Roland JP8000

245 posts, 13 pages, 57,211 views

Avatar
#181 • • whuf. Guest

Kukaan ei siltikään vielä vastannut mun kysymykseeni: Mistä niitä saa? :)



Hehee.. Toi on tiätkö hirveen yleistä foorumeilla :D

Mut mä voin vastaa sulle. Niitä ei saa mistään. Ne pitää ostaa.
Tässä vaiheessa varmaan mielenkiinto lopahti.. ?
(mä en toisaalta tiedä mistä ne piti ostaa, mut ainakin tupsu tietää)
Avatar
#182 • • gerry Guest

Kukaan ei siltikään vielä vastannut mun kysymykseeni: Mistä niitä saa? :)



Hehee.. Toi on tiätkö hirveen yleistä foorumeilla :D

Mut mä voin vastaa sulle. Niitä ei saa mistään. Ne pitää ostaa.
Tässä vaiheessa varmaan mielenkiinto lopahti.. ?
(mä en toisaalta tiedä mistä ne piti ostaa, mut ainakin tupsu tietää)



Toi on tietätkös Whuf. vielä yleisemppää... Tällainen rivien välistä vittuilu.... :scared:

Mitä jos toinen tarkoittikin että mistä niitä voi OSTAA eikä imuttaa tms?

Toi X-plorations vol. 1-3 näyttäis täyttävän kiksumiehen vaatimukset.... Ok, muutama vuosi takaperin:D Mutta eiköhän siitä jotakin käyttökelpoista saisi... Tosin esimerkki mp3ses oli suurin osa saundeja jotka vääntää käden kääntees...

Tuos muutama linkki

http://jp8000sounds.home.comcast.net/linkpage.html

(josta kannattaa ainkin WinJpLib imuttaa mikäli halua kätevämmin presettejä uudelleen nimetä jne)

http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/sounds.html


Joitakin tuollaisia löysin googlettamalla (hakusana luonnollisesti jp8000 sounds). Kannattaa kysyä rollun maahantuojalta tai googlettaa viel tarkemmin:)

Edit. netissä liikkuu tietysti myös ilmaisi saundeja rollulle... Mut en menisi sekoittaa sen muistia joillakin ilmaisil väännöksil...

Edit. Ei kellään olis JP8000 Logic enviormenttia?? Yritin googlata mutta en tähän hätään löytäny....
Avatar
#183 • • Tuppu_ Guest
Yleensä kaikki soundisetit ja sample-cd:isiin liittyvät jutut on vähän semmoisia, että niistä ei välttämättä kukaan halua hiiskua, mitä käyttää, koska hyvien sellaisten löytäminen on joskus aikaa vievää hommaa ja siinä on aina sekin "vaara", että muiden biiseistä alkaa löytyä samoja sampleja ja soundeja, joten ei välttämättä haluaisi suoraan kertoa, että osta tuo samplelevy, et tartte muita ja nuo soundisetit voit ostaa tuolta, mutta tässä tapauksessa ei varmaankaan ole kovin uusi tieto, että vengeance sounds noita settejä tekee muutamalle eri synalle. Ja gerry ehtikin jo asiasta kertoa. Eli saksasta tilaamalla niitä voi ostaa.

Nuo soundisetit sisältää etupäässä saksa-trancen soundeja, joitain tuttuja kiksu-soundejakin, mutta ne kaikista tutuimmat supersaha-pätsit noista puuttuu, eli rank1- sun muut sen tyyliset lead- & strings-soundit saa edelleenkin tehä itse.
Avatar
#184 • • gerry Guest

Yleensä kaikki soundisetit ja sample-cd:isiin liittyvät jutut on vähän semmoisia, että niistä ei välttämättä kukaan halua hiiskua, mitä käyttää, koska hyvien sellaisten löytäminen on joskus aikaa vievää hommaa ja siinä on aina sekin "vaara", että muiden biiseistä alkaa löytyä samoja sampleja ja soundeja, joten ei välttämättä haluaisi suoraan kertoa, että osta tuo samplelevy, et tartte muita ja nuo soundisetit voit ostaa tuolta, mutta tässä tapauksessa ei varmaankaan ole kovin uusi tieto, että vengeance sounds noita settejä tekee muutamalle eri synalle. Ja gerry ehtikin jo asiasta kertoa. Eli saksasta tilaamalla niitä voi ostaa.



Juu, toki, ei oo mitään järkeä jakella toisille "ammattisalaisuuksia" sekä tietämystä jonka itse on suurella tuskalla vuosien saatossa saanut kasaan.... samaa pätee henk. kohtaisissa sampleissakin.


Tuosta enviormendista et jos jollakin sattuis olemaan olis mielenkiintoista testata tekeekö sillä edes mitään. Ei mulle ainakaan tulis mieleen mitä "uutta ja hienoa" se voisi tarjota, mutta joissakin synissa tietylle synalle ohjelmoitu enviormentti toimii todella hyvin....

