Youth against Facebook

168 posts, 9 pages, 44,800 views

Slusse

Posts: 115

#101 • • Slusse mukamasmuusikko

Cloud, 28.11.2007 23:33:
Toisaalta jos facebook onkin kuin shampakalja. Miksi käyttää jotain joka on pahaa? Masokistisuudesta? pitääkö jotain käyttää koska se on chic vain koska se on chic vaikka se olisi pahaa?


Mutta hyvä mies, halpahan ei tarkoita että se on pahaa, ja paha on mielipide mikä taas on.. muistatko? :) Facebook saattaa olla chic joidenkin mielestä, mutta monien mielestä se on pelkästään parempi versio myspacesta (tai jostain muusta samankaltaisesta). Taas, mielipiteitä on monia, ja itse olen sitä mieltä että siinä ei ole yhtään sen enempi väärää tai vikaa kuin esim klubbarissa.

Cloud, 28.11.2007 23:33:
Toisaalta, kuten itsekin olen jo aikaisemmin todennut. Täällä nyt keskustellaan vaikka noh "feissibookista" se kertoo minusta hyvin, että tämä keskustelupalsta on foorumi jossa keskustellaan noh ihan mistä vain :)


Kerro ihmeessä meille muille missä olis forumi missä ei keskusteltais ihan mistä vain. :) Niitä on joka nurkassa, ja vaikka olis miten fokusoitu saitti/forumi niin aina löytyy se "offtopic" boardi. Ellei sit tarkoituksella, niin käyttäjät sen "keksii". Ainakin omien kokemusten perusteella.

--
n
Beliar

Posts: 1,361

#102 • • Beliar

mku, 28.11.2007 23:49:
Ja pitää muistaa ettei läheskään kaikki suomalaiset edes ole liittyneet finland verkkoon..



Ai mihin? *ding*

No mutta täytyy tunnustaa, että mun angstini facebookkia kohtaan johtuu puhtaasta suomalaisesta kateudesta: 23-vuotias jenkkiläinen opiskelija, joka naamakirjan on luonut, hylkäsi Yahoon antaman 1.000.000.000$ (9hdeksän nollaa, eli miljardin euron) ostotarjouksen! *whaat*

Toisaalta Miccisofta osti sitten kokonaiset 1.6% osakkeista 240.000.000$:lla... *uuh*
http://plaza.fi/muropaketti/microsoft-investoi-240-miljoonaa-dollaria-facebookiin

Jokohan tyyppi on saanut opintolainansa maksettua takaisin? *tirsk*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Cloud

Posts: 2,162

#103 • • Edited Cloud Game Freak

Slusse, 28.11.2007 23:53:
Mutta hyvä mies, halpahan ei tarkoita että se on pahaa, ja paha on mielipide mikä taas on.. muistatko? :) Facebook saattaa olla chic joidenkin mielestä, mutta monien mielestä se on pelkästään parempi versio myspacesta (tai jostain muusta samankaltaisesta). Taas, mielipiteitä on monia, ja itse olen sitä mieltä että siinä ei ole yhtään sen enempi väärää tai vikaa kuin esim klubbarissa.



Ei aina. Mutta se voi tarkoitta, itsehän sanoit, että et pidä samppakaljasta. Niin miksi käyttää jotain josta ei pidä?

Juu mielipiteitä on. Toisaalta jos joku on sitäkin mieltä, että se on turhuuksien turhuus niin mitä sitä vastustamaan.


Slusse, 28.11.2007 23:53:
Kerro ihmeessä meille muille missä olis forumi missä ei keskusteltais ihan mistä vain. :) Niitä on joka nurkassa, ja vaikka olis miten fokusoitu saitti/forumi niin aina löytyy se "offtopic" boardi. Ellei sit tarkoituksella, niin käyttäjät sen "keksii". Ainakin omien kokemusten perusteella.

--
n



Sinunhan se pitäisi kertoa. Kun et pitänyt tätä foorumia soveliaana puhua kaikista asioista?
Joten tuo sinun stoorisihan sopii siihen omaan heittosi jota quottasin. Mutta ei kyllä yhtään minun heittooni.

Tässä quote sinun heitostasi vielä kerran.

"en usko että klubituksen keskustelupalsta on siihen se paras forumi. Täällä ku on niitä joiden mielestä muutaman sekunnin käytön jälkeen menee hermot. ;)"

Eli nyt ei oikein osunut tuo sinun keskustelun jatkamisesi kyllä yhtään asiaan..

