Youth against Facebook

168 posts, 9 pages, 44,798 views

-Casper-

Posts: 1,363

#61 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

pupuTupuna, 28.11.2007 14:44:
Täältä löytyy myös vastustaja! O/ En ole liittynyt, enkä liity. *hihu*


Komppaan pupua*hihu*
Mark

Posts: 7,311

#62 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Anime, 28.11.2007 16:39:
---
Slusse, 28.11.2007 14:13:
Hmm, vähän haiskahtaa siltä että osa on facebookkia vastaan vaan sen takia koska se on just nyt huippusuosittu. On aina kivaa olla vähä eri mieltä ns. vastis, eikö? ;) Omasta mielestä FB on hyvä palvelu mist voi löytää vanhoja tuttuja (esim. vanhoja koulukavereita), vaihtaa kuulumisia eri ihmisten kanssa (esim jos toinen sattuu asuu toisella puolella palloa) ja sen sellaista. Jossain vaiheessa FB suosio varmasti laskee (tai ei ainakaan nouse) ja sit tulee joku uus saitti mikä räjähtää joka puolelle. Sellasta se on. Ei pidä vastustaa kaikkea uutta (vaikkei FB ole edes uus). Kannattaa ottaa rennosti ja olla avarakatseinen.

--
n

---


Word *piis*



Tai yksinkertasesti järjetön hype mihin jengi hyppää silmät kiinni messiin ollakseen in pistää vituttaan :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Anselmi

Posts: 2,578

#63 • • Edited Anselmi And sell me

Anime, 28.11.2007 16:39:
---
Slusse, 28.11.2007 14:13:
Hmm, vähän haiskahtaa siltä että osa on facebookkia vastaan vaan sen takia koska se on just nyt huippusuosittu. On aina kivaa olla vähä eri mieltä ns. vastis, eikö? ;) Omasta mielestä FB on hyvä palvelu mist voi löytää vanhoja tuttuja (esim. vanhoja koulukavereita), vaihtaa kuulumisia eri ihmisten kanssa (esim jos toinen sattuu asuu toisella puolella palloa) ja sen sellaista. Jossain vaiheessa FB suosio varmasti laskee (tai ei ainakaan nouse) ja sit tulee joku uus saitti mikä räjähtää joka puolelle. Sellasta se on. Ei pidä vastustaa kaikkea uutta (vaikkei FB ole edes uus). Kannattaa ottaa rennosti ja olla avarakatseinen.

--
n

---


Word *piis*


Imo tuo suosio on juurikin FB:n vahvimpia valtteja. Ei se käyttöliittymältään ja ominaisuuksiltaan ole paras. Mutta se että siellä on kaikki "saman katon alla" tekee siitä kätevän. Esim. tiedottaessaan vaikka kissansa ristiäisistä FB on erittäin näpsäkkä keino. Mitä enemmän väkeä sen parempi käyttäjän kannalta.

Se että niitä kavereitaan ei sieltä löydä puolessa minuutissa, varsinkaan jos ei osaa sitä käyttää. Ei tarkoita sitä etteikö siellä niitä kovasti paljon olisi.

EDIT: Toki jos kaikki elämän tärkeät ihmiset löytyy klubbarista, niin sitten tuota ei tarvi.

--
sen pituinen se

Anime

Posts: 1,939

#64 • • Anime Retrostööpeli

Mark, 28.11.2007 16:45:
---
Anime, 28.11.2007 16:39:
---
Slusse, klips
Tai yksinkertasesti järjetön hype mihin jengi hyppää silmät kiinni messiin ollakseen in pistää vituttaan :)

-M


Mä oon löytäny FB:stä iän ikuisuuden vanhoi kavereita ala- ja ylä-asteelta, pöndeporukoit, työkavereita tai muuten vaan ihmisiä keihin on yhteys kadonnut vuosien varrella. Lisäx FB toimii mulle pirun hyvänä markkinointikanavana ihan Mossoo ja Baleariumii ajatellen. Kaikki mun n.800 kaveria on oikeesti kavereita, en mä tuntemattomii hyväksy. Eli täs ei oo mistään pakko olla in- meiningistä kysymys..