Tosin jiipees ei oo kun 2 parttia joten hyvin perinteiselläkin menetelmällä se varmaan toimii:)
Avatar
#185 • • D-Mind Guest
Joo toki olen siis Googlannut ympäriinsä ja nuo linkit olikin jo tuttuja mitä laitoitte, paitsi tosiaan tuo mistä löytyi sampleja niistä kolmesta Manuelin setistä.

Ja joo, laimeelta ja kuluneelta kuulosti, kyllä se kiinnostus aika hyvin nyt lopahti =) Nuo soundit tosiaan vääntää itsekin ihan helposti. Tota Rolandin omaa Librarian softaa kyllä pitää testata kunhan kerkeää..
Avatar
#186 • • gerry Guest

Rolandin omaa Librarian softaa kyllä pitää testata kunhan kerkeää..



Joo, se on ihan helmi... Tosi kätevä nimetä omia saundeja uusiksi sekä siirellä netis löytettyjä saundeja siihen... Voit vääntää myös omia kirjastoja johon nappaat parhaat saundit jne... Myöskin pommivarma konsti varmuuskopioita omia saundeja.


Netis löysin JP8000:lle myös 8080 presetit....

Toimii aivan varmasti kätevämmpin ku sequn kans dumppaus.... Tosin tuota jälkimmäistä en ole koskaan kokeillu, liian laiska oon moiseen :P
Avatar
#187 • • Tuppu_ Guest
Sounddiver on myös hyvä tollaiseen hommaan, jos sellaisen sattuu omistamaan. Saapahan sitten samalla softalla kaikkien synien patsit kondikseen. Tuo JP:n oma librarian ei ikinä oo toiminu mulla. En tiiä pitäskö sitä varten olla joku tosi vanha windows versio vai mikä ihme. En win2000:ssa enkä xp:ssä saanu sitä toimimaan mitenkään.
Avatar
#188 • • whuf. Guest

Yleensä kaikki soundisetit ja sample-cd:isiin liittyvät jutut on vähän semmoisia, että niistä ei välttämättä kukaan halua hiiskua



Mä oon vähän eri mieltä. Tai ainakin siinä mielessä että en käytä soundisettejä ja sampleja tulee säädettyä kuitenkin itse niin paljon ettei sen lähteen tietämisellä(dance mega drums2!) kukaan tekis mitään. Synissakin vaikuttaa ne nauhotustavat niin hemmetisti soundiin ettei auttais vaikka antaisin suoran sysexin. Tässä nyt lähinnä tarkotan analogimikseriä + sen eq:ta. Tullut huomattua että se efekti soundiin on järkyttävän suuri. Digitaalisen ruman saa kuulostaan upeen pehmeeltä ja raikkaalta :excellent:
Avatar
#189 • • gerry Guest

Sounddiver on myös hyvä tollaiseen hommaan, jos sellaisen sattuu omistamaan. Saapahan sitten samalla softalla kaikkien synien patsit kondikseen. Tuo JP:n oma librarian ei ikinä oo toiminu mulla. En tiiä pitäskö sitä varten olla joku tosi vanha windows versio vai mikä ihme. En win2000:ssa enkä xp:ssä saanu sitä toimimaan mitenkään.



Katohan... Mulla pelittää just kuten pitää (xp pro englanninkielinen). Sounddiver vois olla näppärä juu jos on paljon synia efektejä hallittava.
Avatar
#190 • • whuf. Guest


Katohan... Mulla pelittää just kuten pitää (xp pro englanninkielinen). Sounddiver vois olla näppärä juu jos on paljon synia efektejä hallittava.



Mä en hirveesti diggaa Sounddiveristä. Onhan se toisaalta hyvä kapistus jos on syna jota ei voi muuten helposti editoida. Pääsee laajemmalla ja helppokäyttösemmällä interfacella sitä työstään. Kaikenlaiset backupit omista patcheista kannattaa mun mielestä silti ihan perus sysexeinä tehdä sekkariin. Semmonen -no bullshit- perus dumppi joka on yhteensopiva vaikka vanhojen hardissequjenkin kanssa.

Paljonkos muuten mahtuu patcheja jp-8080:n smartmediakorteille?
Avatar
#191 • • Roz Guest
Taisinpa hankkia itselleni muutaman kuukauden puuronsyöntikuurin. Ensi viikolla pitäisi saapuman JP-8080... Taisikin olla ensimmäinen "oikea" synahankinta neljään vuoteen tms!
Avatar
#192 • • gerry Guest

Taisinpa hankkia itselleni muutaman kuukauden puuronsyöntikuurin. Ensi viikolla pitäisi saapuman JP-8080... Taisikin olla ensimmäinen "oikea" synahankinta neljään vuoteen tms!



