma loppuu, mutta joku muu vie ihmisen paikan tästä maailmasta... Ehkä tämä on normaalia evoluutiota. Sekin on lähes varmaa, että jos ihminen jää paikalleen eikä kehity se merkitsee kaiken loppumista lopulta. Ei ole metsään paluuta enää (vrt. "ihminen astui pois paratiisista ja tuli tietoiseksi hyvästä ja pahasta" - raamatun vertauskuvallinen ilmaisu).

Originally posted by Dani Cior:
On se parempi että heille maksetaan kuin että he tekisivät sitä ilmaiseksi tai orjatyönä. Kehitysmaissa jengi tekee 15 tunnin päiviä lähes nälkäpalkalla, sanoisin että yrityksissä nördaaminen ei ole lähelläkään sitä järjettömintä toimintaa mihin ihminen pystyy ja mitä tekee.



Kohtuus tietysti kaikessa. On muistettava kuitenkin, että meidänkin omat esisämme ovat tehneet tuota samaa joskus muinoin ja me nautimme nyt heidän hedelmistään (ellei nykynuoriso tuhoa taloudellista menestystämme hedenistisiin nautintoihin ja itsekkyyteen pyrkivällä elämän tyylillään pitemmällä aikavälillä). Ainakin minun esi-isäni ovat kuokka jusseja, koska minun sukujuureni polveutuvat normaalista suomalaisesta talonpoikaissäädystä. Vaikka joukkoon mahtuu rikollisia, murhamiehiäkin ja palkkasotilaita. On mielestäni hyvä tietää mistä tulee niin ymmärtää itseään vähän paremmin. Uskallan väittää, että kyllä ihmisestä näkee mistä se periytyy. En todellakaan ole mikään aatelis suvun vesa, en ole syntynyt johtajaksi, enneminkin rengiksi. Jos oikein karkeita halutaan olla olen syntynyt "orjaksi", omat itseni ainakin jos en kenenkään muun. Minä olen se, joka pitää huolen siitä, että noilla tämän yhteiskunnan "aatelisilla" on enemmän kuin heille kuuluu eikä se haittaa minua pätkääkään. Minusta on kivaa, että minulla on tekemistä päivisin. Tämä on minun itseironia kohtaukseni tälle päivälle.


Originally posted by Dani Cior:
Aivan, mikä sitten tekee mistäkin huumetta ja milloin? Onko se se poliisisetä joka päättää mikä on milloinkin huumetta vai joku muu. Kuitenkin peruslähtökohta on se että tietyt kemikaalit reagoivat annoksesta ja käyttötavasta riippuen ihmisen ruumiin kanssa, aiheuttaen tietoisuuden muutoksia tai vain metaboliamuutoksia kehossa. Mikä on se radikaali ja niin totaalinen ero?



Aika moni on päättänyt, että ekstaasi on heille sopiva huume ainakin ottaen huomioon, että viime vuonna poliisi takavarikoi 87400 ekstaasitablettia suomesta viimevuonna. Huolestuttavaa on, että ekstaasin sekakäyttö vauhdinkanssa on suomessa todella yleistä verrattuna vaikkapa keskieuroopan maihin.

Originally posted by Dani Cior:
Tarkoitatko masennusta? Mutta aika monia asia ja aine voi aiheuttaa masennusta. Vai viittaako vakava psykoottisuuteen?



Aika moni ekstaasia enemmän popsinut kärsii muisti häiriöistä. Sitä vaan tietää, muistavansa joitan, mutta ei saa sitä mieleensä. Kaikki on kuitenkin suhteellista tiedän henkilöitä, jotka ovat syöneet elämänsä aikana jopa yli 200+ (parhaimmillaan jopa viisi yhdessä illassa) ekstaasi tablettia ja säilyneet työ kykyisinä ainakin jossain määrin. Toiset taas (yleensä naiset, joskus harvemmin miehet) saattavat seota jo yhdestä niin, että tarvitsevat lääkärin apua. Itseäni huolestuttaa ainakin se, että monet nykyään aloittavat ekstaasin ja vauhdin käyttön nykyään jopa 16 vuotiaana tai sitä nuorempana... (eivätkä raukat tiedä aineista muuta kuin jonkun kaverin hehkutusta kuinka siistii se on)...

Eikä ekstaasista tule mitään masennuksia kunhan syö tarpeeksi pampuloita ja onnellisuus pillereitä. *Sarkastinen huomautus*.

Originally posted by Dani Cior:
Millä tavalla tuhoisa elimistölle ja hermostolle? Spesifioi...



Jos et usko niin niele 8kpl tai enemmän 50mg efedriini pilleröitä ja katso mitä tapahtuu. En ole mikään lääketieteen spesialista vaikka joskus sellaisena saatan esiintyäkin, mutta uskoisin, että maksa, haima, munuaiset menevät ensimmäisenä. Se myös lisää verenpainetta elimistössä, joka lisää verisuonen katkeamisen riskiä. Sydämmen leposyke saattaa nousta jopa 160 lyöntiin minuutissa. Mitä käy auton moottorille jos sitä käyttää kokoajan ylikierroksilla?

Jos valvoo efedriinin avulla se vaikuttaa muistin toimintaan, koska nukkuminen on muistamiselle erittäin tärkeää kunnes lopulta aivot ovat niin väsyneet, että päähän ei mahdu yhtään ajatusta, mutta silti ei pysty nukkumaan (sama pätee kyllä vauhtiinkiin). Pahimmassa tapauksessa aivojen "regeneroituminen" voi kestää jopa kahdesta - kolmeen viikkoa tai jopa enemmän. Siitä, että jääkö pysyviä vaurioita en osaa sanoa mitään.

