Roland JP8000

245 posts, 13 pages, 57,232 views

Avatar
#121 • • MikkiHiiri Guest

muistaakseni Inc/Dec napeilla voi editoida niitä parametrejä Scope tilassa..



Enpä muuten itekää tota ollu hoksannu. Thanks neuvosta ;)
Avatar
#122 • • OSC8 Guest

muistaakseni Inc/Dec napeilla voi editoida niitä parametrejä Scope tilassa..



Jees, ilmeisesti JP8k:ssa ei sitten ole ollenkaan varsinaista edit -tilaa scopelle? 8080:ssa kun painaa toisen kerran scope -painiketta, voi slidereita/potikoita väännellä niin että arvot vaihtuvat ja näkyvät samaan aikaan näytöllä.
Avatar
#123 • • Tuppu_ Guest
Osaako joku kertoa, miten tuo 8080:n unison oikein toimii käytännössä? Kone menee kyllä monoksi jos se vain on päällä ja niin lukee manuaalissakin. Äänien käyttö menee kuulemma sen mukaan, miten ne on assignoitu kummallekin partille, mutta olipa jakosuhde mikä hyvänsä, niin menevätkö ihan kaikki äänet koko soundiin heti, jos oon tehny vaikka 2 layerin supersahavingutuksen ja lyön unisonin päälle? Ainakaan ääneen ei vaikuta, vaikka tuota voice assign -jakosuhdetta muuttaisi. Ääni kyllä selvästi voimistuu ja paksunee, kun unisonin laittaa päälle (niinkuin pitääkin), jos varsinkin vetää detunen tappiin ja kengittää vielä part detuneakin, mutta olisi mielenkiintoista tietää, meneekö kaikki äänet aina suoraan käyttöön, jos 2 layeria on jo käytössä samalle soundille? Ilmeisesti säätöjen kans ei oo mitään ihmeempiä tehtävissä, kun tuo voice assign ei vaikuttaisi toimivan mitenkään kahta layeria käytettäessä.

No, on tässä muutamia kivoja lisiä verrattuna perus- kasitonniseen. :hearts:
Avatar
#124 • • whuf. Guest

Osaako joku kertoa, miten tuo 8080:n unison oikein toimii käytännössä? Kone menee kyllä monoksi jos se vain on päällä ja niin lukee manuaalissakin. Äänien käyttö menee kuulemma sen mukaan, miten ne on assignoitu kummallekin partille, mutta olipa jakosuhde mikä hyvänsä, niin menevätkö ihan kaikki äänet koko soundiin heti, jos oon tehny vaikka 2 layerin supersahavingutuksen ja lyön unisonin päälle? Ainakaan ääneen ei vaikuta, vaikka tuota voice assign -jakosuhdetta muuttaisi. Ääni kyllä selvästi voimistuu ja paksunee, kun unisonin laittaa päälle (niinkuin pitääkin), jos varsinkin vetää detunen tappiin ja kengittää vielä part detuneakin, mutta olisi mielenkiintoista tietää, meneekö kaikki äänet aina suoraan käyttöön, jos 2 layeria on jo käytössä samalle soundille? Ilmeisesti säätöjen kans ei oo mitään ihmeempiä tehtävissä, kun tuo voice assign ei vaikuttaisi toimivan mitenkään kahta layeria käytettäessä.

No, on tässä muutamia kivoja lisiä verrattuna perus- kasitonniseen. :hearts:



Eikös unisonin tekninen määritelmä jp-8080:ssa mene niin että se stackkaa 5voicea päällekkäin ja tekee soundista monophonisen?
Vai onko se 3 vai 4? Sikäli mikäli se on tuo 5 niin eikai voice assigni edes voisi vaikuttaa mitään unisonin imiessä kaikki voicet?(10)
Ellet sitten käytä kahta Eri soundia joista vain toisessa on unisoni. Saako silloin soitettua kahta nuottia sillä unisonisoundilla?
Olis mielenkiintosta tietää jos joskus vaikka harkitsis tuota 8080:aa..
Avatar
#125 • • 029 Guest
onkos kukaan tääl updeitannu JP8080:n OS:ää 1.04:ks? ...saati toimiiko muilla noi rolandin ainoot ohjeet OS:ään liittyen et toi näyttää OS version käynnistyksen yhteydessä, kun pitää LFOwaveform, sekä 1 & 2 (ruudun alapuolelta) pohjassa samalla kun laittaa POWERin päälle?

Mulla filsu napsuu vitusti liikaa delayn kans ja epäilisin et mulla on vanha os tässä just hommaamassani JP8080:ssa.

Mistään ei löydy kunnon ohjeita ton OSän updeittaamiseen (tästä vois laittaa rolandille noottia, vaik tuskin siitä mitään apua varmaan ois :) )eikä toi taida tajuta vastaanottaa noita paketteja ilman mitään moodia...