Onnea.... Loistosyna:) Eikä se puuro tunnu yhtään missään ku alaat säätelemään sen kans... Eihän siinä kerkeiskään mitään syömään ku aika meee nappuloita väänellessä.... Toivottavasti et seurustele =)

Itekkin joutuin tekee rahoituksen kans ihmeitä (säästötili sileäksi ja pankista 300 egee lainaa). Heh... Enkä pois sitä myy, se on saletti! Sainpahan viel todella uniikin yksilön... ;)

Ja vaikka se supersaha aikakaus todellakini meni niin lähtee siitä paljon muita vinkutuksia tyylistä riippumatta.

Oon kans miettiny et jos hankkis 8080 viel tuohon rinnalle... Mut toisaalta virus or novation vois kiinnostaa jolloin saa biiseihin vähän eri harmonioita eri synista.
Avatar
#193 • • D-Mind Guest
Mihin hintaan nykyään irtoaa JP8000 tai 8080? Omani olen omistanut jo 3 vuotta enkä ole hintoja seurannut.
Avatar
#194 • • Roz Guest
Ou beibe mutta tuo 8080 on kyllä parhaan kuuloinen syna mihin olen törmännyt. Ohjelmoiminenkin on helppoa ja suoraviivaista. Ainoa miinuspuoli on että saundeista meinaa melkein väkisin tulla liian räyhäköitä ja massivisia ;)

Ja tuo vocoder-osastokin on kyllä julmetun hyvän kuuloinen. Kyllä tästä ihanuudesta vähän eloveena-hiutaleita veteleekin <3

No, hehkutus sikseen...
Avatar
#195 • • Tuppu_ Guest
Joo ainakin supersahalla saa järeetä settiä aikaan. Ne perusaallotki soundaa aika hyviltä, eikä sellasilta piipittäviltä tai pistäviltä niinkuin esim. waldorfin microQ:ssa. JP:ssä on mun mielestä kaikki tehty hyvin, oskillaattorit soundaa miellyttäviltä ja filtteri varsinkin on todella järeä, se naukuu just sillai kivasti ja siitähän se kiksufiilis tuleeki, ku supersahaa leijuttaa pienillä cutoff-arvoilla. Se vaan pulputtelee niin kivasti.

Niin, että kokeile niitä muitakin kuin supersahaa, niin saa hillitympiä soundeja. :)
Avatar
#196 • • Edited whuf. Guest

Joo ainakin supersahalla saa järeetä settiä aikaan. Ne perusaallotki soundaa aika hyviltä, eikä sellasilta piipittäviltä tai pistäviltä niinkuin esim. waldorfin microQ:ssa. JP:ssä on mun mielestä kaikki tehty hyvin, oskillaattorit soundaa miellyttäviltä ja filtteri varsinkin on todella järeä, se naukuu just sillai kivasti ja siitähän se kiksufiilis tuleeki, ku supersahaa leijuttaa pienillä cutoff-arvoilla. Se vaan pulputtelee niin kivasti.

Niin, että kokeile niitä muitakin kuin supersahaa, niin saa hillitympiä soundeja. :)




Hmm outoo. Must just nimenomaan ne jp:n oscit on aika kakat ja käytän mielummin MicroQ:sta niitä. Makuasia kait..


edit: ajatushärö
Avatar
#197 • • Tuppu_ Guest
MicroQ:n filtterit on kyllä hyvät, mutta enmä kyl jp:tä minkää muun filsun läpi ole koskaan ajatellukaa kokeilla. Ja tietty 12dB/oct. moodissa usein tulee käytettyä, niin sweepit ja moduloinnit pysyy mukavan lämpimänä. 24dB/oct. modessa soundista tulee agressiivisempi. Mutta näähän riippuu siitä, millasta soundia sattuu tarttemaan.
Avatar
#198 • • whuf. Guest

MicroQ:n filtterit on kyllä hyvät, mutta enmä kyl jp:tä minkää muun filsun läpi ole koskaan ajatellukaa kokeilla. Ja tietty 12dB/oct. moodissa usein tulee käytettyä, niin sweepit ja moduloinnit pysyy mukavan lämpimänä. 24dB/oct. modessa soundista tulee agressiivisempi. Mutta näähän riippuu siitä, millasta soundia sattuu tarttemaan.



Joo hei tarkotin osceja :D sori
Ei kannattas tehdä sataa asiaa samaan aikaan kun vastailee plattariin :excellent:
Avatar
#199 • • Tuppu_ Guest
ok :D
Avatar
#200 • • gerry Guest

MicroQ:n filtterit on kyllä hyvät, mutta enmä kyl jp:tä minkää muun filsun läpi ole koskaan ajatellukaa kokeilla. Ja tietty 12dB/oct. moodissa usein tulee käytettyä, niin sweepit ja moduloinnit pysyy mukavan lämpimänä. 24dB/oct. modessa soundista tulee agressiivisempi. Mutta näähän riippuu siitä, millasta soundia sattuu tarttemaan.



Mitä eroa on 12db/oct ja 24db/octil? Joissakin padeiskin en oo mitään mullistava eroa kuullu.... Tai sit oon vaan puurokorva=) En manuaalistakaan löytänyt...

Enpäs oo pahemmin siihen huomiota kiinnittäny mut olis se hyvä tietää :)