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

..no such user..

Posts: 1,106

#104 • • Edited ..no such user..

CM, 28.11.2007 18:12:
Miten osoitteesta, kuvasta, puhnumerosta ja jostain nicknamesta netissä voi tehdä täydellisen profiilin, mitä niillä tiedoilla ees tekee? Ne muuttuu jokaisella kuitenkin, useastikin. Eri asia ois antaa sotunsa kaikkien näkyviin, jota tuskin kukaan tekee. Jenkeissä rekisterit on kyllä firmoille myytävissä, mutta so what? Spämmi on varmaan ainut, joka huolestuttaa, mutta senkin voi välttää olemalla fiksu.



Hmm no tollanen profiili ei koostu pelkästään osotteesta ja puhelinnumerosta vaan esim noiden kysymysten ja pollien ja "pelien" avulla voidaan selvittää seksuaaliset patoumat sun muuta todella helposti...

Muutama suggestoivaa kuvaketta johtaa tiettyihin valintoihin tietyllä ihmistyypillä ja toiseen toisella.

Kohtuu yksinkertasta, mut kaikki toi mitä tuolla on tarjolla on nimenomaan sitä, millä sun pohjin minä voidaan tarvittaessa kartottaa...

..Ei niin että sitä välttämättä käytettäs mihinkään mitä tuolla kertätään - mut noilla tiedoilla jos joku haluaa jonkin ihmisen luonteen määritellä niin se onnistuu.

=)

Zorge kaikki mut se on fakta et jokasen käyttäjän luonne on tosi tarkkaan tiedossa halusitte sitä tai ette.

mut ...edelleen... eri juttu sitten mihin sitä käytetään

CM, 28.11.2007 18:12:
---
029, 28.11.2007 17:22:
Tota kuvioo ei yhtään kevennä se, että Facebookkia on perustamassa ja rahottamassa CIA:n alajaostot ja noita profiileita myydään tällähetkellä jo isoille firmoille :)

..suoramarkkinointia luvassa.. ja myöhemmin kenties jotain muuta =D
---


Vainoharhaa. Mitäs kaikkia jälkiä jätät kun käyt googlessa tai vaikka täällä, ostat jotain kortilla kaupasta tai kadulla kävellessä? Jää aika paljon tavaraa joka paikkaan. Eri asia kiinnostaako ketään oikeesti koko homma.



Hmm ei ees oo... Se on tieto et suoramarkkinointi alkaa ensvuonna tavalla tai toisella ja tossa on jo isoja firmoja atm. mukana...

Tsekkaa esim toi linkki mitä pastetin ylempänä noista vihasista jenkeistä keiden cookiet oli lähettäny browsereista facebookin kautta tiedon kavereille mitä ne on ostanu niille lahjaks.

Toi on täysin laillista koska jokanen facebookin käyttäjä on myöntäny facebookille (mahdollisen tilanteesta riippuvan) oikeuden seurata käyttäjien browsereita ja niitä sivuja millä käyttäjät käy ja mitä ostoksia tekee.

..edelleen tällähetkellä toi riippuu tilanteesta, mut se toimii jo =)

Suoramarkkinointia tulee sanon mä =)

CM, 28.11.2007 18:12:
---
029, 28.11.2007 17:22:

Vois kelata tota asiaa et jos suomen valtio haluais jossain vaiheessa ostaa tarkat profiilit ihmisistä ja niitä myydään jo tällähetkellä isoille firmoille käyttöön niin onko facebookin omistajat valmiita sanomaan ei ? :) Veikkaisinpa että ei...
---


Suomessa satut vaan omistamaan itse omat tietosi. Voit pyytää poistamaan vaikka kaiken rekisteristä. Tietoja ei voi kaupata eteenpäin, eikä voi yhdistellä rekisterejä. Kaikki laitonta.



Totta. Toistaseks on näin.

Mut noi tiedot on ja tulee oleen aina kaupan tästä eteenpäin =)

Profiilit on tehty ja tästäeteenpäin niitä voidaan vaan tarkentaa...

Edit: Eikä siis mitään paranoijaa vaan tollain sä saat psykologisen ja sosiaalisen kartan ihmisistä helpoiten talteen jos haluut. Tuskin sitä voi kukaan kieltää mut eri asia on ... että käyttääkö noi noita tietoja väärin vai ei.