Originally posted by Dani Cior:
Millä tavalla se syö dopamiinireseptoreita ja vaurioittaa munuaisia sekä maksaa?


www.erowid.org mukaan metvauhti on myrkyllisempää kuin tavallinen vauhti. Mikäli pitää kyseisen paikan tietoja luotettavana.


Originally posted by Dani Cior:
Aika moni asia ei ole turvallista ja ihmiset silti harrastavat sitä, seksi ja synnyttäminen ei ole turvallista ja ihmiset näyttävät harrastavan kumpaakin urakalla.

Jos joku muu päättää tietoisesti käyttää jotain eikä haittaa mua, niin ihan vapaasti mun puolesta



Huumeissa on vaarallista se, että ne vaurioittavat ihmisen mielihyvä keskusta. Normaalit asiat kuten koulunkäynti tms. Kiinnostavat vain kokoajan vähemmän ja vähemmän. Ihmisen muisti vain toimii niin, että hän muistaa kaikki mielihyvää tuottaneet asiat parhaiten ja pyrkii pääsemään mielihyvään takaisin. Sitä huomaa odottavansa seuraavaa pilleriä tai viivaa silloinkin kuin ei pitäisi. Ihmisen mielihyväkeskusta ei ole suunniteltu tälläiseen mihin monet sen nyky-yhteiskunnassa pakottavat.

Tämän totesi,
Smile_Boy
Avatar
#107 • • Lothar Guest

Originally posted by Smile_Boy:
Huolestuttavaa on, että ekstaasin sekakäyttö vauhdinkanssa on suomessa todella yleistä verrattuna vaikkapa keskieuroopan maihin



Keskieuroopassa nipsujen kanssa vedetään vauhdin sijasta kokkelia, johtuen hinta/laatusuhteesta ja paremmasta saatavuudesta. Eli meitsin mielestä melkein pahempi asia..
Avatar
#108 • • Dani Cior Guest

Originally posted by Smile_Boy:
Huumeissa on vaarallista se, että ne vaurioittavat ihmisen mielihyvä keskusta. Normaalit asiat kuten koulunkäynti tms. Kiinnostavat vain kokoajan vähemmän ja vähemmän. Ihmisen muisti vain toimii niin, että hän muistaa kaikki mielihyvää tuottaneet asiat parhaiten ja pyrkii pääsemään mielihyvään takaisin. Sitä huomaa odottavansa seuraavaa pilleriä tai viivaa silloinkin kuin ei pitäisi. Ihmisen mielihyväkeskusta ei ole suunniteltu tälläiseen mihin monet sen nyky-yhteiskunnassa pakottavat.

Tämän totesi,
Smile_Boy




Joo, mutta tuo pätee mihin tahansa addiktiviseen vaikka seksiin, urheiluun ruokaan tai suklaaseen tai jopa kavereiden tapaamiseen, teknobileisiin. Huumeet vain tuppaavat antamaan aika kovat kicksit ja saattavat addiktoida voimakkaammin, mutta sinänsä tuo mielihyväkeskuksem kusetus tai sen manipulointi pätee lukuisiin asioihin. Ihmisellä on vain kehittynyt evoluution mekanismien myötä lukuisia varsinkin fysiologisia piirteitä mitä voidaan nyky-yhteiskunnassa paremmalla ja huonommalla menestyksellä huijata ja petkuttaa. Ei siinä ole mitään erikoista IMO.

Miksei ihmisiäkin voisi ruveta jalostamaan paremmin sopiviksi erilaisiin tehtäviin kuten koneita ja työkaluja? Olisi todellä kätevää jos esimerkiksi rutiini tehtäviin olisi tyhmiä työläisihmisiä, sitten johto ja tieto (tutkimus ja kehitys) tehtäviin superälykkäitä ihmisiä, sotilas ja turvallisuus tehtäviin kurinalaisia, voimakkaita, kestäviä ja nopeita sotaihmisiä. Ehkäpä tulevaisuudessa luovutaan sukupuolestakin, koska sekin olisi turhaa. Valtavat supertietokoneet laskisivat tunnettujen geenien perusteella optimaalisimman kokoonpanon kulloiseenkin tehtävään parhaiten sopivaksi "ihmiseksi". Tämä ei kuitenkaan ehkä olisi enää hauskaa...

Ehkä elämme maailmanlopun aikoja. Ehkäpä se raamatun maailmanloppu ei tarkoita sitä, että ihminen katoaisi maailmasta sinällään. Ehkäpä se tarkoittaa "ihmisyyden" katoamista sellaisena kuin me sen käsitämme ja näemme tällähetkellä.



Kyllähän nykyäänkin on suunniteltu keinoja, testeja ja koulutusvaihtoehtoja joiden avulla tietynlaisia ihmisiä valitaan tiettyihin yhteiskunnallisiin tehtäviin. Tuskin mitään aitoa totalitarismia tapahtuu ilmestyy muuten kuin jos yhteiskunta romahtaisi lähes totaalisesti. Who knows? Monet ihmiset voivat haluta suurempaa yhteiskunnallista kontrollia kun kapitalistinen demokratia on niin kaoottinen ja vaikeasti hallittavissa oleva irrationaalinen järjestelmä.

