Roland JP8000

245 posts, 13 pages, 57,215 views

Avatar
#61 • • Edited MikkiHiiri Guest


Perhana, mites toi Sandstormin main-lead tehdään ja mistähän se originaalisoundi oikein on? Vähän saman tyyppinen on esim. caaterilla parissa biisissä. Itse veikkaisin SH-101, mutta tietääkö joku, miten se tarkalleen on tehty, eli mitä oscillaattoreihin pitää laittaa ja miten moduloida? Olen tässä jo yli puoli tuntia yrittänyt sitä hinkata, mutta ei oikein tule just sitä. Luulenpa, että ei ole kyllä JP:stä se soundi. Vaikuttais säröäkin olevan siinä. Ei se ainakaan mikään unisonoääni ole. Vaikuttais olevan ehkä max. 2 oskillaattorin töräys, mutta miten?



Äsh.. siis mikä soundi? se "törötörötöö"?
Ei taida olla jp:stä

edit:väärinkäsitys
Avatar
#62 • • Tuppu_ Guest


Äsh.. siis mikä soundi? se "törötörötöö"?
Ei taida olla jp:stä



Joo, just se töröntöröntööttäys ja hieman samanlainen, joskin kuitenkin erilainen mm. caaterin My Brain hurtsissa.
Avatar
#63 • • QPS Guest




Joo, just se töröntöröntööttäys ja hieman samanlainen, joskin kuitenkin erilainen mm. caaterin My Brain hurtsissa.



Juu, ei toi kyllä JP:stä ole. Darude on itse sanonut että olis joku vanha amigasample mutta tiedä häntä :) . Joskus oon päässyt aika lähelle, kun on tullut kikkailtua joidenkin tb303-presettien kanssa. Lähinnä hullut efut, kompuraa, kikkailuu, lisää kompuraa, säätöö ja etc . :D
Avatar
#64 • • Edited Tuppu_ Guest
Itseasiassa mun omatekosesta analogisynasta lähtee hieman sen suuntasta soundia. Yhtä oskillaattoria kerran kokeilin hieman. En harmivaan voi laittaa demoa tällä hetkellä. :p

mun keskeneräinen syna

Siltä toi darude-tööttäys kuulostaakin, että siinä on aika paljon muutakin kuin vain pari oskillaattoria soimassa. Rankanpuoleisesti siis efektiä. Mutta luulisin, että siinä caaterin tööttäyksessä on sh101:llä osaa. Ainakin vuosi sitten caaterin jätkillä oli stagella cs1x ja sh101. Eihän ne niillä oikeesti ees mitään soittanu, mutta mulla on sellanen muistikuva, että sh101:sta vois lähtee jotain siihen suuntaan olevaa soundii.:rolleyes:
Avatar
#65 • • QPS Guest


Itseasiassa mun omatekosesta analogisynasta lähtee hieman sen suuntasta soundia. Yhtä oskillaattoria kerran kokeilin hieman. En harmivaan voi laittaa demoa tällä hetkellä. :p

mun keskeneräinen syna

Siltä toi darude-tööttäys kuulostaakin, että siinä on aika paljon muutakin kuin vain pari oskillaattoria soimassa. Rankanpuoleisesti siis efektiä. Mutta luulisin, että siinä caaterin tööttäyksessä on sh101:llä osaa. Ainakin vuosi sitten caaterin jätkillä oli stagella cs1x ja sh101. Eihän ne niillä oikeesti ees mitään soittanu, mutta mulla on sellanen muistikuva, että sh101:sta vois lähtee jotain siihen suuntaan olevaa soundii.:rolleyes:



Sullahan on hieno syna tulossa :eek:!

Joo, voi olla et SH101 lähtis jotain tuon tapaista. Kyllä JP:llä saa kans jonkun näköistä. Mutta se syö miestä kun ei tuu haluttua lopputulosta :) ... Feedback osc ja saha on ihan kiva yhdistelmä ja bonusta et 8080:ssa on särö :D...

Tietysti yks vaihtoehto on sämplätä pätkä jostain biisistä. Katkoa siitä pelkkä aaltomuoto ja iskeä se johonkin input waveformina (vinkki, vinkki) ;) ... Pelittää ainakin :) ....
Avatar
#66 • • Edited MikkiHiiri Guest
Se röpöröpö-soundi taitaa olla saw-wave, jossa paljon resonanssia
ja cutoffit jossai puolenvälin tietämil. Sitte laitettu filtterin key followia
ja perään särkijä. Fruity Loopsillakin saa aika samanlaisen ja helposti :)

Ja tosiaan Tupun synä näytti oikein tyylikkäältä :)
Avatar
#67 • • 029 Guest


Ja tosiaan Tupun synä näytti oikein tyylikkäältä :)



joop ... ois muutenkin hieno juttu nähdä kuvia audiotechin käyttäjien relesetupeista ;)
Avatar
#68 • • OSC8 Guest




joop ... ois muutenkin hieno juttu nähdä kuvia audiotechin käyttäjien relesetupeista ;)




Working on it... ;)
Avatar
#69 • • OSC8 Guest
Tuppu/CM, osuiko kummallekkaan silmään päivitystä myös 8080:lle?

Lieneekö sille koskaan tullutkaan..? :(
Avatar
#70 • • 029 Guest


Tuppu/CM, osuiko kummallekkaan silmään päivitystä myös 8080:lle?