Edit2: ja tottakai se riippuu siitä mitä tietoja käyttäjä on tonne antanut, mut HC käyttäjistä on varmaan saanut jo tähän mennessä todella selkeet henkilöprofiilit talteen =)
Slusse

Posts: 115

#105 • • Slusse mukamasmuusikko

Cloud, 29.11.2007 00:16:
Ei aina. Mutta se voi tarkoitta, itsehän sanoit, että et pidä samppakaljasta. Niin miksi käyttää jotain josta ei pidä?

Juu mielipiteitä on. Toisaalta jos joku on sitäkin mieltä, että se on turhuuksien turhuus niin mitä sitä vastustamaan.


Kaikesta ei aina pidä, mutta sille pitää antaa mahdollisuus. Ei saa olla liian rajoittunut. Jokin asia saattaa avautua vasta sen jälkeen kun siihen on vähän paneutunut. Vähän niinkuin naiset. Ei niitä ymmärrä heti, mutta jos viettää niiden kanssa enemmän aikaa niin jotku asiat alkaa avautumaan.

Cloud, 29.11.2007 00:16:
Sinunhan se pitäisi kertoa. Kun et pitänyt tätä foorumia soveliaana puhua kaikista asioista?
Joten tuo sinun stoorisihan sopii siihen omaan heittosi jota quottasin. Mutta ei kyllä yhtään minun heittooni.

Tässä quote sinun heitostasi vielä kerran.

"en usko että klubituksen keskustelupalsta on siihen se paras forumi. Täällä ku on niitä joiden mielestä muutaman sekunnin käytön jälkeen menee hermot. ;)"

Eli nyt ei oikein osunut tuo sinun keskustelun jatkamisesi kyllä yhtään asiaan..


Luulen että syötit pallon takas mulle koska et keksiny paikkaa/forumia missä oikeesti asiat pysyy kasassa. :) Mä kommentoin että klubbari ei ole paras paikka keskustella monistakaan asioista koska täällä on tosiaan monen monta jyväjemmaria ja monesti järkevä keskustelu saa yllättäviä vierailijoita kommentoimassa ihan hassuja. En usko että se on ylläri että nämä forumit on aika tunnettuja siitä että täällä monella käyttäjällä on pakonomainen tarve päästä pätemään ja olla oikeassa. :) Omasta mielestä se tekee klubbarista klubbarin ja sen kautta sangen hupaisan forumin.

Sun heittämä quote on lähinnä viittaus tämän keskustelun keksijän hassuun lauseeseen. Ei enempiä, ei vähempiä. Joskus kannattaa ottaa askel taakkepäin ja kattoa asiaa laajemmin eikä niin pilkuntarkasti. Live and learn. :)

Nyt riitti tää ilta. Viini loppu ja samoin innostus. Palaan takaisin varjoihin ja nautin näistä jutuista. Huom, haaskaamatta aikaani tai energiaa, koska mulla on varaa kumpaakin. ;)

Hyviä öitä kaikille tallaajille, ja facebookkajille!

--
n
CM

Posts: 1,507

#106 • • Edited CM

029, 29.11.2007 00:37:
---
Hmm no tollanen profiili ei koostu pelkästään osotteesta ja puhelinnumerosta vaan esim noiden kysymysten ja pollien ja "pelien" avulla voidaan selvittää seksuaaliset patoumat sun muuta todella helposti...



Joo no siis tietysti noihan on sama asia, kun kirjottaisit itsestäsi samat tiedot yleiseen jakeluun kaikkien nähtäväksi tai lähetät kirjeen suoramarkkinoijalle että "kyllä olen kiinnostunut ostamaan tätä ja tätä". Mut esim itselläni ei ole tarve olla kaikesta jotain mieltä ja esittää sitä kaikille ja saada jotain jengiä kerättyä puolustamaan mielipiteitäni. Tietenkin löytyy niitäkin, jotka tekee toisin. Mutta ei pidä yleistää :)

Zorge kaikki mut se on fakta et jokasen käyttäjän luonne on tosi tarkkaan tiedossa halusitte sitä tai ette.



Jälleen kerran, ei pidä yleistää :) Voin lyödä vetoa, ettei ne tiedä esim todellisesta minästäni yhtään mitään, eikä saa koskaan tietää. Ja olen varma, että sieltä löytyy paljon muitakin kaltaisiani.