JP8080 josta puhuin aiemmin tässä topikissa ei oo nyt mestoilla joten sen toimivuutta en voi nyt tässä lonkalta verrata :(

Perkeleen Roland... oikeesti paskempaa asiakatukea saa kyllä varmasti hakee =D
Avatar
#126 • • timppa^ Guest


Perkeleen Roland... oikeesti paskempaa asiakatukea saa kyllä varmasti hakee =D



<ot>

Mut Rolandin Timo Ahlqvist korjas mun kolkin :heart: :heart:

</ot>
Avatar
#127 • • OSC8 Guest

Perkeleen Roland... oikeesti paskempaa asiakatukea saa kyllä varmasti hakee =D



Kandee varmaan sit soittaa suoraan rollolle, niitten websivuilta löytyi:

Tuotetuki päivisin: 09-68240222 klo 14 - 16


Mä emailasin joskus noille ja kyselin hintaa MC-505:n näytön vaihtamiselle, ei tullu vastausta, mutta kun soitin tohon numeroon niin sain ihan ystävällistä palvelua. Mä veikkaan että niiltä löytyy ihan salettiin joku ohje (service manualista tms) miten JP-8080:n OS updeitataan.
Avatar
#128 • • OSC8 Guest
Pariin otteeseen tullut nähtyä myynnissä JP:tä joissa on mukana ostettuja soundsettejä, en muista oliko Manuel Schleis yksi soundsettien tekijöistä (voi olla että sekotan Virukseenkin)..

Mistäs niitä saa, vai saako enää mistään? Kellään kokemuksia, tekeekö noilla soundeilla mitään eli ovatko metsästämisen arvoisia?
Avatar
#129 • • MikkiHiiri Guest

Mistäs niitä saa, vai saako enää mistään? Kellään kokemuksia, tekeekö noilla soundeilla mitään eli ovatko metsästämisen arvoisia?



No tolla Manuelin setillä ei kyllä tee mitään. Ylihintainen ja nykyään kaikki presetit
puhkikäytetty.
Avatar
#130 • • Tuppu_ Guest
Niitä settejähän on yht. 3kpl. Eivät kaikki soundit tietenkään missään setissä ole hyviä, mutta noiden settien tarkoitus onkin, että niistä löytyy monet tunnetut soundit valmiina, kun kaikki ei niitä itse jaksa/osaa lähteä vääntämään ja näin tekijä mm. sivuillaan kertoo. On noissa seteissä monia hyödyllisiäkin soundeja. Mutta enpä itsekään noita hommannut sen takia, etten osaisi tehdä soundeja (parhaat soundit omassakin koneessa on ite väännettyjä), vaan sen takia, että tylsät peruspresetit saivat kyytiä ja noissa on kuitenkin monia hyviä pohjasoundeja, mistä voi lähteä rakentamaan omia. Ja kyllähän hommia aina helpottaa laajemmat ja paremmat preset-valikoimat. Niitäkin selailemalla saa uusia visioita. Ja vaikka mikki ei tykänny, niin ei se silti automaattisesti tarkoita, että nuo setit huonoja olisi. Ohan siellä seassa monia saksa-trance-soundeja, hieman ilorallattelun puolelle meneviä ja jotka ei meitä trance-miehiä kovin säväytä, mutta sanoisin, että suurin osa noista soundeista on suht. käyttökelpoisia.

Edit: Tuli vain mieleen, että montako sellaista soundia JP:llä saa tehtyä, ettei soundais puhkikäytetyltä. Ainakaan supersahalla ei helposti onnistu. :D Kiva sillä kuitenkin on soitella joskus noita legendaarisia trance-hittejä. ;) Nykyään olenkin käyttäny jp:tä ennemminkin basslineihin.
Avatar
#131 • • OSC8 Guest

onkos kukaan tääl updeitannu JP8080:n OS:ää 1.04:ks?



Heräs vielä sellanen ajatus, että onkohan sittenkään tolle 8080:lle ikinä tullutkaan OS-updatea.. Ainakin kun katsoo jenkkilän rollon tukisivuilta niin sieltä ei löydy OS päivitystä kuin 8000:lle?

Tässä nyt ainakin sit copypastea ton 8000:n updeittaamisesta, koklaa toimisko samat painikkeet 8080:ssa (eli meneekö Ready to update -tilaan)?



JP-8000 Software Update Procedure



1) Connect the sequencer MIDI-OUT to the JP-8000 MIDI-IN.
2) Turn on the power of the JP-8000 while holding down the [LFO1 WAVEFORM],
[OSC1 WAVEFORM], [OSC2 SYNC] and [OSC2 WAVEFORM] buttons.
3) Press REC.
4) When 'Ready to update' appears on the screen, send the first file (_00001.mid)
from your sequencer.
5) When the file is completed, verify that the checksum is indicated as below.

Avatar
#132 • • dj daniel Guest
Ei sitten kannata ryssiä päivitystä, jos sähköt katkeaa muistin polton aikana, niin main boardi menee vaihtoon.
Avatar
#133 • • whuf. Guest

Ei sitten kannata ryssiä päivitystä, jos sähköt katkeaa muistin polton aikana, niin main boardi menee vaihtoon.