Joilleki toimii, joilleki ei. Mulle toimii ja mä oon ihan tyytis. Muut saa olla mitä mieltä haluaa, ei kukaan pakota liittyy nassukirjaseen.. *piis*

Protestoikaa ihmeessä massaa vastaan jos siitä kiksit saa *hymy*

--
-K

Avatar
#65 • • astaroth Guest
käyttäköön, ketä tarpeelliseksi kokee. itse en usko fb:n tarjoavan minulle juuri mitään olennaista. vanhoja tuttuja ei kyllä kiinnosta niin vittuakaan nähdä, oon onnellisempi ilman :D

myspace riittää palvelemaan tällä haavaa. en kiellä, ettenkö joskus saattaisi rekisteröityä, mutta kohta alkaa ahdistamaan kun ei enää meinaa osata muistaa minne kaikkialle sitä on rekisteröitynyt ja missä täytyisi ylläpitää kontakteja - vielä kun noissa tuskin on aikaa roikkua ylipäätään. siinä vaiheessa, kun tuonne rekkaisin, niin todennäköisesti fb on jo menneen talven lumia
Mark

Posts: 7,311

#66 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Anime, 28.11.2007 16:50:
-Mä oon löytäny FB:stä iän ikuisuuden vanhoi kavereita ala- ja ylä-asteelta, pöndeporukoit, työkavereita tai muuten vaan ihmisiä keihin on yhteys kadonnut vuosien varrella. Lisäx FB toimii mulle pirun hyvänä markkinointikanavana ihan Mossoo ja Baleariumii ajatellen. Kaikki mun n.800 kaveria on oikeesti kavereita, en mä tuntemattomii hyväksy. Eli täs ei oo mistään pakko olla in- meiningistä kysymys..

Joilleki toimii, joilleki ei. Mulle toimii ja mä oon ihan tyytis. Muut saa olla mitä mieltä haluaa, ei kukaan pakota liittyy nassukirjaseen.. *piis*

Protestoikaa ihmeessä massaa vastaan jos siitä kiksit saa *hymy*



Jeah, vaikka quottasinkin sua niin ei toi ollut mitenkään sulle osotettu, ois pitäny quotee vissiin sitä originaalia missä vihjailtiin vastustamisesta vaan vastustamisen ilon puolesta :) Mut joo, tääl on jo kaikki argumentit sanottu miks mun mielestä FB on turhake, enkä mä siitä vastustamisesta kiksejä saa, lähinnä en koe että FB tois mun elämälle yhtään mitään lisä-arvoa. Ja ps. on se kyl oikeesti aika helvetin täynnä karkkia ja sekava :P

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Anime

Posts: 1,939

#67 • • Anime Retrostööpeli

Mark,
Jeah, vaikka quottasinkin sua niin ei toi ollut mitenkään sulle osotettu, ois pitäny quotee vissiin sitä originaalia missä vihjailtiin vastustamisesta vaan vastustamisen ilon puolesta :) Mut joo, tääl on jo kaikki argumentit sanottu miks mun mielestä FB on turhake, enkä mä siitä vastustamisesta kiksejä saa, lähinnä en koe että FB tois mun elämälle yhtään mitään lisä-arvoa. Ja ps. on se kyl oikeesti aika helvetin täynnä karkkia ja sekava :P

-M


Ei mul kato oo huumorintajuu, otan kaikki itseeni ja henkilökohtaisesti *nauru*

--
-K

Zapa

Posts: 1,393

#68 • • Zapa Mr Wrangler
Miksi esim liittyä Facebookiin joidenkin ikivanhojen kavereiden löytämisen takia? Jos mulla on asiaa tai haluan tietää mitä kuuluu vanhalle koulukaverille, etsin sen puh.numeron enkä liity facebookiin sen takia. Eikö ihmisiin voi pitää yhteyttä muuten kuin joidenkin typerien web-sivustojen kautta? Ihmeelliseksi menee maailma.

Tää on tätä massahysteriaa että jos sä liityit, ei hitto - mun on kanssa liityttävä.
*Stardust*

Posts: 202

#69 • • *Stardust*
Itse n. kaksi viikkoa Facebookia käyttäneenä en ole kovinkaan vakuuttunut sen tarpeellisuudesta tai hyödyllisyydestä. Vanhat koulukaverit on vanhoja koulukavereita juurikin siksi ettei ole tehnyt mieli pitää yhteyttä, ja niihin nykyisiin kavereihin pystyy pitämään yhteyttä ihan hyvin esim. messengerin ja kännykän avulla.

Hyviä puolia FB:ssa toki on, mutta en vain ymmärrä miksi kenenkään pitäisi tietää mikä on tämän hetkinen "moodini", tai ylipäätään miten olen FB:ssa listattuihin ystäviini (let's FACE it - no pun intended - eivät ne kaikki mitään ystäviä ole, pikemminkin tuttavia) tutustunut tai mikä on yhteinen historiamme. Kaikki puraisut, pierut ja halit lähinnä muistuttavat kuinka vähän joillakin on tekemistä, eivätkä ole vielä tähän päivään mennessä saaneet minua puraisemaan, pieremään tai halaamaan takaisin - mistä eräs tuttavani melkein loukkaantui, kuvitellen etten huomannut hänen PokeTM:aan.

