Youth against Facebook

168 posts, 9 pages, 44,806 views

sadesola

Posts: 409

#121 • • sadesola Kettu mikä kettu
Minulla ei ollut mitään Facebookkia vastaan,
kunnes joka toinen tuttava/työkaveri/ystävä/
sukulainen alkoi kysellä, olenko jo siellä.

*igor*

Työnnän mieluummin perseeni pakastimeen kuin
naamani sille sivustolle. Muut tehköön mitä haluavat.

--
KABOOM!

spoinkel

Posts: 398

#123 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Harvard 02138 -lehti julkaisi pitkähkön jutun siitä, miten Mark Zuckerberg todennäköisesti pölli ideoita kavereidensa ConnectU-verkostosta. Poking Facebook.

Zuckerberg itse on yrittänyt sensuroida artikkelia. Facebook Founder Finds He Wants Some Privacy.

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Syntse

Posts: 1,652

#124 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

xybo, 5.12.2007 00:30:
Nyt kun myspace.com:in menee auto-fucking-maagisesti suomenkielelle (pitäisi olla joku laki jonka nojalla saisi tappaa tuollaisten ideoiden kehittäjiä vapaasti), ei ole enää mitään syytä ikinä käydä siellä ja facebookin arvo senkun nousee.



Niin tossa joku aika sittenhän siellä tuli info että voidaan valita että halutaanko omalla kielellä näkyviin tuo myspace, itse ainakin tuolloin valitsin ihan englannin enkä suomea. Ja tuonhan voi muuttaa sieltä muuta profiilia -> tilin asetukset ja sitten sieltä oletus kieli. (edit profile -> account settings -> preferred site & language) ;)
Yallu

Posts: 1,910

#125 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

sadesola, 3.12.2007 18:24:
Minulla ei ollut mitään Facebookkia vastaan,
kunnes joka toinen tuttava/työkaveri/ystävä/
sukulainen alkoi kysellä, olenko jo siellä.

*igor*

Työnnän mieluummin perseeni pakastimeen kuin
naamani sille sivustolle. Muut tehköön mitä haluavat.



Oletkos kuullut Ignoresta?
xybo

Posts: 1,100

#126 • • xybo meeple!

Syntse, 5.12.2007 08:35:
---
xybo, 5.12.2007 00:30:
Nyt kun myspace.com:in menee auto-fucking-maagisesti suomenkielelle (pitäisi olla joku laki jonka nojalla saisi tappaa tuollaisten ideoiden kehittäjiä vapaasti), ei ole enää mitään syytä ikinä käydä siellä ja facebookin arvo senkun nousee.

---


Niin tossa joku aika sittenhän siellä tuli info että voidaan valita että halutaanko omalla kielellä näkyviin tuo myspace, itse ainakin tuolloin valitsin ihan englannin enkä suomea. Ja tuonhan voi muuttaa sieltä muuta profiilia -> tilin asetukset ja sitten sieltä oletus kieli. (edit profile -> account settings -> preferred site & language) ;)



Kysymys onkin siitä, että jos ei ole loggaantuneena myspaceen. Jos olet ongelmaa ei ole. Mut jos haluat käydä katsomassa vaan jonkun bändin sivua. Ne lukee nyt suomeksi automaagisesti.
ezzy

Posts: 8,060

#127 • • ezzy Droid-pappa

xybo, 5.12.2007 11:25:
---
Syntse, 5.12.2007 08:35:
---
xybo, 5.12.2007 00:30:
Nyt kun myspace.com:in menee auto-fucking-maagisesti suomenkielelle (pitäisi olla joku laki jonka nojalla saisi tappaa tuollaisten ideoiden kehittäjiä vapaasti), ei ole enää mitään syytä ikinä käydä siellä ja facebookin arvo senkun nousee.

---


Niin tossa joku aika sittenhän siellä tuli info että voidaan valita että halutaanko omalla kielellä näkyviin tuo myspace, itse ainakin tuolloin valitsin ihan englannin enkä suomea. Ja tuonhan voi muuttaa sieltä muuta profiilia -> tilin asetukset ja sitten sieltä oletus kieli. (edit profile -> account settings -> preferred site & language) ;)

---


Kysymys onkin siitä, että jos ei ole loggaantuneena myspaceen. Jos olet ongelmaa ei ole. Mut jos haluat käydä katsomassa vaan jonkun bändin sivua. Ne lukee nyt suomeksi automaagisesti.



Toi on kyllä käsittämätöntä paskaa, pisti kans vituttamaan. Ei sikseen, että käyttäisin MyShaissee aktiivisesti, mutta silti.
Syntse

Posts: 1,652

#128 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

xybo, 5.12.2007 11:25:
---
Syntse, 5.12.2007 08:35:
---
xybo, 5.12.2007 00:30:
Nyt kun myspace.com:in menee auto-fucking-maagisesti suomenkielelle (pitäisi olla joku laki jonka nojalla saisi tappaa tuollaisten ideoiden kehittäjiä vapaasti), ei ole enää mitään syytä ikinä käydä siellä ja facebookin arvo senkun nousee.