Vastailen huomenna lisää.. alkaa aivot virittymään lepotilaan
Dementation

Posts: 2,892

#107 • • Dementation wednesday?
En näe syytä rekisteröityä, joten en rekisteröidy.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Janisa

Posts: 2,226

#108 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

mku,

---

Ja pitää muistaa ettei läheskään kaikki suomalaiset edes ole liittyneet finland verkkoon..



Juuh, ei todellakaan. Kaikki tuntemani suomalaiset taalla (itseni mukaanlukien) kuuluu kylla Nykin verkkoon. Joten jos suomalaisista puhutaan eika Suomen verkosta, on luku rajusti suurempi.

P.S. Mun lainaukset meni ihan persiilleen -minkas teet, heilun nykyaan enemman naamakirjassa, joten on klubbarin taidot paassy ruostuu. *vink*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

kilobitti

Posts: 2,419

#109 • • kilobitti 1-2-3 techno

Kon-tiki, 28.11.2007 20:35:
No mitenkäs sitä tarjoomustietoa saa, kun koko feissaria ei pääse edes katselemaan ja siihen tutustumaan ilman liittymistä??? Juuri se on ollut mulle se ns. dealbreaker, jonka takia en ole halunnut liittyä koko palveluun. Minähän en sikaa säkissä osta, ainakaan semmoista josta olen ennakkoon vähänkään epäilevällä kannalla.



Tietoa saa ihan ottamalla selvää; kysymällä kavereilta, tai vaikkapa surffailemalla kaverin tunnuksilla. Mikään ei tietenkään pakota liittymään, ja sekin on täysin ok. Mutta se, että vastustaa jotain ilman että tietää siitä mitään, on kukkahattu-logiikan ytimessä; " en ole ikinä kuullut teknoa, mutta vastustan sitä."

Tapasin sitä paitsi joku viikko sitten irlinä yhden vanhan tuttavan, johon on kiva törmätä pari kertaa vuodessa irlinä mutta hänellä oli vuosia sitten taipumusta puhelinhäiriköintiin (lopetti soittelun kun mainitsin asiasta). Nyt hän kertoo "juttelevansa ahkerasti" mun pikkusiskon kanssa FB:ssä.



Tämmösten vuoksi mun profiili näkyy vaan kavereille, ja hyväksyn kavereiksi vaan tyyppejä joiden taustoista oikeasti tiedä jotain. Toinen vaihtoehto on jättää kaikki tarkemmat tiedot kertomatta.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Cloud

Posts: 2,162

#111 • • Edited Cloud Game Freak

Slusse, 29.11.2007 00:39:
Kaikesta ei aina pidä, mutta sille pitää antaa mahdollisuus. Ei saa olla liian rajoittunut. Jokin asia saattaa avautua vasta sen jälkeen kun siihen on vähän paneutunut. Vähän niinkuin naiset. Ei niitä ymmärrä heti, mutta jos viettää niiden kanssa enemmän aikaa niin jotku asiat alkaa avautumaan.




Mahdollisuus pitää antaa varmasti, Se ei tarkoita jatkuvaa tai jatkavaa käyttämistä tai lisämahdollisuuksien antamista. Asiat saattavat avautua tai sitten eivät, sen perusteelle ei kannata mitään jättää.

oletuksia ja toiveita ja luuloja. niitä sinulla riittää. Vastauksia kysymyksiini ei ole tullut sitäkään.

Hauskintahan tässä kaikessa on se, Että itse väität muiden tuhlaavan energiaansa tai toimivan jollain tavalla. Kuitenkin itse sanot toimivasi muulla tavalla.

Slusse, 29.11.2007 00:39:

Luulen että syötit pallon takas mulle koska et keksiny paikkaa/forumia missä oikeesti asiat pysyy kasassa. :) Mä kommentoin että klubbari ei ole paras paikka keskustella monistakaan asioista koska täällä on tosiaan monen monta jyväjemmaria ja monesti järkevä keskustelu saa yllättäviä vierailijoita kommentoimassa ihan hassuja. En usko että se on ylläri että nämä forumit on aika tunnettuja siitä että täällä monella käyttäjällä on pakonomainen tarve päästä pätemään ja olla oikeassa. :) Omasta mielestä se tekee klubbarista klubbarin ja sen kautta sangen hupaisan forumin.