Kaikenlaiset kyselyt ja arvostelut aiheuttavat myös ajatuksia; miksi joku henkilö on kiinnostunut siitä, miten samanlaisia olemme, tai miten "sopisimme yhteen"? Miten olisi tapaaminen IRL:ssa ja asiasta puhuminen ja tunnusteleminen niin kuin sitä on tehty jo vuosituhansien ajan. Huvittavin aspekti on virtuaalibisse... voi hyvä jumala... joku tarjoaa minulle FB:ssa oluen *lmao* voin sen jälkeen vaikka kirjoittaa hänelle ja olla virtuaaliesti humalassa.

En siis koe Facebookia mitenkään erikoisena tai hyödyllisenä verkostona, enkä tuhlaa aikaani sen parissa kuin enintään 5-10 min kerran viikossa. Suhtaudun ylipäätään hieman nihkeästi kaikenlaiseen tiedonkeruuseen, enkä koe hyötyväni ainakaan tällä hetkellä mitenkään antaessani tietoja esim. musiikkimaustani, harrastuksistani tai matkakohteistani.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Anime

Posts: 1,939

#70 • • Anime Retrostööpeli

Zapa, 28.11.2007 16:56:
Miksi esim liittyä Facebookiin joidenkin ikivanhojen kavereiden löytämisen takia? Jos mulla on asiaa tai haluan tietää mitä kuuluu vanhalle koulukaverille, etsin sen puh.numeron enkä liity facebookiin sen takia. Eikö ihmisiin voi pitää yhteyttä muuten kuin joidenkin typerien web-sivustojen kautta? Ihmeelliseksi menee maailma.

Tää on tätä massahysteriaa että jos sä liityit, ei hitto - mun on kanssa liityttävä.


Kukin tyylillään, eikös?

--
-K

Teknojta

Posts: 1,033

#71 • • Teknojta Shamancore Practitioner
Ei anna mitään uutta mitä ei myspace jo tarjoais. Näin tuottajan näkökulmasta siis. FB on myös suljettu ei-jäseniltä mikä sinänsä rajoittaa. Menoista ilmoittelen mieluiten asiaankuuluvilla epäkaupallisilla foorumeilla, enkä jaksa niitä kaikissa trendimestoissa mainostaa. Ei vaan viitti ottaa jo niiden edellisten (myspace, last.fm, mikseri...) lisäks vielä jotain ellei hyöty ole huomattava o.O
Slusse

Posts: 115

#73 • • Edited Slusse mukamasmuusikko

Mark, 28.11.2007 16:45:
Tai yksinkertasesti järjetön hype mihin jengi hyppää silmät kiinni messiin ollakseen in pistää vituttaan :)

-M


Onk näin että kaikki on tosiaan liittyny facebookiin ollakseen in? En sulje pois sitä että monet varmaan tekee niin, mutta on myös niitä (kuten minä) jotka on kiinnostuneita asioista ja ehkä saattaa kokea tiettyjen palvelujen hyödyllisiksi/mielenkiintoisiksi. Ei kannata antaa ko. hommien vituttaa. Haaskaat vaan sun energiaa turhaan vitutukseen. :)

Oli miten oli niin on hupaisaa huomata että monella (ainakin täällä) on himmee vastustus-mentaliteetti vaan sen takia koska FB on just nyt suosittu myös täällä pohjosessa. :)

Jotkut tykkää tyttäristä, jotkut äideistä ja jotkut molemmista. ;)

--
n
kilobitti

Posts: 2,419

#74 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
Kaikkein eniten mua huvittaa nämä "en tiedä mitä FB voisi mulle tarjota joten en liity"-kailottajat. Asioiden vastustaminen kun ei tiedä siitä mitään, on vaan ja ainoastaan typerää. Jos todella tietää mistä puhuu, on tietenkin oikeutettu kritisoimaan ihan niin paljon kuin lystää.

Edelleen; Facebookkiin ei tarvitse kirjoittaa mitään henkilökohtaisia tietoja jos ei halua. Noi ostokäyttäytymis-applikaatiotkin toimii aika pitkälti vain jos käyttäjä itse haluaa niiden toimivan.