Maailmanlopun ajat voivat tulla siitä että viimeinkin ihmisiä on niin valtavan paljon sekä ihmisellä on keinot tuhota itsensä ja elämän edellytykset tällä maapallolla.

ellei nykynuoriso tuhoa taloudellista menestystämme hedenistisiin nautintoihin ja itsekkyyteen pyrkivällä elämän tyylillään pitemmällä aikavälillä).



Nykymeno perustuu hedonismiin ja itsekkyyteen, sitä opetetaan meille jo pienestä pitäen: kuluta, tee duunia ja tyydytä mielihalusi, näin pidät systeemin rattaat pyörimässä.

On mielestäni hyvä tietää mistä tulee niin ymmärtää itseään vähän paremmin. Uskallan väittää, että kyllä ihmisestä näkee mistä se periytyy. En todellakaan ole mikään aatelis suvun vesa, en ole syntynyt johtajaksi, enneminkin rengiksi.



Ai miten, siis väitätkö että se on geneettistä vai? Ei todellakaan, mutta toki yhteiskunnalliset luokat ovat merkittäviä. Se sosiaalinen ympäristö missä kukin kasvaa, ja minkä arvot omaksuu tai hylkää, tai vauraus ja yhteiskunnalliset mahdollisuudet vaikuttavat merkittävästi millaiseksi yksilö saattaa kehittyä. Toisaalta on melko hankalaa sanoa mitkä tekijät vaikuttavat mihinkin kussakin tilanteessa.

Aatelissuvut ovat vain muutama sata vuotta aikaisemmin olleet rosvoja ja roistoja valloittaessaan ja sotiessaan muita kaltaisiaan vastaan. Kuinka monta sukupolvea tarvitaan ennen kuin tavallisesta roistosta tulee aatelinen roisto? John F.Kennedyn faija oli trokari joka teki miljoonia rahaa, sen pojista tuli Yhdysvaltojen poliittista eliittiä ja nyt kaikki Kennedyjen jälkeläiset ovat 'aatelistoa'. Tai mafiapomo John Gotti, jonka lapsenlapset ovat automaattisesti eliittiä ihan vain siksi että jenkeissä rahalla saa ja pääsee. Ne voi kaikki käydä Harvardeja, Yaleja ja heidän yhteiskunnallinen asema on melkoisen taattu.

Aika moni ekstaasia enemmän popsinut kärsii muisti häiriöistä.

Eikä ekstaasista tule mitään masennuksia kunhan syö tarpeeksi pampuloita ja onnellisuus pillereitä. *Sarkastinen huomautus*.



Joo, mutta noita muistihäiriöitä voi saada todella monien asioiden johdosta: liika valvominen, liika stressi, ikääntyminen, monet saasteet (esim lyijy), ja ehdottomasti alkoholin käyttö. Ei ole aina helppo tehdä kussakin tilanteessa eroja eri tekijöiden välillä.

Me eletään muutenkin jälkiteollistuneessa kemikalisoituneessa tietoyhteiskunnassa jossa kemiallisin keinoin vaikutetaan meidän ympäristöön, meidän terveyteen, ruokaan ja miksei neurokemiaan. Ei jossain pampuloissa ole oikeastaan mitään erikoista. On melkein fiksua jos osaa käyttää niitä oikein.

Se myös lisää verenpainetta elimistössä, joka lisää verisuonen katkeamisen riskiä. Sydämmen leposyke saattaa nousta jopa 160 lyöntiin minuutissa. Mitä käy auton moottorille jos sitä käyttää kokoajan ylikierroksilla?



Verenpaine tuskin on ongelma kovinkaan monille nuorille. Siis leposyke nousee pysyvästi vai? En usko... vain ja ainoastaan aineen vaikutuksen aikana.

Siitä, että jääkö pysyviä vaurioita en osaa sanoa mitään.



Epäilen että ei jää, paitsi jos tekee tuota todella usein ja kauan.

www.erowid.org mukaan metvauhti on myrkyllisempää kuin tavallinen vauhti. Mikäli pitää kyseisen paikan tietoja luotettavana.



No, miten? Se vaikuttaa pitkäaikaisemmin mutta miten se sotkee ne välittäjäaineet muuten kuin että nukkuminen ja syöminen saattavat unohtua ja dopaaminitaso voi laskea normaalista?
Avatar
#109 • • H.Abismo Guest
Nyt kommentit sikseen, koviksen buuttausloma on ohi...

Isot propsit kaikille plattarilaisille, jotka osallistuivat SKY:n marssille viime lauantaina. Hyvä peeninki!

KeepTheFaith!

- arbeithymiömachthymiöfrei -
Avatar
#110 • • Anonymous Guest
Originally posted by Smile_Boy:
Huolestuttavaa on, että ekstaasin sekakäyttö vauhdinkanssa on suomessa todella yleistä verrattuna vaikkapa keskieuroopan maihin



Öhöm. Ellen ihan väärässä ole... Eikös nippelit yleensä ottaen sisällä enemmän tai vähemmän jo itsessään vauhtia. Joo, tais mennä pointin ohi, mutta kuitenkin.
Avatar
#111 • • Deity-1 Guest

Originally posted by snowflake:

Öhöm. Ellen ihan väärässä ole... Eikös nippelit yleensä ottaen sisällä enemmän tai vähemmän jo itsessään vauhtia. Joo, tais mennä pointin ohi, mutta kuitenkin.