Miksi minun olisi pitänyt edes miettiä paikka/foorumia missä oikeasti asiat pysyy kasassa. Minähän en dissannut tai epäillyt tai kommentoinut sitä onko klubbari paras paikka vai ei. Sinä teit sen. Joten en näe mitään syytä, miksi minun olisi pitänyt kertoa joku toinen foorumi. Taasen sinä teit niin. Siksipä sinun kommenttisi meni hyvinkin ohi metsään.

Jos katselisit vähän kauempaa omia juttujasi saattaisit tajuta niiden järjettömyyden. :)


Mutta jatketaanpa jos haluat tätä yhä etenevää ot:ttumista vaikka yv:eillä, jos sinulla on siihen suuri tarvis ja jos sitä energiaa riittää käytettäväksi. Muttei sentään tuhlattavaksi hehehe [/quote]

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Ironraver1

Posts: 1,158

#112 • • Ironraver1 Housemotion
Onhan se hienoa antaa omat tietonsa cia:n, ja usa:n puolustusministeriön käyttöön...
Nerokas juoni kyllä ... ei muuta voi sanoa
CM

Posts: 1,507

#113 • • CM

Ironraver1, 29.11.2007 17:12:
Onhan se hienoa antaa omat tietonsa cia:n, ja usa:n puolustusministeriön käyttöön...
Nerokas juoni kyllä ... ei muuta voi sanoa



Sama meininki ollut jo kauan. Onhan se tietty harmi, että ihmiset luulee internetin olevan jotenkin luotettava paikka, missä voi tehdä mitä huvittaa ilman pelkoa seuraamuksista. Toisaalta ihmisillä on myös vähän yliammuttu kuva tästä "valvovasta isoveljestä", jolla kaikki on mukamas mahdollista ja että jokaisen ihmisen joka liikkeen seuraaminen jää jonnekin 100 vuoden ajalta muistiin. Paskat jää. Maapallolta loppuu energia ennen sitä.
sapeli

Posts: 11,768

#114 • • sapeli jokukukamikä?
Meikäläisen näkökulma:

- Saan pidettyä helpommin yhteyttä perheenjäseniin kuin sähköpostilla (mikä on ehkä myös huonon sähköpostisovelluksen vika)
- Saan pidettyä helpommin yhteyttä peliporukoihin kuin sähköpostilla (vielä enemmän pitäisin klubbarista mutta on vaikeuksia saada täysin klubbaamiseen liittymättömiä ihmisiä reggautumaan tänne)
- Pääsen tekemään hömppätestejä ja pelailemaan nettipelejä - mitä siis muutenkin tekisin - paitsi että näen samalla olenko saanut viestejä yllämainituilta tahoilta
- Voin selata tuttujen kuva-arkistoja, mm. justiinsa sukulaisten
- Voin vakoilla sivusta kuka tuntee kenetkin (on löytynyt yllättäviä linkkejä!)

*joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Caro²

Posts: 5,301

#115 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

MissKoo, 28.11.2007 11:22:
Miksi kertoisin noin tarkasti omista henkilötiedoistani millekään nettisivuille? *ding* sit ihmetellään, kun netin kautta varastellaan ihmisten henkilöllisyyksiä.

Jos siulla ei ole mitään syytä kertoa mitään, niin sittenhän et tarvitse ko. palvelua laisinkaan. Noissa palveluissa on kuitenkin aika hyvin määritetävissä, mitä haluaa kertoa ja mitä ei.


Sivut ovat todella epäselvät ja meni hermo niinkuin viidessä sekunnissa.


Ei ehkä kaikkein selkeimmät - mutta en ole kyllä kovinkaan moneen sivuun törmännyt, jossa olisi saman verran eri mahdollisuuksia (puhun nyt sisällöstä) ja joka olisi vielä erittäin selkeä käyttöliittymältään. Facial book kuitenkin myspeissin pesee ihan kuusnolla käytettävyydessä :)

Sit siellä ois kaikki samat kaverit mitä on täällä klubbarissakin. Juuei kiinnosta.


Aika tiukka ala- ja yläaste teillä on ollu, jos kaikista koulukavereista on tullu klubbaajia *joo*


Kukaan ei ole pystynyt vielä sanomaan yhtään pätevää syytä, miksi Facebookkiin kannattaisi liittyä.