Myös toi "facebook omistaa kuvasi"-kohu on aika pitkälti pelkkä torso. Ensinnäkään en tod usko että FB voi todellisuudessa väittää omistavansa mun kuvia vahvistamattomien henkilötietojen perusteella. Toiseksi nettisivut ovat käsittääkseni alistettuja kunkin maan laeille, eli esim. Suomen laki menee FB:n lakien edelle. Ts. kuvien käyttöoikeuksien luovuttaminen esim. mainoskäyttöön ei onnistu ihan noin vaan. Kansainvälisesti kuvien oikeuksista ollaan vielä tarkempia, esim. kerran kansainväliseen myyntiin tarkoitettujen mainoskuvien kuvauksissa mun piti ensin pistää nimi paperiin, ja sen jälkeen musta otettiin kuva jossa pidin naamani vieressä virallista henkkaria jotta heillä oli kuvallinen todistus siitä että minä olen minä.

EDIT: tällä en siis halua sanoa, etteikö kannattaisi olla varovainen internetissä, päinvastoin. Tottakai kannattaa olla tarkka siitä mitä haluaa kertoa itsestään julkisesti. Liian tarkat tiedot mahdollistavat jopa erilaiset identiteettivarkaudet. Itse olen kirjoittanut Facebookiin vain tietoja jotka saa halutessaan kerättyä myös vaikkapa kotisivuiltani ja eri forumeilta, ja nekin näkyvät vain kavereilleni.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

..no such user..

Posts: 1,106

#75 • • Edited ..no such user..

Slusse
Se mikä myös vähän huvittaa on se että ihmiset on niin peloissaan jos joku saa tietää oman oikean nimen, osoitteen, puhelinnumeron tai vaikka iän! Apua! :) Joku voi ehkä soittaa pilarin tai ovikelloa tai miksei jopa kutsua oikealla nimellä jos tapaa kaupungilla. En tiedä, on vaan liiankin monta kertaa käyny niin että joku tuttu (netistä) tulee vastaan ja sanoo "moi slusse". Se on lähinnä surkuhupaisa tilanne. :) Ei se oo mun nimi. Se on nikki mitä käytän koska oma nimi on sen verran "perus" että se on aina varattu kaikilla saiteilla. Mutta jokainen omalla pienellä tavallaan.

--
n



En mä usko että tästä on kenelläkään kyse.

Siinä vaiheessa kun susta on tehty henkilökohtaisesti räätälöity profiili niin sitä ei tarvii tehdä enään koskaan uudestaan. Se eka kerta riittää, ja sitä voidaan käyttää mihin vaan :)

Tota kuvioo ei yhtään kevennä se, että Facebookkia on perustamassa ja rahottamassa CIA:n alajaostot ja noita profiileita myydään tällähetkellä jo isoille firmoille :)

..suoramarkkinointia luvassa.. ja myöhemmin kenties jotain muuta =D

Vois kelata tota asiaa et jos suomen valtio haluais jossain vaiheessa ostaa tarkat profiilit ihmisistä ja niitä myydään jo tällähetkellä isoille firmoille käyttöön niin onko facebookin omistajat valmiita sanomaan ei ? :) Veikkaisinpa että ei...

Siinä esim. pari pointtia mitä jotkut saattaa ajatella... Eikä tässä oo varmaan niinkään kyse pelosta vaan ihan puhtaan järjen käytöstä.
antOn°

Posts: 1,094

#76 • • antOn° 02200
Morpheus: I know *exactly* what you mean. Let me tell you why you're here. You're here because you know something. What you know you can't explain, but you feel it. You've felt it your entire life, that there's something wrong with the world. You don't know what it is, but it's there, like a splinter in your mind, driving you mad. It is this feeling that has brought you to me. Do you know what I'm talking about?

Neo: The Facebook?

-Sry. Oli pakko! *lmao*
Unik

Posts: 4,117

#77 • • Unik

Anime, 28.11.2007 16:39:
---
Slusse, 28.11.2007 14:13:
Hmm, vähän haiskahtaa siltä että osa on facebookkia vastaan vaan sen takia koska se on just nyt huippusuosittu. On aina kivaa olla vähä eri mieltä ns. vastis, eikö? ;) Omasta mielestä FB on hyvä palvelu mist voi löytää vanhoja tuttuja (esim. vanhoja koulukavereita), vaihtaa kuulumisia eri ihmisten kanssa (esim jos toinen sattuu asuu toisella puolella palloa) ja sen sellaista. Jossain vaiheessa FB suosio varmasti laskee (tai ei ainakaan nouse) ja sit tulee joku uus saitti mikä räjähtää joka puolelle. Sellasta se on. Ei pidä vastustaa kaikkea uutta (vaikkei FB ole edes uus). Kannattaa ottaa rennosti ja olla avarakatseinen.