Joo tais.. Varsinkin toi sun quote meni ihan vtuilleen

Niin eiks essot oo vaan hieman jalostetumpaa vauhtia???
Avatar
#112 • • Anonymous Guest

Originally posted by Dani Cior:
Joo, mutta tuo pätee mihin tahansa addiktiviseen vaikka seksiin, urheiluun ruokaan tai suklaaseen tai jopa kavereiden tapaamiseen, teknobileisiin. Huumeet vain tuppaavat antamaan aika kovat kicksit ja saattavat addiktoida voimakkaammin, mutta sinänsä tuo mielihyväkeskuksem kusetus tai sen manipulointi pätee lukuisiin asioihin. Ihmisellä on vain kehittynyt evoluution mekanismien myötä lukuisia varsinkin fysiologisia piirteitä mitä voidaan nyky-yhteiskunnassa paremmalla ja huonommalla menestyksellä huijata ja petkuttaa. Ei siinä ole mitään erikoista IMO.?



Aivan, mutta normaalissa tilanteessa mielihyvät ovat kehittyneet auttamaan ihmistä. Kuten se, että ihmiselle tulee nälkä, jotta hän muistaisi syödä pysyäkseen elossa. Tottakai ihmistä ja hänen vaistojaan ja tunteitaan voidaan muokata erilaisin kemiallisin- ja psyykkisin (aivopesu, jooga, meditaatio tms.) menetelmin. Onko se huijaaminen sitten hyvä asia ja mihin se johtaa pitemällä aikavälilli?

Originally posted by Dani Cior:
Kyllähän nykyäänkin on suunniteltu keinoja, testeja ja koulutusvaihtoehtoja joiden avulla tietynlaisia ihmisiä valitaan tiettyihin yhteiskunnallisiin tehtäviin. Tuskin mitään aitoa totalitarismia tapahtuu ilmestyy muuten kuin jos yhteiskunta romahtaisi lähes totaalisesti. Who knows? Monet ihmiset voivat haluta suurempaa yhteiskunnallista kontrollia kun kapitalistinen demokratia on niin kaoottinen ja vaikeasti hallittavissa oleva irrationaalinen järjestelmä.

Maailmanlopun ajat voivat tulla siitä että viimeinkin ihmisiä on niin valtavan paljon sekä ihmisellä on keinot tuhota itsensä ja elämän edellytykset tällä maapallolla.



Joskus maailmanloppun täytyy tulla tai ihmiskunnan loppu tulee joka tapauksessa. Maailmankaikkeus ei ehkä lopu koskaan. Se voi jatkua ikuisesti ja ehkä joskus tulee jotain parempaa kuin ihminen. Pääseekö ihminen maaliin ja maailmasta tulee paratiisi, jossa kaikilla on hauskaa vai tuleeko maailmasta vittumainen paikka, jossa eläminen on yhtä kärsimystä.

Ihmiskunnan sukupuuton voi aiheuttaa sekin, jos maan vetovoima alkaa enemmissä määrin voittamaan naisten aiheuttaman vetovoiman.

Originally posted by Dani Cior:
Ai miten, siis väitätkö että se on geneettistä vai? Ei todellakaan, mutta toki yhteiskunnalliset luokat ovat merkittäviä. Se sosiaalinen ympäristö missä kukin kasvaa, ja minkä arvot omaksuu tai hylkää, tai vauraus ja yhteiskunnalliset mahdollisuudet vaikuttavat merkittävästi millaiseksi yksilö saattaa kehittyä. Toisaalta on melko hankalaa sanoa mitkä tekijät vaikuttavat mihinkin kussakin tilanteessa.

Aatelissuvut ovat vain muutama sata vuotta aikaisemmin olleet rosvoja ja roistoja valloittaessaan ja sotiessaan muita kaltaisiaan vastaan. Kuinka monta sukupolvea tarvitaan ennen kuin tavallisesta roistosta tulee aatelinen roisto? John F.Kennedyn faija oli trokari joka teki miljoonia rahaa, sen pojista tuli Yhdysvaltojen poliittista eliittiä ja nyt kaikki Kennedyjen jälkeläiset ovat 'aatelistoa'. Tai mafiapomo John Gotti, jonka lapsenlapset ovat automaattisesti eliittiä ihan vain siksi että jenkeissä rahalla saa ja pääsee. Ne voi kaikki käydä Harvardeja, Yaleja ja heidän yhteiskunnallinen asema on melkoisen taattu.



Jollakin tavallahan se on valikoitunut aikojen kuluessa kenestä on tullut aatelisia, herroja ja kenestä narreja ja orjia. Ennen yhteiskuntamalli oli vaan sellainen, että kuninkaan pahimmat viholliset olivat ihmiset, jotka olivat potentiaalisia kuninkaita. Mitä vaaraa niistä on, jotka eivät kykene hallitsijoiksi? Tottakai ihmisen historiassa on nostettu valtaistuimelle idiootteja, koska se on ollut käytännöllistä, mutta silloinkin todellinen valta on ollut muualla. Ne älykkäät ja kyvykkäät piti käännyttää puolelleen tarjoamalla etuja (aatelis-sääty) tai tappaa, koska he olivat riski valtiaalle. On se monessa vallankumouksessa nähty, että älymystön kaula katkeaa ensimmäisenä. Tottakai lähtökohdat vaikuttaa onhan suomessakin varmasti tyhmällä köyhällä juntillakin paremmat olot kuin älykkäällä tyypillä jossakin
kehitysmaassa.

Originally posted by Dani Cior:
Joo, mutta noita muistihäiriöitä voi saada todella monien asioiden johdosta: liika valvominen, liika stressi, ikääntyminen, monet saasteet (esim lyijy), ja ehdottomasti
alkoholin käyttö. Ei ole aina helppo tehdä kussakin tilanteessa eroja eri tekijöiden välillä.