---


Niin tossa joku aika sittenhän siellä tuli info että voidaan valita että halutaanko omalla kielellä näkyviin tuo myspace, itse ainakin tuolloin valitsin ihan englannin enkä suomea. Ja tuonhan voi muuttaa sieltä muuta profiilia -> tilin asetukset ja sitten sieltä oletus kieli. (edit profile -> account settings -> preferred site & language) ;)

---


Kysymys onkin siitä, että jos ei ole loggaantuneena myspaceen. Jos olet ongelmaa ei ole. Mut jos haluat käydä katsomassa vaan jonkun bändin sivua. Ne lukee nyt suomeksi automaagisesti.



Aa silleen... toi on varmaan jossain keksissä varmaan koska itsellä tulee ihan englannilla vaikken olisi loggautuneena. Kyl lähtis itsellänikin mielenkiinto jos rupeis suomeksi näkymään.
tbo

Posts: 935

#129 • • Edited tbo budhisattva

Yallu, 5.12.2007 08:40:

Oletkos kuullut Ignoresta?



paska ei lakkaa haisemasta vaikka siinä olisikin ignore-feature.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

tbo

Posts: 935

#131 • • Edited tbo budhisattva

Steven Hoaks, 5.12.2007 17:41:

Voisko joku lyhyesti kääntää tän pointin...

Vähän liian vaikeeta amerikkaa / nörttisanastoa mulle *uuh*



"Facebook's controversial Beacon ad system tracks users' off-Facebook activities even if those users are logged off from the social-networking site and have previously declined having their activities on specific external sites broadcast to their Facebook friends"

Eli sitä et toi FBn Beacon-ominaisuus jäljittää käyttäjien tekemisiä ympäri verkkoa _silloinkin_kuin_nämä_eivät_ole_loggaantuneena_FBhen_ ja _ovat_kieltäneet_tiettyjen_saittien_käytöstä_raportoinnin_.

Vitun kuumottavaa touhua. Mua ette saa kusetettua, FB saa haistaa vitut mun puolestani.

ed: Toi Beacon ei toimi kuin valituilla saiteilla, mut on se silti perseestä. "Beacon tracks certain activities of Facebook users on more than 40 participating Web sites, including those of Blockbuster and Fandango, and reports those activities to the users' set of Facebook friends, unless told not to do so."

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Worin

Posts: 526

#132 • • Worin
facebook (spämbook) villitys tuli ihan katveesta meikäläiselle. En ois aluks logannu ollenkaan, mut sit kaveri pelas warbookkia siellä ja innostuin siitä ja reggasin oikeella nimellä, mut väärällä syntymäajalla. Muita tietoja en oo sinne laittanu ja en taidakkaan laittaa kun ei mua kiinnosta esitellä itteeni jossain helvetin verkkosysteemissä. Nyttenkin tulee yhtenään jotain messua "your friend did this and that" Ei kiinnosta. En ymmärrä mitä vasten kaikki on niin innoissaan tosta systeemistä onko toi sitten vanhemmalle polvelle eka nettiportaali.

Kokoajan tulee jatkuvaa hypetystä facebookista ja mä en ees tiedä tai oo ottanu selvää miten voin sendiä messua siellä. En tajua, ymmärrä, käsitä, minkä takia se on niin kova sana. Sit vielä jotkut ministeritkin reggailee sinne, ihan kun niillä ei muuten jos ois tekemistä julkisuuden kans.

Väkisin joutuu pohtii syitä et miten tollanen portaali nyt on niin kovan hehkutuksen alaisuudessa. Pakko olla joku työpaikkojen ylistys setti tai ensimmäinen varteenotettava portaali vanhemmille ihmisille. Ei se nyt niin ihmeellinen kuitenkaan ole.

Sekavaa settiä mut kuitenkin varmaan aika monella samat fiilikset kyseisestä systeemistä.
mastream

Posts: 549

#134 • • mastream

tbo, 5.12.2007 17:48:


"Facebook's controversial Beacon ad system tracks users' off-Facebook activities even if those users are logged off from the social-networking site and have previously declined having their activities on specific external sites broadcast to their Facebook friends"

Eli sitä et toi FBn Beacon-ominaisuus jäljittää käyttäjien tekemisiä ympäri verkkoa _silloinkin_kuin_nämä_eivät_ole_loggaantuneena_FBhen_ ja _ovat_kieltäneet_tiettyjen_saittien_käytöstä_raportoinnin_.

Vitun kuumottavaa touhua. Mua ette saa kusetettua, FB saa haistaa vitut mun puolestani.

ed: Toi Beacon ei toimi kuin valituilla saiteilla, mut on se silti perseestä. "Beacon tracks certain activities of Facebook users on more than 40 participating Web sites, including those of Blockbuster and Fandango, and reports those activities to the users' set of Facebook friends, unless told not to do so."