Jos noin pääsee käymään niin kotivakuutus ilmeisesti korvaa?
Siis sähkökatkos kesken updaten, joka siis periaatteessa rikkoo laitteen.
Avatar
#134 • • 029 Guest

onkos kukaan tääl updeitannu JP8080:n OS:ää 1.04:ks?



Heräs vielä sellanen ajatus, että onkohan sittenkään tolle 8080:lle ikinä tullutkaan OS-updatea.. Ainakin kun katsoo jenkkilän rollon tukisivuilta niin sieltä ei löydy OS päivitystä kuin 8000:lle?



jooh :) vaik tästä jo puhuttiinki sun kans puhelimessa niin tänne vielä et 8080aan on sellanen update kun 1.04 joka fiksaa jotain bugeja mitä oli aikasissa 1.03ssa :)

Mutjuup... eipä toi nyt niin sikana napsu et taidan jättää updeittaamatta :) meni vaan hermo lauantaina kun ohjeita ei löydy mistään et milläs *itulla noi midit ajetaan sisään =D hhehhh...

juu... tarvii testata tota numeroo - oon kyl aika varma et sieltä saattas löytyä apu :) thanx kaikille

edit: kirosana sensuroitu :)
Avatar
#135 • • holle Guest
Antakaas nyt viisaammat neuvoja. Meikä ei saa tosta laitteesta niiku mitään irti. Manuaalin oon lukenu nyt kannesta kanteen, mutta luku"näin teet sitä kuuluisaa trancesaundia" ei sattunut silmään. Vaikka olen tossa googlettanu, niin ohjesivut on aikas vähissä. Trance.nu oli paras..kunnon "haista p..."ohjeisto. Jos tosta ei ala saamaan jotain mullistavaa irti, niin seisokoon tossa seuraavan 30v. :D
Avatar
#136 • • Daniel Braun Guest

Antakaas nyt viisaammat neuvoja. Meikä ei saa tosta laitteesta niiku mitään irti. Manuaalin oon lukenu nyt kannesta kanteen, mutta luku"näin teet sitä kuuluisaa trancesaundia" ei sattunut silmään. Vaikka olen tossa googlettanu, niin ohjesivut on aikas vähissä. Trance.nu oli paras..kunnon "haista p..."ohjeisto. Jos tosta ei ala saamaan jotain mullistavaa irti, niin seisokoon tossa seuraavan 30v. :D


Lahjoita laite mulle :excellent:
Nih, älä turhaan jätä sitä seisomaan paikalleen...
Onhan se jo saanut nököttää käyttämättömänä liian pitkään.
Taitaa olla vähiten käytettyjä JP:tä joita tiedän.
Avatar
#137 • • xybo Guest

Antakaas nyt viisaammat neuvoja. Meikä ei saa tosta laitteesta niiku mitään irti. Manuaalin oon lukenu nyt kannesta kanteen, mutta luku"näin teet sitä kuuluisaa trancesaundia" ei sattunut silmään. Vaikka olen tossa googlettanu, niin ohjesivut on aikas vähissä. Trance.nu oli paras..kunnon "haista p..."ohjeisto. Jos tosta ei ala saamaan jotain mullistavaa irti, niin seisokoon tossa seuraavan 30v. :D



Minähän en laitteesta juuri mitään tiedä, paitsi supasoon <3
mutta netissä on montakin mestaa jotka myy vaikka minkälaisia
valmiita patcheja ja asetuksia, jos itseltä ei löydy skillejä ruuvvata
sopivaa soundia.. toisaalta jos siitä ei saa mitään kivaa soundia
ulos niin kannattaa myydä pois...

-- xybo
Avatar
#138 • • holle Guest
Niin ja sitten vielä toinen juttu. Onkos muut saaneet imutettua noita Brianin sivuilta noita patcheja? Meikä kun ei löydä tota pfm.-tiedostoa, ei sitten mistään. syx. löytyy, mutta toimivaa ohjelmaa sen siirtämiseksi en o löytänyt.
Avatar
#140 • • holle Guest

Lataa MIDIOX, pitäis aueta .syx tiedostot.

JP8080 käyttiksen 1.4 päivityksestä on juttua brittirolandin sivulla:
http://www.roland.co.uk/faqsearchcat.asp?id=JP-8080

Juu, tiedän, että olen Suomen palikoin tuleva opettaja, mutta nyt 2h rassasin tuota midioxia, eivatkä saundit vieläkään ole koneella... Ehkäö parempi myydä koko paska pois, kun ei pääse mihinkään sen kanssa. Mikään ei toimi niiku sen pitäis.. Mulla on sellainen henkilökohtainen ongelma, että jos asiassa joku ei auta alkuun ja näytä mitä pitäisi tehdä, niin en pääse puuta pitemmälle. Olen kaveripiirini ainoa jp8000 omista, en ylpeä sellainen. Mulla ei yksinkertaisesti ole yhtään ihmistä, joka neuvoisi mulle mitä kannattaa koettaa/mitä pitäisi tehdä, että homman saa toimimaan. Täällä taas on paikka täynnä ihmisiä, jotka tietävät asiasta melkein kaiken, joten pliis auttakaa minua...alan olla epätoivoinen.