Me eletään muutenkin jälkiteollistuneessa kemikalisoituneessa tietoyhteiskunnassa jossa kemiallisin keinoin vaikutetaan meidän ympäristöön, meidän terveyteen, ruokaan ja miksei neurokemiaan. Ei jossain pampuloissa ole oikeastaan mitään erikoista. On melkein fiksua jos osaa käyttää niitä oikein.



Amerikassa puolet porukasta vetää piristeitä ja onnellisuus pillereitä, jotta jaksaisi käydä töissä ja illalla sitten otetaan unilääkkeitä ja rauhoittavia, jotta voisi rauhoittua päivän päätteeksi. Halutaanko tännekin tälläistä yhteiskuntaa? Halutaan kai... Tuo on onnellinen, tuo ei ole. Kummalta jäi pillerit ottamatta?

Originally posted by Dani Cior:
Verenpaine tuskin on ongelma kovinkaan monille nuorille. Siis leposyke nousee pysyvästi vai? En usko... vain ja ainoastaan aineen vaikutuksen aikana.



En sinusta tiedä, mutta minä olen ollut erään pojan hautajaisissa, joka kuoli vauhtiin 21 vuotiaana. Tiedätkö edes kuinkamonta sataa ihmistä suomessa kuolee vuosittain joko suoraan tai epäsuorasti huumeisiin jä määrä lisääntyy kokoajan? (Alkoholi tappaa 3000 ihmistä vuodessa, mutta se ei liity tähän)

Originally posted by Dani Cior:
Epäilen että ei jää, paitsi jos tekee tuota todella usein ja kauan.



Kyllähän sitä itselleen saa tehdä mitä haluaa, mutta ei se ole enää kivaa kun liian monella tuntuu olevan tavoitteena kuolla 25 vuotiaana tai ainakin joillakin muutamilla. Eihän tuossa sinällään mitään keskiajalla keski-ikä oli jotain 30v ja silloin ryypättiin ja rällättiin kaljaa ja viiniä suurinpiirtein jokapäivä. Back to roots!

Originally posted by Dani Cior:
No, miten? Se vaikuttaa pitkäaikaisemmin mutta miten se sotkee ne välittäjäaineet muuten kuin että nukkuminen ja syöminen saattavat unohtua ja dopaaminitaso voi laskea normaalista?



Lainaus erowid:sta

"Possible Long Term Effects
- fatal kidney and lung disorders
- possible brain damage
- permanent psychological problems
- lowered resistance to illnesses
- liver damage
- stroke"

Kokeilemallahan se selviää.

Tämän totesi,
Smile_Boy

[ 07 May 2001: Message edited by: Smile_Boy ]
Avatar
#113 • • Anonymous Guest

Originally posted by Deity-1:
Joo tais.. Varsinkin toi sun quote meni ihan vtuilleen

Niin eiks essot oo vaan hieman jalostetumpaa vauhtia???



Joo huomasin et ainakin se meni aivan päin...Seiniä. -Teknoskene ei luultavasti kannata kiroilua, koska muutenkin ollaan paljon muita ihmisiä suvaitsevaisempia ja ymmärtäväisempiä (liittyy siis siihen, että halutaan suojella toisiamme pahoilta vaikutteilta). Ja koska minä olen erittäin paljon teknosta pitävä ihminen, en siis kiroile. (Menikö joku pointin ohi?) Ja siihen esso määritelmään: en oo ihan vielä päässyt selvyyteen onko se niin, et ne on pirillä jatkettua MDMA:ta vai MDMA:lla jatkettua piriä... + kaikki meille täysin tuntemattomat ihanat kemikaalit, mitä niihin on toivottavasti sekoteltu mahd. paljon.
Kaikin puolin erittäin terveellisiä nappeja! Kaikki naksutteleen!
Avatar
#114 • • -=aave=- Guest

Originally posted by snowflake:
Joo huomasin et ainakin se meni aivan päin...Seiniä. -Teknoskene ei luultavasti kannata kiroilua, koska muutenkin ollaan paljon muita ihmisiä suvaitsevaisempia ja ymmärtäväisempiä (liittyy siis siihen, että halutaan suojella toisiamme pahoilta vaikutteilta). Ja koska minä olen erittäin paljon teknosta pitävä ihminen, en siis kiroile. (Menikö joku pointin ohi?) Ja siihen esso määritelmään: en oo ihan vielä päässyt selvyyteen onko se niin, et ne on pirillä jatkettua MDMA:ta vai MDMA:lla jatkettua piriä... + kaikki meille täysin tuntemattomat ihanat kemikaalit, mitä niihin on toivottavasti sekoteltu mahd. paljon.
Kaikin puolin erittäin terveellisiä nappeja! Kaikki naksutteleen!




Jos noin paljon kiinnostaa, niin mee kattoon essonbaari
sivuille, niin eiköhön sieltä löydy vastauksia.
Linkkejä sinne löytyy alustapäin.
Avatar
#115 • • Anonymous Guest

Originally posted by HiVoltage:

Jos noin paljon kiinnostaa, niin mee kattoon essonbaari
sivuille, niin eiköhön sieltä löydy vastauksia.
Linkkejä sinne löytyy alustapäin.



Arvasin, että menee ohi. En kai ollut ihan vakavissani.
Avatar
#116 • • Dani Cior Guest

Originally posted by Smile_Boy:
Onko se huijaaminen sitten hyvä asia ja mihin se johtaa pitemällä aikavälilli?