Hmm, perustuuko tämä jäljitys kekseihin vai mihin?
Syce

Posts: 1,649

#136 • • Syce
Joo ei... Jos joku haluaa tietonsa jakaa muille niin sen tehkööt. Mulle riiittää se että itse tiedän missä olen ollu ja menny x) (joskaan en aina itsekkään... *nauru*) En ole tutustunu koko sivuun... et mielenkiinnosta kertokaas..ketkä tiedätte, että onko mahdollista poistaa oma profiili sieltä kokonaan jos näin joskus haluais? *ding* Jos voi niin hieman mietityttää et katoaako ne tiedot oikeasti sieltä pois vai jääkö ne mahtavaan bittihelvettiin ja tulee sua vastaan siellä missä sitä viimeiseksi haluat..
Individual

Posts: 10,942

#138 • • Edited Individual HYPNO!
Jeps, katellaan nyt vähän aikaa. Positiivisiin puoliin kuuluu kuulumisten vaihtaminen erään vanhan luokkakaverin/ kaverin kanssa, josta en tiennytkään, että se on muuttanut sveduihin. En ole näitä ihmisiä, joita koitan tuolla tavoitella, pyytämäss kalaan, mutta kyllä, on ihan vänkää tietää, missä ne huitelee nykyään. Miinuspuolelle voidaan laskea jonkinasteinen sekavuus käytettävyydessä. Tulihan tuonne maispeissiinkin sivut pygättyä, mutta aika turhat ne on vielä tässä vaiheessa, ku ei ole mitään oikein mitä promota siellä.
Karski

Posts: 6,049

#139 • • Edited Karski Pomon kätyri

Worin, 5.12.2007 17:53:
onko toi sitten vanhemmalle polvelle eka nettiportaali.



Tossahan se on. Tuol on esim. monta sellasta vanhaa
koulukaveria, jotka ei o ennen tätä käyttäny
nettiä muuten ku sähköpostien lukemiseen,
edes surffaaminen ei o kiinnostanu sen kummemmin.

Yks, mitä ihan nuorimmat ei myöskään tunnu tajuavan
on se, että näille ihmisille, joiden opiskeluaikoinakin
ihmisillä oli LANKAPUHELIMET ja yhteydenpito tuttuihin
oli huomattavasti hankalampaa jollei ollu ihan saatanan
aktiivinen, tää avaa täysin uuden maailman.

Esim. omallakin kohdallani vanhoissa lukioaikaisissa
tutuissa olis ollu useampiakin tyyppejä, joiden kanssa
olis ollu mukavaa nähdä vaik kerran vuodessa ja vaihtaa
tuoreimmat kuulumiset, mut kun sillon ei ollu kenelläkään
kännyköitä ja vaan meillä nörtimmillä oli sähköpostiosoitteet
(ja kas - just näiden sähköpostillisten kanssa onkin tullut
pidettyä eniten yhteyttä) niin nyt kun nekin ihmiset on tullu
facebookiin niin on herätelty ihan uudella tavalla ajatusta
pienestä jälleennäkemisestä yms.

Lyhyesti: kyllä, 30+ -sukupolville FB on se läpimurto,
ja kyllin ymmärrettävä sovellus verkostoitumiseen
netissä. Tätä on hankala tajuta jos on ala-asteesta
lähtien omistanu kännykän ja käyttäny klubbaria.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

DiamonDie

Posts: 676

#140 • • DiamonDie mediahippi
Minä en ole liittynyt Facebookiin (tai MySpaceen) enkä aiokaan liittyä. Syy ei ole se, että vastustaisin noita sivustoja tai haluaisin "kapinoida", mutta olen 12 vuoden netissä vietetyn ajan aikana päätynyt jos johonkin yhteisöön jo. Olen IRC-galleriassa, DeviantARTissa, Orkutissa (joka on ihan hirveä saitti, mutta löysin sieltä yhden parhaista ystävistäni silti), useammissa demoskeneyhteisöissä yms ja lisäksi käytän lukuisia IRC-kanavia, uutisryhmiä ja foorumeita. Jos liittyisin vielä johonkin, menisi kaikki aikani netissä roikkumiseen ja viestien tarkistamiseen - en puhu riippuvuudesta vaan siitä, että viestien tarkistaminen ja niihin vastailu vie vääjäämättä aikaa. Turha sitä on tietoisesti nettiorjuuttaa itseään yhtään nykyistä enempää.

Ei tosin mitenkään erityisesti miellytä MySpacen meno, jossa sivut flooditaan täyteen GIF-animaatioita, Flasheja, videopätkiä, päiväkirjameemejä ja muuta riemunkirjavaa sälää. En tiedä onko FB tuollainen myös, mutta olettaisin että joo. Pidän enemmän tekstimuotoisesta kommunikaatiosta. Vanhat tutut löytävät minut Googlella tai IRC-galleriasta jne. Uusia tuttuja saan jo pelkästään omien kotisivujeni kautta ihan riittävästi.