Lieneekö sille koskaan tullutkaan..? :(



joo, mua kiinostaa kans mut ei toisaalta oo jaksanuu ees ettii kun ei tää 8080 oo bugannu mitenkään :)
Avatar
#72 • • OSC8 Guest




http://www.rolandgroove.com/SupportQuery.asp?Id=4#

tuolla taitaa olla 1.04 päivitys?



Oho, pitääkin heti imuttaa. En ole vielä tarkistanut omastani OS:aa, mutta on se niin kauan mulla ollut että voisin hyvin kuvitella siitä tuota vanhemman löytyvän.
Avatar
#73 • • Edited Tuppu_ Guest
No eipä sattunu 8080-päivityksiä silmään. :(

Edit: Jaa, tohon väliin tulikin jo pari postia, eli hyvä jos löytyy...
Itse en kuitenkaan löytäny.

...
Ja niistä mun analogisynan kuvista vielä, että siitä tosiaan puuttuu vielä kaikki nupit, nappulat ja valot siitä etulevystä, joten ilme muuttunee vielä aika paljon. Äänidemoa laitan jakoon heti, kunhan saan elektroniikkaa valmiiksi, mutta siinä menee kyllä vielä ehkä ensi kesään asti. Tällä hetkellä on 1 oskillaattori jossain tuolla muiden rojujen seassa ja sitä testailin kolmella koskettimella täysin epävireessä. Koneen sisällä ei siis tällä hetkellä ole vielä mitään.

Niin ja olis kiva tosiaan nähdä kuvia muidenkin täällä kirjoittelevien tyyppien setupeista. Ainakin mua aina kiinnostaa, jos jollain on kans jotain synaa yms. niin voi sitten tarvittaessa kysyä jotain, tai muuten vain heittää jutskaa, jos sattuu olemaan joku sama vekotin itselläkin. Ja saapahan sitä joskus uusia ideoitakin oman setin suhteen, kun näkee jonkun toisen setin, esim. onko kaikki analogia, vai virtuaalianalogia, vai mitä jne...
Tässä joku kuva mun härveleistä: kuva
Avatar
#74 • • nutiplam Guest


Perhana, mites toi Sandstormin main-lead tehdään ja mistähän se originaalisoundi oikein on? Vähän saman tyyppinen on esim. caaterilla parissa biisissä. Itse veikkaisin SH-101, mutta tietääkö joku, miten se tarkalleen on tehty, eli mitä oscillaattoreihin pitää laittaa ja miten moduloida? Olen tässä jo yli puoli tuntia yrittänyt sitä hinkata, mutta ei oikein tule just sitä. Luulenpa, että ei ole kyllä JP:stä se soundi. Vaikuttais säröäkin olevan siinä. Ei se ainakaan mikään unisonoääni ole. Vaikuttais olevan ehkä max. 2 oskillaattorin töräys, mutta miten?


Onhan se sen verran hirveän kuuloinen kiekaus, että saattaa hyvinkin olla vaikka siitä Yamahan RM1x-lootasta, joka Darudella ainakin alkuaikoina näytti olevan. Joku huono 303-emulaatio kai se on olevinaan ja nyt joku vielä koittaa matkia sitä!:(
Avatar
#75 • • Tuppu_ Guest


Joku huono 303-emulaatio kai se on olevinaan ja nyt joku vielä koittaa matkia sitä!:(



Nojoo, itseasiassa esitin asian hieman toisin kuin alunperin oli tarkoitus. Itseäni oikeastaan kiinnostaa paljon enemmän kuinka se Caaterin töräys tehdään ja millä, ei niinkään toi Darude-töräys. Siksi lähdin kuitenkin liikkeelle tolla darude-jutulla, kun CM oli juuri sitä ennen heittänyt kehiin linkin mp3-tiedostoon, jossa oli soittanut pätkän sandstormin "strings-leadilla", joten ajattelin jatkaa "darude"-linjalla. Tosiaan mulle oikeestaan sama, vaikken saiskaan tota darude-töräystä, kun en sillä mitään tekiskään. Sensijaan se caaterin töräys kiinnostaa paljon enemmän, kun se on paljon parempikin. Siitä vääntämällä vois saada jonkun oman sit... Näin siis vain asiaa selventäen...;)
Avatar
#76 • • nutiplam Guest



Tosiaan mulle oikeestaan sama, vaikken saiskaan tota darude-töräystä, kun en sillä mitään tekiskään. Sensijaan se caaterin töräys kiinnostaa paljon enemmän, kun se on paljon parempikin. Siitä vääntämällä vois saada jonkun oman sit... Näin siis vain asiaa selventäen...;)


No sitähän minäkin;) On nimittäin aika loppuunkulunut toi darude-narina.
Avatar
#78 • • athmos Guest




Mun 8080 on niin uus, että siinä on tuo 1.04 käyttis :D . Eipähän tarvii kikkailla päivityksen kanssa ;) ...



;)
Avatar
#79 • • QPS Guest
Tolla Caaterin "II Level" levyllä on aikas paljon hyviä biisiä, jos niitä kuunnelluttaa tutuille niin eivät kyllä usko, kun kuulevat, että ne Caaterin biisei. Toltahan levyltä löytyy myös juuri tuo "My Brain Hurts"... On Caaterin linja muuttunut hiukan noista ekoista levyistä :D !!! Vielä täytyis jostain löytää Caaterin I (First) levy, kun se puuttuu kokoelmista. Mutta ei ole vaan tullut vielä vastaan :(... Mutta toivossahan on hyvä elää :)...
Avatar
#80 • • QPS Guest
...Sano Lapamato!!! :D


(Tässä taas nähtiin huono Suomalainen huumorintaju :) )