Joo, mutta se täytyy päättää tilanteen mukaan. Tunteet eivät ole sen fiksumpia kuin ihmisen tietoiset päätöksetkään, usein paljon tyhmempiä. Vaistot ovat vain historiallisesti kehittyneitä mekanismeja kun taas ajatuksilla voi pohtia asioiden kausaliteettisuhteita paljon syvemmin.

Maailmankaikkeus ei ehkä lopu koskaan.



Kyllä se nykyfysiikan mukaan loppuu. Kauan kiisteltiin loppuuko maailmankaikkeus gravitaation aiheuttamaan isoon romahdukseen vai onko lämpöopin toisen pääsäännön mukainen 'lämpökuolema' se todennäköisempi vaihtoehto. Käsittääkseni maailmankaikkeuden massa on liian pieni jotta iso romahdus olisi todennäköinen ja nykyään on muutama lämpökuoleman vaihtoehtoa, kuitenkin ne ajat ovat ikuisuuteen verrattavia jotain 10 potenssiin sata vuotta tms.

Jollakin tavallahan se on valikoitunut aikojen kuluessa kenestä on tullut aatelisia, herroja ja kenestä narreja ja orjia. Ennen yhteiskuntamalli oli vaan sellainen, että kuninkaan pahimmat viholliset olivat ihmiset, jotka olivat potentiaalisia kuninkaita. Mitä vaaraa niistä on, jotka eivät kykene hallitsijoiksi? Tottakai ihmisen historiassa on nostettu valtaistuimelle idiootteja, koska se on ollut käytännöllistä, mutta silloinkin todellinen valta on ollut muualla. Ne älykkäät ja kyvykkäät piti käännyttää puolelleen tarjoamalla etuja (aatelis-sääty) tai tappaa, koska he olivat riski valtiaalle. On se monessa vallankumouksessa nähty, että älymystön kaula katkeaa ensimmäisenä.



Hyvin paljon siinä on ollut sattumaa, ehkä tietty kyvykkyys on tarpeen, mutta mielestäni se on melko mielivaltaista ketkä on missäkin saanut vallan.

Kuninkaat taistelivat muiden maiden kunikaita vastaan ja heidän pahimmat viholiset olivat toiset aateliset, he olivat ainoita joilla oli keinot tehdä vallankumous.

Kaikissa vallankumouksissa tapettiin tai ainakin (harvemmin) karkotettiin ne joilla oli keinot, kyvyt ja motiivi tehdä vastavallankumous. Hyvin monet hirvittävät diktaattorit ja hieman parempiakin johtajia on tullut työväen- tai talonpoikaisluokasta.

Kapitalistit hankkiutuvat eroon feodalismista kun he pitivät sitä liian tuhlailevana ja jäykkänä. Sosialistit ja kommunistit yrittivät päästä eroon kapitalismista samoin perustein mutta onnistuivat saamaan aikaan hirvittävän jäykkiä ja vielä tuhlailevampia versioita, joissa ihmisoikeuksia ei kunnioitettu nimeksikään ja joihin kehittyivät omat hallitsevat luokat.

Silloin kun alemmista luokista annettiin ihmisille mahdollisuus nousta ylempiin luokkiin monet pystyivät siihen suurista vaikeuksista huolimatta. Silti tästä huolimatta ei sosiaaliset lähtökohdat ole missään tasa-arvoisia.

Amerikassa puolet porukasta vetää piristeitä ja onnellisuus pillereitä, jotta jaksaisi käydä töissä ja illalla sitten otetaan unilääkkeitä ja rauhoittavia, jotta voisi rauhoittua päivän päätteeksi. Halutaanko tännekin tälläistä yhteiskuntaa?



Amerikkalainen yhteiskunta onkin syvältä, maapallon johtava anus mundi. Yhteiskunta, jonka ainoa kriteeri on kuinka paljon siellä voi tehdä rahaa. Mitä siitä voi odottaa? Euroopan ja Kanadan lisäksi tältä pallolta ei paljon siedettäviäkään yhteiskuntia esiinny. Toi överidouppaaminen kertoo siitä että ihmiset ovat jo niin vieraantuneita ja onnettomia. Ja myös siitä että ihmiset eivät paljon pohdi mitä he oikeasti elämältään haluavat. Mutta jos on vaivoja ja ongelmia miksei niitä voisi ratkaista?

En sinusta tiedä, mutta minä olen ollut erään pojan hautajaisissa, joka kuoli vauhtiin 21 vuotiaana. Tiedätkö edes kuinkamonta sataa ihmistä suomessa kuolee vuosittain joko suoraan tai epäsuorasti huumeisiin jä määrä lisääntyy kokoajan?



Yksi heroiinikuolema ja muutama alkoholista johtuva, mutta eikö tuo luku liity lähinnä heroiinin yliannostuksesta johtuviin kuolemiin?


Ja kyllähän methamfetamini ja amfetamini paljon käytettynä pystyy sotkemaan serotoniini ja dopamiinisysteemit aika totaalisesti. Ei todellakaan voi suositella todellista koukkuun jäämistä näihin kuten ei moniin muihinkaan aineisiin kuten vaikka alkoholiin, heroiiniin ja tupakkaan.
Avatar
#117 • • Anonymous Guest

Originally posted by Dani Cior:
Joo, mutta se täytyy päättää tilanteen mukaan. Tunteet eivät ole sen fiksumpia kuin ihmisen tietoiset päätöksetkään, usein paljon tyhmempiä. Vaistot ovat vain historiallisesti kehittyneitä mekanismeja kun taas ajatuksilla voi pohtia asioiden kausaliteettisuhteita paljon syvemmin.