--
n

---


Word *piis*


Word *piis*
Cloud

Posts: 2,162

#78 • • Edited Cloud Game Freak

Slusse, 28.11.2007 17:12:
---
Mark, 28.11.2007 16:45:
Tai yksinkertasesti järjetön hype mihin jengi hyppää silmät kiinni messiin ollakseen in pistää vituttaan :)

-M

---

Onk näin että kaikki on tosiaan liittyny facebookiin ollakseen in? En sulje pois sitä että monet varmaan tekee niin, mutta on myös niitä (kuten minä) jotka on kiinnostuneita asioista ja ehkä saattaa kokea tiettyjen palvelujen hyödyllisiksi/mielenkiintoisiksi. Ei kannata antaa ko. hommien vituttaa. Haaskaat vaan sun energiaa turhaan vitutukseen. :)

Oli miten oli niin on hupaisaa huomata että monella (ainakin täällä) on himmee vastustus-mentaliteetti vaan sen takia koska FB on just nyt suosittu myös täällä pohjosessa. :)

Jotkut tykkää tyttäristä, jotkut äideistä ja jotkut molemmista. ;)

--
n



Ihan yhtälailla sinäkin tuhlaat energiaasi triviaaliin facebookin puolustamiseen? Miksi siis teet niin?

Sinua quotaten. Tuhlaat vaan energiaa kun puolustat facebookkia. Ihan yhtälainen hyöty siitä on.


Musta on hupaisaa katsoa kuinka joku jaksaa vaivautua puolustamaan jotan facebookin tapaista. Se voi olla jees ohjelma mutta miksi vaivautua.

Sinua quotaten. Toiset tykkää mutsista toiset mummosta. Miksi siis vaivautua rupeamaan paasaamaan sille joka tykkää mummosta jos itse tykkää siitä mutsista?

Pääsemmekin lopputulokseen miksi tuhlaat energiaasi täällä turhaan? Miksi vaivautua? Varsinkin kun itsekin myönsit nämä seikat?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

KooKie

Posts: 4,338

#79 • • Edited KooKie aka. Petress Pan

Cloud, 28.11.2007 18:02:
---
Slusse, 28.11.2007 17:12:
---
Mark, 28.11.2007 16:45:
Tai yksinkertasesti järjetön hype mihin jengi hyppää silmät kiinni messiin ollakseen in pistää vituttaan :)

-M

---

Onk näin että kaikki on tosiaan liittyny facebookiin ollakseen in? En sulje pois sitä että monet varmaan tekee niin, mutta on myös niitä (kuten minä) jotka on kiinnostuneita asioista ja ehkä saattaa kokea tiettyjen palvelujen hyödyllisiksi/mielenkiintoisiksi. Ei kannata antaa ko. hommien vituttaa. Haaskaat vaan sun energiaa turhaan vitutukseen. :)

Oli miten oli niin on hupaisaa huomata että monella (ainakin täällä) on himmee vastustus-mentaliteetti vaan sen takia koska FB on just nyt suosittu myös täällä pohjosessa. :)

Jotkut tykkää tyttäristä, jotkut äideistä ja jotkut molemmista. ;)

--
n

---


Ihan yhtälailla sinäkin tuhlaat energiaasi triviaaliin facebookin puolustamiseen? Miksi siis teet niin?

Sinua quotaten. Tuhlaat vaan energiaa kun puolustat facebookkia. Ihan yhtälainen hyöty siitä on.


Musta on hupaisaa katsoa kuinka joku jaksaa vaivautua puolustamaan jotan facebookin tapaista. Se voi olla jees ohjelma mutta miksi vaivautua. Musta on huvittavaa jos joku oikeasti luulee, että ne jotka ei dikkaa tosta muuttaisi mieltään tälläisten viestien jälkeen.

Pääsemmekin lopputulokseen miksi tuhlaat energiaasi täällä turhaan? Miksi vaivautua?



Sinä se vasta turhaan energiaasi tuhlaat. Ja minä vielä turhempaan. Let's face it, me kaikki tykätään vääntää klubbarissa koska in the end meillä ei ole parempaakaan kohdetta sille energialle atm. :D

Edit. Muokkailenpahan huvikseni, kun ei muuta tekemistä ole.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Android

Posts: 3,908

#80 • • Android
Heh, mä taidan kuulua tänne. Kerran olen ko. saitilla käynyt. Jotenkin tuo hype itsessään jo aiheuttaa sen, etten haluakaan tutustua Facebokiin sen enempää. Ei toisaalta ole tarvettakaan. Eipä sillä että olisi mitään Facebookia vastaankaan, ei vain ole tarvetta sen ominaisuuksille.