Tietenkin, ainakaan kannabista vahvempia tuotteita ei saisi myydä joka kiskalla ja huoltoasemalla. Laillistamisella minä lähinnä tarkoitan valtion kontrolloimaa tuotantoa ja jakelua. Tälläkin hetkellä vahvat viinat saa ostettua vain alkosta, sama voisi toimia muidenkin substanssien kanssa.
Edelleen liberaalia. Mun mielest täs yhteiskunnassa on jo nyt tarpeeksi päihteitä. Eihän päihteiden käyttö lopu kieltoihin, mutta mun käsittääkseni yletön vapauskaan ei johda niiden käytön vähenemiseen. Ainakaan sellaisella aikataululla, jonka kokisin hyödylliseksi. Lähinnä toivoisin juuri, että huumeiden käyttäjät saisivat haluamansa lääkkeen/korvikkeen huomaamattomasti juuri apteekista ja reseptillä. Tämä vähentäisi jo huomattavasti laitonta huumekauppaa. Lisäksi juuri poistaisin käytön rangaistavuuden, jotta syrjintä ja sitä seuraava eristyminen olisi minimissä. Tämäkin malli luultavasti lisäisi käyttöä, mutta pidemmällä tähtäimellä saadaan huumeidenkäyttö terveydenhuollon piiriin lopullisesti ja pois kokonaan lainsäädännöstä, johon se ei sairautena mielestäni edes kuulu. Tämä pidemmällä tähtäimellä yhteistyössä sosiaali- ja terveysministeriön kanssa voisi johtaa käytön vähenemiseen. Viihdekäyttöä en siis tässä mallissa tunnusta, mutta pienempi ristiriita se on mielestäni kuin nykyinen huumausainelainsäädäntö.
Kuka edelleen estää sen, ettei alaikäiset saa sitä päivän piriannosta Alkosta? Ei kukaan! Alkoon mennään muutenkin sillä asenteella, että juhlat on edessä. Myynti on huipussaan joulunpyhinä, muina pyhinä ja viikonloppuisin. Apteekin funktio on täysin toisenlainen. Jo farmaseuttien valkoiset takit/yleinen kliinisyys tekee siitä erilaisen.