Evoluutio päättää minkälaiset tunteet, tunteettomuudet tai aivojen tietoisen ajattelun mallit ovat missäkin olosuhteissa parhaiten menestyviä ominaisuuksia. Olosuhteisiin lasken mukaan myös esim. vallitsevan yhteiskuntamallin ja kulttuurin. Luolamies kulttuurissa
pärjättiin hieman erilaisilla ominaisuuksilla kuin nykyjälkiteollistuneessa kulttuurissa, mutta ilman tunteita ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon (muuten olisimme kaikki tunteettomia robotteja mikäli se olisi evolutiivisesti järkevää).

Minun mielestäni tunteita ja järkeä ei voi erottaa toisistaan, koska typeryys saa oikeasti älykkäässä aikaiseksi inhon tunteita kun taas tyhmemmässä se voi saada aikaan onnentunteita. Voihan oikeasti älykäskin tietysti olla väärässä, mutta pienemmällä todennäköisyydellä kuin tyhmempi yksilö. Oikeasti älykäs eroaa älykkäästä kuin puu ruohosta IMHO. Näin Amerikkalaisittain voisi ajatella, että ei ole olemassa älykästä tai tyhmempää. On olemassa vain enemmän tai vähemmän onnistunutta imagon rakennusta.

Originally posted by Dani Cior:
Kyllä se nykyfysiikan mukaan loppuu. Kauan kiisteltiin loppuuko maailmankaikkeus gravitaation aiheuttamaan isoon romahdukseen vai onko lämpöopin toisen pääsäännön mukainen
'lämpökuolema' se todennäköisempi vaihtoehto. Käsittääkseni maailmankaikkeuden massa on liian pieni jotta iso romahdus olisi todennäköinen ja nykyään on muutama lämpökuoleman vaihtoehtoa, kuitenkin ne ajat ovat ikuisuuteen verrattavia jotain 10 potenssiin sata vuotta tms.



Juu kyllä tuolla tavalla käy (nykykäsityksen mukaan), mutta onko se uusi alku vai loppu? Minun mielestäni on kiinnostavaa ajatella, että olemme olemassa, ei välttämättä ole maailmankaikkeuden normaali olo tila vaan pimekemminkin jonkinlainen epätasapainotila, joka pyrkii tasoittumaan. Eli silloin suurimman osan ajasta maailmankaikkeus olisi tilassa, jossa minkäänlainen elämä ei olisi mahdollista.

Originally posted by Dani Cior:
Hyvin paljon siinä on ollut sattumaa, ehkä tietty kyvykkyys on tarpeen, mutta mielestäni se on melko mielivaltaista ketkä on missäkin saanut vallan.



TOttakai siinä on sattumaa, koska suurimman osan ihmisten geenit ovat kuitenkin aika lähellä toisiaan. Tottakai sekin ratkaisee sitten miten kovasti ohjelmoit aivosi palvelemaan yhteiskuntaa sitä enemmän se sinua palkitsee tai sitten miten hyväksi valehtelijaksi opit (hyvää valehtelijaa ei ikinä epäillä valehtelijaksi) ja kyllä tästä maailmasta löytyy erikoislaatuisia yksilöitä esmes Aleksandr Karelin (3-time Olympic Champion, 9-time World Champion, 12-time European Champion). 02.jpg


Originally posted by Dani Cior:
Hyvin monet hirvittävät diktaattorit ja hieman parempiakin johtajia on tullut työväen- tai talonpoikaisluokasta.



Kaikkihan on tulleet luolamiehistä tai naisista, mutta joillekin vain valikoituu nämä johtamistehtävät ihan luonnostaan. Johtui se sitten mistä tahansa ominaisuudesta isosta koosta, agressiivisuudesta tai sosiaalisesta älystä tms. Jos sattuu olemaan älykäs niin tottakai suuremmalla todennäköisyydellä päätyy johtavaan asemaan tai ylempään keskiluokkaan vähintään tai ainakin kykenee vähän nostamaan sosiaalista statustaan elämänsä aikana, jonka jälkeen hänen lapsensa voivat paremista lähtökohdista nousta vielä korkeammalle mikäli ovat sattuneet perimään edes vähän vanhempiensa ominaisuuksista ja vanhemmat onnistuvat aivopesemään heidät sopivasti. Johtava asema ei tee kenestäkään johtajaa kyllä sinne päätyy valitettavasti välillä sellaisiakin, jotka eivät sinne kuuluisi. Todennäköisyyksien mukaan tottakai.

Originally posted by Dani Cior:
Mutta jos on vaivoja ja ongelmia miksei niitä voisi ratkaista?



Koska kukaan tai ainakaan suurin osa ei oikeasti halua ratkaista niitä ongelmia. Suurin osa ihmisistä haluaa elää OMAA elämäänsä. "Pieninkin kipu pikkusormessasi merkitsee sinulle enemmän kuin miljoonien kuolema toisellapuolella maapalloa"


Originally posted by Dani Cior:
Yksi heroiinikuolema ja muutama alkoholista johtuva, mutta eikö tuo luku liity lähinnä heroiinin yliannostuksesta johtuviin kuolemiin?



Toki, mutta amphetamiinin haittavaikutukset lisääntyvät kokoajan.

"Huumausaineiden ongelmakäyttöä ja haittoja epäsuorasti kuvaavien mittarien (sairastavuus, rikollisuus, huumaantuneena ajaminen tai kuolemat) arvot, huumausaine-ehtoisia kuolemia lukuun ottamatta, ovat systemaattisesti yli nelinkertaistuneet 1990-luvulla."