Tää on aina ollu miun mielestä sellanen kummallinen heitto. Minkätakia muiden tarvis todistella siulle miks juuri siun pitää saitille rekisteröityä? Eiks se homma pitäs mennä niin päin, että kun sie koet tarvitsevasi jotain saittia ja sitten etsit itse sen käsiisi? Imho on myös omituista, että kirjoitusasusta saa sen kuvan kuin yrittäisit kertoa muille kuinka turha se saitti on - vai mikä tässä nyt on pointtina?

Ihmisillä on eri tarpeet, eri mielihalut. Ei kaiken tarvitse olla kaikille passelia.


YOUTH AGAINST FACEBOOK!!


Pitäsköhän perustaa YOUTH AGAINST CLOSED MINDISM -yhteisö kuitenkin?)
Slind

Posts: 116

#116 • • Slind Lake Doom beachboy
Itsehän sanoisin että jos ei tarvitse naamakirjaa niin ei tarvitse liittyä. Enhän minäkään tarvitse insuliinia mutta joillekkin se on elintärkeä. Vähän niinkuin irkki minulle. Kuitenkaan kaikki yläastetutut tai edes yliopistotutut eivät irkkaa, eivätkä edes ole IRC-galleriassa enkä edes tiedä heidän sähköpostiosoitettaan. Joten jos tulee jotain asiaa kissanristiäisistä, ei siis niin tärkeää että selvittäisin heidän sähköpostiosoitteensa jostain, laitan viestiä Facebookissa. Luultavasti tavoittaisin heidät kaikki, tai ainakin suurimman osan, mesestä mutta en itse käytä sitä.

Summa summarum, suurin osa kavereistani on Facebookissa, joten tavoitan heidät yhdestä paikasta sen sijaan että lähettäisin osalle viestiä sähköpostilla, osalle ICQ:lla ja osalle IRC-galleriassa ja silti osa jäisi tavoittamatta.

--
If it is too hard, you are too old

..no such user..

Posts: 1,106

#117 • • ..no such user..

Ironraver1, 29.11.2007 17:12:
Onhan se hienoa antaa omat tietonsa cia:n, ja usa:n puolustusministeriön käyttöön...
Nerokas juoni kyllä ... ei muuta voi sanoa



Joo.. Eiks oo jännä miten jegi on valmiita ignooraan juttuja.

=)
Ironraver1

Posts: 1,158

#118 • • Ironraver1 Housemotion

029, 29.11.2007 22:39:
---
Ironraver1, 29.11.2007 17:12:
Onhan se hienoa antaa omat tietonsa cia:n, ja usa:n puolustusministeriön käyttöön...
Nerokas juoni kyllä ... ei muuta voi sanoa

---


Joo.. Eiks oo jännä miten jegi on valmiita ignooraan juttuja.

=)




Totta.mut kaikki vetää tyylillään...itseni poistin facebookista
CM

Posts: 1,507

#119 • • CM

029, 29.11.2007 22:39:
---
Joo.. Eiks oo jännä miten jegi on valmiita ignooraan juttuja.

=)



En kyllä itse usko tohon CIA-läppään paskan vertaa, mut markkinointiin uskon. Tuo tieto ei oo riittävän luotettavaa siihen, että sitä vois hyödyntää suoraan mitenkään virallisessa mielessä. Tulee lähinnä mieleen jonkun kilpailevan yrityksen yritys mustamaalata koko sivusto. Jokaisessa webbiyhteisössä on kuitenkin samat riskit. Ihmisen hyväuskoisuutta käytetään ehkä vähän liikaa hyödyksi FB:ssä, joten toivottavasti porukka tajuis olla kertomatta itsestään liikaa detaileja.

Niin ja tuo Kuisman linkki tosta mailitunnarien antamisesta on jo todella epäilyttävä ja täytyy olla aika öh..hyväuskoinen jos siihen kikkaan menee. Vaikutti suoralta phishing-yritykseltä. Vähän sama kun "Kirjoita tähän luottokorttisi numero niin tarkistamme netistä onko sitä pöllitty".

Mutjoo päätän tän asian puimisen tähän. :)
Avatar
#120 • • aalto2 Guest

Ironraver1, 30.11.2007 07:08:
kaikki vetää tyylillään...itseni poistin facebookista



mä päädyin samaan ratkaisuun eikä pätkääkää kaduta :)