"Huumehaittoja eniten aiheuttaa amfetamiini, jonka käyttö ja varsinkin haitat näyttävät lisääntyneen huomattavasti koko 1990-luvun. Heroiinin käyttö on lisääntynyt tasaisesti, mutta säilynyt eurooppalaisittain alhaisella tasolla. " (tämä koskee lähinnä ongelmakäyttäjiä ja huume ongelmaansa hoitoa tarvinneista 3 / 4 osaa on käyttänyt
amfetamiinia tai heroiinia suonensisäisesti eli jos vältät suonensisäistä käyttöä näyttäisi siltä, että et tarvitse hoitoa mahdollisen riippuvuutesi ratkaisemiseen)


Tämän totesi,
Smile_Boy
Avatar
#118 • • JFish Guest
Kiva lukea näitä edellisiä posteja. Huomaa, että suomalainen bilescene on yllättävän myönteinen ja suvaitsevainen.

Muutaman uuden kyssärin haluaisin kuitenkin heittää :

- Oletko kokeillut nappuloita?
(On se vaan niin ihmeellistä...)

- Jos olet, niin piditkö kokemastasi? Onko ollut ongelmia sen jälkeen? (Juuei)

- Kuinka suuressa osassa bileistä olet ollut pelkän Red Bullin, Batteryn tai muun limun voimin? (None)

Onhan se kuitenkin niin, että jokainen meistä haluaa bileistä enemmän ja enemmän irti. Pampulat ovat yksi tapa hoitaa tämä asia. Jokaisen on kuitenkin myönnettävä, että käyttö on paaaaaljon yleisempää kuin yleensä luullaan. Ainakin jos on nähnyt sen "todellisen" verhon taakse.

Olen jo itsekin elänyt neljännes vuosisadan ja nähnyt bileissä yhtä jos toista. Kauhein kokemukseni oli eräs bilematka treelle jossa teinit (<18v) ostivat nappulansa illan bileisiin bussin ulkopuolelta
.

Jos bileistäjistä on 50% käyttäjiä, niin näistä 80% on vain satunnaiskäyttäjiä. Eli nappi maistuu vain bileiltoina ja hyvin harvoin muulloin. Mielestäni silti on turha kuormittaa bilejärjestäjiä tabujen myynnillä bileissä vaan ne olisi jätettävä bileiden ulkopuolelle, koska eihän tuosta koidu harmia kuin järjestäjille ja sitä tuskin nappailijatkaan haluavat .

Nappailijoiden ja "normaalin" bileväen välillä on kuitenkin sen verran paksu verho, ettei kenenkään tartte pelätä, että ketään vahingossa eksyy väärälle puolelle. On myös ani harvinaista, että tuiki tuntemattomille myydään yhtään mitään, ainakaan suomessa.

Kannattaa myös ajatella sitä, että bileisiin ei varmaan koskaan tule eksymään kovempia huumeita. Otetaan esim. Heroiini. Se ei toimii päinvastoin kuin mitä essuista ja piristä haetaan ja Kokkelikin on suhteessa kallista ja toimii vain vajaan puoltuntia kunnolla. Nämä seikat estävät aika hyvin sen, että nämä nk. kovat aineet pysyvät pois bileluolista.

--

Tulipas taas puhuttua läpiä päähän Ottakaa selvää tehkää mitä olette aina tehneet huumeista huolimatta, eli pitäkää älyttömän hyviä bileitä ja bilettäkää aina kuin ne olisivat viimeiset bileet. Sehän tän koko jutun idea loppujen lopuksi on... Eikä niitä nappuloita kenellekkään väkisin syötetä...
Avatar
#119 • • H.Abismo Guest
Evoluutio on luonnon kehitystä. Niin kauan kuin ihminen pitää itseään luonnon yläpuolella, hän on myös varsinaisen evoluution ulkopuolella. Evoluutio on aika nihilististäkin (siis Ihmisen näkökulmasta) luonnon valintaa, johon ihminen pyrkii vaikuttamaan, joko omien halujensa siivittämänä tai pelkojensa näännyttämänä.

Onko luonto tietoinen kokonaisuus vai ihmisen tietoisuus olemuksestaan luonnon manipuloimaa; ota omasi ja etene. Mutta käytettäessä molempia perusteluita yhtäaikaa on vaarana jälleen yksioikoisten mielten kasaama kehäpäätelmien vyyhti, tyypillisiä tässä yhteydessä kaikille nihilistisille suunnille. Tarkoitus pyhittää keinot.

KeepTheFaith!

- omahymiövalinta -
Avatar
#120 • • Anonymous Guest

Originally posted by Sigi:
[QB]Miksi täällä vaan jauhetaan huumeista....huumeet....huumeet....
Eikö se voisi olla jokaisen oma asia ottaako troppia vai eikö ota!?!?Jokaisella on oikeus itse päättää tekemisistään...Täällä on ollut huumetopikkeja niin monenlaisia ja niin moneen junaan,et huh huh...Minun mielestä koko keskustelun huumeista voisi lopettaa näillä sivuilla![QB]



Todellakin on jokaisen oma valinta ottaako vaiko ei, mutta yllättäen siitä tulee kaikkien asia kun käyttäjiä pitää vieroittaa, kärsiä hörhöilystä yms.
Bileissä kun näkee niitä naamoja joilla silmät tapittaa tyhjyyteen, tekis mieli antaa kokovartalopuudutus niskan kautta.